21/2/19

Από τις μνήμες ενός γενναίου αγωνιστή του Μικρασιατικού μετώπου

Ο Ευαγ. Σαμψών μέχρι τα βαθειά γεράματα αναπολούσε εκείνα τα γεγονότα • Ξυλιάζουν σάρκες και κόκκαλα μα η ψυχή μας σθεναρώς αντέχει!»
Κάθε γενιά είχε και κάτι να κληροδοτήσει στις επόμενες από τους θρύλους και τις παραδόσεις της φυλής.
Οι σημερινοί 60ρηδες και πλέον είχαν κι ένα ακόμα προνόμιο. Να βιώνουν την τοπική ιστορία μέσα από τις αφηγήσεις των ίδιων των πρωταγωνιστών. Μια εμπειρία μοναδική ιδιαίτερα όταν οι ήρωες είχαν και το χάρισμα της παραστατικής περιγραφής. Όπως για παράδειγμα ο Ευάγγελος Στυλ. Σαμψών, που συνήθιζε να αναφέρεται στο μικρασιατικό μέτωπο που σημάδεψε τη νιότη του. Κράτησε μάλιστα και σημειώσεις ώστε να μείνει στο αρχείο του γιου του, αντιστρατήγου ε.α κ. Νίκου Σαμψών, ένα πολύτιμο υλικό.
Ήταν και ο Ευάγγελος σπουδαίος άνθρωπος όπως βεβαιώνουν ακόμα και σήμερα όσοι τον έζησαν. Αξίζει να τον γνωρίσουμε καλύτερα.
Γεννήθηκε στο Ατσιπόπουλο στις 26 Οκτωβρίου 1900, κι ο πατέρας του ο Στυλιανός Σαμψών το θεώρησε σημάδι να γεννηθεί ο γιος ανήμερα του Αη Δημητριού. Θα γινόταν σίγουρα γενναίος. Είχε να μοιάσει πάντως. Ο ίδιος όσες φορές τον κάλεσε η πατρίδα άφηνε τη γη που δούλευε, κι έτρεχε στο καθήκον. Είχε πάρει μέρος στις τελευταίες κρητικές επαναστάσεις και στη Μάχη που έγινε στο Ατσιπόπουλο κατά των Ρώσων στις 2α Αυγούστου 1905 στα πλαίσια του Κινήματος του Θερίσου, στο οποίο πρωτοστάτησε το Ατσιπόπουλο με αρχηγό τον Λιαντροχαράλαμπο.
Είχε δημιουργήσει ωστόσο οικογένεια με την Αθηνά Γεωργίου Σταγάκη, επίσης από το Ατσιπόπουλο. Ο γάμος τους είχε γίνει στις 16 Σεπτεμβρίου 1894.
Ο Ευάγγελος δικαίωσε στο απόλυτο τις προσδοκίες του πατέρα του. Έτυχε να ανήκει στη μαρτυρική γενιά που πέρασε την πρώτη νιότη μέσα στη φωτιά των πολέμων. Εκεί που σμιλεύτηκε η δύναμη που άφησε στην ιστορία τη Μάχη της Κρήτης αργότερα. Και διακρίθηκε όπου κι αν υπηρέτησε τιμώντας την οικογένεια και τη γενιά του.

