26/10/10

Το σχολείο της απουσίας... και ο τουρκικός ρατσιστικός φασισμός

Χρυσοβαλάντης, ο μοναδικός μαθητής του ελληνικού σχολείου Χαλκηδόνας, μετά τη συστηματική εθνοκάθαρση που εφάρμοσε και συνεχίζει να εφαρμόζει το τουρκικό κράτος εναντίον των Ελλήνων της Κωνσταντινούπολης
Το άρθρο που ακολουθεί είναι παρμένο από το ισολόγιο ΝΕΟΠΟΛΙΤΗΣ. Ο τίτλος και οι λεζάντες δεν ανήκουν και δεν δεσμεύουν το ιστολόγιο ΝΕΟΠΟΛΙΤΗΣ, αλλά το ιστολόγιο ΙΝΦΟΓΝΩΜΩΝ ΠΟΛΙΤΙΚΑ.

Στις μαθητικές μνήμες ενός ενήλικου κυριαρχούν οι πρώτοι φίλοι, τα πειράγματα και τα τραγούδια που διαδραματίζονται πίσω από τις πόρτες των σχολικών αιθουσών. Σε ότι αφορά στη δική μου μαθητική ζωή, μαζί με όλα τα παραπάνω, κυριαρχούσε και μια γενική απαξίωση για το θεσμό της εκπαίδευσης, απότοκο των άθλιων κτιριακών εγκαταστάσεων αλλά και συνθηκών των σχολείων της Ελληνικής επικράτειας, που στην καλύτερη περίπτωση μπορείς να τα παρομοιάσεις με μεταμοντέρνα σοβιετικά μπλοκ. Έπρεπε να περάσουν αρκετά χρόνια για να ανακατασκευάσω την έννοια του εκπαιδευτηρίου στο μυαλό μου, αντικρίζοντας μερικά από τα εκπαιδευτικά ιδρύματα της Ομογένειας. Τα περισσότερα από αυτά είναι τρίπατα ιστορικά νεοκλασικά που κατασκευάστηκαν στα τέλη του 19ου αιώνα, ύστερα από ευεργεσίες μεγάλων μορφών της Ρωμέικης ιστορίας.

Το εσωτερικό του ελληνικού σχολείου Χαλκηδόνας, με τον έναν μαθητή. Όποιος βλέπει τη φωτογραφία αυτή, δεν του μένει αμφιβολία για την ορθότητα του τίτλου, περί φασισμού κλπ.

Δεν μένει σε κανέναν Από τα οκτώ Ρωμέικα εκπαιδευτήρια, που ακόμα υποδέχονται μαθητές στους κόλπους τους, μόνο ένα βρίσκεται στην Ασιατική πλευρά της Πόλης και πιο συγκεκριμένα στην ιστορική συνοικία του Μοδıού. Η ιδιάζουσα περίπτωση του πρώην κεντρικού παρθεναγωγείου Χαλκηδόνος έγκειται στον ένα και μοναδικό μαθητή που φοιτά σε αυτό. Το μέλλον του πλήρως εξοπλισμένου πράσινου κτιρίου με τη μαρμάρινη επιγραφή στην είσοδο "Εκπαιδευτήρια Ελλ. Ορθ. Κοινότητος", τους χαρακτηριστικούς μαρμάρινους κίονες της εισόδου και τα ξύλινα πατώματα είναι αβέβαιο.

Το φαινόμενο αυτό εξηγείται από το γενικό κατακερματισμό της Ελληνορθόδοξης κοινότητος, όπου αντικατοπτρίζεται ρεαλιστικότητα και στα δημογραφικά των σχολείων. Ο κ. Πεστεματζόγλου διευθυντής και διδάσκαλος τα τελευταία 18 χρόνια στο δημοτικό σχολείο, μου εξήγησε ότι ο αριθμός των μαθητών, όταν ανέλαβε καθήκοντα, ξεπερνούσε τους 20. Στις αρχές τις νέας χιλιετίας το πλήθος των μαθητών μειώθηκε στους 5. Η άλλη τάση που δικαιολογεί τις άδειες αίθουσες είναι η συχνή επιλογή ιδιωτικών ξενόγλωσσων σχολείων από τα λιγοστά μέλη της κοινότητας με πρόσχημα την ελλειπή ή κατά καιρούς προβληματική εκπαίδευση που προσφέρεται από τα μειονοτικά.

Σε περίπτωση που το σχολείο δεν δεχθεί άλλους μαθητές στα επόμενα δύο χρόνια, θα περάσει στην περίοδο της νάρκωσης. Αυτό ουσιαστικά σημαίνει ότι για ένα συγκεκριμένο χρονικό διάστημα, που θα οριστεί από την εφορία της Κοινότητας, θα παραμείνει τυπικά ανοιχτό χωρίς όμως μαθητές, θα μεταμορφωθεί δηλαδή σε ένα σχολείο - φάντασμα. Η έσχατη λύση της νάρκωσης το μόνο που θα καταφέρει είναι να παρατείνει για λίγο την ιστορία του σχολείου, που φέτος κλείνει τα 130 χρόνια από την ίδρυσή του. Ενδεικτικό είναι το παράδειγμα του δημοτικού σχολείου στο Μακροχώρι που ακολούθησε την ίδια πορεία.

Η πρόσοψη του Κεντρικού Σχολείου Χαλκηδόνος...

Η απόλυτη ησυχία που κυριεύει το σχολείο διακόπτεται από τα τριξίματα του ξύλινου πατώματος. Η χρυσαφί προτομή του Κεμάλ παρέα με την κατακόκκινη ημισέλινο εποπτεύουν την αμείλικτη σιωπή. Ο νόστος δεσπόζει σε κάθε γωνιά του μελαγχολικού κτιρίου. Στον πίνακα ανακοινώσεων φωτογραφίες γεμάτες γλυκά παιδικά χαμόγελα. Οι αίθουσες σκονισμένες και άδειες. Το μοναδικό σημάδι που μαρτυρεί την παρελθοντική παρουσία των άδειων σχολικών αιθουσών είναι οι διακοσμημένοι τοίχοι με τις παλιές ζωγραφιές των μαθητών που πέρασαν από εδώ. Δίπλα ακριβώς από τις ξεθωριασμένες ζωγραφιές στέκονται οι εργασίες του μοναδικού πλέον μαθητή του σχολείου, ενός πρόσχαρου και συνειδητοποιημένου παιδιού, που ονειρεύεται μια μέρα να γίνει γιατρός, του Χρυσοβαλάντη.
Πηγή: Νεοπολίτης

52 σχόλια:

  1. - Διπλωμάτης, που παρακάμπτει την «αρχή της αμοιβαιότητας» είναι, είτε προδότης είτε φασίστας, λέω εγώ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ο νεαρουλης αυτος αξιζει οσο 1.000
    ρεμπεσκεδες των βορειων προαστειων
    που ειναι φτυστοι οι πατεραδες τους

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ο κ. Πεστεματζόγλου διευθυντής και διδάσκαλος τα τελευταία 18 χρόνια στο δημοτικό σχολείο

    Και αυτος ο Διδασκαλος αξιζει οσο ολοι οι εκφυλισμενοι κωλοι της "Ακαδημιας" Αθηνων

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Να τα βλέπουν οι εγχώριοι αριστεροί ΚΑΙ πρασινοφρουροι που δικαιώνουν τον φασισμό και την εθνικοφροσύνη των άλλων ενώ την ίδια στιγμή με λύσσα βάλλονται όσων εκδηλώνουν λογικές και εθνικές ΑΠΟΡΙΕΣ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. ΕΝΑΣ ΓΕΝΝΑΙΟΣ ΕΛΛΗΝΑΣ,ΕΚΑΤΟΜΜΥΡΙΑ...
    ΚΑΝΤΕ ΤΟ ΙΔΙΟ ΣΤΗΝ ΘΡΑΚΗ,ΛΟΓΩ
    ΑΜΟΙΒΑΙΟΤΗΤΑΣ.ΕΤΣΙ ΘΑ ΕΝΝΟΗΣΟΥΝ
    ΤΙ ΕΣΤΙ ΑΛΜΥΡΟ ΦΥΣΤΙΚΙ...
    ΟΤΑΝ ΑΝΕΧΕΣΕ ΤΑ ΠΑΝΤΑ,ΘΑ ΕΠΙΚΡΑΤΕΙ
    ΑΥΤΗ Η .."ΝΕΚΡΙΚΗ" ΣΙΩΠΗ ΣΤΑ
    ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ.
    ΓΙ'ΑΥΤΟ ΘΕΛΟΥΝ ΝΑ ΜΗΝ ΜΙΛΑΝΕ ΤΑ
    ΕΛΛΗΝΙΚΑ...
    ΚΥΡΙΟΙ ΠΟΛΙΤΙΚΟΙ ΤΗΣ ΔΕΚΑΡΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΠΕΝΤΑΡΑΣ ΔΗΘΕΝ ΔΗΜΟΚΡΑΤΑΡΟΙ,
    ΑΛΛΑΞΤΕ ΠΟΡΕΙΑ.
    ΠΩΣ ΕΙΝΑΙ ΔΥΝΑΤΟΝ ΝΑ ΤΟΥΣ ΦΡΟΝΤΙΖΟΥΜΕ ΟΛΟΥΣ?
    ΑΛΒΑΝΟΥΣ,ΣΚΟΠΙΑΝΟΥΣ...,ΒΟΥΛΓΑΡΟΥΣ,
    ΟΥΚΡΑΝΟΥΣ,ΡΩΣΟΥΣ,ΣΕΡΒΟΥΣ,ΠΑΚΙΣΤΑΝΟΥΣ,ΚΟΥΡΔΟΥΣ,ΑΦΡΙΚΑΝΟΥΣ ΚΑΙ ΚΑΘΕ
    ΚΑΡΥΔΙΑΣ ....ΚΑΙ ΑΝΤΙ ΝΑ ΕΧΟΥΝ
    ΜΙΑ ΣΥΜΠΑΘΕΙΑ[ΟΧΙ ΑΓΑΠΗ],ΝΑ ΜΑΣ
    ΕΧΘΡΕΥΟΝΤΑΙ ΚΑΙ ΑΠΟ ΠΑΝΩ?
    ΕΑΝ ΕΙΧΑΜΕ ΚΑΙ ΕΜΕΙΣ ΩΣ ΠΡΟΤΥΠΟ
    [ΟΠΩΣ ΟΙ ΤΟΥΡΚΟΙ ΤΟΝ ΚΕΜΑΛ],ΤΟΝ
    ΚΟΛΟΚΟΤΡΩΝΗ,ΤΟΝ ΚΑΡΑΙΣΚΑΚΗ,ΤΟΝ
    ΑΛΕΞΑΝΔΡΟ,ΤΟΝ ΝΙΚΗΤΑΡΑ....ΙΣΩΣ
    ΜΑΣ ΥΠΟΛΟΓΙΖΑΝ....
    ΓΕΡΟΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. @ \Υ/μέτερος

