10/10/11

ΤΑ "ΖΟΡΙΑ" ΤΟΥ ΤΑΓΙΠ

Κρίστυ Εμίλιο Ιωαννίδου
Συγγραφεύς – Ναυτικός
Μέλος Ελληνικής Εταιρίας Στρατηγικών Μελετών (ΕΛ.Ε.Σ.ΜΕ.)



Ιστορίες «Γεωπολιτικού» Καφέ.



-Πες μου, καλή μου, τι φυσάς και βαριαναστενάζεις, και την εικόνα του Ταγίπ κάθε λεπτό κοιτάζεις;

-Το αστέρι μου, προβλήματα έχει στο ζώδιό του, κίνδυνος το ηγετικό να χάσει πρότυπό του.

Τους τόνους του ανέβασε πολύ στο κουρδικό κι αντιπαράθεση άνοιξε με το ενεργειακό.

Αχ, θα υπάρξει αντίδραση με τον εκδημοκρατισμό, αφού το βαθυκράτος τους ωθεί ατατουρκισμό[1]

Σαν να μην έφταναν αυτά, έχει και να σκεφθεί
τα Heron[2] που απ’ το Κουρδιστάν σημαίνουν απειλή...

-Κι εσύ, μαρή, που τα ’μαθες και ξέρεις τέτοια νέα,
μήπως για «φίλο» έπιασες κρυφά τον Χορταρέα;

-Εάν προβάλλει δυνατά, στρατιωτική ισχύ,
θα εναντιωθούν οι πέριξ του, το είπε και ο Νταγκί[3].

-Ας φρόντιζε, μην έπεφτε σε «μέθη εξουσίας»,
αλαζονεία κι έλλειψη πολιτικής σοφίας.

Μπορεί, καλέ, να «παντρευτούν» Ευρώπη και Σαρία,
δεν βλέπει τι τραβά ο «Σαβάς» στο «Έρωτας & Τιμωρία»;

Να χαλαρώσει, λέω εγώ, να πιει και καμμιά σόδα,
οι «γκρίζες ζώνες» που φορεί, δεν είναι πια στην μόδα!




Πάσα ομοιότης με πρόσωπα και γεγονότα δεν είναι καθόλου συμπτωματική!

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ:
Οι πληροφορίες αντλήθηκαν από το άρθρο του Χρήστου Μηνάγια: «Τουρκία: Οξύνοια και πολιτική σοφία  ή γεωστρατηγικά αδιέξοδα και παραλογισμοί;» στο www.geostrategy.gr. (5 Οκτ. 2011). Πιέσατε ΕΔΩ



[1] Το μεγαλύτερο μέρος των ψηφοφόρων του κυβερνώντος κόμματος της Τουρκίας αποτελείται από εθνικιστές και κεμαλιστές-ατατουρκιστές.
[2] Μη επανδρωμένα σκάφη (6 στον αριθμό) που εγκατέστησε το Ισραήλ στο Βόρειο Ιράκ υπό τον έλεγχο της Κουρδικής Περιφερειακής Διοίκησης.
[3] Ιχσάν Νταγκί: Τούρκος αρθρογράφος ο οποίος σε άρθρα του στην Zaman (23 και 27-9-2011) επικρίνει την κυβέρνηση Ερντογάν.


Κρίστυ Εμίλιο Ιωαννίδου

Συγγραφεύς – Ναυτικός
Μέλος Ελληνικής Εταιρίας Στρατηγικών Μελετών (ΕΛ.Ε.Σ.ΜΕ.)



10 σχόλια:

  1. Έχουμε κι εμείς ζόρια, πολλά ζόρια. Πάρα πολλά ζόρια. Και το ημερολόγιο – εορτολόγιο κλπ, μας κοροϊδεύει !

    Σήμερα, 10 Οκτώβρη, είναι Ημέρα Ψυχικής Υγείας, αλλά και Ημέρα κατά της Θανατικής Ποινής.

    Συμβαδίζουν αυτά τα δύο στις όμορφες ημέρες που διανύουμε ;

    Μήπως, λέω μήπως, αναρωτιέμαι ως συνήθως, η Επαναφορά της Θανατικής Ποινής θα κάνει πολύ μεγάλο καλό στην Ψυχική μας Υγεία ;

    Μια τοσοδούλα απορία εκφράζω, που θα μείνει, ως συνήθως, αναπάντητη, αλλά ποτέ δεν κάνει κακό να ρωτάμε, κάνει ; Δεν κάνει, κι αν κάνει, ας κάνει.

