22/10/16

Γιαπί και ψύχραιμος


Στην Γερμανία δεν υπάρχει κανένα "γιαπί". Οι "κουτόφραγκοι" θεωρούν πως ένα γιαπί είναι επικίνδυνο και αντιαισθητικό. Όταν λοιπόν παίρνεις οικοδομική άδεια, δεσμεύεσαι για τον χρόνο αποπεράτωσης. Τα πρόστιμα είναι τόσο τσουχτερά αν τον υπερβείς, που κανένας δεν ξεκινάει να χτίζει αν δεν έχει προγραμματίσει τα λεφτά και τις εργασίες μέχρι και τα πόμολα.

Οι Ελληνάρες όμως δεν χαμπαριάζουν από τέτοια. Και αποφασίσαμε να εξάγουμε τεχνογνωσία και στη Βαυαρία. Ακούστε την απίστευτη ιστορία:

Το 2001, η κυβέρνηση της Βαυαρίας παραχώρησε (έναντι μικρού τιμήματος) στο Ελληνικό Κράτος 15 στρέμματα γης για να φτιάξει σχολείο για τα παιδιά των Ελλήνων που ζουν εκεί. Αναλάβαμε την υποχρέωση το κτήριο να ολοκληρωθεί μέσα σε 4 χρόνια από την έκδοση της οικοδομικής άδειας. Μάλιστα, η βαυαρική κυβέρνηση είχε δεσμευθεί να χρηματοδοτήσει το έργο κατά 70%! Επειδή όμως ήξεραν με ποιους έχουν να κάνουν, έβαλαν κι έναν όρο στο συμβόλαιο πως αν δεν ολοκληρωθεί το κτήριο σύμφωνα με τις προθεσμίες, το οικόπεδο επιστρέφει στο Γερμανικό Δημόσιο, μας επιστρέφουν και το μικρό τίμημα, και τέλος. Σίγουροι εμείς για τις ικανότητές μας να τηρούμε χρονοδιαγράμματα, το υπογράψαμε.

Τι έκαναν οι διαχρονικά ανεύθυνες και αναξιόπιστες ελληνικές κυβερνήσεις; Τίποτε, as usual. Επί 7 χρόνια το κοίταγαν. Άδεια έβγαλαν τον Αύγουστο του 2008!!! Και άρχισαν τσούκου - τσούκου να χτίζουν, όπως στο ανέκδοτο με την ελληνική κόλαση: την μια μέρα δεν υπήρχαν λεφτά, την άλλη δεν είχαν μπει οι υπογραφές, την τρίτη βαριόμασταν, την τέταρτη είχαμε εκλογές και ποιος να ασχοληθεί...

Οι Γερμανοί είδαν κι αποείδαν, μας έτριξαν τα δόντια: “τελειώστε το γιατί θα σας το πάρουμε πίσω.” Αρχίσαμε εμείς τις κλάψες: έχουμε κρίση, προσπαθούμε, είμαστε απόγονοι του Αριστοτέλη, μπλα μπλα. Τον Νοέμβριο του 2011 δεν είχαμε ρίξει ούτε τα μπετά. Το Δημοτικό Συμβούλιο του Μονάχου πήρε απόφαση να αξιώσει ο Δήμος την επιστροφή του οικοπέδου.


Για τη συνέχεια AV

10 σχόλια:

  1. ...ενταξει,ενταξει...το καταλαβαμε...δεν φταινε οι γερμανοι...δεν φταινε οι Ελληνες πολιτες,φταινε οι "ελληνικες" κυβερνησεις...διαχρονκα ομως...αν λεμε φταιει η κυβερνηση τσιπρα μαλλον το χασαμε τοπαιχνιδι...εκτος, αν εννοουμε οτι φταιει Και η κυβερνηση τσιπρα...
    Το "ελληνικον" βαθυ κρατος λοιπον,πασχει απο "σφοδροτατες" αγκυλωσεις:"Δεν διδουμε τιποτα (που λεει ο λογος) και δεν διεκδικουμε τιποτα"...ειναι τοσο βαθειες δε αυτες οι αγκυλωσεις που εχει καταντησει να μην διεκδικουμε ουτε καν την Ελλαδα πια...εξαλλου ποιά Ελλαδα;Τι σημαινει Ελλαδα;
    Αρα,το νεο "μωτο" του βαθεος κρατους αν αυτο δεν στρουθοκαμηλιζε θαπρεπε ναταν:
    "Δεν διεκδικουμε απολυτως τιποτα και τα διδωμεν Ολα"
    ...Απεταξαμεθα!!!
    "ες νεον κοσμον, αλαμανιαν,κιναν,καταρ,νεοοθωμανιαν και νοτιον σκυθιαν ταξώμεθα συν ψυχέσι τε και σωματέσι,αναλογιζομενοι δε,ποτερον τάξωμεν τας λοιπας δυναμεις ημων"...στα αγγλικα παντα...μην θεωρηθουμε κιεθνικιστες...
    Λετε τελικα η παγκοσμιοποιηση ναναι ανακαλυψη του βαθεος ελληνικου κρατους;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. κατ αρχάς χιλιοπαιγμένο. μεχρι κι αυτο για να μας πείτε ποσο ομορφα ηταν τα πραγματα προ ελεύσεως Τσιπρα. Και οι εμμονές έχουν τα ορια τους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Κατά σύμπτωση είχα βρεθεί στο Μόναχο στα τέλη τού 2007 και εκεί άκουσα
    από Έλληνες εγκατεστημένους εκεί την ιστορία τού παραπάνω Σχολείου, όπως είχε διαμορφωθεί ως τότε . Μια χαρακτηριστική λεπτομέρεια από την σχετική συζήτησή μας είναι ότι αφού μού είπαν ότι παρά τις προσπάθειες προς την Αθήνα επί τόσα χρόνια (από το 2001) δεν είχε γίνει τίποτε, με ρώτησαν αν μπορούσα να υποθέσω την αιτία. Για έναν Έλληνα που είχε ζήσει την μέχρι τότε επαγγελματική και γενικότερη ζωή του στην Ελλάδα, δεν ήταν δύσκολο να φαντασθεί την αιτία: Αφού μόνο το 30% τής δαπάνης κατασκευής θα βάραινε το Ελληνικό Δημόσιο, οι Έλληνες "αρμόδιοι" Δημόσιοι Υπάλληλοι (χωρίς παρεξήγηση),δεν είχαν περιθώριο να "βγάλουν το κάτι τις τους" από την δουλειά και γι' αυτό αδιαφορούσαν. "Για τα Ελληνόπουλα τής Γερμανίας θα νοιαστώ; σκασίλα μου αφού εγώ δεν βγάζω τίποτε από την φασαρία όλη αυτή".
    Βέβαια και τα δικά τους δυστυχώς συμπεράσματα ήταν ακριβώς τα ίδια και εννοείται ότι δεν χάρηκα καθόλου όταν μου είπαν ότι ήμουν "ο πρώτος που το βρήκε", μιάς και οι ντόπιοι φίλοι τους δεν το καταλάβαιναν και δεν μπορούσαν να το πιστέψουν.
    Και η συνέχεια που περιγράφεται στο δημοσίευμα επαληθεύει τις χειρότερες σκέψεις μας για τα χάλια μας. Όχι απρόσωπα.
    Εδώ νομίζω ότι ο elias cavadas 22 Οκτωβρίου 2016-1:36 μ.μ. έχει δίκηο κατά το ότι ευθύνες έχουμε και ως πρόσωπα: Διότι κάποιοι συγκεκριμένοι υπάλληλοι με συγκεκριμένο ονοματεπώνυμο και συγκεκριμένες αρμοδιότητες έπαιξαν κάποιον καθοριστικό ρόλο καθ'ένας τους (αδρανώντας, λέγοντας ψέματα, αναβάλλοντας, λουφάροντας) και οδήγησαν στο ντροπιαστικό αυτό αποτέλεσμα. Αλλά τι τούς νοιάζει; αφού κανείς τους δεν πρόκειται να πάθει τίποτε. Μια ακόμα ξεφτίλα που χρεώνεται συλλήβδην στο Ελληνικό "Κράτος" .
    "Ε!; Και τι έγινε;" θα σού πούν.....
    (βλ. και http://infognomonpolitics.blogspot.gr/2016/07/blog-post_856.html αλλά και ένα σχόλιο σε αυτό που βρίζει τούς...Γερμανούς και τα λέει όλα για την νοοτροπία μας).
    "Ε!; Και τι έγινε;" θα σού ξαναπούν.....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. αμαν πια με τους γερμανους. Ναι ολα τα εκαναν στην εν τέλεια. Και τα Αουσβιτς μια χαρα. Ρωτηστε 6.000.000 θυματα. Ημαρτον πια

      Διαγραφή
    2. Ακριβώς!
      (βλ. ...... και σχόλιο που βρίζει τούς...Γερμανούς και τα λέει όλα για την νοοτροπία μας).
      "Ε!; Και τι έγινε;" θα σού ξαναπούν.....
      Οι κακοί είναι πάντα οι Γερμανοί .
      Και για το Σχολείο που δεν φτιάξαμε φταίνε οι Krupp τής Έσσης που φτιάξανε την Χοντρή Βέρθα που βμβάρδιζε το Παρίσι στα 1870.

