6/9/19

Πόσο ακριβές είναι τελικά οι Belh@rra; Πόσο κοστίζουν οι ASTER 30 και MdCN (SCALP Naval); Μύθοι και πραγματικότητα



 H FTI/Belh@rra είναι πραγματικά ένα μοναδικό πλοίο, με οπλισμό και ικανότητες ανώτερες και των FREMM, με κορυφαίο ραντάρ Sea Fire 500, ένα πλοίο με εκτόπισμα φρεγάτας γενικών καθηκόντων αλλά δυνατότητες ανώτερες των περισσοτέρων φρεγατών AAW που μάλιστα έχουν μέχρι και το διπλάσιο εκτόπισμα.



Οι Γάλλοι έχουν δουλέψει πολύ πάνω στο νέο πλοίο, και θεωρούν πως θα είναι μια εξαγωγική επιτυχία, ενώ στο δικό τους Ναυτικό θα αντικαταστήσει τις υποεξοπλισμένες LaFayette. O συνδυασμός Sea Fire 500/ASTER 30, με βλήματα MdCN, και κορυφαίες δυνατότητες ανθυποβρυχιακού πολέμου, δημιουργούν ένα πλοίο μοναδικό σε δυνατότητες.

Τώρα, καθώς κυκλοφορεί ο Μύθος των “Ακριβών Γάλλων”, έχει ειπωθεί πολλές φορές πως τα πλοία θα κοστίσουν πολύ ακριβά στην Ελλάδα. Κρίναμε σκόπιμο να εξετάσουμε αυτό τον ισχυρισμό, γιατί, προχωρήσει ή δεν προχωρήσει η υπόθεση της επιστροφής των ελληνικών ομολόγων από την Γαλλία, οι φρεγάτες θα πληρωθούν με κανονικά χρήματα. Συνεπώς, όποιο κι αν είναι το κόστος τους, πρέπει να το ξέρουμε.


Καταρχάς, ας δούμε το συμβόλαιο της Γαλλικής Κυβέρνησης με την Naval Group. Για 5 πλοία, η τιμή είναι 3,5 δις ευρώ, ή 700 εκ. ευρώ για κάθε πλοίο. Η τιμή αυτή είναι με τα όπλα, χωρίς πυρομαχικά και πυραύλους. Συνεπώς, μπορεί κάποιος να ισχυριστεί πως το πλοίο θα φτάσει το 1 δις ετοιμοπόλεμο. Κάτι τέτοιο είναι αρκετά υψηλό. Μήπως χάνουμε κάτι;
Προφανώς συμβαίνει κάτι. Τα 3,5 δις έχουμε μέσα δυο κόστη που τα ξεχνάμε. Το πρώτο είναι το κόστος του R&D. Το δεύτερο είναι το… ΦΠΑ! Σύμφωνα με τον Γάλλο αναλυτή Fabrice Wolf που μιλήσαμε, (Defence Economist και διευθυντή σύνταξης του γαλλικού ιστότοπου analysedefense.fr), τα γαλλικά συμβόλαια περιλαμβάνουν και το ΦΠΑ, συνεπώς το κόστος για κάθε πλοίο είναι αισθητά μικρότερο! Πόσο μπορεί όμως να είναι αυτό; και πως μπορούμε να το βρούμε, αφού ακόμη δεν έχουμε την τελική γαλλική πρόταση, και φυσικά τίποτα δεν θα μπορούσε να δημοσιευτεί όσο είμαστε σε φάση διαπραγμάτευσης (ελπίζουμε).

8πλός εκοτξευτής Sylver
Ρωτήσαμε λοιπόν τον Fabrice Wolf για το κόστος των γαλλικών πλοίων, έτσι όπως αναμένεται να είναι η γαλλική διαμόρφωση, χωρίς το γαλλικό ΦΠΑ, αλλά με ένα τυπικό φορτίο 16 Aster30, 8 MdCN, 8 Εxocet MM40 block III, πυροβόλο των 76 mm, 2 Νarwhal , και 6 MU90. Ο Wolf υπολογίζει το κόστος ανάλογα με την παραγγελία ως εξής:

2 μονάδες σε παραγγελία, κόστος μονάδας 600/650 εκ. €
4 μονάδες σε παραγγελία, κόστος μονάδας 550/600 εκ. € (είναι το σενάριο κατασκευής 2 πλοίων στην Γαλλία και 2 σε ελληνικά ναυπηγεία)
Στις 10 μονάδες το κόστος μπορεί να πέσει στα 450-470 εκ ανά μονάδα!
Αν τώρα θέλουμε να προσθέσουμε άλλους 16 πυραύλους ASTER 30, τότε το κόστος αυξάνεται κατά 30-35 εκ. ευρώ επιπλέον στις παραπάνω τιμές.