    Καλημέρα σε όλους και Καλή Εβδομάδα.
    Ρίκα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Και ποιός σού είπε Ρίκα μου ότι έχει καταργηθεί; Για ξαναρίξε μια ματιά στο Σύνταγμα να δεις τί λέει...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Καλέ μου Φίδη, διευκρίνισέ μου τι ακριβώς εννοείς, όταν βρεις χρόνο και κέφι. Έριξα μια ματιά στο Σύνταγμα, είδα ένα παιχνίδι με τις λέξεις που περιέχει και πολλά ανέκδοτα, περί προστασίας της εργασίας, της Ζωής, της αξιοπρέπειας, κλπ. Μηδενιστική η άποψή μου, θα μου πεις, καμία αντίρρηση, είναι της μόδας άλλωστε. Στην εποχή του μηδενισμού, ας κάνουμε λίγη ομοιοπαθητική.

    ΣΥΝΤΑΓΜΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ
    Άρθρο 7
    1.-……… Θανατική ποινή δεν επιβάλλεται, εκτός από τις περιπτώσεις που προβλέπονται στο νόμο για κακουργήματα τα οποία τελούνται σε καιρό πολέμου και σχετίζονται με αυτόν.
    Δική μου απορία : σε ποιο νόμο ;

    Άρθρο 106
    1.-Για την εδραίωση της κοινωνικής ειρήνης και την προστασία του γενικού συμφέροντος το Κράτος προγραμματίζει και συντονίζει την οικονομική δραστηριότητα στη Χώρα, επιδιώκοντας να εξασφαλίσει την οικονομική ανάπτυξη όλων των τομέων της εθνικής οικονομίας. Λαμβάνει τα επιβαλλόμενα μέτρα για την αξιοποίηση των πηγών του εθνικού πλούτου, από την ατμόσφαιρα και τα υπόγεια ή υποθαλάσσια κοιτάσματα, για την προώθηση της περιφερειακής ανάπτυξης και την προαγωγή ιδίως της οικονομίας των ορεινών, νησιωτικών και παραμεθόριων περιοχών.
    Δική μου απορία : Τι γίνεται όταν δεν κάνει τίποτα από αυτά, αλλά ΑΚΡΙΒΩΣ ΤΑ ΑΝΤΙΘΕΤΑ ;

    ΤΜΗΜΑ Δ': Ακροτελεύτια διάταξη
    Άρθρο 120
    2.- Ο σεβασμός στο Σύνταγμα και τους νόμους που συμφωνούν με αυτό και η αφοσίωση στην Πατρίδα και τη Δημοκρατία αποτελούν θεμελιώδη υποχρέωση όλων των Ελλήνων.
    4.- Η τήρηση του Συντάγματος επαφίεται στον πατριωτισμό των Ελλήνων, που δικαιούνται και υποχρεούνται να αντιστέκονται με κάθε μέσο εναντίον οποιουδήποτε επιχειρεί να το καταλύσει με τη βία.
    Απορία μου επί του 2.- : Ισχύει και για τους ελληνόφωνους, ή μόνο για τους Έλληνες ; Και ποιος ορίζει σήμερα ποιοι είναι οι Έλληνες ; Επί της ουσίας, όχι ονομαστικά.
    Απορία μου επί του 4.- : Να αντιστέκονται απλά, ή και να επιτίθενται ; Ξέρουμε ότι ο αμυνόμενος είναι ο καλύτερα επιτιθέμενος.

    Αυτά τα λίγα και ενδιαφέροντα, αλλά όχι σαφή, για εμένα τουλάχιστον, βρήκα. Κάπου είχα διαβάσει ότι επιβάλλεται θανατική ποινή σε όσους είναι ένοχοι για εσχάτη προδοσία, σε καιρό πολέμου. Πιάσε το αυγό και κούρεψέ το. Ίδιο κούρεμα με το επικείμενο δικό μας, παρακαλώ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Συνεχίζουν οι μικρές μου απορίες : Ποιος είναι προδότης ; Αυτός που προδίδει. Ποιον, ή τι, προδίδει ; Αν υποθέσουμε ότι οι πολιτικοί ταγοί και αξιωματούχοι ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ Έλληνες, με την ιδεατή έστω έννοια του όρου, ταγμένοι στα συμφέροντα του Έθνους, τότε ποιοι είναι οι προδότες, μήπως ΕΜΕΙΣ ; Εμείς που αγαπούμε την Ελλάδα και νιώθουμε το Έθνος ως την ευρύτερη οικογένειά μας, ως ΕΥΘΥΝΗ, ως απλοί μετέχοντες στην σκυταλοδρομία του χωροχρόνου της Ελλάδας, ως ανήκοντες σε εκείνην και όχι ιδιοκτήτες της Ελλάδας ; Κι αν είναι έτσι, η θανατική ποινή μήπως τελικά ανήκει σε εμάς που με την αμέλειά μας – έστω – την προδώσαμε ; Άδικο και παράλογο ακούγεται αυτό.

