30/1/10

Πόσο πιο χαμηλά θα πέσουμε;


του Α. Ανδριανόπουλου
Ξεκαρδίστηκαν στα γέλια οι εκπρόσωποι από την Ρωσία κι από κάποιες xώρες της Κεντρικής Ασίας όταν τους εξήγησα τον τρόπο που λειτουργούν τα Πανεπιστήμια στην Ελλάδα. Στο Ουζμπεκιστάν που βρέθηκα σαν παρατηρητής στις βουλευτικές εκλογές ανταλλάσαμε απόψεις με πολλούς άλλους προσκεκλημένους για ζητήματα που αφορούσαν τις χώρες μας. Τίποτα όμως δεν μπόρεσε να προκαλέσει τόση ευθυμία όσο η περιγραφή της κατάστασης που επικρατεί στα ελληνικά πανεπιστήμια.

Ολες οι χώρες παίρνουν πολύ στα σοβαρά την παιδεία γενικά και ιδιαίτερα την ανώτατη. Γι αυτό και όλοι παραξενεύονται με αυτά που συμβαίνουν στην Ελλάδα. Κανένας λαός, ανεξάρτητα από το οικονομικό και το κοινωνικό του επίπεδό του, δεν θα μπορούσε να ανεχθεί αυτά που συμβαίνουν στην Ελλάδα.

Η κατάσταση στα πανεπιστήμια δεν αποτελεί μια απλή εκσυγχρονιστική καθυστέρηση. Αφορά στην εκπαίδευση της αυριανής εθνικής ηγεσίας. Αναφέρεται σε αυτό το ίδιο το μέλλον του λαού μας. Και η εγκατάλειψή του συνιστά έγκλημα. Πολύ σοβαρότερο από την όπια υποχωρητικότητα σε ζητήματα εξωτερικής πολιτικής. Πολύ πιο κρίσιμο από τα χάλια της οικονομίας. Σε όλους τους τομείς λάθη διορθώνονται. Αν όμως μεγαλώσουν γενιές ολόκληρες εθισμένες στο χάος, την προχειρότητα και την αμάθεια δεν υπάρχει δρόμος επιστροφής. Η πορεία στον βάραθρο αποτελεί μονόδρομο.

Γιατί γελούσαν οι συνομιλητές μου; Γιατί δεν πίστευαν πως στις εκλογές των πρυτανικών αρχών των ελληνικών πανεπιστημίων μετέχουν κι οι φοιτητές. Και πως η φωνή τους έχει βαρύνουσα σημασία στην διοίκηση και στην εκλογή καθηγητών) των ανωτάτων σχολών. «Μου θυμίζει» σχολίασε κάποιος «το αεροπλάνο που ο τρόπος πτήσης αποφασίζεται σε ψηφοφορία ανάμεσα σε επιβάτες, αεροσυνοδούς και πιλότους». «Και το νοσοκομείο» συμπλήρωσε άλλος, «που το είδος της θεραπείας προκύπτει από την πλειοψηφούσα άποψη κατόπιν ερωτήματος που τίθεται σε ασθενείς, νοσοκόμες και γιατρούς»!!

Δεν μπορεί να υπάρξει παιδεία δίχως σεβασμό της αυθεντίας. Του δάσκαλου η της ακαδημαικής ιεραρχίας. Στο Ουζμπεκιστάν λχ, που προέρχεται από τα σπλάχνα της σοβιετικής λαικής πολιτικής μηχανής, τους πρυτάνεις των μεγάλων πανεπιστημίων τους επιλέγει προσωπικά ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας. Ο Περισσός φαντάζομαι θα ενέκρινε, φτάνει να ήταν εκείνος που θα έκανε την τελική επιλογή…

Αλλά και το άσυλο συνιστά παγκοσμίως διασκεδαστική ιδιορρυθμία. Δεν υπάρχει χώρα στον κόσμο που μια χούφτα αλήτες βρίσκουν στα πανεπιστήμια κρησφύγετο για κάθε είδους παρανομία. Από διακίνηση ναρκωτικών μέχρι βιαιότητες κατά καθηγητών και απλών φοιτητών. Με ανοχή της κοινωνίας. Για να μην θιγεί δήθεν η δημοκρατικότητα». Όπως σε τόσα άλλα πράγματα, όλοι γνωρίζουν την θεραπεία. Ουδείς όμως τολμά να την κάνει πράξη.

Καταργείστε αυτούς τους αναχρονισμούς. Δεν μπορούμε να βουλιάξουμε κι’ άλλο!!

