13/9/19

Μπαμπινιώτης: Υπάρχουν παιδιά Γυμνασίου που δε ξέρουν να διαβάσουν



Τα στοιχεία της έκθεσης σοκ της Ανεξάρτητης Αρχής Διασφάλισης της Ποιότητας στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση από την οποία προκύπτει ότι οι μισοί μαθητές των Λυκείων έχουν αυξημένη πιθανότητα να είναι λειτουργικά αναλφάβητοι σχολίασε στον ΘΕΜΑ 104,6 ο ομότιμος καθηγητής Γλωσσολογίας, .

Έκθεση σοκ: Λειτουργικά αναλφάβητοι οι μισοί μαθητές Λυκείου

Ο πρώην υπουργός Παιδείας αρχικά τόνισε ότι «αυτό συμβαίνει γιατί έχει απαξιωθεί πλήρως το  από τη στιγμή που η επίδοση των  εκεί δεν μετράει πουθενά».
«Είναι πολύ εύκολο να περάσεις από τη μια τάξη στην άλλή και επειδή δεν μετράει στην είσοδο στο Πανεπιστήμιο δεν το λογαριάζει κανείς» πρόσθεσε ο κ. Μπαμπινιώτης.
Όπως είπε, μάλιστα, «στην τελευταία τάξη του  και του Δημοτικού υπάρχουν παιδιά που δεν μπορούν να διαβάσουν ένα κείμενο. Τα παιδιά θα έπρεπε να έχουν δυνατότητα ανάγνωσης κειμένου όταν τελειώνουν το δημοτικό».

Για τη συνέχεια iPaidia


10 σχόλια:

  1. Μου φαίνονται υπερβολικά έως εξωπραγματικά !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. @ Όλα για όλα,

      Δεν έχει τύχει να σου πονέσουν τα μάτια με ορθογραφικά λάθη σε εντελώς ασύντακτα κείμενα που δημοσιεύονται σε διαδικτυακά φόρουμ - ακόμη και στο παρόν blog - με συνήθεις υπόπτους ηλικίες έως και 30-35 κι όχι μόνο μαθητές & μαθήτριες Λυκείου; Το φαινόμενο δεν είναι νέο! Αν βρεις κάποιον κάτω των 35 ετών να μπορεί να γράψει μία ολόκληρη παράγραφο κειμένου χωρίς ορθογραφικά λάθη και συντακτικά λάθη, να το θεωρείς τύχη. Πριν 100 χρόνια, θα δικαιολογούσα απόλυτα τον αναλφαβητισμό - είχαμε πολέμους, είχαμε καταστροφές κλπ. Βλέπεις, όταν η βιολογική επιβίωση προέχει, η μόρφωση δεν αποτελεί άμεση προτεραιότητα. Σήμερα όμως, ο αναλφαβητισμός είναι ΑΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΟΣ...

      ...αλά ωποσ ωλι κσαιρουμε μβορι να μιν γραφουμαι ουτε να μυλαμαι σοστα αιλυνικά, αλα ιμαστε ο πιο εκσιπνοσ λαοσ του μπλανιτι. Διαδοσται1111!!1 λολ

      Διαγραφή
    2. Όχχι φίλε μου, είναι απολύτως ακριβή. Γνωρίζω εκ των έσω το σχολείο και την εκπαίευση( Υπήρξα 14 χρόνια Δ/ντής Γυμνασίου και 7 χρόνια Υπ/ντής Λυκείου).Υπάρχουν περιπτώσεις μαθητών που πήραν απολυτήριο Δημοτικού χωρίς να ξέρουν να γράφουν το όνομά τους. τα παιδιά προβιβάζονται από τάξη σε τάξη χωρίς κανένα περιορισμό.Έτυχε να έχω ένα τέτοιο μαθητή στην 1η Γυμνασίου. Τις 10 πρώτες μέρες σολικής λειτουργίας δεν είχε τακτική φοίτηση και σε ερώτησή μου μου είπε ότι δεν ξέρει να διαβάζει,ντρέπεται γι΄ αυτό τους συμμαθητές του και ότι θα πάει στα πρόβατά του πατέρα του. Τον πήρα στο γραφείο μου και τον έπεισα να μείνει στο σχολείο, να τον μάθω να διαβάζει και να γράφει το όνομά του(χωρίς να είναι αναγκασμένος να μπαίνει στην τάξη εφόσον δεν το θέλει). Από την επόμενη μέρα το παιδί σταμάτησε τη φοίτηση. Για να πάει ο μαθητής σε επανεξέταση τον Σεπτέμβριο ή πολύ περισσότερο να απορριφθεί, χρειάζεται να καταβάλει πολύ προσπάθεια.....

