20/8/18

Δείτε ποια είναι η πραγματική αιτία της ανελέητης σύγκρουσης της Τουρκίας με τις ΗΠΑ - Μέχρι πού θα πάει η κρίση Άγκυρας-Ουάσιγκτον;

Σάββας Καλεντερίδης
Η κρίση στις σχέσεις ΗΠΑ-Τουρκίας έχει πάρει περίπου ανεξέλεγκτες διαστάσεις, με τον πρόεδρο των ΗΠΑ να επιβάλλει κυρώσεις εναντίον της Τουρκίας και ο Ερντογάν από την πλευρά του να απαντά με αντίμετρα, τον Τραμπ να απαιτεί την άνευ όρων απελευθέρωση του πάστορα Άντριου Μπράνσον και τον Τούρκο πρόεδρο όχι μόνο να αρνείται να τον απελευθερώσει, αλλά να κλιμακώνει και να κινητοποιεί την παλιά βαθιά Τουρκία, απελευθερώνοντας τα βάρβαρα και αγελαία ένστικτα αυτού του λαού.
Ήδη στην τουρκική κοινωνία παρατηρούνται συμπεριφορές παρόμοιες μ’ εκείνες όσων έκαιγαν ιταλικά προϊόντα όταν ο Ντ’ Αλέμα αντιστάθηκε για 66 ημέρες και φιλοξένησε στη Ρώμη τον αρχηγό του Εργατικού Κόμματος του Κουρδιστάν (PKK), Αμπντουλάχ Οτζαλάν, τότε που οι ΗΠΑ ήταν στο πλευρό της Τουρκίας και συνέβαλαν καθοριστικά στη σύλληψη του Κούρδου ηγέτη.
Κυκλοφορούν κατά δεκάδες βίντεο με εξαγριωμένους Τούρκους να σφυροκοπούν τηλέφωνα αμερικανικής κατασκευής (i-phone), να ρίχνουν coca cola στη λεκάνη της τουαλέτας, δεκάδες κείμενα αθρογράφων φίλα προσκείμενων στον Ερντογάν προσπαθούν να παρουσιάσουν την όλη υπόθεση ως μια ιμπεριαλιστική επίθεση εναντίον της Τουρκίας και του ίδιου του Ερντογάν, έχοντας ως στόχο να αναζωπυρώσουν ένα ιδιότυπο αντιιμπεριαλιστικό σύνδρομο που υπάρχει στην τουρκική κοινωνία, η οποία θεωρεί ότι νίκησε δύο φορές τις ιμπεριαλιστικές δυνάμεις της κακής Δύσης των απίστων, μια φορά στα Δαρδανέλια και μια το 1919-1922, όταν «πέταξε έξω από την Τουρκία Άγγλους, Γάλλους, Ιταλούς και Έλληνες».
Ως έναν νέο «απελευθερωτικό πόλεμο» παρουσιάζει ο Ερντογάν αυτά που συμβαίνουν με τις ΗΠΑ, και καλεί το λαό και τον επιχειρηματικό κόσμο «να αντισταθεί, για να νικήσει για τρίτη φορά την κακή ιμπεριαλιστική Δύση».
Αυτή είναι η κατάσταση. Από τη μια ένας Τραμπ που δηλώνει ξεκάθαρα ότι η Τουρκία, που είναι ευνοημένη από την υποστήριξη που της παρείχαν οι ΗΠΑ επί δεκαετίες, οφείλει να απελευθερώσει αμέσως και χωρίς όρους τον Μπράνσον, και από την άλλη ένας Ερντογάν που παρουσιάζει τις ΗΠΑ περίπου ως τη μεταμόρφωση του ιμπεριαλιστικού τέρατος!
Δηλαδή ο ορισμός του αδιεξόδου, ένα αδιέξοδο με σοβαρότατες γεωπολιτικές πτυχές που ενδιαφέρουν τη Ρωσία, την Κίνα, το Ιράν και την ΕΕ, που έχουν δείξει ευνοϊκό προς την Τουρκία ενδιαφέρον για την οικονομική κρίση που αντιμετωπίζει ΚΑΙ εξαιτίας της παραπάνω κρίσης, πτυχές που σαφώς αγγίζουν την Κύπρο και την Ελλάδα.
Όμως είναι όντως το πρόβλημα ο πάστορας Μπράνσον και η αποφυλάκισή του; Ασφαλώς όχι.
Το πρόβλημα είναι κυρίως ένα. Είναι η αδυναμία της Τουρκίας να αποδεχτεί ότι υπάρχει ένα κουρδικό έθνος που ζητάει το ένα δέκατο των δικαιωμάτων που διεκδικεί η Τουρκία για τους Τούρκους της Κύπρου. Και δεν φτάνει που δεν τα παρέχει η ίδια στους δικούς της Κούρδους, έχει το θράσος όχι μόνο να παρεμβαίνει αλλά να επεμβαίνει και στρατιωτικά, με εισβολές και αεροπορικούς βομβαρδισμούς σε ξένες χώρες, όπως το Ιράκ και η Συρία, για να μην...
Η συνέχεια του άρθρου στο Pontos-news

44 σχόλια:

  1. What makes us think Europe or the US are on our side? Or that Europe is led by true leaders who care about the EU?
    The fact they burried us financially, left us unarmed and isolated points to the contrary.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Τραμπούκοι στιφοι εξ- ανατολής!
    Εμείς είμαστε ουμανιστές, βλέπετε στην Ελλάδα και δεν θέλουν οι κυβερνήτες των "συμμάχων "μας να λεμε ρίξτε πυρινικες βομβες πάνο στους Τουρκους να βάλουν μυαλό.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Μια απλή σκέψη , υποθέτουμε ότι ο πανούργος Ερντογάν αποδέχεται και στέλνει εν μια νυκτί στέλνει τον πάστορα στην Αμερική !! Τι θα γίνει την επόμενη μέρα ? Ο Αμερικανος θα αλλάξει γραμμή ? Ή θα συνεχίσει στο ίδιο στυλ ? Και εδώ θα φανεί αν τον ενδιαφέρει ο πάστορας ή το κουρδικό !!!!!!Ας αναμενομεν .

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Μεταξύ μας Μεταξά... Δεν νομίζω ότι η ΕΕ έχει κάποιο μέλλον τουλάχιστον στην μορφή που βρίσκεται σήμερα για να μπορεί κάποιος να περιμένει κάτι από αυτήν, το έχουν καταλάβει όλοι και λαμβάνουν θέσεις και μέτρα, εκτός από εμάς που για κάποιο λόγο αρνούμαστε να αντιληφθούμε πράγματα και καταστάσεις. Το μόνο που θα καταφέρουμε μένοντας προσκολλημένοι σε αυτό το άρμα θα είναι να μας αποτελειώσουν οι συνέπειες της διάλυσης που δεν θα αργήσει. Εθνικός προσανατολισμός είναι το μέλλον. Ναι στις επωφελείς συμμαχίες αλλά όχι στην παράδοση κυριαρχίας χάριν ενώσεων. Και όσον αφορά τον Ερντογάν δεν έχει κανένα νόημα να συζητούμε αν είναι καλό η κακό παιδί, αυτό είναι χάσιμο χρόνου και αποπροσανατολισμός. Αν δεν μας είχαν αποδεκατίσει οικονομικά εκείνοι που μας παρουσιάζονται ως σύμμαχοι, θα μπορούσαμε να τον αντιμετωπίσουμε μόνοι μας χωρίς να γλύφουμε δεξιά και αριστερά. Κύριε Καλεντερίδη στο Ιρακινό Κουρδιστάν που αναφέρετε ως παράδειγμα υπάρχει η όχι ένα τεράστιο ποσοστό τουρκικών επενδύσεων, και τι σημαίνει αυτό; Πόσο μη ελεγχόμενο και πόσο αντίθετο στα συμφέροντα Ερντογάν είναι ήδη και πόσο θα είναι όταν θα ανεξαρτητοποιηθεί τελείως από το Ιράκ;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ταϋγέτη.

      Εἴμαστε προσκολλημένοι ὄχι στὴν ΕΕ ἀλλὰ προσκολλημένοι στὴν Γερμανία.
      Στὴν πραγματικότητα μᾶς κρατᾶ προσκολλημένους ἡ Συμμορία ποὺ μᾶς κυβερνᾶ,καὶ αὐτὸ διότι κατέχει τὴν ἐξουσία καὶ θὰ τὴν κατέχη ὅσο τὴν στηρίζει ἡ Γερμανία.

      Οἱ Γερμανοὶ εἶναι φύλο βάρβαρο καὶ ληστρικό,κάποτε ἔστελνε τὶς ὀρδὲς τοῦ Ἀλαρίχου,τώρα ἐξελίχθηκε καὶ πράττει ἀλλιῶς.

