7/12/18

Τα οικονομικά εγκλήματα των κυβερνήσεων στο χώρο των ΔΕΚΟ


Πειραϊκή-Πατραϊκή



του Δ. Στεργίου
Η χώρα μας έφτασε στην πέμπτη χρεοκοπία και στο Μνημόνιο, διότι οι εκάστοτε κυβερνήσεις θεωρούσαν ως φέουδο τις δημόσιες επιχειρήσεις και οργανισμούς ή κρατικοποιούσαν ιδιωτικές επιχειρήσεις για να τις παραδίδουν στη συνέχεια στο δικό τους «Στρατό Κατοχής» που αποτελούνταν από κομματικά στελέχη τους, ενώ υποκριτικά προωθούσαν τάχα θεσμικά μέτρα για … εξυγίανσή τους, που δεν εφαρμόσθηκαν ποτέ… Διαβάστε μερικά εξοργιστικά ντοκουμέντα.
Οι δημόσιες επιχειρήσεις και οργανισμοί αποτελούσαν για όλες τις εκάστοτε κυβερνήσεις φέουδο και χώροι λεηλασίας της ελληνικής οικονομίας και των ελληνικών νοικοκυριών. Παραθέτουμε μερικά ντοκουμέντα, πολλά από τα οποία έχουν αποτυπωθεί στο βιβλίο μας «Τα επτά μεγαλύτερα οικονομικά εγκλήματα μετά τη μεταπολίτευση»:
  1. Κρατικοποίηση της Ολυμπιακής Αεροπορίας το 1975: Μια κραταιά ιδιωτική επιχείρηση με κέρδη στους ισολογισμούς εξελίχθηκε, μετά την κρατικοποίηση της ιδιωτικής εταιρίας του Αριστοτέλη Ωνάση, σε μια διαρκώς ζημιογόνα επιχείρηση με καταθλιπτικές επιπτώσεις στα δημόσια ελλείμματα. Έγινε ένα απέραντο εκτροφείο διορισμένων υπαλλήλων (κομματικά ρουσφέτια).
  2. Κρατικοποίηση του ομίλου επιχειρήσεων Ανδρεάδη: Στις 5 Δεκεμβρίου 1975, υπό το κλίμα της γνωστής τότε «σοσιαλμανίας» κρατικοποιήθηκε εν μια νυκτί ολόκληρος όμιλος 22 ιδιωτικών επιχειρήσεων (τράπεζες, ασφαλιστικές εταιρίες, βιομηχανίες κ.λπ), οι οποίες στη συνέχεια έγιναν όλες σχεδόν προβληματικές και σήμερα έχουν ήδη επανιδιωτικοποιηθεί!
  3. Κρατικοποίηση μέσω του Οργανισμού «Ανασυγκρότησης» (τάχα) Επιχειρήσεων: Το 1983 κρατικοποιήθηκαν, με την ένταξη στον περιβόητο Οργανισμό Ανασυγκρότησης Επιχειρήσεων, δεκάδες ζημιογόνες ιδιωτικές επιχειρήσεις, οι οποίες παραδόθηκαν ως βορά σε κομματικά στελέχη για να τις διοικήσουν και οι οποίες κόστισαν στον Έλληνα φορολογούμενο πάνω από ένα τρις. δραχμές!
  4. Εποπτικά Συμβούλια ή «Πρασινοφρουροί»: Με το νόμο του 1983 και τα Εποπτικά Συμβούλια όλες σχεδόν οι παλιές και οι νέες δημόσιες επιχειρήσεις παραδόθηκαν στους λεγόμενους «πρασινοφρουρούς»!
  5. Κρατικοποίηση των Ελληνικών Ναυπηγείων: Στις 3 Σεπτεμβρίου 1985 έγινε ένα άλλο οικονομικό έγκλημα. Το κράτος εξαγόρασε (καταβάλλοντας εκατ. δολάρια!) τα Ελληνικά Ναυπηγεία (Σκαραμαγκά) από Σταύρο Νιάρχο, τα οποία ονομάσθηκαν «Ναυπηγεία του Λαού» και τα οποία ήταν συνεχώς ζημιογόνα και μέγα άγος για την ελληνική οικονομία, τα ελλείμματα και το δημόσιο χρέος.
  6. Ιδιωτικοποίηση της Επιχείρησης Αστικών Συγκοινωνιών:  Η κατάρρευση της ελληνικής οικονομίας με το «Τσοβόλα δώστα όλα» και την Οικουμενική Κυβέρνηση και οι συνεχείς πιέσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την προώθηση διαρθρωτικών αλλαγών, άλλαξαν το κλίμα και όλοι άρχισαν σιγά – σιγά να μιλούν για «στρατηγικό επενδυτή», «για μετοχοποιήσεις»,  για «ιδιωτικοποιήσεις», για «αποκρατικοποιήσεις» κλπ. ‘Όλα αυτά άρχισαν να ακούγονται μετά την ανάληψη της διακυβέρνησης από τον κ. Κωνσταντίνο Μητσοτάκη το 1990.  Οι παλαιότεροι θα θυμούνται ότι κατά καιρούς είχαν γίνει προσπάθειες ώστε το πρόβλημα να τιθασευθεί, αλλά συνήθως αποτύγχαναν. Αλλοτε μερικώς κι άλλοτε παταγωδώς. Το 1992, για παράδειγμα, η κυβέρνηση Μητσοτάκη είχε αποπειραθεί να προχωρήσει σε ιδιωτικοποίηση της τότε ΕΑΣ (λεωφορεία), καθώς είχε εντοπίσει μεγάλες «τρύπες» και ήθελε να εξυγιάνει την επιχείρηση. Τελικώς, όχι μόνον δεν υλοποιήθηκε η αποκρατικοποίηση της εταιρείας, αλλά τότε είχαν διαδραματιστεί κωμικοτραγικές εικόνες στο κέντρο της Αθήνας, που είχαν κάνει τον γύρο του κόσμου.