    Τι εννοείς ως "αρχή αμοιβαιότητας"; Στο Διεθνές Δίκαιο έχει συγκεκριμένη σημασία.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Ως συντάκτης του εν λόγω κειμένου, θα σας παρακαλούσα άμεσα να αλλάξετε τον τίτλο που χρησιμοποιήσατε στο άρθρο μου και να χρησιμοποιήσετε τον πρωταρχικό. Αυτό το κείμενο, όπως και όλα τα υπόλοιπα άρθρα στο ιστολογιό μου δεν γράφτηκαν ούτε για να εξυπηρετήσουν συγκεκριμένες πολιτικές, ούτε για να κάνει προπαγάνδα. Ο σκοπός μου είναι να καταγράψω αντικειμενικά και ρεαλιστικά τα γεγονότα. Σας ευχαριστώ για την κατανόηση και για την φιλοξενία στο ιστολογιό σας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Νεοπολίτη
    δεν ξέρω για πιο λόγο το κάνεις, αλλά μετά τη γενοκτονία και την εθνοκάθαρση, δεν θα έπρεπε να χρησιμοποιήσεις τις λέξεις "να εξυπηρετήσουν συγκεκριμένες πολιτικές, ούτε για να κάνει προπαγάνδα".
    Ποιες πολιτικές και ποια προπαγάνδα;
    Εδώ η φωτογραφίες μιλάνε από μόνες τους.
    Ο φασισμός και ο ρατσισμός είναι αυταπόδεικτος και τις λέξεις δεν τις χρεώνεσαι εσύ, τις χρεώνομαι εγώ.
    Σάββας Καλεντερίδης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Όπως προείπα, δεν έγραψα αυτό το άρθρο για να κάνω πολιτική, είναι μια καταγραφή γεγονότων.Ο κάθε αναγνώστης μπορεί να έχει όποια άποψη θέλει, είναι θεμιτό. Όταν χρησιμοποιείται όμως ένα κείμενο προς αναδημοσίευση θεωρώ ότι πρέπει να παραμένει πιστό (ακόμα και στους τίτλους).
    Ελπίζω να σας κάλυψα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Όχι κ. Νεοπολίτη]
    δεν με κάλυψες. Δεν ξέρω αν ζεις στην Τουρκία και να υπάρχουν ειδικοί λόγοι να τηρείς τη συγκεκριμένη δεοντολογία.
    Αν υπάρχουν, καλά κάνεις.
    Όμως ούτε πολιτικές σκοπιμότητες εξυπηρετώ, ούτε προπαγάνδα κάνω.
    Την καθαρή αλήθεια λέω.
    Μας έκαναν γενοκτονία και εφαρμόζουν εθνοκάθαρση στον Ελληνισμό της Πόλης.
    Άλλες λέξεις, πιο ήπιες, δεν έχω να χρησιμοποιήσω.
    Και επαναλαμβάνω, οι λέξεις αυτές χαρακτηρίζουν εμένα και όχι εσένα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Επειδή εσείς έχετε μια άποψη δεν σημαίνει ότι εγώ την ενστερνίζομαι ή την απορίπτω. Ναι ζω στην Τουρκία εδώ και αρκετά χρόνια και έχω μάθει να βλέπω κάποια πράγματα πολύπλευρα,κάτω από διαφορετικά οπτικά πρίσματα. Το θέμα είναι καθαρά τεχνικό. Σας ζήτησα κάτι και ελπίζω να πράξετε αναλόγως. Αν δεν μπορείτε ή δεν θέλετε θα σας παρακαλούσα να αφαιρέσετε το άρθρο από το ιστολογιό σας.
    Σας ευχαριστώ εκ των προτέρων.
    Καλό σας βράδυ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Όχι κύριε Νεοπολίτη, δεν θα το αφαιρέσω, γιατί ειλικρινά δεν μου το επιτρέπει η συνείδησή μου.
    Αν θέλεις, μπορείς να υπερασπιστείς με οποιοδήποτε τρόπο τα δικαιώματά σου, αλλά το άρθρο δεν θα το αφαιρέσω.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Kύριε Καλεντερίδη, χωρίς να σας γνωρίζω προσωπικά, σας διαβάζω, σας σέβομαι και σας εκτιμώ. Ωστόσο, η αναδημοσίευση άρθρου με αλλαγές χωρίς την έγκριση του δημιουργού δε συνιστά παραβίαση της πνευματικής του ιδιοκτησίας? Μήπως δε κατάλαβα κάτι?

    Σας ευχαριστώ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Πιστεύω στην ηλεκτρονική ελευθερία και δεν έχω σκοπό να "υπερασπιστώ" τα δικαιώματα του εν λόγω κειμένου οικονομικά, αν αυτό εννοείτε. Απεναντίας, χαίρομαι πάρα πολύ όταν βλέπω αναδημοσιεύσεις σε διαφορετικές ηλεκτρονικές σελίδες και ιστολόγια. Η μόνη μου ένσταση ήταν τα πολιτικά σχόλια που προσθέσατε αυθαίρετα. Δεν το βρίσκω δεοντολογικό και ηθικό. Αυτό ίσως θα έπρεπε να ταλανίσει, έστω και αμυδρά, τη συνειδησή σας. Παρ'όλα αυτά ευελπιστώ ότι οι αναγνώστες που θα διαβάσουν το συγκεκριμένο άρθρο, θα καταλάβουν τις θέσεις μου, διαβάζοντας τα εν λόγω σχολιά μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Σάββα ο άνθρωπος ζεί στην Τουρκία,είναι λογική η ανυσηχία του,εμείς που ζούμε στην Ελλάδα ίσως να μας είναι λίγο δύσκολο να αντιληφθούμε τη θέση του.

    Neopolitis

    Συγχαριτήρια για το έργο σου,μπράβο.

    Όσο για το άρθρο,μια θλιβερή πραγματικότητα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. ΚΥΡΙΕ ΝΕΟΠΟΛΙΤΗ ΚΑΤ' ΑΡΧΑΣ ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΑΣ. ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΟΜΩΣ ΟΛΕΣ ΟΙ ΑΠΟΨΕΙΣ ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ. ΕΔΩ ΕΧΟΥΜΕ ΝΑ ΚΑΝΟΥΜΕ ΜΕ ΜΙΑ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΤΟ ΘΕΜΑ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΟΥΤΕ ΚΑΝ ΤΕΧΝΙΚΟ ΟΠΩΣ ΤΟ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΑΤΕ. ΕΙΝΑΙ ΠΑΝΩ ΑΠΟ ΟΛΑ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟ ΚΑΙ ΜΙΛΩ ΣΑΝ ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΜΕ ΚΑΤΑΓΩΓΗ ΑΠΟ ΤΗ ΠΟΛΗ ΠΟΥ ΔΑΚΡΥΖΩ ΚΑΘΕ ΦΟΡΑ ΠΟΥ ΕΠΙΣΚΕΠΤΟΜΑΙ ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΤΟΥ ΠΑΤΕΡΑ ΜΟΥ. ΙΣΩΣ ΕΣΕΙΣ ΖΩΝΤΑΣ ΣΤΗ ΤΟΥΡΚΙΑ ΝΑ ΕΧΕΤΕ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΕΣ (ΑΛΛΟΥ ΤΥΠΟΥ) ΕΥΑΙΣΘΗΣΙΕΣ ΑΠΟ ΕΜΑΣ ΠΟΥ ΦΥΓΑΜΕ ΟΠΩΣ ΦΥΓΑΜΕ....
    ΣΤΑΥΡΟΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Χαίρομαι πολύ που το κειμενό μου βρίσκει ανταπόκριση, έστω και αν είναι πολλές φορές για τους λάθος λόγους. Η ιδεολογία του ιστολογίου μου είναι η παρουσίαση των βιωμάτων μου, αντικειμενικά (στο πλαίσιο του δυνατού), με κριτική και σκοπτική ματιά, μακριά από προκαταλήψεις και εύκολα συμπεράσματα. Είμαι στην Τουρκία από επιλογή, ένας "Νεο-πολίτης", προσωνύμιο που συνηθίζουμε να χρησιμοποιούμε οι Ελλαδίτες εδώ, για να χαρακτηρίσουμε τους εαυτούς μας. Ο σκοπός μου είναι η γνωριμία και ο διάλογος με τον "Άλλο", όχι η απορριψή και απομόνωση του. Δεν έγκειται στις διαφορετικές(άλλου τύπου) ευαισθησίες που αναφέρατε προ ολίγου κύριε Σταύρο ή στην δύσκολη θέση που ενδεχομένως να ερχόμουν, όπως υπέθσε ο κ. Χρήστος. Δεν έχω να κερδίσω τίποτα με πηχιαίους τίτλους που προάγουν το ρατσισμό, δεν μου ταιριάζει. Η ιστορική μνήμη, συλλογική ή στομική, κατά την ταπεινή μου γνώμη, πρέπει να χρησιμοποιείται για να μην επαναλαμβάνονται λάθη του παρελθόντος και όχι για να διαιωνίζουν το μίσος και τα στερεότυπα. Συνεχίζοντας θέλω να αναφέρω ότι το πρόβλημα ήταν καθαρά τεχνικό, καθώς η αλλαγή του τίτλου και η δημιουργία σχολίων σε μορφή λεζάντας, έδιναν την εντύπωση στον αναγνώστη ότι οι απόψεις του κ. Καλεντερίδη, έχουν παραχθεί από μένα. Δεν κατακρίνω καμία γνώμη και είμαι υπέρμαχος της πολυφωνίας. Ο αναγνώστης άλλωστε θα βγάλει τα δικά του συμπεράσματα, θετικά ή αρνητικά, από τα γραφόμενα. Το μόνο που ζήτησα ήταν ένας σαφής διαχωρισμός από τις θέσεις του κ. Καλεντερίδη, που τελικά επετεύχθει.
    Σας ευχαριστώ όλους

