21/3/19

Ιστορία μου …αμαρτία μου! - Εκπαίδευση… ιστορικής σύγχυσης

Ένα μεγάλο τμήμα των μαθητών μας δεν είναι σε θέση να διηγηθεί σε γενικές γραμμές το "τι", το "πώς" και το "γιατί" σε σημαντικούς σταθμούς της νεοελληνικής ιστορίας.
Τα τελευταία χρόνια η ιστορική παιδεία της νέας γενιάς, βρίσκεται στο «στόχαστρο» της δημοσιότητας με διάφορες αφορμές. Άλλοτε εξαιτίας της τεράστιας αποτυχίας στις πανελλήνιες εξετάσεις όπου στην Ιστορία της Γ΄ Λυκείου βαθμολογούνται κάτω από τη βάση το 50% των μαθητών. Άλλοτε εξαιτίας των…μαργαριταριών που αλιεύονται κάθε χρόνο από τα γραπτά των μαθητών στο μάθημα της ιστορίας από διάφορους ερανιστές και παρουσιάζονται προς τέρψιν -ή, κατ’ ελπίδα, προς προβληματισμό- του αναγνωστικού κοινού.
Αναφερόμαστε σ΄ ένα ολοένα και αυξανόμενο τμήμα μαθητών μας που αδυνατούν να αρθρώνουν συνεχή λόγο, να ελέγχουν και να λογικοποιούν τις σκέψεις τους χωρίς χάσματα και αντιφάσεις, να κάνουν λογικές αφαιρέσεις ή να κατανοούν γραπτά κείμενα εκτός από τα υποτυπώδη, που σκοντάφτουν σε ερωτήσεις που απαιτούν κρίση. Το ζήτημα είναι πάρα πολύ σοβαρό, καθώς στη γενίκευση του φαινομένου μπορούμε να μιλήσουμε για την εφιαλτική προοπτική μιας τεχνολογικώς υπεραναπτυγμένης και παράλληλα πειθαρχημένης κοινωνίας «κατακερματισμένων ανθρώπων» – υπηκόων, ένα είδος «προσοντούχων αγραμμάτων» και αργότερα «σοφών άσχετων».
Για τη συνέχεια News247

11 σχόλια:

  1. Τα κομματα και καθε αλλο..πσραιδεολογιες...και στοχοι ζωης..εχουν κανει τον ανθρωπο ναχει κεντρο και μοναδικη απασχολιση το φαι και τα λεφτα...Ολη η κουβεντα παντου ειναι τα λεφτα...Λεφτα...λεφτα...λεφτα..Αρα ποια ιστορια....ποια κριτικη ικανοτητα...ποιο εξανρθωπισμο....ποια πνευματικοτητα..?? Ποια γενικη γνωση ....θελει η ...αγορα ?? Ρομποτ μιας χρησης θελει.Κι αυτο οικοδομει...με δελεαρ...φραγκα...Εεεε αυτο θαχουμε...Αυτο θελει ο κοσμος.Να μην ξερει η δεξια τι ποιει η αριστερα.Ψιλα γραμματα ....γιατι εγινε ο κοσμος..ο ανθρωπος...το παν. Εγινε για φαι και φραγκα...και διασκεδασεις...Δινεις αυτα (?)...εισαι πρωτος...Δεν δινεις (?)....εισαι κτηνος.( αλλο που αυτα μονο ...κτηνος τα θελει ...κι οχι ον ανωτερο ξεχωριστο απο τα ζωα ) Οποτε ....πηγε ...μπροστα ο ...πολιτισμος ...απ οτι ηταν πριν 3000 χρονια....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Οι μεγαλη επιτυχια του τεχνολογικου πολιτισμου μας ..οπως πηγε εως εδω...ειναι μια...Η διασπαση του Ατομου..Διεσπασε το ατομο της υλης..Διεσπασε και τον ανθρωπο σαν ...ατομο...Φυσικα και τα δυο ...σε χιλιαδες κομματακια....!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Να μειώσουν κι άλλο την ύλη, διότι η αριστεία απαγορεύεται.
    Οι μαθητές δεν πρέπει να διακρίνονται, όπως στα κομμουνιστικά καθεστώτα.
    Δεν έχουν σημασία οι ίσες ευκαιρίες, αλλά η ισότητα στο αποτέλεσμα.
    Μαρξισμός παντού...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κ.Πανο
      Δειτε γυρω την φυση ολη ..ενα.μονο λεπτο.Τι ειναι ισιο ?? Απολυτως τιποτε...Γιατι ??
      Διοτι δεν παραγεται ενεργεια ετσι ποτε...! Τι ζει χωρις αυτην ? Απολυτως τιποτε....Αρα Αυτος που.ταφτιαξε ετσι δεν ηταν ..ανοητος..Ηξερε τελεια.τι τρεχει...Ανοητος ειναι μονο οποιος δεν ...ξερει τι τρεχει. Συνηθως καποιος απο μας.Ετσι εχει μπερδευτει η στοχευση..αφου ισοτητα απαγορευεται απ την φυση.
      Τι επιτρεπεται ομως ?? Μα η δικαιοσυνη !! Ναναι δικαια η αναγκαια ...ανισοτητα !! Εδω αρχισε η ολη..παρεξηγηση....στο.νου των ανθρωπων..Αν γεννηθηκες κοντος πως θα ψηλωσεις χωρις κοκκαλα μακρυα ?? Αλλο θεμα ειναι να μην αδικει ο ..ψηλος τον κοντο...κι αλλο...να ψηλωσει ο κοντος .Στην ζωη ολοι χρειαζονται και οι κοντοι και οι ψηλοι...Ολα σοφα εγιναν...Αλλα να σε πιασει αρρωστεια που δεν ψηλωνεις με το ζορι..παει πολυ.Ολοι εχουν τα προσοντα τους . Οι κοντοι τρυπωνουν ευκολα παντου ...οι ψηλοι δεν μπορουν....και οι ψηλοι φτανουν πιο ψηλα αλλα δεν μπορουν να ...τρυπωσουν.Ολα εχουν μια.....συμπληρωματικη....χαρη.
      Διαφωνειτε καπου ?

