23/8/10

ΝΕΟΚΛΗΣ ΣΑΡΡΗΣ:Η τουρκική συμπεριφορά δεν άλλαξε διά μέσου των αιώνων

Στο περιουσιακό οι Τούρκοι εφαρμόζουν ό,τι έκαναν στους Κωνσταντινουπολίτες
Του Ανδρέα Πιμπίσιη
Εφαρμόζουν τις ίδιες πρακτικές επί οθωμανικής αυτοκρατορίας, επί Κε- μάλ αλλά και σήμερα σ’ ό,τι έχει να κάνει με τις περιουσίες των μη μουσουλμάνων είτε αφορά κατοίκους της Τουρκίας είτε αφορά την κατεχόμενη Κύπρο.

Η πολιτική που εφαρμόζει σήμερα η Τουρκία στην Κύπρο σ’ ό,τι αφορά το περιουσιακό δεν είναι κάτι καινούργιο ούτε μοναδικό. Είναι μια πολιτική που είχε εφαρμοστεί στο παρελθόν εντός της ίδιας της Τουρκίας η οποία, σύμφωνα με τον καθηγητή Νεοκλή Σαρρή, έχει τις ρίζες της στο Ισλάμ και την οθωμανική αυτοκρατορία. Ούτε η συμπεριφορά της Τουρκίας αλλά και της τουρκοκυπριακής ηγεσίας στα κατεχόμενα έχει αλλάξει τις τελευταίες δεκαετίες καθώς, όπως σημειώνει ο κ. Σαρρής, η στάση των Τούρκων στην Κύπρο είναι η ίδια που είχαν εφαρμόσει και στην περίπτωση των Ελλήνων της Κωνσταντινούπολης. Ακόμα και στο θέμα των αποζημιώσεων φαίνεται πως η τουρκική πλευρά ακολουθεί σήμερα την ίδια πρακτική που ακολούθησε τη δεκαετία του ’20 όταν αρνήθηκε να αποζημιώσει τους Έλληνες που είχαν φύγει από την Τουρκία.

Παρόλα όσα λέγονται περί της κοσμικότητας του τουρκικού κράτους η στάση και η συμπεριφορά των κυβερνώντων στην Άγκυρα δεν έχει αλλάξει μέσα από τους αιώνες και καταδεικνύει τη συνέχιση της «οθωμανικής κληρονομιάς». Σύμφωνα με τον κ. Σαρρή «η πολιτική σκέψη και πράξη των κυβερνώντων στην Άγκυρα, δεν έπαψε να υπάρχει από της συστάσεως της λεγόμενης τουρκικής δημοκρατίας». Για να αντιληφθεί κάποιος την οθωμανική νοοτροπία πρέπει να γνωρίζει την ισλαμική πολιτική σκέψη καθώς είναι αυτή που την καθορίζει. Σύμφωνα με την ισλαμική σκέψη ο κόσμος διαχωρίζεται σε δύο κατηγορίες, στον κόσμο της σωτηρίας και στον κόσμο του πολέμου. Αυτός ο πόλεμος είναι και πνευματικός αλλά και πραγματικός, όπως όλοι τον ξέρουμε.

Αναλύοντας την ισλαμική πολιτική σκέψη ο κ. Σαρρής αναφέρει ότι η επέκτασή της καθορίζει και το κοινωνικοπολιτικό και οικονομικό καθεστώς των μη μουσουλμάνων μέχρι να γίνουν όλοι μουσουλμάνοι, που είναι και ο στόχος του Ισλάμ. Αυτοί οι μη μουσουλμάνοι χωρίζονται σε τρεις κατηγορίες:

- Η μια κατηγορία των μη μουσουλμάνων, που έχουν αναγνωρισμένο θρήσκευμα από το Ισλάμ, όπως οι Χριστιανοί και οι Ιουδαίοι, από τη στιγμή που δέχονται την υπερέχουσα εξουσία των μουσουλμάνων, υποκύπτουν και φυτοζωούν. Ζουν με τέτοιους περιορισμούς που στις μέρες μας είναι ένας κοινωνικός αποκλεισμός και βεβαίως σε πολύ φτωχό επίπεδο. Είναι αυτοί που δέχονται την υπερέχουσα εξουσία που πληρώνουν ειδικούς φόρους, οι λεγόμενοι ραγιάδες.

- Η δεύτερη κατηγορία είναι αυτή των εμπορευομένων ξένων. Είναι οι ξένοι που εμπορεύονται με μια ισλαμική χώρα και μένουν στη χώρα αυτή. Γι’ αυτούς υπάρχει ένα καθεστώς προστασίας ενόσω η χώρα τους διατηρεί καλές σχέσεις με την ισλαμική χώρα. Από τη στιγμή που η χώρα τους παύει να έχει καλές σχέσεις με την ισλαμική χώρα, ούτε η περιουσία τους ούτε η ίδια τους η ύπαρξη είναι σε ασφάλεια και είναι όμηροι του ισλαμικού καθεστώτος.

- Η τρίτη κατηγορία είναι οι πολέμιοι, τους οποίους όπου τους βλέπεις τους σφάζεις. Οι Νεότουρκοι και πιο πριν ο Αμπντούλ Χαμίτ Β είχαν κηρύξει ιερό πόλεμο του Ισλάμ. Αποτέλεσμα αυτού ήταν οι σφαγές των Αρμενίων και των Χριστιανών.

Έτσι βλέπουμε πως όλα αυτά πάνω στα οποία στηρίζεται το Ισλάμ αποτελούν και σήμερα ακόμη το πλαίσιο μέσα στο οποίο κινείται η Τουρκία ασχέτως του αν αυτοαποκαλείται κοσμικό κράτος και ανεξάρτητα του εάν θέλει να γίνει και μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης όπου οι αντιλήψεις και οι προσεγγίσεις είναι πολύ διαφορετικές.