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Τεχνικό πρόβλημα...Τι να πει κανείς....Λυπηρό.
    ΦΟΒΟΣ ΚΑΙ ΤΡΟΜΟΣ
    η Εγκληματική αυτή χώρα.

    Την φασιστική και έμπρακτα εγκληματική συμπεριφορά των Τούρκων πως να την αποκαλέσεις...απλά Αγένεια;


    Φαναριώτικη συμπεριφορά... κατανοητή... ΑΛΛΑ ΠΕΝΙΧΡΗ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Δεν σας γνωρίζω,ούτε διαβάζω το ιστολόγιο σας,αλλά το συγκεκριμένο που λέτε:

    "Ναι ζω στην Τουρκία εδώ και αρκετά χρόνια και έχω μάθει να βλέπω κάποια πράγματα πολύπλευρα,κάτω από διαφορετικά οπτικά πρίσματα.",

    ακούγεται κάπως ύποπτο αλλά και αφελές.Δεν θέλω να το εξειδικεύσετε γιατί ζείτε στην Τουρκία και ίσως κινδυνεύετε,αλλά σκεφτείτε μόνος σας, η "πολυπλευρικότητα" που μάθατε,σας επιτρέπει να βλέπετε και τον Χίτλερ υπό διαφορετικό οπτικό πρίσμα;Θέλω να πω πως κάποια πράγματα παραμένουν πάντα άσπρα και κάποια άλλα πάντα μαύρα.Δεν μπορούμε να τα γκριζάρουμε,ούτε να τα κάνουμε 50-50.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. …Αγαπητέ (ή ) άγνωστε (η) 26.10.2010 18:15΄,
    - Δεν είμαι διπλωμάτης μήτε νομικός, ειδικευμένος στο διεθνές δίκαιο. Διαθέτω -θέλω να πιστεύω- κοινό νού. Εκφράζομαι -λοιπόν- κι’ εδώ έτσι, όπως θα όφειλα, ως απλός πολίτης. Κι’ αν ήμουν διεθνολόγος ή διπλωμάτης, το ίδιο θα έκανα.
    Το λεξικό περιγράφει εννοιολογικά την αμοιβαιότητα ως ακολούθως:
    «αμοιβαιότητα: η [amiveótita] Ο28 : 1.η ισχύς, η ύπαρξη μιας ιδιότητας στον ίδιο βαθμό σε δύο πρόσωπα: ~ αισθημάτων. || ανταπόδοση, ανταλλαγή. 2. στο διεθνές δίκαιο: Συνθήκη / όρος της αμοιβαιότητας, όρος που διέπει συγκεκριμένες διακρατικές σχέσεις και βασίζεται στην αρχή της ισότητας των κρατών.
    [λόγ. αμοιβαί(ος) -ότης > -ότητα μτφρδ. γαλλ. réciprocité]»
    Ασχέτως αυτού, στις εδώ συνομιλίες μας, ισχύει το «κοινώς λεγόμενο & εννοούμενο».
    Εννοώ λοιπόν πώς, εκείνος που παραβιάζει -ο ίδιος- πάγκοινες ανθρώπινες αρχές, δεν νομιμοποιείται να τις υπερασπίζεται -δήθεν- είτε για άλλους είτε -επουδενί- για λογαριασμό του, ειδικά αν εμφανίζεται αμετανόητος και δεν επωμίζεται τις ευθύνες που του αναλογούν. Συνυπεύθυνος -δε- είναι κι’ εκείνος ο συνομιλητής του, που τον ανέχεται κι’ αφήνει να δημιουργείται βήμα - βήμα προηγούμενο αποδοχής του, χωρίς να τηρούνται τα ενδεδειγμένα. Έτσι διολισθαίνει η κατάσταση προς το χειρότερο αντί να βελτιώνεται.
    Εννοώ -ακόμη- πως, σε μία συζήτηση -οποιαδήποτε συζήτηση- αν είναι εκ των προτέρων βέβαιο πως θ’ αποτύχει -πως θα οδηγήσει σε αδιέξοδο- δεν την επιχειρείς καν.
    Προκειμένου να διασφαλίσεις κάποιες ελάχιστες προϋποθέσεις επιτυχίας, τις θέτεις ως προγενέστερους όρους, κατά την προετοιμασία της. Τέτοιες είναι: Κοινός λόγος, ως βάση συνεννόησης. Καλή πρόθεση - προαίρεση εκατέρωθεν. Προσδιορισμοί -με κοινό γνώμονα- στα ερωτήματα, Τί; Ποιός; Πώς; Ποιόν; Πότε; Πού; Γιατί; αμφίδρομα… για να ελπίζεις πως, με την καλόπιστη -εκατέρωθεν- επιδίωξη θα φτάσεις στο ζητούμενο «Έτσι». Δηλαδή σε καλύτερη από την προγενέστερη θέση, στη βάση του -γενικά παραδεκτού διεθνούς- δικαίου και σύμφωνα με το αντικειμενικό εθνικό δίκαιό σου, που στο γράμμα τουλάχιστον δεν διαφέρει -συνήθως- απ’ το προηγούμενο, αν είσαι αποδεκτός στην διεθνή κοινότητα.
    Το σύμφωνο με το εθνικό σου δίκαιο είναι αναγκαίο, για να μη διίστασαι από τον λαό, τα συμφέροντα του οποίου εκπροσωπείς

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Kyrie Neopoliti, antilambanomaste tin thesi sas, alla allo na diapistonete katastaseis kai allo na exete zisei diogmous kai sfages apo tous synpolites sas, pou den afinoun parithoria gia enan dialogo.

    Rotiste tin mitera mou, pou afise tin periousia tis kai efyge dia nyktos kai mono me to braki tis kai tous gerontes goneis tis apo to Fanari Sylibrias (Anat. Thraki) prin 90 molis xronia gia na sothei apo tous eperxomenous sfagiastes Tourkous.

    Giafto den prepei na mas eksorgizei o titlos tou k. Kalenteridi. Tounation, mas thymizei oti den prepei na ksexasoume pote me poion geitona exoume na kanoume, kati pou dystyxos kanoun oi simerinoi kybernontes tin Ellada, pou efxomai na timorithoun syntoma giafto, opos tous aksizei...

    Xenokrates apo Bienni.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. @scal
    Σέβομαι τη συνείδησή σας αλλά μάλλον όψιμα ευαισθητοποιήθηκε αυτή η συνείδηση που δε σας επιτρέπει να αφαιρέσετε από το δικό σας μπλογκ πνευματική εργασία άλλου ανθρώπου...
    η λογική copy-paste είναι ευρέως διαδεδομένη στο διαδίκτυο αλλά ειλικρινά πρώτη φορά συναντώ άνθρωπο με copy-paste συνείδηση...
    έπρεπε να γράψει ο νεοπολίτης ένα άρθρο για να ξυπνήσει αυτή η συνείδηση;
    και αλήθεια, είναι τόσο ευαίσθητη αυτή η συνείδηση και σε άλλα θέματα;
    πχ στις πολιτικές του ελληνικού κράτους απέναντι σε μειονότητες, μετανάστες;
    δεν περιμένω απάντηση, μια ματιά στο μπλογκ σας με έπεισε.
    Επιλεκτική η συνείδησή σας, επιλεκτικός και ο τρόπος που την επικολλάτε στην πνευματική εργασία άλλων ανθρώπων.
    Περιμένουμε με αγωνία ένα ΠΡΩΤΟΤΥΠΟ κείμενο που να αποτυπώνει τη συνείδησή σας σχετικά με τα σχολεία της απουσίας στην Πόλη, γιατί αυτό το κείμενο που αναδημοσιεύσατε δεν είναι παρά η συνείδηση της κίβδηλης επικόλλησης..
    όλοι κάνουμε προπαγάνδα, αλλά τουλαχιστόν την κάνουμε πρωτότυπα και πιο δημιουργικά...
    βάλτε το μυαλό σας να μιλήσει με την περίφημη συνείδησή σας, γιατί αλλιώς θα θεωρήσω ότι και εσείς φοιτήσατε σε αυτά τα σχολεία της απουσίας και σας έμεινε απωθημένο που ποτέ δεν μπορέσατε να αντιγράψετε από κάποιον

