23/12/10

Λειτουργία του οργανισμού - Συλλογική λήψη αποφάσεων και υιοθέτηση θέσεων - Άμεση Δημοκρατία

Μια ιδιοφυία θα ευχόταν να ζήσει, πραγματικά, σε δύσκολους καιρούς σαν και αυτούς. Οι σπουδαίοι χαρακτήρες δεν διαμορφώνονται στην ηρεμία της ζωής, ή σε καταστάσεις ασφάλειας. Οι συνήθειες του δυνατού νου, συγκροτούνται καθώς μάχεται δυσκολίες. Οι μεγάλες ανάγκες, απαιτούν μεγάλες αρετές. Όταν το μυαλό του ανθρώπου εξυψώνεται και κινητοποιείται από εικόνες και καταστάσεις που προκαλούν τη γενναιότητα και το μεγαλείο, τότε οι αρετές που θα έμεναν αλλιώς αδρανείς, εμφανίζονται λαμπερές, και δημιουργούν τον χαρακτήρα του ήρωα και του Πολίτη.
-- Abigail Adams, πρώτη κυρία των Η.Π.Α. και υπέρμαχος των δικαιωμάτων της γυναίκας

Συμφωνία Πολιτών:
Η Δημοκρατία Ιδεών, ως οργανισμός ο οποίος δημιουργήθηκε από τους πολίτες και για τους πολίτες, διέπεται εξ’ ολοκλήρου από αρχές άμεσης δημοκρατίας. Δυστυχώς, η σύγχρονη μορφή κοινωνίας εξ’ορισμού δημιουργεί εμπόδια για την διάδοση μιας ανθρώπινης, ενεργής και άμεσης δημοκρατίας. Παρόλα αυτά υπάρχουν και μπορούν να υπάρξουν τρόποι για να
μπορεί να εκφραστεί άμεσα ο πολίτης και να γίνει η θέλησή του πράξη. Στην Δημοκρατία Ιδεών, η άμεση δημοκρατία που οραματιζόμαστε, δεν εκφράζεται πουθενά καλύτερα απ’ ότι στην διαδικασία λήψης αποφάσεων και υϊοθέτησης θέσεων του οργανισμού.
Συγκεκριμένα, ένας σημαντικός τρόπος έκφρασης των πρακτικών της άμεσης δημοκρατίας στον οργανισμό, είναι το online Forum το οποίο θα βρίσκεται στο website της Δημοκρατίας Ιδεών. Στο Forum αυτό θα υπάρχουν κατηγορίες για σημαντικά πολιτικά και κοινωνικά θέματα, όπου ο κάθε χρήστης θα μπορεί να σχολιάσει, ή και ακόμα να ξεκινήσει το δικό του θέμα συζήτησης πάνω στους δικούς του προβληματισμούς. Πάνω σε ένα θέμα, ο κάθε πολίτης θα μπορεί να διαφωνήσει/συμφωνήσει με μία πρόταση, να αντιπροτείνει, να κάνει διάλογο με άλλους πολίτες, να ενημερωθεί για ένα θέμα, να δει όλες τις διαφορετικές απόψεις γύρω από ένα ζήτημα και να εκφράσει τέλος την άποψη του για την κατεύθυνση προς την οποία θα πρέπει να κινηθεί η Δημοκρατία Ιδεών, και για το ποια τελικά θα πρέπει να είναι η επίσημη θέση του οργανισμού για το εν λόγω θέμα. Μία θέση που αφού καθοριστεί με βάση την άμεση δημοκρατία, ο οργανισμός μετέπειτα θα αρθρώσει στην Ελληνική κοινή γνώμη, και βάσει αυτής θα προσπαθήσει να επηρεάσει την πολιτική στη χώρα.
Επιπλέον, η Δημοκρατία Ιδεών θα είναι η μοναδική πολιτική οντότητα, η οποία θα είναι έτοιμη να αλλάξει την θέση της άμεσα για ένα ζήτημα, εφόσον και αν κάτι τέτοιο επιθυμούν οι πολίτες που συμμετέχουν στην συγκεκριμένη συζήτηση για το θέμα αυτό. Με άλλα λόγια, ως πολιτικός οργανισμός, η Δημοκρατία Ιδεών θα ακολουθεί την τάση των πολιτών και της κοινής γνώμης έτσι όπως εκφράζεται στο Forum για να παραμένει ως οργανισμός, άμεσα δημοκρατικός, και μόνιμα αντιπροσωπευτικός της συνεχούς θέλησης της πλειοψηφίας των πολιτών.
