29/1/13

Διαχωρισμός Κράτους και Εκκλησίας

Του Κώστα Πικραμένου*
Προσωπικά, στα θέματα Δημόσιας Τάξης, Μετανάστευσης, Εξωτερικής πολιτικής και  Άμυνας, οι θέσεις του ΣΥΡΙΖΑ με βρίσκουν άκρως αντίθετο καθώς στερούνται γεωπολιτικής ανάλυσης και ρεαλισμού. Έχω αρθρογραφήσει επαρκώς επ’ αυτού και δεν θέλω προς το παρόν να επανέλθω.
Πριν λίγες ημέρες πραγματοποιήθηκε στο ΑΠΘ διημερίδα με θέμα «Εκκλησία και Αριστερά» υπό την αιγίδα του Τμήματος Θεολογίας. Μεταξύ των συμμετεχόντων ήταν ο Βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ κ. Τ. Κουράκης και ο δημοσιογράφος του «ΡχΣ» κ. Κούλογλου.
Η ομιλία του κ. Κουράκη διήρκησε 24 λεπτά, αλλά ΔΥΣΤΥΧΩΣ το επικοινωνιακό επιτελείο της ΝΔ του Σαμαρά «έβγαλε είδηση» προκειμένου να χτυπήσει δημοσκοπικά τον ΣΥΡΙΖΑ...
Ο κ. Κουράκης με παραδείγματα παρουσίασε εν συντομία το καθεστώς φορολογικού παραδείσου που απολαμβάνει η Εκκλησία της Ελλάδος και τα 10.000 Νομικά Πρόσωπα Δημοσίου και Ιδιωτικού Δικαίου που εποπτεύει! Αναφέρθηκε σε ποινικές υποθέσεις με πλαστές βεβαιώσεις δωρεών προς Μοναστήρια και Ενορίες προκειμένου ιδιώτες να αποφύγουν το Φόρο Ακίνητης Περιουσίας. Στο τέλος της ομιλίας του επανέλαβε τη θέση του ΣΥΡΙΖΑ περί διαχωρισμού Κράτους και Εκκλησίας  όπου περιλαμβάνεται η παύση της μισθοδοσίας του Κλήρου από το Δημόσιο, δηλαδή τους Έλληνες πολίτες
Ο κ. Κουράκης αναφέρθηκε στο αρθ.3 του Συντάγματος με τα ίδια επιχειρήματα που χρησιμοποίησα στο άρθρο μου με τίτλο «κ. Χολέβα είστε λάθος». Συγκεκριμένα έγραφα:
«Κατ' αρχάς το Σύνταγμα (άρθρο 3) αναγνωρίζει ως “επικρατούσα θρησκεία της Ελλάδος την θρησκεία της Ανατολικής Ορθόδοξης Εκκλησίας του Χριστού”. Ο κ. Χολέβας διευκρινίζει ότι το εν λόγω άρθρο αναγνωρίζει ότι η συντριπτική πλειοψηφία των Ελλήνων είναι Χριστιανοί Ορθόδοξοι. Αυτό άλλωστε αναγνωρίζουν όλες οι δημοσκοπήσεις και στατιστικές μελέτες. Εν ολίγοις, το άρθρο 3 διαπιστώνει το προφανές αλλά δεν αναγνωρίζει ως επίσημη θρησκεία του Κράτους (όχι των Ελλήνων) την Ορθοδοξία ρητώς και κατηγορηματικώς».
«Αν διαβάσει κανείς το Σύνταγμα της Ορθόδοξης Αρμενίας στο άρθρο 8,2 ορίζεται ότι

“Η Δημοκρατία της Αρμενίας αναγνωρίζει την αποκλειστικη ιστορική αποστολή της Αρμενικής Εκκλησίας στην πνευματική ζωή του Έθνους και την ανάπτυξη της εθνικης παράδοσης και διατήρηση της εθνικής ταυτότητας”. Την ίδια στιγμή το άρθρο 8,1 ορίζει ότι “η Αρμενική Δημοκρατία δεν έχει επίσημη θρησκεία”!!!
Δηλαδή η Συνταγματική αναγνώριση της θρησκείας της πλειοψηφίας ενός Λαού ή του ρόλου της Εκκλησίας στην ιστορική πορεία αυτού δε συνεπάγεται αυτόματα την υιοθέτηση της εν λόγω θρησκείας ως επίσημης θρησκείας του Κράτους»

Ο κ. Κουράκης αντιπροτείνει όσοι φορολογούμενοι επιθυμούν εθελοντικά να συνεισφέρουν στη μισθοδοσία των κληρικών να συμπληρώνουν συγκεκριμένο κωδικό στη φορολογική τους δήλωση. (ποσόστωση επί του φόρου). Η πρακτική αυτή εφαρμόζεται αρκετά χρόνια τώρα σε κράτη μέλη της ΕΕ όπως η Ιταλία και η Γερμανια με μεγάλη χριστιανική παράδοση. Γιατί όχι και στην Ελλάδα; Η Χριστιανική πίστη εκάστου εξ ημών δεν κινδυνεύει από τη μισθοδοσία ή μη των κληρικών. Ούτε βέβαια και το Έθνος το οποίο υπήρχε πολλούς αιώνες πριν την Ορθοδοξία. Φυσικά οι κληρικοί θα συνεχίζουν να παίρνουν «μαύρα» από θρησκευτικά μυστήρια, κηδείες και αγιασμούς....Στην Έλλαδα άλλωστε ζούμε!