    Μήπως η θανατική ποινή τελικά ανήκει στους ΨΕΥΤΕΣ ; Σε εκείνους που μας εξαπάτησαν και άρπαξαν την εξουσία ΠΑΡΙΣΤΑΝΟΝΤΑΣ τους ΕΛΛΗΝΕΣ ; Γιατί προδότες ίσως να μην είναι τελικά, ίσα-ίσα εξυπηρετούν με συνέπεια τις εσωτερικές και εξωτερικές εντολές που λαμβάνουν. Συνεπείς στην χαμερπή φύση τους, και στα πάσης φύσεως αφεντικά τους.

    Κύκλους κάνουμε πάλι, και νομίζω επιστρέφουμε στην αδυναμία της έκφρασης της Δημοκρατίας. Κάτι δεν πάει καλά με την έννοια και την οντότητα του ανθρώπου, ειδικά σήμερα. Είμαστε άξιοι να είμαστε Ελεύθεροι, ή μόλις αποκτήσουμε λίγη ψευδαίσθηση Ελευθερίας, σπεύδουμε να την καταστρέψουμε μετατρέποντάς την σε αναρχία, σε έλλειψη αναγνώρισης των δικαιωμάτων του Άλλου ;
    Ακούγονται ακραία ίσως αυτά, όμως ας μην ξεχνάμε, οι περισσότεροι άνθρωποι δεν αντέχουν την Ευτυχία. Ούτε την Ελευθερία.

    Υ.Γ. Επί της ανάρτησης : Χάλια στο λαχανί ο Ταγίπ, και μονοφαγάς, το Αχμέτ το έρημο που είναι, στην λάντζα ή παριστάνει το μπαρ-ποντίκι ;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Με τη μία το πέτυχες Ρίκα: Άρθρο 7 Παρ. 1. Ο Πρόεδρος και ο Αντιπρόεδρος της Κυβέρνησης είπαν -και συνεχίζουν να λένε- ότι βρισκόμαστε σε εμπόλεμη κατάσταση. Όσο για το νόμο που αναρωτιέσαι, προφανώς για τον Ποινικό Κώδικα μιλάμε: ξεκίνα από το 143, 144 και όπου σε βγάλει...

    >>ας μην ξεχνάμε, οι περισσότεροι άνθρωποι δεν αντέχουν την Ευτυχία. Ούτε την Ελευθερία.<<
    Τί μου θύμισες τώρα... Το κλασσικό ανέκδοτο: ποιός είναι ο πιο σίγουρος δρόμος για να διώξεις μια γυναίκα χωρίς τύψεις; Κάντη ευτυχισμένη και δώστης ελευθερία: θα κάνει το λάθος πιστέψει ότι η ελευθερία θα της αυξήσει την ευτυχία...
    (δεν σας βλέπω πολύ ορεξάτους και είπα να ανάψω τα αίματα με σίγουρο θέμα...)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. @ Ρίκα Κ.

    >Μήπως, λέω μήπως, αναρωτιέμαι ως συνήθως, η Επαναφορά της Θανατικής Ποινής θα κάνει πολύ μεγάλο καλό στην Ψυχική μας Υγεία ;<

    Στην δική μου, ναι. Δεν πρέπει κανείς να συμφωνεί κατ' ανάγκην, το θέμα είναι προσωπικό, γι αυτό και δεν μπαίνω (πια) στην συζήτηση αυτή.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Φίλε Anaconda,

    Στην τύχη και βιαστικά εστίασα σε κάποια άρθρα, χαίρομαι που το πέτυχα. Θα δω κάποια στιγμή τον Π.Κ., δυστυχώς σήμερα ο χρόνος μου πάλι τρώθηκε από τον ανελέητο ιδιωτικό τομέα και τις 2 εργασίες μου σε αυτόν (γι’ αυτό και η καθυστέρηση στις απαντήσεις μου). Μεγάλο το τίμημα και η κούραση της ανεξαρτησίας και από το κράτος και από τις εξαρτησιογόνες ψευδαισθήσεις, αλλά αξίζει τον κόπο. Πάντως το Σύνταγμα έχει καταντήσει Άρλεκιν, γεμάτο με ελπίδες και ονειρέματα χαμηλού επιπέδου, και δεν θέλω «ου» επί τούτου. Είπαμε, κάθε θεσμό είναι ΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ που τον τιμούν, ή τον εξευτελίζουν. Είμαι σίγουρη ότι συμφωνείς.