      Ἡ ἐθνικὴ ψυχὴ δὲν ἀλλάζει,ἀς κάνουν κάτι γιὰ νὰ λυτρωθοῦμε αὐτοὶ ποὺ γνωρίζουν τὸ πῶς.Ὑπάρχουν τέτοιοι πολλοὶ καὶ ἱκανοί.

      Διαγραφή
    2. Η ΕΕ είναι η Γερμανία. Συμφωνώ στο ότι εκτός απο φύλλο βάρβαρο, είναι και ανίκανο να επιτύχει υψηλούς στόχους όπως η διοίκηση της Ευρώπης. Άποψη μου είναι ότι όσο πιο γρήγορα χαιρετήσουμε ΕΕ και Γερμανία τόσο λιγότερα δεινά θα υποστούμε. Ο δρόμος είναι δύσκολος αλλά αφήνει περιθώρια ελπίδας. Αυτός ο δρόμος που ακολουθούμε οδηγεί μαθηματικά στον αφανισμό. Και δεν τίθεται θέμα διορθωτικών προτάσεων του στυλ : " να εξαλείψουμε την διαφθορά, να δουλέψουμε περισσότερο κλπ κλπ". Σε καμμία των περιπτώσεων μην πιστέψεις αυτόν που λέει πως θα κάνει αυτά που έκαναν και οι άλλοι, αλλά θα τα κάνει καλύτερα απο εκείνους. Το σύστημα θέλει ξήλωμα και στήσιμο απο την αρχή .Και αποσύνδεση πλήρη απο κοράκια εσωτερικού και εξωτερικού.

      Διαγραφή
    3. Φυγοδικε
      Εξοχος.Μπραβο.Απολυτα λογικος.

      Διαγραφή
    4. @ φυγόδικος

      Επανέρχεσαι σε μία παλιά, αποτυχημένη συνταγή, την έξοδο τής Ελλάδος από την ΕΕ (Grexit), η οποία έχει κατά κόρον συζητηθεί και έχει αποδειχθεί άνευ νοήματος.

      Ούτε μάς κατέστρεψε η ΕΕ, ούτε θα μάς αποτελειώσει. Προπέρσινα, ξινισμένα σταφύλια. Πάλι να ρίξομε αλλού το φταίξιμο τής δικής μας στραβωμάρας. Γιατί δεν καταστράφηκαν, ούτε, πολλώ μάλλον, αποτελειώθηκαν χώρες, όπως η Πορτογαλία, η Κύπρος, η Ισπανία, η Ιρλανδία και η Ιταλία; Ντε και καλά εμάς, τούς Έλληνες ήθελαν να καταστρέψουν;

      Η ΕΕ μάς φταίει που δεν έχομε παραγωγικό ιστό; Και πώς έχουν οι παραπάνω χώρες (πλην Κύπρου, τής οποίας η οικονομία έχει άλλο υπόβαθρο);

      Πώς να αποκτήσεις παραγωγικό ιστό, όταν τα συνδικάτα κάνουν κουμάντο εδώ και 44 χρόνια κι έχουν χρεοκοπήσει τόσες εταιρείες (να μην τις επαναλαμβάνω πάλι) με τις παράλογες απαιτήσεις σε αυξήσεις και έξτρα επιδόματα; Όταν έχεις υδροκέφαλο δημόσιο, όπου οι υπάλληλοι λαμβάνουν επίδομα ... "φακέλλου", "πλυσίματος χεριών" και "εγκαίρου προσελεύσεως στην εργασία"(!!), λες και δεν είναι αυτονόητη; Οι γεωργικοί συνεταιρισμοί, το άνδρο των αγροτοπατέρων, που είχαν βρει τον μήνα που έτρεφε τούς 11 στην ΑΤΕ, όπου χρωστούσαν τα μαλλιοκέφαλά των, που τελικά πλήρωναν οι Έλληνες φορολογούμενοι, τι πρόσφεραν στην γεωργία/κτηνοτροφία; Δεν είχαν κάνει τούς συνεταιρισμούς τόπο βολέματος τέκνων και λοιπών φίλων και συγγενών; Η ΕΕ σού φταίει και γι αυτά; Η ΕΕ μάς φταίει για τον ανεξέλεγκτο υπερδανεισμό, προς άγραν κομματικής πελατείας; Πού πήγαν τα ~ € 100 δισ. από τα ΚΠΣ, για να μην αναφέρω τα ΜΟΠ κι ένα σωρό άλλες επιδοτήσεις, οι περισσότερες των οποίων χάθηκαν, εξ αιτίας τής ανικανότητας των διορισμένων ανεύθυνοϋπεύθυνων κομματόσκυλων, που δεν τις έπαιρναν καν χαμπάρι, ώστε να υποβληθούν εγκαίρως τα δικαιολογητικά (π.χ. υφαντουργία και όχι μόνο);

      Ποιος ευθύνεται για το καρκίνωμα τής διαφθοράς, που ο ελληνικός λαός το πλήρωσε και, δυστυχώς, εξακολουθεί να πληρώνει πολύ ακριβά; Ποιος ευθύνεται για την ατιμωρησία των υπευθύνων, η οποία είναι μάλιστα θεσμοθετημένη (άρθρο 86 Συντάγματος), για την εξαρτημένη Δικαιοσύνη, για την μη έγκαιρη απονομή δικαιοσύνης; Η ΕΕ μάς φταίει για τα χάλια τής σοβιετικού τύπου γραφειοκρατίας, που αποτελεί τροχοπέδη στις επενδύσεις και όχι μόνο; Να συνεχίσω, ή φτάνουν αυτά;

      Πάμε τώρα στην πρόταση τού Grexit. Τι θα κερδίσεις φεύγοντας από την ΕΕ; Έχομε άλλες ισχυρές συμμαχίες, στις οποίες να στραφούμε; Το ΗΒ ήδη καταγράφει τις συνέπειες τού (επικειμένου) Brexit, βλέποντας την μία μετά την άλλη τις ξένες εταιρείες να εγκαταλείπουν το έδαφός της και να μεταφέρουν έδρες και εργοστάσια εκτός της. Στην Ελλάδα, πόσες ξένες επενδύσεις θα μείνουν, από τις λίγες που υπάρχουν και ποιος θα κάνει σκέψη για επένδυση σ' ένα ξεκρέμαστο και χρεοκοπημένο κράτος. Η ΕΕ μάς φταίει που δεν έχομε καταφέρει να φτιάξομε σοβαρό και σταθερό φορολογικό σύστημα, ώστε να ξέρει κανείς τι τού ξημερώνει η επομένη; Η Ελλάδα είναι καθαρά κράτος εισαγωγικό. Με τι λεφτά θα κάνει εισαγωγές;

      Σε καμμία περίπτωση δεν υποστηρίζω ότι η ΕΕ είναι αυτή που θα έπρεπε, δηλώνω ευρωσκεπτικιστής, αλλά δεν βλέπω πώς θα σταθεί η Ελλάδα σαν μοναχή καλαμιά στον κάμπο; Αυτονόητο τυγχάνει ότι το χρέος θα παραμείνει και θα αυξηθεί και ασφαλώς θα απαιτηθεί η αποπληρωμή του. Ή μήπως θα μάς το χαρίσουν αν φύγομε από την ΕΕ;

      Διαγραφή
    5. Και βέβαια, φυγόδικε, ξέχασα να προσθέσω (τι να πρωτοθυμηθεί κανείς;), ότι τα ελληνικά προϊόντα, που εξάγομε στην ΕΕ, όσο λίγα κι αν είναι, θα επιβαρύνονται με εισαγωγικούς δασμούς εκεί, ως προερχόμενα εκτός ΕΕ.

      Διαγραφή
    6. Nativist,συμφωνώ με πολλές από τις απόψεις σου αλλά όχι ολες.
      Ναι ,οι χώρες που κατονόμασες καταστράφηκαν. Ναι ,την Ελλάδα θέλουν να την καταστρέψουν .γιατί;ο ένας λόγος είναι γεωπολιτικός. Βλέπετε είμαστε σκληροτράχηλος λαός και δεν μας θέλουν γιατί λέμε την αλήθεια για την Τουρκία και για άλλα θέματα.
      Δεύτερον, είναι αυτονόητο που θα έκλειναν η ελληνικές επιχειρήσεις. Αυτό το ήξεραν και ο Καραμανλής ο ίδιος που μπήκαμε στην ΕΟΚ. Αυτή ήταν ο κόστος για την είσοδο. Εσείς Ελλάδα δα μείνετε αγρότες και θα αγοραζετε επεξεργασμενα προϊόντα από μας ,τους Κεντροευρωπαιους. Αυτά δεν τα λέω εγώ. Κοιτάξτε τις πηγές από τότε. Πολλοί το ήξεραν και ας μη το ομολόγησαν στους ψηφοφόρους.

