25/3/10

Οι σκοτεινές στιγμές του Αγώνα του ΄21 με τις εμφύλιες συγκρούσεις που συνεχίστηκαν και μετά την απελευθέρωση


Από ήρωες κατάδικοι
ΑΝΑΣΤΑΣΗΣ ΒΙΣΤΩΝΙΤΗΣ

Δεν υπάρχει ηρωική περίοδος στη ζωή των λαών που να μην έχει και τις σκοτεινές πλευρές της. Ο ελληνικός εθνικοαπελευθερωτικός αγώνας του 1821 δεν αποτελεί εξαίρεση. Δύο εμφύλιοι πόλεμοι ξέσπασαν κατά τη διάρκειά του, εξαιτίας των οποίων ό,τι κατακτήθηκε στο πεδίο της μάχης τα πρώτα νικηφόρα χρόνια κινδύνευσε σοβαρά να χαθεί λόγω των συγκρούσεων ανάμεσα στις διάφορες πολιτικές και στρατιωτικές φατρίες της εποχής. Το φατριαστικό πνεύμα δεν έλειψε ούτε με τά την απελευθέρωση, ιδίως την περίοδο της βαυαροκρατίας, όταν κάποιοι από τους μεγάλους πρωταγωνιστές της επανάστασης ή κατάντησαν «διακονιαρέοι», όπως γράφει ο Μακρυγιάννης, ή σύρθηκαν στις φυλακές: από τον ίδιο τον Κολοκοτρώνη και τον Πλαπούτα ως τον Νικηταρά και τον Μακρυγιάννη. Είχαν ωστόσο προηγηθεί κατά τη διάρκεια του Αγώνα η καταδίκη του Καραϊσκάκη ως «εχθρού του λαού» και η άγρια δολοφονία του Οδυσσέα Ανδρούτσου στην Ακρόπολη.

ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΚΟΛΟΚΟΤΡΩΝΗΣ
Εις θάνατον επί εσχάτη προδοσία
Σ τα απομνημονεύματά του, που τα υπαγόρευσε στον Γεώργιο Τερτσέτη και φέρουν τον τίτλο Διήγησις συμβάντων της ελληνικής φυλής από τα 1770 έως τα 1836, ο Θεόδωρος Κολοκοτρώνης αναφέρει ένα περιστατικό που με έμμεσο τρόπο εκφράζει το πνεύμα της Επανάστασης του 1821: «Οταν έμβηκα εις την Τριπολιτσά, με έδειξαν τον Πλάτανο εις το παζάρι όπου εκρέμαγαν τους Ελληνας. Αναστέναξα και είπα:“Αϊντε, πόσοι από το σόγι μου και από το έθνος μου εκρεμάσθηκαν εκεί”». Ο Κολοκοτρώνης έδωσε διαταγή να κόψουν τον πλάτανο. Η Τριπολιτσά αλώθηκε στις 23 Σεπτεμβρίου 1821 και οι εξαγριωμένοι νικητές σφαγίασαν 30.000 άμαχους Τούρκους και εβραίους. Ηταν η πρώτη χρονιά του Αγώνα και στην Πελοπόννησο οι Ελληνες σημείωναν μόνο νίκες. Είχε προηγηθεί η νίκη στο Βαλτέτσι στις 14 Μαΐου και η συντριβή του Δράμαλη στα Δερβενάκια περίπου δύο μήνες αργότερα. Ο Κολοκοτρώνης είχε συμπληρώσει τα 51 του χρόνια, αρκετά για να τον χαρακτηρίσουν «γέρο» με τα δεδομένα της εποχής. Αλλά η μεγάλη αυτή μορφή της Ελληνικής Επανάστασης δώδεκα χρόνια αργότερα θα φυλακιζόταν στη χώρα για την απελευθέρωση της οποίας αφιέρωσε τη ζωή του. Το 1833, όταν ήταν 63 ετών, έχοντας έλθει σε σύγκρουση με το καθεστώς της Αντιβασιλείας- και μολονότι ήταν ένθερμος υποστηρικτής του Οθωνα-, θα τον συνελάμβαναν, θα τον φυλάκιζαν στις φυλακές του Ναυπλίου για δεύτερη φορά και θα τον καταδίκαζαν σε θάνατο επί εσχάτη προδοσία. Δύο χρόνια αργότερα ο Οθωνας, μόλις ενηλικιώθηκε και ανέλαβε τα ηνία του κράτους, τον απελευθέρωσε και τον έκανε στρατηγό. Μπορεί κανείς να φανταστεί τι θα είχε συμβεί αν η Αντιβασιλεία τολμούσε να εκτελέσει την ποινή...