Βαθύς γνώστης της τουρκικής ιστορίας ο Νεοκλής Σαρρής αναφέρει πως τα αιτήματα των δυτικών προς την Τουρκία για εκσυγχρονισμό και εκδημοκρατικοποίηση δεν είναι σημερινά αλλά πάνε πίσω ενάμιση σχεδόν αιώνα. Σύμφωνα λοιπόν με τον κ. Σαρρή «ένα μόνιμο αίτημα των δυτικών δυνάμεων ήταν να αναγνωρίσει η οθωμανική αυτοκρατορία το δικαίωμα της περιουσίας και κυρίως για τους ξένους υπηκόους. Μετά από πολλές πιέσεις στα μέσα του 19ου αιώνα είχε βγάλει η οθωμανική αυτοκρατορία ένα νόμο περί ακινήτων στον οποίο βλέπουμε το εξής παράδοξο: υπάρχει άρθρο το οποίο λέει ότι οι ξένοι μπορεί να αγοράζουν ακίνητα στη χώρα αλλά υπό τον όρο η χώρα τους να έχει καλές σχέσεις με την οθωμανική κυβέρνηση». Εφάρμοσε δηλαδή κατά γράμμα αυτό που έλεγε το ίδιο το Ισλάμ. Και έτσι από τη στιγμή που οι ενέργειες του ξένου κράτους θεωρούνται από την οθωμανική κυβέρνηση ως επιζήμιες τότε τα ακίνητα αυτά θα τα αρπάζει το κράτος.

Ούτε βεβαίως αυτή η πρακτική όταν την εξουσία στην Τουρκία την ανέλαβε ο Κεμάλ Ατατούρκ και οι Νεότουρκοί του. Πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα αυτό που συνέβη με τα ακίνητα των Κωνσταντινουπολιτών, που ήταν Έλληνες υπήκοοι, οι οποίοι αναγκάστηκαν να μεταναστεύσουν στην Ελλάδα.

Ο κ. Σαρρής μάς κατέθεσε και τη δική του προσωπική μαρτυρία όντας Κωνσταντινουπολίτης με περιουσία η οποία ωστόσο δεν του αναγνωρίζεται από το τουρκικό καθεστώς. Μας ανέφερε συγκεκριμένα: «Εν συνέχεια, όπως είναι η δική μου περίπτωση, δεν μου αναγνωρίστηκαν τα δικαιώματα της κληρονομιάς, διότι ενώ όλες οι αρχές έλεγαν ότι υπάρχει αμοιβαιότητα μεταξύ Τουρκίας και Ελλάδας οι Τούρκοι επικαλούνταν αόριστες πληροφορίες ότι οι Τούρκοι στην Ελλάδα δεν κληρονομούν. Μέσα στη δικογραφία υπάρχει ένα χειρόγραφο σημείωμα και αποκόμματα εφημερίδων που λένε ότι εγώ βρίζω την Τουρκία και συνεπώς θα πρέπει να στερηθώ του δικαιώματος της περιουσίας μου. Αποτέλεσμα ήταν να μην πάρω δύο περιουσίες που μου ανήκουν». Αυτό που έγινε για τον ίδιο, εκτιμά ο κ. Σαρρής αποσκοπούσε στο «να ακουστεί και όσοι είναι σε παρόμοια θέση μαζί μου να κλείνουν το στόμα τους και να μη διαμαρτύρονται».

Παρόλο που από το 1926 εισήλθε στο τουρκικό δίκαιο το ευρωπαϊκό εντούτοις η συνείδηση των Τούρκων δικαστών παρέμεινε οθωμανική.

Αυτή, αναφέρει ο Ελλαδίτης καθηγητής, είναι η πολιτική παράδοση στην Τουρκία σε σχέση με την περιουσία των ξένων στην Τουρκία και κυρίως σε σχέση με τους υποτελείς μη μουσουλμάνους. «Αυτό εφαρμόζεται και στην περίπτωση της Κύπρου».

Η ίδια αντίληψη έχει επικρατήσει και στη Συνθήκη της Λοζάνης. Τα συμβαλλόμενα μέρη, δηλαδή η Τουρκία και η Ελλάδα, όταν θα πραγματοποιείτο η ανταλλαγή των πληθυσμών όφειλαν να αποζημιώσουν για την ακίνητη περιουσία. Έτσι μετά την υπογραφή της Συνθήκης άρχισαν διαπραγματεύσεις μεταξύ τω δύο μερών οι οποίες όμως διακόπτονταν με υπαιτιότητα της Τουρκίας. Η Ελλάδα όμως κάθε φορά που διακόπτονταν και επανάρχιζαν οι συνομιλίες κάτι πλήρωνε ως αποζημίωση. Η Ελλάδα πλήρωσε για τις 350 χιλιάδες μουσουλμάνους που πήγαν στην Τουρκία. Αντίθετα η Τουρκία δεν πλήρωνε για το 1,5 εκατομμύριο Έλληνες που έφυγαν και πήγαν στην Ελλάδα. Και μέχρι τέλους δεν πλήρωσε τίποτε.

Η λεγόμενη ελληνοτουρκική φιλία του 1930 αυτό είχε ως βάση. Ο Βενιζέλος είπε τότε «δεν πληρώνουν που δεν πληρώνουν οι Τούρκοι, αλλά τουλάχιστον δεν βρισκόμαστε σε ένα ανταγωνισμό οπλικών συστημάτων στο Αιγαίο». Το τίμημα όμως το πλήρωσαν οι πρόσφυγες που δεν πήραν καμιά αποζημίωση για τις περιουσίες που είχαν χάσει στην Τουρκία σε αντίθεση με τους Τούρκους που είχαν πάρει σημαντική αποζημίωση.

Τη νύφη της ελληνοτουρκικής φιλίας, καταλήγει ο κ. Σαρρής, την πλήρωσαν οι πρόσφυγες.

Τα τρία κακά για τον άνθρωπο
Για να καταδείξει ακόμα πιο χαρακτηριστικά το πόσο επισφαλές είναι να κατέχει κάποιος περιουσία στην Τουρκία ο κ. Σαρρής μάς μετέφερε αυτό που έλεγαν κάποτε οι Γάλλοι. Από το δεύτερο μισό του 19ου αιώνα μέχρι και τα μέσα του 20ού αιώνα κυριαρχούσε στη Γαλλία η εξής έκφραση για τα τρία κακά που μπορεί να συμβούν στη ζωή σου: το πρώτον «να έχεις καράβι στη Μαύρη θάλασσα», το δεύτερον «να έχεις γυναίκα στη Ρουμανία» και το τρίτον ήταν «να έχεις ακίνητα στην Τουρκία».

