13/9/15

Η "κατάληψη" της λειτουργίας της Δημοκρατίας

(Η ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΗ ΥΠΟΣΤΑΣΗ ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΙΚΟΥ ΑΤΟΠΗΜΑΤΟΣ... ΚΑΙ ΝΟΜΙΚΕΣ ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ ΤΗΣ)
το Νέστορα Νικηφορίδη 

Μέ φορμή τό ρθρο "Κωνσταντοπούλου: Πολιτικές μεστόχο την υπερχρέωση της χώρας" της 6-9-2015...

Επε λοιπόν   κα Ζωή Κωνσταντοπούλου:  "...η Βουλή διαλύθηκε απροειδοποίητα προκειμένου να εξασφαλισθεί μία πιο “σταθερή πλειοψηφία” που θα εφαρμόσει τα μέτρα που ο λαός καταψήφισε".  

ΑΥΤΟ,  μως,  ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ, ΑΛΛΑ, ΕΙΝΑΙ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΗ ΥΠΟΣΤΑΣΗ ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΙΚΟΥ ΑΤΟΠΗΜΑΤΟΣ ΚΑΙ ΙΣΩΣ ΚΑΙ ΠΟΙΝΙΚΟΥ ΑΔΙΚΗΜΑΤΟΣ ΑΠΟ ΤΑ ΒΑΡΥΤΕΡΑ:
Διότι, ΥΠΗΡΞΕ ΠΑΡΑΒΙΑΣΗ ΤΟΥ ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΟΣ, ΤΟ ΟΠΟΊΟ ΠΡΟΒΛΕΠΕΙ ΤΕΤΡΑΕΤΗ ΘΗΤΕΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ  ΒΟΥΛΗ, ΚΑΘΩΣ ΚΑΙ ΠΛΗΡΗΣ ΑΛΛΟΙΩΣΗ ΤΟΥ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΟΥ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΕΥΜΑΤΟΣ.
Καθ' σον, ΔΕΝ ΥΠΗΡΞΕ ΑΠΟΦΑΣΗ ΤΗΣ ΒΟΥΛΗΣ ΕΠΙ ΠΡΟΤΑΣΕΩΣ ΔΥΣΠΙΣΤΙΑΣ ΚΑΤΑ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΕΩΣ,  ΑΡΑ ΠΑΡΑΙΤΗΘΗΚΕ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΠΟΥ ΕΙΧΕ ΤΗΝ ΕΜΠΙΣΤΟΣΥΝΗ ΤΗΣ ΠΛΕΙΟΨΗΦΙΑΣ ΤΗΣ ΒΟΥΛΗΣ (!): Ετε ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΗΣ πλειοψηφίας για την εφαρμογή του νέου Μνημονίου, ετε ΤΥΠΙΚΗΣ ΚΑΙ ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΗΣ πλειοψηφίας γιά τήν παγκίστρωση πό Μνημόνια (μέ προ-υπάρχουσα τήν ψφο μπιστοσύνης).
Καί ντί Πρωθυπουργός νά διαλέξ μέ ποιά πλειοψηφία ΤΗΣ ΒΟΥΛΗΣ θέλει νά κυβερνήσ, παραιτήθηκε μαζί μέ τήν Κυβέρνηση παραβιάζοντας εθέως τό Σύνταγμα, καί  ζητώντας κλογές!  ΔΗΛΑΔΗ ΕΙΧΕΙΡΗΘΗΚΕ ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΟΥ ΚΑΝΟΝΟΣ ΠΕΡΙ ΤΕΤΡΑΕΤΟΥΣ ΘΗΤΕΙΑΣ ΤΗΣ ΒΟΥΛΗΣ ΕΝ ΟΣΩ ΥΠΑΡΧΕΙ ΤΥΠΙΚΩΣ ΨΗΦΟΣ ΕΜΠΙΣΤΟΣΥΝΗΣ, Η ΟΠΟΙΑ ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ - ς μή φειλε - ΕΓΙΝΕ ΔΕΚΤΗ ΑΠΟ ΤΟΝ ΠΡΟΕΔΡΟ ΤΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ!
