25/1/12

Οπου γεννιέται η διαφθορά...


της Ελίνας Γαληνού
Οι αποκαλύψεις μεγάλου οικονομικού σκανδάλου στην Θεσσαλονίκη, όπου ανάμεσά τους φέρονται ως εμπλεκόμενοι, στελέχη της ΣΔΟΕ, στελέχη κομμάτων που μετέχουν στην κυβέρνηση "Εθνικής Σωτηρίας", καθώς και μέλη των ΜΜΕ, ήταν σίγουρα μια επιτυχία των διωκτικών αρχών.  Επιβεβαιώνεται το γεγονός, ότι όταν υπάρχει αποφασιστικότητα εκ μέρους των αρχών, υπάρχει και αποτέλεσμα. Δεν αποτελεί όμως έκπληξη, η αποκάλυψη "επωνύμων" ονομάτων, τα οποία θεωρούσαν εαυτούς, υπεράνω υποψίας. Δυστυχώς, στην Ελλάδα των τελευταίων χρόνων, η ανάμιξη προσώπων με χρήμα και εξουσία σε ηχηρά σκάνδαλα, δεν ξαφνιάζει κανέναν!

Το χρήμα πάει στο χρήμα και η εξουσία στην εξουσία. Αφ΄ής στιγμής επικράτησε αυτό το δόγμα, μέσα στους κόλπους της μεταπολιτευτικής "ελίτ" μας, φρόντισαν να το ακολουθήσουν αρκετοί, προκειμένου να αναρριχηθούν στον αφρό της ελληνικής κοινωνίας. Το χρήμα όμως, δεν κερδίζεται εύκολα με τους τίμιους τρόπους, ενώ ο έντιμος πολίτης που αγωνίζεται να τακτοποιεί τους λογαριασμούς του ανελλιπώς, έχει σχεδόν πάντοτε μπελάδες. Οι αξίες που άλλοτε επικρατούσαν όσον αφορά την εντιμότητα, την αξιοπρέπεια και τη συνέπεια, είχαν απαξιωθεί εντελώς. Ο έχων πρεστίζ, καμάρωνε για την ασυνέπειά του, που εν πολλοίς έφτανε τα όρια της γαιδουριάς. Ο φοροφυγάς, πάστωνε τα εκατομμύριά του σε ξένες τράπεζες και τις επενδύσεις του σε υπεράκτιες εταιρείες. Η ατιμωρησία, είχε γίνει καθεστώς, γιατί κανένας δεν τολμούσε να πλησιάσει τους λάκκους με τα φίδια, ούτε τα αβγά των φιδιών που εκκολάπτονταν στις φιλόξενες φωλιές των διαπλεκομένων με την εξουσία. Η μαγκιά είχε αναχθεί σε εξυπνάδα, αναβαθμίζοντας μέλη του υποκόσμου σε "χρήσιμους", με ανταπόδοση την προστασία τους και αμνηστεία των εγκλημάτων τους.
Η μαφία που μας αποκαλύφθηκε, είναι ένα από τα πολλά παραδείγματα, αλλά όχι το μόνο. Αποτυπώνει βέβαια πολύ χαρακτηριστικά, μια εικόνα διαφθοράς της ελληνικής κοινωνίας, αλλά ίσως όχι την έκταση σαπίλας που μεταδόθηκε όλα αυτά τα χρόνια. Ούτε βέβαια τα αίτιά της. Επιβεβαιώνεται για άλλη μια φορά, ότι η κοινωνική και ηθική σήψη, προυπήρξε της οικονομικής χρεωκοπίας στην οποία βρεθήκαμε. Ποιοί ήταν όμως οι παράγοντες της γέννησής της;
Κατά μια λογική άποψη που υπογραμμίζει την αναγκαιότητα της μόρφωσης στην δημιουργία χρηστών πολιτών, θεωρείται ότι "όταν κλείνει ένα σχολείο, ανοίγει μια φυλακή". Η παιδεία βεβαίως, αποτελεί βασικό παράγοντα για την ανάπτυξη μιας υγιούς κοινωνίας. Δεν είναι όμως το μοναδικό, καθώς τα μέλη μιας κοινωνίας, χρειάζονται και το ανάλογο υγιές περιβάλλον με τις αναγκαίες υποδομές, προκειμένου να αξιοποιήσουν την παιδεία που λαμβάνουν. Μ΄αυτό το σκεπτικό λοιπόν, το άνοιγμα μιας φυλακής, δεν προυποθέτει μόνο το κλείσιμο ενός σχολείου, αλλά και ενός εργοστασίου, μαγαζιού ή γενικά μιας παραγωγικής μονάδας. Πριν δύο χρόνια, όταν δημοσιεύτηκε στο διαδίκτυο ένα άρθρο μου για την βιομηχανική αποδόμηση της χώρας, είχα εκπλαγεί να μετρώ πόσα ιστολόγια της περιφέρειας, είχαν ανταποκριθεί! Οι κάτοικοι της περιφερειακής Ελλάδας, και ιδίως της παραμεθορίου, που νιώθουν δίπλα τους τις επίβουλες προθέσεις διαφόρων γειτόνων μας, έχουν αισθανθεί στο πετσί τους την αγωνία επιβίωσης, που έφερε η παραγωγική υποβάθμιση στα μέρη τους. Η καταστροφή του παραγωγικού ιστού, έφερε την γενική καταστροφή της χώρας, σε οικονομικό και ηθικό επίπεδο. Και όταν μια χώρα αποστερείται τους παραγωγικούς της πόρους, ενώ παράλληλα προβάλλονται στον λαό της ως πρότυπα, το χρήμα και η εξουσία, η διαφθορά δεν αργεί να γεννηθεί και να θεριέψει. Ο ένας μετά τον άλλον, αναζητούσε διάφορα κόλπα για να τα οικονομήσει ακόπως, αφού ο κόπος και η προσπάθεια απαξιώνονταν εκ των πραγμάτων. Το δίκιο ανήκε στον ισχυρότερο, κι΄αλλίμονο στον νομοταγή που θα έπεφτε θύμα απάτης.  Το είδαμε πολλές φορές αυτό το έργο, ώσπου φτάσαμε στο πικρό του φινάλε.
Θα αλλάξει κάτι τώρα, ύστερα από το σκληρό μάθημα που πήραμε; Ποιός μπορεί να το πεί με βεβαιότητα, αφού τα σκληρά μέτρα που υποτίθεται, αποσκοπούν να συνετίσουν τους ατίθασους Ελληνες, πέφτουν ως επί το πλείστον στους ώμους των νοικοκυραίων; Λογικά όμως, η ανάταξη και εξυγίανση μιας χώρας, μιας κοινωνίας και ενός κράτους, έχουν ανάγκη απ΄αυτό ακριβώς. Την επικράτηση της νοοτροπίας του νοικοκύρη, που παράγει, εξοικονομεί και διδάσκει με το παράδειγμά του. Τι νόημα έχει να τιμωρούμε αυτόν που δεν χρειάζεται πια άλλα μαθήματα, αντί να τον ενθαρρύνουμε να δώσει μαθήματα σε άλλους;  