Ήταν δηλαδή επισφαλές να έχεις ένα καράβι στη Μαύρη θάλασσα καθώς λόγω τρικυμιών κινδύνευες να το χάσεις, να έχεις γυναίκα στη Ρουμανία όπου ήταν φιλελεύθερων αντιλήψεων και άρα κινδύνευες από απάτη και τρίτο να έχει κάποιος ακίνητο στην Τουρκία που μπορούσε ανά πάσα στιγμή να το χάσει.

Η Κύπρος, η μόνη χώρα όπου η μειοψηφία θα επιβάλλεται της πλειοψηφίας

ΟΙ ΤΟΥΡΚΟΙ, σημειώνει ο κ. Σαρρής, επικαλούνται συνεχώς την πολιτική ισότητα στην Κύπρο προσπαθώντας μέσα από τη θέση αυτή να προωθήσουν τη δική τους πολιτική που δεν είναι άλλη από την πολιτική ανισότητα σε βάρος της πλειοψηφίας. Αν αυτό συμβεί, λέει ο κ. Σαρρής, η Κύπρος θα είναι η μοναδική χώρα του κόσμου όπου η μειοψηφία θα επιβάλλεται επί της πλειοψηφίας.

Όμως για το τι είναι πλειοψηφία και μειοψηφία υπάρχει διαφορετική προσέγγιση. Βάσει των στατιστικών της Κύπρου πλειοψηφία είναι οι Έλληνες και μειοψηφία οι Τούρκοι (με ή χωρίς τους εποίκους). Οι Τούρκοι όμως μετρούν τα πράγματα πολύ διαφορετικά και δεν θεωρούν ότι είναι οι ίδιοι μειοψηφία, ασχέτως αν μερικές φορές για λόγους εντυπωσιασμού των ξένων αφήνουν να φανεί ότι συμφωνούν με τη συγκεκριμένη άποψη.

Οι τουρκικοί υπολογισμοί πάνε πέραν των μερικών χιλιάδων Τουρκοκυπρίων τους οποίους προσθέτουν στα 50 εκατομμύρια Τούρκων. Βάσει λοιπόν της δικής τους λογικής και αριθμητικής, μειοψηφία δεν είναι οι Τούρκοι της Κύπρου αλλά οι Έλληνες που είναι σαφώς λιγότεροι. «Είναι το σχήμα το οξύμωρο το οποίο οι δικοί μας είτε δεν καταλαβαίνουν ή κάνουν πως δεν καταλαβαίνουν», υπογραμμίζει ο κ. Σαρρής.

Το δίκαιο του κατακτητή και τα βακούφια

«ΠΕΡΑΝ όλων των άλλων που καθορίζουν την τουρκική πολιτική στο περιουσιακό υπάρχει και “το δίκαιο του κατακτητή” το οποίο συνεχίζει να είναι το ίδιο όπως και στην οθωμανική περίοδο, αναφέρει ο καθηγητής. Οι Οθωμανοί κατακτώντας μια περιοχή προέβαιναν σε λεπτομερείς καταγραφές των πάντων. Κατέγραφαν τα σπίτια, τους μύλους, τις οικογένειες, τα αρσενικά, τα θηλυκά, τις μέλισσες κ.λπ. Αυτό γινόταν προκειμένου να φορολογούν τα πάντα.

Επίσης υπήρχε η αντίληψη ότι όλη η γη ανήκει στον σουλτάνο και αυτός τη μοιράζει στους υπηκόους του. Γι’ αυτό και σήμερα υπάρχει η αντίληψη ότι “το κράτος τη δίνει, το κράτος την παίρνει”. Είναι γι’ αυτό που δεν υπάρχει η έννοια της ιδιοκτησίας κάτι που υφίσταται μέχρι και σήμερα. Αυτή την πολιτική εφάρμοσε και το καθεστώς Ντενκτάς ευθύς μετά την τουρκική εισβολή και μέχρι σήμερα επιμένει ότι οι περιουσίες στα κατεχόμενα ανήκουν το ψευδοκράτος».

«Πολλές φορές στα κατεχόμενα υποστηρίζουν πως ελληνοκυπριακές περιουσίες ανήκουν στο ΕΒΚΑΦ και όχι στους νόμιμους ιδιοκτήτες τους. Η θέση αυτή στηρίζεται στο ότι περιουσίες ανήκουν στα βακούφια διαφόρων Τούρκων πασάδων που ήταν στην Κύπρο επί οθωμανικής αυτοκρατορίας. Όμως αυτά τα βακούφια, όπως μας εξήγησε ο κ. Σαρρής, δεν ήταν νόμιμες πράξεις, αλλά παράνομες πράξεις κάποιων πασάδων που ήθελαν να ελέγχουν διάφορες περιοχές. Προκειμένου να ελέγχει και εισπράττει φόρους ένας πασάς “μπορούσε να χαρακτηρίσει περιοχές ολόκληρες ως δικές του” χωρίς την ίδια ώρα να καταθέτει οποιουσδήποτε τίτλους ιδιοκτησίας. Επειδή όμως υπήρχε ο φόβος ότι με τέτοιες ενέργειες ένας πασάς μπορεί να αποκτήσει δύναμη, δεν του επιτρεπόταν αυτές τις περιουσίες που ο ίδιος χαρακτήριζε ως δικές του να τις μεταβιβάζει στα παιδιά του και βεβαίως δεν είχε και το δικαίωμα να παίρνει όλα τα χρήματα γιατί μετά θα γινόταν πολύ ισχυρός. Ως εκ τούτου οι πασάδες δημιουργούσαν διάφορα ιδρύματα στα οποία πήγαιναν τα έσοδα από τις φορολογίες στις περιοχές αυτές. Τη διοίκηση του ιδρύματος την αναλάμβανε στη συνέχεια ο γηραιότερος της οικογένειας. Στη βάση αυτής της παράνομης πράξης των πασάδων θεωρεί το ΕΒΚΑΦ ότι οι περιουσίες στα κατεχόμενα αλλά και ενδεχομένως στις ελεύθερες περιοχές τού ανήκουν».

