29/1/10

«Προσωπική μου επιλογή η μαντίλα»

Η 19χρονη Εσρά από την Κομοτηνή (στη φωτογραφία με τα γυαλιά) πέρυσι αποφοίτησε από το μειονοτικό Γυμνάσιο- Λύκειο «Τζελάλ Μπαγιάρ» και πλέον φοιτά στη Σχολή Νηπιαγωγών του Πανεπιστημίου της Αδριανούπολης στην Τουρκία (στη φωτογραφία με φίλες της, μαθήτριες του «Τζελάλ Μπαγιάρ»)

«Η μαντίλα που φορώ από 13 ετών είναι προσωπική μου επιλογή και ποτέ δεν με έκανε να αισθανθώ μειονεκτικά απέναντι στις συμμαθήτριές μου. Αποτελεί στοιχείο της θρησκευτικής μου ταυτότητας και αναδεικνύει έναν συγκεκριμένο κώδικα αξιών που με καθοδηγεί στη ζωή μου».

Η 19χρονη Εσρά από την Κομοτηνή πέρυσι αποφοίτησε από το μειονοτικό Γυμνάσιο- Λύκειο «Τζελάλ Μπαγιάρ» και πλέον φοιτά στη Σχολή Νηπιαγωγών του Πανεπιστημίου της Αδριανούπολης στην Τουρκία. Ήταν μία από τις πρώτες μαθήτριες του μειονοτικού Γυμνασίου- Λυκείου της Κομοτηνής που κάθησε στα θρανία φορώντας την ισλαμική μαντίλα, πράγμα που έως πριν από λίγα χρόνια εθεωρείτο αδιανόητο. Σήμερα πάνω από σαράντα μαθήτριες φορούν μαντίλα, και αυτή η αλλαγή, όπως εκτιμάται στους κόλπους της μουσουλμανικής μειονότητας, αποτυπώνει τόσο τις κοινωνικές αλλαγές που συντελούνται εντός της όσο και την ώσμωση με τις εξελίξεις στον διεθνή περίγυρο. Σε αντίθεση με ό,τι συμβαίνει στην Τουρκία, αλλά και σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες - με πιο πρόσφατο το παράδειγμα της Γαλλίαςοι μουσουλμάνες μαθήτριες στην Ελλάδα δεν έχουν κανέναν περιορισμό στις επιλογές τους. Βγάζει τη μαντίλα στην είσοδο

Η Εσρά είχε επιλέξει αρχικά να γραφτεί στο δημόσιο Γυμνάσιο παρακολουθώντας τα μαθήματα όπως κάθε άλλο παιδί στην Ελλάδα, μετά το Δημοτικό. «Όταν γράφτηκα στο δημόσιο σχολείο κανείς δεν με ενόχλησε για το γεγονός ότι φορούσα τη μαντίλα. Από την άλλη όμως, όταν αποφάσισα να συνεχίσω στο μειονοτικό Γυμνάσιο, δέχτηκα κάποιες ενοχλήσεις από τη σχολική εφορεία αλλά και ορισμένους καθηγητές για την εμφάνισή μου. Τους απάντησα ότι η εμφάνισή μου είναι δικαίωμά μου και δεν το διαπραγματεύομαι», σημειώνει η Εσρά. Κι αν στην Κομοτηνή η επιλογή της έγινε σεβαστή, στο Πανεπιστήμιο της Αδριανούπολης, ως πρωτοετής φοιτήτρια πλέον, αναγκάζεται να βγάζει τη μαντίλα στην είσοδο, αφού δεν επιτρέπεται να τη φορά. «Θεωρώ ότι αυτό καταπιέζει την ελεύθερη βούλησή μου, όμως αυτός είναι ο νόμος και τον σέβομαι», λέει.

