Η στρατιωτική
ιστορία είναι γεμάτη από γκάφες και
λάθη. Μία τέτοια περίπτωση είναι αυτή
του γερμανικού υποβρυχίου U-1206 (τύπος
VIIC). Το σκάφος καθελκύστηκε στις 16 Μαρτίου
1944 και για τα δεδομένα της εποχής του,
αποτελούσε τη τελευταία λέξη της
τεχνολογίας.
Το υποβρύχιο
είχε εκτόπισμα 800 τόνους και πλήρωμα 50
ανδρών. Είχε ειδικά σχεδιαστεί για να
μπορεί να καταδύεται σε βάθος 230 μέτρων
για να αποφεύγει τις συμμαχικές επιθέσεις
από αντιτορπιλικά και από θαλάσσιες
νάρκες. Λίγο πριν το τέλος του πολέμου,
στις 6 Απριλίου 1945, το U-1206 αναχώρησε από
το ναύσταθμο του στο Κριστιανσάντ της
Νορβηγίας, για τη πρώτη και μοναδική
αποστολή του.
Λόγω της
αποστολής του σκάφους, οι τουαλέτες
του, σχεδιάστηκαν για να λειτουργούν
χωρίς πρόβλημα στα μεγάλα βάθη.
Συγκεκριμένα διέθεταν ένα ειδικό σύστημα
αντλιών υψηλής πίεσης.
Κατά μία
εκδοχή όταν ο καπετάνιος Κάρλ-Άντολφ
Σλίτ χρησιμοποίησε τη τουαλέτα, διαπίστωσε
ότι λόγω μεγάλης… κένωσης, το σύστημα
δε δούλευε σωστά. Αμέσως κλήθηκε ένας
μηχανικός για να διορθώσει το πρόβλημα,
αλλά κατά λάθος γύρισε τη λάθος αντλία.
Κατόπιν το υποβρύχιο άρχισε να μπάζει
θαλασσινό νερό το οποίο γρήγορα έφτασε
στις μπαταρίες του πλοίου με αποτέλεσμα
να προκληθεί διάχυση τοξικών αερίων. Η
μόνη λύση ήταν το υποβρύχιο να αναδυθεί
κακήν-κακώς 10 μίλια από της ακτές της
Σκωτίας.
Αμέσως έγινε
αντιληπτό από αεροσκάφος της RAF και
δέχθηκε επίθεση. Με τέσσερις νεκρούς
ναύτες και έχοντας υποστεί ζημιές και
μη μπορώντας να καταδυθεί, ο καπετάνιος
έδωσε την εντολή για εγκατάλειψη του
πλοίου.
Όσον αφορά
το ναυάγιο του U-1206, βρισκόταν ανενόχλητο
μέχρι τα μέσα της δεκαετίας του ’70, όταν
εργάτες που κατασκεύαζαν έναν υποβρύχιο
πετρελαιαγωγό, το ανακάλυψαν σε βάθος
70 μέτρων.
Ο τύπος VIIC
αποτέλεσε τη ραχοκοκκαλιά του γερμανικού
υποβρυχιακού στόλου. Το πρώτο VIIC, μπήκε
σε υπηρεσία το 1940, και συνολικά 568
κατασκευάστηκαν από διάφορα ναυπηγεία
κατά τη διάρκεια του πολέμου, καθιστώντας
το το πιο ευρέως παραγόμενο υποβρύχιο
στην ιστορία.
Μόνο ένα
σκάφος τύπου VIIC εξακολουθεί να υπάρχει.
Το U-995 βρίσκεται στο ναυτικό μουσείο
Laboe, έξω από το Κίελο της Γερμανίας.
Το περιστατικό
του U-1206 αποτελεί μια από τις
χαρακτηριστικότερες γκάφες της
στρατιωτικής ιστορίας. Ένα πανάκριβο
και υπερσύγχρονο υποβρύχιο βυθίστηκε
μόλις 10 μέρες από την έναρξη της πρώτης
αποστολής του, λόγω μιας προβληματικής…τουαλέτας!
ΠΗΓΗ:
ptisidiastima.com
Εδώ που τα λέμε...τα "σκάτωσε" ο πλοίαρχος...
ΑπάντησηΔιαγραφή