31/5/16

Επιστολή Κύριλλου Μόσχας προς Βαρθολομαίο: «Πρώτα να λυθεί πως θα καθίσουμε και μετά η Σύνοδος»

Αντωνιάδου Μαρία 
Ζητάει όλοι οι Πατριάρχες και οι Αρχιεπίσκοποι να πάρουν θέση στο ζήτημα και προτείνει να κάθονται όλοι στο ίδιο ημικυκλικό τραπέζι
Επιστολή Κύριλλου προς Βαρθολομαίο: «Πρώτα να λυθεί πως θα καθίσουμε και μετά η Σύνοδος»
Φωτογραφικό στιγμιότυπο από προηγούμενη Πανορθόδοξη Σύνοδο που πραγματοποιήθηκε στην Κωνσταντινούπολη
Μετά τα προβλήματα πρωτοκόλλου που προέκυψαν προσφάτως στο Άγιον Ορος, ζήτημα εγείρεται μεταξύ Μόσχας και Κωνσταντινούπολης για το "πρωτόκολλο" της Αγίας και Μεγάλης Συνόδου. Δεκαπέντε ημέρες πριν την έναρξη της Πανορθοδόξου Συνόδου, της πρώτης μετά το Σχίσμα των Εκκλησιών που θα διεξαχθεί στην Ορθόδοξη Ακαδημία Κρήτης, ο Πατριάρχης Μόσχας κ. Κύριλλος μ' επιστολή του προς τον Οικουμενικό Πατριάρχη κ.κ. Βαρθολομαίο, θέτει δύο ζητήματα πρωτοκόλλου, τα οποία, εάν δεν διευθετηθούν, όπως επισημαίνει, δυσχεραίνουν και κωλύουν τη συμμετοχή του.
Και,  όπως τονίζουν ορθόδοξοι αρχιερείς, μέσα από την επιστολή διαφαίνεται η αγωνία της Μόσχας, μήπως δοθεί η εντύπωση ότι ο εκάστοτε Οικουμενικός Πατριάρχης δεν είναι Πρώτος μεταξύ Ίσων, αλλά Πρώτος 13 υπολοίπων Ορθοδόξων Προκαθημένων, οι οποίοι υπάγονται και λογοδοτούν στον ίδιο.