Αναφέρει ότι το 2004 υπήρχαν μόνο τέσσερα κορίτσια που φορούσαν μαντίλα στο σχολείο, ενώ ένα χρόνο πριν, όταν αποφοίτησε, αυτές ξεπερνούσαν τις 35. «Καμία συμμαθήτριά μου δεν με ξεχώρισε για το γεγονός ότι φορούσα μαντίλα. Στην αρχή φοβόμουνα ότι θα με αντιμετώπιζαν με απαξία οι συμμαθητές και κάποιοι ίσως και να με απομόνωναν, πράγμα που τελικά δεν συνέβη. Ο τρόπος του ντυσίματός μου δεν με κάνει να ζω έξω από την εποχή μου. Βγαίνω έξω, έχω την κοινωνική μου ζωή, έχω τις φιλίες μου. Τηρώ όμως και τις αρχές της θρησκείας, χωρίς να βιώνω αντιφατικά συναισθήματα. Θέλω να κάνω καριέρα, να γίνω νηπιαγωγός και να προσφέρω στον κοινωνικό μου περίγυρο. Πιστεύω ότι η γυναίκα του 21ου αιώνα με ή χωρίς μαντίλα θα έχει έτσι κι αλλιώς πρωταγωνιστικό ρόλο».

Στοιχείο της παράδοσής μας
Στον αντίποδα της Εσρά, η Αϊφέ είναι μαθήτρια της Γ΄ Γυμνασίου στο «Τζελάλ Μπαγιάρ», αλλά χωρίς μαντίλα, χωρίς ιδιαίτερες θρησκευτικές αναφορές στην καθημερινότητά της. «Η μαντίλα είναι στοιχείο της παράδοσής μας», λέει, «γι΄ αυτό και τη φοράνε οι γιαγιάδες μας. Δεν μπορεί να χαρακτηρίζει τις νέες γενιές των ανθρώπων και είναι στοιχείο συντηρητικής αντίληψης για τη ζωή και την κοινωνία. Δεν την αποδέχομαι, αλλά δεν απορρίπτω την παρέα με συμμαθήτριές μου που την επιλέγουν. Τον άνθρωπο άλλωστε δεν τον χαρακτηρίζει ο τρόπος που ντύνεται αλλά ο τρόπος που σκέφτεται και ενεργεί», λέει και καταλήγει: «Πριν από λίγα χρόνια στο σχολείο δεν υπήρχαν τόσες μαντίλες, αλλά από τη στιγμή που την επιλέγουν όσες την επιλέγουν είναι δικό τους θέμα. Αρκεί να είναι προϊόν ελεύθερης βούλησης και όχι οικογενειακής πίεσης».

Έκθεση κόλαφος κατά της Ελλάδας ΡΕΠΟΡΤΑΖ: Αριστοτελία Πελώνη

ΕΚΘΕΣΗ - κόλαφο για τη συμπεριφορά της Ελλάδας απέναντι στη μουσουλμανική μειονότητα της Θράκης υιοθέτησε η Κοινοβουλευτική Συνέλευση του Συμβουλίου της Ευρώπης. Η έκθεση του Γάλλου βουλευτή Μισέλ Ουνό που υιοθετήθηκε από την Κοινοβουλευτική Συνέλευση υπό την προεδρία του Τούρκου Μεβλούτ Καβούσογλου καλεί την Ελλάδα να υποστηρίξει τα μειονοτικά σχολεία, να λύσει τα προβλήματα με τα ιδρύματα της μειονότητας (βακούφια) και να επιτρέψει στα μέλη της μειονότητας να επιλέγουν ελεύθερα τους μουφτήδες τους. Όπως αναφέρει χαρακτηριστικά, «να τους επιτρέψει να επιλέξουν τους μουφτήδες ως απλούς θρησκευτικούς ηγέτες, χωρίς δικαστική εξουσία, μέσα από επιλογή ή διορισμό, και να καταργήσουν την εφαρμογή του νόμου της σαρίας που δημιουργεί σοβαρά ερωτήματα για τη συμβατότητά της με την Ευρωπαϊκή Σύμβαση για τα Ανθρώπινα Δικαιώματα».

