7/11/09

ΑΙΕΝ ΥΨΙΚΡΑΤΕΙΝ

«Ή θα κάμουμε κάτι μεγάλο, ή δε θα γυρίσουμε πίσω!» Ενα μικρό αφιέρωμα στους ΑΕΤΟΥΣ ΤΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ


«Αεροσκάφη Αναχαιτίσεως και Α/Α μέσα θα βάλουν εφ' όσον προσβληθούν»

Αξιοσημείωτο γεγονός της μάχης της Κύπρου ήταν η θρυλική πλέον αλλά μέχρι πρόσφατα άγνωστη αερομαχία έξω από την Σκύρο. O ίδιος ο Αρχηγός Αεροπορίας Αντιπτέραρχος Αλέξανδρος Παπανικολάου, είχε διατάξει στις 10.10πμ τον διοικητή της 28 ΤΑΔ Αντιπτέραρχο Περικλή Οικονόμου όπως, «εις περίπτωσιν εμπλοκής Τουρκικών και Ελληνικών αεροσκαφών να αποφευχθή πάσα επιθετική ενέργεια των ημετέρων αεροσκαφών αναχαιτίσεως προς κατάρριιμιν Τουρκικών αεροσκαφών, άνευ προσωπικής διαταγής του Αρχηγού ΕΔ, ή του Αρχηγού Αεροπορίας»

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΓΙΑ ΤΑ ΑΝΘΡΩΠΙΝΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΩΝ ΑΓΝΟΟΥΜΕΝΩΝ ΚΑΙ ΠΕΣΟΝΤΩΝ ΚΥΠΡΙΑΚΗΣ ΤΡΑΓΩΔΙΑΣ 1974/ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΑΡΧΕΙΟ/ΚΥΠΡΟΣ 1974/Αερομαχία στη Σκύρο

ΑΕΡΟΜΑΧΙΑ ΣΤΗ ΣΚΥΡΟ

H συγκεκριμένη διαταγή μπορεί να χαρακτηρισθεί επιεικώς απαράδεκτη, διότι ουσιαστικώς απαγόρευε στους 'Ελληνες χειριστές ακόμη και το δικαίωμα της αυτοάμυνας! H λογική δεν άργησε να επικρατήσει και επήλθε τροποποίηση της ανωτέρω διαταγής. Οι Τούρκοι ισοπέδωναν τα πάντα στην Κύπρο και κανείς δεν μπορούσε να εγγυηθεί για την στάση τους στο Αιγαίο. Στις 10.15 λοιπόν έγινε η παρακάτω τροποποίηση: «Αεροσκάφη Αναχαιτίσεως και Α/Α μέσα θα βάλουν εφ' όσον προσβληθούν». H περίπτωση αυτή πάντως προδίδει αμηχανία και φόβο που προφανώς κυρίευσαν εκείνες τις ώρες την ελληνική στρατιωτική ηγεσία, οδηγώντας σε μούδιασμα και αδράνεια. Το αποτέλεσμα ήταν να μην διαταχθεί η εφαρμογή των προβλεπομένων σχεδίων για βομβαρδισμό από αέρας της τουρκικής αμφιβίου δυνάμεως. Τρία ελληνικά μαχητικά F-5 της 111 ΠΜ, συναντήθηκαν με δυο τούρκικα F-102. Το ένα F-102 έβαλε με falcon κατά ενός F-5,με χειριστή τον ανθυποσμηναγό Σκαμπαρδώνη που το απέφυγε με ελιγμό, βουτώντας σε χαμηλότερο ύψος. Το F-5 που ακολουθούσε με χειριστή τον υποσμηναγό Δηνόπουλο, προσέβαλε το F-102 με Gar-8 και το κατέρριψε. Το δεύτερο F102 προφανώς πανικόβλητο, φεύγει προς Ελλάδα και αφού περιπλανάται ακολουθούμενο στρέφει ανατολικά και κάνει αναγκαστική προσγείωση πριν τη Σμύρνη... καταστρέφοντας το αεροσκάφος του! Αυτή ήταν η τούρκικη αεροπορία που έχασε 19 αεροσκάφη στη μάχη της Κύπρου. Τι έγινε με τους πρωταγωνιστές της; O Δηνόπουλος αποστρατεύτηκε 41 ετών με τον βαθμό του …Σμηνάρχου, ενώ πιο τυχερός ο Σκαμπαρδώνης έφτασε μέχρι τον βαθμό του Ταξίαρχου! Η Ελληνική πλευρά κράτησε μυστικό το γεγονός, μέχρι πρόσφατα, για να μην «δημιουργηθούν προβλήματα» με τους Τούρκους!agnooumenoi74.gr

Υποσμηναγός (Ι) Νικόλαος Σιαλμάς.18η Ιουνίου 1992, κατέπεσε στο Αιγαίο Πέλαγος
Την 18η Ιουνίου 1992, ο Υποσμηναγός (Ι) Νικόλαος Σιαλμάς κατέπεσε στο Αιγαίο Πέλαγος χειριζόμενος αεροσκάφος F-1CG, της 114 Πτέρυγας Μάχης κατά τη διάρκεια εμπλοκής του σχηματισμού του με τουρκικά F-16 Fighting Falcon.(o Yποσμηναγός Νικόλαος Σιαλμάς είχε εμπλακεί σε αερομαχία με το F-16 του χειριστή Ilhan Filiz).Η αιτία της πτώσης ήταν ελεγχόμενη πτήση στο έδαφος, ενώ ο χειριστής ο Υποσμηναγός (Ι) Νικόλαος Σιαλμάς σκοτώθηκε κατά την πρόσκρουση.

Νίκος Σιαλμάς: Ο Νίκος Σιαλμάς έχασε τη ζωή του κατά τη διάρκεια αερομαχίας με τουρκικό αεροσκάφος κοντά στον Αϊ-Στράτη. Τι έχει καταθέσει ο πατέρας του ήρωα Σιαλμά στο βιβλίο; «...Θυμάμαι που από πιτσιρικάς μού έλεγε: “Θα με γράψουν με μεγάλα γράμματα! Θα φτάσω ψηλά!” Ομως, δεν μπορούσαμε να καταλάβουμε τι εννοούσε. Πιστεύαμε ότι το έλεγε επειδή θα έμπαινε στη Σχολή Ικάρων. Πού να καταλάβουμε τι ήθελε να μας πει τότε, μιλώντας γι’ αυτά τα μεγάλα γράμματα...» Στη συνέχεια, ο πατέρας αναφέρει: «Δύο μέρες μετά (σ.σ.: τη συντριβή του αεροσκάφους), βρέθηκε ένα κομμάτι από τη στολή του στη θάλασσα. Μας είπαν ότι περνούσε ένα καράβι και κάποιος το είδε τυχαία. Πήγε το Πολεμικό Ναυτικό και το περισυνέλεξε. Το πήγαν στη μονάδα, αλλά τώρα δεν ξέρω πού το έχουν. Στην αρχή είπαν ότι θα το στείλουν στο Πολεμικό Μουσείο, αλλά ο διοικητής της Μοίρας του ήθελε να το κρατήσει στη μονάδα. Πρέπει να μάθουμε πού υπάρχει αυτό το κομμάτι της φόρμας του».
«May Day: 10 μοιραίες πτήσεις», δημοσιογράφου Γεωργίας Λινάρδου

