23/3/10

KEION TO NOMIMON

"ΑΡΙΣΤΕΙΔΗΣ ΛΥΣΙΜΑΧΟΥ". Ένα από τα "όστρακα" (θραύσματα αγγείων) με τα οποία εξοστράκισαν και εξόρισαν τον Αριστείδη τον Δίκαιο. Αθήνα, Μουσείο Αρχαίας Αγοράς.

Σχόλιο ανώνυμου επισκέπτη του ιστολογίου μας, στην ανάρτηση ΠΕΡΙ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΚΑΙ ΤΟΥ ΚΑΡΚΙΝΟΥ ΠΟΥ ΑΠΕΙΛΕΙ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ, του Δημήτρη Κωνσταντακόπουλου

Ο μεγάλος σοφός της αρχαιότητας Αριστείδης καταγόταν από την Κέα και ήταν εκείνος που θέσπισε τον νόμο «Κείον το Νόμιμον». Κατά τον νόμο αυτό όποιος πολίτης δεν ήταν «χρήσιμος» στην πολιτεία για την πνευματική του συνεισφορά αλλά και τη σωματική του δύναμη, έπρεπε να πεθάνει. Κατά συνέπεια, όσοι κάτοικοι ξεπερνούσαν την ηλικία των 70 ετών «αυτεκωνιάζοντο», δηλαδή αυτοκτονούσαν πίνοντας κώνειο από το φυτό Μανδρα γόρας. Έτσι, πριν δύο χιλιάδες περίπου χρόνια οι Κώες νοικοκύρευαν την κοινωνία τους.
Σήμερα, τα δημοσιονομικά προβλήματα της χώρας μας έχουν οξυνθεί σε τέτοιο βαθμό ώστε το κράτος να ευρίσκεται στα πρόθυρα της στάσης πληρωμών. Η αόρατη χειρ της αυτορρύθμισης, που προστατεύει τη καπιταλιστική οικονομία, λειτουργεί όπως πάντα εκ των υστέρων για να αποκαταστήσει τη διασαλευθείσα οικονομική τάξη, αδιαφορούσα για τις παράπλευρες απώλειες.
Πολλές προτάσεις ειδικών και μη ειδικών που προβάλλονται συνεχώς από τα ΜΜΕ εισηγούνται ριζική θεραπεία για την οικονομική μας κατάπτωση. Περιορισμό του κράτους πρόνοιας, περαιτέρω μείωση μισθών και συντάξεων, ελαχιστοποίηση αμυντικών δαπανών, κατάργηση δωρεάν παιδείας, απόλυση υπαλλήλων δημόσιου. Κύριο επιχείρημα για τη λήψη των ρηξικέλευθων και δραστικών αυτών μέτρων είναι, το οικονομικά ορθό, για τη σωτηρία της οικονομίας μας.
Κανείς εχέφρων συμπολίτης μας δεν αμφιβάλει ότι ο δημόσιος τομέας χρήζει καθολικής αναδιοργάνωσης. Όλοι είμαστε μάρτυρες και θύματα της γραφειοκρατικής αβελτηρίας, της δημοσιοϋπαλληλικής αναβλητικότητας, της εξουσιαστικής νοοτροπίας, της ασυλλόγιστης σπατάλης, της άγνοιας και της ρεμούλας που ευδοκιμούν στο χώρο αυτό.
Οι λόγοι πολλοί και διάφοροι... Επί πολλά χρόνια ο δημόσιος τομέας υπήρξε ο προνομιακός χώρος μικροπολιτικής και ρουσφετιού των κυβερνήσεων. Έτσι δημιουργήθηκε ένας τεράστιος, ασπόνδυλος, άνευρος, αντιπαραγωγικός μηχανισμός, καταφύγιο ψηφοφόρων, πολιτικά χρήσιμος όμως για την ομηρία των υπηκόων, την εξαγορά συνειδήσεων, τον έλεγχο των αντιδράσεων και την παγίωση του δικομματισμού .
Παρόλα αυτά ένα μεγάλο μέρος της κοινωνίας μας εργάζεται στο χώρο αυτό και από την εργασία του εξαρτάται η ζωή του, το βιοτικό του επίπεδο, η κοινωνική του αξιοπρέπεια, και το μέλλον των παιδιών του. Δεν μπορείς να κατηγορήσεις κάποιον γιατί επέλεξε το δημόσιο τομέα να εργαστεί, ούτε πολύ περισσότερο να τον εξοντώσεις οικονομικά με απόλυση, γιατί τον προσέλαβες με διαβλητές διαδικασίες .
Χρειάζεται λοιπόν προσεκτική παρέμβαση με κοινωνικά, πολιτικά και οικονομικά κριτήρια. Στη συγκεκριμένη περίπτωση η λογική του απόλυτου οικονομικού ορθολογισμού είναι ατελέσφορη και επικίνδυνη. Άλλο εξυγίανση του κράτους πρόνοιας και άλλο κατάργηση του, άλλο παραγωγική αξιοποίηση του προσωπικού και άλλο απόλυση. Ακόμη και στην κοινωνία της αγοράς το οικονομικά ορθό και το κοινωνικά αναγκαίο πρέπει να ευρίσκονται σε ισορροπία γιατί αλλιώς διακυβεύονται και τα δύο.

