15/2/19

Με αφορμή το περιστατικό του βιασμού του 12χρονου σε Γυμνάσιο

 και τα καταγγελτικά κείμενα που ακολούθησαν για τους αδιάφορους, κακούς, τεμπέληδες, ανεύθυνους εκπαιδευτικούς έχω να πω τα εξής. Σύμφωνα με τα σημερινά νέα το 12χρονο παιδί είχε νοητική στέρηση. Συγχρόνως μία συμμορία κυκλοφορούσε στο σχολείο. Σύνηθες φαινόμενο, υπάρχουν παντού. 
Πάμε στο πρώτο στοιχείο. Υπάρχει μία τάση τα τελευταία χρόνια παιδιά με νοητική στέρηση να εγγράφονται σε κανονικά σχολεία, θεωρώντας ότι το κανονικό περιβάλλον βοηθάει την κοινωνικοποίηση τους. Σε ελαφριές μορφές αυτό πιθανόν να συμβαίνει. Σε πιο βαριές μορφές αυτό δεν συμβαίνει και το να στρουθοκαμηλίζουν γονείς, εκπαιδευτικοί και επιστήμονες ότι όλα βαίνουν καλώς δεν βοηθά κανέναν, ειδικά το παιδί. 
Υπάρχει ωστόσο η δυνατότητα το παιδί να λάβει ειδική στήριξη με δικό του εκπαιδευτικό καθ'όλη την διάρκεια του προγράμματος, ο οποίος τον βοηθάει στα μαθήματα και τον συνοδεύει. Αυτό γίνεται κατόπιν αιτήσεως του γονέα. Αν ο γονέας δεν επιληφθεί του θέματος το σχολείο δεν έχει καμία δυνατότητα να επιβάλει ή την μεταφορά του παιδιού σε ειδικό σχολείο ή την παροχή δικού του εκπαιδευτικού. Το να αφήνεις ένα παιδί με αυτές τις ανάγκες σε ένα κανονικό σχολείο με τα χαρακτηρισιτικά που αυτό έχει, όλοι τα γνωρίζουμε, είναι εν πρώτοις εγκληματικό για το παιδί. 

Στην ερώτηση για το τί κάνουν οι καθηγητές να απαντήσω ότι 
1ον οι καθηγητές δεν είναι εκπαιδευμένοι για τέτοια περιστατικά. Αυτά απαιτούν ειδικές σπουδές, ξεφεύγουν των παιδαγωγικών, κι εμείς δεν δουλεύουμε σε ειδικά σχολεία, αλλά σε κανονικά δημόσια σχολεία. 
2ον οι καθηγητές έχουν άλλα 300 παιδιά. Το να απαιτούμε ιδιαίτερη προσοχή του παιδιού μας είναι εκτός από εγωϊστικό και παράλογο, άδικο, απαράδεκτο και επικίνδυνο και για τα υπόλοιπα παιδιά. 
Το δεύτερο στοιχείο με τους νταήδες, που έχει κάθε σχολείο. Εδώ να τονίσω ότι από πέρυσι ο ΣΥΡΙΖΑ πέρασε σε ένα ιδιαίτερα χαλαρό πειθαρχικό πλαίσιο με αποτέλεσμα φέτος τα σχολεία να έχουν διαλυθεί και όλοι να κινδυνεύουμε από τις συμμορίες. 
Επεξηγώ. Η ανώτερη ποινή που μπορούμε να δώσουμε είναι 2 ημέρες αποβολή. Ο βιασμός θα τιμωρηθεί με 2 ημέρες αποβολή. Δεν υπάρχει κάτι περισσότερο. Καταργήθηκε το ποινολόγιο, καταργήθηκε ο χαρακτηρισμός της διαγωγής και οι καθηγητές για κάθε περισταστικό είναι με την πλάτη στον τοίχο. Η αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος δεν ενδείκνυται, σε αποτρέπουν και σε πρήζουν με ένα σωρό χαρτούρα και απειλές, με αποτέλεσμα να μην γίνεται τελικά. Το να αποβάλλεται ο κάθε αλήτης από όλα τα σχολεία του νομού ή της χώρας, όπως θα έπρεπε σε τέτοιες περιπτώσεις, δεν υφίσταται πλέον ως δυνατότητα.
Αυτή την στιγμή όλα τα σχολεία είναι ΑΟΠΛΑ απέναντι σε δράση αληταράδων. Δεν μπορούμε να κάνουμε τίποτα. Και ό,τι κάνουμε προκειμένου να ελέγξουμε τους αλήτες είναι πολλές φορές στα όρια της νομιμότητας και γίνονται με κίνδυνο και της δικής μας σωματικής ακεραιότητας. 
Πριν λοιπόν μερικοί εδώ μέσα κρεμάσετε τους εκπαιδευτικούς, όπως διαβασα σε κάτι κατάπτυστα άρθρα και σχόλια, να σκεφτείτε αν θα θέλατε να εργάζεστε σε ένα περιβάλλον όπου δέχεστε απειλές και κινδυνεύετε ανά πάσα στιγμή να βρεθείτε με ένα μαχαίρι στην πλάτη, με ένα αυτοκίνητο καμένο, με μία μύτη σπασμένη και με γονείς με λυμένο το ζωνάρι για καβγά και εισαγγελείς. Και ο κάθε γονιός να αναλογιστεί τις δικές του ευθύνες για το χάλι που επικρατεί στα σχολεία και να "οπλίσει" το παιδί του να αντιμετωπίσει ό,τι δύσκολο του συμβεί. Είναι 300 και είμαστε 30 μέσα σε τάξεις. Δεν έχουν τον προσωπικό τους φρουρό μέσα στο σχολείο.

