10/4/11

To τρένο της Σαγκάης


Τον Ιανουάριο του 2004 οι δύο γερμανικοί μηχανολογικοί και ηλεκτρονικοί κολοσσοί, η Siemens και η ThyssenKrupp, παρακολουθούσαν υπερήφανα το επίτευγμά τους, το τρένο υψηλής ταχύτητας Maglev καθώς ξεκινούσε το παρθενικό του ταξίδι από το σταθμό Λονγκ Γιανγκ με προορισμό το αεροδρόμιο Πουντόνγκ της Σαγκάης. Χάρη στην ηλεκτρομαγνητική τεχνολογία, το εκπληκτικό αυτό τρένο έχει τη δυνατότητα να καλύπτει τη διαδρομή αυτή των τριάντα περίπου χιλιομέτρων σε λιγότερο από οκτώ λεπτά, ταξιδεύοντας με ταχύτητα 400 χιλιομέτρων την ώρα.

Πρόκειται για το ταχύτερο επίγειο μέσο μεταφοράς στον κόσμο. Ήταν όμως ακριβό. Όταν οι Κινέζοι ανακοίνωσαν την πιθανότητα επέκτασής του κατά 130 ακόμη χιλιόμετρα μέχρι τον τουριστικό προορισμό του Χαν-γκτσόου, η κοινοπραξία ζήτησε 6 δισεκατομμύρια δολάρια για την κατασκευή.

Ένα βράδυ του Δεκεμβρίου του 2004 το κλειστό κύκλωμα τηλεόρασης στην αποθήκη συντήρησης του υπερσιδηροδρόμου στη Σαγκάη κατέγραψε την απρόσμενη άφιξη μιας ομάδας Κινέζων μηχανολόγων. Άρχισαν να κάνουν μετρήσεις, να ζυγίζουν και να εξετάζουν το τρένο. Μέσα σε ένα χρόνο, η Κίνα ανακοίνωσε ότι θα κατασκεύαζε τη δική της υπερταχεία Maglev.

 Αμέσως παρενέβη ο Γερμανός υπουργός Εξωτερικών Φρανκ Βάλτερ Σταϊνμάιερ, ενώ ο γερμανικός Τύπος κατηγόρησε την Κίνα ότι έκλεψε την τεχνολογία και πλαστογράφησε τη γερμανική τεχνογνωσία σε απίστευτο βαθμό. Η Siemens και η ThyssenKrupp βρέθηκαν μπροστά σε ένα δίλημμα. Παρά το γεγονός ότι επρόκειτο για ένα τεράστιο έργο, η κοινοπραξία αποφάσισε να κινηθεί πολύ προσεκτικά, δεδομένου ότι είχε υποβάλει προσφορές και για άλλες μεγάλες επενδύσεις στην Κίνα. 


Επιπλέον η Σαγκάη ήταν η μοναδική βιτρίνα του υπερσιδηροδρόμου στον κόσμο και η κοινοπραξία χρειαζόταν να έχει καλές σχέσεις με τους Κινέζους, ώστε να επιδεικνύει το επίτευγμά της και σε άλλους επίδοξους πελάτες. Τελικά έγινε συμβιβασμός, σύμφωνα με τον οποίο το 90% των νέων τρένων θα κατασκευάζονταν στην Κίνα υπό Γερμανική επίβλεψη. Εστω και έτσι όμως παραμένει  γεγονός ότι η κοινοπραξία υπέστη μεγάλο πλήγμα.

7 σχόλια:

  1. Άλλοι φτιάχνουν τρένο, εμείς το διαλύουμε.

    Χρειαζόμαστε τρένο που να συνδέει όλες τις πόλεις της Ελλάδας άνω των 5000 κατοίκων. Και χρειαζόμαστε τρένο που να μας συνδέει με τα Βαλκάνια, την Δυτική Ευρώπη, και την Ρωσία έως την Κίνα.