ΝΙΚΗΤΑΡΑΣ
Τουρκοφάγος στη διακονιά...
Ο Τουρκολέκας ή Τουρκολακιώτης, όπως υπέγραφε ο Νικήτας Σταματελόπουλος ή Νικηταράς ή Τουρκοφάγος, ο μεγάλος πρωταγωνιστής της καταστροφής της στρατιάς του Δράμαλη, μετά την απελευθέρωση γνώρισε τη φυλακή και την ταπείνωση, θύμα της πολιτικής οξύτητας και των παθών της εποχής. Οπαδός του ρωσόφιλου κόμματος, κατηγορήθηκε ότι συνωμοτούσε προκειμένου να ανατραπεί ο Οθωνας και να αντικατασταθεί από κάποιον ρώσο πρίγκιπα. Πολλοί από τους περιπατητές που περνούν σήμερα μπροστά από την προτομή του στο Πεδίον του Αρεως ίσως και να μη γνωρίζουν ότι ο φοβερός και τρομερός Νικηταράς συνελήφθη το 1839, όταν ήταν 55 ετών, και καταδικάστηκε σε φυλάκιση ενάμισι έτους. Την ποινή του εξέτισε στις φυλακές Αίγινας.

Μετά την απελευθέρωσή του έζησε άλλα οκτώ χρόνια μισότυφλος και πάμπτωχος με μια πενιχρή σύνταξη, ως το 1849 που πέθανε στον Πειραιά.

ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΚΑΡΑΪΣΚΑΚΗΣ
Ο «εχθρός του λαού»
«Πού πας παλικάρι ωραίο σαν μύθος». Είναι από τους ωραιότερους στίχους του Διονύση Σαββόπουλου στο νεανικό του τραγούδι Ωδή στον Γεώργιο Καραϊσκάκη. Ευθύς, αθυρόστομος, άφοβος μπροστά στον εχθρό αλλά και στην πολιτική εξουσία, ο «γιος της καλόγριας», ο απαράμιλλος στρατιωτικός που ζούσε σαν απλός στρατιώτης και καλούσε τους στρατιώτες του με τα μικρά τους ονόματα να ριχτούν μαζί του στη μάχη, είχε το «προνόμιο» στις 30 Μαρτίου 1824 να κηρυχθεί από τη λεγόμενη «Προσωρινή Διοίκηση της Ελλάδος», δηλαδή τον Μαυροκορδάτο και τους αχυρανθρώπους του, «εχθρός της πατρίδος».

Ο Μαυροκορδάτος τον κατηγόρησε ότι είχε στείλει γράμμα στον Ομέρ Βρυώνη, στο οποίο του υποσχόταν ότι «θα του παραδώσει το Μεσολόγγι και το Αιτωλικό» . Ο ήρωας έφτασε στο σημείο, προκειμένου να λήξει το ζήτημα, να ζητήσει δημοσίως συγγνώμη από τον Μαυροκορδάτο, αλλά ο φιλόδοξος διπλωμάτης, που ήθελε να πάρει στα χέρια του όλη την εξουσία, πολιτική και στρατιωτική, δεν τη δέχθηκε. Ο Καραϊσκάκης έπασχε από προχωρημένη φυματίωση. Τόσο ήταν το μίσος του Μαυροκορδάτου, που έγραψε πως η «κακιά αρρώστια» του Καραϊσκάκη ήταν περίπου απόφαση του Θεού να απαλλάξει το έθνος από τον «γιο της καλόγριας».

Ομως ο αρχιστράτηγος από τη Ρούμελη- και αδιαφιλονίκητα ο κορυφαίος μαζί με τον Κολοκοτρώνη σε ζητήματα τακτικής και κλεφτοπολέμου- δεν ήταν από εκείνους που το βάζουν κάτω. Κατέφυγε στο Ναύπλιο όπου η κυβέρνηση τού αναγνώρισε τα αξιώματά του.

Δύο χρόνια αργότερα, και αφού το Μεσολόγγι είχε πέσει, διέλυσε τα στρατεύματα των Τούρκων στην Αράχοβα. Σκοτώθηκε τον Απρίλιο του 1827 στο Φάληρο. Τις τελευταίες του λέξεις τις απηύθυνε στον στρατηγό Μακρυγιάννη: «Εγώ πεθαίνω.Ομως εσείς να είστε μονιασμένοι και να βαστήξετε την πατρίδα». Λένε πως όταν ο Κολοκοτρώνης έμαθε τον θάνατό του κάθησε σταυροπόδι κι άρχισε να μοιρολογεί σαν γυναίκα.