25 σχόλια:

  1. Η θεση που εκφραζει ο Ανδριανοπουλος στο συγκεκριμενο ζητημα ειναι κατα τη γνωμη μου ορθη. Δυο σχολια ομως:
    Μου προκαλει θυμηδια να διαβαζω το "η κατασταση στα πανεπιστημια...αφορά στην εκπαίδευση της αυριανής ΕΘΝΙΚΗΣ ηγεσίας" (η εμφαση δικη μου) προερχομενα απο τα χειλη του. Αυτος που δεν εχει καμια σχεση με οτιδηποτε "εθνικο", και που, αν ηταν στο χερι του, θα μπορουσε να μας λουζει στον ακρατο νεοφιλελευθερισμο του παγκοσμιου κεφαλαιου μεχρι να πεσει και η τελευταια μας τριχα.

    Επισης, παρολο που η κατασταση οντως εχει φτασει στο απροχωρητο στα πανεπιστημια, κατι μου λεει οτι και ευρωπαικων προδιαγραφων να γινουν, δεν θα εχουμε περισσοτερους Ηφαιστους, Κοντογιωργηδες, Γιανναραδες ή Ρωμανους να διδασκουν. Παλι τους ιδιους Ευρωλιγουρηδες Λιακους και ΣΙΑ Ο.Ε. θα εχουμε να αλωνιζουν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. tha ithelan autoi oi diaforei na exoun to epipedo morpthoseis pou exoun oi dikoi mas foitites!!!!!! distixos gelan me tin amathia tous!!! ta grigora simperasmata pou ebgales kalitera na ta ksexaseis giati to apotelesma einai diaforetiko!!!!!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Τα Ελληνικά Πανεπιστήμια σε μεγάλο ποσοστό δεν είναι παρά κομματικά ΜΑΝΤΡΙΑ για την τσογλαναρία που ΟΛΑ ΤΑ ΞΕΡΕΙ, ΟΛΑ ΤΑ ΣΦΑΖΕΙ ΌΛΑ ΤΑ ΜΑΧΑΙΡΏΝΕΙ. Αντί να μελετούν και να παράγουν έργο μαλακίζονται με τα κομματικά.

    Οι καθηγητικές οργανώσεις κι αυτές κομματικές καμαρίλες που τρέμουν τους φοιτητές.

    Πως να θέλουν οι Πολιτικάντηδες να άλλαξουν τις γελοιότητες αυτές όταν έχουν τέτοιους πειθήνιους στην δουλεψή τους;;;
    Ακόμα για το άσυλο συζητούν ΤΑ ΑΣΥΛΑ. Πολιτικάντηδες, Πανεπιστημιακοί κλπ
    Καλά συζητάτε στον ΑΙΩΝΑ ΤΟΝ ΑΠΑΝΤΑ ....αλλά μην γκρινιάζεται και μιζερεύετε για το ότι δεν παράγετε γνώση και σκέψη στην Ελλάδα.
    'Η όποια παράγεται είναι με το σταγονόμετρο και συνήθως απο μια προηγούμενη γενιά που είχαν και μια Παιδεία.
    Αν δεν αντιστραφεί η κατάσταση στα Πανεπιστήμια (και σε όλες τις βαθμίδες) μια ζωή στα δανεικά θα είμαστε Υλικά και Πνευματικά.

    Φιλικά,
    Νήμα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Θα έλεγα ότι είμαστε Ζιμπάμπουε αλλά θα ήταν αγενές... για τη Ζιμπάμπουε θα ήταν αγενές

    ΓΠ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Για να αποφανθούμε αν είναι αποτυχημένη η όχι η ανώτατη εκπαίδευση στην Ελλάδα πρέπει να δουμε αν εκπληρώνει τους στόχους ύπαρξής της. Η εμπειρία μου είναι οτι η ανώτατη εκπαίδευση στην Ελλάδα εκπλήρώνει στο έπακρο τους στόχους που της εχει αναθέση η πολιτική ηγεσία του τόπου. Οι ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΙ στοχοι της ανώτατης εκπαίδευσης (που δεν τολμά κανείς πολιτικαντης, συνδικαλιστης, προοδευτικός, αγωνιστής κλπ) να αναφέρει είναι κατα τη γνώμη μου τρείς:
    1. "Μαντρωμα" της νεολαιας μας στα πανεπιστήμια και ΑΤΕΙ της χώρας και απασχόληση τους για 5-6 χρόνια (τόσο διαρκούν επι τοις ουσίας οι τετραετεις σπουδές). Τα παιδιά παιρνάνε καλά και χαλαρά, τρώνε τζάμπα στη λεσχη, μισοτιμής εισητηρια, τζάμπα βιβλία και φευγουν μάλιστα και με πτυχίο! όλοι είνια ικανοποιημένοι. Διαφορετικά, έπρεπε να τους έχουν στον ΟΑΕΔ ή (το πολυ δυσκολότερο) να τους βρουν δουλειές, να γινουν επεδνύσεις. Ποιος τώρα να τρεχει για τετοια.
    2. Ιδρύοντας ΤΕΙ και Πανεπιστήμια και στην Κωλοπετινίτσα, ανορθώνουμε οικονομικα την τοπική κοινωνία. Οι γκαρσονιερες θα ενοικιαστουν, τα μπαράκια θα γεμίσουν και ο τζιρος των φοιτητών θα ρίξει χρήμα στην τοπική αγορά. Που να τρέχει τώρα ο Δήμαρχος, ο Νομαρχης και οι βουλευτές του τόπου για να φερουν βιομηχανίες, εταιρείες να επενδύσουν στην Κωλοπετινίτσα, να κανουν υποδομές και άλλα τέτοια φαιδρά, που είναι μονο για τους κουτόφραγγους. Αλλωστε, η ίδρυση νεων Τμημάτων ΑΕΙ χρηματοδοτείται κατα 75% από την ΕΕ για τεσσερα χρόνια. Απορροφουμε έτσι και Ευρωπαϊκά κονδύλια. Μετά τα 4 χρόνια ποιος ζει, ποιος πεθαίνει. Μπορεί να είναι και άλλοι στην κυβέρνηση...