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Ανώνυμε 27 Οκτωβρίου 2010 12:50 μ.μ
    Ο κόσμος έχει γνώμη και κρίνει.
    Κρίνει το ιστολόγιό μας, που έχει όνομα, διεύθυνση και τηλέφωνο, κρίνει και μένα, που υπογράφω τα κείμενα και τα σχόλιά μου.
    Μόνο που δεν μπορεί να κρίνει εσένα, που γράφεις ανώνυμα.
    Εν πάση περιπτώσει, δημοσιεύω το σχόλιό σου και οι αναγνώστες μας ας βγάλουν τα συμπεράσματά τους.
    Όσο για το θέμα συνείδησης, δεν ήθελα να γράψω περισσότερα, για να μη φέρω σε δύσκολη θέση τον Νεοπολίτη, του οποίου κατανοοώ απολύτως τη θέση.
    Έχω να πω το εξής: Δεν θέλησα να βγάλω το κείμενο, γιατί θεώρησα ότι αυτό είναι αποτέλεσμα της αντιδημοκρατικής και φασιστικής πρακτικής που εφαρμόζει η Τουρκία, με αποτέλεσμα 'όλα να τα σκιάζει η φοβέρα'.
    Από τη στιγμή που δεν εκθέτω με την πράξη μου τον Νεοπολίτη, ειλικρινά θεωρώ ότι δεν μου το επιτρέπει η συνείδησή μου να αφαιρέσω το άρθρο, για να μην θιχτούν οι Τούρκοι.
    Αν δεν το αντιλαμβάνεσαι, δεν είμαστε όλοι οι άνθρωποι ίδιοι.
    Δεν σε κατηγορώ, έτσι το βλέπεις εσύ, άλοιώς τα βλέπω εγώ.
    Λες επίσης κάτι για προπαγάνδα.
    Νομίζω ότι αυτό είναι άτοπο, γιατί η λέξη προπαγάνδα είναι συνυφασμένη με το ψέμα.
    Και στη ζωή μου, πίστεψέ το, ήμουν πάντα με την αλήθεια και όχι με το ψέμμα.
    Εύχομαι οι χαρακτηρισμοί σου να οφείλονται σε παρανόηση.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. Πριν από λίγο έγραψα ένα σχόλιο που ίσως να μην δημοσιεύθηκε εξαιτίας του μεγεθός του και ουσιαστικά ήταν απάντηση στους Ανώνυμους αλλά και στον Xenokrates apo Bienni. Αν δεν το λάβατε κύριε Καλεντερίδη ενημερώστε με να το ξαναγράψω. Όσο για εσας προσωπικά τώρα, έχω να σας δηλώσω ότι δεν μπορείτε να με φέρετε σε δύσκολη θέση με τις απόψεις σας, για αυτό ακριβώς μπορείτε να συνεχίσετε τον αυτολογοκριμένο ειρμό των σκεψεών σας. Μην με χρησιμοποιείται ως μέσο για να καλύψετε την δυστοκία των σκεψελων σας που οφείλεται σε κάποιον Ανώνυμο που απλά δεν σας υπερασπίζεται. Δεν είδα να έχετε πρόβλημα με τους υπόλοιπους ανώνυμους που συμφωνούν με τις τακτικές σας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. @ \Υ/μέτερος 27 Οκτωβρίου 2010 11:03 π.μ.