ΟΔΥΣΣΕΑΣ ΑΝΔΡΟΥΤΣΟΣ
Εγκλημα στην Ακρόπολη
Ο υδέποτε αυτός που αντιμετώπισε νικηφόρα τη φοβερή στρατιά του Ομέρ Βρυώνη στο Χάνι της Γραβιάς στις 8 Μαΐου 1821 θα φανταζόταν ότι τέσσερα χρόνια αργότερα, στις αρχές του καλοκαιριού του 1825, θα δολοφονούνταν στην Ακρόπολη κατ΄ εντολήν του πάλαι ποτέ πρωτοπαλίκαρού του Γιάννη Γκούρα. Ο Ανδρούτσος ήταν θύμα του εμφυλίου πολέμου, μία από τις αιτίες του οποίου ήταν η σύγκρουση κάποιων οπλαρχηγών με τους κοτζαμπάσηδες. Τότε διέπραξε ένα τεράστιο σφάλμα: επιχείρησε να έλθει σε συνεννόηση με τους Τούρκους. Αντιλαμβανόμενος τι είχε κάνει, αποφάσισε να παραδοθεί- και, όπως υπέθεσε, στον πλέον κατάλληλο: το πρωτοπαλίκαρό του, τον Γκούρα. Ο Γκούρας λέγεται ότι έλαβε μέρος και στα άγρια βασανιστήρια στα οποία υπέβαλαν τον Ανδρούτσο προτού τον δολοφονήσουν. Το περιστατικό ήταν από τα πλέον άγρια του εμφυλίου πολέμου που είχε ξεσπάσει ανάμεσα στις διάφορες φατρίες των οπλαρχηγών και της πολιτικής ηγεσίας της εποχής. Και όχι μόνον από τα αγριότερα, αλλά και χαρακτηριστικά της ανανδρίας που είχε σε κάποιες περιπτώσεις αντικαταστήσει την παλικαριά και τον ενθουσιασμό των πρώτων χρόνων της Επανάστασης. Οι δολοφόνοι μετά το έγκλημα πέταξαν το πτώμα του ήρωα στα βράχια της Ακρόπολης ώστε να φανεί ότι ο Ανδρούτσος σκοτώθηκε ενώ επιχειρούσε να δραπετεύσει. Η αλήθεια αποκαλύφθηκε 73 ολόκληρα χρόνια αργότερα, όταν τα πραγματικά περιστατικά δημοσιεύθηκαν από τον δικηγόρο Σπύρο Φόρτη στην εφημερίδα Καιροί , όπως του τα είχε αφηγηθεί ένας αυτόπτης μάρτυς, ο στρατιώτης Κωνσταντίνος Καλαντζής που ήταν σκοπός εκείνο το βράδυ.