      Διαγραφή
    3. Να μη σου φαίνονται εξωπραγματικά , ΕΙΝΑΙ ΓΕΓΟΝΟΣ.
      Τους βάζεις να λύσουν μια απλή άσκηση και δεν δεν καταλαβαίνουν την εκφώνηση επειδή έχουν άγνωστες λέξεις !!!!!!

      Εδώ μιλα μόνο για δυνατότητες ανάγνωσης , Ε λοιπόν δε ξέρουν ούτε να διαβάζουν ουτε να κάνουν πράξεις ΚΑΙ ΚΙΛΑΜΕ ΓΙΑ ΜΑΘΗΤΕΣ ΛΥΚΕΊΟΥ.
      ΔΕΝ ΞΕΡΟΥΝ ΠΡΆΞΕΙΣ ,ΑΠΙΣΤΕΥΤΟ ;;;;;;;;;;!!!!!!!!!

      Όταν λέω πως δε ξέρουν πράξεις ΔΕΝ ΜΙΛΩ ΓΙΑ ΤΗΝ ΔΙΑΙΡΕΣΗ (που σίγουρα δεν τη ξέρουν αρκετοί) μιλώ για τις υπόλοιπες πράξεις.

      Πριν μερικά χρονια μου χε ρθει μαθητής ΕΠΑΛ και μου ζητούσε να του μάθω να κάνει πράξεις, στην αρχή νόμιζα ότι έκανε πλάκα "λέω μέσα μου, πλάκα μου κάνει αυτός" ΚΙ ΟΚΩΣ , ΣΟΒΑΡΟΛΟΓΟΥΣΕ. ΔΕΝ ΗΞΕΡΕ ΝΑ ΚΑΝΕΙ ΠΡΑΞΕΙΣ!!!!!!

      Καπου στην ανάρτηση υπονοειται η αξιολόγηση καθηγητών ,
      ΛΟΙΠΟΝ ΘΕΩΡΩ ΟΤΙ ΠΡΑΓΜΑΤΙ ΤΑ ΚΌΜΜΑΤΑ ΤΗΣ ΑΡΙΣΤΕΡΑΣ ΕΧΟΝ ΚΑΤΑΣΤΡΕΨΕΙ ΤΗΝ ΠΑΙΔΕΙΑ. Αλλά το κακό που έχουν κάνει ΕΙΝΑΙ ΤΟΣΟ ΜΕΓΑΛΟ που η λύση ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ Η ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ μόνο στον καθηγητη.
      ΠΡΕΠΕΙ ΤΟ ΣΟΛΕΙΟ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΣΧΟΛΕΙΟ.

      Έτσι που είναι τώρα η κατάσταση ΟΣΟ ΚΑΙ ΝΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΕΙΣ ΤΟΝ ΚΑΘΗΓΗΤΗ , ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΚΑΝΕΙ ΘΑΥΜΑΤΑ Ο ΆΝΘΡΩΠΟΣ, το πολύ πολυ οι φιλότιμοι εκπαιδευτικοί να σκάσουν - να καταρευσουν από άγχος. Φανταστείτε μια τάξη λυκείου με τέτοιο δυναμικό ;;;

      Φυσικά δεν είναι όλοι οι μαθητές έτσι αλλά υποθέτω πως είναι αρκετοί για να μην αφήσουν τον καθηγητή να λειτουργήσει , με τοσα κενά ΕΙΝΑΙ ΑΔΥΝΑΤΟΝ να παρακολουθήσουν και ως λογικό επακόλουθο θα αρχίσουν βαβούρα ή τον σαματά. Έχω φίλους καθηγητές και μου περιγράφουν καταστάσεις. Τι ολοκληρώματα και παραγωγούς να κάνει ο μαθηματικός όταν δεν ξέρουν πράξεις ;;;;;;;;; Έλα στη θέση του....

      Διαγραφή
  2. Πράγματα που κανονικά θα συνέβαιναν μετά από κατάρρευση του πολιτισμού λόγω πυρηνικού πολέμου ή σύγκρουσης με κάποιον "planet killer" αστεροειδή.. συμβαίνουν εν καιρό ειρήνης, εν έτη 2019, στη χώρα όπου γεννήθηκε ο πολιτισμός.