Συγκεκριμένα ο κ. Κύριλλος τονίζει ότι στη μεγάλη συνεδριακή αίθουσα της Ακαδημίας, κατά την χωροταξία που έχει σχεδιασθεί από την επιτροπή προετοιμασίας:
-   «Οι Προκαθήμενοι δεν παρακάθηνται ημικυκλικώς, αλλά εις δύο παραλλήλους γραμμάς, παρακαθήμενοι ο εις έναντι του άλλου και οι πάντες με το πλευρόν αυτών προς τον Πρόεδρον (…). Επιπλέον εις το παρουσιασθέν σχεδιάγραμμα οι Προκαθήμενοι των Εκκλησιών ούτε εις ίδιον τραπέζιον παρακάθηνται, αλλά εις θέσιν ιδιαιτέραν έκαστος και εξ αποστάσεως ο εις εκ των αδελφών αυτού, κεχωρισμένοι όντες, ούτε λέξιν ανταλλάξαι δυνάμενοι με τον πλησίον αυτών. Η κατάταξις των τραπεζιών τούτων είναι τοιαύτη, ώστε ούτε καν προσφέρει τη δυνατότητα εις τα διεθνή ΜΜΕ, όπως προβάλουν εις το διεθνές ακροατήριον πάντας τους συνελθόντας Προκαθημένους των Αγίων του Θεού Εκκλησιών ταυτοχρόνως. Ούτως διαλύεται μια συνολική εικών της Συνόδου». "Εκείνο το οποίον βλέπομεν", δηλώνει ο Πατριάρχης Μόσχας «εις το σχεδιάγραμμα τούτο διαφέρει ριζικώς των υφ' ημών συζητηθέντων εις τας Συνάξεις των Προκαθημένων και όσων βλέπομεν εις τας εικόνας των Οικουμενικών Συνόδων». Και απευθύνοντας μήνυμα προς τον κ.κ. Βαρθολομαίο σημειώνει «η προτεινόμενη κατάταξις, ως μη ανταποκρινομένη εις την καθ΄ ημάς Ορθόδοξον εκκλησιολογίαν, προσεγγίζει επικινδύνως τα Ρωμαιοκαθολικά πρότυπα».
Μάλιστα ο Προκαθήμενος της Εκκλησίας της Μόσχας ζητάει όλοι οι Πατριάρχες και οι Αρχιεπίσκοποι να πάρουν θέση στο ζήτημα και, αφού προτείνει να κάθονται όλοι στο ίδιο ημικυκλικό τραπέζι στη συνέχεια υπογραμμίζει ότι την κεντρική θέση, «ως Προεδρεύων, φυσικώς, να καταλαμβάνει η Υμετέρα Παναγιότης». Στόχος του λέει ο κ. Κύριλλος είναι να προβληθεί «εις ολόκληρον τον κόσμον η πιστή εικόνα της ενότητος και της συνοδικότητος». Οποιαδήποτε άλλη πρότασις, δηλώνει, δεν ημπορεί να γίνει αποδεκτή υπό της καθ΄ημάς Εκκλησίας, δεν θα γίνει κατανοητή υπό του λαού του Θεού και θα αποτελεί εν ανυπέρβλητο κώλυμα δια την συμμετοχήν ημών εις τας συνοδικάς συνεδριάσεις».
-      Το δεύτερο θέμα που θέτει ο Πατριάρχης Μόσχας προς τον Οικουμενικό Πατριάρχη είναι το σημείο που θα καταλάβουν οι ετερόδοξοι, όπως τους χαρακτηρίζει. «Στους ετερόδοξους παρατηρητάς προβλέπονται επίσημοι θέσεις όπισθεν των  Προκαθημένων. Κατ’ αυτόν τον ακριβώς τρόπον, προσθέτει, θα εκληφθή η Αγία και Μεγάλη Σύνοδος υπό εκείνης της μερίδος των ημετέρων πιστών, οι οποίοι από τώρα διαμαρτύρονται εναντίον της  ως «οικουμενιστική» και ουχί Ορθόδοξος. Διό φρονώ ότι οι παρατηρηταί εκ των ετεροδόξων εκκλησιών (sic) δέον να παρακάθηνται εν αποστάσει εκ των μελών της Συνόδου, ώστε να μην περιληφτούν εις τον φακόν και να μην να αποτελούν μέρος της κοινής εικόνος της Συνόδου».
Ακόμη ζητάει να ενημερωθούν οι συνεργάτες του για τα οικονομικά ζητήματα της Συνόδου, καθώς υπάρχει ένα κοινό ταμείο, στο οποίο θα πρέπει να συνεισφέρουν όλες οι Ορθόδοξες Εκκλησίες.
Τί λέει το Φανάρι και οι άλλες Εκκλησίες:
Η επιστολή προκάλεσε αίσθηση στο Οικουμενικό Πατριαρχείο. Όπως σημειώνουν Μητροπολίτες, μέλη της οργανωτικής επιτροπής, «δεν υπάρχει λόγος να δημιουργηθεί ένταση. Τα θέματα θα λυθούν. Προκλήθηκαν, όπως σημειώνουν, από κακή συνεννόηση και εξαιτίας της περιορισμένης χωρητικότητας της αίθουσας της Θεολογικής Ακαδημίας, όπου θα διεξαχθεί η Σύνοδος.
Ιεράρχες άλλων Εκκλησιών τονίζουν στο «Βήμα», ότι το Πατριαρχείο Μόσχας επικαλείται τα όσα είχαν αποφασισθεί το 2014 στο Φανάρι, όταν γινόταν συζήτηση για την Αγία Ειρήνη ως τόπο διεξαγωγής και με τη σαφή τότε αναφορά στο σύνθρονο του Ναού ως θέση όλων των Προκαθημένων και στη συνέχεια  τον Ιανουάριο στην Γενεύη. Γι αυτόν τον λόγο πρέπει  επιλυθούν άμεσα, ώστε να προβλευθούν δυσάρεστες καταστάσεις.   
ΒΗΜΑ

8 σχόλια:

  1. Ἐμένα μὲ ἐνδιαφέρει ἐὰν ἀνέβαιναν μωρὰ στὸ τραπέζι θὰ βλέπαμε ὅλοι τὸ ἴδιο ;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. που σαι κυριλε πας να κανεις διασπαση. το αιωνιο αναθεμα θα εχεις. οπαδοι του ηλιθιου γενους να χαιρεστε τις προφητειες .

