13/11/10

Αιγαίο και Καστελόριζο: Πώς διαπραγματεύεται η κυβέρνηση;

Νίκος Κοτζιάς
Είναι γνωστή η αντίσταση που πρόβαλε ο Μακάριος στις παραλλαγές προτάσεων της Αμερικανικής Κυβέρνησης (Σχέδια ‘Ατσεσον) για εκχώρηση από την Ελλάδα της νήσου Καστελόριζο προκειμένου να υπάρξει η πολυπόθητη τότε «Ένωση» της Κύπρου με την Ελλάδα. Οι ΗΠΑ είχαν αναλάβει στις αρχές της δεκαετίας του ’60 αυτή την πρωτοβουλία, φοβούμενες τόσο τυχόν στενή σύνδεση της Κύπρου με την τότε Σοβιετική Ένωση, όσο και την πρόκληση πολέμου ανάμεσα σε δύο κράτη μέλη του ΝΑΤΟ, την Ελλάδα και την Τουρκία. Ανεξάρτητα το πώς αξιολογεί κανείς τις τότε προτάσεις, αυτό που θέλω να υπογραμμίσω εδώ, είναι ότι για την ένωση ολόκληρης της Κύπρου με την Ελλάδα ζητιόταν η παραχώρηση του Καστελόριζου.
Λίγα χρόνια αργότερα, το 1974, προδομένη η Κύπρος από την Χούντα των Αθηνών, έγινε το μεγάλο θύμα της τουρκικής επιθετικότητας και κατοχής. Όμως, το μικρό Καστελόριζο παρέμεινε ελληνικό και μάλιστα με αυξανόμενη ρόλο. Σειρά σχετικά πρόσφατων συμφωνιών για το διεθνές δίκαιο της Θαλάσσης αναγνωρίζουν, πλέον, στο Καστελόριζο την ύπαρξη υφαλοκρηπίδας, καθώς και δικαιώματα Αποκλειστικής Οικονομικής Ζώνης (ΑΟΖ). Ο μικρός ελληνικός βράχος απέκτησε μέγιστη γεω-οικονομική στρατηγική σημασία. Αποτελεί φυσικό εμπόδιο για την Τουρκία που επιθυμεί να κυριαρχήσει στην Ανατολική Μεσόγειο, όπου έχουν εντοπιστεί τεράστια αποθέματα σε πετρέλαιο και αέρια. Με άλλα λόγια έχουν γίνει ανακαλύψεις που προσθέτουν στην γεω-στρατηγική σημασία της περιοχής εν γένει, λόγο γειτνίασης με τα Πετρέλαια της Μέσης Ανατολής, μια αυτοτελή γεω-οικονομική και κατά προέκταση αυτόνομη γεωστρατηγική σημασία.Η Τουρκική διπλωματία εντόπισε σύντομα τα πλεονεκτήματα που αποκτά η θαλάσσια περιοχή στην Ανατολική Μεσόγειο. Προσπαθεί δε, να προωθήσει τρεις στρατηγικές επιλογές: πρώτον να υποβαθμίσει τη σημασία και τη δυνατότητα δράσης του Ισραήλ.

Για αυτό εξάλλου και η στάση της στα πρόσφατα επεισόδια κατά την αποστολή βοήθειας προς την Γάζα. Να εμφανίσει εαυτό, αυτή η δύναμη κατοχής (αλλά για αυτό κουβέντα ορισμένοι Έλληνες ακτιβιστές…), ως εκπρόσωπο των συμφερόντων της Βόρειας Κύπρου και ότι διαχειρίζεται τα δήθεν αυτόνομα συμφέροντα των κατεχομένων εδαφών. Ενώ εμφανίζει τα νόμιμα δικαιώματα της Κυπριακής Δημοκρατίας, ως υπό επιτήρηση, εμφανίζοντας την τελευταία ως κράτος περιορισμένης κυριαρχίας. Και τρίτον, να αποκλείσει την διασύνδεση ανάμεσα σε Ηπειρωτική Ελλάδα – Ρόδο με Καστελόριζο και του τελευταίου με την Κύπρο. Δηλαδή, η Τουρκία υποστηρίζει ότι έχει δικαιώματα δια της κατοχής. Ενώ η Ελλάδα και η Κύπρος δεν έχουν καθότι καλούνται να παραιτηθούν από τα νόμιμα δικαιώματά τους.

