1/8/18

Ο Ερντογάν επέβαλε στον Βαρθολομαίο και άλλους ηγέτες θρησκειών ταπεινωτική δήλωση

File Photo: A handout photo made available by Turkish President Press office shows Turkish President Recep Tayyip Erdogan (R) meeting with Ecumenical Patriarch and Archbishop of Constantinople Bartholomew I (L) at Turkish Presidential Palace in Ankara, Turkey, 25 April 2018. EPA, TURKISH PRESIDENT PRESS OFFICE

Του ΝΙΚΟΥ ΜΕΛΕΤΗ 
Τους ηγέτες των μη μουσουλμανικών κοινοτήτων στην Τουρκία, κοινότητες οι οποίες εχουν νοιώσει στο πετσί τους την πολιτική διακρίσεων και εξόντωσης που εφάρμοσε διαχρονικά το τουρκικό κράτος εναντίον τους , επιστρατεύει τωρα ο Ταγίπ Ερντογάν προκειμένου να απορρίψει την κριτική που δέχεται η χώρα του για το καθεστως των θρησκευτικών ελευθεριών.
Την στιγμη που η Τουρκία κατέχει μόνιμα μια από τις πρώτες θέσεις στην Έκθεση του Στειτ Ντιπάρτμεντ για τις παραβιάσεις των θρησκευτικών ελευθεριών και ένα θεμα που άπτεται της θρησκευτικής ελευθερίας όπως αυτο του πάστορα Άντριου Μπράνσον, ο Ερντογάν επιχειρεί επικοινωνιακή αντεπίθεση αποσπώντας «Δηλωση» των ηγετών των μη μουσουλμανικών μειονοτήτων που ..εκθειάζουν την εξαιρετική κατάσταση σε ότι αφορά τις θρησκευτικές ελευθερίες στην Τουρκία.

Μεταξυ των ηγετών που υπέγραψαν την Διακήρυξη ειναι ο Οικουμενικός Πατριάρχης κ.κ. Βαρθολομαίος, ο τουρκοαρμενιος αναπληρωτής πατριάρχης Αραμ Ατεσιγιαν και ο τούρκος ραβίνος Ισαάκ Χαλεβα. Συνυπογράφουν ακομη Συροορθοδοξοι, Χαλδαίοι, Συροκαθολικοί, Αρμένιοι Προτεστάντες και εκπρόσωποι ορισμένων εβραϊκών και αρμένικων κοινοτήτων.
«Ως εκπρόσωποι των διαφορετικών πίστεων που διαβιούν στην χώρα μας για αιώνες ,ζούμε έχοντας πλήρη ελευθερία στην πίστη μας και ασκούμε με ελευθερία τα θρησκευτικά καθήκοντα μας σύμφωνα με τις παραδόσεις μας», αναφέρει η Διακήρυξη,

Kαι συνεχίζει:
«Οι Δηλωσεις που ισχυρίζονται ότι η πίστη μας είναι υπό καθεστώς πίεσης είναι εντελώς ανεδαφικές και δεν έχουν σχέση με την πραγματικότητα. Πολλά από τα προβλήματα που υπήρχαν στο παρελθόν τώρα εχουν επιλυθεί, ενώ είμαστε σε διάλογο με αμοιβαία καλή θέληση για να επιλυθούν και τα προβλήματα που εκκρεμούν».

Είναι προφανές ότι ο κ. Ερντογαν έχοντας ισχυρά και αποτελεσματικά μέσα πίεσης υποχρέωσε τους θρησκευτικούς ηγέτες των μη μουσουλμανικών κοινοτήτων να υπογράψουν αυτή την ταπεινωτική «δηλωση μετανοίας» καθως οι περισσότερες αναφορές τοσο του Στειτ Ντιπάρτμεντ οσο και άλλων διεθνών οργανισμών, στηρίζουν τις εκθέσεις τους για τις παραβιάσεις των θρησκευτικών ελευθεριών στην Τουρκία ,στις αναφορές των ίδιων αυτών προσώπων.

Σε ότι αφορά το Οικουμενικό Πατριαρχείο, η συνυπογραφή εκ μέρους του Οικουμενικού Πατριάρχη κ.κ. Βαρθολομαίου της Διακήρυξης, δεν μπορεί παρά να είναι αποτέλεσμα εντονότατων πιέσεων προς το πρόσωπο του, καθώς είναι γνωστό ότι ο ίδιος ο κ. Ερντογαν εμπαίζει το Πατριαρχείο αλλά και την Ουάσιγκτον, η οποια διαχρονικά στηρίζει το Οικουμενικό Πατριαρχείο, στο θέμα της επαναλειτουργίας της Θεολογικής Σχολής της Χάλκης και της αναγνώρισης της νομικής προσωπικότητας του Πατριαρχείου. Σοβαρό θεμα παραμένει επίσης η επιστροφή των περιουσιών του ίδιου του Πατριαρχείου αλλά και των ελληνορθόδοξων κοινοτήτων, καθώς παρά τα αρχικά θετικά βήματα απο την κυβέρνηση Ερντογάν αυτά έμειναν στην μέση.
Είναι επίσης γνωστό ότι οι αλλοτε άριστες σχέσεις του κ. Ερντογαν με τον Πατριάρχη Βαρθολομαίο, είναι πλεον σχεδόν μηδενικές καθώς ο τούρκος ηγέτης δεν ξεχνά ότι ο Φετουλαχ Γκιουλεν έβλεπε πάντοτε θετικά και υποστήριζε το Οικουμενικό Πατριαρχείο.

Ανεξαρτήτως των λόγων που υποχρέωσαν τον κ.κ. Βαρθολομαίο να υπογράψει την Διακήρυξη, με την κινηση αυτή πρακτικά ακυρώνει το ισχυρό λόμπι που υποστηρίζει τα δίκαια του Πατριαρχείου στην Ουάσιγκτον καθως η Αρχιεπισκοπή Αμερικής, οργανωσεις, γερουσιαστές και βουλευτές αισθάνονται εκτεθειμένοι μια και οι ίδιοι δίνουν μάχη κάθε χρόνο για να υπάρχουν αυστηρές αναφορές στην Έκθεση του Στειτ Ντιπαρτμεντ για τις παραβιάσεις των θρησκευτικών ελευθεριών στην Τουρκία και ιδίως εις βαρος των ελληνορθόδοξων.

apopseis

23 σχόλια:

  1. Το οικουμενικό Πατριαρχείο οφείλει πρωτίστως να υπάρχη, διότι θα έλθουν καί καλύτερες στιγμές, 1.700 έτη υπάρχει, έχει περάσει και χειρότερα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Για μένα ένα είναι ξεκάθαρο: Αν το πατριαρχείο δεν φύγει εκτός Τουρκίας, ώστε να μπορεί να επιτελέσει τα καθήκοντά του ελεύθερα, κινδυνεύει να χάσει την οικουμενικότητά του. Δεν είναι πολύς καιρός, που αναγκάστηκε (;) ο πατριάρχης να "ευλογήσει" την τουρκική εκστρατεία στο Αφρίν της Συρίας.