    3. Διορίζουμε κόσμο. Κυρίως διοικητικους υπαλληλους, και είναι και δικά μας παιδιά.

    Κατά τα άλλα είναι αστείο να πεις ότι ο πρόεδρος της Δημοκρατιας θα διορίζει τους πρυτάνεις. Δηλαδή οι εδώ κοματικές νεολαίες, που με την ψήφο τους εκλέγονται οι πρυτάνεις, και ουσιαστικά συνδιοικούν τι θα κάνουν, θα παίζουν τα πουλιά τους για να περάσει η ώρα? και γιατί δηλαδή ξερει περισσότερα πράγματα ο καθε πρόεδρος Δημοκρατιας από τον δημοκρατικά εκλεγμένο και από όλους σεβαστό αιώνιο φοιτητοπατερα?
    Τέλος, το άσυλο είναι απαραίτητο για να προστατεύει την ασυδοσία των πανεπιστημιακών.
    Το πρόβλημα στα ΑΕΙ είναι κατι αντιδραστικοί καθηγητές που επιμένουν να βάζουν "δύσκολα" (κατά τους φοιτητές) θέματα εξετάσεων και να τους ταλαιπωρούν, αντι να τους στέλνουν το πτυχίο στο σπίτι.
    ΤΟ επίπεδο των φοιτητών είναι οικτρό, ιδίως των ΤΕΙ, αλλά και των Πανεπηστημίων.
    Είναι απαράδεκτο φοιτητής ΤΕΙ ΠΛηροφορικής επί πτυχίω να γράφει τη λέξη πληροφορική: "Πληρωφωρικη" (ναι με δυο ωμέγα). Ή όνομα πατρός Εβάγγελος (με βήτα). Τι να εκπαιδεύσεις και τι να μαθεις σε τετοια παιδιά που στην καλύτερη περίπτωση έπρεπε να δουλεύουν στη φάμπρικα απο το να σπουδάζουν. Το σύστημα πασχει απο το Δημοτικό. ΚΑΙ ΑΥΤΟΙ ΠΟΥ ΚΥΒΕΡΝΑΝΑΙ ΤΟ ΘΕΛΟΥΝ ΕΤΣΙ. ΓΙΑ ΠΟΙΟ ΛΟΓΟ? ΜΑ ΕΙΝΑΙ ΠΡΟΦΑΝΕΣ. ΤΟ ΑΦΗΝΩ ΑΝΟΙΚΤΟ ΓΙΑ ΠΕΡΑΙΤΕΡΩ ΣΧΟΛΙΑ. Δυστυχώς το σύστημα βολεύει έτσι πολλούς. Το θέμα είναι μέχρι πότε θα μπορούμε να δανειζόμαστε για να το πληρώνουμε.