-«Σε λίγο φτάνουμε στον Αϊ-Στράτη. Θα δεις το μνημείο του Σιαλμά». Μια τεράστια μεταλλική ασπίδα απλώνεται στο νησάκι. Το φως του ήλιου αντανακλά. Δυο λέξεις χαραγμένες. «Μολών Λαβέ».Αυτό το μνημείο που έχει στηθεί στον Αϊ-Στράτη προς τιμήν του πεσόντος υποσμηναγού Νίκου Σιαλμά συμβολίζει παράλληλα και τις προσπάθειες όλων των Ελλήνων χειριστών στις δεκαετίες του ακήρυκτου πολέμου στο Αιγαίο.

Το χρονικό της σύγκρουσης πάνω απο την Κάρπαθο
12.00 μ.μ.
Αεροπορική Βάση Σούδας, 115 Πτέρυγα Μάχης. Το ζεύγος αεροσκαφών επιφυλακής (scramble) F-16C Block 52+ της 343 Μοίρας, απογειώνεται κατόπιν εντολής του Εθνικού Κέντρου Αεροπορικών Επιχειρήσεων (ΕΚΑΕ) για να αναγνωρίσει σχηματισμό αεροσκαφών που δεν είχαν υποβάλλει σχέδιο πτήσης και κινούνταν εντός του FIR Αθηνών. Η απογείωση γίνεται όταν τα άγνωστα ίχνη βρίσκονταν σε απόσταση 40 ναυτικών μιλίων (ν.μ.) βόρεια-βορειοανατολικά της Ρόδου.

Ώρα 12.37 μ.μ.
Τα δύο ελληνικά F-16 Block 52+ αποκτούν οπτική επαφή με τον τουρκικό σχηματισμό που αποτελείται από:

-ένα αεροσκάφος τακτικής αναγνώρισης RF-4E Phantom II της 113ης Μοίρας με κωδικό κλήσης «Isik» που εδρεύει στην 1η Βάση Αεριωθουμένων (1 AJU), στο Εσκί Σεχίρ (όπου και η έδρα της 1ης Τουρκικής Διοίκησης Τακτικών αεροπορικών Δυνάμεων- Turk Hava Kuvvetleri Komutanligi-1 THKK)

Δύο μαχητικά F-16C της 192 Μοίρας (Filo) με κωδικό κλήσης «Kaplan» της 9ης Βάσης Αεριωθουμένων (9 AJU) που εδρεύει στην αεροπορική Βάση Μπαλικεσίρ.

Ο σχηματισμός είχε απογειωθεί από το προκεχωρημένο αεροδρόμιο Ντάλαμαν πλησίον της Αλικαρνασσού. Σκοπός του ήταν η αεροφωτογράφιση της Ανατολικής Κρήτης, περιοχής στην οποία βρίσκονται ανεπτυγμένα τα ελληνικά αντιαεροπορικά συστήματα μακρού βεληνεκούς S-300 PMU 1.

Η διαδικασία αυτή επαναλαμβάνεται σχεδόν σε μηνιαία βάση από την Τουρκική αεροπορία. Την ίδια χρονική περίοδο σε απόσταση 10,5 ν.μ. από το Ηράκλειο Κρήτης επιχειρούσε η τουρκική φρεγάτα F250 Muavenet τύπου Knox.

Ώρα 12.40 μ.μ.
Οκτώ (8) ν.μ. ανατολικά της Καρπάθου, δηλαδή ΕΝΤΟΣ ΤΟΥ ΕΘΝΙΚΟΥ ΕΝΑΕΡΙΟΥ ΧΩΡΟΥ, σε ύψος 27.000 ποδών, οι Έλληνες χειριστές διαπιστώνοντας ότι το τουρκικό φωτοαναγνωριστικό αεροσκάφος ακολουθείται σε απόσταση 7 ν.μ. από δύο συνοδά μαχητικά που έχουν διαχωρισμό μεταξύ τους 4-5 ν.μ. εφαρμόζουν τη συνήθη γι’ αυτές τις περιπτώσεις πρακτική. Διέρχονται μεταξύ του ζεύγους των τουρκικών μαχητικών και ενώ αποκτούν τακτικό πλεονέκτημα, τα αναγνωρίζουν ενώ παράλληλα έχουν την κινηματική δυνατότητα να τα υποχρεώσουν να συμμορφωθούν προς τις οδηγίες του αεροπορικού ελέγχου. Οι ενέργειες των ελληνικών μαχητικών αναγκάζουν τα τουρκικά μαχητικά σε επικίνδυνους ελιγμούς οι οποίοι σκοπό έχουν, αφενός να αποτύχει η προσπάθεια των ελληνικών μαχητικών να αποκτήσουν τακτικό πλεονέκτημα και αφετέρου να προσεγγίσουν το αναγνωριστικό RF-4E. Ο νούμερο 1 του ελληνικού σχηματισμού εμπλέκεται με το προπορευόμενο από τα συνοδά τουρκικά μαχητικά σε σειρά ελιγμών και καταφέρνει να αποκτήσει πλεονεκτική θέση. Κατά την διάρκεια της αερομαχίας, τα πέντε αεροσκάφη εξέρχονται του Ε.Ε.Χ. Ο Τούρκος χειριστής Χαλιλ Ιμπραχίμ Οζντεμίρ για να σπάσει τον εγκλωβισμό - η απόσταση μεταξύ των δύο αεροσκαφών είχε μειωθεί στα 600 πόδια, που σημαίνει ότι μπορούσε να γίνει χρήση μόνο πυροβόλων– προειδοποιούμενος από τον χειριστή του άλλου αεροσκάφους (παρά το γεγονός ότι οι φωνητικές επικοινωνίες των Τούρκων χειριστών γίνονταν μέσω ασυρμάτων HAVE QUICK Mode 4 με κρυπτογράφηση τα ελληνικά συστήματα ηλεκτρονικής συλλογής πληροφοριών ΤΙΣ ΕΧΟΥΝ ΥΠΟΚΛΕΨΕΙ) πραγματοποιεί βίαιο ελιγμό διαφυγής προς τα αριστερά. Ο Έλληνας χειριστής επανατοποθετείται και με επιδεξιότητα κατορθώνει εκ νέου να βρεθεί σε πλεονεκτική θέση.