      Ξένες επενδύσεις; Να παν στον Δία....Λο! Υπάρχει και αυτάρκεια μέχρι και ένα επίπεδο. Να παράγουμε και να καταναλώνουμε τα δικά μας. Γιατί να ζαμε με προτοκοσμικες συνθήκες εφ όσον είμαστε τριτοκοσμική χώρα τώρα. Οι συνθηκες να ωραιωπηθουν με την πρόοδο και όχι πριν. Γιατί,ήμαστε πιο έξυπνη εμείς;Γι'αυτό ,Γρεξιτ η μια μεταμόρφωση της και γρήγορα κιόλας !
      Χάρισμα χρέος; Για τι όχι;Εμείς δεν τα χαρίσαμε στη Γερμανία μετά από καιρούς δύο πολέμους ,και αν βγήκαμε νικητές?

      Το χρέος των Οθωμανών δεν τα χαρίσαμε στον Αττατουρκ! Όχι για την Ελλάδα αλά για όλο το χρέος τους στην Ευρώπη; Το χρέος των Κινέζων και Ρωσικής αυτοκρατορίας ,δεν έγιναν τα ίδια; Έχω πολλές ακόμα χώρες να επονοματισω.

      Τώρα θα μου πες,θα μας κυρηξο πολεμο η τρόικα!. Μπορεί ,γιαυτο ,ας ανοίξουμε τα μάτια μας και να προσέχουμε ,όπως έκαναν οι Αθηναίοι με τους τοιχούς τους με τους Σπαρτιάτες. Τους ξαναχτισαν πριν μπορεί η Σπάρτη να τους δυσκόλεψει.

      Κατά τα άλλα,όπως σου είπα ,συμφωνώ απόλυτα.

      Διαγραφή
    7. Nativist
      Επιτρέψτε μου μια παρέμβαση σχετικά με όσα λέτε. Τα παράλογα και σε κάποιες περιπτώσεις εξωφρενικά που συνέβησαν στο Δημόσιο, και στον χώρο του κρατικοδίαιτου συνδικαλισμού, τα καταδικάζουμε όλοι.
      Ας μην ξεχνάμε όμως ότι πίσω από αυτά ήταν και πάλι πολιτικά κόμματα ή κυβερνήσεις που ήθελαν να είναι αρεστοί για ψηφοθηρικούς λόγους.
      Φυσικά η κάθε κοινωνία δεν αποτελείται από αγγέλους. Όπως μπόρεσε έφαγε καθένας εκτός εξαιρέσεων.
      Το ίδιο έκαναν και οι περισσότεροι ελεύθεροι επαγγελματίες που δεν έδιναν ποτέ απόδειξη (από γιατρούς μέχρι καφετέριες κτλ..).
      Σχετικά με τα χρήματα των επιδοτήσεων, το μεγαλύτερο μέρος "επέστρεψε" στην Ευρώπη, αφού π.χ. στους αγρότες και κτηνοτρόφους χρησιμοποιήθηκε για ακριβά αυτοκίνητα, μηχανήματα και εξοπλισμό, και σε άλλες κατηγορίες π.χ. στον τουρισμό, έγιναν οικοδομικές επεκτάσεις και ανεφοδιασμός και όλη αυτή η δραστηριότητα στις χώρες του Νότου, απογείωσε τους ρυθμούς ανάπτυξης κυρίως της Γερμανίας (ιδιαίτερα το χώρο της αυτοκινητοβιομηχανίας).
      Επίσης η απελευθέρωση των κεφαλαίων μετά την ένταξη στην ΟΝΕ, που δόθηκαν ως καταναλωτικά δάνεια, κατευθύνθηκε σε καταναλωτικά αγαθά (αυτοκίνητα, ηλεκτρικά και ηλεκτρονικά είδη), φυσικά εισαγόμενα και υπερτιμημένα, προς όφελος και πάλι της Ευρώπης.
      Η κοινωνία βέβαια καθώς της επέβαλαν στη συνέχεια μια βίαιη εσωτερική υποτίμηση, δεν μπόρεσε να ανταπεξέλθει σε αυτή την κατάσταση και στα ανοίγματα που είχε.
      Ο κόσμος διαμαρτύρεται σήμερα για τους υπέρογκους φόρους γιατί πληρώνει ένα χρέος που δημιουργήθηκε από ψηφοθηρικές σπατάλες, υπέρογκα εφάπαξ, Ολυμπιακούς Αγώνες (30 δις), εξοπλιστικά, υπερτιμολογημένα δημόσια έργα κ.α.
      Και δεν είναι το θέμα η διαμαρτυρία ή ακόμα και η δυσκολία αλλά η συνεχής συρρίκνωση της οικονομίας αφού συνεχώς θα προσπαθούμε να εξυπηρετούμε τη μαύρη τρύπα του χρέους που συνεχώς θα αυξάνεται ως ποσοστό του ΑΕΠ, και δεν θα αποπληρώνεται.

      Διαγραφή
    8. @ maria p.

      Χαίρομαι που συμφωνείς μ' αυτά που γράφω, διότι τα πράγματα πρέπει να λέγονται με τ' όνομά των.

      Διαγραφή
    9. Nativist
      Δεν είμαι υπέρ της Ε.Ε., (επομένως δεν συμφωνώ ως προς αυτό), για διάφορους λόγους, όπως όσα είπαμε την άλλη φορά που αναλύσαμε το θέμα δηλ. η επιβολή πραγμάτων που μας μεταλλάσσουν σαν κοινωνία και είναι αντίθετα με τα πιστεύω μας. Όπως η νομιμοποίηση της ομοφυλοφιλίας (η χώρα έχει πληρώσει και "αποζημιώσεις" σε ομοφυλόφιλους τα προηγούμενα χρόνια που επιβλήθηκαν από ευρωπαϊκά δικαστήρια), και της υιοθεσίας παιδιών από gay, η ευθανασία και η καύση νεκρών που θα έρθουν, οι βιομετρικές κάρτες, η κατάργηση της Κυριακής και των γιορτών, η ουδετεροποίηση του κράτους και της Παιδείας (αποχριστιανοποίηση της χώρας), η επιβολή της πολιτικής ορθότητας με το πρόσχημα του αντιρατσισμού, κ.α.
      Και φυσικά εκτός τη μετάλλαξη του χαρακτήρα της χώρας, είχαμε την αλλαγή του οικονομικού μοντέλου ανάπτυξης, με συγκεκριμένες κατευθύνσεις που δινόταν με διάφορες Κοινοτικές Οδηγίες.Τα είπα αναλυτικά σε άλλα σχόλια.

      Από κει και πέρα κυριαρχούν 2 βασικές αντιμαχόμενες απόψεις τα τελευταία χρόνια που ενώ έχουν επιμέρους αλήθειες, το πνεύμα τους είναι λανθασμένο, γιατί ακριβώς η αλήθεια είναι κάπου στη μέση.

      Υπάρχουν η κλασική συριζαϊκή νοοτροπία (συνήθως και δημοσιοϋπαλληλική), που θεωρεί ότι έπρεπε να συνεχίσουμε έτσι όπως πριν με την ανεξέλεγκτη παροχολογία και την εύκολη οικονομική δραστηριότητα του "μεταπωλητή" (εισαγόμενων προϊόντων), χωρίς να μας ενδιαφέρει ο πρωτογενής τομέας και η παραγωγικότητά μας ως χώρα, και υπάρχει και η αντίθετη νοοτροπία που θεωρεί ότι όλα σχεδιάστηκαν σωστά, και η Ελλάδα είχε "λαμπρό μέλλον στην Ευρώπη", αλλά δεν ήταν άξια να το επιτύχει, γιατί είμαστε όλοι "τεμπέληδες και κουτοπόνηροι".

      Λοιπόν η αλήθεια είναι ότι η Ε.Ε. είχε συγκεκριμένο σχεδιασμό, το ευρώ δεν ήταν για τα μέτρα μας (και μπήκαμε στην ΟΝΕ με τις αλχημείες του Σημίτη με την Goldman Sachs), μάλιστα χαρακτηρίζεται από κάποιους οικονομολόγους ως "εργαλείο υποδούλωσης" της Γερμανίας, και φυσικά αυτό σε συνδυασμό με την ψηφοθηρική σπατάλη, τις κλοπές του δημοσίου χρήματος, την ασυδοσία των Τραπεζών, και τις αρπαχτές όσων ήταν ασυνείδητοι (μικροί-μεγάλοι), μας έφεραν στο οικονομικό αδιέξοδο.
      Το 2010 όμως το μεγάλο έγκλημα ήταν το μόνιμο ΝΑΙ των πολιτικών (τους "κράταγαν" οι ξένοι λόγω των σκανδάλων), που έδωσε το χρόνο να θωρακίσουν το Ευρωπαϊκό Τραπεζικό Σύστημα, και να υποθηκευτούν με τις Δανειακές Συμβάσεις (και ουσιαστικά να παραδοθούν) τα πάντα.
      Και να μην μπορούμε σήμερα να απεμπλακούμε απ΄αυτή την κατάσταση και το χρέος που μας καταστρέφει.