Πώς μπορεί να γίνει παραίτηση από δικαιώματα; Με μιας; Ανοικτά; Καμιά κυβέρνηση δεν θα το έκανε, διότι αυτό θα συνιστούσε εθνική προδοσία. Αυτή γίνεται από αδυναμία και δια της διολίσθησης. Επί παραδείγματι δια της αποδοχής, όπως έχει ήδη γίνει, της Τουρκικής θέσης σύμφωνα ότι στην διαπραγμάτευση ως προς το Αιγαίο δεν θα συμπεριλαμβάνεται το Καστελόριζο. Όμως, ένα πλαίσιο συμφωνίας χωρίς το Καστελόριζο σημαίνει ότι η συνολική συμφωνία δεν θα λαμβάνει υπόψη τις ιδιαιτερότητές και τα δικαιώματά του.Αντίθετα με όσα πράττει η ελληνική πολιτεία, πρέπει να καταστήσει σαφές ότι δεν μπορεί να υπάρξει συμφωνία για το Αιγαίο χωρίς αναγνώριση των δικαιωμάτων ΑΟΖ που απορρέουν από τη θέση που κατέχει το Καστελόριζο και η υφαλοκρηπίδα του.

Σε αυτή τη βάση θα πρέπει να υπάρξει αρχική συμφωνία ανάμεσα στην Ελλάδα και την Κύπρο. Αμέσως δε μετά με την Αίγυπτο. Συμφωνίες που θα αναγνωρίζουν την ΑΟΖ του Καστελόριζο. Εάν η Τουρκία έχει άλλη γνώμη, ας πάει εκείνη στο Διεθνές Δικαστήριο της Χάγης. Αλλά το να παραιτείται η Ελλάδα εκ των προτέρων από την εφαρμογή του Διεθνούς Δικαίου σε αναμφισβήτητη περιοχή της, διότι έτσι το επιθυμούν οι Τούρκοι προκειμένου να διαπραγματευτούν άλλα ζητήματα στο Αιγαίο πρόκειται το λιγότερο για εθνική ηλιθιότητα!
πηγή: epirusgate.blogspot.com

12 σχόλια:

  1. Το Καστελόριζο είναι σίγουρο ότι για τους Τούρκους έχει μεγαλύτερη αξία από αυτή άλλων μεγάλων νησιών του Αιγαίου.
    Λόγω ΑΟΖ φυσικά!!!
    Επομένως, τα μάτια μας ΔΕΚΑΤΕΣΣΕΡΑ !!!

    Οι Ιάπωνες έφθασαν στο σημείο να ...μπαζώσουν δύο υφάλους τους, έκτασης μερικών μόλις τετραγωνικών μέτρων που βρίσκονται εκατοντάδες χιλιόμετρα μακριά στον Ειρηνικό, ώστε σύμφωνα με το Δίκαιο της Θάλασσας να θεωρηθούν νησίδες και να αυξηθεί η ιαπωνική ΑΟΖ κατά μερικά ...εκατομμύρια τετραγωνικά χιλιόμετρα !!!

    Δείτε εάν δεν βαριέστε:

    http://www.youtube.com/watch?v=bARZUNc_J88&feature=related

    τζιμης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Πρέπει να προηγηθεί η οριοθέτηση Α.Ο.Ζ με Κύπρο - Αίγυπτο - Λιβύη και μετά να ασχοληθούμε με το Αιγαίο. Αν κατοχυρώσουμε την Α.Ο.Ζ μας με αυτές τις τρεις χώρες έχουμε εξασφαλίσει το 90% των αποθεμάτων φυσικού αερίου της συνολικής Α.Ο.Ζ μας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ειμαι σιγουρος οτι ο Αμερικανοεβραιος ΓΑΠ θα υπερασπισει τα δικαιωματα της Ελλαδας στο ακεραιο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Ηλιθιότητα δεν υπάρχει! Τέλος! Κανείς δεν είναι τόσο ηλίθιος που να μην τα βλέπει αυτά.
    Το μόνο που υπάρχει είναι δόλος (το πιθανότερο)ή αδυναμία.
    Και στις δύο περιπτώσεις η ευθύνη είναι αποκλειστικά ΔΙΚΗ ΜΑΣ, των πολιτών που ψηφίζουμε (και όχι των απεχόντων).
    Κώστας Μ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Εδώ τους δίνουν τη Θράκη για να μας αφήσουν το Ιόνιο τουλάχιστον.