      Ήδη η αρχιεπισκοπή Β. & Ν. Αμερικής σκέφτεται την ανεξαρτησία της και θ' ακολουθήσουν κι άλλες.

      Τα έχω ξαναγράψει αυτά, γι αυτό επανέρχομαι.

      Διαγραφή

  2. ..."ζούμε έχοντας πλήρη ελευθερία στην πίστη μας". Αυτό δεν καταλαβαίνω σε επίπεδο Οικουμενικού Πατριαρχείου γιατί διατυπώνεται!! Αν η δήλωση είναι έτσι είναι στο σημείο αυτό παιδαριώδης!"...και ασκούμε με ελευθερία τα θρησκευτικά καθήκοντα μας σύμφωνα με τις παραδόσεις μας", αυτό είναι κάτι που προφανέστατα δεν είναι αλήθεια, αρχής γενομένης από την μη επαναλειτουργία της Θεολογική Σχολής στην Χάλκη! Αυτό φτάνει γιατί μέσα από αυτό ανακύπτουν δεκάδες επιχειρήματα περί ελευθερίας ασκήσεως θρησκευτικών παραδόσεων μας! Η υπόσχεση του Τουρκικού κράτους για επαναλειτουργίας της είναι σαν το γεφύρι της Άρτας! Αν ο Οικουμενικός Πατριάρχης έκρινε πως πρέπει εκεί που ομολόγησε την Πίστη του ο Γρηγόριος ο Ε να κάνει αυτές τις δηλώσεις πρέπει να μας δώσει και τις ανάλογες εξηγήσεις γιατί το έκανε, το έκανε ο Γρηγόριος ο Ε όταν αφόριζε κατόπιν πιέσεων του Μαχμούτ Β τους επαναστάτες και ακύρωνε με επιστολές (προς Σουλιώτες) τους αφορισμούς ενώ για τις πιέσεις είχε παραιτηθεί και αναλάβει το Οικουμενικό Πατριαρχείο ως Πατριάρχης τρείς φορές πριν το θάνατό του με απαγχονισμό και μαρτύρια, και όταν έναντι αμοιβής οι Εβραίοι αγόρασαν τον πτώμα του και το σκύλευαν στην Πόλη ακόμα και μετά θάνατον! Το μαρτύριο του τελείωσε όταν το πτώμα του το μάζεψε από την θάλασσα ο καπετάνιος από την Κεφαλλονιά Μαρίνος Σκλάβος! Αυτά συνέβησαν όταν όλα «τα έσκιαζε η φοβέρα και τα πλάκωνε η σκλαβιά»! Όταν η αφαίρεση της ζωής και οι μαρτυρικοί θάνατοι από τους Οθωμανούς ήταν «μόδα» και ξετσιπωσιά όπως διαχρονικά έχουν στον «πολιτισμό» τους! Σήμερα σε αντιδιαστολή ο Πατριάρχης και μια μερίδα ανθρώπων του κλήρου (και όχι μόνον προφανώς) είναι κατά την φτωχή αδαέστατη γνώμη μου ενταγμένοι στο παγκόσμιο γίγνεσθαι! Με επιχείρημα τις πιέσεις και την μη λειτουργία της Σχολής στην Χάλκη για την διαδοχή και την εξάπλωση της Ορθοδοξίας, αυτό θεωρείται «φυσιολογικό» για τον ηγέτη της Οικουμένης !Η Οικουμενικοί οφείλουν να είναι άξιοι της Οικουμένικότητας που αντιπροσωπεύουν, για την Πίστη τους στον Χριστό και για το Ιερό Χρέος τους να παραμείνει το Έθνος αλώβητο! Κάθε υποχώρηση είναι ανθρώπινη και σεβαστή όπως και κάθε άποψη! Δεν είναι όμως κριτήριο του Οικουμενικού όταν αυτό σε βάθος χρόνου δεν είναι αποδοτικό για τα εγκόσμια των πιστών της Οικουμένης! Όταν ο Οικουμενικός γίνεται «ανθρώπινος» δείχνει πως συναυτίζεται με την εποχή και ομολογεί πως δεν είναι καιροί γι Αγίους… ανθρώπινο, αλλά όχι Οικουμενικό! Ορισμένοι ίσως πουν και ύποπτο, αλλά εγώ δεν το λέω, δεν το λέω γιατί είναι χρέος εκ του αποτελέσματος να το διαπιστώσουν οι ιστορικοί που δεν χρησιμοποιούν κοσμητικά επίθετα! Αυτοί που καταγράφουν χωρίς να λένε «ο κακός» ή «ο καλός». Οι καλοί επιστήμονες ιστορικοί…
    Ο Αριστοτέλης Βαλαωρίτης πάντως ως άλλος ιστορικός μέσα από το ποίημα του έγραψε για τον Γρηγόριο
    Πώς μας θωρείς ακίνητος;... Πού τρέχει ο λογισμός σου,
    τα φτερωτά σου τα όνειρα;... Γιατί ’ς το μέτωπο σου
    Να μη φυτρώνουν, γέροντα, τόσαις χρυσαίς αχτίδαις
    Όσαις μας δίδ' η όψη σου παρηγοριαίς κ' ελπίδαις;...
    Γιατί ’ς τα ουράνια χείλη σου να μη γλυκοχαράξη,
    Πατέρα, ένα χαμόγελο;... Γιατί να μη σπαράζη
    Μέσα ’ς τα στήθη σου η καρδιά; Και πώς ’ς το βλέφαρο σου
    ούτ' ένα δάκρυ επρόβαλε, ούτ' έλαμψε το φως σου;...
    ….Το μάρμαρο μένει βουβό... Και θα να μείνη ακόμα
    Ποιος ξέρει ως πότ' αμίλητο το νεκρικό του στόμα...
    Κοιμάται κι' ονειρεύεται... και τότε θα ξυπνήση,
    Όταν ’ς τα δάση, στα βουνά, στα πέλαγα, βροντήση
    Το φοβερό μας κήρυγμα... “Χτυπάτε, πολεμάρχοι!...
    Μη λησμονείτε το σχοινί, παιδιά, του Πατριάρχη!”.
    https://www.sansimera.gr/anthology/470

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Κυριε Μαντά σας ευχαριστώ απο καρδιάς.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. ...μα γιατί? Εξηγήστε μου αν θέλετε, γιατί δεν κατάλαβα γιατί με ευχαριστήστε, έκανα κάτι για σας χωρίς να το ξέρω?

      Διαγραφή
    2. Μα και βεβαία κάνατε. Το σχόλιο σας πέραν του ότι είναι εύστοχο τελειώνει και με τον εξαίσιο και συγκινητικό ποίημα του αείμνηστου Βαλαωρίτη .Είχα να το ακούσω από τα νεανικά μου χρόνια και με άγγιξε συναισθηματικά. Και πάλι ευχαριστώ.