Πορεία στο χρέος
Στις 5 Μαΐου 1919 κατατάχθηκε στο 1ο Έμπεδο του 8ου Συντάγματος Κρητών, όπου υπηρέτησε μέχρι τον Ιούλιο του 1919. Ακολούθησε το Σύνταγμα στη Θεσσαλονίκη, το Σιδηρόκαστρο και το Μπέλες. Την 25η Ιουλίου του ίδιου χρόνου μετατέθηκε στο 7οΣύνταγμα Κρητών και τον Νοέμβριο στο 27ο Σύνταγμα, το οποίο έλαβε μέρος στις επιχειρήσεις του Ελληνικού Στρατού για την απελευθέρωση της Θράκης. Την παραμονή της ονομαστικής του γιορτής, 24η Μαρτίου 1920, μετατέθηκε στο 1ο Σύνταγμα της Μεραρχίας Σερρών με Διοικητή τον Συνταγματάρχη Κ. Ροντήρη και έλαβε μέρος στην απελευθέρωση της Ξάνθης την 30η Απριλίου 1920 και της Κομοτηνής την 14η Μαΐου 1920. Την 17η Σεπτεμβρίου βρέθηκε στο Διδυμότειχο, όπου η Μεραρχία Σερρών είχε αναλάβει την προκάλυψη του Έβρου ποταμού.
Στα τέλη του 1920 πήρε μετάθεση για το μέτωπο στη Μικρά Ασία. Η Μονάδα του, το 1ο Σύνταγμα Πεζικού, μεταφέρθηκε με πλοία από το λιμάνι της Ελευθερούπολης (Πράβι) της Καβάλας στην Σμύρνη και από εκεί προωθήθηκε στο μέτωπο. Έλαβε μέρος στις μάχες του Ντουμλού Πουνάρ, Αφιόν Καραχισάρ, Εσκή Σεχήρ και Σαγγαρίου, ως πολυβολητής. Την 17η Νοεμβρίου 1921 προήχθη σε δεκανέα και την 6η Φεβρουαρίου 1922, ενώ ο Ελληνικός Στρατός είχε υποχωρήσει στην αμυντική γραμμή ανατολικά του Αφιόν Καραχισάρ, πήρε μετάθεση για την Διμοιρία Διανομών του 11ου Συντάγματος Πεζικού της VI Μεραρχίας στην Κομοτηνή. Η μετάθεση αυτή έγινε επειδή ήταν προστάτης και ο πατέρας του υπέφερε από άσθμα. Ήταν τυχερός που δεν έζησε από κοντά την καταστροφή του Αυγούστου 1922 στην Μάχη του Αλή Βεράν, όπου σκοτώθηκε και ο θείος του Ταγματάρχης Παντελής Σταγάκης. Την 5η Ιανουαρίου 1923 πήρε μετάθεση στο 43 Σύνταγμα της Μεραρχίας Κρήτης, που βρισκόταν στο Αρσακλή (Πανόραμα) Θεσσαλονίκης και από εκεί απολύθηκε την 30η Ιουλίου 1923 μετά από υπηρεσία 4 χρόνων 2 μηνών και 25 ημερών.

