«Σηκώνουμε τα μανίκια μας για τη Διώρυγα Κωνσταντινούπολη, ένα από τα μεγαλύτερα σχέδια του αιώνα που θα επισκιάσει τις διώρυγες του Παναμά και του Σουέζ», δήλωσε ο Ερντογάν στη διάρκεια τηλεοπτικής ομιλίας του.
Οι προκαταρκτικές μελέτες για το σχέδιο, που πρόκειται να διαρκέσουν δύο χρόνια, θα αρχίσουν μετά τις βουλευτικές εκλογές του Ιουνίου, δήλωσε ο πρωθυπουργός, χωρίς να αποσαφηνίσει τις οικονομικές πλευρές του σχεδίου.
Η διώρυγα, η διάνοιξη της οποίας θα γίνει στην ευρωπαϊκή πλευρά της Κωνσταντινούπολης, θα έχει μήκος από 40 ως 50 χιλιόμετρα και βάθος 25 μέτρα, διευκρίνισε.
Θα μπορούν να την χρησιμοποιούν τα πιο μεγάλα δεξαμενόπλοια και κρουαζιερόπλοια, με ρυθμό 160 την ημέρα, γεγονός που θα επιτρέψει να αποσυμφορηθούν τα στενά του Βοσπόρου, πρόσθεσε ο Ερντογάν, υπογραμμίζοντας ότι 140 εκατομμύρια τόνοι πετρελαίου μεταφέρονται ετησίως μέσω του Βοσπόρου.
Από το Βόσπορο, ο οποίος έχει μήκος περίπου 30 χιλιόμετρα, διέρχονται κάθε χρόνο πολλές δεκάδες χιλιάδες εμπορικά πλοία, με αποτέλεσμα οι περίπου 13 εκατομμύρια κάτοικοι της Κωνστνατινούπολης να αντιμετωπίζουν σοβαρούς κινδύνους περιβαλλοντικής καταστροφής.
«Το σχέδιο αυτό είναι ένα ενεργειακό σχέδιο, ένα σχέδιο για τις μεταφορές (...) Όμως πρώτα απ' όλα πρόκειται για ένα σχέδιο για το περιβάλλον. Πρόκειται για ένα σχέδιο για την προστασία της φύσης, της θάλασσας, των υδάτινων πόρων (...) της Κωνσταντινούπολης και των περιχώρων της», δήλωσε ο πρωθυπουργός.
Το σχέδιο προβλέπει επίσης την κατασκευή ενός αεροδρομίου -- του τρίτου της Κωνστνατινούπολης και του μεγαλύτερου της Τουρκίας-- και ενός λιμανιού κοντά στη διώρυγα, δήλωσε ο Ερντογάν, ο οποίος δεν θέλησε να αποκαλύψει τη χάραξη της υδάτινης οδού ούτε το κόστος του σχεδίου.
Ο Τούρκος πρωθυπουργός όρισε το 2023 ως έτος ολοκλήρωσης των εργασιών, το οποίο συμπίπτει με την εκατοστή επέτειο της ίδρυσης της Τουρκικής Δημοκρατίας πάνω στα ερείπια της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας.
Το σχέδιο αυτό ανακοινώθηκε ενώ το ισλαμιστικών καταβολών Κόμμα της Δικαιοσύνης και της Ανάπτυξης (AKP) του Ερντογάν, το οποίο βρίσκεται στην εξουσία από το 2002, έχει ξεκινήσει προεκλογική εκστρατεία ελπίζοντας σε μια νέα νίκη στις προσεχείς βουλευτικές εκλογές που θα διεξαχθούν στις 12 Ιουνίου.
Ο Βόσπορος, από τον οποίο περνούν υποχρεωτικά τα πλοία που προέρχονται από τη Μαύρη Θάλασσα ή κατευθύνονται προς αυτή, είναι μεταξύ των πιο πολυσύχναστων στενών του κόσμου.
www.kathimerini.gr με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ
Εμείς σηκώνουμε τα μανίκια και εκτρεπουμε τον Αχελώο.
ΑπάντησηΔιαγραφήθα γίνει στην ευρωπαϊκή πλευρά της Κωνσταντινούπολης
ΑπάντησηΔιαγραφήΕγω θα το προτιμουσα το εργο αυτο να γινοτανε απο την αλλη μερια προς
την Ασιατικη Τουρκια.Τωρα καθιερωνονται και γεωπολιτικα τα Στενα σαν αναποσπαστο τμημα του κρατους της Τουρκιας.Και η "καρδια"
της Τουρκιας δεν ειναι η Αγκυρα αλλα ητανε και θα ειναι ,αν το πετυχει η Τουρκια αυτο,η Κωνσταντινουπολη.
Αγαπητοί κύριοι
ΑπάντησηΔιαγραφήΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ
Θα σας παρακαλούσα μια και σας θεωρώ έγκριτο blog, να δημοσιεύεται έγκυρες ειδήσεις και όχι την κάθε μ@κ@κία που πασάρουν τα τουρκάκια....
Η δήλωση του "ΤΟΥΡΚΟΥ" 'ότι προτίθεται να φτιάξει ένα τέτοιο έργο ισοδυναμεί με την δήλωση ενός αφρικανικού λιμοκτονούντος κράτους ότι σκέφτεται να εξελίξει το διαστημικό του πρόγραμμα για την αποστολή αστροανυτών στην ΑΝΔΡΟΜΕΔΑ.....ας κριτικάρουμε λίγο τους ΤΟΥΡΚΟΥΣ...αρκετές μ@κ@κίες έχουμε ακούσει απο τα ΤΟΥΡΚΑΚΙΑ.....και να είστε σίγουροι ότι σας διαβάζουν....σας διαβεβαιώ....
28 Απριλίου 2011 7:50 μ.μ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαι ομως δεν ειναι οπως τα γραφεις.
Οι Τουρκοι βρισκονται εμπρος σε ενα σταυροδρομι που ειναι η του υψους η του βαθους και αυτο το εργο
ειναι τεραστιων γεωπολιτικων διαστασεων για αυτους αλλα και για τους γυρω απο αυτους και σε μεγαλη
απο αυτους αποσταση