Ελένη Παπαδοπούλου

5 σχόλια:

  1. Θλίψη. Γενικευμένη θλίψη.
    Και αυτό που θα μπορούσε να σώσει τα πράγματα, δηλαδή η επίγνωση των ανθρώπων για αυτό που τους συμβαίνει, σε κατάσταση πλήρους απουσίας.
    Όλοι νομίζουν ότι είναι για βραβείο ευφυίας, για πρώτο βραβείο σε διαγωνισμό ομορφιάς ή φωνής, όλοι θεωρούν ότι όλη η Γη τους χρωστάει ακόμα το ότι 2500 χρόνια πριν κάποιοι πρόγονοι ανακάλυψαν τη δημκρατία και τη φιλοσοφία. Φυσικά, δεν πειράζει που όλα αυτά τα απαιτούν σε κοκογραμμένα blogs, σε ανορθόγραφα tweets, που δεν μπορούν να σταυρώσουν ούτε μία στοιχειώδη πρόταση με νόημα, που σε διαγωνισμούς φωνής ανοίγουν το στόμα και βγαίνουν νυχτερίδες, που σε διαγωνισμους ομορφιάς πάνε με σπατουλάρισμα 2 πόντων στη μάπα, φουσκωμένες με σιλικόνες και πετσοκομμένες με πλαστικές, κ.λπ., κ.λπ.
    Ξαναδείτε το. Η επαφή μας με την πραγματικότητα γίνεται όλο και μικρότερη. Εδώ και 8 χρόνια ευελπιστούσα ότι η βαθιά κρίση θα έκανε την πλεοψηφία να δει ότι ζει μέσα στα ψέμματα, ότι αυτή είναι η αιτία του κατήφορου. Αμ δε... Η αρρωστημέννη λαϊκιστική αντίληψη ότι "όταν οι φαντασιώσεις μας συγκρούονται με την πραγματικότητα φταίει η πραγματικότητα" έχει γίνει πια ο γενικευμένος τρόπος με τον οποίο πορευόμαστε.
    Σήψη! (Και μη χειρότερα...)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. H σηψη έχει πολλά πολλά χρόνια που έχει ξεκινήσει,ακολουθεί η φυσική επιλογή και ίσως η μετάλλαξη

      Διαγραφή
  2. Θέλω να περιγράψω μια τάση. Δεν θέλω να πάρω θέση,θα προσπαθήσω να είμαι
    αντικειμενικός.
    Πέρα απ' όλα τα κίνητρα που κάνουν τους γονείς να στέλνουν τα παιδιά τους με διάφορες ειδικές ανάγκες σε κανονικά σχολεία είναι και μία η οποία δημιουργεί αυτήν την ανάγκη:
    Ο νομοθέτης τα τελευταία χρόνια δίνει ποσοστώσεις και προνόμια διορισμού και προσλήψεων στο Δημόσιο.Αν δούμε μια οποιαδήποτε προκήρυξη του ΑΣΕΠ θα δούμε μέρος των προκηρυχθεισών θέσεων να πηγαίνουν σε υποψηφίους ειδικών προσόντων και αναγκών.
    Είναι μια καλή σκέψη στο πλαίσιο του πολιτισμού καιτου Ανθρωπισμού της Κοινωνίας
    μας.
    Οπότε οι γονείς προσπαθούν να ευθυγραμμισθούν με τις ελάχιστες απαιτήσεις και προαπαιτούμενα για να τελειώσουν τα παιδιά τους την Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση και ει δυνατόν να μπουν στο Πανεπιστήμιο.
    Πρόκειται για έναν τιτάνιο αγώνα απ'αυτές τις οικογένειες.
    Βέβαια,η ζωή των δασκάλων και των διευθυντών σχολείων έχει γίνει κόλαση,διότι πολλοί γονείς αυτών των παιδιών περνούν τα όρια των απαιτήσεων.Και δεν είναι οι μόνοι,τα αδέρφια αυτών των παιδιών πρέπει να έχουν την προσοχή τους πάντα (και όχι μόνο).
    Και όπως είδαμε πετούν τους αμνούς στους λύκους.
    Δεν θέλω να πω κάτι άλλο,υπάρχουν αρκετά παρόμοια γεγονότα σε πολλά σχολεία.