    Στην διπλωματία, ο όρος αμοιβαιότης σημαίνει αντίστοιχη εκπροσώπηση. Δηλ. μία πρεσβεία η Τουρκία στην Ελλάδα, μία και η Ελλάδα στην Τουρκία. Ένα γενικό προξενείο η Ελλάδα στην Κων/λη, ένα και η Τουρκία στην Θ/νίκη. Γι’ αυτό μπερδεύτηκα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. Κύριε Νεοπολίτη δεν το έλαβα, ξαναστείλτε το.
    Αυτά τα περί δυστοκίας, δεν τα αντιλαμβάνομαι.
    Αυτό που θέλησαν να πω και ίσως δεν εκφράστηκα σωστά, επικαλούμενος συνειδησιακούς λόγους, είναι το εξής:
    Ένοιωσα ότι το άρθρο θα κατέβαινε υπό το φόβο της αντίδρασης του τουρκικού κράτους, γι' αυτό είπα ότι δεν θα το αφαιρέσω.
    Αυτό και τίποτε άλλο.
    Όσο για τις τακτικές που λέτε, ειλικρινά δεν καταλαβαίνω.
    Αν θέλετε να πείτε κάτι, πείτε το.
    Ποιές τακτικές;
    Έχουμε το ιστολόγιο τρία χρόνια, μας έχουνε πισκεφθεί πάνω από δέκα εκατομμύρια αναγνώστες και π΄ρωτη φορά ακούω για τακτικές κλπ.
    Τί εννοείτε, γίνετε πιο σαφής.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  27. Εννοώ ότι θα επεκτείνατε το σχολιό σας στον Ανώνυμο και επικαλεστήκατε το ονομά μου για να μην συνεχίσετε, ενώ προφανώς δεν είχατε κάτι το ουσιαστικό να του ανταπαντήσετε. Αυτό εννοώ ως δυστοκία σκέψεων.
    Δεν εκπροσωπώ καμία τουρκική ή ελληνική θέση - επίσημη ή ανεπίσημη.Αυτά που εμπεριέχονται στο ιστολογιό μου είναι δικές μου απόψεις που εκφράζονται απο δικά μου πρωτότυπα κείμενα. Δεν με εππηρεάζει αν το άρθρο μου συνεχίσει να υπάρχει ή όχι στο ιστολογιό σας, ειδικά τώρα που πλέον κάνατε τις απαραίτητες διευκρινίσεις.Όσο για τις τακτικές έχετε δίκιο, δεν χρησιμοποίησα την πλέον κατάλληλη λέξη. Αντικαταστήστε το με τη λέξη ιδεολογία ή θέσεις.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  28. Κ. Νεοπολίτη, τα καθ' ημάς προφανή δεν αντικατοπτρίζουν πάντα την πραγματικότητα.
    Δεν είχα καμιά δυστοκία σκέψεων και ειχειρημάτων για να επεκταθώ περισσότερο στο σχόλιό μου, απαντώντας στον ανώνυμο.
    Πολύ απλά και ειλικρινά, έκρινα ότι δεν αξίζει τον κόπο.
    Η αντικατάσταση της λέξης τακτικές με θέσεις ή ίδεολογία, δεκτή.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  29. @scal
    Από πότε η κρίση σχετίζεται με ένα όνομα, διεύθυνση, τηλέφωνο;
    εμένα με λένε ανώνυμο και ο κόσμος με κρίνει στη βάση του τι λέω και πώς το λέω, όχι με τα στοιχεία επικοινωνίας μου..
    Λέτε ότι κατανοείτε τη θέση του συγκεκριμένου μπλόγκερ..τι είδους κατανόηση είναι αυτή από τη στιγμή που χωρίς προηγούμενη άδεια δημοσιεύετε ένα άρθρο-πνευματική εργασία άλλου ανθρώπου και μάλιστα με δικές σας προσθήκες;
    Κατανοώ σημαίνει αντιλαμβάνομαι πλήρως τις θέσεις του άλλου, εσείς ούτε καν ρωτήσατε τον/την μπλογκερ..
    λέτε ότι δεν εκθέτετε τον/την συντάκτη του άρθρου με την πράξη σας τη στιγμή μάλιστα που ο/η ίδιος/α ο/η συντάκτης δεν επιθυμεί την αναδημοσίευσή του...αλήθεια τι σημαίνει ακριβώς για εσάς εκθέτω; γιατί για μένα με αυτό το ποστ εκθέτετε τον συντάκτη και εκτίθεστε και ο ίδιος με τις μεθόδους αλίευσης κειμένων και τον τρόπο που τα ανα-δημοσιευέτε..και ειλικρινά ο όρος αναδημοσίευση είναι καταχρηστικός, στην περίπτωσή σας μάλλον θα ήταν πιο δόκιμο να χρησιμοποιήσω τον όρο κίβδηλος...
    και στο αίτημα του μπλογκερ για αφαίρεση του ποστ εσείς απαντάτε βάζοντας μπροστά τη συνείδησή σας; όταν ο δημιουργός ενός πράγματος δεν επιθυμεί τη δημοσίευσή του, τι έχει να μας πει η συνείδηση αυτού που μετα-πράττει; μάλλον τίποτα.
    Μιλάτε για φασιστικές πρακτικές (του τουρκικού κράτους), η δική σας πρακτική επί του προκειμένου ποια είναι;
    όταν κάποιος δεν επιθυμεί τη δημοσίευση δικού του δημιουργήματος, δεν είναι φασιστική συμπεριφορά να τού επιβάλετε τη συνείδησή σας;
    όσο για το πού τάσσεστε ως προς την αλήθεια ή το ψέμα, δεν ήγειρα ποτέ τέτοιο αίτημα, κατάθεση ψυχής δε ζήτησα.
    Ηθικά και δεοντολογικά το αίτημά μου είναι ξεκάθαρο, αφαίρεστε το άρθρο από το μπλογκ ή γράψτε ένα δικό σας, το οφείλετε στη συνείδηση του μπλογκερ και στην δική σας αίσθηση ευθύνης ως γράφων δημόσια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  30. @scal
    Από πότε η κρίση σχετίζεται με ένα όνομα, διεύθυνση, τηλέφωνο;
    εμένα με λένε ανώνυμο και ο κόσμος με κρίνει στη βάση του τι λέω και πώς το λέω, όχι με τα στοιχεία επικοινωνίας μου..
    Λέτε ότι κατανοείτε τη θέση του συγκεκριμένου μπλόγκερ..τι είδους κατανόηση είναι αυτή από τη στιγμή που χωρίς προηγούμενη άδεια δημοσιεύετε ένα άρθρο-πνευματική εργασία άλλου ανθρώπου και μάλιστα με δικές σας προσθήκες;
    Κατανοώ σημαίνει αντιλαμβάνομαι πλήρως τις θέσεις του άλλου, εσείς ούτε καν ρωτήσατε τον/την μπλογκερ..
    λέτε ότι δεν εκθέτετε τον/την συντάκτη του άρθρου με την πράξη σας τη στιγμή μάλιστα που ο/η ίδιος/α ο/η συντάκτης δεν επιθυμεί την αναδημοσίευσή του...αλήθεια τι σημαίνει ακριβώς για εσάς εκθέτω; γιατί για μένα με αυτό το ποστ εκθέτετε τον συντάκτη και εκτίθεστε και ο ίδιος με τις μεθόδους αλίευσης κειμένων και τον τρόπο που τα ανα-δημοσιευέτε..και ειλικρινά ο όρος αναδημοσίευση είναι καταχρηστικός, στην περίπτωσή σας μάλλον θα ήταν πιο δόκιμο να χρησιμοποιήσω τον όρο κίβδηλος...
    και στο αίτημα του μπλογκερ για αφαίρεση του ποστ εσείς απαντάτε βάζοντας μπροστά τη συνείδησή σας; όταν ο δημιουργός ενός πράγματος δεν επιθυμεί τη δημοσίευσή του, τι έχει να μας πει η συνείδηση αυτού που μετα-πράττει; μάλλον τίποτα.
    Μιλάτε για φασιστικές πρακτικές (του τουρκικού κράτους), η δική σας πρακτική επί του προκειμένου ποια είναι;
    όταν κάποιος δεν επιθυμεί τη δημοσίευση δικού του δημιουργήματος, δεν είναι φασιστική συμπεριφορά να τού επιβάλετε τη συνείδησή σας;
    για το πού τάσσεστε εσείς ως προς την αλήθεια και το ψέμα σας, δεν ήγειρα ποτέ τέτοιο αίτημα, δε ζήτησα κατάθεση ψυχής και ούτε μ ενδιαφέρει.
    Ηθικά και δεοντολογικά το αίτημά μου είναι ξεκάθαρο, αφαιρέστε το άρθρο από το μπλογκ σας, ή γράψτε ένα πρωτότυπο που να δείχνει ψήγματα της συνείδησής σας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  31. @scal
    Από πότε η κρίση σχετίζεται με ένα όνομα, διεύθυνση, τηλέφωνο;
    εμένα με λένε ανώνυμο και ο κόσμος με κρίνει στη βάση του τι λέω και πώς το λέω, όχι με τα στοιχεία επικοινωνίας μου..
    Λέτε ότι κατανοείτε τη θέση του συγκεκριμένου μπλόγκερ..τι είδους κατανόηση είναι αυτή από τη στιγμή που χωρίς προηγούμενη άδεια δημοσιεύετε ένα άρθρο-πνευματική εργασία άλλου ανθρώπου και μάλιστα με δικές σας προσθήκες;
    Κατανοώ σημαίνει αντιλαμβάνομαι πλήρως τις θέσεις του άλλου, εσείς ούτε καν ρωτήσατε τον/την μπλογκερ..
    λέτε ότι δεν εκθέτετε τον/την συντάκτη του άρθρου με την πράξη σας τη στιγμή μάλιστα που ο/η ίδιος/α ο/η συντάκτης δεν επιθυμεί την αναδημοσίευσή του...αλήθεια τι σημαίνει ακριβώς για εσάς εκθέτω; γιατί για μένα με αυτό το ποστ εκθέτετε τον συντάκτη και εκτίθεστε και ο ίδιος με τις μεθόδους αλίευσης κειμένων και τον τρόπο που τα ανα-δημοσιευέτε..και ειλικρινά ο όρος αναδημοσίευση είναι καταχρηστικός, στην περίπτωσή σας μάλλον θα ήταν πιο δόκιμο να χρησιμοποιήσω τον όρο κίβδηλος...
    και στο αίτημα του μπλογκερ για αφαίρεση του ποστ εσείς απαντάτε βάζοντας μπροστά τη συνείδησή σας; όταν ο δημιουργός ενός πράγματος δεν επιθυμεί τη δημοσίευσή του, τι έχει να μας πει η συνείδηση αυτού που μετα-πράττει; μάλλον τίποτα.
    Μιλάτε για φασιστικές πρακτικές (του τουρκικού κράτους), η δική σας πρακτική επί του προκειμένου ποια είναι;
    όταν κάποιος δεν επιθυμεί τη δημοσίευση δικού του δημιουργήματος, δεν είναι φασιστική συμπεριφορά να τού επιβάλετε τη συνείδησή σας;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  32. Πώς είναι δυνατόν ο κόσμος να κρίνει κάποιον που δεν γνωρίζει ποιός είναι;
    Κρίνει τα λεγόμενα και τα γραφόμενα ενός αγνώστου, όχι κάποιο συγκεκριμένο πρόσωπο, το οποίο φυσικά δεν 'φορτώνεται' τις όποιες αρνητικές κρίσεις των αναγνωστών, αφού δεν τον γνωρίζει κανείς.
    Αναρτώντας το άρθρο, δεν έκαν τίποτε περισσότερο ή λιγότερο από ότι κάνουν εκατομμύρια μπλόγκερς στον κόσμο, οι οποίοι δεν ζητούν την άδεια ενός συγγραφέα να αναδημοσιεύσουν κείμενό του, εκτός και αν ρητά το απαγορεύει με σχετική υπόμνηση κάθε από κείμενό του.
    Με άλλα λόγια, σε διαβεβαιώ ότι τήρησα τη δεοντολογία των μπλόγκερς.
    Όσον αφορά τις λεζάντες που έβαλα στις φωτογραφίες και τη λέξη "... και ο τουρκικός ρατσιστικός φασισμός", θα είχες κάθε δίκιο να με κατηγορήσεις αν δεν έβαζα με σύνδεσμο το ιστολόγιο του συγγραφέα του κειμένου.
    Εκεί ο κάθε αναγνώστης μπορεί να διαπιστώσει ποιανού είναι το κείμενο και να δει τίς οποίες διαφορές.
    Επειδή όμως είναι πιθανόν κάποιος να μην μπει στο ιστολόγιο του συγγραφέα, έκανα τη σχετική διευκρίνιση, που αναγνωρίζω ότι θα έπρεπε να γίνει εξ αρχής.
    Για τους λόγους συνείδησης απάντησα στον Νεοπολίτη και νομίζω ότι δεν υπάρχει θέμα συνέχισης της συζήτησης επ' αυτού.
    Δεν επέβαλα τίποτε φασιστικά στον κ. Νεοπολίτη.
    Είπα ότι ενσυνείδητα δεν το αφαιρώ και να θέλει μπορεί να πράξει τα νόμιμα.
    Πού το είδες το φασιστικό;
    Τέλος, με προτρέπεις να αφαιρέσω το κείμενο.
    Ο Νεοπολίτης λέει παραπάνω ότι μετά τις διευκρινήσεις δεν υπάρχει θέμα.
    Λέει συγκεκριμένα (κάνοντας και ένα ορθογραφικό λάθος):
    Το μόνο που ζήτησα ήταν ένας σαφής διαχωρισμός από τις θέσεις του κ. Καλεντερίδη, που τελικά επετεύχθει.
    Αυτά κύριε ανώνυμε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  33. Ανώνυμε ....
    ελπίζω να έγινε τεχνικό λάθος, γιατί, σε διαβεβαιώ, κατανοούμε τα γραφόμενά σου και με τη μια.
    Μην κουράζεσαι να τα στέλνεις τρις...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  34. Όσο περνάει η ώρα τόσο περισσότερο συνειδητοποιώ ότι το χάσμα μεγαλώνει. Από την στιγμή που η συζήτηση δεν μπορεί να πραγματοποιηθεί κάτω από ένα κοινό παρανομαστή, θεωρώ ανούσιο το να απαντώ στα σχόλια. Αυτό το μήνυμα είναι και το τελευταίο που λαμβάνετε από μένα - τουλάχιστον όσο αναφορά στη συγκεκριμένη ανάρτηση και έχει στόχο να απαντήσει στα τελευταία σχόλια των αναγνωστών σας.
    @Ανώνυμος που δημοσίευσε σχόλιο στις 26 Οκτωβρίου 2010 11:24 μ.μ.