    Η παρούσα κυβέρνηση πρέπει να πέσει πάση θυσία,μπορεί πολοί να φοβάστε να το ξεστομίσετε αλλά ακόμη και πραξικόπημα(πολιτικό) αν χρειαστεί πρέπει να γίνει.Η κατάσταση έχει φτάσει σε απελπιστικό σημείο.

    Η ΝΔ θα πάρει σοβαρή θέση για όλα αυτά ή κάνει την πάπια μήπως γνωρίζει και συναινεί;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Βρε παιδια, πως υπαρχει ακομα κοσμος που απεχει ενοσω διαπρατονται εγκληματα κατα του Ελληνισμού στην Θρακη κ το Αιγαίο? Είναι άξιοι της μοίρας τους όσοι απέχουν, κ όσοι εν γένει δεν μάχονται. Σπύρος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Πωε διαπραγματευεται? Με τον κωλο φυσικα οπως παντα. Χωρις βαζελινη και προφυλακτικο, με αμμο και τριμμενο γυαλι.....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Τζιμυ
    Οι Ιάπωνες έφθασαν στο σημείο να ...μπαζώσουν δύο υφάλους τους, έκτασης μερικών μόλις τετραγωνικών μέτρων που βρίσκονται εκατοντάδες χιλιόμετρα μακριά στον Ειρηνικό, ώστε σύμφωνα με το Δίκαιο της Θάλασσας να θεωρηθούν νησίδες


    Κοιτα μη προλαβουν οι τουρκοι και το μπαζωσουν προς την Τουρκια.
    Προτεινω ταχυτατη εσωτερικη ελληνικη προκηρυξη με προσελευση ολων των ελληνων που εχουν στο παρελθον κατι μπαζωσει ,ειναι αυτοι οι ξεχυλιστες ρεμματων,πιστευω θα μαζευτει η μιση ελλαδα με μεγαλη εμπειρια και αναληψη δρασης στο καστελοριζο που θα πρεπει να το ενωσουν με την Κυπρο.Μηπως διαφωνεις τζιμη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. και κατι για να χαλαρωσουμε λιγο ασχετο εδω αλλα σχετικο με ολους μας.

    Όλοι οι λαοί της Μεσογείου μοιράζονται με διάφορες παραλλαγές ένα παραδοσιακό ποτό με βάση το γλυκάνισο και το ονομάζουν ούζο, ρακι, σαμπούκα, ανίς, παστίς ή αράκ. Στην Ελλάδα περισσότερο γνωστά είναι το ούζο των ανατολικών νησιών του Αιγαίου, το τσίπουρο της Θεσσαλίας και η τσικουδιά της Κρήτης. Μάλιστα το ούζο θεωρείται αποκλειστικά ελληνικό ποτό και μάλιστα προστατεύεται εντός της Ευρωπαϊκής Ένωσης, (εκτός της Ε.Ε. είναι λίγο πιο περίπλοκο).

    Πριν 60 χρόνια όμως ένα από τα πλέον διάσημα ποτά ήταν το ρακί Σαλονίκης και ειδικότερα ο πιο διάσημος εκπρόσωπος του, το Ρακί του Οίκου Χαχάμ Ναχμίας.
    Οπως είπαμε το ρακί και το ούζο ανήκουν στην μεγάλη οικογένεια των ποτών της Μεσογείου με βάση τον γλυκάνισο . Μια ευφάνταστη ετυμολογία αναφέρει οτι η λέξη “ούζο” βγαίνει από την χρήση του όρου uso marsiglia που αφορούσε τον χαρακτηρισμό της ρακής εκλεκτής ποικιλίας που στέλνονταν στην Μασσαλία. Μια ευφάνταστη παραλλαγή της ιστορίας μπορείτε να διαβάσετε ακολουθώντας αυτόν τον σύνδεσμο.

    Αυτή η προσπάθεια λαϊκής ετυμολόγησης αντικατοπτρίζεται και στην εβραϊκή λαϊκή παράδοση για την προέλευση του όρου που ακολουθεί παρόμοιο δρόμο και εμφανίζει την λέξη ούζο, κοινή σε εβραίους/χριστιανούς/μουσουλμάνους, ως παράγωγο της λέξης uzo δηλαδή συνήθεια στα ισπανοεβραϊκά ή από την φράση “yuzar kada dia” δηλαδή για καθημερινή χρήση.