      Διαγραφή
    3. Αμάν πια με τους Έλληνες.

      >Οι κακοί είναι πάντα οι Γερμανοί . <
      Έχετε άλλη γνώμη;
      Γιατί αν οι Έλληνες ήταν όσο καλοί είναι οι Γερμανοί, θα τους είχαν βουτήξει το Goethe Institut στην Αθήνα, η τουλάχιστον θα είχαν βάλει λουκέτα στις εισόδους για να μη το χρησιμοποιούν.

      Διαγραφή
    4. Η διαφορά είναι ίσως ότι το Goethe Institut δεν το χρηματοδότησε η Ελληνική Κυβέρνηση, όπως αντίθετα η Βαυαρική το Ελληνικό Σχολείο στο Μόναχο κατά 70%.
      Καθένας βεβαια με τις απόψεις του. Η άποψη βέβαια ότι είναι κακοί οι Γερμανοί είναι πράγματι ιδιαίτερα διαδεδομένη και δεν είναι στις προθέσεις μου να διαλευκάνω τα αίτια. Με απασχολεί η αυτοκριτική μας ως λαού, μήπως και γίνουμε αυτό που μάς αξίζει. Ίσως καλύτεροι και των Γερμανών, αν και δεν πιστεύω σε κακούς και καλούς λαούς.
      Αυτά από εμέ και καλήν νύχτα σε όλους.

      Διαγραφή
    5. >Η διαφορά είναι ίσως ότι το Goethe Institut δεν το χρηματοδότησε η Ελληνική Κυβέρνηση<
      Ούτε εγώ το ξέρω, αλλά συνήθως γίνεται παραχώρηση του οικοπέδου, σιγά που οι Γερμανοί θα πλήρωναν… και για χρηματοδότηση από την ελληνική κυβέρνηση, μη εκπλήσσεσαι αν έγινε.
      Αντιθέτως, λέει το άρθρο: > Το 2001, η κυβέρνηση της Βαυαρίας παραχώρησε (έναντι μικρού τιμήματος) στο Ελληνικό Κράτος 15 στρέμματα γης< Δηλαδή τα πούλησε!
      Γνωρίζω ότι η Ελλάδα –όπως και όλες οι πολιτισμένες χώρες-, όταν πρόκειται για εγκεκριμένα από το Κράτος ανέγερση σχολίου για παιδιά ξένων υπηκόων παραχωρεί τη γη χωρίς χρονικούς όρους, απλώς τα σχέδια πρέπει να εγκριθούν από τις αρμόδιες αρχές. Έχω ιδίαν γνώση για το ελληνογαλλικό σχολείο της Αγ. Παρασκευής.
      Θα μου πεις ότι το Μόναχο χρηματοδοτεί. Ναι αλλά φαίνεται ότι χρηματοδοτεί όπως κάθε ιδιωτική τράπεζα, βάζει όρους –η υποθήκες- λες και πρόκειται για ιδιωτική κερδοσκοπική επιχείρηση.
      Το θεωρώ αίσχος, καθώς οι Έλληνες μετανάστες στη Γερμανία δεν είναι ανώνυμοι ξένοι, ούτε ξένο είναι το ελληνικό κράτος –και οι Γερμανοί αξιωματούχοι το γνωρίζουν από πρώτο χέρι αφού το λεηλατούν με θρησκευτική ευλάβεια- υπάρχει ήδη αρκετή Ιστορία για το τι έχουν προσφέρει οι Έλληνες μετανάστες –και συνεχίζουν, ιδίως στο Μόναχο.

      Τέλος, κατά πόσο μπορεί κάποιος σοβαροφανής σχολιαστής σαν εσένα να επικαλείται μια κουβέντα καφενείου του 2007 (!) προκειμένου να κατακρίνει τους ομοειδείς -του μ’ αφήνει άναυδος.

      Η μεγαλόστομη δικαιολογία > Με απασχολεί η αυτοκριτική μας ως λαού< βασισμένη στα προηγούμενα είναι απλώς αστεία• εμένα πάντως με απασχολεί περισσότερα η επιθετικότητα των Γερμανών αρχών –και του γερμανικού λαού, ναι!- γιατί αυτοί ήταν και είναι οι επικίνδυνοι, και όχι οι ελληνικές αρχές, ούτε ο ελληνικός λαός, και ας αφήσουμε στην άκρη του δοτούς λογαριασμούς του κάθε Γερμανοτσολιά Τζήμερου.

