27/6/16

Κυπριακό: Η Καταθλιπτική Ακτινογραφία των Διακοινοτικών Συνομιλιών και η Ευθύνη της Βουλής

του Φοίβου Κλόκκαρη*
Οι ούτω καλούμενες διακοινοτικές συνομιλίες (ΔΣ) για το Κυπριακό, που διεξάγονται για δεκαετίες,  εξυπηρετούν μόνο την Τουρκία, η οποία τις χρησιμοποιεί ώς όχημα για ολοκλήρωση της στοχοθεσίας της πρός έλεγχο ολόκληρης της Κύπρου.
Το επιχείρημα,  ότι είναι η μόνη επιλογή που έχουμε για τη λύση του Κυπριακού, είναι αστήρικτο και πάσχει στη βάση του, λόγω δύο ουσιαστικών αδυναμιών:
(1) Της φύσης των συνομιλιών. Δεν διεξάγονται στην ουσία μεταξύ των δύο κοινοτήτων, αλλά μεταξύ των Ελληνοκυπρίων (ΕΚ)και της «ΤΔΒΚ», της υποτελούς διοίκησης που εγκατέστησε η κατοχική Τουρκία στην Κύπρο και η οποία υποστηρίζει τα συμφέροντα της χώρας αυτής σε βάρος εκείνων της Κύπρου. Όταν δεν υπάρχουν κοινά συμφέροντα μεταξύ δύο μερών δεν μπορεί να συγκροτηθεί κοινό βιώσιμο κράτος. 
(2) Της   μη    εξασφάλησης    βασικών   προυποθέσεων   διεξαγωγής   των   ΔΣ. Δεν
 προηγήθηκε υλοποίηση των αποφάσεων του συμβουλίου ασφάλειας(ΣΑ) των ΗΕ και του ΕΔΑΔ για απομάκρυνση των ξένων στρατευμάτων και εποίκων και η εφαρμογή των ανθρωπίνων δικαιωμάτων και ελευθεριών στην Κύπρο .  Οι ΔΣ διεξάγονται υπό την απειλή των τουρκικών δυνάμεων κατοχής(ΤΔΚ) που ασκούν ψυχολογική βία στους Ελληνες να αποδεχθούν λύση τουρκικών όρων. 

Η εμμονή των κυβερνήσεων της Κυπριακής Δημοκρατίας( ΚΔ) να συνεχίζουν ατελέσφορα τις ΔΣ επί 40 χρόνια, παραβλέποντας τις πιο πάνω αδυναμίες, απεδείχθει λανθασμένη στρατηγική επιλογή με ολοένα δυσμενή αποτελέσματα  σε βάρος των Ελλήνων της Κυπρου, λόγω συστηματικής εκμετάλλευσης του χρόνου απο την Τουρκία πρός όφελος της. Συγκεκριμένα:

(1) Απενοχοποίηση της Τουρκίας. Πέτυχε να μετατρέψει το διεθνές έγκλημα που διέπραξε κατα της ΚΔ, σε δικοινοτική διαφορά και να προβάλλεται διεθνώς ως τρίτος ουδέτερος και  χώρα που επιθυμεί λύση ,ενώ αυτή είναι το πρόβλημα. Είναι ο θύτης που  παραμένει ατιμώρητος για τα εγκλήματα πολέμου που διέπραξε.