Ώρα 12.45 μ.μ.
Νέος βίαιος ελιγμός του Τούρκου χειριστή έχει ως αποτέλεσμα -λόγω της εγγύτητας και της υψηλής ταχύτητας των δύο αεροσκαφών- η ουρά του τουρκικού F-16 να προσκρούσει στην καλύπτρα του ελληνικού μαχητικού. Αντιλαμβανόμενος τη σύγκρουση ο Τούρκος χειριστής προχώρησε σε άμεση εγκατάλειψη του αεροσκάφους. Αμέσως μετά ακολούθησαν δύο εκρήξεις που έγιναν επιβεβαιωμένα αντιληπτές από αεροσκάφος των Αιγυπτιακών Αερογραμμών (Egypt Air) που πετούσε σε ύψος 2.000 ποδών πάνω από εμπλεκόμενα μαχητικά. Ο Νούμερο 2 του ελληνικού ζεύγους ενημερώνει για τις συνθήκες τα προϊστάμενα κλιμάκια διοίκησης και από μία πρώτη αξιολόγηση της κατάστασης εκτιμάται ότι πιθανότατα ο χειριστής που χρησιμοποίησε το σύστημα εγκατάλειψης ήταν Τούρκος.

Ώρα 12.47 μ.μ.
Το Εθνικό Σύστημα Αεροπορικού Ελέγχου ανιχνεύει σήμα εγκατάλειψης αεροσκάφους F-16, ειδοποιεί το Εθνικό Κέντρο Συντονισμού Έρευνας και Διάσωσης (ΕΚΣΕΔ), συνεγείρει τα ελληνικά μέσα διάσωσης και καλεί παραπλέοντα εμπορικά πλοία να παράσχουν κάθε δυνατή βοήθεια. Ταυτόχρονα δίνεται εντολή για να απογειωθούν δύο ελικόπτερα AS 332C1 Super Puma από Ρόδο και Ηράκλειο.

Ώρα 12.55 μ.μ.
Απογειώνεται ελικόπτερο επιφυλακής AS 332C1 Super Puma από τη Ρόδο.

Ώρα 12.56 μ.μ.
Απογείωση ελικόπτερου επιφυλακής AS 332C1 Super Puma από το Ηράκλειο.

Ώρα 13.00 μ.μ.
Δια της υπηρεσιακής οδού υποβάλλεται αίτημα του αρχηγού των Τουρκικών Ενόπλων Δυνάμεων στρατηγού Χιλμί Οζκιόκ, όπως τουρκικό ελικόπτερο έρευνας και διάσωσης περισυλλέξει τον Τούρκο χειριστή. Παράλληλα η Πολεμική Αεροπορία, τίθεται σε συναγερμό, απογειώνοντας, όλα τα αεροσκάφη επιφυλακής και θέτοντας σε υψίστη ετοιμότητα τις δυνάμεις της. Περίπου 40 ελληνικά μαχητικά, βρίσκονται στον αέρα, αναμένοντας τις εντολές τις πολιτικής ηγεσίας της χώρας και κάνουν κύκλους σε περιοχές αναμονής πάνω από την ευρύτερη περιοχή Αράξου-Ανδραβίδας-Ιονίου και των Κυκλάδων. Από την άλλη πλευρά του Αιγαίου η τουρκική Αεροπορία, έχει απογειώσει περί τα 80 μαχητικά. Ιδιαίτερη επισήμανση θα πρέπει να γίνει για τα τρία ζεύγη τουρκικών μαχητικών τα οποία έχουν «κλειδώσει» την περιοχή του ατυχήματος, συμμετέχοντας σε τυπική αποστολή CSAR, ΔΗΛΑΔΗ ΕΡΕΥΝΑΣ ΚΑΙ ΔΙΑΣΩΣΗΣ ΣΕ ΕΧΘΡΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ, σε συνεργασία με τουρκικά ελικόπτερα έρευνας-διάσωσης και πλωτά μέσα.

Ώρα 13.04 μ.μ.
Αεροσκάφος C-130Η Hercules της 356 Μοίρας Τακτικών Μεταφορών της 112 Πτέρυγας Μάχης εξοπλισμένο με συλλογές διάσωσης απογειώνεται από την αεροπορική βάση της Ελευσίνας.

Ώρα 13.15 μ.μ.
Το ελληνικό ελικόπτερο έρευνας και διάσωσης AS 332C1 Super Puma, το οποίο κινούμενο με ταχύτητα περί τους 120 κόμβους (ν.μ./ώρα) προερχόμενο από την Ρόδο, προσεγγίζει το σημείο προσθαλάσσωσης του Τούρκου χειριστή 21 ν.μ. νοτιοανατολικά της Καρπάθου. Εκεί ζητεί εντολές από το Κέντρο Επιχειρήσεων, το οποίο δεν του δίνει εντολή άμεσης περισυλλογής του Τούρκου χειριστή, διότι η πολιτική και στρατιωτική της χώρας εξετάζει το τουρκικό αίτημα.

Δηλαδή το ελληνικό ελικόπτερο έρευνας και διάσωσης βρισκόταν στο σημείο της προσθαλάσσωσης του χειριστή τουλάχιστον 10 λεπτά πριν την περισυλλογή του από το παραπλέον εμπορικό πλοίο. Γεγονός που σημαίνει ότι οικειοθελώς η ελληνική πλευρά διατήρησε απλώς και μόνο τον συντονισμό παραχωρώντας τη διάσωση σε ΟΥΔΕΤΕΡΟ ΜΕΡΟΣ.

Ώρα 13.25 μ.μ.
Ο Τούρκος χειριστής περισυλλέχτηκε από το ιαπωνικών συμφερόντων (ιδιοκτησία της εταιρίας Yamamaru) πλοίο μεταφοράς υγραερίου «GAS CENTURY» με σημαία Παναμά και Φιλιππινέζο πλοίαρχο. Το πλοίο συμμετείχε στις έρευνες κατόπιν εντολής του ΕΚΣΕΔ (Εθνικό Κέντρο Συντονισμού Έρευνας και Διάσωσης).

Ώρα 13.30 μ.μ.
Το ελληνικό AS 332C1 Super Puma κάνει την εμφάνιση του πάνω από το «GAS CENTURY», μετά την περισυλλογή του Τούρκου πιλότου από το εμπορικό πλοίο.

Ώρα 13.40 μ.μ.
Στην περιοχή φτάνει πλωτό του Λιμενικού Σώματος από το Λιμεναρχείο Καρπάθου. Ο κυβερνήτης του πλωτού του Λιμενικού Σώματος και δύο διασώστες ανεβαίνουν στο εμπορικό πλοίο για να παράσχουν βοήθεια στον Τούρκο χειριστή. Ο Τούρκος χειριστής ισχυριζόμενος ότι είναι σε άρτια φυσική κατάσταση αρνείται τη βοήθεια και μάλιστα προσπαθεί να χρησιμοποιήσει το ατομικό του περίστροφο. Η αψυχολόγητη ενέργεια του Τούρκου προκαλεί την αντίδραση του πληρώματος του εμπορικού πλοίου οι οποίοι αποσοβούν οποιαδήποτε πιθανότητα χρήσης του όπλου αδρανοποιώντας τον.