      Διαγραφή
    6. Είναι σαφές ότι υπάρχει ισχυρή υποστήριξη τής άποψης πως οι Γερμανοί είναι κακοί. Εγώ πάλι έχω ένα πρόβλημα με αυτόν τον δογματισμό. Και οι Γερμανοί βαρύνονται με επιθετικούς πολέμους και οι Άγγλοι, ενώ και οι Ισπανοί (μη και οι Πορτογάλοι;) “μεγαλούργησαν” στον Νέο Κόσμο που άλλαξαν τα φώτα , στους ιθαγενείς, κυριολεκτικά και μεταφορικά. Όλοι οι Ευρωπαϊκοί λαοί έχουν δείξει επιθετικότητα ή αντιευρωπαϊκή συμπεριφορά σε κάποιες φάσεις (π.χ. ο Λουδοβίκος 14ος και ο Βασιλιάς τής Ολλανδίας αρνήθηκαν να αντιταχθούν στην τούρκικη επίθεση κατά τής Βιέννης στα τέλη τού 17ου αιώνα) .
      Εδώ όμως συζητάμε για μια περίπτωση αβελτηρίας των ανεύθυνων υπευθύνων τού Ελληνικού Υπουργείου Παιδείας που οδήγησε στην μη αξιοποίηση αξιόλογης προσφοράς ξένης κυβέρνησης που συνέβη να είναι η Γερμανική .
      Το θέμα δεν είναι τι λέει ο οποιοσδήποτε Τζήμερος (ούτε τα λαμβάνω υπ’ όψιν) αλλά τα γεγονότα. Και προσωπικά μόνον σε αυτά στέκομαι.
      Σεις βέβαια αγαπητέ Κριστιάν 'Ακκυριά (23 Οκτωβρίου 2016 - 1:20 π.μ.) θεωρείτε ότι στηρίζομαι σε κάποια κουβέντα καφενείου και έχω πρόθεση να κατακρίνω τούς “ομοειδείς” μου. Δεν είναι όμως έτσι. Σχολιάζω αρνητικά συγκεκριμένες συμπεριφορές, διότι τις διαπιστώνω από πλήθος πληροφοριών και τις θεωρώ βλαπτικές για την Πατρίδα μου.
      Σείς μπορείτε να με θεωρείτε και ολίγον κάλπικο(“σοβαροφανή”), αλλά δεν μπορώ να κάνω τίποτε γι’ αυτό ˙ σοβαρός, αστείος ή φαιδρός σοβαροφανής, αυτά είναι χαρακτηρισμοί που ουδόλως με απασχολούν.
      Απλά λυπάμαι που οι απόψεις μου προκαλούν τόσην ένταση, ώστε η συζήτηση να τείνει να ξεφύγει από τα όρια που θεωρώ απαραίτητα για να συνεχίσω . Και βέβαια δεν νομίζω ότι θα ήταν καλό να συνεχίσω μια συζήτηση στην οποία έχουν αρχίσει να παρεισφρέουν και προσωπικοί απαξιωτικοί ειρωνικοί χαρακτηρισμοί , οι οποίοι θα μπορούσαν να θεωρηθούν σαφώς προσβλητικοί, όπως οι επόμενοι : «Τέλος, κατά πόσο μπορεί κάποιος σοβαροφανής σχολιαστής σαν εσένα να επικαλείται μια κουβέντα καφενείου του 2007 (!) προκειμένου να κατακρίνει τους ομοειδείς -του μ’ αφήνει άναυδος. Η μεγαλόστομη δικαιολογία
      > Με απασχολεί η αυτοκριτική μας ως λαού< βασισμένη στα προηγούμενα είναι απλώς αστεία…».
      Ε! Ας είμαι αστείος. Τουλάχιστον να σας κάνω να γελάτε με τις “μεγαλόστομες δικαιολογίες” μου .
      Γειά σας κύριε Κριστιάν 'Ακκυριά και καλό σας απόγευμα.
      Adieu, που θα λέγαμε και γαλλιστί .

      Διαγραφή
  4. Έχουμε την τάση να γενικεύουμε κατηγορώντας οι μεν τους δε. Τα πραγματα είναι απλά.Το ελληνικό δημόσιο δεν τίμησε την υπογραφή του. Δεν τίμησε την εθνικη και ηθική του υποχρέωση απέναντι στα ελληνόπουλα της Βαυαρίας. Λυπάμαι, αλλά ας μας γίνει μάθημα ( θα γίνει όμως;).

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.

- Παρακαλούμε στα σχόλια σας να χρησιμοποιείτε ένα όνομα ή ψευδώνυμο ( Σχόλια από Unknown θα διαγράφονται ).
- Παρακαλούμε να μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα στη σύνταξη των σχολίων σας.