16 σχόλια:

  1. Δηλαδή μόλις κλείσω τα 70 να αυτοκτονήσω?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. συμφωνω απολυτως με την καταληξη του κειμενου.
    αυτη ειναι η σωστη βαση που πρεπει να γινει η συζητηση.

    Χρειάζεται λοιπόν προσεκτική παρέμβαση με κοινωνικά, πολιτικά και οικονομικά κριτήρια. Στη συγκεκριμένη περίπτωση η λογική του απόλυτου οικονομικού ορθολογισμού είναι ατελέσφορη και επικίνδυνη. Άλλο εξυγίανση του κράτους πρόνοιας και άλλο κατάργηση του, άλλο παραγωγική αξιοποίηση του προσωπικού και άλλο απόλυση. Ακόμη και στην κοινωνία της αγοράς το οικονομικά ορθό και το κοινωνικά αναγκαίο πρέπει να ευρίσκονται σε ισορροπία γιατί αλλιώς διακυβεύονται και τα δύο.



    αλλά πριν απ'ολα θα πρεπει να ξεκαθαρισει το πολιτικο τοπιο και να πιουν το κωνειον αυτοι που εχουν περασει απο την "πολιτικη ζωη " και δεν ειναι πλεον σε "παραγωγικη ηλικια".
    αρκετα πια

    h

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. >>>ΔΤ είπε...

    Δηλαδή μόλις κλείσω τα 70 να αυτοκτονήσω?<<<

    εξαρταται που θα εχει οριστει το οριο συνταξιοδοτησης για την φουρνια σου,
    οταν θα αρχισεις να επιβαρυνεις τα ασφαλιστικα ταμια καλο ειναι να τους αδειαζεις την γωνια .
    μεχρι τοτε τους εισαι αδιαφορος