Ώρα 14.05 μ.μ.
Σύμφωνα με το ΓΕΕΘΑ, κατόπιν υποβολής σχετικού αιτήματος από τις τουρκικές αρχές, τουρκικό ελικόπτερο έρευνας και διάσωσης μάχης AS 532 2AL Cougar παραλαμβάνει τον Τούρκο χειριστή.


"Mehmetcik Busters"


Ίσως το πιο γνωστό περιστατικό εναέριας μάχης μεταξύ ελληνικών και τουρκικών αεροσκαφών έλαβε χώρα ανοιχτά της Χίου την 8η Οκτωβρίου 1996
,πρίν απο 13 χρόνια.

Το πρωτοσέλιδο της εφημερίδας Μιλiέτ την επομένη της αερομαχίας (στην φωτογραφία ο Τσιτσεκλί μεταφερόμενος στο νοσοκομείο).

Πρωταγωνιστές αυτή την φορά ήταν ζεύγος τουρκικών F-16 της 192 Filo (ένα -C και ένα διθέσιο -D) τα οποία απογειώθηκαν απο την αεροπορική βάση Παλαιοκάστρου (Balikesir) και εισήλθαν στο FIR Αθηνών μαζί με ακόμα 4 F-4 της τουρκικής αεροπορίας στα πλαίσια των αποστολών τις οποίες όπως είπαμε σε προηγούμενη ανάρτηση η ΤΗΚ βαφτίζει αυθαιρέτως "εκπαιδευτικές" και για τις οποίες χρησιμοποιεί τον κωδικό "Ελεύθερη Θάλασσα" (Ηur Deniz)..Στην πραγματικότητα πρόκειται για κανονικότατες επιχειρησιακές αποστολές ,στην συγκεκριμένη περίπτωση τα 2 τουρκικά F-16 θα έπαιζαν τον ρόλο συνοδείας στην τετράδα των F-4E τα οποία θα εκτελούσαν εικονική αποστολή SEAD(καταστολή εχθρικής αεράμυνας) εναντίον στόχων στην Σκύρο .Με την είσοδο του τουρκικού σχηματισμού στο FIR Αθηνών ,ζεύγος Μ2000 ΕGM της 331 Μοίρας τα οποία εκτελούσαν καθήκοντα επιφυλακής λαμβάνουν εντολή απο το ΕΚΑΕ για ταχύτατη απογείωση και σύντομα βρίσκονται στον αέρα .

O θύτης. Το "236" της ΠΑ
Μερικά λεπτά αργότερα οι δύο σχηματισμοί εμπλέκονται εντός ελληνικού εναερίου χώρου ανοιχτά της Χίου (τα F-4 εκμεταλεύονται την εμπλοκή των M2K με τα F-16 της συνοδείας και αποχωρούν). Οι τούρκοι πιλότοι αρνούνται να αποχωρήσουν απο τον ΕΕΧ και αντιδρούν σπασμωδικά επιδεικνύοντας ιδιαίτερη επιθετικότητα σε σημείο επικίνδυνο ,μάλιστα απεμπλέκονται 3 και περισσότερες φορές μόνο και μόνο για να ξαναμπούν στο "merge" με τα ελληνικά αεροσκάφη ,αδιαφορώντας παντελώς για το γεγονός ότι βρίσκονται εντός ελληνικού εναερίου χώρου καταδιωκόμενοι απο οπλισμένα ελληνικά αεροσκάφη τα οποία δεν αστειεύονται...

Κατα το τρίτο head on pass "η εξωτερική δεξαμενή του τουρκικού F-16" που το παράκανε ,"εξεράγει".....Κατα μια ανεπίσημη φυσικά πληροφορία στο τελευταίο merge το F-16 ( 91-0023 ) του Ερντογάν "κλείδωσε" το Μ-61 Vulcan του επάνω στο αεροσκάφος του Γρίβα χωρίς να γίνει γνωστό αν πρόλαβε να ανοίξει πύρ..Το επόμενο δευτερόλεπτο ένας πύραυλος Magic II εκτοξεύεται απο το ελληνικό Mirage θέτoντας τέλος στο επικίνδυνο παιχνίδι των Τούρκων..Το περιστατικό λαμβάνει χώρα 9 μίλια απο της ακτές της Χίου,εντός ελληνικού εναερίου χώρου.Ο αντισμήναρχος Osman Cicekli προλαβαίνει να εκτιναχθεί και μετά απο 30 λεπτά ένα ΑΒ-205 SAR της ΠΑ τον εντοπίζει και τον μεταφέρει σε νοσοκομείο της Χίου.Ο υποσμηναγός Ναίλ Ερντογάν δεν στέκεται τόσο τυχερός..

Ο Cicekli μεταφέρεται σε νοσοκομείο της Χίου απο Έλληνες στρατιωτικούς ,σε κατάσταση σόκ.

Το δεύτερο F-16 μόλις αντιλαμβάνεται το τι έγινε,απεμπλέκεται αμέσως και απομακρύνεται με πλήρη μετάκαυση προς τα Μικρασιατικά παράλια ,βάζοντας τέλος στην πιο γνωστή ελληνοτουρκική αερομαχία απο την επικράτηση των Δινόπουλου/Σκαμπαρδώνη εναντι 2 τουρκικών F-102 το 1974 (προσεχώς σε νέα ανάρτηση..)

Υπήρξε κάποιο killmark μετά απο την αερομαχία της 8ης Οκτωβρίου? Σαφώς και υπήρξε ,όχι όμως αυτό που έκανε την εμφάνιση του αρχικώς και το οποίο ήταν 100% κατασκευασμένο..Το πραγματικό killmark απεικόνιζε ένα φαντασματάκι με αραχνούφαντο βέλο και φέσι και απο κάτω την επιγραφή ..mehmetcik busters.Η ζωή του εν λόγω σήματος υπήρξε βραχύβια και σε μερικούς μήνες το πανελ ξαναβάφτηκε

O Cicekli και το θέμα της εθνικότητάς του παραμένουν αντικείμενο διχογνωμίας, μιας και υπάρχει εντός της ΠΑ διαδεδομένη η φήμη ότι επρόκειτο για Ισραηλινό χειριστή. Η Τουρκική πλευρά -ανεπίσημα πάντα- το αρνείται σθεναρά, χωρίς όμως στα δεκατρία χρόνια που πέρασαν από τότε ο εν λόγω χειριστής να δώσει κανένα σημάδι ζωής. Φυσικά άν λάβουμε υπ όψιν μας το γεγονός ότι εκείνη την εποχή η Τουρκοισραηλινή στρατηγική συμμαχία που εγκαινιάστηκε το'92 βρισκόταν στο απόγειο της και το ότι στα ανώτατα κλιμάκια της Τουρκικής Στρατιωτικής Ιεραρχίας κυριαρχούν οι Ντονμέδες, δηλαδή Τούρκοι Εβραϊκής καταγωγής , ίσως αυτή η φήμη να έχει κάποια βάση. Σε κάθε περίπτωση δεν έχει καταστεί δυνατό ούτε να επιβεβαιωθεί αλλά ούτε και να διαψευσθεί κάτι τέτοιο.