Μνήμες ανεξίτηλες
Μας αναφέρει σχετικά ο γιος του, Νικόλαος Σαμψών, αντιστράτηγος ε.α:
«Ο πόλεμος στην Μικρά Ασία είχε αφήσει ανεξίτηλες ιστορίες στη μνήμη του, που συνήθιζε να διηγείται στα παιδιά του μέχρι τα βαθειά γεράματά του. Κάποτε ενώ βρισκόταν στην περιοχή του Αφιόν Καραχισάρ και μετέφερε έφιππος στρατιωτική αλληλογραφία, έπεσε σε ενέδρα Τούρκων ατάκτων, Τσετών. Δέχθηκε πυρά και μια βολίδα τον τραυμάτισε στην δεξιά κνήμη. Με την ξιφολόγχη του την αφαίρεσε, έδεσε πρόχειρα το επιπόλαιο τραύμα και συνέχισε την αποστολή του. Πίστευε ότι σώθηκε χάρις στο φυλακτό τίμιου ξύλου, που έφερε πάντα μαζί του. Το φυλακτό αυτό το έφερε πίσω στο χωριό μετά την απόλυσή του, το είχε στο εικονοστάσι του σπιτιού και το ασπαζόταν νηστικός πριν φύγει για την καθημερινή δουλειά του. Σήμερα το διατηρεί η εγγονή του Άννα, κόρη του γιού του Λευτέρη.
Με βαθειά θλίψη αναφερόταν στη Μάχη του Ντούζ Ντάγ (ίσιο βουνό), όπου ένας ολόκληρος Λόχος του 28 Συντάγματος αποδεκατίσθηκε από τους Τούρκους. Εκεί σκοτώθηκε την 18 Μαρτίου 1921 ο Ατσιπουλιανός Ανθυπολοχαγός Γεώργιος Παπατζανής. Γι' αυτό το τραγικό γεγονός έλεγε την μαντινάδα: Oι Τούρκοι μας κυκλώσανε για να παραδoθούμε, κι όλοι μας ορκιστήκαμε εκεί να σκοτωθούμε.
Οι αναφορές του στην πορεία μέσω της Αλμυράς Ερήμου ήταν συγκλονιστικές. Η πείνα, η δίψα, οι ψείρες και οι κακουχίες έκαναν την ζωή των στρατιωτών σωστή κόλαση. Οι νεκροί θάβονταν πρόχειρα, τους σκέπαζαν με λίγο χώμα και επάνω κάρφωναν ένα ξύλινο σταυρό. Έτσι έμεναν αιώνιοι φύλακες της Μικρασιατικής γης. Περιέγραφε με ανατριχιαστικό τρόπο την άφιξη της Μονάδος του στο Σαγγάριο, που έγινε ο υγρός τάφος πολλών στρατιωτών. Φαινόταν μια στενή λωρίδα νερού, ενώ το μεγαλύτερο εύρος του ποταμού καλυπτόταν από βούρλα και άλλα φυτά. Ήταν μια πραγματική παγίδα θανάτου για τους διψασμένους και σκληρά ταλαιπωρημένους στρατιώτες, που έτρεχαν να πιουν νερό με τους γυλιούς και τον οπλισμό τους έπεφταν μέσα στο ποτάμι και εξαφανίζονταν.
Προσωπικά ο Στρατηγός Οθωναίος προσπαθούσε να σταματήσει την ανθρωποθάλασσα που έτρεχε προς το ποτάμι για να αποτρέψει τον βέβαιο πνιγμό τους. Ετραγούδησαν και για την περίπτωση αυτή το θλιβερό τραγούδι:
Σαγγάριε, Σαγγάριε, αχ συρματοπλεγμένε,
έκαψες πόλεις και χωριά αναθεματισμένε.
Σαγγάριε, Σαγγάριε θέλω να σε ρωτήσω,
γιατί τα παληκάρια μας τα έστρεψες στα πίσω.
Αλλάχ φωνάζαν τα Τουρκιά,
θεέ μου οι φαντάροι
τι είν' το κακό που γίνηκε
μέσα εις τον Σαγγάρη.
ιλιάδες σκοτωθήκανε,
χιλιάδες επνιγήκαν,
πολλοί αιχμαλωτισθήκανε
μυριάδες εχαθήκαν.
Πολλές μανάδες κλάψανε
ας κλάψει κι η δική μου
στη λάσπη του Σαγγάριου
βρίσκεται το κορμί μου…»
Ο Ευάγγελος Σαμψών δεν ξεχάστηκε από το επίσημο κράτος.
Το Γενικό Επιτελείο Στρατού του απένειμε μετάλλιο της Εθνικής Αντίστασης με την 8591/29-11-61 ΕΔΥΕΘΑ. Επίσης του απονεμήθηκε ειδική τιμητική διάκριση από τον Αρχιστράτηγο των Συμμαχικών Δυνάμεων Μεσογείου Στρατηγό Alexander, για τις υπηρεσίες που πρόσφερε στο στρατιωτικό προσωπικό της Βρετανικής Κοινοπολιτείας των Εθνών.

Μνήμες από το μέτωπο
Αξίζει όμως να πάρουμε μια ιδέα από τις αναμνήσεις του ηρωικού Ατσιπουλιανού που άφησε για να μαθαίνουν οι νεότεροι τι έγινε εκεί στο μέτωπο, όπου νέα παιδιά με φλόγα στην καρδιά κυνηγούσαν το όραμα της μεγάλης Ελλάδας.