      Διαγραφή
    10. >Δεν είμαι υπέρ της Ε.Ε<

      Γράφω στο πρώτο σχόλιό μου "Σε καμμία περίπτωση δεν υποστηρίζω ότι η ΕΕ είναι αυτή που θα έπρεπε, δηλώνω ευρωσκεπτικιστής"

      Το ερώτημα τής συζητήσεως είναι αν τελικά πρέπει (μπορούμε;) να βγούμε από την ΕΕ, ποια τα κακά και ποια το οφέλη.

      Εκεί χρειάζεται μία ξεκάθαρη απάντηση, σταθμίζοντας τα υπέρ και τα κατά.

      Διαγραφή
    11. @ Nativist21 Αυγούστου 2018 - 5:00 μ.μ.
      ----------------------------------
      Δυστυχως εχεις δικιο. Ο εθναρχης (;) μας ερριξε στα νερα της τοτε ΕΟΚ γα να μαθουμε να κολυμπαμε. Το κακο οτι οι εξουσιαστες δεν εμαθαν

      Διαγραφή
    12. Nativist
      Έχω ήδη εκφράσει τις επιφυλάξεις μου στο σχόλιο 21/08 10.32 π.μ.
      Η έξοδος, όπως είναι τώρα τα πράγματα, μπορεί να είναι ακόμα πιο καταστροφική.
      To μεγάλο λάθος ήταν εξαρχής η ένταξη στην ΟΝΕ χωρίς τις απαραίτητες προϋποθέσεις, και το ακόμα μεγαλύτερο (που ήταν έγκλημα), ήταν ο τρόπος που χειρίστηκαν την κατάσταση μόλις άρχισε η κρίση (ο καθηγητής Κασιμάτης μίλησε για όρους που μας επιβλήθηκαν, χειρότερους από ήττα σε πόλεμο).

      Ο έγκυρος οικονομολόγος Β. Βιλιάρδος, σε χθεσινό άρθρο του γράφει:

      "..Το γεγονός δε της μετατροπής της Ευρώπης σε γερμανική αποτελεί έναν πολύ σοβαρό λόγο για να αποφασίσει μία χώρα, όπως η Μ. Βρετανία, την έξοδο της – ενώ, εάν τυχόν καταρρεύσει η γερμανική πηγή απομύζησης του πλούτου των άλλων, η Ευρωζώνη, τότε η Μ. Βρετανία θα αποφύγει πολλά άλλα δεινά.

      Ολοκληρώνοντας, τίποτα από τα παραπάνω δεν ισχύει για την Ελλάδα, από τη στιγμή εκείνη και μετά που έχει δεθεί χειροπόδαρα από τις ενδοτικές κυβερνήσεις της μετά το 2009 – πόσο μάλλον όταν τόσο η σημερινή κυβέρνηση, όσο και η αξιωματική αντιπολίτευση, στηρίζουν μετά μανίας τα μνημόνια είτε από ανικανότητα να εκπονήσουν ένα δικό τους σχέδιο, είτε επειδή εκβιάζονται λόγω της κομματικής διαφθοράς τους.
      Με απλά λόγια η πατρίδα μας είναι εγκλωβισμένη στην ΕΕ, στο ευρώ, στο χρέος και στα μνημόνια (ανάλυση) – οπότε η έξοδος της θα ήταν συνώνυμη με την έξοδο του Μεσολογγίου, όσο και αν το θεωρήσει κανείς υπερβολικό."

      https://analyst.gr/2018/08/21/i-exodos-apo-tin-ee/

      Διαγραφή
    13. maria p.

      Καλώς, λοιπόν, έγραψα ότι συμφωνούμε. Η Ελλάδα ούτε έχει λόγο, ούτε μπορεί να βγει την στιγμή αυτή από την ΕΕ.

      Το θέμα μας είναι η ΕΕ και όχι η ΟΝΕ, την οποία, εξερχόμενοι από την ΕΕ, υποχρεωτικώς εγκαταλείπομε. Ασφαλώς ήταν έγκλημα η είσοδός μας στην ΟΝΕ και μάλιστα τελεσθέν εν ψυχρώ και εκ προμελέτης, για το οποίο ουδείς κάθισε στο σκαμνί. Δεν θα επεκταθώ, όμως, διότι δεν είναι το θέμα μας αυτό.

      Διαγραφή
    14. Αγαπητέ Nativist, συμφωνούμε ως προς την επικινδυνότητα της εξόδου, αλλά έχουμε άλλη προσέγγιση του θέματος, και διαφωνούμε ως προς τις αιτίες που μας έφεραν εδώ.
      Θεωρώ ότι ο Β.Βιλιάρδος σε γενικές γραμμές (στο σύνολο των άρθρων του), αποτυπώνει σωστά την πορεία των πραγμάτων από την αρχή της εισόδου μας [ανεξάρτητα από επιμέρους, πιθανόν μη ακριβείς εκτιμήσεις του ή προβλέψεις, (κανείς δεν είναι αλάθητος)].

      Πάνω σε αυτά που γράφετε:

      "...Ούτε μάς κατέστρεψε η ΕΕ, ούτε θα μάς αποτελειώσει. Προπέρσινα, ξινισμένα σταφύλια. Πάλι να ρίξομε αλλού το φταίξιμο τής δικής μας στραβωμάρας. Γιατί δεν καταστράφηκαν, ούτε, πολλώ μάλλον, αποτελειώθηκαν χώρες, όπως η Πορτογαλία, η Κύπρος, η Ισπανία, η Ιρλανδία και η Ιταλία; Ντε και καλά εμάς, τούς Έλληνες ήθελαν να καταστρέψουν;
      Η ΕΕ μάς φταίει που δεν έχομε παραγωγικό ιστό; Και πώς έχουν οι παραπάνω χώρες (πλην Κύπρου, τής οποίας η οικονομία έχει άλλο υπόβαθρο);
      Πώς να αποκτήσεις παραγωγικό ιστό, όταν τα συνδικάτα κάνουν κουμάντο εδώ και 44 χρόνια κι έχουν χρεοκοπήσει τόσες εταιρείες (να μην τις επαναλαμβάνω πάλι) με τις παράλογες απαιτήσεις σε αυξήσεις και έξτρα επιδόματα; Όταν έχεις υδροκέφαλο δημόσιο..."


      Συμφώνησα ως προς όσα ευθυνόμαστε εμείς, στην πρώτη μου απάντηση, αλλά η ευθύνη όπως είπα βαρύνει και την πολιτική κάλυψη που υπήρχε στα εξωφρενικά του Δημοσίου και μεγάλου μέρους του συνδικαλιστικού χώρου (για ψηφοθηρικούς λόγους).

      Η βασική διαφωνία μου όμως με αυτά που λέτε είναι ότι η Ε.Ε. έχει άμεση ευθύνη για την καταστροφή του παραγωγικού μας ιστού π.χ. με την Κοινή Αγροτική Πολιτική (ΚΑΠ) που επιβλήθηκε, με αποτέλεσμα τις ποσοστώσεις, και τις αναγκαστικές εισαγωγές.
      Για να μην κουράζω περισσότερο, όποιος θέλει ας δει αναλυτικά πως έχουν τα πράγματα π.χ. σε αυτά τα άρθρα:
      https://tvxs.gr/news/egrapsan-eipan/protogenis-tomeas-paragogis-i-moni-odos-pros-tin-anaptyksi
      https://analyst.gr/2018/04/29/o-protogenis-ellinikos-ploutos/

      Επαναλαμβάνω όμως ότι όπως είμαστε αυτή την στιγμή (με κατεστραμμένη και εξαρτημένη οικονομία), και την αναγκαιότητα των εισαγωγών, τα πράγματα είναι πολύ δύσκολα, και επιπλέον γιατί έχουν εξασφαλιστεί οι ξένοι με όλους τους τρόπους απέναντί μας, και ακόμα και αν βγούμε από την Ε.Ε., δεν θα απαλλαγούμε απ΄το χρέος.

      Διαγραφή
  5. Οὐσιαστικά αὐτό πού ζητᾶει ὁ Ἐρντογκάν ἀπό τίς ΗΠΑ, δηλαδή καί τήν "Μεγάλη Βρετανία", εἶναι νά ἐξαφανισθῆ τό σχέδιο (ἀμφοτέρων, ἤδη καί τῆς Ρωσίας) γιά δημιουργία αὐτόνομης περιοχῆς Κουρδιστάν στήν Βόρεια Συρία, ἐδῶ καί τώρα.