    Αυτές οι ετυμολογίες αντανακλούν την παράδοση και είναι προϊόν της λαϊκής φαντασίας μιας και η λέξη ούζο προέρχεται από το τουρκικό üzüm, το οποίο σημαίνει “τσαμπί σταφύλι” και “αφέψημα από σταφίδες”, όπως μας πληροφορεί ο Dr.Moshe.


    Όμως κατά ένα περίεργο τρόπο ένα άλλο ποτό της οικογενείας, το τσίπουρο, εμφανίζεται να διαθέτει μια εβραϊκή καταγωγή προερχόμενο από το σίκερα που είναι η απόδοση στην ελληνόφωνη Τορά (Π.Διαθήκη) του εβραϊκού σεκάρ/שכר ενός είδους δυνατού ποτού.

    Είναι δύσκολο εως αδύνατον να μιλήσουμε για συγκεκριμένη προέλευση μιας και το ρακί και το ούζο είναι σύγχρονες εκδοχές παλαιότερων παρόμοιων ποτών και το ίδιο όνομα χρησιμοποιείται για διαφορετικά προϊόντα σε διαφορετικές περιοχές. Ξεχωρίζει όμως η εδραιωμένη πεποίθηση, μεταξύ των μελών της χριστιανικής μειονότητας της Θεσσαλονίκης, οτι το ρακί και το ούζο το έφεραν οι σεφαραδίτες εβραίοι στην πόλη. Ο τοπικός λαογράφος της πόλης Κώστας Τομανάς αφηγείται :

    Η εβραϊκή οικογένεια η Ναχμίας καταγόταν από την Μαγιόρκα. Όταν ήρθε στην Θεσσαλονίκη μαζί με τους άλλους Σεφαρδίμ έφερε μαζί της και τα καζάνια με τα οποία κατασκεύαζε στην Ισπανία το ορεκτικό ποτό, που οι τούρκοι ονόμαζαν ρακί. Οι τούρκοι δεν έπιναν κρασί, γιατί το απαγορεύει το Κοράνιο. Αλλά το ιερό βιβλίο δεν έλεγε τίποτα για το ρακί, κι έτσι οι τούρκοι ήταν μεγάλοι ρακιτζήδες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Tο τσιπουρο βγαινει απο τα τσαμπουρα και φυσικα και ετυμολογικα.Απλουστατο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Πώς διαπραγματεύεται η κυβέρνηση;;; Με την όπισθεν....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. //Ξεχωρίζει όμως η εδραιωμένη πεποίθηση, μεταξύ των μελών της χριστιανικής μειονότητας της Θεσσαλονίκης, οτι το ρακί και το ούζο το έφεραν οι σεφαραδίτες εβραίοι στην πόλη.//
    -------------------
    Γιά ποιά ...χριστιανική μειονότητα της Θεσσαλονίκης μιλάς κοπελιά 7:04 μ.μ.;;;

    Η λέξη "ουζο" προέρχεται από τον τελωνειακό όρο "USO (προφέρετε ουζο) MARSIGLIA" που έπρεπε να είναι γραμμένος στα κιβώτια που εξήγοντο από την Λέσβο στην Γαλλία.
    Ευφάνταστες είναι όλες οι άλλες εξηγήσεις yuzar, ιζίμ κλπ αφού οι λέξεις αυτές ελάχιστη ηχητική σχέση έχουν με την λέξη "ούζο".
    Το "τσίπουρο" προέρχεται από την λέξη "τσάμπουρο", αφού και το ποτό αυτό προέρχεται από τα τσάμπουρα των σταφυλιών.
    Τα σίκερα/σεκάρ/שכר, ΟΥΔΕΜΙΑ σχέση έχουν και από άποψη ηχητική. Με τα ...σύκα, μπορεί!!!
    Γιατί τότε θα πουν και οι ...Ιάπωνες ότι προέρχεται από την δική τους λέξη του ποτού "σακέ" !!!


    τζιμης

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.

- Παρακαλούμε στα σχόλια σας να χρησιμοποιείτε ένα όνομα ή ψευδώνυμο ( Σχόλια από Unknown θα διαγράφονται ).
- Παρακαλούμε να μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα στη σύνταξη των σχολίων σας.