Αποζήμιωση στην αξία ενός αβγού!
«ΣΤΗΝΊμβρο, εξηγεί ο κ. Σαρρής, που είναι πιο κοντινός ο παραλληλισμός, εκτός του ότι μετέτρεψαν το νησί σε ανοικτή φυλακή και έστελναν καταδίκους να διαμένουν εκεί, οι Τούρκοι είχαν εφαρμόσει και πολιτική απαλλοτριώσεων. Για κάθε στρέμμα έδιναν ως αποζημίωση την αξία ενός αβγού! Δηλαδή δεκάρες. Αποτέλεσμα ήταν να φύγουν όλοι όσοι δεν είχαν φύγει.

Τώρα που τα πράγματα είναι καλύτερα κάποιοι έχουν πάει και έχουν ανακαινίσει τα σπίτια τους για να πάνε δέκα μέρες μέσα στο καλοκαίρι.

Αυτό θα συμβεί και στην Κύπρο. Σε περίπτωση μιας «καλής λύσης» θα επιστρέψουν 20, 30, 40 στα σπίτια τους, θα τους επιτρέπεται μια φορά το χρόνο να ανάβουν ένα κερί στην εκκλησία, η οποία όλες τις άλλες ημέρες θα είναι κλειστή. Ακόμα και να τους πουν να επιστρέψουν όλοι οι πρόσφυγες στα σπίτια τους θα είναι τέτοια η περιρρέουσα ατμόσφαιρα που δεν θα μπορέσαν να ζήσουν».
ΦΙΛΕΛΕΥΘΕΡΟΣ

11 σχόλια:

  1. "Η ΣΥΚΟΦΑΝΤΙΑ ΜΟΙΑΖΕΙ ΜΕ ΤΗΝ ΦΩΤΙΑ ΚΑΙΕΙ ΤΑ ΠΑΝΤΑ ΣΤΟ ΠΕΡΑΣΜΑ ΤΗΣ ΚΑΙ ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ ΑΦΗΝΕΙ ΤΗΝ ΣΤΑΧΤΗ"ΓΕΡΙΝΚ Γερμανος νομομαθης.
    ΣΤΟ ΠΕΡΑΣΜΑ ΤΗΣ ΣΑΡΩΝΕΙ ΑΞΙΕΣ,ΕΞΑΦΑΝΙΖΕΙ ΣΤΑΣΕΙΣ ΖΩΗΣ,ΤΑΡΑΚΟΥΝΑΕΙ ΣΥΘΕΜΕΛΑ
    ΚΟΙΝΩΝΙΕΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΕΥΜΑΤΑ ΚΑΙ
    ΚΑΤΑ ΚΑΝΟΝΑ ΓΙΝΕΤΑΙ Ο ΝΕΚΡΟΘΑΦΤΗΣ
    ΑΘΩΩΝ ΚΑΙ ΕΝΤΙΜΩΝ ΑΝΘΡΩΠΩΝ.
    ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΑΘΗΝΑ ΚΑΤΗΓΟΡΗΘΗΚΑΝ ΚΑΠΟΙΟΙ ΟΤΙ ΕΚΑΝΑΝ ΠΑΡΑΝΟΜΗ ΕΞΑΓΩΓΗ ΣΥΚΩΝ...ΤΟΥΣ ΚΑΤΗΓΟΡΟΥΣ ΤΟΥΣ ΕΙΠΑΝ "ΣΥΚΟΦΑΝΤΕΣ".ΚΑΤΑ ΑΛΛΗ ΕΤΥΜΟΛΟΓΙΚΗ ΕΝΝΟΙΑ ,ΚΑΠΟΙΟΙ ΕΚΛΕΨΑΝ ΤΑ ΣΥΚΑ ΤΑ ΕΚΡΥΨΑΝ ΚΑΤΩ ΑΠΟ ΤΑ ΡΟΥΧΑ ΤΟΥΣ .ΚΑΙ ΣΤΙΣ ΔΥΟ ΠΕΡΙΠΤΩΣΕΙΣ ΔΗΛΑΔΗ ΣΤΗΝ ΠΡΩΤΗ ΤΗΝ ΠΑΡΑΝΟΜΗ ΕΞΑΓΩΓΗ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΔΕΥΤΕΡΗ Η ΚΛΟΠΗ ΕΥΤΕΛΟΥΣ ΑΞΙΑΣ ..ΗΤΑΝ ΕΝΑ ΜΕΓΑΛΟ Ξ Ε Μ Α ...
    Ο ΚΟΛΟΚΟΤΡΩΝΗΣ ΕΛΕΓΕ"Ο ΚΛΕΦΤΗΣ ΣΤΟ ΚΑΡΠΕΡΟ ΔΕΝΔΡΟ ΡΙΧΝΕΙ ΤΗΝ ΠΕΤΡΑ".
    ΕΤΣΙ Ο ΣΥΚΟΦΑΝΤΗΣ[ΞΕΜΑΤΑΚΙΑΣ],ΩΣ ΚΛΕΦΤΗΣ ΤΗΣ ΤΙΜΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΥΠΟΛΗΨΗΣ-ΜΕΓΑΛΑ ΑΓΑΘΑ ΣΥΝΝΟΜΑ-ΣΤΡΕΦΕΤΑΙ ΝΑΝΤΙΟΝ ΕΚΕΙΝΩΝ ΠΟΥ ΔΙΑΚΡΙΘΗΚΑΝ ΚΑΙ ΚΑΤΑΞΙΩΘΗΚΑΝ...