      Διαγραφή
    3. Αποτελεί τιμή για μένα τότε! Το εκτιμώ ιδιαίτερα όχι γιατί έχω ανάγκη να τονωθεί το εγώ αλλά γιατί με γεμίζει με αισιοδοξία πως ακόμα υπάρχουν άνθρωποι που νοιάζονται! Άνθρωποι που έχουν έναν καλό λόγο! Σας ευχαριστώ εγώ λοιπόν που υπάρχετε ανάμεσα μας! Να σας έχει ο Θεός καλά και σας εύχομαι η ζωή σας να μοσχοβολά πάντα Ελλάδα! Καλό βράδυ...

      Διαγραφή
  4. Ο Σ.Μαντάς έχει δίκιο στα περισσότερα. Είμαστε ταπεινωμένοι, για να μην πω προσκυνημένοι, σε όλα τα επίπεδα, πολιτικοί, λαός και Εκκλησία. Με άλλο τρόπο ο καθένας, αλλά το αποτέλεσμα είναι το ίδιο. Το πολιτικό σύστημα ας μην το σχολιάσω. Εντολοδόχος των ξένων που μετέτρεψαν τη χώρα σε μια αποικία χρέους. Με ένα λαό απέναντί του, που μετά από δεκαετίες αφασιακής ζωής με δανεικά, ξαφνικά ξύπνησε σε μια νέα πραγματικότητα, με τετελεσμένα, με αδιέξοδα, με μονόδρομους...
    Και μια εκκλησιαστική διοίκηση κατώτερη των περιστάσεων, ουσιαστικά και αυτή ένα κομμάτι αυτού του λαού, με την αντίστοιχη (της γενικής) κατάπτωση, και επιπλέον εκβιαζόμενη, και δεμένη με πολλούς τρόπους, και το λαό στις περισσότερες περιπτώσεις άθεο, αδιάφορο ή ακόμα και πολέμιο απέναντί της, και απέναντι στην πίστη γενικότερα..
    Ο Πατριάρχης Βαρθολομαίος, ζει όντως σε μια χώρα χωρίς ουσιαστικά δικαιώματα, που δεν υπάρχει ούτε εμπιστοσύνη, ούτε ισχύουν διαβεβαιώσεις ή συμφωνίες ή οτιδήποτε άλλο.
    Ο Σουλτάνος Ερντογάν, κάνει ότι θέλει, και σαφώς έχει τον τρόπο να εκβιάζει ή να απειλεί.
    Δεν θέλουμε να κάνουμε τους έξυπνους ή τους ειδήμονες, γιατί δεν ζούμε στην Τουρκία, και δεν ξέρουμε το παρασκήνιο.Κάποιοι μπορεί να πουν ότι ο Πατριάρχης ίσως θεωρεί ότι μεταξύ 2 κακών, το μη χείρον βέλτιστον. Ότι θέλει με κάθε τρόπο να διατηρηθεί το Πατριαρχείο και υποχωρεί υπογράφοντας δηλώσεις για να πάρει ανταλλάγματα..
    Ο Πατριάρχης όμως μας έχει δυσαρεστήσει σε πολλά θέματα που είναι και πιο ουσιαστικά, όπως π.χ. την Σύνοδο πριν 2 χρόνια [που όποιος ασχολήθηκε λίγο, έμεινε έκπληκτος με το παρασκήνιο και τους εκβιασμούς (για να υπογραφούν κείμενα που θεωρούσαν τους ετερόδοξους, ως ισότιμες Εκκλησίες), όπως είπε αναλυτικά και δημόσια και ο Μ.Ναυπάκτου, από συνεργάτες του Πατριάρχη, μια που όσοι τον περιτριγυρίζουν όπως π.χ. ο Μ.Περγάμου Ι.Ζηζιούλας είναι φιλοδυτικοί και φιλοπαπικοί], και τις κινήσεις προσέγγισης με τον Καθολικισμό, όχι σε επίπεδο κοινωνικών σχέσεων, αλλά σε επίπεδο λειτουργικής ένωσης, [με ένα κοσμικό-πολιτικό μόρφωμα όπως είναι το Βατικανό, που για κάποιον που δεν ξέρει πολλά πιθανόν να μην καταλαβαίνει τι σημαίνει, αλλά αν γνωρίζει λίγο τα πράγματα, το θεωρεί αδιανόητο].
    Αυτή η κληρονομιά που έχουμε (τα πολύτιμα όπως έλεγε ο Μακρυγιάννης που θέλουν να μας αφαιρέσουν, για να χωράμε κι εμείς ωραία μέσα στην παγκόσμια σούπα) ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΔΙΚΗ ΜΑΣ.
    Την παραλάβαμε, και την παραδίδουμε.
    Δεν την νοθεύουμε, δεν την απεμπολούμε, δεν την θυσιάζουμε για υλικά ανταλλάγματα.
    Ο π. Ε.Θεοδωρόπουλος έλεγε ότι σημαντικότερη είναι η αυθεντικότητα της πίστης, παρά θεσμοί και Πατριαρχεία, ακόμα και αν όλοι θλιβόμαστε για την σημερινή κατάσταση των αλύτρωτων πατρίδων μας, και θέλουμε να παραμείνει αυτός ο κορυφαίος θεσμός στον τόπο του.
    Από την άλλη, δεν μπορώ να μην επισημάνω, την τεράστια ζημιά που κάνει μια μερίδα ανθρώπων που με πρόσχημα τον έλεγχο και τον "αγώνα για τα θέματα της πίστης", έχουν μετατραπεί σε κανονικούς ιεροεξεταστές, βγάζοντας την προσωπική τους εμπάθεια και αδιακρισία, πολλές φορές και το μένος τους, ακόμα και την κουτοπονηριά τους, ή τον νοσηρό και συνωμοσιολογικό τρόπο σκέψης τους, λέγοντας τα πιο ακραία πράγματα, για «πράκτορες», για «μασόνους», κ.ο.κ., και μετατρέπονται έτσι σε ένα ιδιότυπο φόβητρο για τους υπόλοιπους, και ανασχετικό του πραγματικού ελέγχου, που δικαιούμαστε να κάνουμε όλοι (με ειλικρίνεια και πόνο, και με κίνητρο την βελτίωση) στην εκκλησιαστική διοίκηση γιατί Εκκλησία δεν είναι οι Ναοί και ο κλήρος αλλά το ίδιο το Σώμα του Χριστού, στο οποίο ακόμα και ο τελευταίος αφανής πιστός άνθρωπος μπορεί να είναι ο μεγαλύτερος σε αξία..