    Δεν ξέρω ποιος εφηύρε το ανέκδοτο της ευτυχισμένης και ελεύθερης γυναίκας, ένα θα σου πω : ο άντρας που θέλει και μπορεί να κάνει μια γυναίκα ευτυχισμένη, ΚΑΙ ταυτόχρονα την καθιστά ελεύθερη δείχνοντάς της εμπιστοσύνη, μπορεί να είναι σίγουρος ότι : α) θα τον κοιτά με το στόμα ανοιχτό για κάποιους μήνες, ψάχνοντας να βρει που είναι η παγίδα, και β) δεν θα του φύγει ποτέ.

    Και άσε ήσυχα τα αίματα, τι θέλεις, να μείνω νηστική ; Περαιτέρω, δεν τα βλέπω και πολύ ήρεμα τα πράγματα, γεγονός που μου προκαλεί στενοχώρια, προβληματισμό και ανησυχία. Είμαι σίγουρη και σε σένα. Οι πατριώτες οφείλουν να είναι μονιασμένοι. Το δάσος καίγεται, και εμείς αναρωτιόμαστε «πως τα λένε τα δέντρα», και με ποιο τρόπο προφέρουμε το όνομά τους. Σίγουρα κάπως τα λένε, και κάποιες ίσως λίγες, φορές, δύνανται να έχουν και διαφορετικό όνομα, ανάλογα με την πλευρά από την οποία τα παρατηρούμε, αλλά ας τα σώσουμε πρώτα, και μετά θα παίξουμε όσες φάπες θέλουμε. Επιβάλλεται, είναι στο αίμα μας άλλωστε.

    Σε ευχαριστώ για την απάντηση. Και την θετική ενέργεια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Nativist,
    Κάποτε, όχι πολύ καιρό πριν, μου άρεσαν τα παραμύθια με τα αθώα προβατάκια, μέχρι που κατάλαβα πόσο κακό μπορεί να κάνει η επιτηδευμένη αθωότητα, η θυματοποιημένη αδιαφορία και η ατελείωτη εξεύρεση άλλοθι στο όνομα του ανθρωπισμού και της αγάπης - «ο δρόμος για την κόλαση είναι στρωμένος με καλές προθέσεις», και πολλή αγάπη και συμπόνοια, προσθέτω... Σήμερα προτιμώ τους λύκους, τους έχουμε ανάγκη, γι’ αυτό και συμφωνώ μαζί σου. Και στην δική μου ψυχική υγεία θα κάνει πολύ καλό η θέσπιση της θανατικής ποινής, και η εφαρμογή της, για όλους τους πατριδοκάπηλους, τους μισέλληνες, τους ανθέλληνες, κι ας έχουν την Ελληνική υπηκοότητα, ή Έλληνες γονείς, ή Ελληνική καταγωγή. Όποιος δεν τις τιμά αυτές τις οντότητες, όποιος σκοτώνει την Ελληνική κοινωνία προς ιδίον όφελος, δεν έχει θέση σε αυτήν. Πρέπει να τιμωρείται παραδειγματικά, νόμιμα, ψυχρά και αιτιολογημένα, ΚΑΙ προς αποτροπή των μελλοντικών μιμητών του. Λυπάμαι πολύ για αυτήν την παραδοχή και επιθυμία μου - νόμιμη ή μη, μιλάμε για «κοινωνική» επιβολή θανάτου, όμως αυτήν την στιγμή αυτό πιστεύω και α) δεν μου αρέσει να μου λέω ψέμματα, β) δεν βλέπω να αλλάζω γνώμη επί του θέματος σύντομα.