    Παζαρεύει ἄρα, ὡς ἔσχατη γραμμή του, τά ἑξῆς αἰτήματα ἀπό τίς ΗΠΑ,
    α) ἀνταλλάγματα σέ βάρος τῆς κυριαρχίας τῆς Ἑλλάδος καί συγκεκριμένα τόσο στήν Δυτική Θράκη (πρῶτα βήματα τώρα), ὅσο καί στο Αἰγαῖο, Καστελλόριζου περιλαμβανομένου, καθώς καί
    β) την μή ἄρση τοῦ ἐμπάργκο ὅπλων γιά τήν Κύπρο
    (περισσότερα δέν μπορεῖ τώρα, διότι για τήν ἐκμετάλλευση στην ΑΟΖ τῆς Κυπριακῆς Δημοκρατίας, ἔχουν ἤδη δείξει ἔντονο ἐνδιαφέρον οἱ ΗΠΑ).
    Αὐτά, ἐάν δέν ἐπιτύχει τήν ἐγκατάλειψη τοῦ σχεδίου αὐτόνομου Κουρδιστάν ἀπό τίς ΗΠΑ.

    Ἐάν ἐπιτύχῃ τήν ἐγκατάλειψη τοῦ σχεδίου αὐτόνομου Κουρδιστάν ἀπό τίς ΗΠΑ, στήν Βόρεια Συρία, τότε θά συνεργασθῆ μαζί τους γιά νά μήν μπορέσῃ ἡ Μόσχα νά στηρίξῃ τόν Ἄσσαντ στήν Βόρεια Συρία, διά τῆς δημιουργίας αὐτόνομου Κουρδικοῦ θύλακα στήην Βόρεια Συρία. Αὐτό εἶναι τό μάξιμουμ πού θέλει νά ἐπιτύχῃ, ὄχι ἐδῶ καί τώρα, ἀλλά ἀφοῦ πρῶτα ἐξασφαλίσει τά "μίνιμουμ" σέ βάρος τῆς Ἑλλάδος ἤ καί Κύπρου.
    Ἡ πορεία τῶν "διαπραγματεύσεων" αὐτῶν, ἄρα, θά ἔχει διάρκεια, καί βήματα μέ σκαλοπάτια δοῦναι καί λαβεῖν.
    Στά σκαλοπάτια αὐτά, ἐναντίον μας, θά ζητήσῃ ὁ Ἐρντογκάν τήν συνδρομή τῆς Γερμανίας καί τῆς Ἀγγλίας. Ἔτσι θά πλησιάσῃ τήν Εὐρώπη,
    α) μέ συμφωνίες πάνω ἀπό τό τραπέζι γιά βοήθεια οὐσιαστικά στην τουρκική οἰκονομία μέ ἀντάλλαγμα ὅπως π.χ. ὄχι πολλούς πρόσφυγες (συμφωνίες στίς ὁποῖες λόγῳ Εὐρώπης θά κληθῆ νά συμμορφωθῆ καί ἡ Ἑλλάδα), καί
    β) "πουλώντας" σέ Γερμανία καί Ἀγγλία, μᾶλλον τελικά καί στήν ὑπό τόν "Μικρόν" Γαλλία, κομμάτι-κομμάτι, δικαιώματα ἐπί τῆς σημερινῆς κυριαρχίας τῆς Ἑλλάδας.

    Καί ἐμεῖς σέ ἄμυνα τέτοιων λεπτῶν στρατηγικῶν ἰσορροπιῶν, ἔχουμε τά τσικό τῆς πολιτικῆς "ζωῆς" μας, μέ ἐπίδοξους διαδόχους τους τήν μικτή ἐφήβων..., ἀνθρώπους δηλαδή, πού ὅταν δοῦν βαθύτερες τῆς ἀντιλήψεώς τους ἀναλύσεις, ὅπως τοῦ Σάββα Καλεντερίδη, τίς ἀπαξιώνουν μέ φόβο,
    τόσο μπροστά στήν πραγματικότητα,
    ὅσο καί μπροστά στίς εὐθύνες πού θά τούς ἀναλογοῦν γιά χειρισμούς τῶν ὀποίων τήν φύση ἀγνοοῦν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Πολύ διαφωτιστικό το άρθρο.Με όλα αυτά που συμβαίνουν στη γειτονιά μας, αναγκαζόμαστε εκ των πραγμάτων να κινούμαστε στην εξωτερική μας πολιτική, αποκλειστικά εντός της ιδιότητας του μέλους της Ε.Ε.
    Όλες οι επιλογές μας πολιτικές και οικονομικές, έχουν ένα σημείο στο οποίο φτάνουν και κάποια οριοθετημένα πεδία στα οποία μπορούν να κινηθούν, με βάση τα εκτός αυτών των ορίων, "αχαρτογράφητα νερά", που μπορεί να μας οδηγήσουν σε μεγαλύτερες εθνικές περιπέτειες.
    Με βάση αυτή την ισορροπία (που μπορεί να χαρακτηριστεί ακόμα και "ισορροπία του τρόμου"), είμαστε υποχρεωμένοι να βρούμε τη χρυσή τομή για την επιβίωση της χώρας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Ευγε Φυγοδικε! Έδωσες φωνή και στις δικές μου ιδέες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Τα ερπετά του βάλτου της Ουάσιγκτον σήμερα επιτίθενται ταυτόχρονα στο Ιράν και στην Τουρκία, έχουν εγκαταστήσει στρατό κατοχής στο Αφγανιστάν εδώ και 14 χρόνια, αλλά απέτυχαν να διαλύσουν την Συρία.

    Ο λόγος είναι η προσπάθεια μετατροπής σε εμπόλεμη ζώνη όλων αυτών των κρατών ποιυ αποτελούν τα βασικά περάσματα της Οδού του Μεταξιού, που φιλοδοξεί να ενώσει εμπορικά την Ασία (Κίνα) και την Ευρώπη.

    Οι πληθυσμοί είναι τεράστιοι, τα ορυκτά καύσιμα και οι πρώτες ύλες εξίσου σε τεράστιες ποσότητες, αλλά δεν ανήκουν στην Ουάσιγκτον.

    Αυτός είναι ο πόλεμος που υπάρχει σήμερα, και που θα συνεχίσει μέχρι την ημέρα που ο βάλτος θα καταλάβει ότι χάθηκαν όλα και θα τα παρατήσει.

    Και ας μην ξεχνάμε ότι ο μοναδικός θαλάσσιος δρόμος της Ευρασιατικής Ένωσης, εισέρχεται στην Ευρώπη κυρίως από τον Πειραιά. Με ότι αυτό συνεπάγεται.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Dimitri ζωγραφισες παλι με το σχολιο σου. Αν θυμασε καλα πριν τους Αμερικανους ηταν οι Ρωσοι στο Αφγανισταν για 20 χρονια και αφου το ισοποδωσαν σηκωθηκαν και εφυγαν. Φυσικα οι οδηγιες που πηρες ελεγαν "καμμια αναφορα" σε αυτο.
      Καλησπερα...

      Διαγραφή
    2. Κατ΄αρχήν ο πολέμος Ρωσσίας Αφγανιστάν κράτησε 9 χρόνια, άρχισε το 1979 και τελείωσε το 1989.

      Τι σχέση έχει ότι οι Ρώσσοι ήταν στο Αφγανιστάν πρίν 39 χρόνια με αυτά που συμβαίνουν σήμερα; Από την πόλη έρχομαι και στην κορφή κανέλλα, ώς συνήθως τα γραφόμενα σου.

      Πάρε τον ακόλουθο στην πρεσβεία να σου ξεκαθαρίσει μερικά πράγματα, και ξαναέλα για το μάθημα.

      Διαγραφή
    3. @ Dimitri20 Αυγούστου 2018 - 9:53 μ.μ.
      --------------------------------
      είσαι ο κλασσικός ρωσολαγνος. εννοώ ο φανατισμένος ρωσόφιλος.