    Σήμερα πάντως, όπως έχουν επισημάνει και άνθρωποι που γνωρίζουν καλύτερα τα πράγματα (όπως ο π. Γ.Μεταλληνός), η κατάσταση μοιάζει με τις μέρες πριν την Άλωση. Έτσι και τότε ο ελληνισμός κινδύνευε και προσπαθούσε να βρει ανθρώπινα στηρίγματα στη Δύση, με αντάλλαγμα την υποταγή. Κάποιοι όμως αντιστάθηκαν και βγήκαν μπροστά επισημαίνοντας τον μεγάλο κίνδυνο της πνευματικής άλωσης, και της εξαφάνισης της ιδιοπροσωπίας μας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μαρία επειδή εκτιμώ κάθε σκέψη σου η οποία εκφράζει την αγωνία και την αγάπη για την Ελλάδα! Την Ελλάδα που δεν χωρά σε σύνορα, και επειδή έθιξες ανάμεσα στα σχόλια σου κάτι, σου στέλνω τα λόγια ενός ανθρώπου που πριν 13 χρόνια κράτησα στα χέρια μου το αδύναμο χεράκι του! Ενός ανθρώπου που ήταν επιστήμονας και τα παράτησε όλα για τον Χριστό! Ανάμεσα σε όσα λέει αναφέρεται πως το χρέος μας στον Θεό είναι υπέρτερον του χρέους στους Δεσποτάδες! Θα καταλάβεις εσύ! Είμαι βέβαιος!
      https://youtu.be/bX9nSc6kGR4

      Όσον αφορά τον 45 Αποστολικό Κανόνα ο Πατέρας Γαβριήλ το λέει όχι εγώ! Εγώ ότι είχα να πω το είπα! Σου στέλνω την αγάπη μου και σου υποβάλω τον σεβασμό μου αγαπητή!

      Διαγραφή
    2. Maria p. και πάλι σωστή στις αναφορές σου ...

      Διαγραφή
    3. Σας ευχαριστώ πολύ αγαπητοί μου φίλοι και τους δύο. Χαίρομαι που υπάρχει επικοινωνία και ομοψυχία μεταξύ μας.
      Σάκη, κι εγώ εκτιμώ τα λόγια σου, έχεις και τον δικό μου σεβασμό και την αγάπη. Σχετικά με τον Γέροντα Γαβριήλ, και όσα λέει για τον Οικουμενισμό, και τους "λατινόφρονες", επειδή τα έχω ψάξει λίγο, επί της ουσίας τα πράγματα είναι (κάπως) έτσι.
      Το "κάπως" έχει να κάνει με τη διάκριση. Δηλαδή ενώ ο Γέροντας έχει δίκιο με βάση την δογματική αλήθεια, χρειάζεται ταυτόχρονα μεγάλη προσοχή, ως προς τον τρόπο που θα μιλήσουμε και ως προς τις επιλογές που θα κάνουμε.
      Πολλοί άνθρωποι ακούνε για τον Οικουμενισμό (ότι είναι αίρεση), και επειδή τους λένε ότι "ολόκληρη η Ορθοδοξία έχει πέσει σε αίρεση", φοβούνται να μπουν σε Ναό ή να πάρουν Θεία Κοινωνία, για να μην "μολυνθούν" (!).
      Πολλοί Μοναχοί και Γέροντες στο Άγιο Όρος (όπως ο Γ.Παϊσιος) τον τελευταίο αιώνα διέκοπταν την κοινωνία με τον Πατριάρχη, σαν μέσο διαμαρτυρίας για όσα έκανε, δεν διέκοπταν όμως με τους υπόλοιπους πνευματικούς τους αδερφούς, και ούτε για πάντα, βλέποντας το αδιέξοδο της κατάστασης και τους ισχυρισμούς κάποιων για "άκυρα ή μολυσμένα" (!) Μυστήρια της Εκκλησίας να ενισχύονται, και για να μην προκαλέσουν σχίσμα.
      Ο π.Επιφάνιος Θεοδωρόπουλος με την μεγάλη διάκριση που είχε, έγραψε αυτά για το θέμα (αξίζει να τα διαβάσουμε):
      https://www.impantokratoros.gr/F41F9552.el.aspx
      Μπορεί να αναφέρεται σε όσα λένε οι παλαιοημερολογίτες, αλλά επειδή πολλά σημεία είναι κοινά με όσους ισχυρίζονται ότι "μολύνονται", πρέπει όλοι να τα γνωρίζουμε.
      Χρειάζεται προσοχή ο τρόπος που ακούμε ένα πνευματικό άνθρωπο, και ο τρόπος που ερμηνεύουμε τα λόγια του. Πολλοί λένε ότι τα ατοπήματα των επισκόπων ή του Πατριάρχη, μολύνουν όλους μας.[Αν ήταν όμως έτσι τότε θα μας μόλυναν και οι προσωπικές τους αμαρτίες.]
      Επομένως πρέπει να διαλύσουμε την Εκκλησία. Να φεύγει καθένας δεξιά και αριστερά. Είναι που είναι διαλυμένη, να την αποτελειώσουμε.
      Όχι, όποιος αγαπάει αυτά που μας παρέδωσαν οι πατέρες μας θα πολεμήσει εκ των έσω.
      Όχι σαν "θρήσκος"-τυπολάτρης, αλλά σαν (έστω και αφανής) πιστός, που έχει λόγο για όσα συμβαίνουν και ελέγχει όπως έκαναν διαχρονικά όλοι οι Άγιοι Πατέρες.
      Ο Γέροντας Γαβριήλ, σε άλλο βίντεο (θα προσπαθήσω να το βρω) όταν τον ρωτούν αν πρέπει να αποκοπούμε από σύσσωμη την Εκκλησία, και τους αδερφούς μας, απαντάει ΟΧΙ κατηγορηματικά.

      Ο Πατριάρχης σίγουρα είναι αναγκασμένος να κάνει πολλές υποχωρήσεις ζώντας στην Τουρκία. Από την άλλη έχει δυτικόφρονες στο περιβάλλον του, που τον παροτρύνουν να επιδιώκει την ένωση με τους Καθολικούς.
      Έχει κάνει πολλά ατοπήματα. Μίλησε για "άγιο Κοράνιο", συμπροσεύχεται και συλλειτουργεί με το κίβδηλο κακέκτυπο "διαδόχου των Αποστόλων", τον Πάπα.
      Μια εικόνα, χίλιες λέξεις.Εκατομμύρια κόσμος που τους βλέπει αυτόματα χάνει τα αντανακλαστικά του, καταρρίπτονται μέσα του, όλες οι διαχωριστικές γραμμές.
      [Υπάρχουν εωσφορικά πράγματα στον Παπισμό. Το "Αλάθητο" το "Πρωτείο", η "Κτιστή Θεία Χάρη" που δεν εκπορεύεται απ΄τον Θεό αλλά ανήκει στον Vicarius Filii Dei, τον Αντιπρόσωπο του Θεού επί της γης, που την διαχειρίζεται, και που έφτασε στο σημείο ακόμα και να την εμπορευτεί με τα συγχωροχάρτια.. Τι να πρωτοαναφέρουμε;;]
      Ειλικρινά περιμένω να δω μέχρι το τέλος τις κινήσεις του Πατριάρχη.
      Το βέβαιο είναι ότι υπάρχει μεγάλη κατάπτωση, ότι ακόμα και ο λόγος κάποιων ανθρώπων έχει γίνει ένας λόγος "καλών δημοσίων σχέσεων" με όλους, "για χάρη της ειρήνης" ή της "αγαθής συνύπαρξης" με αποτέλεσμα τα γνωστά που βλέπουμε (όπως και στο πολιτικό-κοινωνικό πεδίο με την παγκοσμιοποίηση.Ζούμε σε δύσκολη εποχή. Είναι απαραίτητο να ακούγεται η δυσεύρετη πλέον φωνή της αλήθειας. Απλά χρειάζεται προσοχή για τους λόγους που ανέφερα.
      Υπάρχει ο εκ δεξιών και ο εξ αριστερών πόλεμος.

