αλλά είχε την ευγένεια και το θάρρος να μοιραστεί μαζί μας την παρακάτω τραγική περιπέτεια.
Το 1986, η εταιρία Τεοκαρ (Nissan) κάλεσε επίσημα τον πρόεδρο της Nissan, Yutaka Kume, στην Ελλάδα, μετά από το ενδιαφέρον της ιαπωνικής εταιρίας να επεκτείνει το εργοστάσιο της Τεοκαρ στο Βόλο, σε κεντρικό σημείο παραγωγής της Nissan στην Ευρώπη.
Τα επόμενα συμβάντα είναι απίστευτα: Ο πρόεδρος της Nissan δεν έγινε δεκτός από κανένα κυβερνητικό στέλεχος, όπως π.χ. την τότε υφυπουργό Βιομηχανίας Βάσω Παπανδρέου. Η επίσκεψη δεν δημοσιοποιήθηκε από καμμία αθηναϊκή εφήμερίδα, παρά μόνο από τοπική εφημερίδα του Βόλου.
Ο πρόεδρος της Nissan μετέβη στο εργοστάσιο της Τεοκάρ στο Βόλο. Την 2η ημέρα της παραμονής του εμφανίσθηκαν 2 λιμουζίνες της αγγλικής πρεσβείας. Η Μαργκαρετ Θάτσερ, με συνοδεία διπλωματών, ανέβηκε στα γραφεία της Τεοκάρ.
Η επένδυση της Nissan, που προοριζόταν για το Βόλο προχώρησε τελικά εντός του έτους, στο Σάντερλαντ της Μ. Βρεττανίας.
Τα παραπάνω γεγονότα τα πληροφορήθηκα το 1991 από κατασκευαστή ηλεκτρικών πινάκων στη Θεσσαλονίκη, που την ημέρα της επίσκεψης της Θάτσερ στην Τεοκάρ, ήταν παρών στο εργοστάσιο για ηλεκτρολογικές εργασίες.
Την περίοδο 1986-1989, ο μακαρίτης συνεταίρος μου, καθ. Πανεπιστημίου, ήταν αξιολογητής επενδύσεων, εντεταλμένος από το υπουργείο Ανάπτυξης. Εγώ ήμουν σύμβουλος του σε τεχνολογικά θέματα.
Από τις 10 περιπτώσεις επενδύσεων σε τεχνολογίες αιχμής, που αξιολογήσαμε θετικά, με τεράστια πολλαπλασιαστικά οφέλη για την ελληνική οικονομία δεν πραγματοποιήθηκε καμμία.
Σε μία περίπτωση μάλιστα, που ήρθαμε σε επαφή με τον επενδυτή, διαπιστώσαμε καταφανές μποϊκοτάζ από το Υπουργείο Βιομηχανίας. Ήταν η αφορμή για την παραίτηση του συνεταίρου μου από τη θέση του αξιολογητή. Την περίπτωση θα την δημοσιοποιήσω άλλη φορά.
Αυτό που έδιωχνε τους μεγάλους επενδυτές (Hitachi, Nissan) ήταν η αδιαλλαξία της κυβέρνησης στην προσαρμογή της Εργατικής Νομοθεσίας και ιδίως στο θέμα των απολύσεων. Τα ερωτήματα πολλά:
Γιατί μποϋκοτάριζαν και τις επενδύσεις, όπου δεν ετίθετο η απαίτηση αυτή από τον επενδυτή;
Πολλά ερωτήματα:
- Aγνοούσε η αντιπολίτευση της εποχής εκείνης (ΝΔ) την σωρεία τέτοιων συμβάντων;
- Πως εξηγείται η σιωπή του τύπου;
- Τι ρόλο έπαιξαν τα λόμπυ, ιδίως των αντιπροσώπων ευρωπαίων κατασκευαστών αυτοκινήτων, κλπ.;
- Τι ρόλο έπαιξε η δράκα των συνδικαλιστών;
Τέλος το ηθικό ερώτημα:
Είναι δυνατόν να εμφανίζεται 'γαμπρός' του μεγέθους της Nissan, που τότε είχε τζίρο 10 φορές το ελληνικό ΑΕΠ και η 'νύφη πασοκτζού' να μη δέχεται ούτε να τον δει, ενώ η αγγλίδα 'νοικοκυρά' τον παίρνει παραμάσχαλα, έχοντας ετοιμάσει και την γαμήλια δεξίωση;
Την ιστορία την διηγόμουν σε φίλους επιχειρηματίες και μη, την εποχή της αστακομακαρονάδας (2002-8). Η συνήθης αντίδραση: "Ποια Nissan ρε; Εδώ βρέχει λεφτά (δάνεια) και μόνο μίζεροι σαν εσένα δεν τα βλέπουν!" Κάποιους από αυτούς σήμερα τους κυνηγούν θεοί και δαίμονες για τα χρέη.
