29/5/09

Π.Ν.: Νέοι εξοπλισμοί Στόχος η παρουσία σε όλη την Μεσόγειο


Πρόσω ολοταχώς για την υλοποίηση του μεγαλύτερου μέρους του εξοπλιστικού προγράμματος του Πολεμικού Ναυτικού έβαλε η ηγεσία του σώματος, και όπως δηλώνει, τα χρήματα έχουν βρεθεί και υπάρχουν. Στόχος ένα νέο ναυτικό, με έντονη παρουσία σε διεθνείς επιχειρήσεις, ένα ναυτικό που θα εγγυάται την έρευνα και διάσωση, ακόμα και υποβρυχίων, σε ολόκληρη τη Μεσόγειο, ένα ναυτικό σύγχρονα εξοπλισμένο.
ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΑΡΧΗΓΟΥ ΓΕΝ
Π.Ν.: Νέοι εξοπλισμοί
ΣΤΟΧΟΣ Η ΠΑΡΟΥΣΙΑ ΣΕ ΟΛΗ ΤΗ ΜΕΣΟΓΕΙΟ

Πρόσω ολοταχώς για την υλοποίηση του μεγαλύτερου μέρους του εξοπλιστικού προγράμματος του Πολεμικού Ναυτικού έβαλε η ηγεσία του σώματος, και όπως δηλώνει, τα χρήματα έχουν βρεθεί και υπάρχουν. Στόχος ένα νέο ναυτικό, με έντονη παρουσία σε διεθνείς επιχειρήσεις, ένα ναυτικό που θα εγγυάται την έρευνα και διάσωση, ακόμα και υποβρυχίων, σε ολόκληρη τη Μεσόγειο, ένα ναυτικό σύγχρονα εξοπλισμένο.


Επιγραμματικά τα θέματα που βρίσκονται υπ’ ατμόν είναι :

Εκσυγχρονισμός υποβρυχίων «NeptuneII»
Υποβρύχια Type-214 AIP
Νέες φρεγάτες τύπου FREMM
Αεροσκάφη ναυτικής συνεργασίας
Παραλαβές νέων πυραυλακάτων
Αντικατάσταση βοηθητικών πλοίων του Στόλου
Δεύτερη φρεγάτα στη Σομαλία
Απόκτηση βλημάτων ExocetBlc.3
Εκσυγχρονισμός φρεγατών τύπου MEKO
Ναυπήγηση ενός πλοίου έρευνας-διάσωσης και διάσωσης υποβρυχίων
Ένταξη στο ΕΣΠΑ προγραμμάτων του ΠΝ συνολικού ύψους 8 εκ. ευρώ.

Αναλυτικά, όπως είπε ο αρχηγός του Πολεμικού Ναυτικού:

Για πρόγραμμα εκσυγχρονισμού υποβρυχίων «NeptuneII»: Κατάργηση προγράμματος εκσυγχρονισμού 3 υποβρυχίων Type-209/1200 «NeptuneII». Από τα τρία προς εκσυγχρονισμό υποβρύχια θα παραληφθεί το πρώτο εξ αυτών («ΩΚΕΑΝΟΣ»), ενώ τα υπόλοιπα δύο εξ αυτών («ΠΟΝΤΟΣ» και «ΑΜΦΙΤΡΙΤΗ») δεν θα εκσυγχρονιστούν. Στη θέση τους θα ναυπηγηθούν δύο νέα Type-209 AIP (=AirIndependencePropulsion/ Εναερόβιας πρόωσης) στην ίδια τιμή που θα κόστιζε ο εκσυγχρονισμός, ενώ θα δοθούν στα Ελληνικά Ναυπηγεία του Σκαραμαγκά και 110 εκ. ευρώ για δουλειά που έχει ήδη γίνει και το ποσό αυτό έχει ήδη περάσει από το Ελεγκτικό Συνέδριο.

