tag:blogger.com,1999:blog-7433980476685836622.post2481197143410411657..comments2023-10-31T17:11:36.360+02:00Comments on Ινφογνώμων Πολιτικά: Θεοδόσης Τάσιος: Η καλή Παιδεία είναι θέμα εθνικής επιβίωσηςΔιαχειριστήςhttp://www.blogger.com/profile/18338156166079529437noreply@blogger.comBlogger5125tag:blogger.com,1999:blog-7433980476685836622.post-61760179775582429192015-12-29T22:54:26.109+02:002015-12-29T22:54:26.109+02:00Για να είναι πληρέστερες οι δύο προηγούμενες αναρτ...Για να είναι πληρέστερες οι δύο προηγούμενες αναρτήσεις προσθέτω ότι στην ίδια σελίδα του ίδιου βιβλίου συνεχίζω ως εξής παραθέτοντας τον Κονδύλη<br />Η ανάλωση μεγάλων ταλέντων τα νεότερα χρόνια –διαστροφή που συνεχίζεται μέχρι τις μέρες μας και που έχει ήδη διαφθείρει τη Διεθνή Θεωρία– προκειμένου να αποδείξουν ότι ο άνθρωπος είναι ευθύγραμμα φυσικό φαινόμενο δεν είναι χρήσιμος οδηγός για την ανάπτυξη των διεθνών σπουδών. Όσον αφορά αυτή ακριβώς την πτυχή, όπως και για πολλά άλλα ζητήματα, ο Παναγιώτης Κονδύλης θέτει τη συζήτηση στην ορθή βάση όταν γράφει πως οι πραγματιστές-φιλελεύθεροι <br /><br />«δεν είναι σε θέση να αντιληφθούν την απτή χρησιμότητα των “μεταφυσικών” κατασκευών μέσα στον κοινωνικό αγώνα για ισχύ. Ίσως να είναι “καθ’ αυτό” (διάβαζε: από τη σκοπιά φιλελεύθερων ωφελιμιστικών αντιλήψεων) αδιάφορο ποια ιδέα περί Θεού πρεσβεύει κάποιος, ωστόσο η πρακτική διαφορά γίνεται τεράστια αν υπάρχουν άνθρωποι οι οποίοι για την ιδέα τους περί Θεού είναι πρόθυμοι να πεθάνουν ή να σκοτώσουν, αφού συνδέουν μαζί της τη δική τους ταυτότητα» (1991, σ. 106). <br /><br />Και σε άλλο σημείο …<br />… Ασκώντας κριτική στην διεθνιστική ροπή των φιλελεύθερων οικονομολόγων ο Κονδύλης έγραψε: «αφού οι πόλεμοι δεν έχουν μονοσήμαντη αιτία, δεν είναι ούτε δυνατό να εξαλειφτούν μέσω της εύρεσης και της εξουδετέρωσης αιτίας τους, έτσι όπως γίνεται, λ.χ. με μια ιάσιμη αρρώστια. Καταλαμβαίνουμε έτσι γιατί οι φιλελεύθεροι πολιτικοί και οικονομολόγοι, οι οποίοι παρά τις συνεχείς έμπρακτες διαψεύσεις των τριών τελευταίων αιώνων, εξακολουθούν να διατείνονται ότι το εμπόριο θα υποκαταστήσει τον πόλεμο, υποπίπτουν σ’ ένα τεράστιο λογικό και ιστορικό σφάλμα. Μόνον όποιος ενστερνίζεται ένα οικονομιστικό ντετερμινισμό, δηλαδή μόνο όποιος αποδίδει τους πολέμους σε οικουμενικούς ανταγωνισμούς και μόνον, δικαιούται λογικά να πιστεύει ότι η οικονομική συνεργασία θα καταργήσει τους