    ΑΡΧΗ ΣΟΦΙΑΣ Η ΤΩΝ ΟΝΟΜΑΤΩΝ ΕΠΙΣΚΕΨΙΣ.Η ΣΥΚΟΦΑΝΤΙΑ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΥΠΟΣΤΕΙ Η ΕΛΛΗΝΕΣ ΤΗΣ ΚΥΠΡΟ ,,,,[ΟΥΤΕ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΔΕΝ ΕΜΕΙΝΕ ΣΤΑ ΚΑΤΕΧΟΜΕΝΑ ,ΠΟΥ ΝΑ ΜΗ ΓΙΝΕΙ ΣΤΑΒΛΟΣ...ΞΕΡΙΖΩΜΕΝΟΙ ΠΕΡΙΠΟΥ 300.000 ΧΙΛΙΑΔΕΣ,ΠΕΡΙΟΥΣΙΕΣ ΑΡΠΑΧΤΗΚΑΝ ,ΑΓΝΟΟΥΜΕΝΟΙ...], ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟ.Η ΣΥΚΟΦΑΝΤΙΑ ΕΙΝΑΙ ΤΟΣΟ ΠΟΝΗΡΗ ΠΟΛΛΕΣ ΦΟΡΕΣ ΚΑΙ ΔΟΛΟΠΛΟΚΑ ΠΟΥ ΠΑΡΑΜΕΡΙΖΕΙ ΤΗΝ Α Λ Η Θ Ε Ι Α ΚΑΙ ΠΑΙΡΝΕΙ ΩΡΑΙΑ-ΩΡΑΙΑ ...ΤΗΝ ΘΕΣΗ ΤΗΣ.ΤΟΤΕ ΑΚΡΙΒΩΣ ΝΙΚΑΕΙ ΤΗΝ ΤΙΜΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΥΠΟΛΗΨΗ...ΑΥΤΟ ΕΝΝΟΕΙ Ο ΝΟΜΟΜΑΘΕΗΣ ΓΕΡΙΝΚ,ΟΤΙ ΤΑ ΑΠΟΚΑΙΔΙΑ ΕΙΝΑΙ Η ΣΤΑΧΤΗ ΤΗΣ ΤΙΜΗΣ ΜΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΥΠΟΛΗΨΗΣ ΜΑΣ ...ΠΟΥ ΚΑΗΚΑΝ ΤΟ '74 ΣΤΗΝ ΚΥΠΡΟ.ΤΟ ΜΟΝΟ ΠΟΥ ΜΑΣ ΑΠΟΜΕΝΕΙ Η ΜΕΓΑΛΗ Α Ν Ο Χ Η ΚΑΙ ΑΝΘΡΩΠΙΑ ΠΟΥ ΔΙΞΑΜΕ ΑΠΕΝΑΝΤΙ ΣΕ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ "ΒΑΡΒΑΡΟΥΣ" ΔΙΜΟΥΣ ΜΑΣ ΚΑΙ ΞΕΝΟΥΣ ,ΦΙΛΟΥΣ ΚΑΙ ΣΥΜΜΑΧΟΥΣ ...ΚΑΙ ΔΕΝ ΑΝΤΙΣΤΑΘΗΚΑΜΕ ΟΠΩΣ ΜΑΣ ΕΠΡΕΠΕ...ΩΣ ΜΑΡΑΘΩΝΟΜΑΧΟΙ...ΣΑΛΑΜΙΝΟΜΑΧΟΙ...ΕΠΟΠΟΙΑ ΤΟΥ '40 ...ΚΑΙ ΝΑ ΤΟΥΣ ΠΟΥΜΕ ΩΣ ΕΔΩ ...ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ-ΕΠΙΘΕΣΗ...ΣΕ ΟΛΑ ΤΑ ΕΠΙΠΕΔΑ ΤΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ,ΤΗΣ ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΑΣ ...ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΤΗΣ ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑΣ...ΠΑΡΤΕ ΤΙΣ ΣΟΥ[Ρ]ΒΕΣ [ΚΛΑΡΕΣ] ΚΑΙ ΝΑ ΤΙΣ ΕΧΕΤΕ ΕΤΟΙΜΕΣ ΕΛΛΗΝΕΣ ΤΗΣ ΚΥΠΡΟΥ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ ΚΑΙ ΑΠΑΝΤΑΧΟΥ ΤΗΣ ΓΗΣ...ΚΑΙ ΟΤΑΝ ΧΡΙΑΣΘΕΙ ΝΑ ΞΕΓΥΜΝΩΣΟΥΜΕ ΤΟΥΣ "ΣΥΚΟΦΑΝΤΕΣ"-ΠΡΟΔΟΤΕΣ ΚΑΙ ΕΠΑΝΩ ΣΤΟΥΣ ΤΑΦΟΥΣ ΤΩΝ ΗΡΩΙΚΩΝ ΝΕΚΡΩΝ ΜΑΣ ....ΝΑ ...ΤΕΤΟΙΑ ΤΙΜΩΡΙΑ ΤΟΥΣ ΠΡΕΠΕΙ ΑΜΗΝ.ΔΙΑΙΟΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Σε ότι κι αν πεί ο καθηγητής έχει απόλυτο δίκαιο. Μιλά η πικρή πείρα του ώς έλληνα της Πόλης.