    Είναι αστείο να χαρακτηρίζετε την συμπεριφόρα ενός λαού. Θετικά ή αρνητικά χαρακτηριστικά δεν μπορούν να αποδωθούν συλλογικά (σε χώρες, φυλές) αλλά μόνο ατομικά. Μην αποδίδετε συμφέροντα κυβερνήσεων για να βάλετε ταμπέλες, επειδή έτσι νιώθετε απλά πιο ασφαλής.
    Σας ευχαριστω για τους χαρακτηρισμούς που αποδίδετε στην συμπεριφορά μου ως πενιχρής. Εγώ έχω να πώ σε σας ότι ευτυχώς τουλάχιστον, δεν είναι φαστιστική και ρατσιστική.
    @ Ανώνυμος που δημοσίευσε σχόλιο στις 26 Οκτωβρίου 2010 11:14 μ.μ. :
    Δεν πρόκειται να μπω στη διαδικασία να αποδείξω ότι δεν είμαι ελέφαντας, πόσο μάλλον σε κάποιον Ανώνυμο, που βγάζει ασυνάρτητα και αβάσιμα συμπεράσματα. Μάλλον είστε από αυτούς που θεωρούν ότι το όργανο μπορεί να είναι μόνο μπουζούκι.Είναι δώρο από τον Θεό που δεν έχω αναγνώστες σαν εσάς στο ιστολογιό μου. Το ιστολογιό μου απευθύνεται σε ανθρώπους που δεν βλέπουν γύρω τους συνεχώς φαντάσματα, εχθρούς και απειλές. Κερδίσατε χρόνο σας διαβεβαιώ...
    Όταν συνειδητοποιήσετε ότι το άσπρο και το μαύρο δημιουργούνται από την σύνθεση ή την έλλειψη όλων των χρωμάτων τις ίριδας θα χαρώ να ξανασυζητήσουμε. Η ζωή είναι πολύχρωμη...όχι γκρί. Μην το ξεχνάτε αυτό.
    @ Xenokrates apo Bienni
    Δυστυχώς δεν καταλαβαίνετε την θέση στην οποία βρίσκομαι γιατί αφενώς δεν ζείτε στην Τουρκία και αφετέρου δεν χρείαζεται να την κατανοήσετε γιατί δεν περικλείει κάποια λογοκρισία ή κάποιο φόβο. Εκφράζομαι όπως θα εκφραζόμουν και στην Ελλάδα. Δεν χρείαζεται να μου πείτε την ιστορία της μητέρας σας. Γνωρίζω την Ελληνική ιστορία, όπως ακόμα και άλλες παρόμοιες αφηγήσεις από ανθρώπους που με περιβάλλουν. Έχετε αναρωτηθεί ή μήπως γνωρίζετε ιστορίες μουσουλμάνων που αναγκάστηκαν να εγκαταλείψουν την Δυτική Θράκη και άλλες περιοχές της Ελλάδας,τον τόπο τους, όπως ακριβώς η δική σας μητέρα ;
    Μήπως γνωρίζετε μήπως πως αποκαλούσαν την μητέρα σας και άλλους πρόσφυγες οι Ελλαδίτες; Μήπως τους αποκαλούσαν τουρκόσπορους και άλλα ευφάνταστα; Μήπως όλο αυτό το μίσος και η απαράδεχτη συμπεριφορά προερχόταν και τότε από προπαγανδιστικές πληροφορίες; Μήπως γνωρίζετε την συμπεριφορά της Ελληνικής κυβέρνησης και των πολιτών προς τους πρόσφυγες τουλάχιστον κατά τις πρώτες δεκαετίες μετά την Ανταλλαγή; Τέλος μήπως γνωρίζετε τις τακτικές που εφάρμοσε η αγνή Ψωροκώσταινα "που βάλλεται απο παντού"(sic) στην μουσουλμανική μειονότητα; Το άρθρο 19 του κώδικα Ελληνικής Ιθαγένειας, που δημιουργείται το 1955 και βρισκόταν σε ισχύ μέχρι και το 1998; τα σύνορα μέσα στα σύνορα; Φαντάζομαι ότι τουλάχιστον ένα μέρος από αυτά που σας έγραψα δεν το γνωρίζετε και θα σας συνιστούσα να το ερευνήσετε.
    Θα σας παρακαλούσα να ρίξετε και μια ματιά εδώ :
    http://neopolitis.blogspot.com/2010/09/55.html

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  35. @scal
    Η ταμπακιέρα στη δική μας συζήτηση, μεταξύ εμού και υμών, δεν είναι μια πιθανή συμφωνία ή διαφωνία με ένα μπλογκερ αλλά η μέθοδος αλίευσης κειμένων από το ιντερνετ.
    Η διαφορά μας είναι η εξής, δεν κάνατε αναδημοσίευση, παρά-ποιήσατε ένα κείμενο, του φορτώσατε δηλαδή περιεχόμενο διαφορετικό από την αρχική πρόθεση του συγγραφέα.
    Αυτό συνιστά παραβίαση της δεοντολογίας, όχι μόνο των μπλόγκερς. Και μεταξύ μας, οι μπλογκερς όταν θέλουν να αναδημοσιεύσουν ένα κείμενο, δεν το αντιγράφουν απλά από την αρχική πηγή, έχετε τη δυνατότητα να ενημερώσετε τον μπλογκερ ότι το κείμενο του είναι προς δημοσίευση από το δικό σας ιστολόγιο. Φροντίστε να μάθετε καλύτερα τα εργαλεία με τα οποία δουλεύετε.
    Θα ήθελα πολύ να ακούσω ποια θεωρείτε ότι είναι η δική σας συνεισφορά σε αυτό το κείμενο, οι τρεις αράδες που αλλοιώνουν το περιεχόμενό του;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  36. γιατί δε βλέπω δημοσιευμένο το σχόλιό μου;
    ή μήπως απαντάτε στον αέρα;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  37. Ανώνυμε
    πουθενά δεν είπα ότι είχα κάποια συνεισφορά στο κείμενο.
    Δεν καταλαβαίνω τί λες, πραγματικά.
    Κ. Νεοπολίτη, σεβόμενος την απόφασή σας να μην συνεχίσετε, δεν σχολιάζω αυτά που γράφετε στο τελευταίο σχόλιό σας.
    Απλά, έχω να πω ότι όντως, οι μουσουλμάνοι της Ελληνικής Θράκης αδικήθηκαν από το ελληνικό κράτος και πολλές φορές βάναυσα.
    Να σημειώσω επίσης, -χωρίς να σημαίνει ότι και την δικαιολογώ- ότι η πολιτική του ελληνικού κράτους ήταν στην ουσία ακολούθημα της πολιτικής του τουρκικού κράτους, το οποίο με βάρβαρο και φασιστικό τρόπο, εμπλέκοντας και τις λαϊκές μάζες στα σχέδιά του, προκάλεσε την εθνοκάθαρση των Ελλήνων της Πόλης, της Ίμβρου και της Τενέδου.
    Το ελληνικό κράτος, επαναλαμβάνω χωρίς αυτό να σημαίνει ότι το δικαιολογώ, απλά ερμηνεύω, για να αντιμετωπίσει τη φυγή των Ελλήνων της Πόλης, στη λογική της αμοιβαιότητας, πήρε διάφορα μέτρα για να απομειωθεί ο μουσουλμανικός πληθυσμός της Ελληνικής Θράκης, βλέποντας την ταχεία μείωση του ελληνικού σε Πόλη, Ίμβρο Τένεδο.
    Πάντως, ακόμη και αν δεχτούμε ότι τουρκικό και ελληνικό κράτος αδίκησαν Έλληνες και μουσουλμάνους αντίστοιχα, υπάρχει και η τραγική πραγματικότητα που κάνει τη διαφορά:
    Κωνσταντινούοπολη-Ίμβρος-Τένεδος:
    150 χιλιάδες Έλληνες, το 1923
    1500 Έλληνες το 2010
    Ελληνική Θράκη:
    60 χιλιάδες μουσουλμάνοι (Τούρκοι, Πομάκοι και Ρομά) το 1923
    90-120 χιλιάδες Τούρκοι (ως αποτέλεσμα της τρομοκρατικής δράσης του τουρκικού προξενείου) το 2010
    Και μια άλλη διαφορά.
    Στην Εθνοκάθαρση των Ελλήνων της Πόλης, της Ίμβρου και της Τενέδου συμμετείχαν και οι λαϊκές μάζες, ενεργά και ως εργαλεία του τουρκικού κράτους.
    Στις αδικίες και τις όποιες παραβιάσεις των ανθρωπίνων δικαιωμάτων των μουσουλμάνων της Ελληνικής Θράκης, συμμετείχαν οι υπηρεσίες του ελληνικού κράτους και οι συνεργάτες τους και σε καμία περίπτωση ο ελληνικός λαός. Ή κάνω λάθος;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  38. ' ston k. Neopoliti

    akolouthontas tin symbouli sas tha arxiza apo tin simerini Kypro me 350.000 prosfyges kai xiliades agnopoumenous me ta ptomata tous se diafora pigadia kai omadikous tafous os endeiksi dialogou me tous Tourkous.

    Kai meta tin Komstantinoupoli tou 1953-1956 kai fysika me tis kathimerines ptiseis tourkikon aeroplanon foul eksoplismenon pano apo ta nisia mas sto Aigaio kai bale ...

    Dystyxos den exo tin ypomoni kai tin epioikeia tou Scal kai blepo oti mazi sas xanoume ton xrono mas, giati zeite se allo kosmo.

    Eksallou apo afta pou diabasa, diablepo mia tourkolagneia apo merous sas, alloios den tha ginosastan Neo-politis tis Tourkias kai epomenos einai peritto na synexiso, giati sigoura den tha mporeso na sas peiso!

    Telos.