    Τώρα τίθεται ένα ζήτημα ή ένα δίλημμα.
    Τι κάνουμε ως κοινωνία;Βάζουμε αυτά τα παιδιά φύρδην μίγδην με "κανονικά" παιδιά και τα βοηθάμε να τελειώσουν τα σχολεία τους,έστω κι αν κρατούν πίσω (μαθησιακά) την τάξη και τους άλλους μαθητές;Και μπαίνουν μετά σε πολύ δύσκολες σχολές με ποσοστώσεις (δηλ.4άρια και 5άρια) και οι συμφητητές τους με 18άρια και 19άρια.
    Έχω ως παράδειγμα τους μουσουλμανόπαιδες από τη Θράκη και συγκεκριμένα από το ΕΜΠ.
    Ελάχιστοι έγιναν πτυχιούχοι απ'αυτούς που εισήλθαν με ποσοστώσεις Γεγονός είναι ότι έχασαν 4-5 χρόνια από τη ζωή τους και η συντριπτική πλειοψηφία εγκατέλειψε τις σπουδές.Αυτό είναι υπέρ αυτών των ανθρώπων και της κοινωνίας εν γένει ή προς ζημία των;

    Και οι διορισμοί ανθρώπων με ειδικές ανάγκες μπορούν να προσφέρουν ή είναι μια αργοσχολία.Συμφέρει την κοινωνία ή την βλάπτει;Ή μήπως υπάρχουν άλλες εναλλακτικές.
    Η αλήθεια είναι ότι δεν έχω απάντηση•σ'αυτή την περίπτωση προσπαθώ να δω τι κάνουν οι άλλοι Ευρωπαϊκοί λαοί και κράτη.Μήπως πρέπει να αντιγράψουμε;

    Όσο για τους αλληταράδες και τις συμμορίες που υπάρχουν στα σχολεία,η αυστηρότητα δεν έβλαψε ποτέ κανέναν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Έχοντας εκπαιδευτικούς στην οικογένεια και έχοντας γνωρίσει αρκετούς συναδέλφους τους τα τελευταία χρόνια, το συμπέρασμα μου μέχρι στιγμής είναι το εξής: Βάλανε τα χεράκια τους και βγάλανε τα ματάκια τους. Όχι όλοι φυσικά, αλλά τόσοι όσοι χρειάζονται, ώστε τα χλωρά να καίγονται με τα ξερά!!!
    Κουράγιο τώρα λοιπόν φίλοι εκπαιδευτικοί και να είστε εφεξής ΠΟΛΥ ΠΙΟ ΠΡΟΣΕΚΤΙΚΟΙ στις επιλογές, τα θέλω και τις προτεραιότητές σας!!! Κυρίως όμως στο τρόπο που αντιλαμβάνεσθε την εργασία σας! Είναι λειτούργημά φίλοι μου και όχι επάγγελμα... Όσο η χαλάρωση ευνοούσε τα θέλω σας, ουδεμία αντίδραση. Τώρα όμως γύρισε μπούμερανγκ και άρχισε η γκρίνια, το κλάμα και προσεχώς ο φόβος και η απόγνωση! Έγκλημα και τιμωρία μου φαίνεται η όλη εξέλιξη...

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.

- Παρακαλούμε στα σχόλια σας να χρησιμοποιείτε ένα όνομα ή ψευδώνυμο ( Σχόλια από Unknown θα διαγράφονται ).
- Παρακαλούμε να μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα στη σύνταξη των σχολίων σας.