  κανόνας ατός ΠΕΡΙ ΤΕΤΡΑΕΤΟΥΣ ΘΗΤΕΙΑΣ ΤΗΣ ΒΟΥΛΗΣ -  φυσικά ξαιρεται πό τόν κανόνα τς τεραετίας, περίπτωση πού πέφτει μία Κυβέρνηση διότι παυσε νά χαίρ τς μπιστοσύνης τς Βουλς - πιδεχόταν κατά τα λοιπά, ς ΜΟΝΗ ξαίρεση , τήν ξς  ΕΥΛΟΓΗ συνταγματική πρακτική:  τι δηλαδή, κατά τό τελευταο τος τς θητείας τς Βουλς, καί προκειμένου νά ληφθον ρισμένα σοβαρά μέτρα ποφάσεις,  πού μία κυβέρνηση εκλεγεσα πρό τριν ετν καί μέ σύντομη μερομηνία λήξεως δέν θά μποροσε νά λάβ, νά γίνεται ΔΕΚΤΟ ΑΠΟ ΤΟΝ ΠΡΟΕΔΡΟ ΤΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ , τό ΑΙΤΗΜΑ ΤΟΥ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΥ γιά διενέργεια κλογν ΛΙΓΟ νωρίτερα, ντός το τετάρτου δηλαδή τους, γιά "λόγους σπουδαίου θνικο  συμφέροντος", καί προκειμένου νά νανεωθ, νά μήν νανεωθ, λαϊκή ντολή πρός τόν Πρωθυπουργό καί τό κόμμα του.
ΚΑΤΑ ΤΟ ΣΥΝΤΑΓΜΑ ΕΙΝΑΙ ΑΔΙΑΝΟΗΤΟ, ΚΑΙ συνιστ ΕΥΘΕΙΑ ΠΑΡΑΒΙΑΣΗ ΤΟΥ, τό νά διαλύεται Βουλή πολύ πρό τς λήξεως τς τετρετίας, διότι  Ο ΕΧΩΝ ΤΗΝ ΨΗΦΟ ΕΜΠΙΣΤΟΣΥΝΗΣ ΤΗΣ ΒΟΥΛΗΣ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΣ ρνεται (ΓΙΑ ΟΠΟΙΟΔΗΠΟΤΕ ΛΟΓΟ!) νά νταποκριθ στά ΑΝΕΙΛΗΜΜΕΝΑ καθήκοντά του καί παραιτεται-ζητώντας-κλογές, δέ ΕΧΟΥΣΑ ΤΗΝ ΕΜΠΙΣΤΟΣΥΝΗ ΤΗΣ ΒΟΥΛΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΤΟΥ τόν κολουθε στήν παραίτηση!
άν πλς παραιτετο, πολύ πλ, Βουλή θά ξέλεγε κάποιον λλον Πρωθυπουργό. μοίως θά ξέλεγε μία λλη Κυβέρνηση, άν λοι ο πουργοί πίσης παραιτονταν. λλο τό προσωπικό δικαίωμα παραιτήσεως το Πρωθυπουργο καί τν πουργν μις Κυβερνήσεως, ΚΑΙ ΑΛΛΟ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΕΓΙΝΕ:
ΑΥΤΟΙ, ΔΕΝ ΠΑΡΑΙΤΗΘΗΚΑΝ ΑΠΛΩΣ, ΑΛΛΑ ΠΑΡΑΙΤΗΣΑΝ ΟΛΟΚΛΗΡΗ ΤΗΝ ΒΟΥΛΗ ΠΡΙΝ ΤΗΝ ΩΡΑ ΤΗΣ, ΖΗΤΩΝΤΑΣ ΜΑΛΙΣΤΑ ΤΗΝ ΣΥΝΤΟΜΗ ΕΚΛΟΓΗ ΑΛΛΗΣ ΒΟΥΛΗΣ!