    Τρένο σημαίνει εμπόριο, ανάπτυξη, μπορούμε να διαθέσουμε τα προιόντα μας, και να προωθήσουμε τον πολιτισμό μας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. ΚΙ ΕΜΕΙΣ ΦΤΙΑΧΝΟΥΜΕ, Η ΕΣΤΩ ΦΤΙΑΧΝΑΜΕ (ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΞΕΡΩ ΑΝ ΣΥΝΕΧΙΖΟΥΝ) ΜΕΧΡΙ ΠΕΡΥΣΙ-ΠΡΟΠΕΡΣΙ ΥΠΟΔΟΜΕΣ ΓΙΑ ΤΡΑΙΝΑ ΠΟΥ ΘΑ ΤΡΕΧΟΥΝ ΜΕ ΚΑΜΙΑ ΚΑΤΟΣΤΑΡΑ; 150; 150 ΚΑΙ; ΧΙΛΙΟΜΕΤΡΑ, ΑΝ ΔΕΝ ΚΑΝΩ ΛΑΘΟΣ.
    ΑΝ ΚΑΝΩ ΛΑΘΟΣ ΜΕ ΧΑΡΑ ΘΑ ΔΩ ΝΑ ΜΕ ΔΙΟΡΘΩΝΕΤΕ ΚΑΙ ΘΑ ΑΝΑΦΩΝΗΣΩ ΖΗΤΩ.
    ΟΠΩΣ ΕΠΙΣΗΣ ΔΕΝ ΕΧΟΥΜΕ ΤΡΕΝΟ ΣΤΗΝ ΜΙΣΗ ΧΩΡΑ.
    ΠΟΣΟ ΠΙΣΩ ΕΙΜΑΣΤΕ;
    Τ Ρ Α Γ Ι Κ Α

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. East με τα λεφτά που έχει κοστίσει ο ΟΣΕ στον ελληνα φορολογούμενο, τρένα- διαστημόπλοια έπρεπε να είχαμε όχι Maglev....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. "East με τα λεφτά που έχει κοστίσει ο ΟΣΕ στον ελληνα φορολογούμενο, τρένα- διαστημόπλοια έπρεπε να είχαμε όχι Maglev...."

    Γι'αυτό πρέπει:

    -Nα σταματήσει ο ΟΣΕ και οι κρατικές επιχειρήσεις να κάνουν κοινωνική πολιτική. Η κοινωνική πολιτική πρέπει να γίνεται από το κράτος.

    -Να φορολογηθεί η βενζίνη για να επιδοτηθεί το τρένο.

    -Να χρησιμοποιήσουμε μετανάστες ως φθηνό χειρωνακτικό εργατικό δυναμικό ώστε να έχουμε ανταγωνιστική βιομηχανία και υποδομές.

    -Ο ΟΣΕ και όλες οι συγκοινωνίες να κρατικοποιηθούν, και να ελέγχονται απευθείας από την κυβερνηση(κι όχι από σωματεία εργαζoμένων), και να αναλάβουν έργα και σε φτωχότερες χώρες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Ενώ την Ελλάδα την έχουν καθηλώσει μικροσυμφέροντα και απάτες στην εποχή του αυτοκινήτου (όπως λέμε στην εποχή των σπηλαίων)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. >Τρένο σημαίνει εμπόριο, ανάπτυξη, μπορούμε να διαθέσουμε τα προιόντα μας, και να προωθήσουμε τον πολιτισμό μας.<

    Ρε East, ποια προϊόντα και ποιον πολιτισμό θα προωθήσουμε/διαθέσουμε; :-)

    Πρέπει να γίνει διορθόδοξος σιδηρόδρομος, ε; ;)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Τις τελευταίες μέρες βλέπουμε στον Έβρο να μεταφέρονται εμπορικά βαγόνια στην βουλγαρία και να επιστρέφει η μηχανή του τρένου χωρίς βαγόνια. Ξεπουλάει ο ΟΣΕ ότι έχει και δεν έχει;

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.

- Παρακαλούμε στα σχόλια σας να χρησιμοποιείτε ένα όνομα ή ψευδώνυμο ( Σχόλια από Unknown θα διαγράφονται ).
- Παρακαλούμε να μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα στη σύνταξη των σχολίων σας.