    Ενας καθηγητής ΤΕΙ με M.Sc. και Ph.D στις ΗΠΑ, θητεία ερευνητη σε πανεπιστήμια της Ολλανδίας, Βελγίου, Αγγλίας, που όταν γύρισε στην Ελλάδα βρήκε κλειστες τις πόρτες στα ελληνικά πανεπιστήμια, με τους (ξεφτίλες) καθηγηταράδες να προωθούνε τα γιασουφάκια τους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Αν και σε κάποια γενικά σημεία με βρίσκει σύμφωνο, ωστόσο θεωρώ πως ο ίδιος ευαγγελίζεται ένα άλλο σύστημα για την Ανώτατη Εκπαίδευση που πάλι θα κυριαρχείται από το νεοταξικό πνεύμα της Δύσης...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Η αυριανή πολιτική ηγεσία εκπαιδεύεται στο Κολλέγιο Αθηνών και κατόπιν στο Eton,στο L.S.E.,στο Harvard.
    Όχι όμως για να τα μάθει καλά αλλά για να την τσεκάρουν,να κάνει τις επαφές της και να δημιουργήσει τον κύκλο της.
    Η Ελλάδα δεν χρειάζεται εκπαιδευτικό σύστημα διότι δεν παράγει.Οι παραγωγοί στην Ελλάδα κάνουν κλεφτοπόλεμο με το κράτος για να επιβιώσουν.Πολλά παιδιά που πάνε καλά στις σπουδές απορροφώνται στο εξωτερικό και οι υπόλοιποι στην αναμονή για το ΑΣΕΠ.
    Οι γονείς αγωνίζονται να σπουδάσουν τα παιδιά τους και μετά τον κύκλο των σπουδών στίβουν το μυαλό τους για να τα διορίσουν.
    Τι μέλλον περιμένετε λοιπόν;
    Και πως να πεις στα παιδιά αυτά να πολεμήσουν για μια τέτοια πατρίδα που σε ρίχνει εξ΄υποθέσεως στο σωρό και σε πατάνε οι οπίσω ερχόμενοι που έχουν τις καλές γνωριμίες;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Πρέπει επιτέλους σε αυτή την έρμη την χώρα να γίνει ιδιωτικοποίηση των πανεπιστημίων όπως σε όλες άλλες τις χώρες του πλανήτη(όποιος ισχυρίζεται ότι δεν υπάρχει αξιοκρατία στα ιδιωτικά είναι μακράν γελασμενος και τουλάχιστον αστειος)και να καταργηθούν τα καρκινώματα-παρατάξεις που είναι κ αυτά παγκόσμια ελληνική πρωτοτυπία..Αλλά το Γιωργάκη το πρώτο θέμα που τον πείραξε είναι η ιθαγένεια των μεταναστων...μα δεν ντρέπονται λιγάκι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Ωραίο άρθρο με ένα βασικό πρόβλημα...Ούτε ΕΝΑ επιχείρημα. Κλασσικός Ανδριανόπουλος, μια ακόμα ιστορία γκρίνιας για την κατάντια ενός μη ιδιωτικού οργάνου.

    Μόλις τελείωσα τις σπουδές μου και κάνω μεταπτυχιακό στο εξωτερικό, σε ΔΗΜΟΣΙΟ πανεπιστήμιο και απο τα καλά πολυτεχνεία της μη αγγλοσαξονικής Ευρώπης.


    Τρία σχόλια:

    Νο.1: Μου λείπει το άσυλο κι ας χτυπιέστε κάτω όσο θέλετε περί παρανομων ενεργειών κλπ. Εχω ακόμα πολύ φρέσκιες τις εμπειρίες μου όποιος 50αρης θελήσει μπορώ να περιγράψω τι ΑΚΡΙΒΩΣ συμβαίνει μέσα στους χώρους ασύλου αντί να τρώει τις βλακείες του κάθε Πρετεντέρη.

    Νο.2: Οι γνώσεις μου είναι σε πάρα πολύ καλό επίπεδο σε σχέση με τους περισσότερους συμμαθητές μου, παρόλο που πέρασα από αυτό το "έκτρωμα", όπως θέλουν να παρουσιάζουν το Ελληνικό Πανεπιστήμιο οι θιασώτες του Friedman.

    Νο 3: Τα Ελλληνικά πανεπιστήμια έχουν 2 βασικά προβλήματα: Υποχρηματοδότηση και τις κομματικές φοιτητικές παρατάξεις. Όλα τα άλλα είναι διαδικαστικά προβλήματα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Ανώνυμος 30 Ιανουαρίου 2010 2: 54 μμ. είπε...

    >tha ithelan autoi oi diaforei na exoun to epipedo morpthoseis pou exoun oi dikoi mas >foitites!!!!!!

    Αυτό είναι αλήθεια και το γνωρίζουν πολύ καλά όσοι έχουν κάνει μεταπτυχιακές σπουδές στο εξωτερικό. Πιστεύω ότι αυτό οφείλεται στη προσωπική προσπάθεια του κάθε έλληνα φοιτητή, και κυρίως σ΄ αυτό που είχα γράψει σε ένα άλλο κείμενο στο blog, στην τρέλα του Έλληνα, και όχι στα καλή εκπαίδευση που μας παρέχουν τα ελληνικά πανεπιστήμια.

    Πολύ καλό το άρθρο του Ανδριανόπουλου, ξέχασε όμως και κάτι άλλο, ότι στην επιλογή των καθηγητών συμμετέχουν και οι φοιτητές και βέβαια οι φοιτητικές παρατάξεις. Αυτός είναι και ο κύριος λόγος που μειοψηφίες στην Ελληνική κοινωνία, όπως ο ΣΥΡΙΖΑ, ελέγχουν πλήρως τον πανεπιστημιακό χώρο και τις επιλογές των καθηγητών στα πανεπιστήμια, μέσω των φοιτητικών παρατάξεων που ελέγχουν.