πολέμους. Στο κρίσιμο αυτό σημείο, όπως και σε άλλα ακόμη, ο οικονομικός φιλελευθερισμός δεν είναι τίποτα άλλο παρά χυδαίος μαρξισμός με αντεστραμμένα πρόσημα». Θεωρία του Πολέμου (Θεμέλιο 1996) σ. 366<br />Panayiotis Ifestoshttps://www.blogger.com/profile/07620819568325924352noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7433980476685836622.post-30556653354642138122015-12-29T22:14:13.295+02:002015-12-29T22:14:13.295+02:00Απόσπασμα από το βιβλίο https://www.facebook.com/d...Απόσπασμα από το βιβλίο https://www.facebook.com/diethneis.sxeseis.ifestos <br /><br />Διατρέχοντας τα έργα του Ομήρου, του Αριστοτέλη, του Πλάτωνα, κάποιο ποίημα του 6ου ή του 15ου αιώνα στην Ιταλία ή στη Μεγάλη Βρετανία, κάποια ανάμνηση ενός ταξιδιώτη στην Ιαπωνία, κάποια ομιλία οποιουδήποτε αμερικανού προέδρου από το 1776 μέχρι τις μέρες μας, κάποια συζήτηση σε οποιαδήποτε λαϊκή γειτονιά μεταξύ απλών ανθρώπων σε οποιαδήποτε ιστορική στιγμή ή σε κάποιο ταξίδι σε μια όαση της ερήμου της Σαχάρας για να διαπιστώσει το γεγονός ότι τόσο η φύση όσο και η μεταφυσική διαδραματίζουν καθοριστικό ρόλο στη διαμόρφωση των ηθικοκανονιστικών συστημάτων των συλλογικών οντοτήτων. Η ανάλωση μεγάλων ταλέντων τα νεότερα χρόνια –διαστροφή που συνεχίζεται μέχρι τις μέρες μας και που έχει ήδη διαφθείρει τη Διεθνή Θεωρία– προκειμένου να αποδείξουν ότι ο άνθρωπος είναι ευθύγραμμα φυσικό φαινόμενο δεν είναι χρήσιμος οδηγός για την ανάπτυξη των διεθνών σπουδών160. <br /><br />Σημ160σελ160 Ο Μπέρτραντ Ράσελ, […]υπό το πρίσμα των θεωρήσεων της πιο ακραίας αθεϊστικής και φυσιοκρατικής πτέρυγας του Διαφωτισμού, καταπολεμά κάθε μεταφυσική πίστη ή έποψη ως αναχρονιστική και εντάσσει ολοκληρωτικά τον άνθρωπο στη φυσική νομοτέλεια. Η επιφυλακτικότητα αναφορικά με αυτές τις θεωρήσεις δεν σχετίζεται κατ’ ανάγκην με το ζήτημα της μεταφυσικής πίστης (ως προς το οποίο ο καθένας δύναται να διατηρεί τις προσωπικές του απόψεις), αλλά με την επιπολαιότητα με την οποία αντιμετωπίζεται το γεγονός πως, όπως μόλις τονίστηκε, σ’ όλες τις ιστορικές στιγμές και σ’ όλες τις εκφάνσεις του ανθρώπινου βίου η συντριπτική πλειοψηφία των ανθρώπων πιστεύει στην ύπαρξη Θεού. Άλλο πράγμα είναι να προσπαθείς να πείσεις (όπως π.