    Όλα καλά πάνε.
    Κερδάμε...
    Ωταν εμις τρογαμε βελλανιδια ναούμ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Αν και τα πράγματα δεν είναι τόσο τραγικά όσο παρουσιάζονται, είναι γεγονός ότι το Σχολείο τα τελευταία χρόνια βαίνει υποβαθμιζόμενο. Η αρχή γίνεται από το Δημοτικό και συνεχίζεται στο Γυμνάσιο. Η κατάργηση των γραπτών εξετάσεων ή ο περιορισμός τους σε λίγα μαθήματα είναι ένας βασικός λόγος. Επίσης, διατηρούνται για πολλά χρόνια και δεν ανανεώνονται τα σχολικά βιβλία. Επιπλέον, ούτε λόγος για αξιολόγηση των εκπαιδευτικών όλοι -καλοί/κακοί- στο ίδιο τσουβάλι. Η κατρακύλα του Λυκείου ξεκίνησε από το 2006 όταν η "άξια" υπουργός Παιδείας κα Γιαννάκου κατήργησε ουσιαστικά (αντί να προσπαθήσει να βελτιώσει) το "σύστημα Αρσένη" (εξετάσεις στη Β΄και στη Γ΄Λυκείου) και το αντικατέστησε με έξεταση έξι μόνο μαθημάτων στη Γ΄Λυκείου. Η οποία τελικά μετατράπηκε σε εξέταση τεσσάρων μόνο μαθημάτων στις τωρινές πανελλαδικές εξετάσεις. Οι μαθητές, ερχόμενοι με πολλά κενά από το Δημοτικό και το Γυμνάσιο αλλά και περνώντας "εν είδει παιδικής χαράς" την Α΄και τη Β΄Λυκείου, πέφτουν στα βαθιά στη Γ΄Λυκείου. Με βιβλία της εποχής του 1990 διαγωνίζονται σε πολύ πιο δύσκολα θέματα που μόνο σε φροντιστηριακά βιβλία μπορείς να βρεις. Για αυτό και τα μεγάλα ποσοστά αποτυχίας. Τελειώνοντας, να κάνω μια παρατήρηση σχετικά με το θόρυβο που ξεσηκώνουν τέτοιο καιρό οι εφημερίδες και τα άλλα μέσα ενημέρωσης: "Πέρασαν σε σχολές με βαθμούς κάτω από τη βάση" ή "Εισήχθησαν με 5 σε ανώτατη σχολή", κτλ. Στις πανελλαδικές εξετάσεις, με τα πολύ δύσκολα θέματα που τίθενται, δεν είναι και τόσο εύκολο να πάρεις 5. Σημαίνει ότι έλυσες το ένα από τα τέσσερα πολύ δύσκολα θέματα που αντιμετώπισες. Αν πάρεις 9, σημαίνει ότι έφθασες κοντά στη λύση σχεδόν των μισών από τα απαιτητικά αυτά θέματα. Δεν έχει δηλαδή καμία σχέση με το 9 που μπορεί να βάλει ο καθηγητής στα προφορικά ή στα γραπτά των ενδοσχολικών εξετάσεων.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Παλιά υπήρχε ο Δάσκαλος.
    Έπειτα ήρθε ο εκσυγχρονισμός κι έγινε Εκπαιδευτικός.
    Αργότερα ήρθε ο διεθνισμός και επιτέλους έγινε ΔΗΜΟΣΙΟΣ ΥΠΑΛΛΗΛΟΣ.

    Παλιά υπήρχε ο Επιθεωρητής όπου κουτσά στραβά, έκανε ενός είδους αξιολόγηση για την πρόοδο των μαθητών και την κατάρτηση των Διδασκάλων.
    Έπειτα ήρθε ο εκσυγχρονισμός που φρόντισε μέσω των "ανθρωπίνων δικαιωμάτων" των μαθητών, καθώς και των πολιτικών ελευθεριών των κομματόσκυλων μέσω διαστρεβλωμένου συνδικαλισμού, να πάρουν τα ηνία προς την κατιούσα. Έτσι τα σχολικά και πανεπιστημιακά ιδρύματα, δεν είχαν να ζηλέψουν τίποτε ακόμη και από τα πιο οργανωμένα γραφεία κομμάτων.

    Παλιά υπήρχε η τιμωρία (ορώ, επιβλέπω την τιμή, την αξιοπρέπεια) του μαθητή.
    Η πρόοδος και θολοκουλτούρα έφερε την ατιμωρησία, την ασυδοσία.
    Αποτέλεσμα; Όχι μόνο δεν μπορούν οι Δημόσιοι Υπάλληλοι να κάνουν κουμάντο στην τάξη τους, αλλά αποποιούνται και όποια ευθύνη για λύση του φαινομένου.