    Xenokrates apo Bienni

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  39. Μου απευθύνατε ερώτηση και δεν μπορώ να μην απαντήσω. Τα ιστορικά γεγονότα που αναφέρατε είναι πέρα για πέρα αληθινά. Παρ'όλα αυτά ο πόνος κάθε ανθρώπου που έζησε τα γεγονότα ή που προέρχεται από οικογένεια που τα είχε ζήσει, και από τις δύο μεριές του Αιγαίου, δεν αλλάζει, παραμένει ίδιος. Το ζητούμενο είναι ο πόνος και η νοσταλγία να μην μετατρέπονται σε μίσος, ρατσισμό και προκαταλήψεις. Η ιστορία πρέπει να διδάσκεται για να αποφεύγονται λάθη του παρελθόντος, όχι για να αναπαράγονται ηλήθια στερεότυπα και να τρέφονται ανούσιοι εθνικισμοί. Μην εξιστορείτε την ιστορική αλήθεια μονόπλευρα. Τα ιστορικά γεγονότα που αναφέρατε, όταν παρουσιαστούν μονόπλευρα κάνουν τον αναγνώστη να θεωρεί τον εαυτό του μόνιμα σωστό και ταυτόχρονα θύμα. Θα ήταν δόκιμο να αναφέρετε και τα δείνα που έχουν υποστεί και οι μουσουλμάνοι συμπατριώτες μας, ώστε να είστε αντικειμενικός. Η μονόπλευρη παρουσίαση ιστορικών γεγονότων ισούται κατά την γνώμη μου με ιστορικά ψεύδη και είναι υπεύθυνη για την γενικότερη καχυποψία - δυστυχώς αρκετές φορές μίσος- που επικρατεί στις δύο χώρες. Σε ότι αφορά στην χρησιμοποιήση του τουρκικού λαού ως εργαλείο, ναι και πάλι έχετε δίκιο, όμως μιλάμε τις περισσότερες φορές για ένα αμόρφωτο πλήθος - οπότε εύκολα ελεγχόμενο, που του ασκήθηκε προπαγάνδα(μονοπλευρη ενημέρωση). Ωχ μονόπλευρη ενημέρωση...μήπως η φράση μονόπλευρη ενημέρωση σας φαίνετε γνώριμη;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  40. Δηλ θα μας κόστιζε πολύ αν δίναμε 10.000 ευρώ τον χρόνο για κάθε ελληνόπουλο που γεννιέται (από πχ το 3ο και μετά); Δίνε και υποτροφίες, φτιάξε και παραρτήματα των ελληνικών πανεπιστημίων. Έτσι αυξάνονται οι πληθυσμοί, όχι με το να τους ξεχνάς και να τους αφήνεις στο έλεος της Τουρκίας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  41. Κύριε Νεοπολίτη
    Δεν θα παρασυρθώ και δεν κάνω προσωπικές επιθέσεις.
    Μπορείτε να θεωρήσετε τον εαυτό σας δίκαιο και αντικειμενικό και να χαρακτηρίζεται τους άλλους εθνικιστές, ρατσιστές κλπ.
    Αυτό είναι της μόδας άλλωστε και έθρεψε -κυριολεκτικά- τουλάχιστον μια γενιά στη χώρα μας.
    Όσο για το μονόπλευρη ενημέρωση, αν κάνατε μια έρευνα στο ιστολόγιό μας, θα διαπιστώνατε ότι είμαστε το ιστολόγιο με τις περισσότερες μεταφράσεις τουρκικών άρθρων, τα οποία μεταφράζω προσωπικά και τα παρουσιάζουμε στο ελληνικό αναγνωστικό κοινό, ακριβώς γιατί πιστεύω στην πράξη και όχι στα λόγια στην πολύπλευρη ενημέρωση και την πολυφωνία.
    Επίσης, ο εκδοτικός μας οίκος έχει μεταφράσει το δίτομο έργο του Φαρούκ Σονμέζογλου "ΑΝΑΛΥΣΗ ΤΗΣ ΤΟΥΡΚΙΚΗΣ ΕΞΩΤΕΡΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ", στο οποίο είκοσι Τούρκοι καθηγητές πανεπιστημίου αναλύουν την τουρκική εξωτερική πολιτική.
    Αυτά και αφήνω να μας κρίνουν οι αναγνώστες μας, που είναι οι καλύτεροι κριτές, αντί να προβαίνουμε εμείς σε προσωπικούς χαρακτηρισμούς, οι οποίοι μάλιστα είναι άδικοι και αστήρικτοι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  42. Είναι προφανές ότι δεν ακολουθήσατε την συμβουλή μου κ. Xenokrates apo Bienni. Είναι απορίας άξιο πως δεν μου απαντήσατε σε καμία ερώτηση από αυτές που σας έκανα. Άραγε επείδη δεν εξυπηρετούν τα υπερεθνικά σας φρονήματα; Η μήπως επειδή ντρέπεστε να τα ομολογήσετε;
    Πάντως είναι άκρως ειρωνικό ότι η μεγαλύτερη πλειοψηφία από τους γηγγενείς Ελλαδίτες, που αποκαλούσαν τους συγγενείς σας ή ακόμα και εσάς Τουρκόσπορο εκείνη την περίοδο, είχαν τις ίδιες απόψεις και στερεότυπα με εσάς.
    Τέλος αν ο δικός σας κόσμος είναι έτσι χαίρομαι πραγματικά που ανήκω στον δικό μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  43. Νεοπολίτη
    επιμένετε στους χαρακτηρισμούς, δεν μπορώ να κάνω τίποτε γι' αυτό.
    Εγώ πάντως θα επιμείνω να μην κάνω προσωπικούς χαρακτηρισμούς και επιθέσεις.
    Τέλος σε ποιες ερωτήσεις να απαντήσω, δεν κατάλαβα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  44. Εμμένω στους χαρακτηρισμούς γιατί εμμένετε και εσείς αγαπητέ Xenokrates apo Bienni. Αν διαβάζατε καλύτερα το προτελευταίο μου σχόλιο θα καταλαβαίνατε σε ποιες ερωτήσεις αναφέρομαι, μιας και είναι γεμάτο ερωτήσεις που απευθύνονταν σε εσάς.
    Αλλά αφήστε το μην το κουράζετε. Όπως προείπατε, ο στόχος σας δεν ήταν να κάνετε διάλογο, αλλά να προσπαθήσετε να με πείσετε. Όποτε μην ασχολείστε, τζάμπα κόπος.
    Κύριε Καλενταρίδη είναι σεβαστές οι απόψεις σας. Χαίρομαι που έστω και συμβιβαστικά βρήκαμε κάποια κοινά σημεία επαφής. Μια φιλική συμβουλή. Σημασία δεν έχει μόνο τι κάνετε άλλα πως και γιατί το κάνετε. Είναι εξίσου σημαντικό. Ευχαριστώ που με φιλοξενήσατε για άλλη μια φορά στο ιστολογιό σας. Καλή συνέχεια και καλή επιτυχία στο ιστολογιό σας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  45. Κύριε Καλεντερίδη, με γνωρίζετε και γνωρίζετε και τις απόψεις μου για τους Τούρκους. Στην συγκεκριμένη περίπτωση όμως πρέπει να φανείτε διπλωμάτης, όπως διπλωμάτης προσπαθεί να φανεί και ο Νεοπολίτης, ο οποίος ζη εν μέσω των τουρκικών γκρίζων λύκων.

    Κωνσταντίνος εκ Κύπρου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  46. Skal
    πιστευω οτι πρεπει να δωσεις ενα
    οποιοδηποτε τελος σε αυτη την υποθεση και αλλη φορα θα πρεπει να υπολογιζεις και παρομοιες αντιδρασεις.Η σταματησε τον διαλογο με τον κυριο που ξυνεται στην γκλιτσα μας εκμεταλευομενος ενα αρθρο του και δεν γνωριζω το παρασκηνιο του η τωρα αμεσως κατεβασε το αρθρο του κυριου και μη ξανααπαντησεις.ολοι καταλαβαμε οτι δεν καταλαβε τα ψηλα γραμματα οπως λεει και ο Καυκασιος η εκανε πως δεν τα καταλαβε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  47. Εμενα ας μου επιτραπει να επικεντρωθω στο "ζουμι" της υποθεσης¨, οτι δηλαδη ΚΑΙ ΣΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΖΗΤΗΜΑ Η ΤΟΥΡΚΙΑ ΔΕΝ ΤΗΡΕΙ ΤΙΣ ΥΠΟΧΡΕΨΣΕΙΣ ΤΗΣ!Τωρα για το ποιος ειναι πατριωτης και ποιος δεν ειναι αυτο θα κριθει απο τις πραξεις μας και οχι απο (ανεξοδες) δηλωσεις.Αυτη η χωρα χρειαζεται πολλα πραγματα αλλα ενας ακομα εμφυλιος σπαραγμος δεν ανηκουν σ' αυτη την κατηγορια...Ευχαριστω
    Μετα τιμης
    Χρηστος Βουλγαρης απο Λονδινο