  7. Μετά την ανατροπή της κυβέρνησης Μητσοτάκη: Μετά την ανατροπή της κυβέρνησης Μητσοτάκη το 1993, η νέα κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ υπό τον αείμνηστο Ανδρέα Παπανδρέου μιλούσε ανοιχτά πια για «μετοχοποιήσεις» και συμμετοχή ιδιωτών στο κεφάλαιο δημόσιων επιχειρήσεων και οργανισμών.
  8. Προσπάθειες του κ. Κώστα Σημίτη:  Ο κ. Κώστας Σημίτης στη συνέχεια (πρωθυπουργός από το 1996 έως το 2004) προσπάθησε, εξαιτίας των πιέσεων της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, του Μάαστριχτ και του εθνικού στόχου ένταξης της χώρας μας στην Οικονομική και Νομισματική Ένωση (Ζώνη Ευρώ) το 2000, να προωθήσει μερικές διαρθρωτικές μεταρρυθμίσεις στο χώρο των δημόσιων επιχειρήσεων και οργανισμών, αλλά στα … χαρτιά!. Απλώς υπενθυμίζουμε το Νόμο 2469/97 με τον οποίο δημιουργούνταν ένα πλαίσιο εξορθολογισμού και ελέγχου δημόσιων δαπανών και ιδιαίτερα των δαπανών των πολυπληθών δημόσιων φορέων, οι οποίοι χρηματοδοτούνταν μεν από τον κρατικό προϋπολογισμό, δεν ήταν (και δεν είναι ακόμα!) όμως υποχρεωμένοι να ακολουθούν το Δημόσιο Λογιστικό!  Πλήρης, λοιπόν, ασυδοσία! Τελικά, δεν είχε συνέχεια ούτε ο νόμος αυτός…
  9. Αλλαγή γενικών κανονισμών το 1998 και αντιδράσεις από ΝΔ! Οι προσπάθειες, στα χαρτιά τουλάχιστον, συνεχίζονται. Τον Ιανουάριο του 1998, μια μείζων κρίση συγκλονίζει τη Ν. Δ. Ο πρόεδρος του κόμματος κ. Κ. Καραμανλής αποφασίζει να διαγράψει τρία επιφανή στελέχη της παράταξης, τους κ. Γιώργο Σουφλιά, Στέφανο Μάνο και Βασίλη Κοντογιαννόπουλο. Οι τρεις διαγραφέντες και ο πρώην πρωθυπουργός κ. Κ. Μητσοτάκης είχαν απουσιάσει από την ψηφοφορία επί μιας ρύθμισης που είχε φέρει στη Βουλή ο τότε υπουργός Εθνικής Οικονομίας κ. Γ. Παπαντωνίου και η οποία προέβλεπε την αλλαγή των γενικών κανονισμών προσωπικού στις ζημιογόνες δημόσιες επιχειρήσεις είτε ύστερα από διαπραγματεύσεις μεταξύ των διοικήσεων είτε με νόμο, εάν εντός έξι μηνών οι διαπραγματεύσεις δεν καταλήξουν σε αποτέλεσμα. «Οι αλλαγές του προηγούμενου εδαφίου, με τη σύναψη συλλογικών συμβάσεων κατά τη διαγραφόμενη σ’ αυτό διαδικασία, πρέπει, ως προς Δημόσιες Επιχειρήσεις και Οργανισμούς που εμφανίζουν αρνητικά οικονομικά αποτελέσματα ή βρίσκονται στη φάση εξυγίανσης, να ολοκληρωθούν εντός αποκλειστικής προθεσμίας έξι (6) μηνών από τη δημοσίευση του παρόντος νόμου στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. Η ως άνω διαδικασία ακολουθείται και για τους Κανονισμούς Εργασίας της παρ. 2 του άρθρου 4 του N. 2271/1994 και ολοκληρώνεται εντός αποκλειστικής προθεσμίας δύο (2) μηνών από τη δημοσίευση του παρόντος νόμου στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. Αν, για οποιονδήποτε λόγο, οι παραπάνω προθεσμίες παρέλθουν άπρακτες, οι ως άνω αλλαγές γίνονται με το νόμο», προέβλεπε η ρύθμιση. Προσέξτε τώρα, για να δείτε τα αίτια και το μέγεθος του πολιτικού και οικονομικούς δράματος της χώρας μας, όπως επιμένουμε να το χαρακτηρίζουμε στα βιβλία μας και τα άρθρα μας. Ο κ. Καραμανλής είχε χαρακτηρίσει τη διάταξη ανούσια και κενή περιεχομένου επειδή με νόμο προαναγγέλλει νόμο και προχώρησε στη διαγραφή των τριών στελεχών που είχαν εκφρασθεί υπέρ της ρύθμισης και κατά την ημέρα της ψηφοφορίας απουσίασαν. Απόντες, εκφράζοντας τη διαφωνία τους με τη διάταξη, ήταν και δέκα βουλευτές του ΠΑΣΟΚ, μεταξύ αυτών και ο σημερινός υπουργός Δικαιοσύνης κ. Χάρης Καστανίδης. Εστω κι έτσι, η ρύθμιση ψηφίστηκε, αλλά δεν εφαρμόστηκε ποτέ. Οι γενικοί κανονισμοί δεν άλλαξαν και οι ΔΕΚΟ συνέχισαν να βουλιάζουν στα χρέη τους, καθώς διοικήσεις και εποπτεύοντες υπουργοί συνέχισαν το αλισβερίσι με τους εργαζομένους, εγκρίνοντας δαπάνες για αυξήσεις μεγαλύτερες της εισοδηματικής πολιτικής, για επιδόματα, πλασματικές υπερωρίες και άλλες έκτακτες αμοιβές, που αύξαιναν τις συνολικές αποδοχές τους κατά 30%, 40% και 50%.