ΙΩΑΝΝΗΣ ΜΑΚΡΥΓΙΑΝΝΗΣ
Ο στρατηγός στο εδώλιο
Ο ταν ο Γιάννης Βλαχογιάννης ανακάλυπτε και έπειτα από επίπονη προσπάθεια κατάφερνε να αποκρυπτογραφήσει τα ορνιθοσκαλίσματα του στρατηγού Ιωάννη Μακρυγιάννη και να εκδώσει τα Απομνημονεύματά του το 1907, ίσως και να μη φανταζόταν την επίδραση που θα είχαν όχι μόνον ως ιστορικά ντοκουμέντα αλλά και ως λογοτεχνικά κείμενα. Ακόμη και σήμερα εκφράζουν πειστικότερα από οποιοδήποτε άλλο κείμενο το πνεύμα και τους σκοπούς του ΄21 και κυρίως την ψυχή και το φρόνημα των αγωνιστών που αφιέρωσαν τη ζωή τους στη μεγάλη υπόθεση. Ο άνθρωπος που έμαθε γράμματα στα 33 του χρόνια, για να αφηγηθεί τα του βίου του, διέθετε αδούλωτο φρόνημα και αδιαπραγμάτευτες δημοκρατικές πεποιθήσεις. Ηταν αγνός, παθιασμένος και ανιδιοτελής. Το αποδεικνύει ο βίος του, από το 1820 όταν έγινε μέλος της Φιλικής Εταιρείας ως το 1864 που πέθανε στα 67 του χρόνια. Η διαδρομή του ήταν η διαδρομή του αγωνιστή που ούτε τα αξιώματα ούτε η δόξα τον ενδιέφεραν. Το 1822 ακολουθεί τον Ανδρούτσο και τον Γκούρα ως μικροκαπετάνιος, όμως αυτό δεν τον εμποδίζει να διακρίνει αμέσως τη φιλαργυρία και την πλεονεξία του Γκούρα. Στην Πελοπόννησο ακολουθεί τον Γενναίο Κολοκοτρώνη, αλλά ο νεανικός ιδεαλισμός του υφίσταται βαρύ πλήγμα από τις ίντριγκες και τη συνωμοτική και φατριαστική συμπεριφορά κατ΄ εξοχήν του Μαυροκορδάτου. Πολεμάει εναντίον του Ιμπραήμ και τραυματίζεται σοβαρά. Στην πολιορκία της Ακρόπολης από τον Κιουταχή τραυματίζεται ξανά. Αργότερα, βλέποντας καθημερινά, τον καιρό της Αντιβασιλείας και του Οθωνα, τους αγωνιστές όχι μόνο να έχουν τεθεί στο κοινω νικό περιθώριο αλλά και να λοιδορούνται συχνά, πρωταγωνιστεί μαζί με τον Καλλέργη στην έξωση του Οθωνα. Χάρη σε αυτόν η Ελλάδα αποκτά το πρώτο της Σύνταγμα ως ελεύθερο κράτος το 1844. Οι βασιλικοί δεν του το συγχώρησαν ποτέ. Το 1852, στα 55 του χρόνια, τον κατηγόρησαν για συνωμοσία, τον συνέλαβαν και τον καταδίκασαν σε θάνατο. Η ποινή του μετατράπηκε σε φυλάκιση. Δύο χρόνια αργότερα τον αποφυλάκισε ο τότε πρωθυπουργός και παλαιός συναγωνιστής του Δημήτριος Καλλέργης. Ο Μακρυγιάννης πέθανε το 1864. Στα γεράματά του υπέστη κρίση θρησκοληψίας και προσευχόταν μόνος σε μια σπηλιά κοντά στο σπίτι του. Εκείνη την εποχή έγραψε και το παραληρηματικό Οράματα και θάματα, όπου αποδεικνύεται ότι ο μεγάλος αγωνιστής είχε περάσει στην άλλη όχθη και δεν ήταν πλέον «του κόσμου τούτου ».
ΒΗΜΑ

7 σχόλια:

  1. ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ,

    αυτο που μου κανει εντυπωση ειναι οτι διαχρονικα πολλοι στρατιωτικοι (γενικα που να φερουν οπλα )εχουν καταληξει στις φυλακές ή να εχουν εκτελεστει χωρις να προσπαθησουν να διαφυλαξουν την ζωη τους ή την ελευθερια τους ,

    απο την άλλη η Ελληνικη δικαιοσυνη ποσους πολιτικους εχει οδηγησει σε φυλακη ή εκτελεση ;

    στατιστικα τι συμπερασμα προκυπτει ;
    οι πολιτικοι ειναι οι πιο νομιμοφρονες και νομοταγης πολιτες τη Ελλαδας