      Διαγραφή
    4. Συ είπας...αν ξαναδιαβάσεις όσα έγραψες θα δεις που ξεφεύγεις από το δογματικό! Βάζεις πολλά θέματα και τα πιέζεις σε λίγες γραμμές! Δεν χρειάζεται! Άλλωστε απαντάς στον Πατέρα Γαβριήλ! Εγώ δεν είπα τίποτα παραπάνω από όσα έχω γράψει και σ αυτά μένω όπως τα έγραψα! Ακόμα και "μικρά" πραγματάκια δυσδιάκριτα που χρειάζεται δεύτερη ματιά και προσεκτική να τα δείς! Θα σου έλεγα μην απλώνεσαι γνωστικά γιατί μπορεί να λαθέψεις από βιασύνη! Ο σκοπός προφανώς είναι καλός αναμφίβολα από μέρος σου και αδιαμφισβήτητος! Διάβασε αργά και προσεκτικά όσα έγραψες! Πέρασες ανάλαφρα τον Αποστολικό κανόνα και το ο Θεός είναι Υπέρτερος των Δεσποτάδων ενώ το δέχτηκες στην αρχή! Υπάρχει στα λόγια σου μια αντίφαση που είμαι βέβαιος πως όταν ξαναδιαβάσεις αυτό που έγραψες θα την δεις! Είσαι έξυπνος άνθρωπος!Όπως μόνη σου είπες χρειάζεται προσοχή! Με όλο το θάρρος μην απλώνεσαι... το θεολογικό κομμάτι θέλει ηρεμία και όχι βιάση! Δεν χρειάζεται ν απαντήσεις...άλλωστε και οι δύο τον ίδιο δρόμο τραβάμε...

      Διαγραφή
    5. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

      Διαγραφή
    6. Σάκη δεν ξέρω ακριβώς τη δική σου θέση, θα μπορούσες ίσως να μιλήσεις πιο συγκεκριμένα για το θέμα, ως προς το τι θεωρείς ενδεδειγμένο και τι ακολουθείς.
      Έχω δει διάφορα πράγματα που γράφονται στο ίντερνετ που πραγματικά αναρωτιέμαι τι συμβαίνει, γιατί το δέντρο κρίνεται απ΄τους καρπούς.
      Αν μου μιλήσεις πιο συγκεκριμένα κυρίως για το θέμα της βιασύνης ίσως καταλάβω σε τι αναφέρεσαι ώστε να μπορέσω να σου απαντήσω. Θεωρώ ότι ακριβώς το αντίθετο κάνω, δηλ. δεν βιάζομαι ούτε κάνω κινήσεις πανικού κάτω από την επίδραση γεγονότων όπως βλέπουμε.
      Οι αποστολικοί κανόνες υπάρχουν, αλλά τους γνώριζαν και τους γνωρίζουν τόσοι άνθρωποι όπως ο Άγιος Πορφύριος και ο Άγιος Παϊσιος, όπως ο π. Ε. Θεοδωρόπουλος, όπως ο Μ.Ναυπάκτου, ο καθηγητής Τσελεγγίδης που είχε γράψει τόσα κείμενα για τη Σύνοδο, ο π. Γ.Μεταλληνός κ.α. αλλά όλοι παραμένουν στην Εκκλησία.Όπως και ο Γέροντας Γαβριήλ.
      Δες σε παρακαλώ και αυτό το βίντεο που λέει ότι διαφωνεί παντελώς με όσα λέγονται από παλαιοημερολογίτες ή αποκομμένους, ότι η Εκκλησία δεν έχει θεία Χάρη και Μυστήρια. https://www.youtube.com/watch?v=V6iSPirxT1M
      Αν μου μιλήσεις όμως πιο συγκεκριμένα θα μπορέσω να σου απαντήσω.

      Διαγραφή
    7. Καλημέρα Μαρία
      εγώ αναφέρθηκα εδώ για τον Πατριάρχη! Εσύ έβαλες κι άλλα θέματα! Τις θέσεις μου γι αυτό τις εξέφρασα στο πρώτο κείμενο!Μέσα από τον Βαλαωρίτη ο οποίος είχε πληροφόρηση από πρώτο χέρι έντεχνα τοποθετήθηκα!Η θέση του Πατριάρχη για το Έθνος και γένος έχει μεγάλη σημασία! Πρέπει κι εμείς κι ο Πατριάρχης να προσέχουμε πάρα μα πάρα πολύ! Δεν θέλω απ εδώ να πω πράγματα σε πέντε γραμμές που δεν χωράνε! Τελεία. Σου έστειλα το λινκ με τον Πατέρα Γαβριήλ που τον έχω γνωρίσει προσωπικά και για μένα αποτελεί μια μορφή που με σοκάρισε ως άνθρωπο για τους δικούς μου λόγους προς το καλό πάντα! Ο π.Γαβριήλ αναφέρεται σε έναν κανόνα και λέει όσα λέει με παραδείγματα Πατέρων, Αγίων, και Αποστόλων! Εγώ δεν έχω να πω κάτι περισσότερο ή λιγότερο! Δεν είμαι και ούτε νιώθω σοφότερος του π. Γαβριήλ! Εσύ έβαλες κι αλλα θέματα ( παλαιοημερολογίτες, Ζηλωτές, Παπισμό κ.λ.π). Δεν θέλω να ανοίξω διάλογο απ εδώ για όλα αυτά! Ξέχνα τα λοιπόν! Πρόσεχε όχι δεν τα έχω δει αλλά στα θεολογικά με μηνύματα δεν γίνεται διάλογος! Το πολύ -πολύ να κάνουμε επέμβαση Καρπιαίου σωλήνα στο χέρι από το πληκτρολόγιο! Εσύ σωστά τα λες όλα! Μια μικρή αντίφαση κατά την ταπεινή μου γνώμη αφού μου ζητάς να την πω σε ότι αφορά τον Πατριάρχη σήμερα!Ενώ έχεις τοποθετηθεί με σαφήνεια στην αρχή όταν δευτερολογείς δείχνεις να τον " κρίνεις καθ οικονομίαν" και κλείνεις λέγοντας περιμένω να δω τι θα κάνει στο τέλος!Λες να μην φύγουμε από την Εκκλησία! Εγώ δεν είπα αυτό! Εσύ το είπες! Δεν φεύγει κανείς για τον λόγο αυτό! Αυτό θέλω να πιστεύω τουλάχιστον! Καθ οικονομίαν τοποθετείται η Εκκλησία για τον Γάμο αλλά όχι για το Μυστήριο της Βάπτισης π.χ. Σε θερμοπαρακαλώ μην πλατιάσουμε σ αυτό! Ας μείνουμε στον Πατριάρχη! Αν έχεις οποιαδήποτε άπιψη διαφορετική για τον Πατριάρχη είναι δεκτή! Αλλά δεν γίνεται σε κάποια πράγματα να κρατάς δυο καρπούζια στην ίδια μασχάλη! Διάβασε από εκεί που λές πως "ο Πατριάρχης σίγουρα πιέζεται..."μέχρι εκεί που γράφεις "διαχωριστικές γραμμές". Εθναι αντιφατικό με την αρχική σου θέση ή με την παραπάνω που αναφέρεσαι μας "πικραίνει". Τι πάει να πει μας πικραίνει? Μην λες για την επαφή μας με άλλους! Ούτε εγώ αναφέρθηκα, ούτε ο π Γαβριήλ ούτε κανένας είπε για τους άλλους! Μην το βάζεις λοιπόν δεν χρειάζεται! Μείνε εδώ στον Βαρθολομαίο κι όπως με ρωτάς κι εσύ σε αντερωτώ: Εσύ ποια γνώμη έχεις? Τι λες λαμβάνοντας υπ όψιν τον Αποστολικό Κανόνα σε σχέση με τα όσα κάμνει ο Πατριάρχης? Μην μου λες για κανέναν άλλον! Μόνον γι αυτό! Γι αυτό μιλάμε εδώ! Τον κρίνεις καθ οικονομίαν? Έχει τα ίδια κριτήρια με τον Γρηγόριο τον Ε? Ζει σ εκείνη την δυσκολότερη εποχή και ας πούμε έκανε τα μισά απ όσα έκανε ο Γρηγόριος! Θέλω ακεραιότητα στο σχόλιό σου! Αν δεν μπορείς να την δώσεις γιατί αισθάνεσαι βαρύ το φορτίο μην το κάνεις! Δεν θα το ήθελα! Αν όμως δεν το κάνεις κατά την φτωχή μου άποψη μείνε περισσότερο εγκρατής στον λόγο...με συγχωρείς πολύ καλή μου φίλη που παρενέβηκα! Αν σε στεναχωρώ δεν το θέλω απ αγάπη και εκτίμηση το κάνω γιατί διακρίνω έναν εξαιρετικό πολιτισμό στο πρόσωπό σου και τον τιμώ με τον χρόνο μου! Ειλικρινά αν σε στεναχωρώ δεν θα το ξανακάνω! Ελπίζω τα λόγια μου μα σε βρίσκουν σε στιγμή με ανοιχτή την καρδιά σου...και πάλι καλημέρα...