  10. Η ίδια διάταξη από τη ΝΔ το 2005 και αντιδράσεις από το … ΠΑΣΟΚ! Σχεδόν επτά χρόνια αργότερα, τον Δεκέμβριο του 2005, ο υπουργός Οικονομίας και Οικονομικών της κυβέρνησης Καραμανλή κ. Γ. Αλογοσκούφης φέρνει προς ψήφιση στη Βουλή ένα νομοσχέδιο για τις ΔΕΚΟ το οποίο περιέχει σχεδόν αυτούσια την ανενεργή ρύθμιση Παπαντωνίου του 1998. «Ιδιαίτερα για τους γενικούς κανονισμούς προσωπικού των (σ. σ. ζημιογόνων) επιχειρήσεων και για ζητήματα που αφορούν στις εργασιακές σχέσεις, οποιαδήποτε αλλαγή γίνεται ύστερα από διαπραγματεύσεις των δύο μερών (επιχείρησης και εργαζομένων) με τη διαδικασία της υπογραφής συλλογικής σύμβασης με την πιο αντιπροσωπευτική συνδικαλιστική οργάνωση της επιχείρησης. (...) Οι αλλαγές της προηγούμενης παραγράφου με τη σύναψη συλλογικών συμβάσεων κατά τη διαγραφόμενη σε αυτό διαδικασία πρέπει να ολοκληρωθούν εντός αποκλειστικής προθεσμίας τεσσάρων (4) μηνών από την έναρξη ισχύος του παρόντος νόμου (...) Αν για οποιονδήποτε λόγο η παραπάνω προθεσμία παρέλθει άπρακτη, οι ως άνω αλλαγές γίνονται με νόμο», προβλέπει η διάταξη. Και αυτή είχε την τύχη της πρωτότυπης. Ψηφίστηκε από τη Ν. Δ. (που προφανώς δεν θυμόταν τι έλεγε το 1998) και καταψηφίστηκε από το ΠΑΣΟΚ (που προφανώς δεν θυμόταν τι είχε ψηφίσει επτά χρόνια νωρίτερα). Τη ρύθμιση ψήφισε και ο κ. Μάνος, ο οποίος προφητικά είχε πει ότι θα είναι μεταρρύθμιση, εάν εφαρμοστεί. Φυσικά, δεν εφαρμόστηκε ποτέ. Σε ελάχιστο χρονικό διάστημα, εποπτεύοντες υπουργοί, διοικήσεις και συνδικαλιστές τα βρήκαν. Οι κανονισμοί έμειναν ως είχαν, δόθηκαν αυξήσεις κάτω από το τραπέζι και οι ΔΕΚΟ συνέχισαν να βαδίζουν μακαρίως προς τη χρεοκοπία.
  11. Επαναφέρεται τώρα το ίδιο θέμα! Και το πολιτικό και οικονομικό δράματα της χώρας μας συνεχίζεται με διεθνή διασυρμό, με διεθνείς οικονομικούς ελέγχους, με Διεθνές Νομισματικό Ταμείο, με Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα, με Eurostat να  πιέζουν και να απειλούν. Και ιδού γιατί: Δώδεκα χρόνια μετά τη ρύθμιση Παπαντωνίου και πέντε μετά τη διάταξη Αλογοσκούφη, η σημερινή κυβέρνηση προχωράει στην αλλαγή των κανονισμών προσωπικού των ΔΕΚΟ...
Όποιος δεν θέλει να ζυμώσει, όλο κοσκινίζει…
Η ιστορία με το χρέος των ΔΕΚΟ και τις απύθμενες υποχρεώσεις τους δεν είναι χθεσινή. Ούτε προέκυψε εκ του μηδενός. Οι παλαιότεροι θα θυμούνται ότι κατά καιρούς είχαν γίνει προσπάθειες ώστε το πρόβλημα να τιθασευθεί, αλλά συνήθως αποτύγχαναν. Αλλοτε μερικώς κι άλλοτε παταγωδώς. Το 1992, για παράδειγμα, η κυβέρνηση Μητσοτάκη είχε αποπειραθεί να προχωρήσει σε ιδιωτικοποίηση της τότε ΕΑΣ (λεωφορεία), καθώς είχε εντοπίσει μεγάλες «τρύπες» και ήθελε να εξυγιάνει την επιχείρηση. 
Τελικώς, όχι μόνον δεν υλοποιήθηκε η αποκρατικοποίηση της εταιρείας, αλλά τότε είχαν διαδραματιστεί κωμικοτραγικές εικόνες στο κέντρο της Αθήνας, που είχαν κάνει τον γύρο του κόσμου. Σε σχέση με τότε, σήμερα η κατάσταση είναι προς το παρόν πιο ήρεμη. Συν τοις άλλοις, υπάρχει και η τρόικα «πάνω από το κεφάλι μας», που επιβάλλει τις αλλαγές. Οπότε υπάρχει και ο αποδιοπομπαίος τράγος. Υπάρχουν, όμως, και οι «μαύρες τρύπες» και τα χρέη, που όχι μόνο παραμένουν, αλλά αυξάνονται.