      Διαγραφή
  9. Πάνο,κανείς μεγάλο λάθος. Αν διαβάσεις την ιστορία του Αφγανιστάν θα δεις που και οι Προδευτικοι υγετες του κράτος και πριν και μετά της Αγγλοκρατίας της Σινδικης ,προσπαθούσαν να μεγαλουργήσει το κράτος. Έτσι και οι Ρώσοι. Οι τελευταίοι ήσαν στο Αφγανιστάν γιατί η κυβέρνηση τους ήθελε όπως και ο Ασσαδ .
    Αν συγκρίνουμε απόψεις της ζωής πριν και μετά από το 1989 θα δεις μεγάλη διαφορά. Πισοδρομικωτητα σε όλα! Ψάξε και ναψδεις και φωτογραφίες.
    Οι αμερικανοκρατια και οι μουτζαχεντίν τους επανέλαβαν τον Μεσαίωνα. Μη ξεχνάς που τους Ταλιμπάν τους ώθησε η Αμερική!
    Και ο πιο μεγάλος πρωταγωνιστής σε αυτά! Ο μισάνθρωπος άσχετος Γενιτσαρος των Αμερικανών ;ο "δικός"μας ο Γας Αβρακωτος! Το γαϊδούρι! Και έχουμε και άλλον ;τον Γουίλιαμ Βαζιλ,η Βασίλης Βασιλειάδης! Από την Κω!Να οι Έλληνες της Αμερικής ,που θα μας σώσουν. Κρίμα που έτρεχε ο Καμμένος να τους γνωρίσει!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Συμφωνώ κι εγώ με τον φυγόδικο ότι η πορεία που ακολουθούμε κατ΄εντολή των δανειστών, δεν μας οδηγεί (ούτε αποσκοπεί) σε βελτίωση, αλλά σε περαιτέρω (και μάλιστα αυτοτροφοδοτούμενη) πολιτική και οικονομική εξάρτηση. Χρειάζονται ριζικές λύσεις. Ο λαός έδειξε εξάλλου την πρόθεση και τη διάθεσή του και με το ΟΧΙ του Δημοψηφίσματος και με τα Συλλαλητήρια.
    Το πρόβλημα είναι το πως.
    Η έξοδος από την Ε.Ε. και το ευρώ δεν είναι απλή, γιατί είμαστε μια χώρα που εισάγει σχεδόν εξ΄ολοκλήρου πρώτες ύλες, μηχανήματα και πετρέλαιο για την παραγωγική της διαδικασία, επομένως το θέμα του νομίσματος είναι το βασικότερο.
    Πιθανόν όπως λέει ο φυγόδικος, τα δεινά που θα υποστούμε να είναι λιγότερα από αυτά που ούτως ή άλλως θα συμβούν (και ήδη συμβαίνουν), αλλά αυτό κανείς δεν μπορεί (τουλάχιστον σε αυτή τη φάση με τόσα εξωτερικά προβλήματα, μπροστά και στην γενικότερη αναταραχή στην περιοχή μας, και τη θέση της Ελλάδας), να ισχυριστεί ότι ισχύει, ή ότι είναι τώρα η κατάλληλη στιγμή για τέτοιου είδους εγχείρημα, με όσα γίνονται γύρω μας.
    Οι Τούρκοι δεν μας σέβονται ούτε μέσω της ιδιότητας του μέλους της Ε.Ε. πόσο μάλλον χωρίς αυτήν.
    Το κάνουν μόνο περιστασιακά όταν θέλουν να υποστηρίξουν τον υποτιθέμενο ευρωπαϊκό τους προσανατολισμό. Δεν σέβονται ούτε καν Διεθνείς Συνθήκες.
    Επιπλέον υπάρχει μια γκαγκστερικού τύπου παγκόσμια εξωτερική πολιτική.Όταν πρόκειται για τα συμφέροντά τους, κάποιες μεγάλες δυνάμεις είναι αδίστακτες.
    Είδαμε τι γίνεται τόσα χρόνια στη Μέση Ανατολή, με τους αμερικανικούς πολέμους, τι έγινε με τη λεγόμενη Αραβική άνοιξη και τι γίνεται μέχρι σήμερα στη Συρία.
    Απεχθανόμαστε το ΝΑΤΟ και την Ε.Ε. για συγκεκριμένους λόγους και όχι τυχαία, κανείς όμως δεν μπορεί να ισχυριστεί ότι στη δεδομένη στιγμή είναι εύκολο να πορευτούμε ελεύθεροι και ανεξάρτητοι, και να μας αφήσουν να το κάνουμε, όταν μάλιστα μας έχουν αλυσοδέσει από παντού και θεωρούν ότι τους ανήκουν τα πάντα.
    Ίσως φτάσουμε στο "ή ταν, ή επί τας" αν επιδεινωθεί η κατάσταση και το αδιέξοδο, αλλά πιστεύω πως πρέπει τουλάχιστον να προσπαθήσουμε όσα γίνουν, να μην γίνουν "απλά και ως έτυχε" όπως λέμε (είδαμε π.χ. τις προχειρότητες του Βαρουφάκη με το θέμα του νομίσματος), και "επιστρέψουμε" πάλι ακόμα πιο ταπεινωμένοι επαίτες των δανειστών. Συγκεκριμένες προτάσεις δεν έχουμε ακούσει παρά μόνο γενικές προτροπές για ρήξη και έξοδο. Χρειάζεται σχεδιασμός και συγκεκριμένες εναλλακτικές λύσεις (όχι τύπου plan B κτλ.., που αποδείχτηκαν ανεφάρμοστες).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Φίλε nativist,
    Χωρίς να θέλω να σε θίξω και με απόλυτη ειλικρίνεια:Τα περσινά ξυνά σταφύλια που λές για μένα,ούτε τα είδαμε ούτε τα γευτήκαμε. Ακούσαμε μόνο να τα περιγράφουν ως ξινά κάποιοι " ειδικοί επιστήμονες " των οποίων τις συμβουλές ακολουθήσαμε,τα δικά τους σταφύλια φάγαμε και να τα αποτελέσματα .Σου αρέσουν; Φώναξε τους να τους δώσουμε συγχαρητήρια όλοι μαζί. Όσον αφορά την διάλυση της παραγωγικής βάσης μας πιστεύεις πράγματι ότι δεν υπήρξε σχέδιο; Κανείς δεν είχε δηλαδή όφελος απο την αποβιομηχάνιση της χώρας; Μιλάω για την Γερμανία ας πούμε που η παραγωγή είναι και η μόνη πηγή εισοδήματος της, δεν είχε κανένα όφελος; Η σκόπιμη αποδυνάμωση της οικονομίας μίας χώρας με σκοπό την αρπαγή των περιουσιακών στοιχείων της πχ.αεροδρόμια ούτε αυτό σου λέει κάτι;Όσο για τις εξαγωγές που αναφέρεις τι είδους επιχείρημα είναι αυτό περί δασμολόγησης των Ελληνικών προϊόντων ώς εξωκοινοτικά. Σου αρέσει καλύτερα τώρα που η φορολόγηση του Έλληνα παραγωγού που θέλει να εξάγει είναι τόσο υψηλή που δε συμφέρει.Και το χειρότερο δεν είναι η δυσχέρεια εξαγωγών αλλά το ότι το προϊόν είναι πανάκριβο και για τον Έλληνα καταναλωτή, για μένα αυτό μετράει πρώτα.
    Οι χώρες που αναφέρεις είναι όλες κατεστραμμένες και σε άθλια κατάσταση και ας λένε τα μέσα ενημέρωσης ότι θέλουν . Επειδή ζω στην Γερμανία και έρχομαι καθημερινά σε επαφή με μετανάστες απο Ισπανία και Πορτογαλία κυρίως μπορώ να έχω μία καλύτερη άποψη για το τι πραγματικά συμβαίνει εκεί .
    Όλο οι άλλοι φταίνε; Όχι βέβαια, κανείς δεν το λέει αυτό. Αλλά είναι εξίσου μεγάλη μπαρούφα να πιστεύεις ότι φταις και για όλα εσύ, όπως επίσης και να πιστεύεις ότι οι άλλοι είναι καλύτεροι απο εσένα. Έλα εδώ να δεις πως είναι οι Γερμανοί που σου κουνούν το δάχτυλο ,πως φέρονται και άγονται,αν είμαι η όχι διεφθαρμένοι και τεμπέληδες και μετά συχητάμε σε νέα βάση.
    Μέχρι τότε σου εύχομαι να ψαχτείς καλύτερα, να σταματήσεις να χρησιμοποιείς ατάκες του συστήματος του στύλ "όλο οι άλλοι φταίνε", και να αναθεωρήσεις σύντομα απόψεις.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Φυγόδικε,

      Η φράση μου "Προπέρσινα, ξινισμένα σταφύλια" αφορά στην επανάληψη των ιδίων και ιδίων ιστοριών, που ρίχνουν το φταίξιμο στους άλλους για την κατάντια μας. Κι εσύ ακριβώς αυτό κάνεις, συνεχίζεις το παραμύθι τής αποβιομηχάνισης τής χώρας μας από τούς κακούς ξένους, χωρίς να απαντάς γιατί δεν έγινε αυτό με άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Σχέδιο των Γερμανών ήταν αυτό και οι τόσες άλλες βιομηχανίες (μέτρα μόνον αυτές που έκλεισαν στον νομό Αχαΐας, καταντώντας τον από τούς πιο φτωχούς τής Ελλάδος), που έκλεισαν;
      Επειδή από την αποβιομηχάνιση μιας χώρας πάντα κάποιοι άλλοι ωφελούνται, δεν σημαίνει ότι αυτοί μπορούσαν να μάς αποβιομηχανίσουν, αν εμείς δεν θέλαμε και είχαμε μυαλό.