    Η μόνη λύση για τα πανεπιστήμια της χώρας είναι η ίδρυση ιδιωτικών πανεπιστημίων στη χώρα, ανταγωνιστικών των δημοσίων. Για όσους διαφωνούν σε αυτή την πρόταση θα ήθελα να τους υπενθυμίσω ότι τα καλύτερα πανεπιστήμια στην Αμερική είναι ιδιωτικά (όπως MIT, Cornell, Princeton, Columbia, Caltech, κλπ). Υπάρχει βέβαια και το Berkeley που είναι δημόσιο, αλλά, άλλο πράγμα το Berkeley και άλλο τα δικά μας πανεπιστήμια (Δέστε το site πχ του δικού μας ΕΜΠ και του Berkeley και βγάλτε συμπέρασμα).

    Κώστας Σταματάκης M.Sc., Ph.D.
    Χημικός Μηχανικός ΕΜΠ
    Μηχανολόγος Μηχανικός ΕΜΠ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Δεν βλέπω που είναι το πρόβλημα είμαι υπέρ της τωρινής κατάστασης φτάνει αυτοί που ψηφίζουν να έχουν επίγνωση του τι είναι καλύτερο για τον εαυτό τους

    π.χ. ο Ιταλός πανεπιστημιακός οδοντίατρος μου, ήθελε να βάλει κορώνα (μετά από απονεύρωση) στο δόντι μου λέγοντας ότι εκεί δεν θα κρατήσει το σφράγισμα...και επέμενε.

    600 ευρώ έναντι 80

    αποτέλεσμα; Το σφράγισμα το έχω εδώ και ένα χρόνο χωρίς πρόβλημα.

    Σημείωση παρόλα αυτά δεν νοιαζόμουν για τα λεφτά, αλλά για τον εαυτό μου. Δεν έκανα τον γιατρό αλλά ούτε το κορόιδο του γιατρού.

    Εαν οι μαθητές λοιπόν νοιάζονται για την παιδεία τους έχουν μόνο να κερδίσουν από το εξής σύστημα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Δεν συμφωνώ με αφορισμούς και αυθεντίες. Μπορώ όμως να πω ότι η πανεπιστημιακή εκπαίδευση προσδίδει στην επόμενη γενιά, που θα ασχοληθούν με την πολιτική και εν γένει με θέσεις ευθύνης, τα εφόδια για την συνέχιση του έθνους-κράτους.
    Απο την θέση των "Δασκάλων" θα εξαρτηθεί η συμπεριφορά των "Μαθητών".
    Ας επωμισθούν τις ευθύνες τους οι "Δασκαλοι".

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Το κράτος πρέπει να επιβάλει δίδακτρα στα κρατικά πανεπιστήμια, και η πρόσβαση να γίνει ελεύθερη. Τα δίδακτρα θα είναι χαμηλά, αν το κράτος θέλει να ενθαρρύνει νέους προς μία κατεύθυνση, και υψηλά, αν είναι σχολές υπερκορεσμένες ή με αντικείμενο που δεν ενδιαφέρει την χώρα μας.

    Τα ιδιωτικά κολλέγια και φροντηστήρια πρέπει να καταργηθούν. Αν δεν καταργηθούν τελείως, το κράτος πρέπει να τους επιβάλει υψηλό φόρο για να τους αποθαρύνει.

    Τα δίδακτρα θα πρέπει να είναι τόσα, ώστε να καλύπτονται τα έξοδα του πανεπιστημίου. Το Πανεπιστήμιο δεν πρέπει να επιβάλει χαμηλότερα δίδακτρα προς ευπαθείς ομάδες. Η κοινωνική πολιτική είναι αρμοδιότητα του κράτους, το οποίο οφείλει να στηρίξει απευθείας τις ευπαθείς ομάδες.

    Η πρόσβαση θα πρέπει να είναι ελεύθερη και για αλλοδαπούς, εφόσον πληρώνουν τα δίδακτρα, και μάθουν την Ελληνική γλώσσα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Πόσο πιο χαμηλά θα πέσουμε;

    Μπορούμε να ξαναβγάλουμε βουλευτή τον ανδριανοπουλο

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Την έκπτωσή του από το βουλευτικό αξίωμα (με ψήφους 10 υπέρ και 1 κατά) αποφάσισε στις 12 Οκτωβρίου 2006 το Ανώτατο Ειδικό Δικαστήριο, σύμφωνα με τις διατάξεις περί ασυμβίβαστου της βουλευτικής ιδιότητας, καθώς ο ίδιος ασκούσε επιχειρηματική δραστηριότητα (εργαζόταν ως επικεφαλής ομάδας διεθνών ειδικών συμβουλεύοντας την κυβέρνηση της Ρωσικής Ομοσπονδίας σε θέματα Ανταγωνισμού και Απελευθέρωσης των Αγορών)