24 σχόλια:

  1. "ΕΑΣ: δημόσιο «στριπτίζ»
    1992 Από το ημερολόγιο των ακραίων κινητοποιήσεων δεν μπορούν να απουσιάζουν οι απεργοί της πάλαι ποτέ ΕΑΣ, την οποία το 1992 είχε επιχειρήσει να ιδιωτικοποιήσει η κυβέρνηση Μητσοτάκη. Αποκορύφωμα των ακραίων αντιδράσεων από την πλευρά των σκληροπυρηνικών απεργών της ΕΑΣ ήταν το υποχρεωτικό... στριπτίζ 13 υποψηφίων οδηγών στην οδό Σωκράτους στις 9 Σεπτεμβρίου του ίδιου χρόνου. Οι άτυχοι άνδρες, ένας ένας πέρασαν από τα χέρια των απεργών. Στην αρχή τους ξυλοκόπησαν, στη συνέχεια τους έφτυσαν και στο τέλος τους έγδυσαν, μπροστά από το Εφετείο, το οποίο τότε βρισκόταν στην οδό Σωκράτους. Η κωμικοτραγική εικόνα συμπληρωνόταν από τους αστυνομικούς του τμήματος Ομονοίας, οι οποίοι έδιναν μια προσωρινή λύση στους γυμνούς άνδρες προσφέροντάς τους λευκά σεντόνια."