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ας ανοίξουν τα μάτια και οι Ρώσοι να ενωθούμε όλοι οι Ορθόδοξοι με όλους τους Δυτικούς Χριστιανούς, Καθολικούς και Προτεστάντες. Το σχίσμα είναι έργο Σατανικό.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Φυσικά να ενωθούμε. Χωρίς προαπαιτούμενα. Και μετά να ενωθούμε και με τις άλλες θρησκείες. Αυτή την ένωση πήγαμε να κάνουμε και στη σύνοδο της Φλωρεντίας και μετά επέτρεψε ο Θεός να είμαστε για 400 χρόνια σκλάβοι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Γ Σιδηρούντιε και Κώστα, ἀφοῦ δέν ἔχετε αἴσθηση τοῦ τί ἀκριβῶς εἶναι ἡ Ὀρθοδοξία, πῶς τολμᾶτε καί μιλᾶτε; Θέμα γνώμης εἶναι ὅλα, νομίζετε; Ποιός δέν θά ἤθελε νά εἶναι ἑνωμένοι ὅλοι οἱ ἄνθρωποι, ἐν Χριστῶ, στήν Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία τοῦ ἀληθινοῦ Θεοῦ; _ Ἁλλά:
    Πῶς γίνεται νά ἑνωθῆ αὐτός ποὐ δέν ἀποδέχεται τόν Ἰησοῦ ὡς Υἰό καί Λόγο τοῦ Θεοῦ , πού σαρκωθείς ἔγινε ἄνθρωπος, ὁ Χριστός, μέ τούς Ὀρθοδόξους Χριστιανούς; Φανταστικά; Πῶς θά ἑνωθῆ, ἄν δέν ἀρνηθῆ τήν ἐσφαλμένη πίστη του;
    Καί πῶς θά ἑνωθῆ ὁ δυτικός χριστιανισμός, μέ τήν Ὀρθοδοξία, ἄν δέν ἀποκηρύξῃ τίς ἐσφαλμένες (δηλ. αἱρετικές) "φιλοσοφίες" του περί Θεοῦ, περί Χριστοῦ, περί θαυμάτων, κ.ο.κ.;
    _ Τό νά θέλῃς νἀ "ἑνώσῃς" τελείως διαφορετικές ἀνθρώπινες ἑνότητες, τήν μία τήν Ὀρθόδοξη Χριστιανική, δηλαδή τήν Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία, μέ τίς ἄλλες, χωρίς οἱ τελευταῖες νά ἀρνηθοῦν τίς πλάνες τους στήν πίστη, στήν ζωή, στήν λατρεία, εἶναι σάν νά προσπαθεῖς νά ἑνώσῃς μία ὁμάδα ἀνθρώπων πού πηγαίνει, ἄς ποῦμε, γιά τήν οὐράνια Ἰερουσαλήμ ἤ οὐράνια Κωνσταντινούπολη ἐπί τῶν "πτερύγων" τῶν προσευχῶν τῶν ἁγίων, μέ ἄλλες ὁμάδες ἀνθρώπων, ἐκ τῶν ὁποίων, α) ἄλλες νομίζουν ὅτι ἡ Κωνσταντινούπολη εἶναι πόλη τῆς Οὐγκάντας ἤ τῆς Μαλαισίας, ἤ... ἤ..., καί πορεύονται γιά ἐκεῖ μέ σιδηρά ὀχήματα καί πολεμικά πλοῖα πού κόβουν χέρια καί πόδια ὅσων δέν πᾶνε πρός τά ἐκεῖ (σύγχρονες σέκτες) , β) ἄλλες νομίζουν ὅτι δέν χρειάζεται νά πᾶνε πουθενά, διότι τό ἴδιο κάνει (ἄθεοι, βουδιστές) γ) ἄλλες θεωροῦν ὅτι οὐράνια Ἰερουσαλήμ ἤ οὐράνια Κωνστανινούπολη δέν ὑπάρχει καί ὅτι ἀρκεῖ ἕνα προσκήνυμα σέ μιά "ἱερή" πέτρα στήν Μέκκα (μουσουλμάνοι), δ) ἄλλες νομίζουν ὅτι μέσα στόν κάθε ἐξελιγμένο ἄνθρωπο βρίσκονται ὅλοι οἱ θησαυροί καί ἡ δύναμη τῆς οὐσράνιας Πόλεως και ἄρα χρειάζεται ὁ καθένας νά τό σκεφθῆ ἔντονα αὐτό, καί ἀποκλειστικά, καί ἔτσι θά ἀποκτήσῃ τέτοια δύναμη καί θησαυρούς γνώσεως (γκουρουϊστικές αἱρέσεις, καί ἡ Σάρα καί Μάρα καί τό κακό συναπάντημα...), καί ε) ἄλλες νομίζουν ἄλλα ἀντί ἄλλων καί γενικά διάφορες πλάνες, μέ ἀντίστοιχες πράξεις καί πρακτικές.....
    Τό θέμα τῆς ἑνότητας τῆς ἀνθρωπότητας , εἶναι τό μυστήριο τῆς Ἐκκλησίας τοῦ θεοῦ. Ὅσο καί νά συμφωνήσουμε στά λόγια, ἤ καί στά ἀπό κοινοῦ ἔργα, ἔργα λατρείας, ἔργα ἀγαθοεργίας, ἔργα "καλά" κατά τήν λογική μας και τίς ἐπιδιώξεις μας, ἄν δέν συμφωνῆ καί ὁ ἴδιος ὁ Θεός, καί ματαίως κοπιάζουμε καί στήν Ἐκκλησία Του δέν ἀνήκουμε, καί τήν αἰώνια ζωή κοντά Του θά χάσουμε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Μάλλον δεν καταλάβατε τι έγραψα. Διαβάστε το μερικές φορές και θα καταλάβετε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ἔχεις δίκηο Κώστα, συγνώμη. Εἰρωνικά εἶπες τό "Φυσικά να ενωθούμε. Χωρίς προαπαιτούμενα....". Ἐξέλαβα ὅτι τό εἶπες στά σοβαρά, καί ὅτι είρωνικά εἶπες τό ἑπόμενο, "ὅτι ἐπέτρεψε ὁ Θεός...".῾ Εἶναι τόση ἡ κακεντρέχεια ὁρισμένων στίς μέρες μας!

