tag:blogger.com,1999:blog-7433980476685836622.post5298272461454162890..comments2023-10-31T17:11:36.360+02:00Comments on Ινφογνώμων Πολιτικά: Η αεροπορία μας... μετακομίζει στην ΠάφοΔιαχειριστήςhttp://www.blogger.com/profile/18338156166079529437noreply@blogger.comBlogger3125tag:blogger.com,1999:blog-7433980476685836622.post-66677528273133704102010-04-28T08:01:37.787+03:002010-04-28T08:01:37.787+03:00Το θέμα είναι καθαρά πολιτικό και οικονομικό. Άς θ...Το θέμα είναι καθαρά πολιτικό και οικονομικό. Άς θυμηθούμε τι έγινε με την υπόθεση της εγκατάστασης των Κ/Β Ε/Α S-300 PMU1 στην Κύπρο το 1998. Λόγω βεληνεκούς 150 χλμ των εν λόγω Κ/Β Ε/Α, η προπαγάνδα έγινε ότι δήθεν απειλούσαν τις... Τουρκικές ακτές και ότι μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν και ως βαλλιστικά βλήματα Ε/Ε. Συνεπώς, η παρουσία μίας μικρής Κυπριακής αεροπορίας με δυνατότητες προσβολής στόχων στα Τουρκικά παράλια και στην Τουρκική ενδοχώρα αποτελεί έναν προπαγανδιστικό πολιτικό φραγμό που τόσο η Κυπριακή όσο και η Ελληνική κυβ. δεν θέλουν να υπερπηδήσουν.<br /><br />Το αρχικό κι ετήσιο λειτουργικό κόστος της ανάπτυξης μίας Κυπριακής μοίρας 16-18 μαχητικών Α/Φ στην Μεγαλόνησο δεν είναι υποφερτό γιά τον Κυπριακό αμυντικό προϋπολογισμό. Παράδειγμα, η Ρωσία προσέφερε τελείως ΔΩΡΕΑΝ έναν αριθμό μαχητικών Α/Φ MiG-29 στον Λίβανο. Ο Λίβανος στερείται δικής του αεροπορικής δύναμης αλλά αρνήθηκε την Ρωσική προσφορά και αντίθετα προτιμά την απόκτηση Ρωσικών επιθετικών ελικοπτέρων. Χαρακτηριστικά, στο 2008-2009 η Λιβανική ΠΑ κατάφερε κυριολεκτικά ν' αναστήσει 3-4 αποθηκευμένα μαχητικά Α/Φ HAWKER HUNTER Αγγλικής κατασκευής τεχνολογίας τέλους δεκαετίας του '50. Αντίστοιχα, η Κυπριακή ΕΦ έχει επιτακτική ανάγκη απόκτησης ενός συστήματος Κ/Β Ε/Α μέσου-μακρού βεληνεκούς.<br /><br />Η Ελλάδα θα μπορούσε να μεταβιβάσει στην Κύπρο (με Γαλλική άδεια) τα πλεονασματικά DASSAULT MIRAGE F1CG τα οποία συνταξιοδοτήθηκαν από την Ελληνική ΠΑ όπως είχε κάνει και με την μεταβίβαση των Γαλλικής κατασκευής αρμάτων μάχης ΑΜΧ-30 τα οποία ακόμα υπηρετούν με την Κυπριακή ΕΦ. Δυστυχώς, αυτά τα θέματα θέλουν δουλειά και πολιτική βούληση. Αλλά μιάς και μονομερώς αποφασίσθηκε η αποδυνάμωση του πάλαι πότε Ενιαίου Αμυντικού Δόγματος, προτιμούμε να έχουμε τα Mirage F1CG ως μουσειακά εκθέματα.<br /><br />Σε περιπτώσεις έντασης, ακόμα και στο έδαφος της Κύπρου φίλια πολεμικά Α/Φ μπορεί να κάνουν την κατάλληλη διασπορά και να είναι σε κατάσταση επιφυλακής. Χαρακτηριστικά, παρά την ξαφνική εισβολή του Κουβέϊτ το 1990 από τις Ιρακινές δυνάμεις του Σαντάμ, η μικρή ΠΑ του Κουβέϊτ δεν καταστράφηκε επί του εδάφους παρά το γεγονός ότι ΔΕΝ ήταν σε επιφυλακή. Κουβετιανά Α/Φ Α-4 Skyhawk κατέφυγαν σε εθνικές οδούς, ενήργησαν βομβαρδισμούς Ιρακινών μηχανοκινήτων φαλάγγων, και διέφυγαν μετέπειτα στην Σ. Αραβία. Κουβετιανά Mirage F1C κατάφεραν να διαφύγουν στην Σ. Αραβία ενώ η βάση τους ήταν υπό τα πυρά Ιρακινού πυροβολικού.<br /><br />Λάμπρος Ε.Π. - εν Η.Π.Α. μετανάστης<br />28-4-2010, τοπική ώρα 01:00<br />Ώρα Ελλάδος 08:00Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7433980476685836622.post-58387634185661782992010-04-27T22:55:07.437+03:002010-04-27T22:55:07.437+03:00Δεν του πουλάν οι Αμερικάνοι, και λογικά δεν επιτρ...Δεν του πουλάν οι Αμερικάνοι, και λογικά δεν επιτρέπεουν να τους πουλάν και οι Γάλλοι. Για ρωσικά αεροπλάνα ίσως να υπάρχει θέμα συμβατότητας(αν και όλα ρώσικα τα έχουν τεσπα) Βέβαια , λόγω του εξαιρετικά μικρού βάθους τις Κυπριακής άμυνας σε περίπτωση επίθεσης ούτε να βάλουν μπροστά τους κινητήρες δεν θα προλάβουν. Τουλάχιστον τα ελικόπτερα διασκορπίζονται και κρύβονται. Τα αεροπλάνα απαιτούν διάδρομο οπότε δεν μπορύν να διασπαρούν πουθενα.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7433980476685836622.post-50728007342865420652010-04-27T21:08:35.562+03:002010-04-27T21:08:35.562+03:00η απορία μου ήταν πάντα γιατί οι Κύπριοι δεν αγορα...η απορία μου ήταν πάντα γιατί οι Κύπριοι δεν αγορασαν πολεμικά αεροσκάφη έστω ολίγα.Anonymousnoreply@blogger.com