8 σχόλια:

  1. Ελίνα,η περίπτωση των τοκογλύφων της Θεσσαλονίκης αμφιβάλω ότι ήταν αποτέλεσμα αποφασιστικότητας.Μάλλον παραγγελία ήταν,σε μια υπόθεση υπαρκτή,που όλοι γνώριζαν,και την ξεσκέπασαν όταν αυτοί ήθελαν.Παρα-πολιτικά ήταν τα κίνητρα,και η υπόθεση αυτή είχε πολλούς στόχους και αρκετούς αποδέκτες.

    Όσο για το κατάντημα της Ελληνικής κοινωνίας,θα πρέπει να προσέξουμε ένα πράγμα.Η διαφθορά δεν μεταφέρθηκε απο την κοινωνία πρός την εξουσία αλλά το αντίθετο.

    Η Ελληνική κοινωνία είχε πολλά αδύναμα σημεία,τα οποία εκμεταλεύθηκαν κάποια αρχιλαμόγια που με διάφορες μεθόδους έφτασαν στην εξουσία.Κοινωνικές ανισότητες,ιδεολογικές διαφορές,εγκλήματα και αμαρτίες του παρελθόντος,οικονομικές ανισότητες,απωθημένα και άλλα πολλά,τραγικά.

    Αυτά τα κληροδοτήματα του παρελθόντος έστρωσαν το έδαφος για την ολέθρια πορεία που ακολούθησε αυτός ο λαός.