    Οποιος διαθέτει φωτογραφίες, ας στείλει το link σε σχόλιο...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. σημαντικό και διαφωτιστικό το άρθρο του κυρίου Στεργίου. Δεν αμφισβητώ τα αναφερόμενα, έχω όμως μερικές απορίες, και θα ήθελα μια διαφωτιστική απάντηση από κάποιον γνωρίζοντα μεταξύ των αναγνωστών.
    1. Καθ' όσον γνωρίζω οι λεγόμενες προβληματικές που "κοινωνικοποιήθηκαν" από το πασόκ ήταν όλες ζημιογόνες ήδη το 81 και από πιο πριν, υπό τους παλαιούς ιδιοκτήτες. Αν κάνω λάθος διορθώστε με. Υπήρχε προοπτική ορθοπόδησής τους υπό τους παλαιούς ιδιοκτήτες ή δυνατότητα να περιέλθουν σε νέα ιδιοκτησία;;; Το πασόκ ισχυρίζόταν ότι τις κρατικοποίησε για να τις σώσει. Η φαυλότητα στη διοίκηση τους ως "κοινωνικοποιημένων" είναι άλλο θέμα.
    2. Ο Μητσοτάκης πολλές από αυτές τις επιχειρήσεις, και σημαίες έως τότε της ελληνικής βιομηχανίες, δεν τις έσωσε διά της ιδιωτικοποίησης αλλά τις άφησε να κλείσουν (Ιζόλα, Πειραική Πατραϊκή, Σκαλιστήρης κ.α.). Ήταν αυτή σωστή πολιτική;;;
    3. Απ' ό,τι ξέρω την Ολυμπιακή ο Ωνάσης την κληροδότησε στο δημόσιο. Τι να έκανε το δημόσιο;;; να μην την έπαιρνε;;;
    4. Υπάρχει και μια ανακρίβεια στο άρθρο του κυρίου Στεργίου: η ιδιοτικοποίηση της ΕΑΣ δεν "επιχειρήθηκε χωρίς επιτυχία". Η ιδιωτικοποίηση έγινε. Και αυτό υπήρξε επιτυχία του Μητσοτάκη παρά τις αντιδράσεις των κολλάδων. Για ένα χρόνο οι συγκοινωνίες της Αθήνας ήταν ιδιωτικές. Τις ξανακρατικοποίησησε το πασόκ αφού ξαναβγήκε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Στη Νέα Πέραμο ( Μεγάλο Πευκο ) εκατοντάδες γυναίκες εγγεγραμμένες φυσικά στο Πασόκ πριν κλείσει οριστικα το εργοστάσιο "γράφτηκαν" ώς εργαζόμενοι ( γαζώτριες ) στην Πειραική.

    Ο ΟΑΕ μείωσε το προσωπικό και έδωσε συντάξεις σε όλες αυτές τις κυρίες, συντάξεις που πληρώνει το Ελληνικό κράτος μέχρι και σήμερα....

    Κανένας δεν τιμωρήθηκε ποτέ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. 11:47 Από που και ώς που, το κράτος αναλαμβάνει να χρηματοδοτεί ζημιογόνες επιχειρήσεις. Επιζήσαμε μια χαρά χωρίς ...

    Σου λείπει καθόλου ο Εθνικός αερομεταφορέας ( Ολυμπιακή ) ;

    Ως προς το 3 -- Απολύτως σωστή η πολιτική του κλεισίματος κάθε ζημιογόνου εταιρείας.

    4 Οχι , να τη πούλαγε σε όποιον ήθελε ο Ωνάσης ή να την έκλεινε. Θα γλυτώναμε τρις δραχμές σε κρατικό χρέος...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Μετά από τόσα δίς που κατάπιαν οι κρατικοποιημένες επιχειρήσεις τι καταφέραμε;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Andpik ΔΕΝ ΞΕΡΩ ΑΝ ΤΟ ΕΧΕΙΣ ΑΚΟΥΣΕΙ ΠΟΤΕ ΣΟΥ ΥΠΑΡΧΗ ΜΙΑ ΘΕΩΡΙΑ ΠΟΥ ΛΕΙ ΟΤΙ ΑΝ ΜΙΑ ΔΕΚΟ ΛΕΙΤΟΥΡΟΙ ΜΕ ΓΝΩΜΟΝΑ ΤΟ ΚΟΙΝΟ ΚΑΛΟ ΟΛΟΥ ΤΟΥ ΛΑΟΥ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΗ ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ ΣΑ ΖΗΜΙΟΓΟΝΟ ΔΕΚΟ ΕΚΤΟΣ ΝΑ ΘΕΛΟΥΜΕ ΝΑ ΕΠΙΖΗΣΟΥΝ ΜΟΝΟ Η ΙΣΧΥΡΗ ΑΥΤΗ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΤΑ ΛΕΦΤΑ PUN.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Ζημιογόνος είναι μία εταιρεία που σε βάζει μέσα 500.000 ευρώ το χρόνο και μία που σε βάζει μέσα πολλά εκατομμύρια.