    h

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. h,

    Αυτο το τελευταιο να το πεις στον Alexis που μας εβγαλε τον απεθαντο να μας πει οτι ζουμε στιγμες πριν απο τη χουντα. Εγω θα ελεγα, δε, αυτο που προτεινεις να επεκταθει και σε διαφορους που δεν εχουν φυγει ακομα απο την πολιτικη ζωη και που η πραραγωγικοτητα τους μετριεται μονο σε off-shore και τραπεζικους λογαριασμους στην Ελβετια. Το μονο που διαφωνω μαζι σου ειναι στο μεσο "τερματισμου" τους. Το κωνιο παραειναι ευγενες για την αισχροτητα της λαμογιας τους. Η γκιλοτινα ισως να ειναι πιο ταιριαστη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Μέγα παπαριά! Το κόνιο δεν προέρχεται από το φυτό μανδραγόρας! Και οι Έλληνες σεβόντουσαν και σέβονται τους ηλικιωμένους!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Η πραγματικότητα είναι πολύ λιγότερο δραματική όσον αφορά την δουλειά όλων μας σε σχέση με αυτό που παρουσιάζεται. Το πρόβλημα είναι το εξής. Έχουμε 1/3 των ελλήνων εργαζομένων που μισθοδοτούνται από το δημόσιο. Άρα τα 2/3 των ελλήνων εργαζομένων δεν μισθοδοτούνται απ’ το δημόσιο. Επίσης από αυτό το 1/3 των μισθοδοτούμενων απ’ το δημόσιο ένα ικανό μέρος είναι άνθρωποι που δουλεύουν με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια. Λοιπόν εμείς ερχόμαστε σαν κοινωνία και αποδεχόμαστε πως ένα μόνο μέρος των εργαζομένων θα έχει εξασφαλισμένη εργασία ενώ για το μεγαλύτερο μέρος αποδεχόμαστε ότι δεν θα έχουν εξασφαλισμένη εργασία. Διότι πολύ απλά όταν η εργασία σου δεν παράγει προϊόν που να αμείβεται από τις αγορές παίρνεις την απόλυσή σου την νόμιμη αποζημίωσή σου και ένα χρόνο επίδομα ανεργίας στον ΟΑΕΔ και από δω παν και οι άλλοι. Γιατί λοιπόν να μας νοιάζει περισσότερο σαν κοινωνία αυτή μόνο η κοινωνική ομάδα που σημειωτέων στον εργασιακό της βίο είχε καλύτερες απολαβές και να μην μας νοιάζουν π.χ. οι εργάτες της κλωστοϋφαντουργίας που έκλεισε για να μεταφερθεί σε κάποια άλλη χώρα; Και αν υποθέσουμε ότι κάνουμε μια μεγαλοπρεπέστατη απεργία και βάζουμε το συνολικό αίτημα «όχι στις απολύσεις πουθενά» άραγε αυτό λύνει το πρόβλημα ως δια μαγείας; Όχι λοιπόν το πρόβλημα δεν είναι αν θα απολυθούν ή δεν θα απολυθούν δημόσιοι υπάλληλοι. Το μεγάλο πρόβλημα και η μεγάλη προσπάθειά θα πρέπει να είναι να αυξηθούν οι θέσεις εργασίας που προσφέρονται στους έλληνες πολίτες συνολικά έτσι ώστε το συντομότερο δυνατό να απορροφηθούν οι απολυόμενοι πλεονάζοντες του δημοσίου σε ιδιωτικές επιχειρήσεις. Για να συμβεί αυτό πρέπει να αυξηθεί η ανταγωνιστικότητα και αύξηση της ανταγωνιστικότητας δεν σημαίνει κατ ανάγκη φτηνό μεροκάματο αλλά σημαίνει κυρίως ότι θα δημιουργηθεί ένας δημόσιος τομέας που θα παράγει όλες εκείνες τις υποστηρικτικές και ελεγκτικές υπηρεσίες που χρειάζονται οι ιδιώτες για να παράγουν προϊόντα υψηλής αξίας που ξεκινούν από τις μεταφορές μέχρι και την παραγωγή υψηλής ειδίκευσης ανθρώπων απ’ το δημόσιο εκπαιδευτικό σύστημα. Για να συμβούν όλα αυτά δυστυχώς θα πρέπει να ξεβολευφτούν πάρα πολλοί στην Ελλάδα.-

    Ελευθέριος Β.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. ΄....Άλλο εξυγίανση του κράτους πρόνοιας .....


    Για να υπάρξει εξυγίανση πρέπει να υπάρξουν και εγκλεισμός σε φυλακή.