    Αμαρτίες γονέων Ελίνα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Συνήθως Χρήστο, αυτό συμβαίνει. Το ψάρι από το κεφάλι αρχίζει να βρωμάει.
    Οι λαικές μάζες, ανέκαθεν αποτελούσαν εκμεταλλεύσιμο υλικό.
    Εκεί κρίνεται ο ρόλος της παιδείας και της πνευματικής ηγεσίας.
    Και πρωτίστως, της οικογένειας.
    Ελίνα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Αγαπητή Ελίνα,
    Η φτώχεια, η ανέχεια, η μιζέρια , και η έλλειψη ελπίδας φέρνει αύξηση, εγκληματικότητας, πορνείας , human trafiking , τοκογλυφίας..
    Όταν η ανθρώπινη υπόσταση και αξιοπρέπεια δεν έχει θέση σε μια κοινωνία τότε όλα ζυγίζονται με τα λεφτά.
    Η κορυφή του παγόβουνου είναι όλα αυτά ...Προσπάθησε να κυκλοφορήσεις στην παλιά Αθήνα και στην Αγορά μετά την δύση του ηλίου ..
    Δες πόσα ανταλλακτήρια έχουν ανοίξει απο το πουθενά.
    Δες πόσα πλαστά χαρτονομίσματα .
    Πόσα εγκλήματα για το τίποτα για μερικά ευρώ , για μια τυρόπιτα γίνονται καθημερινά και τα οποία δεν αναφέρονται καν..
    Σε περιόδους πολέμου καμία χώρα δεν είχε παιδεία με την έννοια μάθηση γραμμάτων , άντεξαν όμως οι χώρες που είχαν αξίες.
    Οι άνθρωποι είχαν ήθος.
    Υπήρχαν βασικές αξίες, οικογένεια με όλα τα υπέρ και τα κατά .
    Υπήρχε ο αρχηγός , ο πατέρας , που έκανε το κουμάντο σωστός ή λάθος δεν έχει σημασία υπήρχε μια πορεία μια ουσία ένα νόημα μια κοιτίδα ..
    Τώρα τα ισοπεδώσαμε όλα..

    Τώρα ο πατέρας θεωρείται αυτός που φέρνει λεφτά
    Μάνα εκείνη που καλύπτει τα πάντα και τα κακώς κείμενα αν δεν είναι αγκαλιά με το κινητό, το γυμναστήριο κομμωτήριο μαγαζιά
    Παιδιά , μαγκιά να έχουν το καλύτερο κινητό και να είναι πάντα in
    Και πάει λέγοντας ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Ευγε Ελινα!

    Απ'οτι φαινεται, τιποτα δεν εχουμε μαθει απο τα αυτοκαταστροφικα μας λαθη - ευρυ η αποδοχη της αμαθειας και προδοσιας!

    Εδω μια περιγραφη του πνευματικου μας επιπεδου απο τον Γεωργιο Σουρη (1853-1919) στην "Ἀνθολογία τῆς Οἰκονομίας" :

    "Ποιὸς εἶδε κράτος λιγοστὸ
    σ᾿ ὅλη τὴ γῆ μοναδικό,
    ἑκατὸ νὰ ἐξοδεύῃ
    καὶ πενήντα νὰ μαζεύῃ;
    Νὰ τρέφῃ ὅλους τοὺς ἀργούς,
    νἄχῃ ἑπτὰ Πρωθυπουργούς,
    ταμεῖο δίχως χρήματα
    καὶ δόξης τόσα μνήματα;