Πιστεύουμε πως το όλο εγχείρημα έχει πολλά να προσφέρει στην Ελληνική κοινωνία. Αρχικά, κάθε μορφή ανοικτού και ελεύθερου διαλόγου και επικοινωνίας, προωθεί την υψηλή ιδέα της δημοκρατίας σε μία κοινωνία ανθρώπων. Συγκεκριμένα, η αμεσότητα με τον πολίτη του όλου εγχειρήματος, καθώς και η μόνιμη και διαρκής αντιπροσωπευτικότητα, δύνανται να προωθήσουν την πολύ σημαντική ανάπτυξη της άμεσης δημοκρατίας στην Ελλάδα, εν αντιθέσει με την σαφέστατα υποδεέστερη μορφή δημοκρατίας που είναι σε ισχύ σήμερα.
Επιπλέον, θεωρούμε πως οι πολίτες, συμμετέχοντας, θα ενημερώνονται για τις απόψεις των συμπολιτών τους, κάτι το οποίο θα οδηγεί σε μεγαλύτερη κοινωνική ευαισθησία για θέματα τα οποία αφορούν όλους μας, ή κάποιους από εμάς ξεχωριστά και με έναν ιδιαίτερο τρόπο ο οποίος δεν θα μπορούσε να γίνει κατανοητός χωρίς τη συμμετοχή σε μια τέτοια συλλογική διαδικασία. Μια διαδικασία διαλόγου, στην οποία μπορεί κάποιος να παρατηρήσει όλες τις διαφορετικές απόψεις σε ένα θέμα, και συνεπώς να οδηγηθούμε όλοι μας ευκολότερα σε μία συμφωνία πολιτών που εξ’ορισμού προωθεί και υποστηρίζει την κοινωνική ειρήνη.
Σε γενικότερο επίπεδο, μόνο η ιδέα ότι οι πολίτες στην Ελλάδα μπορούν να συμμετέχουν σε έναν υγιή διάλογο και να συζητούν για πολιτικά θέματα, εκφράζοντας ελεύθερα τις απόψεις και τους προβληματισμούς τους, μπορεί να είναι κάτι πραγματικά επαναστατικό. Και αυτό, διότι η όλη διαδικασία θα γίνεται χωρίς καμμία καθοδήγηση από κανέναν και θα είναι απελευθερωμένη από πολιτικές ιδεολογίες και από την σχεδόν σίγουρη διαστρέβλωση των ΜΜΕ και των πολιτικών κομμάτων. Στη Δημοκρατία Ιδεών, οι πολίτες συζητούν και αποφασίζουν από κοινού για τις ιδέες που οι ίδιοι θέλουν να δουν να πραγματοποιούνται στην Ελλάδα, χωρίς μεσάζοντες, και υπεράνω κομματικών ιδεολογιών.
Τέλος, το όλο εγχείρημα αυτό, πρέπει να γίνει κατανοητό πως βασίζεται στο ύψιστο δικαίωμα των πολιτών, να συμμετέχουν, να ακούγονται, και να είναι ικανοί να αποφασίζουν οι ίδιοι για τις πολιτικές στη χώρα. Αφού συμπεριλάβει κανείς την ποιοτική ενημέρωση που θα προσφέρει η Δημοκρατία Ιδεών μέσω των μελετών της στους πολίτες, καθώς και τη Σχολή Πολιτικής του οργανισμού, διαφαίνεται μία ολοκληρωμένη προσπάθεια για να συμπεριληφθεί ο δυναμικός, ενεργός και δημιουργικός πολίτης στην χάραξη πολιτικής για τη χώρα του. Σε τελευταίο στάδιο, ο πολίτης, αφού έχει βοηθήσει στην λήψη των αποφάσεων αυτών, θα μπορεί, μέσω της πολιτικής επικοινωνίας του οργανισμού, να ενημερώσει την κοινή γνώμη για τις κοινές αυτές θέσεις και να πολεμήσει μαζί με την Δημοκρατία Ιδεών για να τις δει να γίνονται πράξη.

