23/4/19

Στα οδικά έργα μπαίνει ξανά μια ιστορική κατασκευαστική εταιρεία, η Μηχανική, μέσω των Ιταλών - Υπογράφει τις δυο συμβάσεις του Πάτρα - Πύργος

Πλέον οι δύο Όμιλοι, Μηχανική και GD Infrastrutture, ετοιμάζονται να διεκδικήσουν μία σειρά έργων που πρόκειται να δημοπρατηθούν στην χώρα μας.
Ξανά στα οδικά έργα μπαίνει η Μηχανική του Εμφιετζόγλου η οποία συνεργάζεται με την ιταλική GD Infrastrutture, μετά από 7 χρόνια απουσίας από τα κατασκευαστικά δρώμενα.
Οι Ιταλοί, οι οποίοι έχουν ανακηρυχτεί ανάδοχος στο σιδηροδρομικό έργο Ψαθόπυργος – Ρίο της ΕΡΓΟΣΕ, θα υπογράψουν σήμερα Μεγάλη Τρίτη τις δύο πρώτες συμβάσεις του οδικού άξονα Πάτρα Πύργος (ο οποίος έχει σπάσει σε 8 εργολαβίες).
Πρόκειται για την 6η και την 8η εργολαβία αρχικού προϋπολογισμού 149 εκατ. ευρώ συνολικά, με το ύψος της έκπτωσης να ανέρχεται σε 53,4% για το τμήμα Σαγαίικα - Κάτω Αχαγιά (6η εργολαβία) και 52,4% για το τμήμα ΒΙΠΕ Πάτρας - Μιντιλόγλι (8η εργολαβία).
Σύμφωνα με στελέχη του Ομίλου, το συγκριτικό πλεονέκτημα για την ανάληψη των δύο συμβάσεων από την Μηχανική είναι και το γεγονός ότι διατηρεί εργοτάξιο στον Ψαθόπυργο, που εξυπηρετεί τις ανάγκες και των τριών έργων, επιτυγχάνοντας σημαντικές οικονομίες κλίμακος. Το γεγονός αυτό ήταν που της επέτρεψε να προσφέρει και υψηλά ποσοστά εκπτώσεων κατά την δημοπράτηση των εν λόγω εργολαβιών.
Να σημειωθεί ότι όπως προαναφέρθηκε η επανάκαμψη του κατασκευαστικού Ομίλου έγινε μέσω της ιταλικής εταιρεία GD Infrastrutture, με την οποία έχει προχωρήσει σε συμφωνία για την διεκδίκηση έργων στην χώρα μας.
Η συμφωνία μεταξύ των δύο κατασκευαστικών Ομίλων προέκυψε πριν από περίπου τρία χρόνια καθώς η Μηχανική έψαχνε σανίδα σωτηρίας στα οικονομικά προβλήματα που αντιμετώπιζε και οι Ιταλοί έψαχναν συνέταιρο για να διεισδύουν στην ελληνική αγορά.
Πλέον οι δύο Όμιλοι, Μηχανική και GD Infrastrutture, ετοιμάζονται να διεκδικήσουν μία σειρά έργων που πρόκειται να δημοπρατηθούν στην χώρα μας.
Υπενθυμίζεται ότι η οικονομική κατάρρευση της Μηχανικής ξεκίνησε το 2011, λόγω της ανυπαρξίας μεγάλων έργων.
Το 2015 η Μηχανική τέθηκε σε αναγκαστική διαχείριση για ένας χρέος 650 χιλ. ευρώ προς την γαλλική Lafarge. Προσφάτως η αναγκαστική διαχείριση έληξε με δικαστική απόφαση.
Πλέον όλες οι οφειλές προς την εφορία και τα ασφαλιστικά ταμεία είναι κανονικά, ενώ η εταιρεία διεκδικεί δικαστικώς πάνω από 100 εκατ. ευρώ ως απαιτήσεις από έργα που όπως υποστηρίζει αν και έχει ολοκληρώσει, δεν έχουν αποπληρωθεί μέχρι σήμερα.

www.bankingnews.gr

3 σχόλια:

  1. Η ΑΤΕ ΜΗΧΑΝΙΚΗ ιδρύθηκε από τον Πρόδρομο Εμφιετζόγλου, ,Διπλωματούχο Πολιτικό Μηχανικό.
    Λειτουργούσε με ίδια κεφάλαια και δεν χρεωστούσε σε καμία τράπεζα! Το προσωπικό της ήταν, σε έναν εργοταξιακό μηχανικό όπως ο υπογράφων, πολύ καλό οικογενειαρχών και πολύ αφοσιωμένο στην Εταιρεία.
    Είχε αναλάβει επιχειρήσεις τόσο στην Ρωσία όσο και στην Ελλάδα. Ο Πρόδρομος (χαϊδευτικά «Μπόμπος» για τους φίλους του και τους συμμαθητές του στην Σχολή Μηχανικού), ήταν κάτοικος Παλαιού Φαλήρου και όχι Βορειοελλαδίτης, όπως πολλοί νομίζουν, είναι όμως πατριώτης Έλληνας όσον είναι ολίγοι!.
    Τον γνώρισα σαν Αρχηγό Επιλοχία ΥΕΑΜ της Τάξης της 65 ΕΣΣΟ και Αρχηγό της Σεβαστής Διοικούσης στην Σχολή Μηχανικού το 1963.
    Ηταν τότε ένας ψηλός νέος με γυαλιά, φημολογείτο ότι ήταν Επιμελητής του Καθηγητή Δόκτωρος Νιτσιότα του Τμήματος Πολιτικών Μηχανικών της Πολυτεχνικής Σχολής του Πανεπιστημίου Μακεδονίας και ότι πήγαινε για καθηγητής στην θέση του Νιτσιότα.
    Ο Νιτσιότας ήταν άριστος μηχανικός, τέως βοηθός του διάσημου Καθηγητή τ Professor, Doktor Techniker, Adolf Pucher του Οπλισμένου Σκυροδέματος στο περίφημο Τεχνικό Πανεπιστήμιο της Βιέννης.
    Έχω το βιβλίο του Πούχερ για το σιδηροπαγές σκυρόδεμα, μέσα στον πρόλογο του οποίου ο Καθηγητής Πούχερ μνημονεύει τον Νιτσιότα για την βοήθειά του στην συγγραφή του αξιόλογου αυτού συγγράμματος!
    (Σθνεχίζεται)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. (Συνέχεια από το προηγούμενο)
    Στην Σχολή Μηχανικού, ο εκλεκτός Συνάδελφος κ. Εμφιετζόγλου, διέπραξε τότε το θανάσιμο λάθος να προκαλέσει τον υπογράφοντα, που ήταν μάλλον τέλειος ΥΕΑΜ για «ψάρακας» και του ήταν μάλλον πολύ συμπαθής, να κάνουν μετά του Δεκανέως ΥΕΑΜ, Διπλ. Πολιτικού Μηχανικού Μυλωνά, διαγωνισμό στο εν-δυο-κάτω, (δύο αναπηδήσεις ένα κάθισμα βαθύ). Εκεί οι δύο βαθμοφόροι της Σεβαστής Διοικούσης την πάτησαν, καθ΄ όσον ο «ψάρακας» πριν καταταγεί στον Ελληνικό Στρατό, στον Όμιλο Judo Graz στον οποίο ήταν Μέλος της Μάχιμης Ομάδας και 1ο Kyu, έκανε μαζί με πολλούς άλλους μέχρι 350 κάμψεις γονάτων και τους έβγαλε και τους δύο Knock out!
    Αργότερα έπαθε το τρομερό ατύχημα που τον άφησε σε αναπηρικό αμαξίδιο.
    Παρόλα αυτά, όχι μόνο απέδειξε ότι διαθέτει περίσσευμα σθένους και ικανοτήτων, ιδρύοντας την εξαιρετική τεχνική εταιρεία ΜΗΑΧΑΝΙΚΗ της οποίας είναι Πρόεδρος, αλλά έδειξε σπουδαίο εθνικό έργο.Αναφέρω μερικά από όσα προσέφερε όπως: αγοράζοντας Έργα Τέχνης τα όποια έχει κληροδοτήσει στο Ελληνικό Κράτος, αλλά και κατασκευάζοντας ιδίοις εξόδοις διάφορα τεχνικά έργα προς όφελος των Ελλήνων του Βορρά και χρηματοδοτώντας την σύνταξη του Λεξικού Ελληνικής και Πομακικής Γλώσσας.
    Ο αείμνηστος φίλος μου Δημήτριος Κοτάκης MSc. Civil Engineer, Τεχνικός Σύμβουλος της Κυβέρνησης της Σαουδικής Αραβίας, τον θεωρούσε ως τον καλλίτερο Έλληνα Εργολήπτη Διπλωματούχο Πολιτικό Μηχανικό.
    Ευμένης Καρδιανός

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.