      Διαγραφή
    2. Απλώς απορώ γιατί έπρεπε να γράψετε 27 γραμμές που λένε ό,τι και οι 7 που έγραψα...

      Διαγραφή
    3. Διοτι εσεις μιλησατε κλασικα..Πολιτικα δηλ.Δεν θεωρω οτι ο μονος λογος πια σε ολα....ειναι πολιτικος.Αν θελετε το ...βαρεθηκα.Λυσατε την απορια ?

      Διαγραφή
    4. Οι ιδεοληψίες κατέστρεψαν - μεταξύ των άλλων - την εκπαίδευση, τώρα πούλησαν τη Μακεδονία και έπεται και συνέχεια.
      Όσο υπάρχει η μαρξιστική ιδεολογία και επιδιώκεται η επιβολή της σε σχολεία, πανεπιστήμια και πολιτική, όλα θα πηγαίνουν κατά διαόλου.
      Φανταζόμουν ότι θα καταλαβαίνατε το σχόλιο, λόγω της εμπειρίας σας στην πολιτική και με τους πολιτικούς.

      Διαγραφή
    5. Κατι καταλαβα.Ειπα να δωσω μια αλλη πινελια πιο ευρεια.Γνωριζετε..ασφαλως οτι οι ιδεοληψιες ειναι πιο πολλες απ την συγκεκριμενη μονη.Εκτος του κοσμου των ιδεων...υπαρχει και ο φυσικος κοσμος.Κι εγω γιαυτον μιλησα.Οι εμπειριες μου με τους πολιτικους εξαντλουνται στην απολυτη δυστυχια μου να μην ξερω ουτε τα ονοματα των τοπικων αρχοντων κι ουτε καν να με ενδιαφερουν. Εσεις εχετε εμπειριες ?

      Διαγραφή
  4. Πολύ καλό κείμενο που συμπυκνώνεται σε 2 βασικά σημεία. Στον κατακερματισμό της Ιστορίας και στον κατακερματισμό του ανθρώπου.
    Ως προς την Ιστορία όπως λέει:«o θρυμματισμός είναι συντριπτικός, ο ιστορικός χρόνος δεν υπάρχει, η συνολική αφήγηση σφαγιάζεται σε πληροφορίες, εικόνες, αριθμούς και πηγές. Απομένει η τμηματική πληροφορία, η αποσπασματική είδηση, το απομονωμένο γεγονός, χωρίς το «πώς» και το «γιατί». Πάνω απ΄ όλα απουσιάζει η διήγηση. Μα αυτό ακριβώς είναι η ιστορία: η διήγηση για τα πάθη των ανθρώπων, για το κτίσιμο των κοινωνιών τους, για την πίστη που είχαν, τα λάθη που έκαναν, τις αντιστάσεις τους, το αίμα που έχυσαν για δίκαιους και άδικους λόγους.»


    H Ιστορία και γενικότερα η γνώση, από ενιαίο διδακτικό 'αφήγημα' μετατρέπεται σε ένα σύνολο «πληροφορίας», [σύμφωνα με την υλιστική ανάγκη του εκφυλισμένου homo sapiens, που έγινε homo economicus], σύμφωνα με το πνεύμα και τις απαιτήσεις της οικονομίας της αγοράς, που σήμερα καθόλου τυχαία ονομάζεται 'καπιταλισμός της πληροφορίας' (κυρίως γιατί ο βασικός πυλώνας του είναι το παγκόσμιο χρηματιστηριακό σύστημα που καθορίζεται από την διαρκή εναλλασσόμενη «πληροφορία»).