    Που θες να βάλουμε τον πήχη;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. ΑΝ ΜΙΛΑΜΕ ΓΙΑ ΓΝΩΜΗ ΧΙΛΙΑΔΕΣ ΤΟ ΘΕΩΡΩ ΑΣΤΕΙΟ ΠΟΣΟ ΓΙΑ ΝΑ ΤΟ ΜΑΖΕΨΕΙ ΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΚΡΑΤΟΣ ΝΑ ΦΑΝΤΑΣΤΕΙΣ ΑΥΤΑ ΤΑ ΛΕΦΤΑ ΤΑ ΔΊΝΟΥΝ ΚΑΠΙΑ ΑΤΟΜΑ ΜΟΝΟ ΚΑΙ ΜΟΝΟ ΓΙΑ ΤΗ ΑΓΟΡΑ ΜΙΑΣ ΒΙΛΑΣ KAI AN MIΛAME ΓIA ΕΚΑΤΟΜΜΥΡΙΑ ΟΠΩΣ ΕΙΧΑ ΠΕΙ ΚΑΙ ΣΕ ΜΙΑ ΠΑΛΙΑ ΜΟΥ ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΙΠΑΡΧΟΥΝ ΕΝΑ ΚΑΡΟ ΠΑΝΗΓΥΡΑΚΙΑ ΠΟΥ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΣΤΑΜΑΤΉΣΟΥΜΕ ΝΑ ΤΑ ΠΛΗΡΏΝΟΥΜΕ ΓΙΑ ΝΑ ΣΩΘΕΙ ΜΙΑ ΔΕΚΟ ΕΔΩ ΠΛΗΡΏΝΟΥΜΕ ΓΙΑ ΝΑ ΣΠΟΥΔΑΣΟΥ ΜΑΓΕΙΡΕΣ ΣΤΗΝ ΤΟΥΡΚΙΑ ΚΑΙ ΕΙΣΑΓΟΥΜΕ ΦΛΟΥΔΕΣ ΑΠΟ ΠΕΠΟΝΙΑ PUN.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Κάποιος επειγόντως να κάνει δώρο ένα λεξικό στον αγράμματο 'φιλόσοφο του ουζερί' PUN.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Ανώνυμος είπε...

    Κάποιος επειγόντως να κάνει δώρο ένα λεξικό στον αγράμματο 'φιλόσοφο του ουζερί' PUN.
    22 Νοεμβρίου 2010 3:58 μ.μ.

    Ο Γιωργακης και ο Κωστακης ξερεις σε τι σχολεια εχουν εκει στο αμερικα;
    Δεν βαρεθηκηκατε ακομα το προτυπο του για να εχει αξια μια αποψη τι στο καλο ρατσισμος ειναι αυτος.
    Αιρετικος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Για οποιον εχει διαθεση και χρονο και να μαθαινουν και οι νεωτεροι μπορει να ξενιζει το ποιος τα γραφει αν ξεπερασεις ομως αυτο και το δεις ψυχραιμα ισως να λεει αληθειες που αλλοι ξεχνουν ή αποφυγουν
    Αιρετικος

    http://el.wikisource.org/wiki/%CE%A0%CF%81%CE%BF%CE%BA%CE%B7%CF%81%CF%8D%CE%BE%CE%B5%CE%B9%CF%82_%CF%84%CE%B7%CF%82_17_%CE%9D%CE%BF%CE%AD%CE%BC%CE%B2%CF%81%CE%B7/1988-11-11_%CE%93%CE%B9%CE%B1_%CE%9A%CE%BF%CF%83%CE%BA%CF%89%CF%84%CE%AC