Ξύπνα Ελληναρα , ξυπνάτε !!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΖούμε σε μια χώρα που βασιλεύει η βρώμα !!!!! Αμφιβάλλει κάνεις ;
Πάντως εγώ είμαι μαζί σου , δεν έχω σχέση και με το δημόσιο !!!!! Μια που πιστεύω ότι το κακό του Έλληνα είναι το Δημόσιο, η αποβλακωση !!!
Οτι δεν εκανε η ΝΔ τοτε θα το κανει τωρα????
ΑπάντησηΔιαγραφήΤο ΠΑΣΟΚ κυβερνούσε. Όλοι συνένοχοι!!!
ΔιαγραφήΤην μεγαλύτερη ευθύνη για την κατάντια της χώρας την έχουν οι δημοσιογράφοι.
ΑπάντησηΔιαγραφήΟι καναλαρχες ??
ΔιαγραφήΣΠΟΥΔΑΓΜΕΝΕΣ ΚΑΙ ΚΑΛΟΠΛΗΡΩΜΕΝΕΣ ΠΟΡΝΕΣ
ΔιαγραφήΔεν υπάρχουν λόγια.....
ΑπάντησηΔιαγραφήΛογια υπαρχουν.Εργα δεν υπαρχουν.Φλομωσαμε στα λογια...αλλα κουνουπι δεν πεταει..Αναπηρα κουνουπια εχουμε εδω..
ΔιαγραφήΑμέσως με τά τον 2ο Π.Π,. ιδρύθηκε η Εταιρεία Ελληνική [ΕΛ] Βιομηχνία[ΒΙ] ραδιοφώνων [ΡΑ], ΕΛ ΒΙ ΡΑ, η οποία κατασκεύαζε ραδιόφωνα τοπικής λήψεως.
ΑπάντησηΔιαγραφήΔηλαδή, έφτιαχνε τα ξύλινα κουτιά, τοποθετούσε μέσα τις λυχνίες (τότε δεν υπήρχαν ακόμη τα τρανζίστορς) και τα λοιπά ανταλακτικά και έφτιαχνε έτσι ένα φθηνό ραδιόφωνο τοπικής λήψης για τον Έλληνα που δεν μπορουσε να αγοράσει ένα ραδιόφωνο RCA ή άλλο Ευρωπαϊκό π.χ. Telefunken ή AEG ή Siemens.
Με αυτό μπορούσε να ακούσει κανείς τον ραδιοφωνικό σταθμό της Αθήνας ή έναν τοπικό επαρχιακό ραδιοφωνικό σταθμό!
Μόλις, η ΕΛΒΙΡΑ τόλμησε να αρχίσει να κατασκευάζει ραδιόφωνα παγκοσμίου λήψεως τότε άρχισε ο ανηλεής πόλεμος.
Αμέσως έπεσαν τα συμφέρονται και φρόντισαν ώστε να τριπλασιαστεί το τέλος του τελωνείου και ο φόρος για τα διάφορα εισαγόμενα ανταλλακτικά (π.χ. λυχνίες, πυκνωτές) .