Θεματικές ενότητες Forum:
Πολιτική
Παιδεία
Οικονομία
Εργασία
Πολιτισμός
Υγεία
Εθνική άμυνα
Ασφάλεια
Ενέργεια
Περιβάλλον
Νέες τεχνολογίες
Αγροτική πολιτική
Νησιωτική πολιτική
Εμπορική ναυτιλία
Τουρισμός
Μεταφορές
Εξωτερική πολιτική
Ευρωπαϊκή Ένωση
Οικουμενικός ελληνισμός
Θέματα γενικού ενδιαφέροντος


Σελίδα της Δημοκρατίας Ιδεών στο FaceBook

9 σχόλια:

  1. Δημοκρατία Ιδεών;


    «...οι πολίτες συζητούν και αποφασίζουν από κοινού...»

    Τι θα πεί δημοκρατία ιδεών; Ποιός είναι ο δήμος τους ακριβώς και πότε συντάχθηκαν νόμιμα σε δήμο πολιτών, με την ιδιότητα του πολίτη;

    Καταλαβαίνω πως η προσπάθεια είναι ίσως αγνή, αλλά το κείμενο δείχνει τεράστια άγνοια των βασικών αρχών και διαστάσεων της δημοκρατίας. Μπορεί και ελπίζω να κάνω λάθος, αλλά δεν το νομίζω.

    Αλήθεια, τους πολίτες στην Ελλάδα που τους έχουμε κρυμμένους; Επειδή μιλούν γιά πολίτες η Ν.Δ. και το ΠΑ.ΣΟ.Κ., ξαφνικά έχουμε πολίτες στην Ελλάδα και γενικά στον πλανήτη Γη;

    Χωρίς πολιτική παιδεία; Τι οφείλει να γνωρίζει, πώς να εκφράζεται και να συμπεριφέρεται και τι να πράττει ο πολίτης γενικά, και ιδιαίτερα σε δύσκολη εποχή, όπως εκείνη κατά την οποία οι Έλληνες βρίσκονταν υπό ρωμαΐκή κυριαρχία, γράφει ο γνωστός συγγραφέας Πλούταρχος (περ. 50-120 μ.Χ) στο δοκίμιό του «Πολιτικά Παραγγέλματα». Το απευθύνει σε ένα νεαρό συμπατριώτη του που θέλει να ασχοληθεί με τα κοινά της ιδιαίτερης πατρίδας του, πράγμα που ο ίδιος ο Πλούταρχος είχε κάνει, κάτω από τις συγκεκριμένες συνθήκες της εποχής. Στο δοκίμιο αυτό απαντά, για πρώτη φορά ο όρος πολιτική παιδεία (παρ. 21).

    Αλλά και στο πλατωνικό Συμπόσιο, η Διοτίμα διδάσκει τον Σωκράτη πως η Αρετή είναι «έξις προαιρετική» και επομένως η έφεση για την απόκτησή της είναι από τη φύση της ριζωμένη στο Ερωτικό Δαιμόνιο. Ο Πολιτικός Έρωτας απαιτεί την επίτευξη της Aρετής από τους πολίτες...


    Καλή μελέτη!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Προς ανώνυμο 12:47 μ.μ.

    Ενώ τώρα... ο "Πολιτικός Έρωτας" των πολιτικών μας, ξεχειλίζει απ τα μπατζάκια τους !

    Ερωτευμενάααακιιιι , με πότισες φαρμάααακιιιιι
    βρε μελαχρινάααακιιι...

    :P

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Απάντηση στο:

    Ενώ τώρα... ο "Πολιτικός Έρωτας" των πολιτικών μας, ξεχειλίζει απ τα μπατζάκια τους !

    Ερωτευμενάααακιιιι , με πότισες φαρμάααακιιιιι
    βρε μελαχρινάααακιιι...