    Σαφώς αν εφαρμοστεί το σχέδιο Αναν οι Κύπριοι θα πάθουν αυτά που έπαθαν οι Κωνσταντινοπολίτες οι Ίμβριοι και Τενέδιοι.Θα πληρώσουν υπέρογκα τους Τουρκοκυπρίους για μια ασύμφορη επανένωση ενώ θα χάσουν στο τέλος και τις περιουσίες τους καθώς η Τουρκία ουδέποτε τηρούσε τις συμφωνίες.
    Όσοι υποστίριξαν το εν λόγω σχέδιο (Παπανδρέου- Μπακογίαννη) είναι εθνοπροδότες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. ΠΟΙΟΙ ΕΚΑΝΑΝ 1.ΠΑΡΑΝΟΜΗ ΕΞΑΓΩΓΗ ΦΡΟΥΤΩΝ?[ΜΑ ΟΙ ΤΟΥΡΚΟΙ ..ΜΕ ΤΑ ΚΑΤΟΧΙΚΑ-ΠΑΡΑΝΟΜΑ ΣΤΡΑΤΕΥΜΑΤΑ]
    2.ΠΟΙΟΙ ΕΚΡΥΨΑΝ-ΕΚΛΕΨΑΝ-ΣΚΟΤΩΣΑΝ-ΚΑΤΕΣΤΡΕΨΑΝ...ΤΑ ΠΑΝΤΑ ΕΙΣ ΤΗΝ ΚΥΠΡΟ?[ΤΑ ΚΑΤΟΧΙΚΑ ΣΤΡΑΤΕΥΜΑΤΑ ΦΥΣΙΚΑ..]
    3.ΠΟΙΟΙ ΜΑΣ ΣΥΚΟΦΑΝΤΟΥΝ?
    ΟΤΙ ΤΑΧΑ ΕΜΕΙΣ ΤΑ ΚΑΝΑΜΕ?
    ΜΑ ΟΙ ΦΙΛΟΙ ΜΑΣ ΑΜΕΡΙΚΑΝΟΙ,ΚΑΤΟΧΙΚΟΙ ΕΓΓΛΕΖΟΙ ΚΑΙ ΤΟΥΡΚΟΙ,...ΑΛΛΑ ΚΑΙ Ο ΙΣΛΑΜΙΚΟΣ ΚΟΣΜΟΣ...
    ΚΡΥΨΕ ΤΗΝ Α Λ Η Θ Ε Ι Α ...Η ΠΕΣ ΨΕΜΑΤΑΚΙΑ...[ΕΤΣΙ ΓΚΕΜΠ..ΕΛΙΣΤΙΚΑ][ΝΑΖΙΣΤΙΚΑ]..ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ ΚΑΤΙ ΘΕ ΜΕΙΝΕΙ...ΚΑΙ ΕΜΕΙΣ ΕΛΛΗΝΕΣ ΤΗΣ ΚΥΠΡΟΥ ΚΑΙ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ ΙΘΥΝΟΝΤΕΣ ΚΑΙ ΜΗ ΑΣΧΟΛΟΥΜΑΣΤΕ ...ΤΙ ΕΚΑΝΕ Ο ΑΕΙΜΝΗΣΤΟΣ ΜΑΚΑΡΙΟΣ ,ΓΡΙΒΑΣ-ΔΙΓΕΝΗΣ...ΚΑΙ ΕΑΝ ΗΤΑΝ ΜΕ ΤΗΝ ΣΙΑ ...Η ΤΗΝ ΚΥΡΑ ΤΑΣΙΑ...ΕΛΕΟΣ ΞΥΠΝΑΤΕ ...ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΕ ΛΙΓΟ ΘΑ ΜΑΣ ΚΑΝΟΥΝ ΟΛΟΥΣ ...ΡΟΜ[Ι]Α ΤΑΧΑΤΕΣ ΚΑΤΙ ΣΑΝ ΠΕΡΙΠΛΑΝΟΜΕΝΟΥΣ ...ΣΚΗΝΙΤΕΣ...ΠΟΥ ΕΙΧΑΝ ΚΑΤΙ ΑΡΚΟΥΔΕΣ...ΚΑΤΙ ΜΑΙΜΟΥΔΕΣ ΚΑΙ ΧΟΡΕΥΑΝ...ΔΕΜΕΝΕΣ ΜΕ ΤΟΥΣ ΧΑΛΚΑΔΕΣ ΣΤΗΝ ..ΜΟΥΣΟΥΔΑΤΟΥΣ...ΚΑΙ ΤΙΣ ΧΤΥΠΑΓΕ Ο ...ΑΦΕΝΤΙΚΟΣ...ΝΑ ΔΙΑΒΑΣΟΥΜΕ ΟΛΟΙ ΤΟΝ "ΔΩΔΕΚΑΛΟΓΟ ΤΟΥ ΓΥΦΤΟΥ"ΤΟΥ ΠΟΙΗΤΗ ΚΩΣΤΗ ΠΑΛΑΜΑ
    ΚΑΙ ΝΑ ΦΩΝΑΞΟΥΜΕ "Ο ΠΑΝ ΔΕΝ ΠΕΘΑΝΕ ΟΧΙ Ο ΠΑΝ ΔΕΝ ΠΕΘΑΙΝΕΙ"ΠΑΝ ΤΟΔΥΝΑΜΕ ΘΕΙ ΠΑΝ ΤΟΚΡΑΤΩΡΑ ΠΑΝ ΑΓΑΘΕ ΒΟΗΘΗΣΟΝ ΗΜΑΣ ..ΑΛΛΗΛΟΥΧΙΑ ΕΙΣ ΤΟΥΣ ΑΙΩΝΕΣ ΤΩΝ ΑΙΩΝΩΝ...ΓΙΑ ΤΙ ΕΙΜΑΣΤΕ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΙ ΑΣ ΛΕΝΕ ΜΕΡΙΚΟΙ ΑΡΙΣΤΟ-ΚΡΑΤΕΣ ΣΤΑ ΜΟΥΣΕΙΑ ...ΣΑΥΤΟΥΣ ΕΧΕΙ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙ Ο ΜΕΓΑΛΟΣ ΑΡΝΟΛΝΤ ΤΟΕΝΒΒΥ,,,ΑΡΚΑΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. ΕΥΓΕ ΚΥΡΙΕ ΚΑΘΗΓΗΤΑ ,,,, Κ ΕΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΛΥΣΗ ... ΜΠΑΣ ΚΑΙ ΞΕΣΤΡΑΒΩΘΕΙ ΚΑΙ ΚΑΝΕΝΑΣ ΑΠΟ ΜΑΣ........