    ΥΓ : Α ρε Μπάμπη εσύ φταις που το υπουργείο έπεσε έξω και το κράτος της Ελλάδος χρωστάει τόσα . Α ρε Μπάμπηηη στην πυράαα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Ως μη ειδική, αλλά ερασιτέχνης-θαυμάστρια του αρχαίου ελληνικού κόσμου, έχω κάποιες απορίες:

    Ποιός Αριστείδης ήταν από την Κέα;
    Ήταν ο Αριστείδης ο Δίκαιος ένας από τους εφτά σοφούς της αρχαιότητας;
    Τί σχέση έχει το Κώνειο με τον μανδραγόρα;
    Όσο για το Κείον το Νόμιμον (είναι σήμερα γνωστό ως "Cean Custom" ή "Cean Cups")
    υπάρχουν αναφορές:
    στο έργο του Μένανδρου με τίτλο
    "Κωνιαζόμεναι" από το οποίο σώζονται αποσπάσματα. Επίσης, ο Valerius Maximus ως αυτόπτης μάρτυρας κατέγραψε μια περίπτωση ηλικιωμένης γυναίκας στο "Memorable Deeds and Sayings".
    Και του Aelianus Claudius στο "Poikile Historia".
    Επίσης, δείτε τί γράφει ο Στράβων:
    http://www.archive.org/stream/lyragraecabeingr02edmouoft#page/246/mode/2up
    Δηλαδή, ο νόμος αφορούσε τους άνω των εξήντα.
    Και όχι εβδομήντα.
    Και έχουν γραφτεί πολλά για την αυτο-θανασία (ελλ.: εκούσιος θάνατος, λατ.: mors voluntaria, σήμερα ως αντίστοιχό τους χρησιμοποιείται στη βιβλιογραφία ο όρος self-killing)
    Όταν επικαλούμαστε τον αρχαίο ελληνο-ρωμαϊκό πολιτισμό πρέπει να το κάνουμε με μεγάλο σεβασμό. Και έχοντας κατά νου ότι ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΚΑΜΙΑ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΗ ΣΗΜΕΡΙΝΗ ΚΟΙΝΩΝΙΑ, ΟΥΤΕ ΜΕ ΤΟ ΣΥΓΧΡΟΝΟ ΔΗΜΟΣΙΟΝΟΜΙΚΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ. Οπότε σίγουρα ο εκούσιος θάνατος δεν ήταν τρόπος ΝΟΙΚΟΚΥΡΕΜΑΤΟΣ ΤΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΑΣ, αλλά τμήμα της αρχαιοελληνικής θεώρησης για τη ζωή, τον άνθρωπο, την τιμή, την αυθύπαρκτη προσωπικότητα.

    Σας το ξαναέγραψα: Μην μπερδεύετε τους αρχαίους Έλληνες με τους σύγχρονους διαχειριστές. Εκτός από εμετική κακογουστιά, είναι και ΥΒΡΙΣ!