      Δεν καταλαβαίνεις τι πάει να πει να πληρώνουν εισαγωγικούς δασμούς τα προϊόντα μας; Η φορολόγηση τού Έλληνα παραγωγού, κι αυτή αποτέλεσμα τής χρεοκοπίας και τής γενικότερης βαριάς φορολόγησης (την έγραψα από πάνω ΚΑΙ αυτήν), θα διορθωθεί όταν βγούμε από την ΕΕ; Πού θα πας ξυπόλητος στ' αγκάθια;

      Ουσιαστικά, δεν δίνεις καμμία σαφή και σοβαρή απάντηση σ' αυτά που γράφω και που αποδεικνύουν ότι, μετά από 200 χρόνια, δεν καταφέραμε ακόμη να κάνομε σύγχρονο κράτος και ζούμε με τις ίδιες παθογένειες τού προπερασμένου αιώνα, πράγμα βέβαια για το οποίο δεν μάς φταίνε οι Γερμανοί. Την Γερμανία την ξέρω πολύ καλά, διότι έχω ζήσει εκεί.

      Αντί να συμβουλεύεις εμένα να ... "ψαχτώ" (sic), βρες τα στοιχεία για τον παραγωγικό ιστό των χωρών που σού ανέφερα και εξήγησέ μου πώς αυτές δεν κατεστράφησαν. Το ότι εσύ γράφεις ότι έρχεσαι "καθημερινά σε επαφή με μετανάστες απο Ισπανία και Πορτογαλία", δεν σημαίνει και ότι μπορείς να έχεις "μία καλύτερη άποψη για το τι πραγματικά συμβαίνει εκεί".-

      Φρόντισε να διαβάσεις προσεκτικά το γράφω και να απαντήσεις συγκεκριμένα και σοβαρά και όχι με αοριστίες.

      Διαγραφή
    2. Ανάπτυξη 26,3% στην Ιρλανδία, αλλά... φοβούνται νέα ύφεση

      Εκρηκτική ανάπτυξη φέρνει το 2018 για την Πορτογαλία

      Σε υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης επιστρέφει η ισπανική οικονομία

      Υψηλή ανάπτυξη στην Κύπρο το 2018-2019 αναμένει το ΔΝΤ

      Αυτά τα ολίγα και περιμένω δικά σου στοιχεία και όχι μαρτυρίες μεταναστών, που λες εσύ.

      Αξιοσημείωτο είναι και τούτο: Ότι ενώ η Πορτογαλία και η Ισπανία έζησαν επί 40 και 37 χρόνια αντιστοίχως κάτω από δικτατορικά καθεστώτα (ίσως και να ωφέλησαν ως κάποιο βαθμό και δεν εννοώ οικονομικώς), εξερχόμενες απ' αυτά παρουσιάζουν πολύ μεγαλύτερη πολιτική ωριμότητα, απ' ό,τι στην Ελλάδα, όπου αναλαμβάνονται "πολιτικές ευθύνες", αλλά κανένας δεν κουνά από την καρέκλα του. Όπου οι κλέφτες και διασπαθιστές τού δημοσίου χρήματος κυκλοφορούν ελεύθεροι. Εκεί και παραιτούνται και δικάζονται. Σού λέει μήπως κάτι αυτό;

      Διαγραφή
    3. Καλά θα τρελλαθούμε εδώ πέρα τώρα;

      Τα στοιχεία που φέρνουν την Ελλάδα να αναπτύσσεται, την ανεργία να μειώνεται τα πιστεύεις; Την θριαμβολογία Τσίπρα για καθαρή έξοδο την πιστεύεις;Δεν βλέπεις γύρω σου καθόλου τι γίνεται; Σου λέω να ενημερωθείς καλύτερα όχι εννοώντας να διπλοδιαβάσεις αυτά τα ίδια που διαβάζεις, αλλά να ψάξεις για ρεαλιστικά στοιχεία. Εκτός πιά αν δεν έχεις καταλάβει ότι τα μνημόνια ήρθαν για να σωθούν τα νούμερα των αγορών όχι ο κόσμος. Σαν νούμερα των αγορών μας αντιμετωπίζουν και όχι σαν ανθρώπους. Τα νούμερα θριαμβεύουν οι άνθρωποι πεινάνε ,μεταναστεύουν,πεθαίνουν και τα media θριαμβολογούν με στατιστικές. Όσον αφορά την αποβιομηχάνιση της Ευρώπης ποιός σου είπε ότι έγινε μόνο στην Ελλάδα; Τα ευρωπαϊκά εργοστάσια εκτός Γερμανίας όπου υπάρχουν ακόμα,είναι αγορασμένα απο τους Γερμανούς . Δεν ξέρω απο που να αρχίσω και που να τελειώσω με σένα, γι αυτό σου λέω, ψάξου καλύτερα και μην καταπίνεις αμάσητο ότι σου σερβίρουν. Το μοναδικό στοιχείο που θα σου δώσω είναι ότι στα 6 χρόνια που είμαι στην Γερμανία η έλευση μεταναστών αυξάνεται ραγδαία απο την υπόλοιπη Ευρώπη που εσύ περιγράφεις να πετάει...βάση στοιχείων.

      Διαγραφή
    4. Ομολογώ ότι αδυνατώ να καταλάβω τι είναι αυτά που γράφεις, αν βέβαια απαντάς σε μένα. Ούτε μία απάντηση δεν έχεις δώσει μέχρι στιγμής στα όσα έγραψα και ασφαλώς ούτε ένα στοιχείο.

      >Τα στοιχεία που φέρνουν την Ελλάδα να αναπτύσσεται, την ανεργία να μειώνεται τα πιστεύεις;<

      Από πού βγάζεις τέτοια συμπεράσματα μόνον εσύ γνωρίζεις.