    Ως προς τον κατακερματισμό του ανθρώπου, το κείμενο γράφει:
    «Το ζήτημα είναι πάρα πολύ σοβαρό, καθώς στη γενίκευση του φαινομένου μπορούμε να μιλήσουμε για την εφιαλτική προοπτική μιας τεχνολογικώς υπεραναπτυγμένης και παράλληλα πειθαρχημένης κοινωνίας «κατακερματισμένων ανθρώπων» – υπηκόων, ένα είδος «προσοντούχων αγραμμάτων» και αργότερα «σοφών άσχετων»....»


    Αυτό συμβαίνει με την συνεχή ΕΣΚΕΜΜΕΝΗ κατάρρευση του πλαισίου αναφοράς του ανθρώπου (ρίζες, γλώσσα, εθνική και θρησκευτική συνείδηση), που γίνεται μετέωρος, 'χαμένος', χωρίς οδοδείκτες, χωρίς προσανατολισμό, και εύκολα ελεγχόμενος, ιδιαίτερα όταν αυτό ξεκινήσει από μικρή ηλικία.
    Έχουμε πει πολλές φορές για όσα κάνει η σημερινή κυβέρνηση, αλλά νομίζω ότι το πιο ύπουλο είναι όσα συμβαίνουν σήμερα στα σχολεία, γιατί η επόμενη γενιά, είναι το ίδιο το μέλλον της χώρας μας.
    Έγραψε ο κ. Νατσιός πρόσφατα, ότι απαγορεύτηκε η μεταφορά των σχολικών βιβλίων στο σπίτι, εκτός από την (αδειανή) τσάντα που είναι ιδιοκτησία των γονέων. Γιατί συμβαίνει αυτό για πρώτη φορά;; Μάλλον δεν θέλουν να βλέπουν οι γονείς όσα διδάσκονται τα παιδιά!
    Δεν είναι μόνο οι μεταλλάξεις στην Ιστορία, είναι και όσα καινούργια και αλλόκοτα έχουν μπει εδώ και 2-3 χρόνια.
    Επειδή τα πράγματα έχουν αγριέψει πολύ, δείτε παρακαλώ ένα δείγμα ως προς το τι διδάσκονται φέτος στα σχολεία (έπαθα σοκ όταν το είδα και έψαχνα κατάλληλη ανάρτηση για να το παραθέσω):
    https://thriskeftika.blogspot.com/2019/03/blog-post_39.html#more

    Αντιγράφω τον διεστραμμένο διάλογο απ΄τα κόμικς που απευθύνονται σε μικρά παιδιά Δημοτικού:
    [Ένα παιδί ανακοινώνει ότι είναι 'τρανς' (δηλ. ομοφυλόφιλο), σύμφωνα με την ορολογία της 'πολιτικής ορθότητας' της ΝΤΠ, και ακολουθεί ο διάλογος]
    «Γονέας: Πως μπορείς να είσαι τρανς; Είσαι πολύ μικρή για να ξέρεις.
    Κοριτσάκι: Aν είμαι 'πολύ μικρή για να ξέρω' τότε γιατί πιέστηκα σε ρούχα χόμπυ και προτιμήσεις, με βάση το φύλο, απ΄τη στιγμή που γεννήθηκα;
    Είναι απλά επειδή η κοινωνία θέλει να έχει τον έλεγχο των ανθρώπων;
    Γονέας: Θέλουμε απλά το να είσαι τρανς, να θεωρείται μια αλλόκοτη επιλογή που κάνουν διεστραμμένοι άνθρωποι.
    Αλλιώς θα αναγκαζόμασταν να αναγνωρίσουμε ότι τα παιδιά έχουν αίσθηση του εαυτού τους. Αυτό δεν βολεύει.»

    Ας βγάλει καθένας τα συμπεράσματά του. Και για όσους νομίζουν ότι αυτή η οπτική είναι 'επαναστατική', να θυμίσω πάλι τα λόγια του καθηγητή μαρξιστικής θεωρίας Δ. Πατέλη που αποκαλύπτει ποιοί είναι πίσω απ΄όλα αυτά, και για ποιο λόγο τα κάνουν:
    Ο Καθηγητής Φιλοσοφίας Δημήτρης Πατέλης τσακίζει την θεωρία του κοινωνικού φύλου
    http://www.offtherecord.net.gr/2015/12/09/ο-καθηγητής-φιλοσοφίας-δημήτρης-πατέ/
    [αξίζει να διαβαστεί λέξη προς λέξη].

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. At 12 years old, all kids should be forced to read the book "Who Killed Homer". And for the rest of their lives try to understand WHY.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. "Who Killed Homer", was a polemic book criticizing classics scholars including Nancy Sorkin Rabinowitz , Judith Hallett , and Amy Richlin , who in the authors' opinion, misinterpreted and debased classical texts in the service of critical theory , feminism , identity politics and other political causes.

    Critical Theory
    In sociology and political philosophy , the term Critical Theory describes the Western Marxist philosophy of the Frankfurt School , which was developed in Germany in the 1930.

    http://www.politicaldoubts.com/politics/item/1222-politistikos-marksismos-afti-i-mastiga

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.