22/2/19

ΟΛΠ: Κρίσιμη συνεδρίαση για την έγκριση του master plan - Σε εκρεμμότητα επενδύσεις και μεταβίβαση του 16% από το ΤΑΙΠΕΔ

Το master plan του ΟΛΠ έχει προκαλέσει έντονες αντιδράσεις στον Δήμο Πειραιά.
Κρίσιμη είναι συνεδρίαση που έχει προγραμματιστεί για σήμερα, Τρίτη 19/2 της Επιτροπής Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων (ΕΣΑΛ) για την έγκριση του master plan του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς (ΟΛΠ). 
Το επενδυτικό πρόγραμμα (master plan) του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς παραμένει στα συρτάρια εδώ και αρκετούς μήνες καθώς μέχρι σήμερα δεν έχει υπάρξει έγκριση από τη πλευρά της κυβέρνησης για να προχωρήσουν οι υποχρεωτικές επενδύσεις για τις οποίες έχει δεσμευτεί η Cosco ότι θα πραγματοποιήσει βάσει της σύμβασης παραχώρησης ως το 2021 προκειμένου στη συνέχεια και το ΤΑΙΠΕΔ να μεταβιβάσει και το υπόλοιπο 16% των μετοχών, όπως προβλέπεται.
Το master plan του ΟΛΠ έχει προκαλέσει έντονες αντιδράσεις στον Δήμο Πειραιά. Ειδικότερα ο δήμαρχος Πειραιά Γιάννης Μώραλης έχει δηλώσει επίσημα την αντίθεσή του Δήμου στα σχέδια για τη δημιουργία εμπορικού κέντρου εντός του λιμανιού του Πειραιά. Και αυτό διότι υπάρχει ο φόβος ότι ένα μεγάλο mall θα λειτουργήσει ανταγωνιστικά απέναντι στα εμπορικά καταστήματα της πόλης. Αντίθετα ο Δήμος τάσσεται υπέρ της δημιουργίας των ξενοδοχείων 4 και.5 αστέρων καθώς και του συνεδριακού κέντρου που σχεδιάζει ο ΟΛΠ.
Από την άλλη πλευρά, στελέχη του Υπουργείου Ναυτιλίας, διαψεύδουν ότι υπάρχει καθυστέρηση, επιρρίπτοντας ευθύνες στον ΟΛΠ ο οποίος όπως λένε έχει υποβάλλει έξι διαφορετικά σχέδια Master Plan, σε διαφορετικές ημερομηνίες.
Παράλληλα τονίζουν ότι από την πλευρά του Δημοσίου τηρούνται οι προθεσμίες που προβλέπονται από τον Νόμο και την Σύμβαση Παραχώρησης .
Να σημειωθεί ότι το επενδυτικό σχέδιο της Cosco για το λιμάνι του Πειραιά περιλαμβάνει επενδύσεις που φτάνουν τα 550 εκατ. ευρώ. 
Οι υποχρεωτικές θα γίνουν σε δύο φάσεις (πενταετίας και δεκαετίας), ενώ υπάρχει και μια σειρά επενδύσεων που αποτελούν πρωτοβουλία της Cosco. 
Να σημειωθεί ότι το 2018 κύκλος εργασιών του ΟΛΠ ανήλθε σε 132,9 εκατ. έναντι 111,5 εκατ. της χρήσης 2017, παρουσιάζοντας αύξηση 19,2%.
H μεταβολή αυτή οφείλεται κυρίως στην αύξηση των εσόδων από το αντάλλαγμα παραχώρησης κατά 27,8% ή κατά 12,2 εκατ. περίπου και των εσόδων από τον Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων κατά 25,3% ή κατά 5,1 εκατ. περίπου. Επιπλέον αύξηση εσόδων σημειώθηκε στον τομέα διακίνησης αυτοκινήτων κατά 13,2% ή ποσού 1,6 εκατ. και ναυπηγοεπισκευής κατά 37,4% ή 2,6 εκατ.
Τα κέρδη προ φόρων ανέρχονται σε 42,3 εκατ. έναντι 21,2 εκατ. της χρήσης 2017 παρουσιάζοντας αύξηση 100% και το καθαρό αποτέλεσμα εμφανίζεται βελτιωμένο κατά 147 % σε 27,9 εκατ. έναντι 11,3 εκατ. της χρήσης 2017.
Όσον αφορά τα λειτουργικά έξοδα της χρήσης παρουσίασαν αύξηση 4,3% και ανήλθαν σε 94,1 εκατ., οι αμοιβές προσωπικού παρουσίασαν μείωση και ανήλθαν σε 55,4 εκατ. έναντι 57,8 εκατ. το 2017. Η μείωση ποσού 2,4 εκατ. οφείλεται κυρίως στη χορήγηση κινήτρων εθελούσιας αποχώρησης σε όσους εργαζόμενους είχαν θεμελιώσει δικαίωμα συνταξιοδότησης.
Επίσης η εταιρεία θα καταβάλλει 4,8 εκατ. ως αντάλλαγμα παραχώρησης στο Ελληνικό Δημόσιο για τη χρήση 2018 έναντι 4,1 εκατ. το 2017. Σημαντική αύξηση σημείωσαν και τα διαθέσιμα που ανήλθαν σε 80,9 εκατ. έναντι 61,9 εκατ. το 2017.
http://bankingnews.gr/index.php?id=409724

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.