Στη χώρα του δήθεν...
Κάποιοι θα πουν ότι στην Ελλάδα του Μνημονίου και της Φτώχειας δεν πρέπει να ανοίξουμε νέα μέτωπα που θα διχάζουν το λαό. Έτερον εκάτερον.
Ζούμε σε μία χώρα όπου όλα είναι μούφα, δήθεν, yalanci...
Πατριδοκάπηλοι και φασίστες που προβάλλονται ως πατριώτες, λαμόγια και αεριτζήδες που μοστράρονται ως υγιείς επιχειρηματίες, κληρικοί με εκατομμύρια στις τράπεζες, εθνοπατέρες με μηδέν ένσημα, στρατιωτικοί και πολιτικοί της μίζας, δημοσιογράφοι παπαγαλάκια, Αριστεροί του Κολωνακίου και της Εκάλης, επαγγελματίες ανθρωπιστές, εργατοπατέρες με πούρα, απεργοί με άδειες ασθένειας, μαϊμού τυφλοί και συνταξιούχοι, ΜΚΟ με εικονικά προγράμματα, κλπ
Ο Αρχιεπίσκοπος είναι υπέρ του διαλόγου σε αντίθεση με τον Προκάτοχο του. Δεν του αρέσει ο λαϊκισμός και η δημαγωγία. Ας ανταποκριθεί λοιπόν στο «κάλεσμα των καιρών» και ας ζητήσει ο ίδιος τη παύση της μισθοδοσίας των κληρικών και τη μετατροπή αυτής σε επίδομα για τις πολύτεκνες οικογένειες.
*Ο Κώστας Πικραμένος είναι συγγραφέας του βιβλίου «Χρυσή Αυγή – Το τέλος της Μεταπολίτευσης» (http://ekdotika.blogspot.com)

7 σχόλια:

  1. Θα συμφωνήσω με τον αρθρογράφο. Να πληρώνουν μόνο όσοι επιθυμούν την μισθοδοσία των κληρικών. Κανένα πρόβλημα. ΑΛΛΑ να πληρώνουν και όσοι θέλουν τους βουλευτές, τους συνδικαλιστές, τους δημοσιογραφίσκους της Ελληνικής ραδιοτηλεόρασης κτλ. Για ποιον λόγο να πληρώνω τα κόμματα που δεν ψηφίζω? Τα κανάλια που δεν βλέπω και δεν ακούω? Τους συνδικαλιστές που κοιτάνε μόνο τον εαυτούλη τους? Το τζαμί που χτίζεται από το κράτος? Την τράπεζα που διασώζεται? Έτσι ναι, να πληρώνουν όσοι θέλουν για την Εκκλησία αλλά και για ότι άλλο δεν χρησιμοποιούν ή δεν θέλουν.

    Όσο για την περιουσία της Εκκλησία και την φορολόγηση της, είχα αναφερθεί και στο παρελθόν, καλό θα ήταν να μάθουν ποια ήταν, πόση δεσμεύτηκε με το έτσι θέλω από το κράτος από το 1821 και έπειτα, τι συμφωνία υπογράφηκε με το κράτος το 1952 και για ποιον λόγο και τι έχει μείνει σήμερα. Η περιουσία της Εκκλησίας δεν αποκτήθηκε ούτε κλέβοντας, ούτε παίρνοντας μίζες για σάπια υποβρύχια ούτε και ληστεύοντας τα ασφαλιστικά ταμεία.