    Galia

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. ΔΙΑΛΟΓΟΙ ΕΡΑΣΙΤΕΧΝΩΝ

    GALIA: Ευχαριστώ για το σχόλιο σου και χαίρομαι που είσαι ερασιτέχνης θαυμάστρια του αρχαίου ελληνικού μεγαλείου.
    Και η ταπεινότητα μου, αισθάνομαι ερασιτέχνης σε όλα σχεδόν με όσα καταπιάνομαι και δε στενοχωριέμαι καθόλου γι αυτό.
    Όμως πρέπει να σου δώσω μερικές εξηγήσεις για τα γραφόμενα μου:
    Το έθιμο της Κω, το χρησιμοποίησα όπως καταλαβαίνεις σαν αφορμή για να δείξω ότι η ακραία λιτότητα, με συνέπεια την βιολογική εξόντωση, τον κοινωνικό αποκλεισμό ή τη μετανάστευση του λαού δεν είναι λύση για να αντιμετωπιστεί το δημοσιονομικό μας πρόβλημα και να γίνει «νοικοκύρεμα» στην κοινωνία..
    Πράγματι δεν διευκρινίζεται σαφώς ποιος Αριστείδης ήταν …ο Νομοθέτης (δεν το έψαξα και πολύ).
    ΓΡΑΦΕΙΣ: Όταν επικαλούμαστε τον αρχαίο ελληνο-ρωμαϊκό πολιτισμό πρέπει να το κάνουμε με μεγάλο σεβασμό. Και έχοντας κατά νου ότι ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΚΑΜΙΑ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΗ ΣΗΜΕΡΙΝΗ ΚΟΙΝΩΝΙΑ, ΟΥΤΕ ΜΕ ΤΟ ΣΥΓΧΡΟΝΟ ΔΗΜΟΣΙΟΝΟΜΙΚΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ. Οπότε σίγουρα ο εκούσιος θάνατος δεν ήταν τρόπος ΝΟΙΚΟΚΥΡΕΜΑΤΟΣ ΤΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΑΣ, αλλά τμήμα της αρχαιοελληνικής θεώρησης για τη ζωή, τον άνθρωπο, την τιμή, την αυθύπαρκτη προσωπικότητα.
    Κατά την ταπεινή μου άποψη, το ότι σεβόμαστε τον αρχαίο ελληνικό πολιτισμό δε σημαίνει ότι δεν θα αναφερόμαστε ποτέ σε αυτόν ή ότι στην αρχαία Ελλάδα δεν υπήρχαν προβλήματα. Αλλά ας αφήσουμε έναν ειδικό (μη ερασιτέχνη) να μας πει την ηλικία των αυτοκτονούντων και τη σχέση του… απονενοημένου διαβήματος με τα …δημοσιονομικά της εποχής, σε κείμενο του στα ΝΕΑ:
    «Οι φίλοι που δεν ξέρουν πια πώς να πεθάνουν» (Σεφέρης). Πώς να πεθάνουμε; Υπάρχουν λύσεις. Λύση πρώτη: Οι φούρνοι. Να μετασχηματίζουμε τους γέρους σε λίπασμα. Έτσι και με τον θάνατό τους θα συμβάλουν στην Ανάπτυξη. Αλλά η λύση αυτή απορρίπτεται: Έχει δοκιμασθεί επιτυχώς, αλλά έχει κατασυκοφαντηθεί. Λύση δεύτερη: Ο κατά Μάλθους σωτήριος πόλεμος. Αλλά και αυτή η λύση απορρίπτεται. Στον πόλεμο σκοτώνονται οι νέοι οι γέροι τη γλιτώνουν. Τρίτη λύση, η ιαπωνική: Φορτώνεσαι στην πλάτη τον πατέρα (ή τη μητέρα) σου και τελετουργικά τον (την) αποθέτεις σε χιονισμένο βουνό να πεθάνει από ασιτία και εν ειρήνη. (Θυμηθείτε την Μπαλάντα του Ναραγιάμα, του Ιάπωνα Ιμαμούρα). Αλλά και η λύση αυτή δεν μπορεί να εφαρμοσθεί παρ' ημίν: Ο χιονοσκεπής Όλυμπος είναι μακριά από το Άστυ. Επιπλέον, κατοικείται από θεούς! Και όμως, υπάρχει λύση. Οι γέροντες της Κέας (Τζιάς), κατά την αρχαιότητα, όταν έφθαναν τα 70, αυτοκτονούσαν πίνοντας κώνειο. (Το νησί ήταν φτωχό και έπρεπε να εξοικονομηθούν τρόφιμα για τους νέους. Δεν ξέρω, αλήθεια, τι του βρήκε ο φίλος μου ο Πάγκαλος να φυτέψει εκεί το αμπέλι του). Προτείνω, λοιπόν, να αναβιώσει το Κείον Έθιμον, αλλά το όριο ηλικίας να μειωθεί στα 65. (Δεν πιστεύω να έχει αντίρρηση επ' αυτού η Κομισιόν). Και για να δώσει το καλό παράδειγμα, ας είναι πρώτος ο κ. Σπράος. Και δηλώνω δημοσία ότι θα τον ακολουθήσω και εγώ να μην είναι και πρώτος και μόνος.
    Ο Ευτύχης Μπιτσάκης είναι ομότιμος καθηγητής του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων.
    Θα ήταν πολύ πιο χρήσιμο αν ήθελες να έγραφες την γνώμη σου επί της ουσίας…
    Φιλικα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. @ 4:58 μ.μ.