    : P

    Φίλτατε Ρ,



    Ευχαριστώ γιά την αρμονική σου ανάδραση. Με την αλλαγή του θρησκευτικού προσήμου των Ελλήνων, η πολιτική έκανε ‘outsource’ την ηθική στην θρησκεία. Έτσι έσβησε ο Πολιτικός Έρωτας των πολιτικών μας.

    Δεν υπάρχει πιά σχεδόν σε κανέναν τους ούτε το πάθος, ούτε η προαιρετική έξις της Αρετής. Πρέπει να περάσουμε λοιπόν σε μία περίοδο "διαφώτισης". Να μάθουμε τι είναι και τι δεν είναι δημοκρατία, τι κάνουν ο κοινοβουλευτισμός και τα κόμματα στην κοινωνία, γιατί τα κόμματα γίνονται τόσο εύκολα ο ζωτικός βιότοπος της διαφθοράς, το πως ελέγχεται και από ποιούς το όλο σύστημα, πίσω από τις κουρτίνες, τον ρόλο του χρήματος και των τραπεζών, και μια σειρά άλλα.



    : Μ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Εδω δε κανουν μια δημοσκοπηση για τα ματια του κοσμου και εσεις λετε για Δημοκρατια pun.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. "Ο/Η Ανώνυμος είπε...
    Εδω δε κανουν μια δημοσκοπηση για τα ματια του κοσμου και εσεις λετε για Δημοκρατια pun.
    23 Δεκεμβρίου 2010 10:14 μ.μ."

    Στην κρίση του καθένα!

    http://kodikas-dimon-koinotiton.blogspot.com/

    Άλλο ο "Πολιτικός Έρωτας" των πολιτικών μας, κι άλλο η πολιτικοεραστία,

    http://diaploki-diafthora.blogspot.com/2008/02/blog-post_10.html

    όπως και η δικαιοεραστία

    http://stoixeiadiaplokis.blogspot.com/2008/06/blog-post_28.html

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. @ Ανώνυμος 23 Δεκεμβρίου 2010 12:47 μ.μ.

    Ευχαριστούμε για το σχόλιο. Θα συμφωνήσω μαζί σας για την ανάγκη πολιτικής παιδείας. Επιπλέον όμως θα πρόσθετα και την ανάγκη ποιοτικής και σωστής ενημέρωσης ως εξίσου απαραίτητη προϋπόθεση για μια ενεργή και δημιουργική συμμετοχή.

    Και για τις δύο περιπτώσεις όμως η Δημοκρατία Ιδεών έχει ήδη συμπεριλάβει αντίστοιχες πρωτοβουλίες στην κεντρική της στρατηγική. Θα ήθελα να σας παραπέμψω σχετικά στο πρόγραμμα παρουσίασης του οργανισμού μας. (http://www.facebook.com/notes/dimokratia-ideon/programma-parousiases-demokratias-ideon/176398742385444)

    Επιπλέον να σας παραπέμψω στη σελίδα μας στο Facebook (http://www.facebook.com/pages/Dimokratia-Ideon/157324787645914) όπου αύριο και σύμφωνα με το πρόγραμμα, θα υπάρχει ανάρτηση σχετικά με την ποιοτική ενημέρωση που απαιτείται στη χώρα, και τι σκοπεύουμε να κάνουμε εμείς για αυτό.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. ΤΙΠΟΥΚΕΙΤΟΣ
    Οι προθεσεις φαίνονται αγνές αλλά ταυτοχρονα και καπως αφελείς.
    Αμεση δμοκρατία εμφανίστηκε για πρώτη φορα στην Αρχαια Ελλάδα, στην Αθηνα αλλά και αλλού. Θα πρέπει να μην έχει ρίξει κανείς ούτε μια επιπόλαιη μα΄τιά για να μην ξέρει πόσες φορές αλλαζε η γνωμη των Αθηναίων για κρίσιμα θέματα (όπως η δίκη των δέκα στρατηγών που τελικά εκτελέστηκαν)κάτω από την πίεση συχνά ανοσιων πιέσεων,ιδιο΄τελών συμφεροντων και ταξικών συγκρουσεων.
    Κανένα πολίτευμα από μόνο του και καμία διαδικασία αφ'εαυτης δεν λειτουργεί ομαλά χωρίς ηγεσία. Μόλις πέθανε ο Περιλής η Αθηνα έγινε έρμαιο των λαικών διαθέσεων, ευμετάβολων και ασταθών. Ούτε οι αρχαίοι Ελληνες (ούτε άλλος)έλυσαν το πρόβλημα του ιδανικού πολιτεύματος ακριβώς επειδή η λειτουργία του εξαρτάται από τους ανθρώπους που το εφαρμόζουν. Καλή λοιπόν είναι η ανταλλαγή απόψεων, χρήσιμη και ενίοτε (όχι πάντα)εποικοδομητική. Είναι αναγκαία αλλά όχι και ικανή συνθήκη για να διαμορφωθεί και να ασκηθεί Πολιτική.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Η διαχείριση της απάθειας και του θυμού είναι το μέγιστο ζητούμενο στην παιδεία που θα κορυφωθεί μέσα σε μια δημιουργική δημοκρατία.

