6/9/17

Μνημόνιο συνεργασίας Ελλάδας - Βουλγαρίας για τη σιδηροδρομική «Παράκαμψη Βοσπόρου»

 Κλώντζα Ολγα    
Τα τρία λιμάνια, Θεσσαλονίκης, Καβάλας, και Αλεξανδρούπολης θα συνδεθούν με τρία λιμάνια της Βουλγαρίας, σε Μπουργκάς, Βάρνα και Ρούσε στο Δούναβη
Στη γραμμή της εκκίνησης στοχεύουν να βάλουν Ελλάδα και Βουλγαρία τη σιδηροδρομική «Παράκαμψη Βοσπόρου», με την υπογραφή, σήμερα στις 09.30, μνημονίου συνεργασίας από τους δύο Πρωθυπουργούς, Αλέξη Τσίπρα και Μπόικο Μπορίσοφ, στην Καβάλα. Πρόκειται για μια συμφωνία, λεπτομέρειες της οποίας παρουσίασε το «Βήμα της Κυριακής» στις 16 Ιουλίου 2017, που εφόσον εξασφαλίσει χρηματοδότηση, θα αναβαθμίσει το ρόλο της χώρας μας στις εμπορευματικές μεταφορές.
Η δημιουργία του σιδηροδρομικού διαδρόμου Θεσσαλονίκης - Αλεξανδρούπολης - Μπουργκάς - Βάρνας - Ρούσε, υλοποιεί ουσιαστικά από ελληνικής πλευράς το ανατολικό κομμάτι της Σιδηροδρομικής Εγνατίας. Στον ελληνικό βραχίονα του σχεδίου, κεντρικό ρόλο παίζουν τα τρία λιμάνια, Θεσσαλονίκης, Καβάλας, και Αλεξανδρούπολης, τα οποία και θα συνδεθούν με τρία λιμάνια της Βουλγαρίας, σε Μπουργκάς, Βάρνα και Ρούσε στο Δούναβη

«Είναι μια στρατηγικής σημασίας διασύνδεση, η οποία συνδυαζόμενη με τις κατάλληλες υποδομές, θα καταστήσει το λιμένα Αλεξανδρούπολης κόμβο για τη νοτιοανατολική Ευρώπη. Παράλληλα, η παράκαμψη των στενών του Βοσπόρου και των Δαρδανελίων θα μειώσει το κόστος των εμπορευματικών μεταφορών, βελτιώνοντας και την ασφάλεια» σχολιάζει μιλώντας στο «Βήμα» ο κ. Νικόλαος Ροδόπουλος, πρόεδρος της Ελληνικής Εταιρείας Logistics.  

Το μνημόνιο συνεργασίας προβλέπει τη σύσταση μιας διακρατικής εταιρείας η οποία και θα αναλάβει να «τρέξει» το φιλόδοξο εγχείρημα, το οποίο περιλαμβάνει την αναβάθμιση της σιδηροδρομικής γραμμής από την Καβάλα έως τη Βάρνα σε διπλή γραμμή με ηλεκτροκίνηση. Αυτό θα δώσει τη δυνατότητα στις εμπορικές αμαξοστοιχίες να αναπτύξουν μεγάλες ταχύτητες έως κι 160 χλμ. την ώρα.    

Η εξασφάλιση της εμπορικής βιωσιμότητας του έργου, για την οποία τα στελέχη του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών δεν έχουν αμφιβολία, καθώς και ο νομοτεχνικός έλεγχος αποτελούν προϋποθέσεις για την έγκριση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Η διαδικασία αναμένεται να απαιτήσει ένα εξάμηνο. Υπενθυμίζεται ότι η αρμόδια Επίτροπος κυρία Βιολέτα Μπουλτς είχε εκφράσει την υποστήριξή της στο εν λόγω έργο ήδη από τον περασμένο Μάρτιο, κατά τη διάρκεια της Περιφερειακής Διάσκεψης για τις Επενδύσεις στις Μεταφορές.
ΒΗΜΑ

8 σχόλια:

  1. Ώρες είναι να εμφανιστούν Ελληνοταλιμπανάδες και να υβρίζουν τον...προαιώνιο εχθρό του γένους τον...Βούλγαρο και να οικτίρουν την συμφωνία! Αποψή μου και mea culpa δηλαδή αν δεν είναι έτσι, ότι οι εμφανισθησόμενοι θα είναι ή πρόθυμοι ηλίθιοι εξυπηρετώντας γνωστή κατεύθυνση ή ΜΙΤιάδες καραμπινάτοι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σωστά! Τώρα οι ψευτοσυμμαχοι θα βγουν όλοι να μας τα χαλάσουν οπως έκαναν οι Αμερικάνοι με τον Καραμανλή και τους αγωγούς στη Θράκη και Ρωσία κτλ.Να μη πω και χειρότερα και έχω μπελάδες με τον Σάββα που μήπως έχει ακόμα φυλιες με Νατοϊκά Αμερικανικά στέλεχοι.