Η ψυχή μας σθεναρώς αντέχει!
«….Ο χειμώνας του 1921 στη Μικρά Ασία της Ελλάδος δείχνει τώρα όλη του την αγριάδα και τη δύναμή του. Ξυλιάζουν σάρκες και κόκκαλα μα η ψυχή μας σθεναρώς αντέχει!
Οι οβίδες που σήμερα στέλνει ο απάνθρωπος εχθρός έχουν μικρή επιτυχία στους στόχους τους από τις μέρες που έχει λιακάδα. Αυτές ταξιδεύουν τυφλά και πριν πέσουν και σκάσουν ανοίγουν μια λασπολακκούβα, που κόβει τη μεγάλη λύσσα.
Κάπου στο Αφιόν Καραχισάρ, είμαστε τρεις αποκομμένοι φαντάροι του 1ου Συντάγματος Πεζικού, ο Γιάννης, ο Μανούσος κι εγώ, κοπέλια της λεβεντογέννας από διάφορα μέρη της.
Παγωμένοι, μουσκεμένοι, πεινασμένοι, έχουμε κουρνιάσει κάτω από ένα θλιβερό δενδρί, αραιόκλαδο η ντροπή του δάσους. Τάχα μου για προστασία και όλη η έννοια μας τριγύριζε για το μετά.
Ξάφνου απ' τ' απέναντι του εχθρού εμφανίζεται μέσα στο σκοτάδι μια ογκώδης σκιά, που καταστρέφει της βροχής τα κρόσια. Τη βλέπουμε κι τρεις ταυτόχρονα και εγώ βάζω μια φωνή, «δικός μου είναι, έχω σειρά».
Σηκώνομαι με το μάνλιχερ στα χέρια. Στέλνω αυτομάτως τον δεξί μου αγκώνα σε οπισθοχώρηση και το αριστερό στον σταυρό που σχηματίζει η ξιφολόγχη στο πρώτο σημείο στήριξης της στο τουφέκι. Σίφουνας φεύγω με την αιχμή της να σημαδεύει το κέντρο του στόχου.
Αστραπιαία κάνω μια προσευχή μέσα μου.
Παίρνω μέρος στην καταστροφή του νερένιου σκηνικού.
Ταυτόχρονα ακούγονται αδελφωμένα δύο τεράστια μπάμ κι ο στόχος μου πέφτοντας φτιάχνει ένα πλάφ κι ένα άθλιο σιντριβάνι. Πίσω του άλλες σκιές που αμυδρά φάνηκαν να φεύγουν στα πέρα τσαλαβουτώντας.
Σίγουρα πίστεψαν ότι έπεσαν σε μεγάλη ενέδρα.
Πέρασε καιρός κι έφτασε η ευλογημένη ώρα του απολυτηρίου μου, μετά από ολόκληρα και κάποιο περίσσευμα, πέντε χρόνια. Ο αποχωρισμός μας από το 43ο Σύνταγμα Κρητών ήταν σπαραξικάρδιος. Ακόμη ως τα σήμερα σαν τον θυμηθώ συγκινούμαι. Ορκισθήκαμε πως θα βρεθούμε να το γλεντήσουμε. Έφτασα στο χωριό μου το Ατσιπόπουλο και μ' έπνιξαν στις αγκαλιές, έφερα μαζί μου ιερό κειμήλιο την ξιφολόγχη μου.
Η ζωή πήρε τον γραμμένο από τους ψευδοσυμμάχους δρόμο της. Η Μικρά Ασία της Ελλάδος χάθηκε. Όχι όμως για πάντα. Έπεσα μ' ενθουσιασμό στην αγροτική ζωή. Νυμφεύθηκα και έφτιαξα οικογένεια, γέννησα και κοπέλια.
Κάποια στιγμή ήρθε στο μυαλό μου μια ιδέα. Πήρα την ξιφολόγχη του θανάτου και την πήγα στον σιδερά του χωριού, τον Μανώλη τον Λιανδρή και με την τέχνη του μου έφτιαξε ένα δρεπάνι, στη λαβή του οποίου είχα χαράξει τα αρχικά μου Ε.Σ. Δεν απέκτησα ποτέ άλλο και κανείς άλλος δεν το χρησιμοποίησε…».
Τα χρόνια πέρασαν, ο Ευάγγελος Σαμψών απεβίωσε, άφησε όμως πίσω στα παιδιά του ιερό κειμήλιο την ξιφολόγχη της ζωής, με την οποία επαληθεύθηκε το δύσκολο μα μεγαλειώδες όνειρο του πατέρα τους.
Ήταν κι αυτός από τους σπουδαίους ανθρώπους που τίμησαν τον τόπο τους. Είχαμε χρέος λοιπόν να τον τιμήσουμε με το μικρό αυτό αφιέρωμα

Ευχαριστήριο
Ευχαριστώ θερμά τον αντιστράτηγο ε.α Νικόλαο Σαμψών που ανταποκρίθηκε πρόθυμα και μου έδωσε τα στοιχεία και φωτογραφίες για την αναφορά αυτή στον αείμνηστο πατέρα του.