      Διαγραφή
    5. Κοίτα Nativist,

      Νομίζω ότι σκόπιμα δεν καταλαβαίνεις. Αν όχι,τότε να μου εξηγήσεις τι ακριβώς δεν καταλαβαίνεις μήπως και σε βοηθήσω. Παραθέτεις κάποια στοιχεία που αφορούν τις χώρες που εσύ υποστηρίζεις ότι αναπτύσσονται,ενώ εγώ σου λέω ότι έχουν καταστραφεί. Σύμφωνα με την δική σου λοιπόν λογική αφού κάποιοι ανακοινώνουν επίσημα αυτά τα στοιχεία, ισχύουν, έτσι δεν είναι; Εγώ λοιπόν σου λέω ότι σύμφωνα με τα επίσης επίσημα στοιχεία που ανακοινώνονται για την Ελλάδα, η Ελλάδα είναι σε τροχιά ανάπτυξης. Η ανεργία μειώνεται καθώς νέοι εγγεγραμμένοι ως άνεργοι φεύγουν στο εξωτερικό και σβήνονται απο τη λίστα ανέργων. Αυτό για την στατιστική δεν έχει καμμία σημασία και σου λένε πως η ανεργία μειώνεται. Εσύ τα πιστεύεις αυτά τα στοιχεία; Γιατί αν μου πεις όχι θα σε ρωτήσω τότε γιατί πιστεύεις με τον ίδιο τρόπο παρασκευασμένα στοιχεία που αφορούν άλλες χώρες; Εννοώ ότι η ενημέρωση είναι κατευθυνόμενη και γεμάτη ψέματα. Παντού όχι μόνον στην Ελλάδα . Γι αυτό σου ξαναλέω ενημερώσου καλύτερα. Τώρα τα υπόλοιπα τα οποία γράφεις είναι μάλλον γκρίνια του Σαββάτου που εμένα δεν με αφορά πλέον επειδή κατάλαβα ότι έχει έρθει ο καιρός των προτάσεων και των ενεργειών και όχι της κριτικής και της νουθεσίας. Είτε λοιπόν σου αρέσει είτε όχι ο λαός μας είναι αυτός. Αν δεν σε γεμίζει μπορείς να ενσωματωθείς με όποιον άλλον λαό πιστεύεις ότι σε εκφράζει καλύτερα. Απ ότι καταλαβαίνω δεν έχεις έρθει σε επαφή και με πολλούς άλλους λαούς και χώρες καθώς θα είχες απομυθοποιήσει τον Ευρωπαϊκό μύθο. Δεν λέω πως είμαστε τέλειοι αλλά για να γίνουμε καλύτεροι πρέπει να ξεκινήσουμε απο κάπου. Πρακτικά λοιπόν σε διαβεβαιώνω ότι εντός ΕΕ δεν υπάρχει καμμία πιθανότητα παραγωγικής βάσης. Μην με ρωτήσεις για στοιχεία πάλι θυμήσου ποσοστώσεις και χωματερές. Η παραγωγή χρειάζεται προστατευτισμό και προστατευτισμός στην ελεύθερη οικονομία δεν υπάρχει,τουλάχιστον για οικονομίες μεγέθους Ελλάδας. Οι μεγάλες οικονομίες προστατεύονται ποδοπατώντας τις μικρές ενώ φυλάνε τα νώτα τους. Μίλησες για εξαγωγές και για δασμούς. Έχεις εσύ ιδέα για το τι προϋποθέσεις απαιτεί η Γερμανίας για να εισάγει ένα προϊόν ανταγωνιστικό στην δική της παραγωγή ακόμη και απο χώρα τις ΕΕ; Σε πληροφορώ ότι ακόμη και χωρίς τελωνειακούς δασμούς, το εισαγόμενο προϊόν βγαίνει στην αγορά πανάκριβο σε σχέση με το αντίστοιχο γερμανικό. Αντίθετα εισαγόμενα προϊόντα που αντίστοιχα τους δεν παράγονται στην Γερμανία όλως περιέργως βγαίνουν στην αγορά με τιμές χαμηλότερες απο την χώρα παραγωγής ( βλέπε φέτα). Όσο λοιπόν και να βελτιώσεις την λειτουργία του Ελληνικού κράτους, με αυτό το σύστημα είσαι χαμένος.
      Όσον αφορά την διαφθορά και τα υπόλοιπα, να ξέρεις ότι αυτό το σύστημα απαιτεί και διδάσκει διαφθορά σε όλα τα επίπεδα για να επιβιώσει, οπότε η διαφθορά είναι συνέπεια του συστήματος όχι το αντίθετο.
      Τέλος για την πολιτική ωριμότητα κάποιων άλλων λαών την οποία αναφέρεις, θα συμφωνήσω μαζί σου εν μέρει, όχι όμως σε θέματα που αφορούν την οικονομία, ( εκεί την έχουν πατήσει όλοι) αλλά περισσότερο την κυριαρχία, και σε αυτό ακόμη παίζει σημαντικό ρόλο το ότι δεν υπήρξαν ραγιάδες. Γι αυτό και το αίσθημα της κυριαρχίας δεν το έχασαν και δεν συμβιβάζονται εύκολα ακόμη και με τους πιο ισχυρούς. Εμείς δυστυχώς το έχουμε χάσει τελείως και θεωρούμε πως αν δεν λουφάξουμε στην αγκαλιά κάποιου ισχυρού τελειώσαμε. Και αυτό βέβαια διακρίνεται και σε όλα τα επίπεδα κουλτούρας. Κάποιοι έχουν την κουλτούρα τους και εξελίσσονται βάση αυτής χωρίς να προσπαθούν να μοιάσουν σε κάποιους άλλους. Εμείς δυστυχώς θεωρούμε ότι είμαστε εξ αρχής λάθος και πρέπει να αλλάξουμε να γίνουμε σαν κάποιους άλλους για να τους είμαστε αποδεκτοί και αρεστοί στην μεγάλη Ευρωπαϊκή οικογένεια. Πόσο λάθος κάνουμε.
      Όσο για τα δικτατορικά καθεστώτα ,σίγουρα μια στρατιωτική δικτατορία είναι καλύτερα απο μία στρεβλή κοινοβουλευτική δημοκρατία .

      Διαγραφή
    6. 👏👌
      Παλαμάκια και σήμα "ok" γιατί είσαι σωστή κατά το πλείστον!

      Διαγραφή
    7. @ φυγόδικος 23 Αυγούστου 2018 - 9:40 μ.μ.

      To ποιος δεν καταλαβαίνει είναι φανερό. Μ' ένα ασυνάρτητο κατεβατό, που βεβαίως βασίζεται πάντα στις δικές σοφές απόψεις, παραβλέποντας τις άλλες, προσπαθείς να αποδείξεις τα μη αποδείξιμα. Εξ ου και η συχνή επανάληψη τής φράσης "σε πληροφορώ ότι". Και ποιος είσαι εσύ που με πληροφορείς; Με αυθαίρετες άρες μάρες; Κακώς ασχολήθηκα μαζί σου.

      Διαγραφή
    8. Nativist,
      Εάν έχεις πρόβλημα με την κατανόηση του λόγου,εγώ δεν μπορώ να σε βοηθήσω...Πού την είδες την επανάληψη ; επανάληψη είναι απο δύο φορές και πάνω,απ ότι ξέρω ο αδαής... Σε πληροφορώ για κάτι που για εμένα είναι καθημερινό ενώ για σένα όχι,νομίζω ότι θα έπρεπε να το εκτιμήσεις...Έτσι είναι ο κόσμος πληροφορείς, πληροφορείσαι συμπληρώνεις και συμπληρώνεσαι. Σου απάντησα σε όλα όσα ισχυρίζεσαι και κάνεις ότι δεν καταλαβαίνεις επειδή δήθεν εγώ γράφω ασυναρτησίες...Δε βαριέσαι, ευτυχώς οι άλλοι μάλλον καταλαβαίνουνε.

      Διαγραφή
  12. Σωστά Φυγόδικε. Αν είναι δυνατόν μετά από τόσο καιρό, να μην έχουμε αντιληφθεί τι παίζεται, παγκόσμια. Πριν το 2011 ελάχιστοι ήταν υποψιασμένοι. Οι υπόλοιποι γελάγαμε αποκαλώντας τα επιχειρήματά τους συνομωσιολογίες. Ας ενημερωθούμε καλύτερα. Η αυτοκριτική είναι ευλογημένο πράγμα, αλλά θέλει και διάκριση το ποσόν, το ποιόν και ο χρονισμός της (timing, το πότε θα την κάνεις), όταν ειδικά η προπαγάνδα, εκμεταλλευόμενη την αυτοκριτική σου, τη χρησιμοποιεί για να σε καταπιεί. Και ένα σχετικά άσχετο, αλλά για τη διατήρηση του μέτρου τρόπου ζωής, να θυμόμαστε πως οι Αρχαίοι Έλληνες μπορούσαν , αλλά δεν ήθελαν την ανάπτυξη της τεχνολογίας, πόσο μάλλον την καταστροφική υπερανάπτυξη. Ουδεμία παρέμβαση στη φύση έλεγαν. Χαζοί και τεμπέληδες, ή σοφοί;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Άψογη διατύπωση περί αυτοκριτικής, ήταν ακριβώς αυτό που ήθελα να δώσω στον φίλο nativist να καταλάβει, ότι δηλαδή η αυτοκριτική είναι για να σε κάνει καλύτερο,όχι για να οδηγεί στην αυτοταπείνωση και να δημιουργεί ενοχές, αλλά εσύ το διατύπωσες καλύτερα,πιο ξεκάθαρα. Συμφωνώ και στα υπόλοιπα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Γι' αυτόν τον επιπλέον λόγο κοινωνούμε δόξα τω Θεώ μεταξύ μας, ώστε εσύ μου ξεκαθάρισες κάτι, εγώ κάτι άλλο...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Καλά τα λες Nativist ,ομως και να θέλεις δεν μπορείς να τους δικάσεις.πως; Γιατί , τα μνημόνια το πρώτο πράγμα που εξασφαλίζει είναι να μη δικάζονται αυτοί οι απατεώνες. Όχι μόνο αυτό οι κεντροευρωπαιοι/ Τρόικα κάλυψαν τον ψευταρα Γεωργίου της τράπεζας της Ελλάδας!

    Τώρα για τα άλλα, για ανάπτυξη στις άλλες; Χώρες. Και τι; Και το Κατάρ και η Ιταλία θα ήσαν χειρότερα από την Ελλάδα αν η Ευρώπη το ποθούσε. Το ξέρεις που το Κατάρ είχε πέσει και το ακουσα στα νέα. Αυτά όμως έγιναν πριν άμεσος τον πόλεμο της Συρίας. Μετά η Αμερική χρειάστηκε το Κατάρ,και αμέσως έφυγε ο κυνδυνος για φτώχια! Κατάλαβες ,η Ελλάδα δεν πάει μπροστά γιατί τι κατέστρεψαν παραδειγματικά. Το παν είναι συμπαράστασης των τραπεζών. Η Ιταλία τα ιδια, αλλά αμέσως την βοήθησαν πριν από εξάμηνο. Την Ελλάδα; Όχι αλλιώς για εμάς.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.

- Παρακαλούμε στα σχόλια σας να χρησιμοποιείτε ένα όνομα ή ψευδώνυμο ( Σχόλια από Unknown θα διαγράφονται ).
- Παρακαλούμε να μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα στη σύνταξη των σχολίων σας.