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Βέβαια να μην λησμονηθή και η ανάρτηση του SKAL.

    Αφορά το το χρέος των απανταχού Εβραίων και του Ισραήλ, που οφείλουν να ζητήσουν συγνώμη από την Ελλάδα και τους Έλληνες, τους οποίους, ευκαιρίας δοθείσης, τοσο πολέμησαν, διέβαλαν και κατασυκοφάντησαν διεθνώς.

    Καθώς και για την ενίσχυση και την διοργάνωση και την υποστήριξη του τουρκικού λόμπυ στις ΗΠΑ, διότι μας καταπολέμησαν σε όλα μας τα εθνικά θέματα....!


    Ευμένης ο Καρδιανός

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Δεν πρέπει να λησμονούμε ότι η Τουρκία ως κράτος, δεν υπήρξε ποτέ Κράτος Δικαίου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. SITALKIS

    ...Μεγάλη κουβέντα είπες :)
    Και η Ελλάδα δεν νομίζω να ήταν/είναι πρότυπο Κράτους Δικαίου...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. 1 ἀπὸ 2
    Ὀρθὴ ἡ ἀνάλυσις τοῦ Νεοκλῆ Σαρρῆ, ἣν ἔχω ἀκούσει καὶ ἀπὸ τῶν ἐκπομπῶν του. Ἀξίζει νὰ σημειωθῇ, ὅτι ἡ πρακτικὴ τοῦ ὅτι ἀνήκουν ὅλα εἰς τὸν μέγαν βασιλέα, ὁ ὁποῖος ὡς ἀνταμειβὴ τῆς προσφορᾶς (βλέπε δουλοφροσύνης) τῶν ὑπηκόων του τοὺς δίδει καὶ κάτι –τὸ ὁποῖον δύναται ἀνὰ πᾶσαν στιγμὴν νὰ πάρῃ πίσω– προέρχεται ἐκ τῆς Ἀνατολικῆς Ῥωμαϊκῆς Αὐτοκρατορίας, τῆς ὁποίας ἡ Ὀθωμανικὴ ὑπῆρξεν ὁ ἀληθὴς κληρονόμος. Ἄλλωστε ἡ «Ἐκκλησία» παρέδωσε τὸ ἀνατολικὸν ῥωμαϊκὸν κράτος εἰς τοὺς Τούρκους, μὲ τοὺς ὁποίους ἐπὶ αἰῶνας συνειργάζετο διατηροῦσα τοὺς Ἕλληνας ὑποδούλους, καὶ ὡς ἀντάλλαγμα οἱ διάφοροι σουλτάνοι τῆς παρεῖχαν τὰ γνωστὰ προνόμια, ὅπως ἔπρατταν πρὶν καὶ οἱ Ῥωμαῖοι αὐτοκράτορες. Αὐτὴ ἡ πρακτικὴ τοῦ τε ῥωμαϊκοῦ καὶ τοῦ ὀθωμανικοῦ κράτους ἦτο ἄλλωστε κοινὸς τόπος τῶν μεσαιωνικῶν βασιλείων.
    Διὰ νὰ πᾶμε ἀκόμη παλαιότερον, ἡ ὡς ἄνω πρακτικὴ «ἐδωρήθη» εἰς τὴν Ῥώμην ὑπὸ τοῦ ἰουδαϊσμοῦ, ὅτε ἡ τελευταία, διὰ λόγους πάλιν ἐξουσιαστικούς, ἀπεφάσισε νὰ ἐγκαταλείψῃ τὸν ἑλληνικόν της χαρακτῆρα, ὁ ὁποῖος τῆς ἔδιδεν ἐπὶ αἰῶνας ζωὴν καὶ πολιτισμικὴν ἀκτινοβολίαν (οἱ Ῥωμαῖοι τίποτε δὲν ἐδημιούργησαν ἀφ’ ἑαυτῶν, τοὐναντίον ὅλα τὰ ἔλαβαν ἀπὸ τῶν Ἑλλήνων), καὶ νὰ ἐνστερνισθῇ τὸν χριστιανισμόν, ἤτοι τὴν πέμπτην φάλαγγα τοῦ ἰουδαϊσμοῦ εἰς τὴν Ἑλληνικὴν Οἰκουμένην. Τοιουτοτρόπως ἡ ἀγνώμων Ῥώμη ἔθεσεν ὑπὸ σφοδρότατον διωγμὸν τὸν Ἑλληνισμὸν καὶ ὅλην τὴν πολιτισμικήν του δημιουργίαν καὶ ἔφερεν τὸ μεσαιωνικὸν σκότος εἰς τὸν κόσμον. Ἄλλωστε πάντοτε οἱ Ῥωμαῖοι ἐφθόνουν θανασίμως τοὺς Ἕλληνας διὰ τὴν ὑπεροχὴν τοῦ πολιτισμοῦ των.
    Ἡ πρακτικὴ λοιπὸν αὐτή, ἴδιον τῶν Ἰουδαίων (καὶ ἕνεκα τούτου ὁ ἰσλαμισμὸς ἀνέχεται μόνον τὸν ἰουδαϊσμὸν καὶ τὸν χριστιανισμόν, ἤτοι τὰς διαφόρους ἰουδαϊκὰς παραλλαγάς), εἶναι καὶ χαρακτηριστικὴ ἐν γένει τῆς Ἀσίας. Ἦτο ἡ πρακτικὴ καὶ τῆς Περσικῆς Αὐτοκρατορίας, εἰς τὴν ὁποίαν ὁ μέγας βασιλεὺς ἦτο ὁ μόνος ἄνθρωπος μὲ δικαιώματα, μεταξὺ τῶν ὁποίων δικαιώματα ζωῆς καὶ θανάτου ἐπὶ τῶν ὑπηκόων του. Ἐν ἄλλοις λόγοις ἡ πρακτικὴ αὐτὴ στοιχειοθετεῖ τὸν Ἀσιατικὸν Βαρβαρισμόν.
    Ὡς ἐκ τούτου καθίσταται κατανοητόν, διατί ὑπάρχει σήμερον ἡ ἀντιπαλότης μεταξὺ Ἑλλάδος καὶ Τουρκίας. Δι’ ὅτι αἱ δύο χῶραι ἀντιπροσωπεύουν δύο ἐντελῶς διαφορετικοὺς μεταξύ των τρόπους σκέψεως καὶ λειτουργίας. Ἡ μὲν Ἑλλάς (ἔστω καὶ ἀσυνειδήτως καὶ μὲ ὅλην τὴν οἰκτράν, ἀπὸ πολιτισμικῆς ἀπόψεως, κατάστασίν της λόγῳ τῆς διαβρώσεως τοῦ κράτους καὶ τῆς συνειδήσεως τῶν «πολιτῶν» της ὑπ’ αὐτοῦ τούτου τοῦ Ἀσιατικοῦ Βαρβαρισμοῦ) ἀντιπροσωπεύει τὴν Ἐλευθερίαν καὶ τὸν Ἑλληνικὸν Πολιτισμόν. Ἡ δὲ Τουρκία, ὅπως καὶ ἡ ἀρχαία Περσία καὶ ἡ μεσαιωνικὴ Ἀνατολικὴ Ῥωμαϊκὴ Αὐτοκρατορία καὶ ἡ ἐπίσης μεσαιωνική (δι’ ἡμᾶς) Ὀθωμανικὴ Αὐτοκρατορία, τὴν Δουλείαν καὶ τὸν Ἀσιατικὸν Βαρβαρισμόν.