6 σχόλια:

  1. Υπάρχουν σήμερα τέτοιοι άνθρωποι; Είναι τυχαίο η μια γενιά να βγάζει τόσους ήρωες και η άλλη κυρίως παρτάκηδες-βολεμένους; Μόνο τα ιστορικά γεγονότα καθορίζουν τους ανθρώπους, ή οι αξίες που η κοινωνία εξυψώνει και βιώνει; Γιατί η αίσθηση του χρέους υποτιμήθηκε τόσο πολύ;Γιατί θεωρήθηκαν 'συντηρητικά' και 'αναχρονιστικά' όσα σχετίζονταν με ηρωισμό και υπέρβαση; Γιατί μεταλλάχθηκε η Παιδεία, και έγινε άγευστη και άχρωμη; Γιατί 'εξαφανίστηκε' ότι μπορούσε να ανάψει ένα σπινθήρα στην ψυχή μας, και πέσαμε σε ότι μας ευτέλιζε και μας σκλάβωνε;Προφανώς υπήρχε λόγος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. φυσικα και υπαρχει λογος
      τιποτα δεν γινεται χωρις λογο
      ο λογος ονομαζεται κομουνισμος
      αυτοε δημιουργησε μια γενια αριστεριστων μισελληνων διεθνιστων εθνομηδενιστων
      μαζι φυσικα με την δειλια και αδυναμια των πατριωτων να τον αντιμετωπισουν
      τρεμουν οι πατριωτες μην τους πουν φασιστες ναζι ακροδεξιους κ.λ.π οι φασιστεροι εξουσιαστες κατακτητες τυρανοι....

      Διαγραφή
    2. Το πρόβλημα είναι ότι όλο αυτό έγινε με ένα τρόπο τόσο συγκαλυμμένο που σχεδόν πιστεύαμε ότι είμαστε στην καλύτερη φάση μας ως κοινωνία.Ότι είχαμε αγγίξει την υπέρτατη διανοητική πρόοδο σε σχέση με άλλες γενιές «δύστροπες», ή «στενόμυαλες» ή «κλειστές και εγωιστικές». Όσα διαβάζαμε ή ακούγαμε ή μας δίδασκαν στα σχολεία, ήταν όλα πλούσια σε ανθρωπισμό (γεμάτα πανανθρώπινες αξίες και ιδανικά) αλλά με ένα περίεργο τρόπο, απουσίαζε η έννοια της μοναδικότητας ή της ιδιαιτερότητας (για τον καθένα) της πατρίδας του, (ούτε λόγος φυσικά για πίστη).. Η μητέρα μου ήταν δασκάλα, και τα τελευταία χρόνια, όταν προσπαθούσε στις σχολικές γιορτές να μάθει στα παιδιά τραγούδια όπως «η Ελλάδα ποτέ δεν πεθαίνει», οι νεαρότεροι δάσκαλοι της έλεγαν «καλύτερα να μην τα λέτε αυτά στα παιδιά... γιατί είναι αναχρονιστικά...». Υπήρχαν και σχετικές οδηγίες από το Υπουργείο. Τα «πολιτικώς ορθά» τραγούδια ήταν π.χ. «αν όλα τα παιδιά της γης πιάναν γερά τα χέρια...».
      Για να μην παρεξηγηθούν αυτά που λέω, προφανώς όλοι θέλουμε την καλή συνύπαρξη των λαών, ΑΛΛΑ δεν μπορεί με αυτό το πρόσχημα, και δόλωμα, να διαλύεται η ιδιοπροσωπία μας και η εθνική μας ταυτότητα.
      Σαφώς υπάρχουν ισχυρότεροι λόγοι και τεράστια συμφέροντα πίσω απ΄όλα αυτά.