    Σίγουρα πρόκειται για άποψη προσωπική, αλλά εδώ επικοινωνούμε κυρίως ως πρόσωπα. Όσο για τον διαδικτυακό διάλογο-συζήτηση, πιστεύω είναι στιγμές που πέφτει θύμα της περιορισμένης επικοινωνίας μέσω των λέξεων. Πολλές αψιμαχίες θα είχαν αποφευχθεί αν λέγαμε τα ίδια πράγματα δια ζώσης, η επικοινωνία είναι ενέργεια, βλέμματα, κινήσεις, στάση του σώματος, και ακολουθούν πολλές φορές οι λέξεις. Περαιτέρω, αν εξαιρέσουμε κάποιους ανθρώπους, όπως ο Οδυσσέας Ελύτης, για παράδειγμα, που οι λέξεις ήταν ίσως συστατικό στοιχείο του αίματός τους, οι υπόλοιποι παλεύουμε να δώσουμε νόημα και εικόνα στις σκέψεις μας, πολλές φορές με αποσπασματικό και ελλιπή τρόπο, με τον κίνδυνο να αναγκαζόμαστε να επιλέγουμε τελικά να αυτολογοκρινόμαστε προς αποφυγή άδικων παρεξηγήσεων και αναίτιας στενοχώριας.

    Καλό σου βράδυ και καλή δύναμη.

    Υ.Γ. Προς Andpik, αίτημα βοήθειας : το σχόλιο του Nativist δεν έχει έρθει ακόμα στο mail μου. Κάνει η Google κόλπα ή κάτι άλλο συμβαίνει ; Πάντως, η Google είναι απαράδεκτη, τις προάλλες ζητούσε την ημερομηνία γέννησης για να επιτρέψει πρόσβαση στο μαιλ. Τι άλλο θα μας ζητήσει να δούμε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Να'σαι καλά Ρίκα μου αλλά βάλε κορίτσι μου κάτι πιο χαρούμενο για logo: θα σε βοηθήσει ψυχολογικά...

    ΥΓ. Εμπιστοσύνη + γυναίκα; Καλό! Είναι σίγουρο ότι δεν θα τού φύγει ποτέ: αφού δεν θα είναι εκεί για να τού φύγει!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Τα φαινόμενα απατούν, καλέ μου Φίδη. Το logo μου είναι φωτο από μάσκα καρναβαλιού, για κάνε τους σωστούς συνειρμούς : καρναβάλι, χορός, κλπ. Φυσικά μπορείς να το δεις και ανάποδα, ως μια θλιμμένη περσόνα, αλλά όλα δεν έχουν δύο όψεις ; Είπα κι εγώ να ξεφύγω από τα αγαπημένα μου θέματα της φύσης, και να επιστρέψω στις αγαπημένες μου μάσκες. Μια χαρά είμαι, μην σε μπερδεύω. Το έχω ξαναπεί, πρόβλημα έχουμε όταν έχουμε πρόβλημα να νιώσουμε οτιδήποτε, όχι όταν έχουμε τα νεύρα μας ! Πράγμα όχι τόσο δύσκολο με όσα συμβαίνουν, δεδομένου ότι δεν είμαστε ούτε ο Χριστός, ούτε ο Βούδας.

    «Είναι σίγουρο ότι δεν θα τού φύγει ποτέ: αφού δεν θα είναι εκεί για να τού φύγει!»
    Μην το λες, κι αν ακόμα, έριξε τα χαρτιά με λάθος τρόπο, ας δοκιμάσει πάλι. Κι αν είναι να του φύγει, καλώς να φύγει, ίσως να μην έπρεπε εξαρχής να είναι εκεί. Επέτρεψέ μου να έχω μεγαλύτερη εμπιστοσύνη (και κατανόηση) στις γυναίκες απ’ ότι τα κοινωνικά στερεότυπα υποδηλώνουν - και μας επιτρέπουν. Τα σκληρά προσωπεία δεν ανταποκρίνονται τις περισσότερες φορές στην πραγματικότητα, στις γυναίκες και στους άντρες, απλά εμείς οι γυναίκες τα φοράμε ίσως καλύτερα. Είπαμε, δεν αντέχουμε εύκολα ούτε την ευτυχία ούτε την ελευθερία. Μάλλον ο ποιητής (Ανδρέας Κάλβος) αυτό εννοούσε όταν είπε «Θέλει αρετή και τόλμη η Ελευθερία», ίσως δεν εννοούσε την απόκτησή της, αλλά την διαχείριση και διατήρησή της.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.

- Παρακαλούμε στα σχόλια σας να χρησιμοποιείτε ένα όνομα ή ψευδώνυμο ( Σχόλια από Unknown θα διαγράφονται ).
- Παρακαλούμε να μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα στη σύνταξη των σχολίων σας.