    περιέργως στην επίσημη ιστοσελίδα του δεν λέει κουβέντα για το σουτ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Σίγουρα τα προβλήματα είναι πολλά, ωστόσο ας μην ξεχνάμε ότι οι Έλληνες φοιτητές, προϊόντα αυτού του συστήματος, διαπρέπουν στο εξωτερικό. Εξάλλου, το Ουζμπεκιστάν δεν αποτελεί και «φάρο» ελευθερίας και δημοκρατίας για να μπορεί να διατείνεται ότι μπορεί να κάνει μαθήματα δημοκρατίας στην Ελλάδα.
    Βρουτος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. ΑΣ ΥΠΟΘΕΣΟΥΜΕ ΟΤΙ ΜΕ ΕΝΑ ΜΑΓΙΚΟ ΡΑΒΔΙ ΑΥΡΙΟ ΤΟ ΠΡΩΙ ΤΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΜΑΣ ΙΔΡΥΜΑΤΑ ΕΦΘΑΝΑΝ ΤΟ ΕΠΙΠΕΔΟ ΤΟΥ ΧΑΡΒΑΡΝΤ, ΜΙΤ (ΜΕ ΤΟ ΑΝΑΛΟΓΟ ΚΟΣΤΟΣ ΚΛΠ).

    ΣΕ ΛΙΓΟ ΘΑ ΕΒΓΑΙΝΑΝ ΜΟΡΦΩΜΕΝΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΜΕ ΤΕΤΟΙΕΣ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΕΣ ΠΟΥ ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΠΡΑΓΜΑ ΠΟΥ ΘΑ ΕΚΑΝΑΝ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΜΠΟΥΝ ΣΤΟ ΑΕΡΟΠΛΑΝΟ ΚΑΙ ΟΠΟΥ ΦΥΓΕΙ-ΦΥΓΕΙ. ΚΑΙ ΒΑΒΑΙΑ ΕΜΕΙς ΘΑ ΠΛΗΡΩΝΑΜΕ ΤΟ ΛΟΓΑΡΙΑΣΜΟ...

    ΔΗΛΑΔΗ, ΧΩΡΙΣ ΣΥΖΕΥΞΗ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΕΠΙΠΕΔΟΥ, ΔΕΝ ΓΙΝΕΤΑΙ ΔΟΥΛΕΙΑ ΣΕ ΕΝΑ ΔΙΕΘΝΟΠΟΙΗΜΕΝΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ. ΤΙ ΝΑ ΚΑΝΟΥΜΕ ΤΟΣΟ ΑΚΡΙΒΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΟΤΑΝ ΤΟ ΜΟΝΟ ΠΟΥ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΕΙΝΑ ΥΠΑΛΛΗΛΟΙ ΤΩΝ 700 ΕΥΡΩ ΜΕ ΚΥΡΙΩΣ ΓΡΑΦΕΙΟΚΡΑΤΙΚΕΣ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΗΤΕΣ????

    ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΔΗΛΑΔΗ ΕΙΝΑΙ Η ΘΕΣΗ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ ΣΤΟΝ ΔΙΕΘΝΗ ΚΑΤΑΜΕΡΙΣΜΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ (ΑΥΤΟ ΤΟ ΑΠΟΦΑΣΙΣΑΝ ΟΙ ΕΠΙΚΥΡΙΑΡΧΟΙ ΣΤΙς ΑΡΕΣ ΤΗΣ 10ΕΤΙΑΣ ΤΟΥ 1950) ΤΟΝ ΟΠΟΙΟΝ ΑΠΟΔΕΧΘΗΚΑΝ ΟΙ ΚΥΒΕΡΝΗΣΕΙΣ ΜΑΣ. ΑΡΑ ΚΥΡΙΕ ΑΝΔΡΙΑΝΟΠΟΥΛΕ, ΚΟΦΤΕ ΤΗΝ ΠΛΑΚΑ. ΤΟ ΠΑΡΟΝ ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΞΥΠΗΡΕΤΕΙΤΙΣ ΑΝΑΓΚΕΣ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ ΠΑΡΑΓΟΝΤΑΣ ΚΟΜΜΑΤΙΚΑ ΣΤΕΛΕΧΗ ΚΥΡΙΩΣ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΜΕΡΙΚΟΥΣ ΙΚΑΝΟΥΣ ΟΙ ΟΠΟΙΟΙ ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΟΥΝ ΣΤΗΝ ΕΣΠΕΡΙΑ ΕΝΩ ΕΜΕΙΣ ΓΙΝΟΜΑΣΤΕ ΑΠΟΔΕΚΤΕΣ ΧΑΜΗΛΗΣ ΣΤΑΘΜΗΣ ΕΡΓΑΤΙΚΟΥ ΔΥΝΑΜΙΚΟΥ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΣΙΑ...