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Αγαπητέ Andpik, είμαι ο 11:47,
    δυστυχώς δεν κατάλαβες την παρέμβαση μου. Κάποιες απορίες διατύπωσα για πράγματα που δεν γνωρίζω καλά, δεδομένου ότι όταν συνέβαιναν τα όσα θίγει ο κύριος Στεργίου ήμουν κάπου μεταξύ δημοτικού και γυμνασίου, και ρώτησα αν μπορεί κάποιος γνώστης να μου τις απαντήσει. Δεν τοποθετήθηκα υπέρ της κρατικοποίησης επιχειρήσεων.
    Εφόσον όμως το θέμα ήρθε σε επίπεδο πολιτικής ανάλυσης, θεωρώ ότι το ζήτημα είναι πολύ πιο σύνθετο απ' το να αντιμετωπίζεται με αφορισμούς του τύπου "ας κλείσουν". Προσπαθώντας να σκέφτομαι εθνικά και απροκατάλυπτα, είμαι της γνώμης ότι μια μεγάλη βιομηχανική επιχείρηση δεν έχει σημασία αν είναι ιδιωτικής ή δημόσιας ιδιοκτησίας εφόσον βγαίνει οικονομικά, δημιουργεί ΑΕΠ και απασχόληση. Και αν δεν βγαίνει οικονομικά οφείλει να ασχοληθεί σοβαρά το κράτος με το πως θα την κάνει βιώσιμη, είτε είναι ιδωτική είτε δημόσια (και δεν μιλάω για ΔΕΚΟ, μιλάω για βιομηχανικές επιχειρήσεις). Ναι, οι πρασινοφρουροί τις φέσωσαν ως εκεί που δεν πάει και διόρισαν χιλιάδες τεμπέληδες κομματόσκυλα. Αλλά κι ο Μητσοτάκης τις έκλεισε ελαφρά τη καρδία, εν πολλοίς από ιδεοληψία, χωρίς να ασκήσει σοβαρή πολιτική για την ανόρθωση τους (την ΕΑΣ καλώς την ιδιωτικοποίησε, αλλά κι αυτό το έκανε όχι στα πλαίσια στρατηγικού σχεδιασμού, αλλά εν θερμώ επειδή τσαντίστηκε με τις απεργίες των κολλάδων). Αν κάνω λάθος διορθώστε με με στοιχεία, αυτό ζήτησα εξαρχής. Ούτε για την Ολυμπιακή κατάλαβες την ερώτηση μου. Αυτό που ξέρω είναι ότι ο Ωνάσης πεθαίνοντας την κληροδότησε στο ελληνικό κράτος. Δεν υπήρχε ζήτημα να θέλει να την κάνει κάτι άλλο και το κράτος να επέμβει για υποχρεωτική κρατικοποίηση της. Αν κάνω λάθος παρακαλώ διορθώστε με με στοιχεία. Για το αν γουστάρω εθνικό αερομεταφορέα, ναι γουστάρω. Γιατί τον επιβάλλει η αξιοπρέπεια μίας χώρας και του λαού της. Και η Ολυμπιακή του Ωνάση, και γενικά προ του 81 ήταν απ' τις καλύτερες αεροπορικές εταιρείες παγκοσμίως και ήταν τιμή για την Ελλάδα να την έχει. Είναι ιστορία για την Ελλάδα, και η αντιμετώπιση των χρόνιων προβλημάτων της προϋπόθετε σοβαρή πολιτική με γνώμονα την επιβίωση και την ανόρθωση της, ούτε κλείσιμο, ούτε ξεπούλημα αφού πρώτα δημιουργήσουμε χιλιάδες σαραντάρηδες συνταξιούχους που θα πληρώνουμε όλοι για δεκαετίες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Ολα ιδιωτικά.
    Τσιφλίκια διασπάθησης δημόσιου χρήματος όλες οι ΔΕΚΟ με πρώτο τον ΟΠΑΠ>>> Ρε σεις που ακούστηκε 60.000 ευρώ ετήσιες αποδοχές σε καθαρίστρια με 6 ετή σύμβαση και 142.000 Ευρώ αποδοχές ετήσιες σε προϊστάμενο τμήματος;;;
    Eνώ τα παιδιά του κόσμου με πολυτεχνεία και ιατρικές με masters και διδακτορικά απλώς επιβιώνουν με 1200 Ευρώ >>>όχι μόνο αδικία αλλά και ατιμία του άθλια διαπλεκομένου Πασοκονεοδημοκρατικού συστήματος "των δικών τους παιδιών".

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Την αξιοπρέπειά μας δεν τη χάσαμε όταν παραδοθήκαμε στο ΔΝΤ!

    Τη χάσαμε όταν νομίζαμε επί δεκαετίες ότι είχαμε βρεί σοβαρό μοντέλο ανάπτυξης ( διορισμό στο Δημόσιο ).

    Τη χάσαμε όταν τα δις που μπαίναν από την ΕΟΚ για αναδιάρθρωση της γεωργικής οικονομίας γινόνταν σκυλάδικα και συνεταιρισμοί βουτηγμένοι στην απατεωνιά.

    Τη χάσαμε όταν ο αγρότης του Βελγίου που βγάζει πολλά περισσότερα από τον Ελληνα συνάδερφό του καταφέρνει και σου πουλάει το προιόν του τη στιγμή που το γέννημα μας σαπίζει στο δένδρο ή στο χώμα.


    Περί ΔΕΚΟ και άλλων δαιμονίων..

    Για όλα πρέπει να υπάρχει ένα μέτρο!! Επειδή μια εταιρεία χαρακτηρίζεται ΔΕΚΟ δεν σημαίνει ότι έχει το ακαταλόγιστο.
    Αν δεν πηγαίνει καλά πρέπει να προσαρμόζεται στις απαιτήσεις.