    h

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Μέρες τέτοιες, αντί να μιλάμε για τον Ρήγα και τους Φιλικούς, βγάζουμε τα μαύρα στη φόρα. Ας είναι μία μέρα το χρόνο τουλάχιστον για τα καλά της Επανάστασης, και τα στραβά κάποιες άλλες. Η Επανάσταση ήταν έργο αγνών ανθρώπων. Η σφαγή της Τρίπολης να γίνει μνημείο, δίπλα σε αυτό της σφαγής της Χίου, με κάθε λεπτομέρεια για το τι έγινε. Ναι στην ανάδειξη όλων των γενοκτονιών, για να μάθουμε από την ιστορία. Να γίνει και ένα μεγάλο μνημείο για τα θύματα της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας στην Πόλη και ένα στην Άγκυρα, με όλες τις λεπτομέρειες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Καλά κάνουν. Τι διαχωρίζει νομίζεις τον έλληνα απο τον ελληναρά; Ο ελληναράς δεν ξέρει την τύφλα του. Απλά κάπου έχει πάρει το αυτί του ότι παλιά οι έλληνες έκαναν σπουδαία πράγματα και άμα τον ρωτήσεις το μόνο που ξέρει να σου πει είναι ότι χτίσαμε τον Παρθενώνα.
    Ο έλληνας ξέρει την ιστορία του τόπου του και του λαού του ή έστω ξέρει πέντε πράγματα παραπάνω. Ξέρει για παράδειγμα ότι κάθε αλλο παρά αγγελικά πλασμένοι είμαστε, ξέρει ότι σαν λαός είμαστε -απο την αρχαιότητα μέχρι σήμερα- ικανοί τόσο για την τελειότητα όσο και για την χείριστη αχρειότητα.
    Είναι σημαντικό να ξέρουμε το σύνολο γιατί όποιος λησμονάει τα λάθη του τα καταγεγραμένα στην Ιστορία είναι καταδικασμένος να τα ξαναζήσει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Καλά μιλάς ανώνυμε, αλλά μία μέρα ας βγάλουμε και όλα τα σωστά της Επανάστασης.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Μέρα που είναι σήμερα 25 Μαρτιου, διαβάζουμε από την επίσημη Ιστοσελίδα του Πατριαρχείου Κωνσταντινουπόλεως για να βουλώσουμε τα στόματα εκείνων των αμετανόητων όχι μόνο απόγονων των Χριστοκτόνων οι οποίοι καίτοι αιμοβόρες ύαινες, ποιούνται τους «Έλληνες» φέροντες ένδυμα αμνού αλλά και των απόγονων του υπ' αριθμόν ένα εχθρού του απανταχού Χριστιανισμού. Εκείνων των λύκων που μας εύχονται ειρωνικά "χρόνια πολλά και λευτεριά σε όλους" αλλά έχουν στην κώλοτσέπη τους τα αρχιτεκτονικά σχέδια της υποδούλωσης των Λαών. Οι απόγονοι εκείνων που συμμάχησαν με τον Τούρκο τα χρόνια της σκλαβιάς και μαχαίρωναν πισώπλατα τους Έλληνες επαναστάτες. Ευτυχώς που δεν ζουν σήμερα γιατί θα τους κατέδιδαν ως τρομοκράτες.


    "Γρηγόριος ο Ε'

    1818-1821

    ....Τα προβλήματα, ωστόσο, δεν απαλείφονται: Tην αλλαγή της τουρκικής πολιτικής και την επανάσταση των Γενιτσάρων φέρει μια άλλη πτώση του Γρηγορίου, ο οποίος έχει απελαθεί πρώτα στα Πρηγκιπονησoν και στη συνέχεια το 1810 που συνταξιοδοτήθηκε και πάλι στο Άγιον Όρος, όπου και παραμένει για ένα άλλο 9 χρόνια. Ωστόσο, εξελέγη για τρίτη φορά Πατριάρχης (15 Δεκεμβρίου 1818) και επιστρέφει στην Πόλη τον Ιανουάριο του 1819.
    Η Τρίτη Θητεία του στο Πατριαρχείο συνδέεται με κρίσιμες στιγμές για το Έθνος. Και αποτελειώνει με το μαρτύριο του. Την νύχτα της Ανάστασης (10 Απριλίου 1821) και μετά το πέρας της Θειας Λειτουργίας που τέλεσε με άλλους 8 Ιεράρχες , συνελήφθη καθαιρέθη από τον θρόνο και εφυλακίσθη απο τους Τούρκους!
    Αλλά στις 3 η ώρα το απόγευμα της ίδιας ημέρας οι Τούρκοι τον κρέμασαν από την Ωραία Πύλη του Πατριαρχείου.
    Για τρεις ημέρες παρέμεινε το λείψανο κρεμασμένο δεχόμενο προσβολές και ύβρεις από τους βαρβάρους Τούρκους και τους συνεργάτες τους εβραίους.
    Ένα ασκέρι Εβραίων αγόρασε το πτώμα του Πατριάρχη και το ιεροσύλησαν σέρνοντας το μέσα απο τους δρόμους της Κωνσταντινούπολης. Όταν ξεθύμανε το μισος τους το πέταξαν στον Κεράτιο Κόλπο.
    Ευτυχώς ένας Έλληνας Καπετάνιος, ο Νικόλαος Σκλάβος, βρήκε το πτώμα να επιπλέει και το περισυνέλεξε και με πάσα μυστικότητα το μετέφερε στην Οδησσό όπου και ενεταφιάσθη στην Ελληνική Εκκλησία της Άγιας Τριάδος.



    Ιδού η Υποκρισία και ο Φαρισαϊσμός στο αποκορύφωμα τους! Οι Τούρκοι υποτίθεται είναι εχθροί μας! Οι άλλοι που ηγόρασαν και ιεροσύλησαν το σεπτό πτώμα του Γέροντα; Αυτοί των οποίων οι απόγονοι τώρα μας υβρίζουν μέσα στην ίδια μας την Πατρίδα προσποιούμενοι τους Έλληνες πατριώτες;
    Αλλά αυτοί Εσταύρωσαν Εκείνον. Και τον Έλληνα Πατριάρχη;

    Λυσσασμένοι σκύλοι η ώρα της αλήθειας που τόσο πολύ φοβάστε, πλησιάζει.
    Θα έρθη υπό την μορφή νερού.