Τόσο, που για να επιδιορθώσουν τα χαλασμένα ραδιόφωνα οι ραδιοτεχνίτες αγόραζαν καινούργια ραδιόφωνα και από αυτά έπαιρναν τα διάφορα ανταλλακτικά που χρειαζόντουσαν για την επισκευή ενός χαλασμένου ραδιοφώνου!
Αποτέλεσμα;
H ELBIRA έκλεισε σε λίγους μήνες!
Έτσι δούλεψε και στην περίπτωση της ΒΙΑΜΑΞ που όταν θέλησε η Mercedes να φτιάξει εργοστάσιο αυτοκινήτων γιατην Μέση Ανατολή στην Αθήνα, ο εισαγωγέας της Mercedes φρόντισε να παρεμβάλει του κόsμου τα εμπόδια για να μην χάσει το κέρδος από τα πωλoύμενα από αυτόν αυτοκίνητα και την αντιπροσωπεία της Mercedes.
Έτσι δουλεύει το σύστημα!
Φιλικά
Ευμένης Καρδιανός
ΦΙΛΕ ΜΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΒΙΑΜΑΞ ΔΕΝ ΛΕΣ ΤΗΝ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ.ΑΓΝΟΕΙΣ ΤΗΝ ΜΕΓΑΛΗ ΚΑΘΙΣΤΙΚΗ ΑΠΕΡΓΙΑ ΤΩΝ ΕΡΓΑΤΟΠΑΤΕΡΩΝ ΠΟΥ ΜΑΥΡΙΣΑΝ ΤΑ ΜΑΤΙΑ ΤΩΝ ΓΕΡΜΑΝΩΝ ΚΑΙ ΠΗΡΑΝ ΔΡΟΜΟ ΚΑΙ ΕΦΥΓΑΝ.ΑΓΝΟΕΙΣ ΤΙΣ ΑΠΕΙΛΕΣ ΤΩΝ ΑΡΙΣΤΕΡΩΝ ΣΤΟΝ ΝΕΑΡΟ ΤΟΤΕ ΓΟΝΟ ΤΗΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ ΦΩΣΤΗΡΟΠΟΥΛΟΥ ΟΤΙ ΜΕ ΤΗΝ ΠΡΩΤΗ ΕΥΚΑΙΡΙΑ ΘΑ ΤΟΝ ΚΡΕΜΑΣΟΥΝ ΑΠΟ ΤΟΝ ΓΕΡΑΝΟ? .ΟΙ ΕΡΓΑΤΟΠΑΤΕΡΕΣ ΝΤΑΒΑΤΖΙΔΕΣ ΤΩΝ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΜΑΖΙ ΜΕ ΤΟΥΣ ΠΟΛΙΤΙΚΑΝΤΗΔΕΣ ΚΑΤΕΣΤΡΕΨΑΝ ΤΗΝ ΧΩΡΑ
ΔιαγραφήΜε τον Κοντογούρη και το πόνυ τα ίδια δεν έγιναν και το 1980 και το 2010;
Διαγραφήμέ τον Μαλκότση τα ίδια δεν έγιναν;
ΔιαγραφήΜε το Δράκο και τη πίτσος τα ίδια δεν έγιναν;
ΔιαγραφήΜε τα τσιμέντα Τιτάν και Ηρακλής τα ίδια δεν έγιναν;
ΔιαγραφήΜε τα ναυπηγεία Σκαραμαγκά, Ασπρόπυργου και Νεώριου τα ίδια δεν έγιναν;
ΔιαγραφήΜε ΟΤΕ, ΔΕΗ κλπ ΔΕΚΟ τα ίδια δεν έγιναν ή ήδη γίνονται;
ΔιαγραφήΜε Μινιόν, Κατράντζο, Λαμπρόπουλους κλπ τα ίδια δεν έγιναν;
ΔιαγραφήΜε Χρωπεί, Νάμκο, Α.Ελλάς, Σπορτέξ, Αλυσίδα-Ελβιέλα, κλπ Ελληνικές Επιχειρήσεις τα ίδια δεν έγιναν;
Διαγραφήτωρα μετα απο τοσα χρονια γιατι μας το λες; να σε πουμε μπράβο ;;;;;;;;;
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαιρος να αποσυρθεις κι εσυ απο την "ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ.....