    Χωρίς πειθαναγκαστικούς φόβους αλλά με πειθαρχίες που φθάνουν σε απίστευτα διεξοδικές εκφράσεις δημιουργικής ζωής.

    Έτσι αποφάσιζαν και αποφασίζουν μέσα και απο τις διαφωνίες τους οι 6 Θεοί και 6 Θεές του Ολύμπου, παρέχοντας το καλύτερο παράδειγμα στην αθανασία της μυθολογίας την επιστήμη των επιστημών μας.

    Καλά Ηλιούγεννα καλά Ελληνούγεννα

    Αριστόβουλος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Πολύ ωραία ακούγεται ως πρόταση η Δημοκρατία Ιδεών και παρά τα όποια μειονεκτήματα είναι επιτέλους ένα σημείο αναφοράς απο το οποίο μπορεί να ξεκινήσει κάτι. Πολύ θετικά και άκρως εποικοδομητικά τα σχόλια που ακολούθησαν και παρά τις όποιες επιφυλάξεις τους, δεν κάνουν νομίζω τίποτε άλλο απο το να συμβάλλουν πολύ δημιουργικά στην υλοποίηση αυτής της ιδέας.
    Κατανοήσαμε (όσοι μπορούμε τέλος πάντων)μέσα απο το παράδειγμα της αρχαίας Ελλάδας ότι δεν υπάρχει ιδανικό πολιτευμα γιατί η λειτουργία του εξαρτάται απο τους ανθρώπους που το εφαρμόζουν. Είχαμε την παρέμβαση σχολιαστού (Αριστοβούλου)που σαν απο μηχανής θεός προέτρεψε με την παρακάτω πολύ ωραία δήλωση του την οποία παρουσιάζω αυτούσια: "Η διαχείριση της απάθειας και του θυμού είναι το μέγιστο ζητούμενο στην παιδεία που θα κορυφωθεί μέσα σε μια δημιουργική δημοκρατία.

    Χωρίς πειθαναγκαστικούς φόβους αλλά με πειθαρχίες που φθάνουν σε απίστευτα διεξοδικές εκφράσεις δημιουργικής ζωής.

    Έτσι αποφάσιζαν και αποφασίζουν μέσα και απο τις διαφωνίες τους οι 6 Θεοί και 6 Θεές του Ολύμπου, παρέχοντας το καλύτερο παράδειγμα στην αθανασία της μυθολογίας την επιστήμη των επιστημών μας.

    Καλά Ηλιούγεννα καλά Ελληνούγεννα"

    Νομίζω οτι ήδη πήραμε το πρώτο μάθημα πολιτικής παιδείας και οτι ήδη νοιώσαμε το πρώτο σκίρτημα "πολιτικού έρωτος".

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.

- Παρακαλούμε στα σχόλια σας να χρησιμοποιείτε ένα όνομα ή ψευδώνυμο ( Σχόλια από Unknown θα διαγράφονται ).
- Παρακαλούμε να μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα στη σύνταξη των σχολίων σας.