    Ευχαριστώ, για την διευκρίνηση. Επί της ουσίας ούτε έγραψα, ούτε θα γράψω, διότι δεν είμαι ούτε στη μέση από τα 65 χρόνια που προτείνεις ως όριο αυτοκτονίας.
    Και προφανώς, δεν είμαι υπεύθυνη για την οικονομική κρίση. Άλλοι τα έφαγαν και η δική μου γενιά και οι νεότεροι από μένα καλούμαστε να πληρώσουμε. Δεν ζητήθηκε η γνώμη μου, λοιπόν, όταν κάποιοι άρπαζαν και υποθήκευαν το δικό μου μέλλον. Τώρα γιατί να μιλήσω;

    Σου παρέθεσα τί γράφει ο Στράβων. Έκανα τον κόπο να στο βρω στο διαδίκτυο για να το διαβάσεις
    και εσύ με αγνόησες.

    Ο Στράβων λοιπόν, σου επαναλαμβάνω ότι μιλάει για ηλικιωμένους άνω των ΕΞΗΝΤΑ. Και όχι ΕΒΔΟΜΗΝΤΑ!

    ΚΑΙ ΕΣΥ ΕΠΙΜΕΝΕΙΣ ΑΚΟΜΑ ΓΙΑ ΤΑ ΕΒΔΟΜΗΝΤΑ ΕΤΗ;;;

    Εννοείς ότι ΞΕΡΕΙ ΚΑΛΥΤΕΡΑ ο καθηγητής που αναφέρεις και όχι ο Στράβων;

    Επίσης, δεν μπορώ να καταλάβω τί σχέση έχει η Κέα με τη σύγχρονη Ελλάδα; Υπάρχει έλλειψη τροφής; Ούτε υπερ-πληθυσμό έχουμε στην Ελλάδα. Και υπάρχουν σύγχρονες τεχνολογίες. Και φυσικά έχουμε πληθώρα πόρων. Το ότι δεν έχουμε παραγωγή οφείλεται σε άλλους παράγοντες. Δεν είμαστε, όμως, Κέα.

    Και σου επαναλαμβάνω ότι εκτός του Νόμου της Κέας, υπήρχε στην αρχαιότητα ο εκούσιος θάνατος που δεν γινόταν για οικονομικούς λόγους. Τέτοιον θάνατο είχαν οι Πυθαγόρας, Αναξαγόρας, Διογένης, Επίκουρος, Κλεάνθης, Εμπεδοκλής, Σπεύσιππος, Ζήνων ο Στωικός.
    Για αυτά και άλλα μπορείς να ξεφυλλίσεις το εξαιρετικό:
    From Autothanasia to Suicide: Self-Killing in Classical Antiquity, Anton J.L. van Hooff, Routledge, NY, 1990.
    Galia

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Ανεξαρτητως αν οι κατοικοι της Κεας αυτοκτονουσαν στα 60 η τα 70 πιστευω οτι η ουσια του ζητηματος που μας απασχολει ειναι διαφορετικη υπο την εννοια οτι και σημερα που διακυβευεται το βιωτικο επιπεδο του ελληνικου λαου.Θα πρεπει οι αποφασεις που θα ληφθουν για αντιμετωπιση της κρισης επιβαλλεται να εχουν βασικα κριτηρια την εξυγιανση του κρατους την κοινωνικη δικαιοσυνη και την προστασια των αδυνατων. Συμφωνω με την καταληξη του κειμενου.....Ως ασχολουμενη με την φιλολογια επαγγελματικα δεν νομιζω οτι ειναι αθεμιτο να χρησιμοποιουμε αρχαια παραθεματα ως αφορμηση για να τα παραλληλισουμε με την επικαιροτητα...Νομιζω αυτη ειναι και η ουσια που τα διδασκομαστε...........