ΑπάντησηΔιαγραφήγιατι να ερθει εδω και να δημιουργησει τεχνολογια, θεσεις εργασιας, και γενικοτερα......ΜΕΛΛΟΝ......την στιγμη που αυτοι που ελεγχουν τον κοσμο (οι ιδιοι πρωωθουν τους "πρωθυπουργους" μας) θελουν να τελειωνουν με τους Ελληνες ;;;; να σβησουν και να παρουν αλλοι ευκολοτερα ελεγχομενοι την χωρα τους ;;;
ΑπάντησηΔιαγραφήΓιατι περιμενουμε παντα καποιον να ερθει ..να φερει .να φτιαξει..να δωσει..να σωσει..κλπ ?? Το λεω γιατι αυτοι που τα λενε αυτα..ταχα ενδιαφερονται για ανεξαρτησια...προκοπη..και οικονομικη αναπτυξη.Και ειρωνευονται οσους περιμενουν σωτηρια απ τον Θεο..Ενω κι οι ιδιοι ..απ τον Θεο περιμενουν.Αποκλειεται απ τους ξενους ναρθει Θεος.Εμεις δηλ. Τι ακριβως θα κανουμε ?? Θα βαλουμε την εργασια ?? Αυτο ειναι το ..κεφαλαιο μας ?? Ειναι και πληθυσμιακα ..μεγαλο (!!)..και καταναλωτικα τεραστιο..(!!)...και φτηνο (!!!!)....και ταβερνα θελει..και Μερσεντες. Κλπ..Ναι λογικα ..τον Θεο περιμενουν ολοι.Ναι αλλα Αυτος ..ανεβηκε στον Γολγοθα για ναχει. Πως θα γινει απ την παραλια εμεις με τον φραπε ?? Δεν γινεται.Θελει θυσιες ολο.Υπαρχει χωρος ?? Δεν το βλεπω.Θελει και χαρουπια να φας οσο μαχεσαι να ανεβεις στο ξεφωτο.Αλλιως περιμενε τον Θεο και κοψε τις ειρωνειες.Σιγα μην ελθει ο Κινεζος να σε αναπτυξει μεγαλοκαρδα. Η πατας στα ποδια σου μονος..η περιμενε Θεους.
ΔιαγραφήΣτην Αθήνα, στην Λεωφόρο Βασιλίσσης Σοφίας, κοντά στο κτίριο της Βουλής, υπάρχει ένα παλαιό κτίριο το οποίο η Οικογένεια Θεοχαράκη με δικά της έξοδα έχει μετατρέψει σε μουσείο και χώρο εκθέσεων, ως επί το πλείστον με δωρεάν είσοδο για το κοινό!
ΑπάντησηΔιαγραφήΜπορεί τα ανωτέρω να εκφεύγουν του νοήματος της ανάρτησης, είναι όμως ενδεικτικά της ικανότητας και του πολιτιστικού επιπέδου της οικογενειακής επιχείρησης Θεοχαράκη, κρίνω δε πως έπρεπε να αναφερθούν!
Ευμένης Καρδιανός
συμπερασμα: ΕΛΗΝΙΚΗ ΠΑΤΡΙΔΑ ΙΝΕ ΜΙΑ ΦΡΙΧΤΗ ΜΑΝΑ ΠΟΥ ΤΡΩΗ ΖΩΝΤΑΝΑ ΤΑ ΠΕΔΙΑ ΤΗΣ
ΑπάντησηΔιαγραφήΝά'ναι καλά τα #δεκσα γιδοπρόβατα που διαβάζουν ότι τους σερβίρουν χωρίς να τα διασταυρώσουν...
ΑπάντησηΔιαγραφήΓια τους σανοπώλες τα έχουμε πει αμέτρητες φορές...