Ακόμη, ζητά από την Ελλάδα να λύσει ζητήματα «εθνικότητας», να προωθήσει την οικονομική ανάπτυξη στη Θράκη και να εφαρμόσει πλήρως τις αποφάσεις του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων που αφορούν την ελευθερία της θρησκείας. Επιπλέον, καλεί τη χώρα μας να σεβαστεί την ελευθερία του συναθροίζεσθαι και να επιτρέπει στις μειονοτικές ενώσεις να χρησιμοποιούν τη λέξη «τουρκικός» στους τίτλους τους. Η έκθεση, η οποία εγκαλεί ακόμη την Τουρκία για τη συμπεριφορά της έναντι των μη μουσουλμανικών μειονοτήτων, κατηγορεί και τις δύο χώρες ότι ερμηνεύουν αρνητικά την πρόβλεψη περί «αμοιβαιότητας» της Συνθήκης της Λωζάνης, με αποτέλεσμα να αμφισβητούν πολλές φορές τα δικαιώματα των μειονοτήτων.

Αναφέρει δε ότι η επίκληση της αμοιβαιότητας είναι «αναχρονιστική» και θέτει σε κίνδυνο την εθνική συνοχή τόσο της Ελλάδας όσο και της Τουρκίας.

Μαθήματα στα ελληνικά και τα τουρκικά
ΑΠΟ ΤΟ 1952 λειτουργεί στην Κομοτηνή το μειονοτικό Γυμνάσιο και Λύκειο, γνωστότερο ως «Τζελάλ Μπαγιάρ», από το όνομα του Προέδρου της Τουρκικής Δημοκρατίας που το εγκαινίασε με τον τότε βασιλιά Παύλο, στο όνομα της ελληνοτουρκικής φιλίας.

Η εκπαίδευση της μουσουλμανικής μειονότητας στη Θράκη και της αντίστοιχης ελληνορθόδοξης Κωνσταντινούπολης, Ίμβρου, Τενέδου διέπεται από την ελληνοτουρκική μορφωτική συμφωνία του 1951 και τα μορφωτικά πρωτόκολλα του 1968 που συνήφθησαν ανάμεσα στις δύο χώρες.

Το σύστημα της λειτουργίας του είναι πρωτότυπο αλλά ταυτόχρονα πολύ το χαρακτηρίζουν αναχρονιστικό, αφού τα φιλολογικά μαθήματα διδάσκονται στην ελληνική γλώσσα, τα μαθήματα θετικής κατεύθυνσης στα τουρκικά, ενώ παράλληλα διδάσκονται βιβλία του Οργανισμού Εκδόσεως Διδακτικών Βιβλίων και του τουρκικού κράτους, ειδικά για τους μουσουλμάνους μαθητές της Θράκης. Υπάρχουν καθηγητές τριών κατηγοριών: Οι χριστιανοί καθηγητές, οι ντόπιοι μουσουλμάνοι μειονοτικοί που διδάσκουν αγγλικά, γυμναστική και θρησκευτικά, αλλά και οι μετακλητοί από την Τουρκία που διδάσκουν τα μαθήματα θετικής κατεύθυνσης.
ΝΕΑ

12 σχόλια:

  1. Δεν ξέρω αν το σύστημα διδασκαλίας είναι αναχρονιστικό σίγουρα πάντος δημιουργεί σοβαρά μαθησιακά προβλήματα στα παιδιά ...
    ΤΙ μπορεί όμως κανείς να πει για ένα κράτος που δεν μπορεί να εφαρμόσει νόμους και συνθήκες προς όφελος του λαού του μήπως και το χαρακτηρίσουν ρατσιστικό και ότι δεν σέβεται τις μειονότητες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Άρχισε η προπαγάνδα των φιλοδυτικών κατά της μαντήλας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Δλδ Ανώνυμε 10:10 με αυτή τη λογική αν πας σε κάποιο απο αυτά τα κράτη που φορούν όχι μόνο την μαντίλα αλλά και την Μπούργκα και ως γυναίκα που είμαι κυκλοφορίσω στο δρόμο μόνη και χωρίς τα ως άνω, στείλω τη κόρη μου σε σχολείο εξίσου το ίδιο ντυμένη θεωρείς ότι θα με αντιμετωπίσουν με δημοκρατία και απλά θα αρθρογραφίσουν κείμενο αντικειμενικό ;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Μα η μαντήλα διαχωρίζει αυτήν που την φοράει από τους υπολοίπους.... νομίζω ότι αυτό είναι ρατσισμός ! Ναι,ούτε τα καπί στα κεφάλια των εβραίων και των αράβων,ούτε τα σταυρουδάκια στους λαιμούς μας. Ο,τι δήποτε μας διαχωρίζει.Ή είμαστε αντι-ρατσιστές ή δεν ξέρουμε τι μας γίνεται.Από την Θεσσαλονίκη Α.Λ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Ο καθένας μπορεί να πράττει, ζει, λειτουργεί όπως θέλει αρκει:
    Να σέβεται τα ήθη και έθιμα παραδόσεις του κράτους το οποίο επιλέγει να ζει.
    Αν κάποιος θελήσει να ζήσει σε ΑΡαβικό κράτος του επιβάλλεται να ζει με τα δεδομένα του κράτους αυτού και δεν τολμάει να μη τα υπολογίσει.
    Βέβαια παγκοσμιοποίηση σημαίνει κατάλυση όλων των εννοιών όπως τις ξέραμε. Το χρήμα έχει κόστος το κακό είναι ότι αυτή η λογική θα περάσει στην Δύση ανοίγοντας έτσι ευκολότερα το δρόμο για το πέρασμα στην Ανατολή και τα ήθη της .
    Η συνειδησιακή διάβρωση που έχουμε πάθει θα πληρωθεί πολύ ακριβά και όταν ξυπνήσουμε από το λήθαργο θα είναι πάρα πολύ αργά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Χριστίνα η Μαντήλα είναι ΚΑΙ Ελληνική παράδοση και Ορθόδοξη Παράδοση! η οποία υπάρχει και σήμερα στην Ελληνική επαρχία!

    Αν τώρα οι Δυτικο-φασίστες οπαδοί της Οργουελικής κοινωνίας, θέλουν να μας ξεβρακώσουν για να ικανοποιηθούν, ε δεν τους κάνουμε την χάρη!

    Όποιος δεν θέλει ούτε να βλέπει την μαντήλα και τον σταυρό, διάλεξε λάθος χώρα να ζήσει. Ας πάει στο Μανχάταν των ΗΠΑ ή στο Παρίσι και το Λονδίνο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Στα πλαισια της πολυπολυτισμικης κοινωνιας προτεινω οι νεες μας να φορουν μπουργκα και απ΄εξω ενα μεγαλο σταυρο και ενα καπι απο πανω.Για να δεσει το πραγμα ενα μαστιγωμα στη γυμνη σαρκα και μετα προσευχη γονυπετης.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Χριστίνα η Μαντήλα είναι ΚΑΙ Ελληνική παράδοση και Ορθόδοξη Παράδοση! η οποία υπάρχει και σήμερα στην Ελληνική επαρχία!

    Σωστά εμείς μιλάμε για παράδοση ένω από την άλλη μιλάνε για θρησκεία και μάλιστα σε παραπέμπω στο

    http://www.greeksrethink.com/2009/10/%CE%B7-%CE%BC%CE%B1%CE%BD%CF%84%CE%AF%CE%BB%CE%B1-%CE%B5%CE%AF%CE%BD%CE%B1%CE%B9-%CF%80%CE%BF%CE%BB%CF%8D-%CF%86%CE%BF%CF%81%CF%84%CE%B9%CF%83%CE%BC%CE%AD%CE%BD%CE%BF-%CF%83%CF%8D%CE%BC%CE%B2%CE%BF/

    http://islamforgreeks.org/2009/01/20/hijab-in-islam/



    να διαβάσεις την διαφορά

    Τώρα αν νομίζεις ότι το ένα έχει σχέση με το άλλο δεκτό.
    Εντούτοις στο σχόλιό μου μίλησα εφ'όλης της ύλης και όχι μόνο συγκεκριμένα :)