To κομμάτι του κύτους που θα λάβει τους Sylver (© MER ET MARINE – VINCENT GROIZELEAU)
Τώρα, για όσους αναρωτιούνται, το κόστος κάθε ASTER 30 υπολογίζεται σε λιγότερα από 2 εκ ευρώ, ενώ το κόστος για κάθε mdCN σύμφωνα πάντα με τον Fabrice Wolf φτάνει περίπου τα 3,5 εκ €.

Συνεπώς, μια πλήρως εξοπλισμένη φρεγάτα Belh@rra, με φόρτο 32 ASTER 30 και 8 mdCN, και όλα τα υπόλοιπα που προβλέπονται από πλευράς οπλισμού και ηλεκτρονικού εξοπλισμού (πλην οργανικού ελικοπτέρου), έχει κόστος που υπολογίζεται από 550 μέχρι 650 εκ. ευρώ. Συνεπώς, το κόστος των δυο φρεγατών σε αυτή την φάση θα φτάσει περίπου τα 1,2 με 1,3 δις €.

Τώρα, μιας και αναφέραμε κάπου το κόστος των 10 φρεγατών (καθώς στην πραγματικότητα, τόσες χρειαζόμαστε μέχρι και το 2030 που θα αποσυρθούν οι τελευταίες S), θα πρέπει να θυμηθούμε το σενάριο αγοράς των φρεγατών του Fabrice Wolf. Εκεί, είχε υπολογιστεί η αγορά 6 Belharra και 4 FREMM, μαζί με συνολικά 600 ASTER 30, 100 MM40 BlockIII, 120 MdCN, 80 τορπίλες MU90, με κατασκευή του 60% της συνολικής παραγγελίας στην Ελλάδα και του 40 στην Γαλλία, με το κόστος για μια τέτοια αγορά να πέφτει στα μόλις 5,5 δις €.

Ταυτόχρονα όμως θα είχαμε την δημιουργία 15.000 θέσεων εργασίας στην Ελλάδα, σε βάθος 10 ετών, και αύξηση του ΑΕΠ (ναι, αύξηση του ΑΕΠ) κατά 1,1 δις ευρώ, ή περίπου 110 εκ. € ανά πλοίο! Αυτό είναι όμως ένα θέμα που θα θίξουμε άμεσα, με νέα μας ανάρτηση.

Συνεπώς, το κόστος των γαλλικών πλοίων ανάλογο ή και χαμηλότερο αντίστοιχων φρεγατών, και μάλιστα εμφανίζεται χαμηλότερο πολλών ευρωπαϊκών λύσεων στον τομέα. Επίσης, ο ASTER 30 εμφανίζεται σαν αρκετά φθηνότερος του Standard SM-2, ενώ το ΠΝ έχει και την δυνατότητα επιλογής του όπλου υποστρατηγικής κρούσης mdCN. Υποσχόμαστε να έχουμε σύντομα και νέο άρθρο που θα αφορά κι άλλες λύσεις για το ΠΝ.

ΠΗΓΗ: ptisidiastima.com

5 σχόλια:

  1. Maybe our chiñdren's grand children will see one of them in the Aegean with a gray pirate flag to reflect the status quo of the area.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Σέ όλα λοιπόν χρειάζεται σοβαρός μακροχρόνιος σχεδιασμός,για νά πετύχεις άριστα αποτελέσματα! Εδώ από ότι βλέπω συμφέρει, ακόμα καί τό πρόστιμο πού έχουν επιβάλει στον Σκαραμαγκά με σκοπό νά τόν εξοντώσουν, νά εξωφληθει σέ συννενόηση με τήν Γαλλική εταιρεία, παρά τίς πιέσεις τής αλοιθωρης Κομισιόν...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Είναι πολύ ακριβές έτσι γίνεται πάντα δίνουν μια τιμη και μετά τρεις το λάδι τρεις το ξύδι τρεις το λαδοξυδο φεύγουν πολύ ψηλά οι τιμές η καλυτερη λύσει ήταν οι δανεζικες η μεταχειρισμένες από Αυστραλία

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.

- Παρακαλούμε στα σχόλια σας να χρησιμοποιείτε ένα όνομα ή ψευδώνυμο ( Σχόλια από Unknown θα διαγράφονται ).
- Παρακαλούμε να μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα στη σύνταξη των σχολίων σας.