      Διαγραφή
    8. Καλημέρα αγαπητέ Σάκη.Καταλαβαίνω απόλυτα ότι αυτά τα θέματα είναι περίπλοκα, και λεπτά, και αν σε ρώτησα ως προς τη θέση σου, το έκανα όχι από αδιακρισία, αλλά γιατί παρέθεσες ένα βίντεο στο οποίο υπάρχει σαφής τοποθέτηση του π.Γαβριήλ, για "καθαιρετέο Πατριάρχη" και για "απομάκρυνση από λατινόφρονες" όπως χαρακτηριστικά λέει.
      Επειδή λοιπόν αυτά, αποκομμένα από όσα άλλα έχει πει και ο ίδιος για την Εκκλησία, μπορεί να δικαιολογήσουν σχισματικές τάσεις, "αναγκάστηκα" να αναφέρω και τις υπόλοιπες παραμέτρους.
      Ως προς την ουσία, δεν είμαι εγώ αυτή που θα ισχυριστώ ότι γνωρίζω επακριβώς τα εκκλησιαστικά θέματα. Το είχα γράψει και στο σχόλιο που διέγραψα (το διέγραψα για να το συντομεύσω).
      Ούτε μπορώ (ειλικρινά το λέω) να γνωρίζω την ακρίβεια της κρίσης για τον Πατριάρχη, γι αυτό βλέπεις και αυτή την "αστάθεια" σε όσα λέω για τον ίδιο, (ουσιαστικά δηλαδή λέω τις σκέψεις μου, και όχι την κρίση μου), ή των ενδεδειγμένων αντιδράσεων [άγιοι άνθρωποι όπως ο Άγιος Παϊσιος, δεν ήξεραν τι να κάνουν, και τη μία διέκοπταν την κοινωνία, και την άλλη επανέρχονταν υπό το φόβο άλλων καταστάσεων].
      Επομένως αγαπητέ μου Σάκη, ειλικρινά, το μόνο που μπορώ να κάνω, εγώ που δεν ξέρω πολλά, είναι ναι μεν μέσα μου να έχω μια γενική γνώμη για κάποια πράγματα, και κάποια πρόσωπα, αλλά να προσέχω τι λέω και πως το λέω, για να μην κάνω τελικά κακό αντί για καλό..
      Γιατί πολλοί άνθρωποι είναι ευάλωτοι, και αποστρέφονται την Εκκλησία. Το ίδιο γίνεται στην καθημερινότητά μας και με τους άθεους, και τις ύβρεις εναντίον της Εκκλησίας και του κλήρου (αριστερόστροφος φασισμός).

      Για τον Πατριάρχη από άλλους θ΄ακούσεις ότι είναι εγκλωβισμένος καταστάσεων και συγκυριών, και από άλλους ότι πιστεύει συνειδητά στην ένωση των δογμάτων και την προωθεί, γιατί θεωρεί αμελητέες τις διαφορές.
      Πιθανόν η αλήθεια να περιλαμβάνει και τα δύο.Δεν θέλω να συνεχίσω για να μην πέσω σε ατοπήματα όπως είπες.
      Χαίρομαι πάντως που είσαι ξεκάθαρος απέναντι στο θέμα της Εκκλησίας (η οποία είναι του Χριστού και κανενός επισκόπου ούτε Πατριάρχη), και συμφωνώ μαζί σου ως προς το μήνυμα που θέλησες να δώσεις με το υπέροχο ποίημα του Βαλαωρίτη.
      Ας κλείσουμε λοιπόν το θέμα, λέγοντας ότι είναι καιρός θυσίας και μίμησης των αγίων και των ηρώων μας για όλους μας, και ιδιαίτερα για όσους έχουν ταχθεί να είναι θεματοφύλακες της Πατρίδας και της Πίστης μας.