    Παππαφλέσσας

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Η ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΑΛΗΘΕΙΑ ΒΟΗΘΑΕΙ ΤΟΥΣ ΛΑΟΥΣ ΝΑ ΒΑΔΙΣΟΥΝ ΜΠΡΟΣΤΑ ΑΠΟΦΕΥΓΟΝΤΑΣ ΠΙΣΩΓΥΡΙΣΜΑΤΑ ΚΑΙ ΠΑΓΙΔΕΣ.
    Η ΠΑΡΑΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΚΗΣ ΑΛΗΘΕΙΑΣ, ΠΑΡΑΣΥΡΕΙ ΤΟΥΣ ΛΑΟΥΣ ΣΕ ΣΠΑΡΑΓΜΟΥΣ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΡΙΧΝΕΙ ΣΕ ΠΑΡΑΚΜΗ ΚΑΙ ΑΦΑΝΕΙΑ.

    ΑΦΟΡΙΣΜΟΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗΣ
    ΑΦΟΡΙΣΜΟΣ ΑΛΕΞ. ΥΨΗΛΑΝΤΗ
    ΑΦΟΡΙΣΜΟΣ ΚΟΛΟΚΟΤΡΩΝΗ
    ΑΦΟΡΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΔΟΛΟΦΟΝΙΑ ΤΟΥ ΤΕΡΑΣΤΙΟΥ ΡΗΓΑ ΦΕΡΡΑΙΟΥ, ΣΚΟΤΩΝΟΝΤΑΣ ΜΑΖΙ ΜΕ ΑΥΤΟΝ, ΤΟ ΟΡΑΜΑ ΤΗΣ ΜΕΓΑΛΗΣ ΚΑΙ ΕΝΙΑΙΑΣ ΒΑΛΚΑΝΙΚΗΣ.
    ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΑΝ ΟΣΟ ΜΠΟΡΟΥΣΑΝ ΑΠΟ ΤΑ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΑ ΤΕΚΤΑΙΝΟΜΕΝΑ ΙΕΡΕΙΣ ΑΠΛΟΥΣ ΟΠΩΣ Ο ..."ΕΞΩΛΕΣΤΑΤΟΣ" ΠΑΠΑΦΛΕΣΣΑΣ.
    ΑΦΟΡΙΣΜΟΣ ΤΩΝ :ΚΑΣΤΡΙ, ΑΓΙΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ, ΕΛΑΤΟΣ,ΚΑΡΑΤΟΥΛΑΣ,ΜΕΣΟΡΡΑΧΗΣ,ΝΕΑΣ ΧΩΡΑΣ, ΠΕΡΔΙΚΟΒΡΥΣΗΣ, ΩΡΙΑΣ. ΧΩΡΙΑ ΤΗΣ ΕΠΑΡΧΙΑΣ ΚΥΝΟΥΡΙΑΣ ΠΟΥ ΟΙ ΚΑΤΟΙΚΟΙ ΠΗΡΑΝ ΤΑ ΚΤΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΤΙΣ ΕΛΙΕΣ ΚΑΙ ΤΑ ΠΡΟΒΑΤΑ ΑΠΟ ΤΟ ΜΟΝΑΣΤΗΡΙ ΤΟΥ ΤΙΜΙΟΥ ΠΡΟΔΡΟΜΟΥ ΛΟΓΩ ΤΗΣ ΕΞΑΘΛΙΩΣΗΣ. ΚΑΙ ΕΡΧΟΝΤΑΙ ΜΕΤΑ ΝΑ "ΙΔΙΟΠΟΙΗΘΟΥΝ ΤΟΝ ΑΓΩΝΑ".

    ΑΝΑΡΩΤΗΘΕΙΤΕ ΣΗΜΕΡΑ:
    ΓΙΑΤΙ ΒΑΖΕΙ ΦΟΡΟ ΜΟΝΟ ΣΤΗΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΚΑΙ ΑΦΗΝΕΙ ΕΞΩ ΤΙΣ ΜΟΝΑΣΤΗΡΙΑΚΕΣ ΠΕΡΙΟΥΣΙΕΣ ΠΟΥ ΕΚΕΙ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΣΟΒΑΡΟ ΧΡΗΜΑ ΚΑΙ ΟΙ ΤΕΡΑΣΤΙΕΣ ΑΞΙΕΣ;

    Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ ΘΑ ΕΙΧΕ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΗ ΕΞΕΛΙΞΗ ΑΝ ΠΡΟΥΠΗΡΧΕ ΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΚΡΑΤΟΣ.
    ΑΠΟΚΤΗΣΕ ΤΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΟΥ ΕΘΝΙΚΟΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΤΙΚΟΥ ΑΓΩΝΑ ΚΑΙ Η ΜΕΤΕΠΕΙΤΑ ΕΠΙΚΡΑΤΗΣΗ ΤΗΣ ΑΣΤΙΚΗΣ ΤΑΞΗΣ ΗΡΘΕ ΑΥΤΟΝΟΗΤΑ ΕΠΙΒΕΒΑΙΩΝΟΝΤΑΣ ΤΗΝ ΘΕΩΡΙΑ ΠΟΥ ΛΕΕΙ ΟΤΙ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΑΠΟ ΤΟ ΦΕΟΥΔΑΡΧΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΝΑ ΜΙΛΗΣΟΥΜΕ ΓΙΑ ΣΟΣΙΑΛΙΣΜΟ.ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΕΡΑΣΟΥΜΕ ΑΠΟ ΤΟ ΑΣΤΙΚΟ ΚΡΑΤΟΣ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ. ΕΤΣΙ ΚΙ ΑΛΛΙΩΣ ΟΙ ΑΣΤΙΚΕΣ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΕΙΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΣΑΝ ΤΗΝ ΒΑΣΗ ΠΟΥ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΓΙΑ ΝΑ ΩΡΙΜΑΣΕΙ ΤΟ ΣΟΣΙΑΛΙΣΤΙΚΟ ΟΡΑΜΑ.
    ΟΙ ΠΡΟΥΧΟΝΤΕΣ - ΠΡΟΚΡΙΤΟΙ ΚΑΙ ΟΙ ΙΕΡΑΡΧΕΣ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΜΕ ΤΑ ΤΙΜΑΡΙΑ ΕΙΧΑΝ ΣΟΒΑΡΟ ΑΓΧΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΙΚΡΑΤΗΣΗ ΤΩΝ ΣΤΡΑΤΗΓΩΝ - ΕΠΑΝΑΣΤΑΤΩΝ, ΟΙ ΟΠΟΙΟΙ ΠΡΟΕΡΧΟΝΤΑΝ ΑΠΟ ΤΑ ΛΑΙΚΑ ΣΤΡΩΜΑΤΑ ΤΟΥ ΦΕΟΥΔΑΡΧΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΤΗΣ ΕΠΟΧΗΣ.
    ΓΙΑΥΤΟ ΕΙΧΕ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΘΕΙ ΚΑΙ Η "ΙΕΡΑ ΣΥΜΜΑΧΙΑ" ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ. ΗΘΕΛΑΝ ΟΙ ΑΓΓΛΟΙ ΕΙΔΙΚΟΤΕΡΑ, ΜΙΚΡΑ ΚΡΑΤΗ ΠΕΡΙΜΕΤΡΙΚΑ ΤΗΣ ΟΘΩΜΑΝΙΚΗΣ ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΙΑΣ, ΑΠΟΛΥΤΑ ΕΛΕΓΧΟΜΕΝΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΔΥΣΗ ΚΑΙ ΠΑΡΑΛΛΗΛΑ ΗΘΕΛΑΝ ΣΤΑΘΕΡΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΥΠΟΛΟΙΠΟΥ ΤΗΣ ΟΘΩΜΑΝΙΚΗΣ ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΙΑΣ.
    Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ ΑΝΕΤΡΕΨΕ ΠΟΛΛΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΟΧΗ. ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΣΑΝ ΟΜΩΣ ΟΙ ΑΠΛΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΤΟΤΕ ΝΑ ΠΑΡΟΥΝ ΤΑ ΤΙΜΑΡΙΑ ΑΠΟ ΤΑ ΜΟΝΑΣΤΗΡΙΑ.ΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΚΡΑΤΟΣ ΠΟΥ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΘΗΚΕ ΠΟΤΕ ΔΕΝ ΕΓΙΝΕ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟ ΕΠΙ ΤΗΣ ΟΥΣΙΑΣ.