Για υποβρύχια Type-214 AIP: Υπάρχει σοβαρή σκέψη να μην παραληφθεί το υποβρύχιο «ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΗΣ» (Type-214 AIP) για τρεις σοβαρούς λόγους. Οικονομικούς, επιχειρησιακούς, ψυχολογικούς. Οικονομικούς, γιατί το υποβρύχιο είναι ήδη πέντε χρόνια στη θάλασσα και θα αρχίσει ήδη να «ζητάει». Για παράδειγμα του χρόνου θα πρέπει να του βάλουμε νέες συστοιχίες μπαταριών (4 εκ. ευρώ), χωρίς να το έχουμε χρησιμοποιήσει καθόλου. Ποιος θα πληρώσει αυτό το έξοδο; Επιχειρησιακούς, καθώς το υποβρύχιο βρίσκεται ήδη εδώ και μία πενταετία στο νερό ενώ έχει κάνει τόσες πολλές δοκιμές που δεν ξέρουμε τι φθορές του έχουν αφήσει. Ψυχολογικούς, καθώς το υποβρύχιο αυτό και άριστο να είναι πλέον θα έχει μείνει στην ιστορία ως «το υποβρύχιο που γέρνει», με ό,τι και αν αυτό σημαίνει για το πλήρωμά του, αλλά και για όλους τους Έλληνες. Το τι θα γίνει το υποβρύχιο δεν το ξέρουμε. Θα το πάρει το γερμανικό ναυτικό; Θα πωληθεί σε άλλο ναυτικό; Δεν το γνωρίζουμε. Με βάση τις τελευταίες δοκιμές που έχουν γίνει και τις έχουμε παρακολουθήσει ως «παρατηρητές», στο υποβρύχιο έχουν γίνει πολύ σοβαρές διορθωτικές κινήσεις προς τη σωστή κατεύθυνση. Η μέγιστη κλίση φτάνει τώρα στις 18 μοίρες, που είναι απόλυτα αποδεκτή. Πρόταση οι όποιες τροποποιήσεις/βελτιώσεις έχουν γίνει προς τη σωστή κατεύθυνση να περάσουν από τη ΓΔΑΕΕ σε τροποποίηση της σύμβασης, ώστε ακολούθως να «περάσουν» επίσημα και στα υπόλοιπα τρία υποβρύχια που κατασκευάζονται στην Ελλάδα και να αρχίσουν οι επίσημες δοκιμές για το πρώτο υποβρύχιο αυτής της κατηγορίας, το «ΠΙΠΙΝΟΣ», που είναι ήδη έτοιμο και αναμένει. Στην περίπτωση αυτή θα αποκτήσουμε τα τρία αυτά υποβρύχια, ενώ θα ενεργοποιήσουμε και οψιόν για ένα ακόμα, που επίσης θα κατασκευαστεί στην Ελλάδα, τέσσερα εν συνόλω.

Για τις φρεγάτες τύπου FREMM. Ως το τέλος του τρέχοντος μηνός ή στις αρχές Ιουνίου αναμένεται να έχει ξεκινήσει η υλοποίηση της διακρατικής συμφωνίας μεταξύ των δύο χωρών για την απόκτηση έξι γαλλικών φρεγατών FREMM. Η πρόταση περιλαμβάνει «πλήρες πακέτο», δηλ. φρεγάτα και τα οπλικά της συστήματα που μεταξύ των άλλων περιλαμβάνουν βλήματα επιφανείας-εδάφους (στρατηγικού πλήγματος) SCALP-Navale, τα επιφανείας-επιφανείας ExocetBlc.3 κ.λπ. «Μία σύμβαση για όλα» είπε χαρακτηριστικά ο αρχηγός.

Για τα αεροσκάφη ναυτικής συνεργασίας: Ο διαγωνισμός δεν προχώρησε και ακυρώθηκε για ουσιαστικούς λόγους, καθώς προσήλθαν δύο μόνο από τις τέσσερις εταιρείες που είχαν εκδηλώσει αρχικά ενδιαφέρον, που και αυτές δεν είχαν υποβάλλει όλα τα προβλεπόμενα δικαιολογητικά. Τέλος Αυγούστου αρχές Σεπτεμβρίου ο διαγωνισμός θα επαναπροκηρυχθεί. Ήδη από επιχειρησιακής πλευράς το εναπομείναν μοναδικό εν πτήσει P-3BOrion πήρε παράταση πτητικής ζωής, άλλες 200 ώρες πτήσης, πριν περάσει από εργοστασιακό έλεγχο και καθηλωθεί στην ΕΑΒ για ένα χρόνο, ενώ για τις ίδιες αποστολές διατίθεται και ένα C-130H.

Παραλαβές νέων πυραυλακάτων: Ως τα τέλη του 2009 αναμένεται να έχουν παραλαφθεί και οι δύο εναπομείνασες πυραυλάκατοι τύπου «SuperV», οι «ΡΙΤΣΟΣ» και «ΓΡΗΓΟΡΟΠΟΥΛΟΣ», ενώ στις αρχές του 2010 αναμένεται να έχουν ολοκληρωθεί οι εκσυγχρονισμοί όλων των φρεγατών και των πυραυλακάτων.