Δημοσίευμα της Ελευθεροτυπίας (8 Οκτ 1996) ενδεικτικό του κλίματος που επικρατούσε τις ημέρες πρίν απο το περιστατικό.Έλαβαν χώρα τουλάχιστον 20 εμπλοκές και δεκάδες αναχαιτήσεις καθώς τα τουρκικά μαχητικά προσπάθησαν "ετσιθελικά" να παρεμποδίσουν την διεξαγωγή της άσκησης Νικηφόρος-Τοξότης

Επίσης αξίζει ν' αναφερθεί ότι ο Έλληνας χειριστής αποτέλεσε αντικείμενο παρακολούθησης από την ΜΙΤ η οποία το έκανε γνωστό μ' έναν τρόπο που στον πολύ κόσμο δεν έγινε αντιληπτό. Η Τουρκική πλευρά εκτός από την παρακολούθηση διέδωσε και διάφορες άλλες φήμες που αναπαρήγαν τα καθεστωτικά τουρκικά ΜΜΕ, ότι δήθεν ο Έλληνας χειριστής είχε ψυχολογικά προβλήματα και άλλα τέτοια φαιδρά. Τίποτε από αυτά δεν ευσταθεί μιας και ο Έλληνας χειριστής πετάει ακόμα και μάλιστα εξελίσσεται κανονικά στην ιεραρχία της ΠΑ.

Τουρκικές ψυχολογικές επιχειρήσεις εν δράση : δημοσίευμα της Χουριέτ(04.03.2004) το οποίο μας "ενημερώνει" ότι το Ευρωπαικό Δικαστήριο Ανθρωπίνων δικαιωμάτων έκανε δεκτή την προσφυγή εναντίον του Έλληνα πιλότου

Άλλο ένα κομμάτι των Ψυχολογικών Επιχειρήσεων της Τουρκίας ήταν και η δήθεν προσφυγή της οικογένειας του Ερντογάν στο ΕΔΑΔ εναντίον της Ελλάδας η οποία μάλιστα συνοδεύτικε απο δηλώσεις "δικηγόρου" της οικογένειας σε πρωτοσέλιδα και κανάλια, καλλιεργώντας έτσι ένα κλίμα τόσο στην Τουρκική όσο και στην Ελληνική κοινή γνώμη, πρόσφορο για κατάρριψη Ελληνικού μαχητικού από την Τουρκική Αεροπορία. Φυσικά η δήθεν "προσφυγή" αυτή ήταν απλώς ένα μέρος του σχεδιασμού των τουρκικών υπηρεσιών καθώς σύμφωνα με την Γραμματεία του ΕΔΑΔ δεν έλαβε χώρα ποτέ. (βλέπε εικόνα παρακάτω)


Η απάντηση του ECHR σε email για την δήθεν προσφυγή έναντι της Ελλάδος : Τα παραμύθια του τμήματος Ψυχολογικών επιχειρήσεων της ΜΙΤ αποκαλύπτονται..

Πώς όμως φτάσαμε απο το 1996 ,στις "σικέ" προσφυγές 7 χρόνια μετά το περιστατικό?

Aρκετά χρόνια αργότερα -το 2003- ενα πρωτοεμφανιζόμενο ελληνικό περιοδικό δημοσιεύει την ιστορία της κατάρριψης με τρόπο που δίνει την ευχέρεια στους τουρκικούς μηχανισμούς να ξεκινήσουν μια έντονη προπαγανδιστική εκστρατεία.Σύμφωνα με δηλώσεις υπεύθυνου του περιοδικού στην Χουριέτ ,το άρθρο το οποίο του έφερε "ένας φίλος του" δημοσιεύτηκε καθαρά για δημοσιογραφικούς σκοπούς αλλά και για να συνεισφέρει στις ελληνοτουρκικές σχέσεις!!.Επίσης λίγο πολύ το προβοκατόρικο άρθρο κατηγορεί την Ελλάδα ότι αρνήθηκε να προβεί σε ενέργειες για την ανάσυρση του α/φ του Τούρκου εισβολέα (λές και η ΤΗΚ για παράδειγμα έσπευσε να δώσει εκατομύρια δολλάρια για να ανασύρει το α/φους του Ν.Σιαλμά..).

Λίγες μέρες μετά την δημοσίευση του άρθρού ένας απόστρατος τούρκος πτέραρχος σε συνέντευξη του στην Μιλιέτ "επιβεβαιώνει" την καταγγελία του περιοδικού και ξεκινά την εκστρατεία λάσπης εναντίον του υποτίθεται ψυχικά ασταθούς Έλληνα πιλότου.Κάνωντας ένα βήμα παραπέρα δήλωσε ότι "το δημοσίευμα του περιοδικού αποτελεί σημαντικό βήμα για την εξιχνίαση του επεισοδίου, το τουρκικό υπουργείο Εξωτερικών και οι σχετικές αρχές πρέπει να επιληφθούν του επεισοδίου."

Το σχετικό δημοσίευμα του Κράματος (ενός βραχύβιου περιοδικού) που άφησε ερωτηματικά ως προς τις σκοπιμότητες που εξυπηρετούσε και είχε κατα κάποιους ώς σκοπό την προετοιμασία της Ελληνικής κοινής γνώμης για μια τέτοια κατάρριψη, ήρθε να ενισχύσει τις υποψίες ότι τον Μάϊο του 2003 εκτελέστηκε ένα οργανωμένο σχέδιο το οποίο ευτυχώς δεν είχε την προβλεπόμενη από τους σχεδιαστές του κατάληξη.

Αιέν Υψικρατείν : Λέσβος,27 Δεκεμβρίου 1995 Παρασκευή, 26 Ιουνίου 2009

Λέσβος,27 Δεκεμβρίου 1995 : Ζεύγος τουρκικών F-4E της 112 Filo παραβιάζει τον ελληνικό εναέριο χώρο ανατολικά της Χίου λίγο μετά το μεσημέρι ,στις 2 μ.μ,πραγματοποιώντας κατόπιν θρασύτατη υπερπτηση της νήσου με πορεία βόρεια-βόρειοδυτικά συνεχίζοντας προς Λέσβο.Το ΕΚΑΕ είχε ήδη θέσει σε ετοιμότητα τα ελληνικά αεροσκάφη επιφυλακής ,2 εκ των οποίων (F-16 της 330 Μοίρας) απογειώθηκαν ταχύτατα απο την Λήμνο με κατεύθυνση τους προκλητικούς ανατολίτες εισβολείς.Το merge των 2 σχηματισμών (η συνάντηση δλδ) γίνεται μέσα σε λίγα λεπτά ,δυτικά της νήσου Λέσβου και κατόπιν της άρνησης των Τούρκων να αποχωρήσουν εξελίσεται σε μια σκληρή αερομαχία ,την οποία όλοι οι συμμετέχοντες θα θυμούνται για πολύ καιρό...