    ΣΗΜ.: Α ΝΑΙ, ΒΓΑΖΕΙ ΚΑΙ ΠΡΑΚΤΟΡΙΣΚΟΥΣ ΤΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΜΑΣ (ο νοων νοειτω).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Einai endiaferon pou o "kurios" Andrianopoulos, enas apo autous oi opoioi einai upeuthinoi gia tin oikonomiki mas krisi vgainei kai mila gia tin paideia eidika kanontas sigkrisi me to Ouzmekistan kai lles xores tis K. Asias!Mipos tha mporouse na tous perigrapsei kai pos GINONTAI PRAGMATIKA ELEUTHERES EKLOGES giati apo oti ksero dern exoun auto to frouto ekei pera opos den to eixan epi soviteikis enosis! Tora gia tin poiotita ton ELLINON foititon: Me to xei sto euagellio mporo na diafevaioso oti toso oi ptixiakoi mas foitites oso kai oi metaptixaikoi toulaxiston vston tomea tis Neoteris Istorias einai eksisou kaloi me tous Agglous kai loipous Ditiko- Europaoius (an pisteuei kapoios oti oi Ellines foitites einai mono gia xavale as koitaksei ligo tous Italous)kai SAFOS ANOTEROI apo kati Amerikanakia (to indalma tou Andrianopoulou) ta opoia eixan erthei na kanoun Eurpopaiki Istoria Alla agnoousan p.x. ti itan o FEUDALISMOS! (leptomeria: se opoiodipote vivlio exo davasei gia ton Amerikaniko Emfilio (1861-1865) oi koinonia ton Notion perigrafetai os "Semi-feudal" = imi-feudaliki"
    Zito i Ellada i Dikaoisini kai i Alitheia
    Christos Voulgaris apo Londino

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Έχοντας σπουδάσει και εδώ και στο εξωτερικό, έχω να πω μόνο ότι αυτό που μας χωρίζει από τα καλά ευρωπαϊκά πανεπιστήμια είναι τα χρήματα και ιδίως τα χρήματα για βιβλιοθήκη.
    Υόσο απλό (τρόπος του λέγειν απλό) είναι.
    Μπορώ να σας πω πολλά και για την γραφειοκρατεία τους στο εξωτερικό και για την αυθαιρεσία των καθηγητών και για την ανυπαρξία των φοιτητικών συλλόγων ως προς τα φοιτητικά διακιώματα αλλά την επέμβασή τους υπέρ του κακώς εννοουμένου κρατικού συμφέροντος κλπ.
    Επί πλέον όποιος μιλάει για τα ιδιωτικά πανεπιστήμια της Αμερικής (διότι της Αγγλίας είναι απλά Σούπερ Μάρκετ πτυχίων) ας ενημερωθεί καλύτερα για τα κεφάλαιά τους και τα δίδακτρα.
    Και επειδή είναι άτοπο να συγκρινόμαστε με τις ΗΠΑ, διότι τα μεγέθη είναι πέραν συγκρίσεως, ας συγκριθούμε με άλλες πιο μικρές χώρες ανάλογης πολιτικής νοοτροπίας (λέγε ασθένειας) και θα καταλάβουμε τί μας περιμένει με τα ιδιωτικά πανεπιστήμια.
    Όμως το πρόβλημα ΕΜΦΑΝΙΖΕΤΑΙ στα ελληνικά πανεπιστήμια δεν γεννιέται εκεί. Το αν θα είναι μορφωμένα επαρκώς τα παιδιά οφείλεται στην Πρωτοβάθμια και την Μέση Εκπαίδευση.
    Και είναι εύκολο να πει κανείς ότι φταίνε οι δάσκαλοι κλπ. (ναι φταίνε και αυτοί αλλά όχι αποκλειστικά), αλλά δεν έχετε ιδέα πόσο έτοιμα προβληματικά έρχονται τα παιδιά στο σχολείο.
    Ζούμε σε μία ατομιστική κοινωνία που σαπίζει κάθε μέρα περισσότερο και εμείς αναρωτιώμαστε γιατί κάποιοι ιστοί δεν είναι υγιείς.
    Όλα είναι ένα συνολικό πλέγμα δεν μπορείς να διορθώσεις ένα, αν δεν λειτουργούν ικανοποιητικά όλα τα υπόλοιπα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Να υπενθυμίσω ότι ο κ. Ανδριανόπουλος μαζί με τον Μάνο κλπ. κατεβήκανε στις τελευταίες εκλογές (Δράση) ΕΝΑΝΤΙΑ στις αποφάσεις του κόμματός τους (Φιλελεύθερη Συμμαχία), με τις οποίες είχαν αρχικά συμφωνήσει.
    Αυτό είναι συνέπεια και εντιμότητα...
    Δεν σχολιάζω καν το "βιβλίο" του για το Ισλάμ στην Κεντρική Ασία που μας έγινε ειδικός με 2-3 συναντήσεις...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Ωραία ανεβαίνει το επίπεδο των πανεπιστημίων (το οποίο σε γενικές γραμμές και ειδικά θεωρητικές βάσεις είναι υψηλό) και το ΕΜΠ γίνεται Stanford και η ΑΣΟΕΕ INSEAD.