Ναυπήγηση ενός πλοίου έρευνας-διάσωσης και διάσωσης υποβρυχίων: Έχει περάσει από το ΑΝΣ και βρίσκεται στο γραφείο του υπουργού προς υπογραφή το θέμα της ναυπήγησης ενός πλοίου έρευνας-διάσωσης και διάσωσης υποβρυχίου που δεν διαθέτει το ΠΝ, και το οποίο θα φέρει επ’ αυτού ένα ελικόπτερο, νοσοκομείο, ένα διασωστικό μίνι-υποβρύχιο, που θα μπορεί να κατεβαίνει μέχρι βάθη 1000 μέτρων για να κάνει διασώσεις πληρωμάτων υποβρυχίων. Θα είναι το μοναδικό σε όλη την ανατολική Μεσόγειο και αναβαθμίζει κατακόρυφα τις επιχειρησιακές ικανότητες της Ελλάδας στους προαναφερθέντες τομείς.

Εκσυγχρονισμός φρεγατών τύπου MEKO: Ο εκσυγχρονισμός των τεσσάρων φρεγατών τύπου ΜΕΚΟ πρέπει να γίνει (δηλ. «να έχει ξεκινήσει», όπως διευκρίνισε ο Α/ΓΕΝ αργότερα) εντός της προσεχούς διετίας, αλλιώς, αν δεν γίνει μέσα σε αυτό το διάστημα, τότε να μην γίνει καθόλου. Να κρατήσουμε τα πλοία όσο πάνε και όχι να επαναλάβουμε τα σφάλματα του εκσυγχρονισμού των φρεγατών τύπου Standard.

Απόκτηση βλημάτων ExocetBlc.3: Το ΠΝ θα προχωρήσει στην αγορά 16 βλημάτων επιφανείας-επιφανείας ExocetBlc.3, που έχουν αυξημένη εμβέλεια και φτάνουν στα 70 ναυτικά μίλια) για να τα φορέσουν οι δύο νέες πυραυλάκατοι (Νο.6 και Νο.7), καθώς επίσης Κέντρο Ελέγχου Βλημάτων της συγκεκριμένης έκδοσης, που θα είναι το μοναδικό επισκευαστικό/ελεγκτικό κέντρο σε όλη την περιοχή της ανατολικής Μεσογείου. Η Βουλγαρία ενδιαφέρεται για την αγορά παρόμοιων βλημάτων που θα επισκευάζονται/ συντηρούνται εδώ.

Δεύτερη φρεγάτα στη Σομαλία: Από τις 24 Ιουνίου και μία δεύτερη ελληνική φρεγάτα, η φρεγάτα «ΝΑΒΑΡΙΝΟΝ», θα επιχειρεί στη θαλάσσια περιοχή της Σομαλίας. Το πλοίο αυτό σήμερα ανήκει στη δύναμη της ΝΑΤΟϊκής ναυτικής δύναμης της Μεσογείου NSMG-2, που θα μεταβεί στην περιοχή σε αντικατάσταση της ήδη επιχειρούσας στην περιοχή NSMG-1. Η παραμονή της δύναμης αυτής θα είναι τετράμηνης διάρκειας.

Αντικατάσταση βοηθητικών πλοίων του Στόλου: Στο πλαίσιο της αντικατάστασης παλαιών βοηθητικών πλοίων του Στόλου πέρασε από το ΑΝΣ η απαίτηση για την ναυπήγηση έξι νέων ρυμουλκών, από τα οποία τα δύο ανοικτής θαλάσσης και τα υπόλοιπα τέσσερα ρυμουλκά λιμένων, καθώς και η αντίστοιχη ναυπήγηση δύο πλοίων μεταφοράς προσωπικού.

Εντάχθηκαν στο ΕΣΠΑ προγράμματα του ΠΝ συνολικού ύψους 8 εκ. ευρώ.
DIPLOMATIA.GR

1 σχόλιο:

  1. "..Στόχος ένα νέο ναυτικό, με έντονη παρουσία σε διεθνείς επιχειρήσεις.."

    Aυτό σημαίνει ότι θα πληρώσουμε για να συμμετέχουμε στην διασωση του Περσικού και του Μοκαντίσου..? Γιατί τι άλλο μπορεί να σημαίνει .. αυτη η διεθνής μας συμμετοχή ?

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.

- Παρακαλούμε στα σχόλια σας να χρησιμοποιείτε ένα όνομα ή ψευδώνυμο ( Σχόλια από Unknown θα διαγράφονται ).
- Παρακαλούμε να μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα στη σύνταξη των σχολίων σας.