(2) Εδραίωση των τετελεσμένων της κατοχής.Παρεμπόδιση επιστροφής των ξεριζωμένων Ελλήνων, συστηματική τουρκοποίηση-ισλαμοποίηση  των κατεχομένων με εποικισμό και εγκατάσταση υποτελούς διοίκησης(ΤΔΒΚ) πλήρως εξηρτημένης από την Τουρκία μέσω παράνομων διμερών συμφωνιών σε όλους τους τομείς( πολιτικόν, οικονομικόν, στρατιωτικόν, πολιτισμικόν  κ.α).Συμφωνίες που είχαν εσωματωθεί και στο σχέδιο Ανάν και μεταξύ αλλων έδιναν  το δικαίωμα αεροναυτικής παρουσίας της Τουρκίας στη Κύπρο χωρίς έγκριση του κυπριακού κράτους .Εκτοτε προστέθηκαν και άλλες (οριοθέτηση υφαλοκρηπίδας , μεταφορά νερού με αγωγό απο Τουρκία ,έρευνες για φυσικό αέριο) και προετοιμάζονται και νέες( οικονομικό πρωτόκολλο, μεταφορά ηλεκτρισμού απο Τουρκία).Εξάλειψη κάθε ίχνους Ελληνικής παρουσίας στο νησί:Αρπαγή περιουσιών,αλλαγή  τοπονυμίων, καταστροφή  πολιτιστικής  κληρονομιάς, μαζική ανέγερση τζαμιών και  μνημείων της εισβολής, εξαναγκασμός σε μετανάστευση  18000 εγκλωβισμένων  Ελλήνων στη Καρπασία ,  λόγω  παραβίασης της συμφωνίας της τρίτης Βιέννης του 1975 απο την Τουρκία.Παρά τις εκθέσεις του Συμβουλίου της Ευρώπης(Κουκό,Λάακσο) δεν έγινε ακόμα απογραφή των παράνομων Τούρκων εποίκων και με δική μας αδράνεια.

(3) Πλήγματα κατά της κρατικής υπόστασης της Κυπριακής Δημοκρατίας (ΚΔ):
Η ΚΔ,  δεν προσέφυγε στο ΣΑ του ΟΗΕ ,όταν η Τουρκία εισέβαλε με το πολεμικό ναυτικό της και ερευνιτικό σκάφος στήν ΑΟΖ της , όπως δεν προσφεύγει και για τις συστηματικές ενέργειες προσάρτησης των κατεχομένων απο την Τουρκία(αγωγός νερού κ.α.). Η μή αντίδραση κράτους στις παραβιάσεις κυριαρχικών δικαιωμάτων του απο άλλο κράτος, συνιστά διαδικασία διαμόρφωσης διεθνούς εθίμου σε βάρος του(Εμμ.Ρούκουνας, καθηγητής νομικής πανεπιστημίου Αθηνών)
Οδηγούνται ΟΗΕ και  ΕΕ, σε ανοχή των παραβιάσεων του διεθνούς δικαίου από την Τουρκία και αναβαθμίζεται το ψευδοκράτος με επισκέψεις αξιωματούχων τους , παρα το γεγονός οτι το ΣΑ του ΟΗΕ το κήρυξε παράνομο(ψήφισμα541/18 Νοεμβρίου 1983) . Η Τουρκία συνεχίζει την ενταξιακή πορεία της προς την ΕΕ, χωρίς να υλοποιεί τις υποχρεώσεις της έναντι της ΚΔ: δεν την αναγνωρίζει, δεν ανοίγει τα λιμάνια, αεροδρόμια και τον εναέριο χώρο της σε σκάφη της ΚΔ. Παρά το γεγονός αυτό, η ΚΔ  συναινεί σε άνοιγμα κεφαλαίων ένταξης της Τουρκίας στην ΕΕ και αυτό αποτελεί πλήγμα κατά της κρατικής της υπόστασης.Αποθρασύνεται η Τουρκία που δεν έχει κόστος,  η ΕΕ δεν αντιδρά στις επίσημες τοποθετήσεις της Τουρκίας περι εκλιπούσας ΚΔ και σιωπηρά αποδέχεται ύπαρξη δύο κρατικών οντοτήτων στο νησί. 