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  48. Διαβάζοντας το άρθρο του κ.Νεοπολίτη καθώς και τα σχόλια που επακολούθησαν θα ήθελα να σταθώ σε ορισμένα σημεία που πραγματικά με προβλημάτισαν.Καταρχήν να διευκρινίσω οτι δεν ζω στην Τουρκία(ως εκ τούτου δεν βρίσκομαι σε δύσκολη θέση..)και να προσθέσω οτι μεγάλωσα σε ένα οικογενειακό περιβάλλον στο οποίο υπήρχαν πρόσωπα τα οποια βίωσαν(έστω και σε μικρες ηλικίες)τα γεγονότα του 1922 και του 1955 μαζί με ολη τους την βιαιότητα.Διαβάζοντας λοιπόν το άρθρο του αξιότιμου Νεοπολίτη απέκτησα μια εικόνα για την κατάσταση με τα Ελληνικά σχολεία της Πόλης η οποία σε καμία περίπτωση δεν θεωρώ οτι μειώνει την σοβαρότητα της κατάστασης,τουναντίον παρουσιάζει μέσα από τη ματιά του συντάκτη την απόλυτη πραγματικότητα η οποία ειναι αδιαμφισβήτητη και δεν χρειάζεται την βοήθεια κανενός πομπώδους τιτλου και καμιάς καυστικής λεζάντας για να γίνει πιο προφανής γιατι πολύ απλα η αλήθεια ξεπηδάει μεσα από τα λόγια και τις εικόνες που ο συντάκτης επέλεξε για να δημιουργήσει το άρθρο του.Αυτές τις λέξεις διάλεξε δημιουργώντας το εν λόγω αρθρο και κανείς δεν έχει το δικαίωμα να κολλήσει σε αυτο τις δικές του φράσεις όποιες και αν ειναι αυτές με σκοπό να κάνει το οτιδήποτε.Δεν στέκομαι ουτε στις φράσεις αυτες ουτε στον σκοπό για τον οποίο προστέθηκαν.Στέκομαι στο γεγονός οτι κανείς δεν έχει το δικαίωμα να αλλοιώνει την πνευματική ιδιοκτησία ενός ανθρώπου ο οποίος εκφράζει την άποψή του όπως αυτος θέλει.Επίσης κανείς δεν έχει το δικαίωμα να υποστηρίζει οτι ο συντάκτης γράφει έτσι γιατί ζει στον δικό του κόσμο ή λογω μόδας ή διότι τρομοκρατείται απο το περιβάλλον της χώρας μεσα στην οποία ζει ή λογω γκρίζων λύκων κλπ.Ο συντάκτης απλά εκφράζεται έτσι.Αυτος ειναι ο τρόπος σκέψης του,αυτή ειναι η γραφή του και αυτό μπορεί πολυ εύκολα να επιβεβαιωθεί διαβάζοντας τα άρθρα του.Και κανείς δεν θα τον κατηγορήσει γι'αυτο.Είναι τόσο δύσκολο στις μέρες μας πια να δεχτούμε οτι ενας άνθρωπος εκφράζεται έτσι χωρίς να υποκινείται απο κατι(φόβο,συμφέροντα..κλπ),τόσο πια έχουμε αλλοιωθεί?Παντού πρέπει να υπάρχουν σκιές?Παντού πρέπει να υπάρχουν ερωτηματικά?

    Καλό βράδυ
    Κατερινα,Αθήνα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  49. Διαβάζοντας το άρθρο του κ.Νεοπολίτη καθώς και τα σχόλια που επακολούθησαν θα ήθελα να σταθώ σε ορισμένα σημεία που πραγματικά με προβλημάτισαν.Καταρχήν να διευκρινίσω οτι δεν ζω στην Τουρκία(ως εκ τούτου δεν βρίσκομαι σε δύσκολη θέση..)και να προσθέσω οτι μεγάλωσα σε ένα οικογενειακό περιβάλλον στο οποίο υπήρχαν πρόσωπα τα οποια βίωσαν(έστω και σε μικρες ηλικίες)τα γεγονότα του 1922 και του 1955 μαζί με ολη τους την βιαιότητα.Διαβάζοντας λοιπόν το άρθρο του αξιότιμου Νεοπολίτη απέκτησα μια εικόνα για την κατάσταση με τα Ελληνικά σχολεία της Πόλης η οποία σε καμία περίπτωση δεν θεωρώ οτι μειώνει την σοβαρότητα της κατάστασης,τουναντίον παρουσιάζει μέσα από τη ματιά του συντάκτη την απόλυτη πραγματικότητα η οποία ειναι αδιαμφισβήτητη και δεν χρειάζεται την βοήθεια κανενός πομπώδους τιτλου και καμιάς καυστικής λεζάντας για να γίνει πιο προφανής γιατι πολύ απλα η αλήθεια ξεπηδάει μεσα από τα λόγια και τις εικόνες που ο συντάκτης επέλεξε για να δημιουργήσει το άρθρο του.Αυτές τις λέξεις διάλεξε δημιουργώντας το εν λόγω αρθρο και κανείς δεν έχει το δικαίωμα να κολλήσει σε αυτο τις δικές του φράσεις όποιες και αν ειναι αυτές με σκοπό να κάνει το οτιδήποτε.(...)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  50. (...)Δεν στέκομαι ουτε στις φράσεις αυτες ουτε στον σκοπό για τον οποίο προστέθηκαν.Στέκομαι στο γεγονός οτι κανείς δεν έχει το δικαίωμα να αλλοιώνει την πνευματική ιδιοκτησία ενός ανθρώπου ο οποίος εκφράζει την άποψή του όπως αυτος θέλει.Επίσης κανείς δεν έχει το δικαίωμα να υποστηρίζει οτι ο συντάκτης γράφει έτσι γιατί ζει στον δικό του κόσμο ή λογω μόδας ή διότι τρομοκρατείται απο το περιβάλλον της χώρας μεσα στην οποία ζει ή λογω γκρίζων λύκων κλπ.Ο συντάκτης απλά εκφράζεται έτσι.Αυτος ειναι ο τρόπος σκέψης του,αυτή ειναι η γραφή του και αυτό μπορεί πολυ εύκολα να επιβεβαιωθεί διαβάζοντας τα άρθρα του.Και κανείς δεν θα τον κατηγορήσει γι'αυτο.Είναι τόσο δύσκολο στις μέρες μας πια να δεχτούμε οτι ενας άνθρωπος εκφράζεται έτσι χωρίς να υποκινείται απο κατι(φόβο,συμφέροντα..κλπ),τόσο πια έχουμε αλλοιωθεί?Παντού πρέπει να υπάρχουν σκιές?Παντού πρέπει να υπάρχουν ερωτηματικά?

    Καλό βράδυ
    Κατερινα,Αθήνα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  51. Νεοπολίτη,

    κανένας ΑΝΩΝΥΜΟΣ δεν δημοσίευσε σχόλιο στις 11:14,
    παρά μόνο ένας με ψευδώνυμο "νεοπολίτης".


    Μάλλον θέλετε να πείτε εμένα τον 11:43,αν κρίνω από την αναφορά σε άσπρο,μαύρο κλπ.

    Καταρχήν,εσείς στο ιστολόγιο σας,δίνετε ονοματεπώνυμο και διεύθυνση ή τηλέφωνο;Γιατί αν όχι και έχετε απλώς το ψευδώνυμο "νεοπολίτης",τότε είστε βασικά κι εσείς ένας ανώνυμος.

    Δεύτερον, αν οι αναγνώστες του ιστολογίου σας, μόνο σας...γλείφουν, να το προσέξετε!!!

    Αν εσείς βλέπετε την Τουρκία ως φιλικό κράτος απέναντι στους γείτονες του αλλά και στους ίδιους τους πολίτες του,τότε μάλλον η διαμονή σας στην Τουρκία δεν είχε κανένα αποτέλεσμα στο θέμα απόκτησης εμπειριών και γνωριμίας με τον άλλον που προκύπτει από τη διαμονή κάποιου σε μια διαφορετική χώρα. Πάντως να ξέρετε οι σχέσεις μεταξύ δυο χωρών,ο πόλεμος και η ειρήνη,η πολιτική ισχύς της κάθε χώρας,δεν εξαρτώνται από τους απλούς ανθρώπους των χωρών, αλλά από την πολιτική και τα επίσημα κράτη.Οπότε τι να μας κάνει ο απλός καλός Τούρκος;Αν είναι καλός και θέλει να βοηθήσει και τον εαυτό του κι εμάς,ας εναντιωθεί στο φασιστικό του κράτος κι ας αφήσει τους τεμενάδες στον θεό-Μουσταφά Κεμάλ.


    Το κακό είναι κακό και το καλό είναι καλό.Υπάρχει το διεθνές δίκαιο και υπάρχουν κι οι δημοκρατικές αξίες που μας βοηθούν να δούμε ποιος κάνει τι.
    Δεν μπορείς να κάνεις το άσπρο-μαύρο,όπως προσπαθεί η Τουρκία με την πολιτική της,ούτε να γκριζάρεις ό,τι γουστάρεις.
    Η ζωή είναι πολύχρωμη... αλλά κάθε χρώμα ξεχωρίζει, κι αν μπερδευτούν όλα μαζί, στην παλέττα βγαίνει ένα ...σκατί.
    Γι'αυτό μην πετάτε απλώς φθηνά σλόγκαν διεθνισμού-παγκοσμιοποίησης-ισοπέδωσης,ούτε απλές γνώσεις δημοτικού σχολείου.Αδικείτε τον εαυτό σας!


    ΥΣ.Έχετε υπόψιν σας πως Τούρκους γνωρίζω προσωπικά από παιδί,πολύ πριν από εσάς,καθότι στο παρελθόν ζούσα στο Βέλγιο.Εκεί "κυκλοφορούν" κλασσικοί Τούρκοι,αλλά και Τούρκοι δυτικού τύπου,της ελίτ.Τούρκοι γεννημένοι εκεί,αλλά και Τούρκοι κατευθείαν από την Τουρκία.Γνωρίζω πώς ζουν,πώς σκέφτονται και πώς ενεργούν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  52. "Δεν έχω να κερδίσω τίποτα με πηχιαίους τίτλους που προάγουν το ρατσισμό, δεν μου ταιριάζει."


    κ."Νεοπολίτη",
    τον ρατσισμό δεν το προάγουν φράσεις που απλώς περιγράφουν μια πραγματική κατάσταση που κανείς δεν μπορεί να αμφισβητήσει.

    Τον ρατσισμό τον προάγει ο κεμαλισμός,που δεν ανέχεται και διώκει Έλληνες,Αρμένιους,Κούρδους.
    Τον ρατσισμό τον προάγουν όλοι οι Τούρκοι που προσκυνούν τον Μουσταφά Κεμάλ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.

- Παρακαλούμε στα σχόλια σας να χρησιμοποιείτε ένα όνομα ή ψευδώνυμο ( Σχόλια από Unknown θα διαγράφονται ).
- Παρακαλούμε να μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα στη σύνταξη των σχολίων σας.