Ο Ogur Kilar μεταφέρεται σε ελληνικό νοσοκομείο..Ο τυχοδιωκτισμός των καραβανάδων της Άγκυρας σκότωσε τον συνάδελφο του και τραυμάτισε (μόνο ,δυστυχώς) το γόητρο της "πανίσχυρης" υποτίθεται ΤΗΚ

Όλα τα εμπλεκόμενα εχθρικά αεροσκάφη φέρουν βλήματα αέρος-αέρος μικρού βεληνεκούς AIM-9 ,γεγονός το οποίο απο μόνο του καθιστά τον ισχυρισμό του τουρκικού γενικού επιτελείου περι "εκπαιδευτικών πτήσεων" γελοίο.Ανεπισήμως μάλιστα στους κόλπους της ΤΗΚ οι συγκεκριμένες αποστολές στο "διεθνή εναέριο χώρο του Αιγαίου" αποκαλούνται Ηür Deniz ,δηλαδή "Ελεύθερη Θάλασσα".Κατά την διάρκεια της συμπλοκής ένα εκ των 2 τουρκικών αεροσκαφών εξαναγκάζεται απο τον έμπειρο Έλληνα χειριστή Γ.Θ σε ακραίο ελιγμό εκτός φακέλου πτήσης και ο χειριστής του πληρώνει τα απερίσκεπτα "παιχνίδια" του με τον σκληρότερο δυνατό τρόπο..

Το τουρκικό F-4E με σειριακό αριθμό 67-301 συντρίβεται με μεγάλη ταχύτητα στα νερά του Αιγαίου και εξαφανίζεται μαζί με ένα απο τους δύο χειριστές του ονόματι Altug Κaraburun...ο έτερος του πληρώματος του διθέσιου μαχητικού Ogur Kilar, XOΣ (Χειριστής Οπλικών Συστημάτων) , διεσώζεται απο Ελληνικό ε/π SAR τύπου ΑΒ-205 και μετά απο σύντομη αλλά ευχάριστη παραμονή σε ελληνικό νοσοκομείο της Λέσβου μεταφέρεται πίσω στην Τουρκία .Είναι άξιο αναφοράς ότι τα τουρκικά ε/π που συμετείχαν στην έρευνα κατέθεσαν κανονικότατα σχέδια πτήσης και τα πλοία του τουρκικού ναυτικού υπάκουσαν πιστά της εντολές της φρεγάτας του ΠΝ "Μακεδονία" η οποία είχε τον τακτικό έλεγχο της επιχείρησης ..

Αιέν Υψικρατείν: Ρόδος 8 Φεβρουαρίου 1995 Κυριακή, 28 Ιουνίου 2009
Ρόδος,8 Φεβρουαρίου 1995 : Σχηματισμός 4 τουρκικών F-16 εισέρχεται στο FIR Αθηνών χωρίς να καταθέσει σχέδια πτήσης ,κατα την πάγια τουρκική τακτική.Το ΕΚΑΕ δίνει άμεσα εντολή στα αεροσκάφη ετοιμότητας να απογειωθούν.Σύντομα η παράβαση των κανόνων εναέριας κυκλοφορίας εξελισεται σε παραβίαση του Ελληνικού εναέριου χώρου . .Ένα ζευγάρι Μιράζ F-1 που μετασταθμεύουν στην 126η Σμηναρχία μάχης στο Ηρακλείο αρχίζουν να τροχοδρομούν και σε λίγες στιγμές βρίσκονται στον αέρα και καθ'οδόν προς τα άγνωστα ίχνη..

Δύο χρόνια νωρίτερα ένας ακόμα συνάδελφος των 2 χειριστών ο Νικόλαος Σιαλμάς ξεκινούσε κάπως έτσι την ημέρα του : υπερασπιζόμενος τους Ελληνικούς ουρανούς απο τον ανατολίτη εισβολέα.Η τραγική απώλεια του χειριστή της 342 σαφώς και δεν είχε ξεχαστεί απο τους Έλληνες αεροπόρους...
Το merge των δύο σχηματισμών γίνεται 6 ναυτικά μίλια δυτικά των ακτών της Καρπάθου ,στις 11.37 και ενω τα τουρκικά α/φη είχαν πάρει πορεία προς τις μικρασιατικές ακτές .Κατα την διάρκεια της εμπλοκής με τα σαφώς πιο σύγχρονα F-16 ,οι πιλότοι της 342 καταφέρνουν να απομονώσουν το F-16 του υποσμηναγού Μουσταφά Γιλντιρίμ χρησιμοποιώντας τακτικές αμοιβαίας υποστήριξης που είχαν αναπτυχθεί ειδικά για την αντιμετώπιση των ανώτερων σε πτητικά χαρακτηριστικά μαχητικών της LM..O τούρκος εισβολέας προσπαθώντας να αποτινάξει το στενό μαρκάρισμα των 2 Mirage κατα την διάρκεια της εμπλοκής ,εκτελεί βύθιση με μεγαλύτερο βαθμό καθόδου απο αυτό που θα έπρεπε..Προσπαθώντας να βγεί απο την βουτιά συνειδητοποιεί ότι δεν θα τα καταφέρει και εκτινάσεται με επιτυχία.Λίγα δευτερόλεπτα αργότερα το αεροσκάφος του καρφώνεται στα νερά του Αιγαίου 16 μίλια νοτιανατολικά των ακτών της Ρόδου και η 342 σημειώνει ακόμα ένα maneuver kill εκδικούμενη την θάνατο του υποσμηναγού Νίκου Σιαλμά

Μόλις το περιστατικό γίνεται γνωστό ,ένα ε/π ΑΒ205 απογειώνεται απο την Ρόδο και μετά απο 20 λεπτά διασώζει τον Τούρκο χειριστή ,ο περίπατος του οποίου στον ελληνικό εναέριο χώρου διεκόπη με πολύ δυσάρεστο τρόπο...Μετά απο μια σύντομη παραμονή σε νοσοκομείο της Ρόδου ,ένα C-130 της ΠΑ που απογειώθηκε απο την Ρόδο μεταφέρει τον ανατολίτη εισβολέα σε Τουρκικό αεροδρόμιο ,γεγονός με το οποίο αποτελεί και defacto αναγνώριση της "στρατικοποίησης" των Δωδεκανήσων και της επάρκειας των ελληνικών σωστικών μέσων απο την Τουρκία..