      Διαγραφή
  2. 1.δεν ειναι οι νεαροτεροι δασκαλοι(μην χαριζεις τους νεους στον εχθρο) ειναι οι κομουνιστες εκπαιδευτικοι (νεαροτεροι ή γηραιοτεροι) που τα ελεγαν αυτα τα μισελληνικα πολιτικως ορθα στη μητερα σου....
    2.και απο ποιον να παρεξηγηθουν αυτα που λες ποιον φοβασαι και απολογεισαι?το σταλινικο κατεστημενο?
    εγω δεν θελω συνυπαρξη των λαων τι παει να πει αυτο
    δεν θελω συνυπαρξη και χαζοφιλιες με τον τουρκομογγολο εισβολεα κατακτητη γενοκτονο του λαου μου που εξοντωσε δεκαδες εκατομμυρια ελληνες ολους αυτους τους 9 αιωνες(για να μην πω εκατοντδες εκατομμυρια), δεν θελω με τον τουρκαλμπαν τον σλαβοσκοπιανο τον μπουλγκάρ εισβολεα τον ισλαμιστη και πανω απολα τον υπαριθμο ενα θανασιμο και μισητο εχθρο του λαου μου τον εσωτερικο ερυθροφασιστα μπολσεβικιστη φασιστερο που θελει να μου επιβαλει την αρωστημενη θρησκεια του τον κομουνισμο του δια της βιας και την δικτατορια του κομουνισταριατου και του ξεφτιλαριατου του....
    και να παρεξηγηθουν αυτα που λεω απο τον εχθρο και απο τον πανυβλακα αστο...

    υ.γ. φιλικα/ χωρις ιδεολογικη κα θεωρητικη καταρτηση δεν κανεις απολυτως τιποτα ειναι αδυνατον να καταλαβεις τι γινεται γυρω σου να το αντιμετωπισεις και ποσο μαλλον να νικησεις κιολας....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Η έκφραση «καλή συνύπαρξη των λαών» που χρησιμοποίησα, δεν αναφέρεται στο «εφεύρημα» της ΝΤΠ με την ονομασία «πολύ-πολιτισμικές κοινωνίες», που φυσικά ούτε εγώ αποδέχομαι, (με εξαίρεση μία εξ΄ανάγκης φιλοξενία λόγω έκτακτων συνθηκών π.χ. σε πρόσφυγες, για περιορισμένο διάστημα).Γνωρίζουμε ότι επιχειρείται σήμερα να δημιουργηθεί μια «παγκόσμια σούπα» λαών-πολιτισμών (και θρησκειών), μέσω προώθησης παγκόσμιων κοινών προτύπων, μόδας και καταναλωτικών συνηθειών, με σκοπό την ομογενοποίηση και προβλεψιμότητα (και χειραγώγηση) του ανθρώπου ως προς τις προτιμήσεις του και τις ενέργειές του, και τον καλύτερο έλεγχό του οικονομικό και ιδεολογικό. Και το σημαντικότερο, επιχειρείται η εξάλειψη της εθνικής συνείδησης ιδιαίτερα σε κρίσιμες περιοχές, επομένως και η άμβλυνση της αντίστασης σε οποιεσδήποτε ανακατατάξεις αποφασιστούν, είτε γεωγραφικές είτε άλλου είδους, με βάση τα εκάστοτε συμφέροντα.
    Όταν μίλησα για «καλή συνύπαρξη λαών» εννοούσα τον σεβασμό του ενός λαού (και κράτους) προς οποιοδήποτε άλλο, ως προς τα σύνορά του ή τα δικαιώματά του σε γη αέρα και θάλασσα, και όσο γίνεται την αποφυγή πολέμων. Καθένας όμως να είναι στον τόπο του.Αν θέλουν να βοηθήσουν τους φτωχούς λαούς όπως λένε, μπορούν κάλλιστα να δημιουργήσουν υποδομές και ανάπτυξη στον Τρίτο κόσμο αν περικόψουν ελάχιστα από τα ιλιγγιώδη ποσά που δίνονται π.χ. για διαστημικά προγράμματα. Αλλά ο λόγος της παγκόσμιας μετανάστευσης είναι άλλος, και όχι η επιβίωση κάποιων ανθρώπων.