    Άρα καλό θα ήταν για τους εκάστοτε καλοθελητές και προασπιστές του δημοσίου συμφέροντος, να ξεφωνίσουν πρώτα όσους υπηρετούν και με τις πράξεις τους καταστρέφουν τον τόπο και μετά να ασχοληθούν με την Εκκλησία. Αυτό όμως δεν πρέπει να το εκλάβουμε ότι δεν πρέπει να υπάρχει έλεγχος από κατάλληλα όργανα…

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Εμείς οι Έλληνες παρουσιάζουμε μια καθυστέρηση σε απόψεις και ιδέες, σε σχέση με την Εσπερία.
    Η άποψη να πληρώνουν οι πιστοί τα έξοδα της εκκλησίας εφαρμόζεται στη Γερμανία και στην Ελβετία, και μάλλον και αλλού. Αλλά αυτό αποφασίστηκε, όταν ο ισλαμισμός δεν αποτελούσε κίνδυνο για τον Ευρωπαϊκό πολιτισμό.
    Σήμερα υπάρχουν πολλές φωνές στην Ευρώπη που επιζητούν την αύξηση της επιχορήγησης της Χριστιανικής Εκκλησίας και υπάρχουν και πολλοί άθεοι που επιστρέφουν στην Εκκλησία, για να μην ζήσουν την εκπτώχευση της. Με δυσκολία μαζεύονται τα απαραίτητα ποσά για την διατήρηση Μοναστηριών που αποτελούν πολιτιστική κληρονομιά, ενώ παντού τα κράτη της Εσπερίας επιχορηγούν τα ΜΜΕ! (και τα αεροπλάνα)
    Οσοι τα βάζουν με την Ελληνική εκκλησία είναι κατ αρχήν ανιστόρητοι. Αν δεν υπήρχε η Εκκλησία, σήμερα θα ακούγαμε τον Σουλεϊμάν, χωρίς ελληνικούς υπότιτλους!
    Αλλά δεν είναι εκεί το θέμα. Δεν περνάνε όλα τα ζητήματα απο την ζυγαριά του πόσο ζυγίζει και πόσο κοστίζει. Αυτό δεν είναι άλλο τι, παρά η έσχατη βαρβαρότητα και η πιο χυδαία μορφή κοινωνίας που μπορεί κανείς να φανταστεί.

    Τις απόψεις του Πικραμένου τις βρίσκω άκρως επικίνδυνες και γελοίες συνάμα. Να κλείσουμε τις εκκλησίες για να ακούμε Σουλεϊμάν. Αυτό επιδιώκει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. ange-ta μπορεί να ισχύει αυτό που γράφεις για άλλες ευρωπαϊκές χώρες αλλά μην συγχέουμε τα πράγματα. Στις ευρωπαϊκές χώρες που αναφέρεις, είχε δεσμεύσει το κράτος το 95% της περιουσίας της εκκλησίας με το έτσι θέλω? Όχι. Άρα δεν μπορούμε να κάνουμε έναν παραλληλισμό και να πούμε ότι στο όνομα του εξευρωπαϊσμού και της προόδου θα εφαρμόσουμε αυτό το οποίο ισχύει και στην υπόλοιπη Ευρώπη. Η συμφωνία πληρωμής του κλήρου από το κράτος δεν έγινε τυχαία ούτε από την καλή καρδιά του τότε κυβερνήτη (1952). Έγινε καθαρά ως αναγνώριση από την πλευρά του κράτους της δημευμένης περιουσίας της εκκλησίας και της αδυναμίας αποζημίωσης της εκκλησίας γι’ αυτό το γεγονός.

    Άρα αν θέλουμε σήμερα να μιλάμε για την μισθοδοσία των ιερέων από την ίδια την εκκλησία τότε θα πρέπει το κράτος να αποζημιώσει την εκκλησία για την απολεσθείσα από αυτήν περιουσία, μαζί με τόκους 2 σχεδόν αιώνων. Όπως καταλαβαίνεις μιλάμε για τεράστιο ποσό το οποίο αδυνατεί να καταβάλλει το Ελληνικό δημόσιο.

    Πέραν αυτού όμως, ο τίτλος του άρθρου είναι εντελώς παράλογος. Δεν υπάρχει κανένας συσχετισμός Εκκλησίας και Κράτους. Αν εξαιρέσεις την μισθοδοσία, πουθενά αλλού δεν εμπλέκεται η Εκκλησία στην λειτουργία του Κράτους. Δεν λαμβάνει αποφάσεις που να αφορά το κράτος. Άρα για ποιον διαχωρισμό μιλάμε? Μήπως τον διαχωρισμό ΕΘΝΟΥΣ και Εκκλησίας???? Εκεί θα λυπήσω τον κάθε πικραμένο που ονειρεύεται Ελλάδα χωρίς Ορθοδοξία. Ο μόνος φορέας ανθρωπισμού και ανακούφισης απόρων είναι αυτός της Εκκλησίας της Ελλάδος. Όποια εκδήλωση και να δείς, όποια πρωτοβουλία θέλεις, θα δεις ότι από πίσω είναι η Αρχιεπισκοπή. Πού είναι όλες οι χρυσοπληρωμένες από τους έλληνες φορολογούμενους ΜΚΟ???

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. "Ούτε βέβαια και το Έθνος το οποίο υπήρχε πολλούς αιώνες πριν την Ορθοδοξία."