    Εδώ βλέπεις ότι έχουν δημιουργηθεί "κεκτημένα" ανάλογα με το βαθμό κοινωνικής πίεσης ( μέσω απεργιών ) που μπορούσε να ασκήσει η κάθε συντεχνία;

    Τι σημαίνει "δεν μπορούν να μειωθούν οι αποδοχές υπαλλήλων" ή "δεν μπορεί να απολυθούν δημόσιοι υπάλληλοι";

    Που ζούμε;

    ΓΗ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Προς Antrik αν εχει κανει πτηση Αθηνα -λονδινο και το αντιστροφο θα επρεπε να εχει προσεξει οτι η ποιοτητα παροχης υπηρεσιων ειναι ΧΕΙΡΟΤΕΡΗ "τωρα" απο οτι "πριν"
    Χρηστος Βουλγαρης απο Λονδινο

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Εμενα η φωτογρφια της ΠΠ μου θυμιζει Ζωζωκα.
    Παιδι μου ατελειωτο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Το σύνταγμα της Ελλάδας δεν προστατεύει την ιδιωτική περιουσία. Για αυτό δεν πρόκειται να έρθουν σοβαροί επενδυτές στην Ελλάδα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Καλή η λογική ότι "εφόσον δίνει δουλειά στο λαό ας κρατήσουμε ανοιχτή μια εταιρία, ακόμα και αν είναι ζημιογόνα".

    Αλλά, είναι σαν να "βλέπεις το τυρί και να όχι τη φάκα".

    Κατ' εμέ είναι πολύ πιο δίκαιο και πατριωτικό το να αφήνεις αυτές τις εταιρίες να κλείνουν, ακόμα και αν χάσει ο κόσμος τη δουλειά του.

    Γιατί; Γιατί τη θέση τους θα πάρουν πιο υγιείς εταιρίες. Αυτές οι υγιείς εταιρίες θα μπορούν να δίνουν και μεγαλύτερους μισθούς. Το κράτος θα μπορέσει να επενδύσει τα χρήματα που θα έδινε σε πιο παραγωγικούς και υγιείς τομείς, και θα βρει και άλλος κόσμος δουλειά. Το κράτος δε θα χρειάζεται να αυξήσει τους φόρους μας για να πληρώσει εταιρίες.

    Γενικα: Αφήστε την αγορά να δουλέψει και να ξεκαθαρίσει η κατάσταση. Στο τέλος, θα ωφεληθούν ολοι: εταιρίες, εργαζόμενοι, κράτος.

    Το κέρδος και ο επιχειρηματίας ΔΕΝ είναι δαίμονας. Δίνει δουλειές.

    Ευκαιρίες χρειαζόμαστε, όχι επιδόματα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ειναι θεωρητικα οσα λετε γενικα κ.Χαρη..Ετσι επρεπε ναναι.Αλλα δεν ηταν ετσι. Η λεξη επιχειρηματιας...οπως ολα..ξεχειλωσε πολυ εδω..εξω απ το νοημα της...Οποτε και το συμπερασμα σας ειναι εωλο.Θεωρητικα εχετε δικιο.Πρακτικα σφαλετε...Δεν συμβαινει μονο.εδω αυτο..Ολες.οι εννοιες ολων των λεξεων μας...εχουν.διαστρευλωθει...απο ατομικες ερμηνειες...κατα.το δοκουν..Δεν σταθηκε κανεις.στην.εννοια της λεξης..Διαστολες...συστολες...ηχοι κενοι...μυρια εγιναν...Επιχειρω για πολλους θα πει κλεβω.( μαγγια)....θα πει ψευδομαι...θα πει ριχνω τον διπλα το κοροιδο...θα πει γεμιζω την αγορα με.μαιμου επιταγες...κλπ....Δεν υπαρχει τελος τι θα πει....Σιγουρα δεν θα πει αυτο που λετε εσεις...100% δεν θα πει αυτο.Ειτε θελετε ..ειτε οχι...(δυσκολο πολυ να το δεχτητε συτο)...εδω εχουμε.ενα πελωριο θεμα σε ολα ....ΗΘΙΚΟ....των πολιτων. Κατω απο οποιο συστημα...μα οποιο...αυτο δεν θα δουλεψει. μ αυτην την υποδομη...

      Διαγραφή

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.

- Παρακαλούμε στα σχόλια σας να χρησιμοποιείτε ένα όνομα ή ψευδώνυμο ( Σχόλια από Unknown θα διαγράφονται ).
- Παρακαλούμε να μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα στη σύνταξη των σχολίων σας.