    Σχετικά με τους δασκάλους (και τους καθηγητές), προφανώς ο τρόπος που βλέπουν τα πράγματα δεν είναι θέμα ηλικίας αλλά της ιδεολογίας που κουβαλάει καθένας (εγώ μίλησα για «νεαρότερους» γιατί ήταν έτσι η περίπτωση).
    Όμως αγαπητέ nik moralis είναι γεγονός ότι οι παλαιότεροι δάσκαλοι ήταν πιο παραδοσιακοί, στο στυλ του κ. Νατσιού, ενώ οι νεότεροι (όπως και εμείς οι περισσότεροι από τα σχολεία), έχουν γαλουχηθεί με ένα γενικό και αόριστο ουμανισμό, με κάποιες ευαισθησίες π.χ. για τα ανθρώπινα δικαιώματα, ή για το περιβάλλον ή για τα ζώα (καλά είναι και αυτά, αλλά χρησιμοποιούνται σήμερα με τέτοιο τρόπο, ώστε να φαίνονται ως οι κυρίαρχες αξίες)... και αντίθετα, έχουν κάποια επιφυλακτικότητα απέναντι στις έννοιες «έθνος» ή «εθνική θρησκεία» τις οποίες συγχέουν με τον εθνικισμό και τον φονταμενταλισμό, και τις θεωρούν «επικίνδυνες» όταν υπάρχουν «σε μεγάλο βαθμό», για την ειρήνη και συνύπαρξη.
    Φυσικά υπάρχουν και πολλοί νέοι δάσκαλοι, συνειδητοποιημένοι ως προς το τι παίζεται, και μπορούν να διδάξουν σωστά, ακόμα και αν τα μαθήματα έχουν παραποιημένο περιεχόμενο π.χ. Ιστορία. Τα περιθώρια όμως ολοένα στενεύουν, με την έννοια ότι περικόπτονται συνεχώς όσα «υγιή» έχουν απομείνει, και προστίθενται νέα, ξενόφερτα και μέχρι πρότινος άγνωστα για την ελληνική πραγματικότητα.
    Τα τελευταία χρόνια στα σχολεία έχει γίνει κυρίαρχο το θέμα «ρατσισμού και ξενοφοβίας» με διάφορα βίντεο που προβάλλονται, και άλλο υλικό με σκοπό τον εθισμό στην «πολυπολιτισμικότητα» ακολούθησαν οι λεγόμενες «έμφυλες ταυτότητες» που «νομιμοποιούν» στη συνείδηση του παιδιού τις διαστροφές και την «αλλαγή φύλου», και να μην παραξενευτούμε αν δούμε και «διαλογισμό» [όπως γίνεται στον βουδισμό (υπάρχει στο εκπαιδευτικό σύστημα της Αμερικής, ίσως και σε χώρες της Ευρώπης)] με πλήρη κατάργηση της χριστιανικής προσευχής, ή της σημαίας και του σταυρού. Αυτά έρχονται στο άμεσο μέλλον.Όσο καλοπροαίρετος και αν είναι ο δάσκαλος, δυστυχώς οφείλει να ακολουθήσει το πρόγραμμα που του δίνουν. Θα πρέπει να ξεσηκωθούν οι Σύλλογοι γονέων και να προστατέψουν τα παιδιά τους από τα νύχια της ΝΤΠ [τα ολοήμερα άλλωστε έγιναν ώστε να υπάρξει καλύτερος έλεγχος για να μην πω «τροποποίηση» του παιδιού (ξεκίνησαν στην Αμερική)], αφού πρώτα ενημερωθούν για όσα έρχονται σήμερα στα σχολεία.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Να συμπληρώσω ότι η ΝΤΠ και το ιδεολογικό της περιεχόμενο, το έκτρωμα της Νέας Εποχής, δομήθηκε ΚΑΙ από τον κομμουνισμό (αθεϊα, εθνομηδενισμός (κακός διεθνισμός), αυταρχισμός και πωρωμένη ιδεοληψία), ΚΑΙ από τον νεοφιλελευθερισμό μέσω της παγκοσμιοποίησης, της κατάργησης της ανεξαρτησίας των εθνικών κρατών από την δικτατορία των λεγόμενων 'αγορών' δηλ. του σιωνιστικού τραπεζικού συστήματος, και του αλυσοδέματος κρατών και πολιτών μέσω μεθοδευμένης χρεοκρατίας. Όλα αυτά έχουν κοινή ρίζα.Κομμουνισμός και νεοφιλελευθερισμός αν και φαίνονται αντίθετα, συμπλέχτηκαν μεταξύ τους και η σύνθεσή τους είναι αυτό που βλέπουμε σήμερα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.

- Παρακαλούμε στα σχόλια σας να χρησιμοποιείτε ένα όνομα ή ψευδώνυμο ( Σχόλια από Unknown θα διαγράφονται ).
- Παρακαλούμε να μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα στη σύνταξη των σχολίων σας.