    Ο απόφοιτος με 800-1000 δεν θα αμοίβεται πάλι;

    Άρα τι να την κάνουμε την καλύτερη παιδία όταν η οικονομία της χώρας είναι κατά κύριο λόγο:
    - Τουρισμός
    - Διασκέδαση/Εστίαση
    - Κρατικοδίαιτοι "λαμογιο"-επιχειρηματίες

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Tο παραμύθι με τους "ελληνες αποφοίτους που διαπρέπουν στο εξωτερικό και αρα έχουν επίπεδο τα ελληνικά πανεπιστήμια, αφου βγαζουν και τετοιους αποφοίτους" πρέπει να σταματήσει. Στη μεγάλη μαζα των φοιτητών υπάρχουν και καποιοι ελαχιστότατοι που με ΔΙΚΗ τους θυσία και μεράκι διακρίνονται. Αυτό όμως δεν χρεώνεται ως επιτυχία του συστήματος που πασχει ολοκληρωτικά. Στο σύνολό τους οι απόφοιτοι είναι απλώς πτυχιούχοι χωρίς την παραμικρή ιδέα για την επιστήμη τους. Εδώ φαταίνε όλοι, αλλά κυρίως η πολιτεία που θέλει σώνει και καλά όλοι να σπουδάσουν, ακόμη και αυτοί που δεν έχουν τις ικανότητες. Λείπει ο ορθολογισμός απο τα ελληνικά ΑΕΙ (και κοινωνία).
    Μια πρόταση: Ο κάθε επαγγελματικός φορέας (π.χ. ΤΕΕ, Ιατρικός, δικηγορικός σύλλογος κλπ) σε συνεργασία με το Υπουργείο θα αποφαίνονται πόσους π.χ. ιατρούς ή μηχανικούς χρειάζεται η ελληνική κοινωνία ανά έτος. Ας πουμε θελουμε ετήσια 200 μηχανικούς. Οι 250 πρώτοι θα έχουν υποτροφία για δωρεάν σπουδές. Οι υπόλοιποι που θελουν να σπουδάσουν για να κανουν το κεφι τους θα πληρώνουν απο την τσέπη τους τα έξοδα. ΔΕν θα επιδοτεί ο έλληνας φορολογούμενος το κεφι του καθε ενα για σπουδές, παρά μονο όσους χρειάζεται η κοινωνία και ειναι οι καλύτεροι. Τώρα γίνεται φοβερή σπατάλη των χρημάτων του έλληνα εργαζόμενου. Αν το ΚΚΕ και οι "λοιπες προοδευτικές και δημοκρατικές δυνάμεις" νοιάζονταν πραγματικά για το μοχθο του εργάτη και του απλού πολίτη, δεν θα δεχόταν με τιποτε την σπατάλη που γινεται. Είναι ηλίθιο να επενδύει μια κοινωνία στο να σπουδάσει αυτός που δε έχει τις ικανότητες για κατι τετοιο. Οσο και να αυξηθούν οι δαπάνες για την παιδεία, είναι χαμενα λεφτά. Τελος, όσο ο καλύτερος εργοδότης στη χώρα είναι το φαύλο και ισοπεδωτικό ελληνικό δημόσιο, η ίδια ισωπέδωση θα ισχύει και στα ΑΕΙ. Στην αμερική για παράδειγμα ο μηχανικός που τελειώνει το ΜΙΤ θα πάει με φανταστικό μισθό στην Microsoft ή στην IBM και αυτός που τελειώνει το Κωλοπετινιτσα State University θα γίνει Pitsa Engineer στη πιτσαρία της γειτονιάς του. Εδώ στραβοί κουτσοί, όλοι με ενα χαρτι και καποιο μέσον θα παρουν θεση στο δημόσιο με αξιοπρεπείς αποδοχες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. Σαν Ελληνιδα του εξωτερικου ντρεπο
    με,γιαυτους που βγενουν και κατηγορουν την Πατριδα μας εξω,οπως κανει πχ.ο Γιωργακης,Εσεις οτι θελετε λετε,
    εγω νομιζω οτι το κανουν επιτηδες
    θελουν να υποτιμησουν τον τοπο.Η
    Ελλαδα δεν ειναι φτωχη,φτωχα μυαλα εχουν αυτοι που την κυβερνουν.Ως για τα πανεπιστημια,παντου οι νεολαιοι ειναι οι ιδιοι,μονο που στην Ελλαδα εχει μεγαλη προσβαση η
    αριστερα και παρασερνει τους νεους.Αν ομως υπηρχε καλυτερη παιδεια θα ηταν τα πραγματα ετσι οπως αξιζει στην πατριδα μας

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.

- Παρακαλούμε στα σχόλια σας να χρησιμοποιείτε ένα όνομα ή ψευδώνυμο ( Σχόλια από Unknown θα διαγράφονται ).
- Παρακαλούμε να μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα στη σύνταξη των σχολίων σας.