ΜΑΣ ΕΠΕΒΑΛΑΝ ΜΕ ΤΗΝ ΒΟΗΘΕΙΑ ΤΩΝ ΤΟΠΙΚΩΝ ΙΕΡΑΡΧΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΠΡΟΚΡΙΤΩΝ ΚΑΙ ΚΟΤΣΑΜΠΑΣΗΔΩΝ ΕΝΑΝ ΒΑΣΙΛΙΑ ΑΝΗΛΙΚΟ ΚΑΙ ΕΣΤΕΙΛΑΝ ΟΜΑΔΑ ΔΙΚΩΝ ΤΟΥΣ ΝΑ ΜΑΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΟΥΝ. ΒΕΒΑΙΑ ΧΡΕΩΣΑΝ ΤΗΝ ΧΩΡΑ ΓΙΑ ΠΑΝΤΑ.
    ΝΑ ΓΙΑΤΙ Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ ΕΙΝΑΙ ΠΙΟ ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟ ΤΙΣ ΥΠΟΛΟΙΠΕΣ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΕΙΣ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΑΙΚΗΣ ΑΣΤΙΚΗΣ ΤΑΞΗΣ.ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΕ ΕΚΤΟΣ ΤΩΝ ΑΡΧΩΝ ΤΟΥ ΔΙΑΦΩΤΙΣΜΟΥ, ΤΟ ΜΕΓΑΛΟ ΟΡΑΜΑ ΤΟΥ ΕΝΙΑΙΟΥ ΒΑΛΚΑΝΙΚΟΥ ΧΩΡΟΥ, ΠΟΥ ΗΤΑΝ ΜΑΧΑΙΡΙΑ ΣΤΑ ΣΠΛΑΧΝΑ ΤΗΣ ΔΥΣΗΣ, ΠΟΥ ΤΗΝ ΒΛΕΠΟΥΜΕ ΣΤΙΣ ΜΕΡΕΣ ΜΑΣ ΚΑΙ ΣΗΜΕΡΑ ΝΑ ΧΤΥΠΑΕΙ ΜΕ ΛΥΣΣΑ ΤΗΝ ΒΑΛΚΑΝΙΚΗ.
    ΝΑ ΓΙΑΤΙ ΑΥΤΟΣ Ο ΛΑΟΣ ΟΣΟ ΚΑΙ ΝΑ ΤΟΝ ΔΙΑΒΡΩΣΟΥΝ ΠΑΝΤΑ ΘΑ ΓΕΝΝΑΕΙ ΗΓΕΤΕΣ ΚΑΙ ΣΚΕΨΗ, ΟΡΑΜΑΤΑ ΚΑΙ ΗΓΕΤΕΣ.
    ΘΑ ΠΕΡΙΜΕΝΟΥΜΕ ΦΙΛΟΙ ΜΟΥ ΤΗΝ ΩΡΙΜΑΝΣΗ ΠΟΥ ΦΑΙΝΕΤΑΙ ΣΤΟ ΒΑΘΟΣ ΤΟΥ 21ου ΑΙΩΝΑ ΚΑΙ ΠΙΣΤΕΥΩ ΟΤΙ Η ΧΩΡΑ ΜΑΣ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΠΑΛΙ ΠΙΟ ΜΠΡΟΣΤΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΥΠΟΛΟΙΠΗ ΕΥΡΩΠΗ.
    ΘΑ ΑΝΟΙΞΟΥΜΕ ΤΟΝ ΔΡΟΜΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΝΕΑ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΟΥ ΣΟΣΙΑΛΙΣΜΟΥ, ΜΙΛΩΝΤΑΣ ΚΑΙ ΠΡΑΤΟΝΤΑΣ ΠΑΛΙ ΠΙΟ ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΑ ΑΠΟ ΟΛΟΥΣ.
    ΘΑ ΕΧΟΥΜΕ ΦΑΡΟ ΤΗΝ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΑΛΗΘΕΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ ΠΟΥ ΕΠΙΜΕΛΗΜΕΝΑ ΜΑΣ ΑΠΟΚΡΥΠΤΟΥΝ.
    ΓΙΩΡΓΟΣ ΠΑΤΡΑ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Ώστε επειδή προσευχόταν "είχε κρίση θρησκοληψίας" ε;

    Γιατί δεν λέει η εφημερίδα ότι εκδιώχθηκαν όλοι οι φιλορώσοι από τους πράκτορες των Αγγλογάλλων, οι οποίοι με πραξικόπημα πήραν την εξουσία και μας έκαναν προτεκτοράτο της Δύσης;

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.

- Παρακαλούμε στα σχόλια σας να χρησιμοποιείτε ένα όνομα ή ψευδώνυμο ( Σχόλια από Unknown θα διαγράφονται ).
- Παρακαλούμε να μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα στη σύνταξη των σχολίων σας.