    Εἷς Ἕλλην
    (συνεχίζεται)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. 2 ἀπὸ 2 (συνέχεια)
    Θὰ ἀντέτεινέ τις εἰς αὐτά, ὅτι ἄλλοι λόγοι, καὶ μάλιστα οἰκονομικοὶ καὶ ἡ τάσις ἐπεκτάσεως εἰς βάρος τῶν γειτόνων, εἶναι ἡ αἰτία τῆς προειρημένης ἀντιπαλότητος, καθῶς τοῦτο εἶναι σύνηθες εἰς τὴν Ἱστορίαν. Ὅμως ἰσχύει καὶ τὸ ἀντίθετον. Πολλὰ κράτη παρεμέρισαν διαφορὰς αἰώνων καὶ συνυπάρχουν ἁρμονικῶς. Παράδειγμα ἡ Γαλλία μὲ τὴν Γερμανίαν, βασικὰ μέλη τῆς εὐρωπαϊκῆς συμπήξεως. Τοὐναντίον αἱ διαφοραὶ μεταξὺ Ἑλλάδος καὶ Τουρκίας εὑρίσκονται καθημερινῶς εἰς τὴν ἡμερησίαν διάταξιν ἐδῶ καὶ αἰῶνας ἄνευ μειώσεως παρὰ μόνον λόγῳ κοπώσεως ἐκ τῆς διαμάχης κατὰ καιροὺς ἢ ἄλλης ἀδυναμίας. Νομίζω λοιπόν, ὅτι ἡ μόνη ἐξήγησις αὐτοῦ τοῦ φαινομένου εἶναι ἡ ἀνωτέρω προσέγγισις.
    Συνεπῶς εἶναι τοὐλάχιστον ἀφελὴς ἡ ἰδέα τῆς δῆθεν προσεγγίσεως μεταξὺ Ἑλλάδος καὶ Τουρκίας, ἐκτὸς ἐὰν κανεῖς ἐννοεῖ τὴν ἀμαχητὶ παράδοσιν. Ἄλλωστε ὑπάρχουν καὶ ἄλλα μέσα διεξαγωγῆς τοῦ πολέμου πέραν τῆς ἐνόπλου συρράξεως, ὅπως ἡ διάβρωσις τοῦ κρατικοῦ μηχανισμοῦ, ὃν ὑφίσταται ἀπὸ γενέσεώς του τὸ ἑλληνικὸν κράτος, καθῶς ἐξ ὑπαρχῆς ὑπῆρξεν προτεκτοράτον ξένων δυνάμεων. Καὶ ἂς μὴ αὐταπατᾶται κανεῖς περὶ αὐτῆς τῆς ἀληθείας, δι’ ὅτι ἄλλως ὁ κόσμος θὰ ἐθαύμαζε τοὺς συγχρόνους Ἕλληνας ἐξ ἴσου μὲ τοὺς ἀρχαίους καὶ κανεῖς δὲν θὰ ἀμφισβητοῦσε τὴν ἑλληνικήν μας καταγωγὴν οὔτε θὰ διεσυρόμεθα διεθνῶς, ὅπως τῶρα.
    Ἐκ τῶν προαναφερθέντων πάντως προκύπτει, ὅτι ἄλλος δρόμος δὲν ὑπάρχει διὰ τὴν Ἑλλάδα, παρὰ ἡ πολιτικὴ ἡ ἀποβλέπουσα εἰς τὴν πλήρη καὶ ὁριστικὴν ἐξαφάνισιν τῆς ὑποστάσεως τοῦ τουρκικοῦ κράτους μὲ πολεμικά, οἰκονομικὰ ἢ ἄλλα μέσα, ὅπως καὶ ὁ Μέγας Ἀλέξανδρος κατέλυσεν τὸ περσικὸν κράτος. Ἄλλως θὰ ὑπάρχει πάντοτε ὁ φόβος τῆς κατακτήσεως τῆς Ἑλλάδος ὑπὸ τῆς Τουρκίας. Τὸ πρῶτον καὶ δυσχερέστατον ἐμπόδιον βεβαίως μίας τοιαύτης πολιτικῆς εἶναι τὸ ὅτι ἡ Ἑλλὰς στερεῖται τῆς ἀνεξαρτησίας της. Τὸ δεύτερον τὸ μέγεθος τῆς Τουρκίας.
    Ὡς πρὸς τὸ πρῶτον ἡ λῦσις δύναται νὰ προέλθῃ μόνον διὰ τῆς προσωπικῆς πρωτοβουλίας. Καὶ ἐννοῶ πρωτοβουλίας φιλοπάτριδων Ἑλλήνων ποὺ θὰ ἀγνοεῖ παντελῶς καί, εἰ δυνατόν, θὰ παραμερίζῃ τὸ οὕτως ἢ ἄλλως ἐχθρικὸν ἑλληνικὸν κράτος. Ἄλλωστε πάντοτε ἡ Ἑλλὰς ἤκμασεν ἐκ τῆς προσωπικῆς πρωτοβουλίας καὶ δημιουργίας καὶ μόνον καὶ προσωπικῶς διαφωνῶ σφόδρα μὲ τὴν ἀνελλήνιστον καὶ ἀντιδημοκρατικὴν ἰδέαν, ὅτι ἡ πολιτικὴ πρέπει νὰ ἀσκῆται ὑπὸ μόνων τῶν ἁρμοδίων. Οὐδέποτε ἡ Ἑλλὰς ἐλειτούργησεν ὡς κράτος. Ὡς πρὸς τὸ δεύτερον, ἔ, ἐδῶ ἐνικήσαμεν ὁλόκληρον τὴν Περσικὴν Αὐτοκρατορίαν, τί εἶναι ἡ Τουρκία ἔμπροσθέν της; Ἐὰν ἡμεῖς πλεονεκτοῦμεν ποιοτικῶς, πρᾶγμα ὄχι ἰδιαιτέρως δύσκολον, τότε δὲν ἔχομεν τίποτε νὰ φοβῶμεθα.
    Εἷς Ἕλλην

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Δηλαδή ρε παιδιά οι φιλότιμες προσπάθειες των ελλήνων πολιτικάντηδων επί 10ετίες να κάνουν την αρκούδα σκυλάκι, δεν πρόκειται να αποδώσουν; Είμαστε σίγουροι ότι οι Τούρκοι δεν αλλάζουν; Nα τους δώσουμε καμμιά 100 χρόνια ακόμα, παραπάνω χρόνο μπας και πετύχει το πείραμα;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Όχι 100, λίγα είναι. Καμμιά 500ριά... Ξέρουμε εμείς απ' αυτά... Αχχχ

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.

- Παρακαλούμε στα σχόλια σας να χρησιμοποιείτε ένα όνομα ή ψευδώνυμο ( Σχόλια από Unknown θα διαγράφονται ).
- Παρακαλούμε να μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα στη σύνταξη των σχολίων σας.