χ. ο Μπέρτραντ Ράσελ) ότι όσοι πιστεύουν στον Θεό είναι περίπου ηλίθιοι (αξιώνοντας πως το κείμενό σου συνιστά επιστημονική ανάλυση και όχι έκφραση προσωπικής γνώμης) και άλλο πράγμα, ανεξάρτητα από το κατά πόσο πιστεύεις στον θεό ή όχι, να εξετάσεις το θέμα της πίστης ως αέναο φιλοσοφικό ζήτημα και ως κύριο διαμορφωτικό παράγοντα των ανθρώπινων συλλογικών οντοτήτων. Το γεγονός πως συμπυκνωμένες ανοησίες (όπως αυτές του Μπέρτραντ Ράσελ, βλ., για παράδειγμα, το Μετά τη Γνώση, εκδόσεις Αρσενίδης, Αθήνα: 1963) βραβεύονται με Νόμπελ κάνει ορατή –ακόμη και από έναν μη φιλόσοφο ή μη έμπρακτα θρησκευόμενο όπως ο υπογράφων– την παρακμή της δυτικής σκέψης στον στίβο της πολιτικής θεωρίας και καθιστά βάσιμη τη θέση του Χρήστου Γιανναρά (1998, σ. 47) ότι, αν και η νεωτερική εξατομίκευση του ανθρώπου συνιστά πρόοδο σε σύγκριση με τον Μεσαίωνα, είναι εντούτοις, αν συγκριθεί με το προηγούμενο της αρχαιοελληνικής πολιτικής και της προσωποκεντρικής ελληνοχριστιανικής ανθρωπολογίας, οπισθοδρόμηση σε στάδιο προπολιτικό.<br />Panayiotis Ifestoshttps://www.blogger.com/profile/07620819568325924352noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7433980476685836622.post-49614098671303054712015-12-29T22:00:59.002+02:002015-12-29T22:00:59.002+02:00Είναι ένα πράγμα η ηθικολογία και άλλο η επιστημον...Είναι ένα πράγμα η ηθικολογία και άλλο η επιστημονική ανάλυση των προσανατολισμών, των δομών και των προϋποθέσεων. Οι προσανατολισμοί δείχνουν αν κατευθυνόμαστε προς την Ιθάκη, οι δομές εάν είμαστε στα σύννεφα ή επίγεια και οι προϋποθέσεις αν προκαλούμε τον Ποσειδώνα ή εάν εισερχόμαστε στα σπήλαια των Κυκλώπων ή αν λοξοδρομούμε προς τις (ιδεολογικές) Σειρήνες.<br /><br />Με όλο τον σεβασμό στον εκλεκτό αρχαιότερο συνάδελφο ο λόγος του δείχνει και το πρόβλημά μας. Ακόμη ασχολείται με αριστερούς και δεξιούς. Θα ανέμενα μετά από μια τέτοια διαδρομή να είχε μια πιο καθαρή θέαση των αιτιών. <br /><br />Είναι θλιβερό επίσης ακόμη και να μνημονεύει τον Ράσσελ, ένα ιερό τέρας του μοντερνισμού. Ο οποίος δεν κατανόησε καν ότι η διαδρομή του μοντερνιστικού ιδεολογικού άρματός του είχε ροπή αντί-πνευματική (εξ ου και η πεζή και αναιτιολόγητη υλιστική του προσκόλληση – και λογικότατα οι αντί-Αριστοτελικές έμμονες ιδέες). <br /><br />Η Ελληνικότητα είναι ο πυλώνας το πολιτικού πολιτισμού και οι άξονές της είναι η δημοκρατία, η πολιτική ελευθερία και η εθνική ανεξαρτησία. Αυτά δεν είναι συμβατά με μοντερνιστές όπως ο Ράσσελ ή αριστεροδεξιές ιδεολογικές σαπουνόφουσκες δια μέσου των οποίων συνεχίζουμε να βλέπουμε το παρόν και το