21/10/19

Ψάχνουν για απάντηση οι Τούρκοι μετά τον αιφνιδιασμό που δέχτηκαν από τις πτήσεις των F-16 στην Κύπρο

Αεροσκάφη F-16 Block 50 από τη Σμηναρχία της Λήμνου και F-16 Block 52 Advance από τη Σμηναρχία Μάχης της Σκύρου μόλις έπεσε το σκοτάδι, μετά τις 20:00 το απόγευμα της Πέμπτης, απογειώθηκαν για να κυνηγήσουν και να διώξουν ξανά τους Τούρκους εισβολείς από τον Εθνικό Εναέριο Χώρο.  
Η νυχτερινή εμφάνιση έξι τουρκικών F-16 C/D Block 40 της 161 Μοίρας «Νυχτερίδα» από την αεροπορική βάση της «Bandirma» ήταν ίσως μία εκ των τελευταίων «απόνερων» που καταγράφονται στην τουρκική παραβατικότητα την Πέμπτη που μας πέρασε. Ο σχηματισμός των έξι τουρκικών αεροσκαφών εισέβαλε στο FIR Αθηνών στ’ ανοιχτά της Λήμνου και πήρε νότια πορεία. F-16 Βlock 52 σε επιφυλακή στο selter με ετοιμότητα των 2’ λεπτών.Το scramble στη Λήμνο ήταν αναμενόμενο, με τα «50άρια» ν’ απογειώνονται σε λιγότερο από πέντε λεπτά. Ταυτόχρονα το Αρχηγείο Τακτικής Αεροπορίας στη Λάρισα έδωσε εντολή ν’ απογειωθεί και η Σκύρος.  
Τα συνολικά δέκα αεροσκάφη βρέθηκαν σε νυχτερινή αναχαίτιση, με τα τουρκικά ν’ αποχωρούν προς τη χώρα τους νότια από τη Χίο, στο μέσο με τη Σάμο.  
Είχαν προηγηθεί υπερπτήσεις σε πολύ μεγάλο ύψος, των 28.000 ποδών, και παραβιάσεις του FIR Αθηνών, ενώ έγιναν και τέσσερις αερομαχίες.  
Αυτή ήταν η συνολική «συγκομιδή» του εκνευρισμού που δημιουργήθηκε στις τάξεις της Πολεμικής Αεροπορίας της γείτονος, μετά τον απόλυτο αιφνιδιασμό που επετεύχθη από τα F-16 Block 52 plus της 340 Μοίρας «Αλεπού», που πήραν μέρος στην άσκηση της Εθνικής Φρουράς «Ατσάλινο Βέλος».  
Όμως δεν ήταν μόνο το ξαφνικό των ελληνικών F-16, διότι η τουρκική αεράμυνα εμφανίστηκε απόλυτα «διάτρητη» και σε μια στιγμή που η χώρα τους υποτίθεται πως βρίσκεται σε εμπόλεμη κατάσταση, όχι βέβαια απέναντι σε τακτικό, οργανωμένο στρατό. 

Δεν είδαν ούτε το C-130 οι Τούρκοι…  
Ο αιφνιδιασμός ωστόσο, σύμφωνα με ανώτατες πηγές από την Πολεμική Αεροπορία, δεν ήταν επίτευγμα μόνο των F-16 από την 340 Μοίρα. Είχε προηγηθεί η πολύ πρωινή πτήση του C-130 Hercules από την 356 Μοίρα Τακτικών Μεταφορών, που πριν προσεγγίσει τη Ρόδο έστριψε με πορεία προς την Κρήτη, γεγονός που «κοίμισε» τους ελεγκτές αεράμυνας της Τουρκικής Πολεμικής Αεροπορίας. Απ’ εκεί το μεταγωγικό αεροσκάφος «χαμήλωσε» αρκετά, οι πιλότοι εκμεταλλεύτηκαν το ανάγλυφο των νησιών και ο Ηρακλής προσγειώθηκε στη Λάρνακα, χωρίς καν να δεχτεί τη γνωστή «λεκτική παρενόχληση» των τουρκικών ραντάρ.  
Ούτε καν το C-130 δεν αντιλήφθηκαν τα τουρκικά ραντάρ ότι προσεγγίζει την Κύπρο κι αυτό ήταν αποτέλεσμα σχεδιασμού και εμπειρίας ιπταμένων και επιτελικών της Πολεμικής Αεροπορίας.  
Στη συνέχεια ακολούθησαν τα τρία F-16 Block 52 plus από τη Σούδα, που αντί για σχηματισμό, περισσότερο έμοιαζαν σαν μια γροθιά στην οθόνη του ραντάρ.  
Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές τα ελληνικά μαχητικά, όπως και το μεταγωγικό C-130, πέρασαν σε σχετικά κοντινή απόσταση από το πλωτό γεωτρύπανο «Yavuz» που συνοδεύεται από πολεμικά πλοία. 
Απ’ ό,τι φάνηκε κι εκεί, στις τουρκικές φρεγάτες, ουδείς έβλεπε τις οθόνες των ραντάρ τους, ώστε να καταλάβουν ότι κάτι προσεγγίζει την περιοχή με μεγάλη ταχύτητα. 
Πάντως το γεγονός ότι τα αεροσκάφη επιφυλακής της Τουρκίας απογειώθηκαν από την Bandirma που βρίσκεται εκατοντάδες μίλια μακριά και πέρασαν πάνω απ’ όλη σχεδόν την ενδοχώρα για να προλάβουν έστω την «αναγνώριση» των ελληνικών F-16, λέει πολλά στους Έλληνες αεροπόρους…  
Επιπλέον όταν βγήκαν στο νοτιοανατολικό Αιγαίο τα F-16 C/D Block 40 από την 162 Μοίρα της Τουρκίας, εκτός του ότι δεν κατάφεραν να δουν ούτε καν στα ραντάρ τους στόχους για τους οποίους απογειώθηκαν, βρέθηκαν στη δυσάρεστη θέση να διασταυρωθούν με τα ελληνικά φτερά, που είχαν στήσει καρτέρι στον ελληνικό ουρανό…

Πηγή: hellasjournal.com

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.

- Παρακαλούμε στα σχόλια σας να χρησιμοποιείτε ένα όνομα ή ψευδώνυμο ( Σχόλια από Unknown θα διαγράφονται ).
- Παρακαλούμε να μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα στη σύνταξη των σχολίων σας.