      Διαγραφή
    9. Καλή μου φίλη
      Σ ευχαριστώ από καρδιάς για το επίπεδό που κρατάς τον διάλογό μας! Είναι εξαιρετική κατάκτηση και για τους δύο και με κάνει διπλά χαρούμενο γιατί έρχεται να συμπληρώσει τον αδαμάντινο χαρακτήρα σου που δεν παρασύρεται από εγωισμούς !Έχεις τον θαυμασμό μου γι αυτή σου την αρετή και σε θεωρώ ευλογημένη και ανοιχτόκαρδη! Κρατώ την φωτισμένη τοποθέτησή σου στο τέλος! Δεν έχουμε ανάγκη από "ζεστά" παραδείγματα από κανέναν Πατριάρχη ντε και καλά, σίγουρα τα χρειαζόμαστε αλλά να υπηρετούν Τον Χριστό! Θα τον κρίνει όμως όπως όλους η ιστορία με ηρεμία και νηφαλιότητα! Δεν χρειάζεται εμείς να κρίνουμε κανέναν με αντιδράσεις εν θερμώ, η σπασμωδικές ή με βιάση! Ακριβώς γιατί όπως με περίσσια σοφία και με φώτιση ανέφερες η Πίστη μας έχει τους Αποστόλους, τους Αγίους και τον Χριστό μας για να μας οδηγούν! Προφανώς και τους Μάρτυρες! Πάντα οι Αποστολικοί Κανόνες ανάλογα την περίσταση συμπληρώνουν Τον Θείο Λόγο και οι Ιερές Σύνοδοι έχουν "καθ οικονομίαν" ταχθεί όπου πρέπει! Εμείς πάντα θα έχουμε στην σκέψη μας πως Υπέρτερος όλων Ο Θεός! Δεν φεύγεις εσύ ούτε δημιουργείς εσύ σχίσμα γιατί εσύ παραμένεις πιστή στον Θείο Λόγο! Είναι τόσο απλό όσο δύσκολο φαντάζει. Δεν αποκόπτεσαι αλλά δίνεις το στίγμα σου!
      Υγ. Να ξέρεις πως όταν προσπαθώ να δώσω μιαν απάντηση θεολογικού περιεχομένου πάντα προσεύχομαι να με φωτίζει Ο Θεός και να είναι Αρωγός σε κάθε απάντησή μου!
      Έτσι εύχομαι κάθε απάντησή μου να είναι με την βοήθεια Του ευλογημένη η καλύτερη!
      Νομίζω πως όσα είπαμε είναι μια καλή αφετηρία …καλό σου βράδυ!

      Διαγραφή
    10. Σ΄ευχαριστώ κι εγώ, και θα ήθελα να πω επειδή και στο περιβάλλον μου βλέπω τις αντιδράσεις των ανθρώπων και τη διαφορά τους ως προς την πρόσληψη όσων ακούνε, ότι η βασική μου ένσταση είναι η έλλειψη διάκρισης.
      Με άλλο τρόπο πρέπει να μιλήσουμε με τον καθένα, με κάποιους θα κάνουμε την αυστηρότερη κριτική, αλλά σε άλλους "δεν σηκώνει" τίποτα (υπάρχει ο φόβος του "σκανδαλισμού" ανθρώπων αστήριχτων ή ευάλωτων, και ο κίνδυνος να πάρουν λάθος κατεύθυνση).
      Βλέπω στο διαδίκτυο αδιανόητα πράγματα.Βγαίνουν δημόσια και βρίζουν, με βαριές κατηγορίες μέχρι και σε προσωπικό επίπεδο (βαρύτερες δεν γίνεται), [μάλλον για να εκτονωθούν και να βγάλουν την εμπάθειά τους, και αυτό υποτίθεται ότι είναι πνευματικός έλεγχος] και δεν έχουν τη στοιχειώδη διάκριση να σκεφτούν ότι και τους άθεους πολιτικούς ενισχύουν που θέλουν να κατεδαφίσουν την Εκκλησία και κάποιους ανθρώπους ευάλωτους κλονίζουν ως προς την πίστη. Χρειάζεται διάκριση, ως προς το τι λέμε και πως το λέμε.
      Αυτά τα πράγματα λειτουργούν σαν ένα "ψυχολογικό φόβητρο" (και ανασχετικό) για όσους προσπαθούν (λόγω ΑΓΩΝΙΑΣ όπως είπαν και άλλοι συνομιλητές) να ελέγξουν όσους έχουν μια δυτικόφρονη αντίληψη και υποβοηθούν συνειδητά ή μη, το έργο των άθεων πολιτικών και τη λαίλαπα της παγκοσμιοποίησης και της ΝΤΠ.

      Απόλυτα συμφωνώ μαζί σου ότι όχι μόνο πρέπει να μιμηθούμε αυτά τα "ζεστά παραδείγματα" που μας δίνει το ποίημα, αλλά είναι και το υπέρτατο χρέος μας.
      Να όμως πως η δική σου τοποθέτηση, που γίνεται με πόνο για την πίστη μας και την Εκκλησία, και χωρίς σχισματικό υπερήφανο φρόνημα, με κάνει να θέλω να μιλήσω ενώ η αδιακρισία η εμπάθεια και οι ύβρεις άλλων στο διαδίκτυο με κάνουν να αισθάνομαι κάποιο κίνδυνο και μου προκαλούν αφωνία.Και αυτό πιστεύω ότι γίνεται με τους περισσότερους.
      Γι αυτό είπα για τον εκ δεξιών και εξ αριστερών πόλεμο.

      Να πω και κάτι τελευταίο. Ο Άγιος Πορφύριος έλεγε:"Δεν έχει νόημα να κυνηγάς το σκοτάδι. Άνοιξε το παράθυρο να μπει το φως."
      Αυτό σημαίνει ότι ο πνευματικός πόλεμος γίνεται κυρίως με τον ορθό θεολογικό Λόγο. Ο Χριστός μας παρουσιάζεται στην Αποκάλυψη ως εκείνος που "κρίνει και πολεμά με την ρομφαία του στόματός Του". Έτσι έκαναν και οι μεγάλοι Πατέρες όπως π.χ. ο Άγιος Γρηγόριος ο Παλαμάς που απέδειξε το λάθος του ορθολογιστικού δρόμου της παπικής θεολογίας.
      Έτσι κάνουν σήμερα και άνθρωποι όπως ο καθηγητής Τσελεγγίδης, ή ο Μ.Ναυπάκτου και οι υπόλοιποι που ανέφερα. Αυτός είναι ο πραγματικός έλεγχος.Διαδίδεις την αλήθεια και το ψεύδος καταρρέει.
      Καταρρέουν στα μάτια των άλλων οι επιλογές ή τα λόγια δυτικόφρονων επισκόπων ή Πατριαρχών, και έτσι παραμένουν οι άνθρωποι στην αυθεντική πίστη.
      Φανερώνεις τις πλάνες ώστε να αποκτήσει ο κόσμος συνείδηση της αλήθειας και ορθά αντανακλαστικά, και να μην διανοείται κανείς (συνήθως με σπουδές στην Δύση) να μιλά για "ισότιμες Εκκλησίες".
      Όχι με συνωμοσιολογία για μασόνους ή πράκτορες ή πληρωμένους (παρόλο που μπορεί σε κάποιες περιπτώσεις να ισχύουν και αυτά), γιατί άλλοι δεν τα πιστεύουν και έτσι αποστρέφονται και τα υπόλοιπα (τα σωστά), και άλλοι τα πιστεύουν και αποστρέφονται την Εκκλησία.
      "Μα (σου λένε), θα αφήσουμε τον Πατριάρχη να μας ενώσει με τους παπικούς;;".
      Δεν καταλαβαίνουν όμως ότι με τον αδιάκριτο ζηλωτισμό υποβοηθούν αυτό το πράγμα γιατί "μαντρώνουν στην αφωνία" όλους τους άλλους;
      Και ότι με τις ύβρεις και τις κατηγορίες σε προσωπικό επίπεδο, προκαλείται σύγχυση (μπερδεύονται τα μεν με τα δε), για να μην πω ότι το ίδιο το αίσθημα της δικαιοσύνης του κάθε ανθρώπου του υπαγορεύει να υπερασπιστεί κάποιον που βάλλεται με κακόβουλο τρόπο, και έτσι χάνεται και η δυνατότητα θεολογικής κριτικής.
      Αυτός είναι ο εκ δεξιών πόλεμος (που κάνει ο "αντίδικος" χρησιμοποιώντας τα προσωπικά πάθη κάποιων ανθρώπων όπως την εμπάθεια, με την πρόφαση του σούπερ-Ορθόδοξου).
      Λοιπόν αυτά είχα να πω αγαπητέ Σάκη και πιστεύω ότι συμφωνούμε..
      Καλή σου μέρα, και σ΄ευχαριστώ..