    Οι γονείς από την άλλη, προστρέχουν σε ειδικούς για το πώς θα γίνουν γονείς.
    Δηλαδή να προσφέρουν στα παιδιά τους αγάπη, στοργή και μέτρο.
    Κατάντισαν τα ένστικα του γονέα, να παιρνούν από τον Προκρούστη των "political correct" ειδημόνων.

    Μετά ήρθαν οι feme-vegan που κυνηγούν και αφορίζουν τα κοκόρια γιατί βιάζουν τις κότες.

    Υ.γ. Όλοι ξέρουν για την κατάντια, αλλά ποιούν την νήσσαν.
    Άλλωστε η Ευθύνη είναι γνωστό ότι προκαλεί ενός είδους ανατριχίλα.
    Κάτι σαν τσουτσούριασμα ένα πράμα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. 1)Το πρόβλημα δεν είναι μόνο ελληνικό. Πχ στο Παρίσι, σε ένα από τα καλύτερα Λύκεια, (όπως πχ η Ευαγγελική ή το Βαρβάκειο) οι μαθητές "κάνουν τόσα ορθογραφικά λάθη που το κείμενο είναι ακατανόητο" γράφει έκθεση επιθεωρητή,σύμφωνα με γαλλικά ιστολόγια.
    2) Από όσο θυμάμαι τον εαυτό μου στην Ελλάδα δεν κυβερνούσε η αριστερά εκτός της τελευταίας τετραετίας. Αντιθέτως με μικρές εξαιρέσεις οι διανοούμενοι και γενικώς μορφωμένοι βρίσκονταν στα αριστερά. με μικρές αλλά φωτεινές εξαιρέσεις όπως ο Σεφέρης, ο Κανελλόπουλος και ο Τσάτσος, για να μείνουμε στα Γράμματα.
    3. Αν λοιπόν εξακολουθούμε να κομματικοποιούμε και να αποδίδουμε τηνκακομοιριά μας εκεί που δεν υπάρχει τότε είμαστε άξιοι της μοιρας μας. Προσοχή, δεν αποδίδω σκοταδισμό στη Δεξιά,ούτε σε άλλον. Κα΄τι τέτοιο θα απαιτούσε μεγάλη συζήτηση. Πάντως γεγονός είναι ότι η βενιζελική (και όχι ή βασιλική) αστική τάξη ανάδειξε μεγάλες μορφές στη διανόηση και γενικώς στην Παιδεία.
    4)Η πτώση της κλασσικής Παιδείας και συνεπώς του σκεπτόμενου ανθρώπου οφείλεται στην τάση να κυριαρχήσει η τεχνολογία που κλείνει τα άτομα στον εαυτο τους. Δεν χρειάζεται να ξέρεις αρχαίους και σύγχρονους για να "κουμαντάρεις" τα μπιχλιμπίδια της τεχνολογίας, τα πολύ χρήσιμα αλλωστε. Κάποιοι υποστηρίζουν ότι οι υψηλές ελίτ κατευθύνουν τους πολλούς στην τεχνολογία και τα "δικά τους παιδιά" τα προορίζοουν για τις θέσεις Διεύθυνσης και Ηγεσίας του Κόσμου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Προφανώς και δεν κυβέρνησε μόνο μια τετραετία η αριστερά ,οι σοσιαλιστές ΕΙΝΑΙ ΑΡΙΣΤΕΡΑ και κυβερνούν εδώ και δεκαετιες , ΕΙΔΙΚΑ ΣΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ.Δεν έχετε παρά να δείτε τα ποσοστά των αριστερων κομματων στις αντίστοιχες συνδικαλιστικές εκλογές.

      Στον καλλιτεχνικό χώρο δε η αριστερά κυβερνούσε και επί επταετίας...

      Ο Βενιζέλος και η αντίστοιχη αστική τάξη ΔΕΝ ηταν σοσιαλιστές, ούτε προφανώς ακολουθούσαν σοσιαλιστικές ιδεοληψίες περί εθνους, θρησκειας, κράτους , οικονομίας κλπ...

      Διαγραφή

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.

- Παρακαλούμε στα σχόλια σας να χρησιμοποιείτε ένα όνομα ή ψευδώνυμο ( Σχόλια από Unknown θα διαγράφονται ).
- Παρακαλούμε να μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα στη σύνταξη των σχολίων σας.