μέλλον. <br /><br />Τέλος, διακρίνοντας τους ευρύτερους Νέους Χρόνους από τον μοντερνισμό και τις αντί-πνευματικές-υλιστικές του προδιαγραφές, υπογραμμίζω ότι τέτοιες σκέψεις –όχι μόνο δεν είναι οι μόνες αλλά λόγω κεκτημένης ταχύτητας είναι και οι πλειοψηφούσες– αποπροσανατολίζουν από το πραγματικό πρόβλημα, δηλαδή την ανάγκη για αποφασιστική κίνηση προς μια πιο δημοκρατική κατάσταση όπου η κοινωνία δεν θα είναι έρμαιο του ξενοκρατικού συστήματος ολιγαρχών αλλά θα μπορεί να αποφασίζει η ίδια για την τύχη της. Είναι ζήτημα δημοκρατικής φοράς κίνησης και όχι επιλογής μεταξύ του ενός ή άλλου ιδεολογικού δόγματος ή απόχρωσής τους.<br /><br />Παραθέτω μερικές σύντομες παρεμβάσεις για τον πολιτικά δηλητηριώδη χαρακτήρα των μοντερνιστικών ιδεολογικών δογμάτων τα οποία, σε κάθε περίπτωση, τις τελευταίες δεκαετίες και τώρα δεν είναι τίποτα περισσότερο από μεταμφιέσεις των ηγεμονικών αξιώσεων ισχύος. Πολλοί, εν τούτοις, τις προπαγανδίζουν επιδεικνύοντας αβάστακτη επιπολαιότητα.<br /><br /><br />• ΙΔΕΟΛΟΓΙΚΈΣ ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ ΤΟΥ ΜΟΝΤΕΡΝΙΣΜΟΎ ΚΑΙ Η ΚΑΤΆΛΗΞΉ ΤΟΥ: ΚΑΤΕΞΟΥΣΙΑΣΜΟΣ ΚΕΡΔΟΣΚΟΠΩΝ,ΤΟΚΟΓΛΥΦΩΝ ΚΑΙ ΤΕΧΝΟΚΡΑΤΩΝ http://wp.me/p3OqMa-138<br /><br />• Η ΜΕΓΑΛΗ ΚΟΝΔΥΛΕΙΑ ΕΙΚΟΝΑ ΤΗΣ ΑΝΤΙΜΕΤΑΦΥΣΙΚΗΣ ΠΑΛΗΣ ΠΟΥ ΠΑΓΙΔΕΥΣΕ ΤΗ ΜΟΝΤΕΡΝΑ ΣΚΕΨΗ ΚΑΙ ΟΔΗΓΗΣΕ ΣΤΟΝ ΜΕΤΑΜΟΝΤΕΡΝΙΣΜΟ http://wp.me/p3OlPy-ZB <br /><br />• Μοντερνισμός, το ιδεολογικό φαινόμενο και η μεταμοντέρνα διολίσθηση προς τα ανθρωπολογικά Σόδομα και Γόμορρα. http://wp.me/p3OlPy-Zv <br /><br />• Π. Ήφαιστος, ΤΑ ΜΕΤΑΜΟΝΤΕΡΝΑ ΣΟΔΟΜΑ ΚΑΙ ΓΟΜΟΡΡΑ, Η «ΚΟΣΜΟΘΕΩΡΙΑ ΤΩΝ ΕΘΝΩΝ» και συνθήκες που την κατεδαφίζουν. http://wp.me/p3OlPy-1bQ - http://wp.me/p3OqMa-15l <br />Panayiotis Ifestoshttps://www.blogger.com/profile/07620819568325924352noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7433980476685836622.post-4184084487519620162015-12-29T21:50:02.485+02:002015-12-29T21:50:02.485+02:00Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7433980476685836622.post-88010826908219063052015-12-29T16:06:53.727+02:002015-12-29T16:06:53.727+02:00Ενα μονο θα πω . Γι αυτα ολα καποιοι παιρνουν αποφ...Ενα μονο θα πω . Γι αυτα ολα καποιοι παιρνουν αποφασεις , παρτε τις αποφασεις και εαν αντιδρασει ο λαος τοτε θα πω πως ψταιει ο λαος , αν δεν αντιδρασει ειναι καθαρα η ευθυνη δικη σας !!!!!!NIKOShttps://www.blogger.com/profile/08765401411500480187noreply@blogger.com