      Διαγραφή
  7. Ο Θεός και ο Ιησούς που μας λέτε, ζητάνε από τους ανθρώπους την ένωση ανάμεσά τους, την ειρήνη, τη συνεργασία. Αφού αυτά δεν τα κάνετε ούτε εσείς οι Χριστιανοί, ούτε οι Μουσουλμάνοι και οι Εβραίοι που πιστεύουν στον ίδιο Θεό, άρα όλοι σας είστε άνθρωποι του Σατανά. Αυτός είναι και ο λόγος που εγώ ακολουθώ το παράδειγμα των αρχαίων Αιγυπτίων και λατρεύω ως θεότητες τους κροκόδειλους και τους γύπες. Τουλάχιστον αυτά τα ζωντανά δεν λένε ψέματα ότι τρώνε χορτάρι μόνο, ζούν από σάρκες. Και εσείς τρώτε ο ένας τις σάρκες του άλλου, αλλά όλοι μαζί μας λέτε ότι είστε φυτοφάγοι. Ψέματα μας λέτε εδώ και αιώνες. Τρώτε ο ένας πιστός του Θεού τον άλλο, και έχετε κάνει τον πλανήτη κόλαση. Ούτε καν οι Χριστιανοί δεν είστε ενωμένοι. Αυτά τα λέει όλα. ελπίζω οι γύπες και οι κροκόδειλοι να σας φωτίσουν ή τουλάχιστον να σας φάνε να ησυχάσουμε. Μας έχετε τρελάνει με τον Ιησού, τον Μωάμεθ και τον Μωυσή. Τα έργα σας δείχνουν ότι έχετε πέσει θύμα απάτης.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.

- Παρακαλούμε στα σχόλια σας να χρησιμοποιείτε ένα όνομα ή ψευδώνυμο ( Σχόλια από Unknown θα διαγράφονται ).
- Παρακαλούμε να μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα στη σύνταξη των σχολίων σας.