      Διαγραφή
    2. @Truthteller
      Συγχωρείστε με αλλά πιστεύω πως δεν έχει καμμία σχέση με αγωγούς ενέργειας που είναι και το μεγάλο γεωπολιτικό παιχνίδι, η συγκεκριμμένη σιδηροδρομική διασύνδεση. Αφορά οποιεσδήποτε άλλες εμπορευματικές-τουριστικές μεταφορές και δεν χτυπά ενεργειακά στρατηγικά συμφέροντα ώστε να μας χτυπήσουν οι σύμμαχοι που δεν αρνούμαι ότι το έχουν κάνει πλειστάκις γενικώς αλλά αυτό είναι άλλης Κυριακής Ευαγγέλιο. Ίσως ήρθε η ώρα να χτυπήσουν και καναν άλλο, αλλά και αυτό είναι της παράλλης Κυριακής... Έγραψα ό,τι έγραψα για να σημειώσω ότι όσοι γράψουν, εδώ τουλάχιστον, εναντίον αυτής της συμφωνίας δεν θα είναι οι...σύμμαχοι. Αυτά σε ό,τι με αφορά.

      Διαγραφή
    3. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

      Διαγραφή
    4. Για την Ελλαδα ειναι βασικοτατης σημασιας διοτι εκτος απο την Cosco υπαρχουν οι αναδοχοι ΟΛΘ και Αλεξανδρουπολης που καιγονται για προωθηση των μεταφορων σε Ευρωπη,Βαλκανια,Βαλτικη κλπ.
      Κυριως θιγεται η τουρκια η οποια χανει εσοδα και ποντους.
      Αν εχω καποιον ενδιασμο ειναι η πιεση που θα προσπαθησει να ασκηση η τουρκια στην Βουλγαρια μεσω της μεγαλης μουσουλμανικης μειονοτητος.
      Φυσικα ο χρονος αποπερατωσης του εργου ειναι σημαντικοτατος ωστε να μην προσπαθησει ο σουλτανος να προσφερει καποια ικανοποιητικη και συμφερουσα προταση.

      Διαγραφή
  2. Και εδώ Κινέζικος δάκτυλος μπήκε Τελικα θα κατορθώσουμε εμεις οι Ελληνες να κανουμε κατι για εμάς από εμας?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ξεχασα να αναφερω και την Ιταλια η οποια θιγεται.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Από γεωστρατηγική άποψης το έργο αυτό - αν και όποτε γίνει- αναβαθμίζει την περιοχή από Θεσ/νίκη μέχρι τα Ελληνοβουλγαρικά σύνορα στον βόρειο Έβρο. Από στενά οικονομική άποψη συμβάλλει ιδιαίτερα θετικά στην ανάπτυξη των εμπορικών συναλλαγών της χώρας με την Βουλγαρία κυρίως και έμμεσα με την Ρουμανία
    Υπάρχει και μια τρίτη πολύ σπουδαία διάσταση. Μέχρι τώρα τα εμπορεύματα από τα λιμάνια της Θεσσαλονίκης της Καβάλας και της Αλεξανδρούπολης πήγαιναν με τη θαλάσσια διαδρομή στα δυο μεγάλα λιμάνια της Βουλγαρία αφού περνούσαν από τα στενά του Ελλήσποντου και του Βοσπόρου που λειτουργούσαν πολιτικά από την Τουρκία ως θαλάσσια «δερβένια», και έτσι η Τουρκία αποκόμιζε τεράστια οφέλη λόγω των στρατηγικών θέσεων της επικράτειας της.Με το έργο αυτό το τούρκικο κράτος που καθημερινά επιβεβαιώνει τον φασιστικό, ρατσιστικό , και ιμπεριαλιστικό (επεκτατικό) χαρακτήρα του χάνει τα πλεονεκτήματα του και σίγουρα θα αντιδράσει όπως αντιδρά το γέρικο λιοντάρι που καταλαβαίνει ότι η «μπογιά του» δεν περνάει πλέον.
    Το ερώτημα είναι που θα βρει η σημερινή καταχρεωμένη Ελλάδα τα τουλάχιστον 3 δις εβρό για την διπλή ηλεκτροκίνητη σιδηροδρομική γραμμή μέχρι τα σύνορα με την
    Βουλγαρία.Ας ελπίσουμε ότι θα αντιμετωπισθεί το πρόβλημα αυτό και θα γίνει το έργο για την σκοπιμότητα του οποίου πολύ δύσκολα θα κατατεθούν αντιρρήσεις και αμφιβολίες
    ΥΓ.1) Η Βουλγαρία του «κακού» κομμουνισμού από την εποχή του Ζίφκοφ απέκτησε ηλεκτροκίνητο σιδηρόδρομο από δύση προς ανατολή και από νότο προς βορρά. Με την σημερινή υποδομή της στον τομέα αυτόν πολύ πιο εύκολα θα ανταποκριθεί στην πρόσφατη διακρατική συμφωνία
    2) Η Ελλάδα της δημοκρατίας της ελευθερίας κλπ κλπ στα χρόνια της ευημερίας ( μετά τη δικτατορία μέχρι το 2009) αντί να ολοκληρώσει τα έργα υποδομής χωρίς λαμογιές κλεψιές και παράνομες διαρροές κεφαλαίων στο εξωτερικό κατάφερε το μικρό δημόσιο χρέος να το φθάσει στα 300 δις εβρο, για να ρωτάμε τώρα που θα βρούμε τα λεφτά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.

- Παρακαλούμε στα σχόλια σας να χρησιμοποιείτε ένα όνομα ή ψευδώνυμο ( Σχόλια από Unknown θα διαγράφονται ).
- Παρακαλούμε να μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα στη σύνταξη των σχολίων σας.