Ενδεικτική της θρασύδειλης στάσης της τουρκικής ηγεσίας είναι η παντελής έλλειψη των συνηθισμένων λεονταρισμών όταν η τουρκική αυθαιρεσία συναντά έμπρακτη αντίδραση απο τις ελληνικές ένοπλες δυνάμεις.Ο Τούρκος πρόξενος στην Ρόδο Νιαζίν Ανταλίν επισκέφτηκε τον Γιλντιρίμ στο νοσοκομείο και κατόπιν δήλωσε στα τοπικά μέσα ότι "το περιστατικό όχι μόνο δεν θα επηρεάσει αρνητικά τις ελληνοτουρικές θέσεις αλλά μάλιστα θα τις ενδυναμώσει"!! .. Επίσης πρόσθεσε ότι η τουρκική πρεσβεία στην Αθήνα τον ενημέρωσε ότι "το περιστατικό ωφείλεται σε μηχανική βλάβη" και εξέφρασε την "ευγνωμοσύνη του για την γρήγορη διάσωση του πιλότου"

YΓ Η επίσημη εκδοχή εκατέρωθεν μιλάει για "αστοχία του συστήματος τροφοδοσίας καυσίμων" του τουρκικού F-16..

Τι είπε βατραχάνθρωπος που ήταν στα Ίμια για το ελικόπτερο στον "Αθέατο Κόσμο"!Πριν λίγη ώρα, στην εκπομπή "Αθέατος Κόσμος", βατραχάνθρωπος που ήταν στα Ίμια, άφησε να εννοηθεί ξεκάθαρα ότι το ελικόπτερο καταρρίφθηκε από τους Τούρκους!

Στο νου μου, έρχεται η εκβιαστική προσπάθεια του Μάκη Τριανταφυλλόπουλου σε σχετική εκπομπή του, να αποδόσει την πτώση του ελικοπτέρου σε καρδιακό επεισόδιο του συγχωρεμένου Καραθάνη.

Μετά την αποψινή μαρτυρία του βατραχανθρώπου θα πρέπει κάποιοι ή να υποβάλλουν δήλωση μετανοίας είτε να σιωπήσουν για πάντα...

Φωτογραφία :
Οι τρύπες από ...τα μπουλόνια κατά το "πόρισμα"...

Σε προηγούμενό μου post έγραφα για σχετική εκπομπή του Μάκη Τριανταφυλλόπουλου, με τίτλο "Αυτά που δεν μάθαμε για τα Ίμια" :

"Εκείνο που θυμάμαι ήταν η εμμονή να καταλογιστεί η πτώση του ελικοπτέρου σε καρδιακά προβλήματα του ήρωα-χειριστή Καραθανάση. Το αν είχε ή όχι καρδιακά προβλήματα ο ήρωας Καραθανάσης δεν σημαίνει ότι η πτώση του ελικοπτέρου έγινε απαραίτητα από αυτό. Αντίθετα υπήρξαν πολλές ενδείξεις (τρύπες στην άτρακτο του ελικοπτέρου) οι οποίες παραπέμπουν στο σενάριο της κατάρριψης από τουρκικά πυρά.

Ίσως η πραγματική αλήθεια βγει μετά από πολλά χρόνια..."
Νά, που ήρθε η στιγμή!


Μια άγνωστη πτυχή της νύχτας των Ιμίων

Λεπτομέρειες γύρω από όσα εκτυλίχθηκαν λίγο πριν από την πτώση του ελικοπτέρου και τον τραγικό θάνατο των τριών μελών του πληρώματος
Της Δωρας Αντωνιου
Δεκατρία χρόνια συμπληρώθηκαν πριν από μερικές ημέρες από την τραγική νύχτα των Ιμίων. Οσα συνέβησαν εκείνη τη νύχτα ήταν η κλιμάκωση της κρίσης που εκδηλώθηκε μεταξύ Ελλάδας και Τουρκίας και παρ' ολίγον να εξελιχθεί σε ένοπλη σύρραξη ανάμεσα στις δύο χώρες. Οσα συνέβησαν εκείνη τη νύχτα είναι λίγο - πολύ γνωστά. Ορισμένες λεπτομέρειες έγιναν λίγο γνωστές και καλύφθηκαν από τα...σενάρια γύρω από το τι έγινε, τα οποία επικράτησαν, ενδεχομένως γιατί ταιριάζουν καλύτερα με τα στερεότυπα γύρω από τις ελληνοτουρκικές σχέσεις.
Μία από τις λιγότερο γνωστές πτυχές της νύχτας των Ιμίων επιβεβαιώνει στην «Κ» ο επίτιμος αρχηγός ΓΕΝ, ναύαρχος Αντώνης Αντωνιάδης. Αφορά τα όσα εκτυλίχθηκαν λίγο πριν από την πτώση του ελικοπτέρου και τον τραγικό θάνατο των τριών μελών του πληρώματος, των υποπλοιάρχων Χριστόδουλου Καραθανάση και Παναγιώτη Βλαχάκου και του αρχικελευστή Εκτορα Γιαλοψού και επιβεβαιώνει τον ηρωισμό της προσπάθειάς τους.

Σήμα κινδύνου
Οπως αναφέρει ο ναύαρχος Αντωνιάδης, όταν το πλήρωμα του ελικοπτέρου αντελήφθη ότι υπάρχει βλάβη, εξέπεμψε σήμα κινδύνου. Αυτό φαίνεται και από την καταγραφή της επικοινωνίας μεταξύ του θαλάμου επιχειρήσεων του ΓΕΝ και της φρεγάτας «Ναυαρίνο», από την οποία είχε απονηωθεί το ελικόπτερο και στην οποία επέστρεφε:

Ωρα 5.04 ΓΕΝ: Το ελικόπτερο να επιστρέψει.
Ωρα 5.05 ΝΑΥΑΡΙΝΟ: Εχω απώλεια επαφής με το ελικόπτερο. Τελευταία του αναφορά EMERGENCY - EMERGENCY 1,5 μίλι βόρεια από το σημείο του ενδιαφέροντος.

Το σήμα κινδύνου που εξέπεμψε το ελικόπτερο, εκτός από το «Ναυαρίνο», ελήφθη και από την τουρκική φρεγάτα «Γιαβούζ», που είχε πλεύσει στην περιοχή και είχε αποβιβάσει τους Τούρκους κομάντος στη Μικρή Ιμια. «Η επικοινωνία γινόταν στο ραδιοτηλέφωνο και ήταν απλό για τους Τούρκους να μπουν στη συχνότητα και να ακούσουν τα λεγόμενα», αναφέρει ο ναύαρχος Αντωνιάδης. Μόλις η φρεγάτα «Γιαβούζ» αντελήφθη ότι το ελληνικό ελικόπτερο έχει πρόβλημα, παρενέβη στην επικοινωνία και ενημέρωσε το πλήρωμά του ότι μπορεί να προσνηωθεί επί της «Γιαβούζ», που βρισκόταν πιο κοντά. Ομως, η απάντηση που δόθηκε από το ελικόπτερο ήταν αρνητική. Προτίμησαν να συνεχίσουν την πορεία τους για να φθάσουν στη φρεγάτα «Ναυαρίνο», όμως δεν τα κατάφεραν», συνεχίζει ο ναύαρχος Αντωνιάδης.