    Νἄχῃ κλητῆρες γιὰ φρουρὰ
    καὶ νὰ σὲ κλέβουν φανερά,
    κι ἐνῷ αὐτοὶ σὲ κλέβουνε
    τὸν κλέφτη νὰ γυρεύουνε;
    * * *
    Κλέφτες φτωχοὶ καὶ ἄρχοντες μὲ ἅμαξες καὶ ἄτια,
    κλέφτες χωρὶς μία πῆχυ γῆ καὶ κλέφτες μὲ παλάτια,
    ὁ ἕνας κλέβει ὄρνιθες καὶ σκάφες γιὰ ψωμὶ
    ὁ ἄλλος τὸ ἔθνος σύσσωμο γιὰ πλούτη καὶ τιμή.
    * * *
    Ὅλα σ᾿ αὐτὴ τὴ γῆ μασκαρευτῆκαν
    ὀνείρατα, ἐλπίδες καὶ σκοποί,
    οἱ μοῦρες μας μουτσοῦνες ἐγινῆκαν
    δὲν ξέρομε τί λέγεται ντροπή.
    * * *
    Ὁ Ἕλληνας δυὸ δίκαια ἀσκεῖ πανελευθέρως,
    συνέρχεσθαί τε καὶ οὐρεῖν εἰς ὅποιο θέλει μέρος.
    * * *
    Χαρὰ στοὺς χασομέρηδες! χαρὰ στοὺς ἀρλεκίνους!
    σκλάβος ξανάσκυψε ὁ ρωμιὸς καὶ δασκαλοκρατιέται.
    * * *
    Γι᾿ αὐτὸ τὸ κράτος, ποὺ τιμᾶ τὰ ξέστρωτα γαϊδούρια,
    σικτὶρ στὰ χρόνια τὰ παλιά, σικτὶρ καὶ στὰ καινούργια!
    * * *
    Καὶ τῶν σοφῶν οἱ λόγοι θαρρῶ πὼς εἶναι ψώρα,
    πιστὸς εἰς ὅ,τι λέγει κανένας δὲν ἐφάνη...
    αὐτὸς ὁ πλάνος κόσμος καὶ πάντοτε καὶ τώρα,
    δὲν κάνει ὅ,τι λέγει, δὲν λέγει ὅ,τι κάνει.
    * * *
    Σουλούπι, μπόϊ, μικρομεσαῖο,
    ὕφος τοῦ γόη, ψευτομοιραῖο.
    Λίγο κατσούφης, λίγο γκρινιάρης,
    λίγο μαγκούφης, λίγο μουρντάρης.
    Σπαθὶ ἀντίληψη, μυαλὸ ξεφτέρι,
    κάτι μισόμαθε κι ὅλα τὰ ξέρει.
    Κι ἀπὸ προσπάππου κι ἀπὸ παπποῦ
    συγχρόνως μποῦφος καὶ ἀλεποῦ.
    * * *
    Καὶ ψωμοτύρι καὶ γιὰ καφὲ
    τὸ «δὲ βαρυέσαι» κι «ὢχ ἀδερφέ».
    Ὡσὰν πολίτης, σκυφτὸς ραγιᾶς
    σὰν πιάσει πόστο: δερβεναγᾶς.
    Θέλει ἀκόμα -κι αὐτὸ εἶναι ὡραῖο-
    νὰ παριστάνει τὸν εὐρωπαῖο.
    Στὰ δυὸ φορώντας τὰ πόδια πού ῾χει
    στό ῾να λουστρίνι, στ᾿ ἄλλο τσαρούχι.
    * * *
    Δυστυχία σου Ἑλλάς, μὲ τὰ τέκνα ποὺ γεννᾶς.
    Ὦ Ελλάς, ἡρώων χώρα, τί γαϊδάρους βγάζεις τώρα;"


    Φωτια και τσεκουρι - ας στειλουμε επιτελους τους καταστροφικους μας Εφιαλτες εκει που τους αξιζει!

    "Η πρωτογενής αιτία της κρισης στην Ελλαδα δεν ειναι η διεθνεις κριση ... ειναι το κρατος ... οι τρις πυλωνες ... αναφερομαστε στο πολιτικο συστημα, στην δημοσια διοικηση και εν μερη στην δικαιοσυνη, και στην νομοθεσια που υποδομει την διαπλοκη και διαφθορα ..."
    ( Ο Γ.Κοντογιώργης στον Σκάι 21.01.2012 )

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Τα ισοπέδωσαν Χριστίνα, όχι τα ισοπεδώ-σαμε. Εχει διαφορά και εκεί βρίσκεται το κλειδί. Κάποιοι κατάφεραν να θάψουν τις αξίες άλλων. Κάποιοι άλλοι όμως, τις διατήρησαν αντιστεκόμενοι, αφού τους είχαν κάνει σχεδόν να ντρέπονται να προβάλουν παραδοσιακές αξίες.
    Και είναι έτοιμοι να ξανάρθουν αυτοί οι πρώτοι (όσοι επιζήσουν από την κατακραυγή), να μας πουλήσουν πάλι τα φύκια για μεταξωτή κορδέλα. Να μας μιλήσουν για αξίες που εκείνοι πρώτοι έθαβαν, αποκαλώντας μας "γραφικούς". Εκεί, να δείς τι έχει να γίνει...
    Ελίνα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Τα ισοπέδωσαν Χριστίνα, όχι τα ισοπεδώ-σαμε.