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. @ 10:06 π.μ.

    Όχι, κυρία μου.
    Άλλο εξήντα και άλλο εβδομήντα.
    Και είναι άλλο το δέκα στα εξήντα, το 1/6 και άλλο το 1/7.
    Και σας το λέω εγώ τώρα ως επαγγελματίας.

    Προφανώς είχατε πλήρη άγνοια για το σχετικό έθιμο. Και για αυτό και δεν σας εντυπωσίασαν οι ανακρίβειες του σχολιαστή.

    Μιλάμε για ΕΞΙ λάθη μέσα σε ΟΧΤΩ γραμμές ανάρτησης!

    1) Ο Αριστείδης ο Δίκαιος δεν ήταν ένας από τους επτά σοφούς της αρχαιότητας. Καταρχήν, ανήκει σε άλλη εποχή.

    2) Ο Αριστείδης ο Δίκαιος (προφανώς για αυτόν τον Αριστείδη μιλάει, λόγω της ιδιότητάς του ως νομοθέτης) δεν θέσπισε τον συγκεκριμένο νόμο της Κέας.

    3) Ο Αριστείδης ο Δίκαιος δεν καταγόταν από την Κέα.

    4) Το κώνειο δεν προέρχεται από το φυτό μανδραγόρα.

    5) Η ηλικία των κωνειαζομένων ήταν εξήντα και όχι εβδομήντα

    6) Οι Κώες δεν νοικοκύρευαν την κοινωνία τους. Το έκαναν ΑΠΟ ΑΝΑΓΚΗ λόγω έλλειψης τροφής.
    Και το έκαναν για να ζήσουν οι νεότεροι.

    Και αυτό δε σας ενοχλεί;

    Και το θεωρείτε θεμιτό;

    Κανονικά, εσείς ως επαγγελματίας έπρεπε να έχετε κάνει τις διορθώσεις. Και να μας πείτε εάν υπάρχουν και άλλες πρωτογενείς πηγές που εγώ αγνοώ.
    Και όχι γενικολογίες, ηθικολογίες και δικαιολογίες για την κωμική πλέον ημι-μάθεια κάποιων.

    ΓΝΩΘΙ ΣΑΥΤΟΝ!

    Galia

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. GALIA αφ' ενός με πρόλαβες :-))
    αφ' ετέρου τσάμπα σκας....

    Μετά τρίτην νουθεσίαν παραιτού...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Δίκιο έχεις Εμμανουήλ.

    Σε ευχαριστώ και
    Χρόνια Πολλά!

    Galia

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. GALIA:
    ΟΤΑΝ ΣΟΥ ΔΕΙΧΝΟΥΝ ΤΟ ΦΕΓΓΑΡΙ ΕΙΝΑΙ ΓΕΛΟΙΟ ΝΑ ΚΟΙΤΑΣ ΤΟ ΔΑΧΤΥΛΟ
    ΞΕ-ΣΤΡΑΒΩΣΟΥ λοιπόν...
    Φιλικά
    ΣΤΡΑΒΩΝ

    ΥΓ ΚΑΛΗ ΑΝΑΣΤΑΣΗ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Δε καταλαβα ποιος λεει ποιος ειναι χρησιμος στην πολιτεια και ποιος οχι.Αυτες τις νιτσεικες αντιληψεις τυπου υπερανθρωπου και επικρατησης του ισχυροτερου να τις βαλετε εκει που ξερετε.Εαν δεν ειχαν συσωρρευσει ολο τον πλουτο οι οικονομικοπολιτικες ελιτ αυτου του τοπου τοτε μια χαρα θα συντηρουνταν ολοι και υγιεις και αδυναμοι.Βρηκαμε τωρα την ευκολη λυση.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.

- Παρακαλούμε στα σχόλια σας να χρησιμοποιείτε ένα όνομα ή ψευδώνυμο ( Σχόλια από Unknown θα διαγράφονται ).
- Παρακαλούμε να μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα στη σύνταξη των σχολίων σας.