(4) Συνεχής διολίσθηση των ΕΚ , προς τις θέσεις των Τούρκων στις ΔΣ.  Υιοθετήσαμε την  Διζωνική Δικοινοτική Ομοσπονδία(ΔΔΟ) τύπου σχεδίου Ανάν, που επιβλήθηκε απο την Τουρκία και Βρετανία, ως μορφή λύσης δικέφαλου δαιδαλώδους κράτους ,όπως συμφωνήθηκε με το κοινό ανακοινωθέν της 11 Φεβρουαρίου 2014 και ικανοποιεί τούς τουρκικούς όρους.Θα είναι κράτος καταδικασμένο σε κατάρρευση λόγω παραβίασης των αρχών τής:Eνότητας(διχοτόμηση εδάφους ,λαού,εξουσίας) Δημοκρατίας(καταπάτηση της αρχής της πλειοψηφίας στη λήψη αποφάσεων) Λειτουργικότητας(πολύπλοκο-υπερμεγέθες κράτος, αναρίθμητα ΒΕΤΟ)Δικαιοσύνης(παραβίαση των αρχών της ισότητας ,ένας άνθρωπος μία ψήφος, εκλέγειν –εκλέγεσθαι,διαμονής  ,ιδιοκτησίας) και Ασφάλειας(η Τουρκία θα επιβάλλει τους όρους της μέσω του ΤΚ κρατιδίου και της σύγκλισης  για συναπόφαση των δύο κρατιδίων στο επίπεδο του κεντρικού κρατους ,για όλα τα θέματα της εκτελεστικής νομοθετικής και δικαστικής εξουσίας-ισλαμοτουρκική συγκυριαρχία). ΔΣ 40 χρόνων επικεντρώθηκαν στο κεφάλαιο τής Διακυβέρνησης, που ενδιαφέρει πρωτίστως την Τουρκία, και οχι στα ουσιώδη του κυπριακού:ασφάλεια,εδαφικό,εποικισμός,διμερείς συμφωνίες ψευδοκράτους-Τουρκίας.

Συμπέρασμα: Η μακροπρόθεσμη στρατηγική της Τουρκίας από τη δεκαετία του 1950, για έλεγχο ολόκληρης της Κύπρου, συνεχίζεται  και μετά την εισβολή του 1974 και την defacto διχοτόμηση, με παράλληλη δράση προς τρεις άξονες:1.Επιβολή λύσης τουρκικών όρων στο Κυπριακό (κατάλυση ΚΔ,νομιμοποίηση της διχοτόμησης, επέκταση της τουρκικής κυριαρχίας και στις ελεύθερες περιοχές)2. Αναβάθμιση ψευδοκράτους,3. Υποβάθμιση ΚΔ.  Η στρατηγική των κυβερνήσεων μας στο Κυπριακό(ΔΣ-ΔΔΟ) απέτυχε και πρέπει να αναθεωρηθεί. Εισηγήσεις για αναθεώρηση , έγιναν από άτομα, κόμματα και κινήσεις, σε ώτα μη ακουόντων. Η συνέχιση της οδηγεί τον Ελληνισμό της Κύπρου σε Τουρκική υποτέλεια και μόνο ο ορθά ενημερωμένος λαός μπορεί, με την ψήφο του σε ένα δημοψήφισμα ,να την ανακόψει.  Το βάρος της ευθύνης για την ορθή ενημέρωση πέφτει στους ώμους των εκλελεγμένων εκπροσώπων του λαού στη βουλή και ιδιαίτερα όσων ανήκουν σε κόμματα που διαφωνούν με την ακολουθούμενη στρατηγική.Ο λαός αναμένει την  συντονισμένη και δραστήρια ενεργοποίηση τους στο εθνικό θέμα,  ως το υψίστης  σημασίας καθήκον τους ,το οποίο πρέπει να τίθεται υπεράνω των κομματικών προτεραιοτήτων τους. Να το πράξουν άμεσα, γιατί μετά το κοινό ανακοινωθέν της  11. 2. 2014(βασικές πτυχές λύσης), αργά ή γρήγορα θα ενσκήψει στο νησί μας, λύση τουρκικών όρων και ο λαός πρέπει να είναι ενημερωμένος για  τον μεγάλο κίνδυνο που ελλοχεύει. 

                                                                                                          *αντιστράτηγος ε.α.


 
.

   
 


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.

- Παρακαλούμε στα σχόλια σας να χρησιμοποιείτε ένα όνομα ή ψευδώνυμο ( Σχόλια από Unknown θα διαγράφονται ).
- Παρακαλούμε να μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα στη σύνταξη των σχολίων σας.