      Διαγραφή
  5. If the rights of religious minorities are trully respected, there is no need of religious leaders confirming it, in a formal manner.
    When people are trully free and respected, they do not need to say "we are free and respected".

    The problem lies on the kind of reports we have: Don't they mention facts?
    Has there been any need, or obstruction, which made it impossible or very difficult, to have facts, and so the estimations had to be made according to the declarations of religious leaders?
    If so, then Turkey is protected for all its misconducts and crimes, by a will which prevails in the so-called West, and Erdogan knows every step he takes, where it leads.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Στην πλατεια απεναντι , βραδυ χθες.,δυο εικονες Αυγουστου με φεγγαρι.Δυο καφετεριες.Στην πρωτη καμμια εξηνταρια συνταξιουχοι βλεπουν μπαλλα σχολισζοντας δυνατα τις φασεις.Γιγαντια η οθονη.Στην αλλη διπλα ,πιο πολλα τα φωτα κιτρινα .,πιο μοντερνα επιπλα, νεοι και νεες καπνιζουν .Δυο τιβι μεγαλες δειχνουν μπαλλα.Ολα τα αγορια κοιτανε.Τα κοριτσια οχι.Αυτες κοιτανε κατι στο κινητο.Θαναι σημαντικο μαλλον .Καμμια εξηνταρια κι εδω.Φευγοντας εκανα προσθεση...60+60=120.Ολοι ηταν στην πλατεια.Και τα παιδια πιο περα που επαιζαν.Εψαξα να την βρω.Αλλα δεν την συναντησα εκει .Ελειπε.Την Αγωνια.
    Καπου θαχε πεταχτει...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Όταν έχουν απομείνει 2500 Ρωμιοί σε 18εκ. πληθυσμό είναι τουλάχιστον ανόητο να μιλάμε για Ελληνισμό στην Πόλη. Το Πατριαρχείο είναι δέσμιο και υπό την μόνιμη πίεση των Τούρκων.
    Ο Πατριάρχης πρέπει να μαζέψει τα 'μπογαλάκια' του, να εγκατασταθεί στο Άγιο Όρος και από εκεί να υπηρετήσει τον Ελληνισμό και την Ορθοδοξία χρησιμοποιώντας το κύρος του και καταδικάζοντας παράλληλα τις τουρκικές πρακτικές. Τι ακριβώς περιμένει ? να ανοίξει η σχολή Χάλκης? να γίνει η Τουρκία ελεύθερη και πολιτισμένη χώρα ή να πάρουμε την Πόλη που χάσαμε πριν 600 χρόνια !!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Χααα! Όλα τα μέλια και τα σιρόπια από πάνω τά'κανε αλατοπίπερο ο ΙΩΝ ΠΡΩΤΟΠΑΙΔΟΥ2 Αυγούστου 2018 - 10:47 π.μ. Μπράβο! Αυτή είναι η απάντηση στο ερώτημα σου Δημητρης Κ.2 Αυγούστου 2018 - 5:38 π.μ. αυτή που λέει ο ΙΩΝ ΠΡΩΤΟΠΑΙΔΟΥ2 Αυγούστου 2018 - 10:47 π.μ. Οι σιροπιάδες πιό πάνω σκέφτηκαν ποτέ, αφού φιλιόμαστε στο στόμα και συμφωνούμε τόσο ωραία μερικοί εκκλησιαστικοί, γιατί η Αγωνία κάπου πετάχτηκε (τόσο ωραία και δεικτικά γραμμένο!); Επειδή ακριβώς κάποιοι που σκέφτονται αντί να φιλιώνται με καθωσπρεπισμούς διερωτώνται, μπορεί να πάει Ο Πατριάρχης, που εκτός τών άλλων υπηρέτησε και στον τούρκικο στρατό, και να μείνει στο Αγ.Όρος; Άμα πάει εκεί να εγκατασταθεί, τέρμα οι δικαιολογίες, πρέπει να κάνει το σωστό. Δεν μπορεί να λέει "κάνω και καμιά παραδρομή γιατί πιέζομαι από τούς Τούρκους". Χώρια που θα κοπούν τα λεφτά που παίρνει από Αμερική με το δόλωμα "βοηθείστε να αντιμετωπίσω στον οχτρό". Και άσε που τότε πρέπει να αφήσει και τούς άλλους Ορθόδοξους, Ρώσους, Αρμένιους κλπ., να έχουν μοναστήρια μετόχια στην Αμερική και να παράγουν και αυτοί χρήμα, ένα πράγμα που το απαγόρευσε το 2010 (;;; αν θυμάμαι καλά) σαν πρωτοκάθεδρος μεταξύ ίσων και υποχρέωσε όλους αυτούς τα υπάρχοντα μοναστήρια τους να μετονομασθούν σε μετόχια μεν, να μην γίνουν άλλα ποτέ δε! Αμεεε! Μπράβο στον ΙΩΝ ΠΡΩΤΟΠΑΙΔΟΥ2 Αυγούστου 2018 - 10:47 π.μ., τι δουλιά κάνει με το να μένει ακόμα στην Πόλη; Μήπως παλεύει γιά την Αγ.Σοφιά ή την Χάλκη; Ή τα κρατάει ανοικτά γιά να κρατάει ανοικτές και τις εισροές στο ταμείο; Να γιατί η Αγωνία πήγε βόλτα Δημητρης Κ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ελειπαν κι αλλες κ.Τεο.Κυριες.Η ιστορια..η πατριδα..οι διηγησεις των παππουδων..οι εγνοιες για το αυριο..η πολιτεια...θαρρω και η κα δημοκρατια...Ολα καλα...δεν κυμματιζει το νερο...στην λιμνη με τους κυκνους...Εχει και βουρλα γυρω γυρω...τι να δεις ?? Ουτε με λειζερ δεν αναβουν.Κατι κοαξ κοαξ που ακουσα...ιδεα μου...θαναι απ τα ...μπακακακια ...( βατραχακια)...Ολα καλα ειπα...Ολα καλα...στην λιμνη Τιτικακα...Ετσι κι αλλιως οι Μαγιας τις θυσιες τις κανουν ξημερωματα..

      Διαγραφή

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.

- Παρακαλούμε στα σχόλια σας να χρησιμοποιείτε ένα όνομα ή ψευδώνυμο ( Σχόλια από Unknown θα διαγράφονται ).
- Παρακαλούμε να μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα στη σύνταξη των σχολίων σας.