 Δηλαδή "παραίτησαν" καί τούς λλους βουλευτές, ζητώντας νά γίνουν μέσως κλογές γιά νά προκύψει Βουλή μέ διαφορετικούς τούς ΑΛΛΟΥΣ ΒΟΥΛΕΥΤΕΣ!  
... - καί ατά γιναν δεκτά πό τόν Πρόεδρο τς Δημοκρατίας!
Στήν συνέχεια,  ταν τέθηκε τό ζήτημα συνεργασιν κομμάτων κατά τήν διαδικασία τν διερευνητικν ντολν (ο ποες εναι πρόδηλο τι κατά τόν ρχικό σχεδιασμό δέν προβλέπονταν!) ,  μάδα το Πρωθυπουργο καί τν βουλευτν του (καί τν συνεργαζομένων μέ ατούς βουλευτές λλου κόμματος), ρνήθηκαν κάθε οσιαστική λλά  καί τυπική συζήτηση, οσιαστικά παιτώντας κλογές δ καί τώρα !  Δηλαδή, πλς διευρύνθηκε κύκλος  τν συνυπευθύνων γιά τήν ΑΝΤΙΣΥΝΤΑΓΜΑΤΙΚΗ ΠΡΟΩΡΗ ΔΙΑΛΥΣΗ ΤΗΣ ΒΟΥΛΗΣ.
Καί πάλι: λλο θέμα δυνατότητα τν συγκεκριμένων βουλευτν νά παραιτηθον ς προσωπικό τους δικαίωμα, καί λλο νά μήν παραιτηθον, μένοντας βουλευτές, καί παιτώντας  μεσες κλογές, καί οσιαστικά τσι καταργώντας, μέ τήν γνώση καί συναίινεση  το Προέδρου τς Δημοκρατίας,  τούς λοιπούς βουλευτές τς ΥΠΑΡΧΟΥΣΗΣ ΒΟΥΛΗΣ, κατά παραβίαση το κανόνος περί τετραετος θητείας τς Βουλς. 
Τό Σύνταγμα, δέν προβλέπει πουθενά, τι μία πλειοψηφία στήν Βουλή δικαιοται νά καταργε διά νόμου , λλως πως, τήν φαρμογή τς Συνταγματικς διατάξεως περί τετραετος θητείας τς Βουλς  -  φυσικά ξαιρεται πό τόν κανόνα τς τετραετίας, περίπτωση πού πέφτει μία Κυβέρνηση διότι παυσε νά χαίρ τς μπιστοσύνης τς Βουλς. Τό Σύνταγμα, κατά τά λοιπά, πλς νέχεται τήν Συνταγματική πρακτική νά γίνονται κλογές κατά τό τέταρτο τος τς Βουλευτικς περιόδου, κατά τά προαναφερθέντα.
Περαιτέρω, εναι καταχρηστική (venire contra factum proprium) καί ρα ντισυνταγματική, σκηση το δημοσίου δικαιώματος ποβολς ποψηφιότητας γιά κλογή τους ς βουλευτν, τν μελν τς Βουλς καί τς Κυβερνήσεως, πού μέ τήν συμπεριφορά τους προκάλεσαν τίς πρόωρες κλογές, ντισυνταγματικς , καί κατά τόν προαναφερθέντα τρόπο. Δηλαδή, γιά νά λήξ θητεία τς Βουλς πολύ πρίν πό τήν λήξη τς τετραετίας, χωρίς νά χ πέσ μέ ψφο δυσπιστίας Κυβέρνηση, καί μέ τήν συνταγματικά παράδεκτη μέθοδο τς ς νω "θεσμικς", καί χι πλς προσωπικς,  παραιτήσεως τς Κυβερνήσεως.   