    Ελίνα μου , και εμείς που ήμασταν όταν αυτοί το ισοπέδωναν; Λείπαμε ; είχαμε πάει διακοπές ; Μας φίμωσαν το στόμα και μας τάπωσαν τ΄αυτιά;
    Ξέρεις πιο είναι κατ’ εμέ το μεγάλο ελάττωμα του Έλληνα;
    Να πει το απλό :’’Ναι έφταιξα’’ ‘’Ναι φταίω’’ ναι είμαι συνένοχος ακόμα και με την σιωπή ή και την ηθελημένη απουσία μου ‘’
    Για να μπορέσει κάποιος ψυχολόγος να βοηθήσει τον ασθενή που έχει πρόβλημα θα πρέπει ο ασθενής να παραδεχτεί ότι όντος έχει πρόβλημα και χρίζει βοήθειας. Το ίδιο ισχύει και στο διόρθωμα ενός λάθους , αν μπορεί κανείς να θεωρήσει την προδοσία στην πατρίδα, την ιστορία και τους ήρωες λάθος.
    Δεν μπορώ να κρίνω όμως σύσσωμο το λαό και το έθνος (ακόμα και αν το υπολογίσουμε με βάση την στατιστική) ως εκ τούτου δέχομαι σαν αρχή ότι υπάρχουν κάποιοι που αντιστάθηκαν όμως και επ αυτής της σκέψεως πες μου πιο ήταν το αποτέλεσμα ;
    Αν με ρωτάς προσωπικά τι θα γίνει η απάντηση είναι μία. Ο λαός είναι στα όρια να θεωρηθεί έτοιμος μικρό το χρονικό διάστημα το οποίο χρειάζεται ακόμα ,αν όμως δεν εμφανιστεί ο ένας που θα τους ενώσει η επανάσταση θα πνιγεί στο αίμα γι αυτό και δεν αγχώνονται ακόμα οι κίναιδοι
    Εκτός αν λειτουργήσουμε με την έκφραση του Τσε
    ’’Η επανάσταση ΔΕΝ είναι ένα μήλο που πέφτει όταν ωριμάζει.
    Πρέπει να το κάνεις να πέσει.
    Αν λειτουργήσουμε με αυτή τη λογική δεν είναι σίγουρο το αποτέλεσμα χωρίς ουσιαστικό Πατριώτη και όχι κατ ευφημισμό με βάση το όνομα που κουβαλάει ή την θεωρητική του κατάρτιση

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Οχι Χριστίνα, αυτό δεν γίνεται. Δεν μπορεί ένας που δεν έχει φταίξει, που πάλευε πάντα και Θεού πρόσωπο δεν έβλεπε, να παραδεχτεί ότι φταίει μαζί με τους άλλους, που έκαναν ό,τι έκαναν.
    Δεν είχαμε πάει διακοπές, εγώ, η δική μου οικογένεια, οι φίλοι μου που είναι σαν εμένα, εσύ και η δική σου κλπ...
    Παλεύαμε, βλέπαμε,προσπαθούσαμε, γράφαμε, αλλά δεν μας έδιναν σημασία.
    Εγώ προσωπικά, και με τη στάση ζωής μου και με τις πράξεις μου και με δουλειά 13 χρόνων στον τύπο και στα βιβλία, προσπάθησα πολύ γι΄αυτήν την αφύπνιση. Και πολλοί άλλοι, ακόμα περισσότερο από μένα, καθένας με τις δυνάμεις του.
    Και τώρα, πάλι εμείς πληρώνουμε πρώτοι, εμάς βάζουν πρώτα στη μπούκα του κανονιού.
    Είναι δίκαιο αυτό; Είναι ηθικό;
    Οπότε, θα πούμε και από πάνω ότι φταίμε;
    Γιατί;
    Ελίνα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Γιατί Ελίνα μου ψηφίζαμε ….και είναι αρκετό.
    Ή δεν ψηφίζαμε επίσης αρκετό.
    Γιατί Ελίνα μου επιλέξαμε την μορφή του πολιτεύματος που έχουμε .
    Γιατί επιλέξαμε να μπορούμε να κάνουμε την δουλειά μας με το δημόσιο που έχουμε.
    Γιατί Ελίνα μου στο νοσοκομείο όταν πάει κάποιος δικός μας και κινδυνεύει θα κάνει τα αδύνατα δυνατά η οικογένεια του να τον σώσει. Και φαντάζομαι γνωρίζεις τι σημαίνει αυτό. Ελπίζω και σου εύχομαι ποτέ να μη χρειαστεί να πας σε δημόσιο νοσοκομείο και να σου πουν αν δεν χειρουργηθεί τώρα ,έχει ένα μήνα ζωής και εσύ να μην είσαι ο κάποιος αλλά ο κανένας….
    Σε αυτό το επίπεδο φταίμε. Οχι γενικά ,και όχι σε ποσοστιαίο επίπεδο ,εκεί η διαφορά είναι τεράστια. Αλλά ας μην αποποιούμαστε το δικό μας μερίδιο. Αυτό λέω και εννοώ.

    Χριστίνα

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.

- Παρακαλούμε στα σχόλια σας να χρησιμοποιείτε ένα όνομα ή ψευδώνυμο ( Σχόλια από Unknown θα διαγράφονται ).
- Παρακαλούμε να μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα στη σύνταξη των σχολίων σας.