    Πάρα ταύτα κοίτα

    Το Κοράνι λέει

    Ω! Εσύ ο Προφήτης! Να πεις στις
    συζύγους σου, στις θυγατέρες σου καιστις γυναίκες των πιστών, ότι πρέπει να ρίχνουν πάνω τους (όταν κυκλοφορούν)τα (εξωτερικά τους ρούχα) γκαλαμπίες, (που καλύπτουν – από το κεφάλι μέχρι τα πόδια), τούτο είναι πιο κατάλληλο για
    να αναγνωρίζονται (ως αγνές πιστές) (όσο) και να μην ενοχλούνται. Ο ΑΛΛΑΧ είναι
    Πολυεύσπλαχνος, Πανοικτίρμονας.(Κοράνι 33:59)

    Αν τώρα μπορεί η θρησκεία και η επιβολή να συγκριθεί με κάτι που έχει να κάνει με παράδοση και άααννν το θες το φοράς αν όχι δεν το φοράς,δεκτό...
    Ξέρεις ποια όμως είναι η μεγάλη διαφορά ότι η κοινωνία της επαρχίας δεν σε απομονώνει αν δεν φοράς την μαντίλα ενώ σε άλλες αντίστοιχες κοινωνίες όχι μόνο απομονώνεσε αλλά παθαίνεις και πολλά περισσότερα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. 'Όποιος δεν θέλει ούτε να βλέπει την μαντήλα και τον σταυρό, διάλεξε λάθος χώρα να ζήσει. Ας πάει στο Μανχάταν των ΗΠΑ ή στο Παρίσι και το Λονδίνο!'

    K. Καλεντεριδη, νομιζω οτι τα σχολια εχουν ξεφυγει τελειως απο μερικους, δεν νομιζετε? Ουτε η γιαγια μου δεν σκεφτοταν ετσι. Εδω ειναι το μερος οπου ξεθυμαινουν
    μερικοι γραφικοι τυποι που βλεπουν 666 και δυτικες συνομωσιες παντου και κανουν copy-paste τα ιδια σχολια καθε μερα. Το blog χρησιμοποιειται ως μεσο για να ξεσκανε οσοι δεν εχουν βρει γκομενα (κανενα αγορακι ισως) τα τελευταια 10+ χρονια. Ποναει πολυ αλλα τελειωσε επιτελους και στο Γραικυλισταν η παντοδυναμια του σταυρου. Κι οχι, δεν προκειται να παμε ουτε στο Λονδινο ουτε πουθενα αλλου, εδω θα μεινουμε και θα παρακολουθουμε πως το παπαδαριο, βγαζοντας αφρους απο το στομα, χανει ολο και περισσοτερη δυναμη καθε μερα.

    http://www.scribd.com/doc/17711031/-

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. 2:26 μ.μ.
    ΓΛΟΥΓΛΟΥΓΛΟΥΥΥΥΥΥΥΥΥ......

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Περαστικά στους Δυτικολιγούριδες!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Για να αναγνωριστεί το πτυχίο ενός πανεπιστημίου εκτος Ελλάδος, πλην Αμερικής, χρειάζεται να περάσει από ΔΙΚΑΤΣΑ. Ολοι αυτοί που εξασκούν επαγγέλματα στην ελλάδα και έχουν σπουδάσει στην Τουρκία έχουν περάσει ΔΙΚΑΤΣΑ? Πάρτε όλες τις άδειες λειτουργείας και να εφαρμοστεί ο νόμος. Θέλετε κράτος, ξεκινήστε από εκεί πρώτα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.

- Παρακαλούμε στα σχόλια σας να χρησιμοποιείτε ένα όνομα ή ψευδώνυμο ( Σχόλια από Unknown θα διαγράφονται ).
- Παρακαλούμε να μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα στη σύνταξη των σχολίων σας.