    Καλά θα ήταν να ξεκαθαρίσει ο φίλος εδώ τι εννοεί. Γιατί Ορθοδοξία υπήρξε πολύ πριν υπάρξει Ελληνικό κράτος. και όταν ακόμη το Βυζάντιο από τα μίση τις έριδες και τις λαμογιές των "δυνατών των πλούσιων γαιοκτημόνων, μαζευόταν η Ορθοδοξία απλωνόταν στα Βαλκάνια και στο κράτος του Κιέβου. Όταν οι ευρωλογούρηδες της εποχής τον 15ο πουλούσαν τα υπολείμματα του Βυζαντίου στον πάπα η Εκκλησία κράτησε τον σκλάβο ελληνισμό στα πόδια του. Αν η Ευρώπη και το σημερινό μόρφωμα που θέλει να αποκαλείται ελληνικό κράτος έχουν τους αρχαίους Έλληνες συγγραφείς και αυτό το χρωστάνε στα εκκλησιαστικά-μοναστικά σκριπτώρια. Επίσης αν υπάρχει αυτή η ανθρωπιά στον κόσμο και αυτό το χρωστάμε στην Ορθόδοξη διδασκαλία. Τα φιλοσοφικά-ανθρωπιστικά κινήματα της Ευρώπης υπό το βλέμμα του Διαφωτισμού, όπου ο Βολταίρος χαιρόταν να έχει μαύρους σκλάβους ή και η γνώμη που είχε γι' αυτούς, έδωσαν δύο παγκόσμιες φρίκες. Άλλωστε το κράτος που ιδρύθηκε με βάση τις αρχές του Διαφωτισμού έριξε τις δύο πυρηνικές βόμβες, όχι ο σκοπός δεν αγιάζει τα μέσα.

    Χωρίς Χριστό και Ορθοδοξία ακόμη θα προσκυνούσαμε μετεωρίτες και ξόανα. Η Εκκλησία άντεξε και θα το κάνει και πάλι, παρ' όλο το οργανωμένο σχέδιο. Δεν βάλει για πλάκα η αριστερά, ξαφνικά και σε τέτοιες εποχές. και από πού ως που έχει ίδιο περιεχόμενο με την Εκκλησία, αναμασημένες παρελθοντικές αηδίες, ξαναζεσταμένο φαγητό. Εκτός και αν ψάχνει τρόπο να κρύψει τον κρυφό νεοφιλελευθερισμό της.

    Η ελευθερία κοστίζει, όποιος τη θέλει θα την πληρώσει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. jean (1:02πμ): "Χωρίς Χριστό και Ορθοδοξία ακόμη θα προσκυνούσαμε μετεωρίτες και ξόανα."

    Είναι σίγουρο αυτό; Αυτό ας πούμε έκαναν οι αρχαίοι Έλληνες; Αυτό είχαν στο μυαλό τους οι πρώτοι χριστιανοί και την είχαν πέσει με μανία πάνω στα πέη τών αγαλμάτων; Ή μήπως τούς την έδινε επειδή οι αρχαίοι Έλληνες δεν προσκυνούσαν ούτε τούς θεούς τους επειδή θεωρούσαν το προσκύνημα βαρβαρικό έθιμο; Και αντίστροφα, μιά βόλτα το δεκαπενταύγουστο κατά Τήνο μεριά και ξεπροβάλλει αυτοπροσώπως η ειδωλολατρεία σε όλο της το μεγαλείο...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. GeorgeTS Ptol,

    μάλλον δεν θα δεις το σχόλιο.

    Δεν διαφωνώ καθόλου σε αυτά που λες και τα γνωρίζω. Δεν τα ανέφερα, γιατι ήθελα να επικεντρώσω στις ηλιθιότητες που λέγονται από την ανιστόρητη αριστερά.

    Στην Εσπερία η περιουσία του κλήρου αρπάχτηκε, από την εποχή του "διαφωτισμού" και εντεύθεν και διαμελίστηκε στην αναδυόμενη αστική τάξη. Δυστυχώς ο Μαρξ, αυτό το αποσιωπά, γιατι δεν ταιριάζει
    στην γενική θεώρησή του περί "της επαναστατικής και προοδευτικής αστικής τάξης".

    Ωστόσο και η περιουσία του κλήρου δεν ήταν πάντα κάτι καθαρό, τουλάχιστον όσο αφορά την Εσπερία.

    Αλλά νομίζω ότι αυτό είναι πολύ μεγάλο ζήτημα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. ange-ta είδα στο σχόλιό σου και σε ευχαριστώ για την απάντηση σου. Με καλύπτεις.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.

- Παρακαλούμε στα σχόλια σας να χρησιμοποιείτε ένα όνομα ή ψευδώνυμο ( Σχόλια από Unknown θα διαγράφονται ).
- Παρακαλούμε να μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα στη σύνταξη των σχολίων σας.