φ' σον τά τομα ατά στηρίζουν τήν ΠΡΟΩΡΗ καί ντισυνταγματική ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ τς Βουλς καί νανέωση προσώπων τς Βουλς, πως ατές μεθοδεύθηκαν μέ τήν,  ποκρουόμενη κατά τό Σύνταγμα, "θεσμική¨ παραίτηση το Πρωθυπουργο καί της Κυβερνήσεως, ρα, κατά παραβίαση το Συντάγματος ποποιήθηκαν, πρό τς λήξεως τς τετραετίας, καί τήν συνέχιση  τς δικς τους διότητας ς βουλευτν, νευ λόγου συνταγματικς πιτρεπτο.πομένως, ελογο εναι, ξίωσή τους νά πανεκλεγον ς βουλευτές, στίς κλογές πού ο διοι προκάλεσαν, νά ποκρουσθ ς  κατάχρησις δικαιώματος. Τό διο σχύει, κατά μείζονα λόγο, γιά τόν Πρωθυπουργό καί τούς πουργούς του πού παραιτήθηκαν ΠΡΟΩΡΩΣ, χωρίς νά τό προβλέπει τό Σύνταγμα, ...γιά νά προκληθον πρόωρες κλογές καί γιά νά πανεκλεγον! 

ΣΥΝΕΠΩΣ:  πρακτική συνέπεια λων ατν, πό πόψεως ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΙΚΟΥ ΔΙΚΑΙΟΥ, εναι κυρότητα τν διαταγμάτων διαλύσεως τς Βουλς καί τν κλογν στό σύνολό τους,  λλά καί (δίως στήν περίπτωση πού παρέλθει πρακτη προσθεμία προσβολς τους  μέ ατηση κυρώσεως)    κυρότητα τς συμμετοχς σέ κλογές,  καί ρα καί τς  τυχόν κ νέου κλογς, λων σων συνέπραξαν στήν προαναφερθεσα ΑΝΤΙΣΥΝΤΑΓΜΑΤΙΚΗ ΠΡΟΩΡΗ ΔΙΑΛΥΣΗ ΤΗΣ ΒΟΥΛΗΣ.
Δέν πάρχει λλος τρόπος διαφυλάξεως τς Δημοκρατίας, πό τήν μόνιμη κτροπή, κάθε λίγο καί λιγάκι, νά διενεργονται κλογές, διότι παραιτεται Κυβέρνηση κολουθούμενη πό τήν  Κυβερνητική πλειοψηφία, πού μειώθηκε στήν Βουλή, πού πρόδωσε ατά πού λεγε προεκλογικς, προκειμένου, πικαλούμενη τό χάος πού δια προκαλε μέ τήν στάση της καί τήν νάγκη διακυβερνήσεως τς χώρας, νά ποκτήσει καί νά  διατηρήσ τόν πλήρη καί οσιαστικά λοκληρωτικό λεγχο ("ΚΑΤΑΛΗΨΗ"! ) τς λειτουργίας τς Δημοκρατίας.  
Τό τι τό ζήτημα ατό δέν λέγχθηκε ΔΙΚΑΣΤΙΚΩΣ τό 2012, καί δηγηθήκαμε σέ κλογές δύο φορές, τόν Μάϊο καί τόν  ούνιο το 2012, προκειμένου νά προκύψ πονείδιστη συνταγματική κτροπή τς Κυβερνήσεως Παπαδήμου, δέν σημαίνει καί τι δέν πρέπει νά λεγχθ, καί τώρα, καί στό μέλλον.  
Μπορε τό θέμα ατό νά χ καί πολιτικές διαστάσεις, δηλαδή διαστάσεις πολιτικν σκοπιμοτήτων  καί πολιτικν παιγνίων,  λλά εναι καί να σοβαρό ΝΟΜΙΚΟ ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΙΚΟ ΖΗΤΗΜΑ, παιτεται δέ σαφής ριοθέτηση,  πέρα πό τήν ποία, τά πολιτικά παίγνια νά κυρώνονται καί νά ματαιώνονται ΔΙΚΑΣΤΙΚΩΣ χάριν τς ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΗΣ προστασίας τς Κοινοβουλευτικς Δημοκρατίας.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.

- Παρακαλούμε στα σχόλια σας να χρησιμοποιείτε ένα όνομα ή ψευδώνυμο ( Σχόλια από Unknown θα διαγράφονται ).
- Παρακαλούμε να μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα στη σύνταξη των σχολίων σας.