Ο αρχηγός ΓΕΝ Τουρκίας
Με τα λεγόμενά του έρχεται να επιβεβαιώσει τα όσα είχε πει στην εκπομπή «Φάκελοι» ο εκλιπών πλέον ναύαρχος Γκιουβέν Ερκαγια, που είχε διατελέσει αρχηγός ΓΕΝ Τουρκίας και θεωρείται «εμπνευστής» της θεωρίας των «γκρίζων ζωνών». Μιλώντας για τη νύχτα των Ιμίων και συγκεκριμένα για την πτώση του ελικοπτέρου, ανέφερε: «Το πλήρωμα του πλοίου «Γιαβούζ» μπήκε στη συχνότητα επικοινωνίας του ελικοπτέρου και άρχισε να ακούει τις συνομιλίες. Εκείνη την ώρα το ελικόπτερο παρουσίασε βλάβη. Ανέφερε πως πρέπει να προσγειωθεί. Οι δικοί μας αμέσως ετοίμασαν χώρο προσγείωσης και πρότειναν στο ελικόπτερο να προσγειωθεί. Δεν το δέχτηκε και έπεσε λόγω αυτής της βλάβης». Αντίστοιχη είναι και η μαρτυρία που έδωσε ο Δημήτρης Σπυρίδων, αντιστράτηγος ε.α., τέως διοικητής ΑΣΔΕΝ: «Κατά τις 5 και 7 λεπτά με ειδοποιεί ότι ο ΣΑΜ δεν έχει στο ραντάρ του το ελικόπτερο και ότι το καλεί, δεν του απαντάει και ότι ακούει τη φρεγάτα «Γιαβούζ» να το καλεί μη τυχόν θέλει βοήθεια να προσγειωθεί πάνω στη «Γιαβούζ» το ελικόπτερο».
Λίγο αργότερα, διαπιστώνεται ότι το ελικόπτερο έχει εξαφανιστεί, όπως φαίνεται από τον διάλογο του κέντρου επιχειρήσεων με το «Ναυαρίνο»:

Ωρα 5.13 ΓΕΝ: Ερωτηματικό: Εχετε επικοινωνίες;
Ωρα 5.14 ΝΑΥΑΡΙΝΟ: Αρνητικό
Ωρα 5.14 ΓΕΝ: Ερωτηματικό. Εάν αποκτήσατε κάποια στιγμή επικοινωνία.
Ωρα 5.15 ΝΑΥΑΡΙΝΟ: Τον ακούσαμε που έκανε μια κλήση μόνο.
Ωρα 5.16 ΓΕΝ: Τον έχετε στα Ρ/Ε;
Ωρα 5.16 ΝΑΥΑΡΙΝΟ: Αρνητικό.
Ωρα 5.24 ΓΕΝ: Το EMERGENCY τι ήταν;
Ωρα 5.24 ΝΑΥΑΡΙΝΟ: MASTER CAUTION EMERGENCY

Μέσα σε δευτερόλεπτα
Ο ναύαρχος Αντωνιάδης, αναφερόμενος στο περιστατικό, επισημαίνει ότι η επικοινωνία έγινε ανάμεσα στη φρεγάτα «Γιαβούζ» και το ελικόπτερο και ότι η απόφαση να μην προσνηωθεί στην τουρκική φρεγάτα, αλλά να συνεχίσει την πορεία του με προορισμό στο «Ναυαρίνο», δεν ελήφθη κεντρικά. «Ολα έγιναν μέσα σε δευτερόλεπτα. Δεν διαβιβάστηκε η τουρκική πρόσκληση προς το κέντρο επιχειρήσεων για να εξεταστεί. Η απάντηση δόθηκε άμεσα». Μάλιστα, προσθέτει ότι το συγκεκριμένο περιστατικό ήταν ευρέως γνωστό εντός του Πολεμικού Ναυτικού. «Δεν βγήκε ποτέ όμως προς τα έξω. Το κλίμα που καλλιεργήθηκε σχετικά με τα Ιμια ήταν διαφορετικό. Αναπτύχθηκαν και διάφορες θεωρίες ότι το ελικόπτερο δεν έπεσε από βλάβη, αλλά το έριξαν είτε οι Τούρκοι κομάντος είτε η τουρκική φρεγάτα, οπότε αυτή η πτυχή των όσων συνέβησαν έμεινε στην αφάνεια», καταλήγει.

7 σχόλια:

  1. Φίλε Καυκάσιε, μας ανέβασες μ΄ αυτή την ανάρτηση στους αιθέρες. Αυτά τα παιδιά που παίζουν την ζωή τους καθημερινά κορόνα γράμματα, είναι οι ζωντανοί μας ήρωες. Με την ευκαιρία θέλω να στείλω ένα χαιρετισμό σε όλο το προσωπικό της 116 Πτέρυγας Μάχης, που αν και πέρασαν τόσα χρόνια απο τότε που υπηρέτησα, αισθάνομαι ακόμα ότι ανήκω εκεί ψυχή τε και σώματι.

    Σημείωση : ο βατραχάνθρωπος ΕΙΠΕ ΤΗΝ ΑΛΗΘΕΙΑ ΚΑΙ ΜΠΡΑΒΟ ΤΟΥ. Όταν μεταφέρθηκε το ελικόπτερο στο λιμάνι της νήσου ΚΩ, πριν το καλύψουν το είδαν πολλοί και ήταν όπως τα λέει το βατράχι.

    Αργικέραυνος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. ΤΙΜΗ ΣΤΟΥΣ ΗΡΩΕΣ!
    ΕΙΣ ΤΟΝ ΑΙΩΝΑ....

    ΓΙΩΡΓΟΣ ΠΑΤΡΑ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Elpizo na tou arese tou tourkou POU TON KATARIPSAME merika tetoia kai na deis pote stamatane kai an kanoun kapoia eksupnada gia dikes as tous pame kai emis gia katapatisi ethikou xorou Imia ktl.
    Christos Voulgaris apo Londino

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. TARGET TRACKED-TARGET 2..FOE..ENGAGE.
    TARGET DESTROYED WHITH MISSILES HE/SA

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.

- Παρακαλούμε στα σχόλια σας να χρησιμοποιείτε ένα όνομα ή ψευδώνυμο ( Σχόλια από Unknown θα διαγράφονται ).
- Παρακαλούμε να μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα στη σύνταξη των σχολίων σας.