26/3/10

Υπάρχουν κάποιοι που είναι σε κρίσιμες θέσεις και τα πήραν από την Daimler;


Daimler όπως Siemens;

Διερεύνηση όλων των προμηθειών της Daimler στην Ελλάδα διέταξε το υπουργείο Μεταφορών
Οι εκπρόσωποι της Daimler στη χώρα μας αρνούνται να σχολιάσουν την υπόθεση

Εντολή να διερευνηθούν όλες οι προμήθειες που έχουν γίνει στη χώρα μας είτε απευθείας από της γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία Daimler-Μercedes Βenz, είτε από θυγατρικές της εταιρείες έδωσε η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Μεταφορών, μετά την αποκάλυψη ότι η Daimler μοίρασε σε εκατοντάδες κρατικούς αξιωματούχους «μίζες» δεκάδων εκατομμυρίων δολαρίων σε τουλάχιστον 22 χώρες για να εξασφαλίσει κυβερνητικά συμβόλαια.
Όπως αναφέρουν «Τα Νέα» στη χώρα μας η Daimler δραστηριοποιείται, κυρίως με τη Μercedes, όχι μόνο στα πολυτελή επιβατηγά αυτοκίνητα τα οποία προμηθεύονταν δημόσιες υπηρεσίες, η Βουλή και τα υπουργεία, αλλά και στα στρατιωτικά οχήματα, φορτηγά, ημιφορτηγά, οχήματα μεταφοράς προσωπικού, απορριμματοφόρα, πυροσβεστικά και ασθενοφόρα οχήματα για την προμήθεια των οποίων έχουν διενεργηθεί αρκετοί διαγωνισμοί, τόσο κρατικοί όσο και δημοτικοί, όπως επίσης και για την επισκευή και συντήρησή τους σε ετήσια βάση.
Ειδικότερα, ο ΟΣΕ αγόρασε από τη θυγατρική ΑDtranz συνολικά 36 ντιζελομηχανές. Οι πρώτες 26 αγοράστηκαν το 1995 (τότε υπεγράφη η σύμβαση), ενώ παραδόθηκαν σταδιακά στον ΟΣΕ μέχρι το 1998.
Ωστόσο, το 1997 με τις προγραμματικές συμφωνίες του υπουργείου Μεταφορών αγοράστηκαν επιπλέον 10 ντιζελομηχανές από την ΑDtranz, οι οποίες παραδόθηκαν ώς τα τέλη του 2003. Οι 10 αυτές μηχανές αρχικά προορίζονταν για το δίκτυο Πελοποννήσου της μετρικής γραμμής (με άλλα φορεία βέβαια, λόγω μετρικού εύρους), αλλά στην πορεία τροποποιήθηκε η παραγγελία κι έτσι έγιναν κι αυτές κανονικού εύρους.
Στελέχη του ΟΣΕ θυμούνται ότι οι ντιζελομηχανές που ήρθαν στην Ελλάδα ήταν εξαιρετικά ακριβές, καθώς κοστολογήθηκαν με περίπου 4,5- 5 εκατ. ευρώ η καθεμία, έναντι 3 εκατ. ευρώ που είχαν διατεθεί σε άλλες χώρες. Ο ΟΣΕ είχε υποστηρίξει τότε πως η αυξημένη τιμή οφειλόταν στο γεγονός ότι οι 36 ντιζελομηχανές που ήρθαν στην Ελλάδα είχαν «ειδικές προδιαγραφές» οι οποίες επέτρεπαν στον Οργανισμό να τις μετατρέψει ανά πάσα στιγμή σε ηλεκτρομηχανές.
Πάντως, μέσω των προγραμματικών συμφωνιών του 1997 η ΑDtranz είχε πάρει (είτε μόνη της είτε μαζί με άλλες εταιρείες) κι άλλες δουλειές στην Ελλάδα. Οι προγραμματικές συμφωνίες, που βασίστηκαν σε αποφάσεις των διοικητικών συμβουλίων των συγκοινωνιακών φορέων του υπουργείου Μεταφορών, έφεραν και την έγκριση της διακομματικής επιτροπής της Βουλής.
Μια από αυτές τις προγραμματικές συμφωνίες αφορούσε και την προμήθεια από τους Ηλεκτροκίνητους Σιδηροδρόμους Αθηνών-Πειραιώς (ΗΣΑΠ) 120 συρμών, προϋπολογισμού 137,6 εκατ. ευρώ, από την κοινοπραξία των Ελληνικών Ναυπηγείων, τη Siemens και την ΑDtranz.
Επίσης, σταθερόςπελάτης της Daimler-Μercedes Βenz είναι και η Επιχείρηση Θερμικών Λεωφορείων (ΕΘΕΛ), της οποίας ο στόλος περιλαμβάνει αρκετά λεωφορεία Μercedes. Η προμήθεια των λεωφορείων - μέσω διαγωνισμών- συνεχίστηκε μέχρι και το 2008 είτε απευθείας από την Daimler-Μercedes Βenz είτε από συνεργαζόμενες με τη Μercedes εταιρείες.
Ωστόσο, οι εκπρόσωποι της Daimler στη χώρα μας αρνούνται να σχολιάσουν το σκάνδαλο δωροδοκίας σε 22 χώρες, ανάμεσά τους και στην Ελλάδα.
Newsroom ΔΟΛ

3 σχόλια:

  1. Κανένα πρόβλημα ,θα συσταθεί μία
    καθως πρέπει εξεταστική επιτροπή και το μαχαίρι θα μπεί βαθιά στο κόκαλο!!
    Οτι συμβαίνει στην Ελλάδα εδώ και 20 χρόνια δηλαδή.
    Οι υπεύθυνοι θα πληρώσουν , είναι
    θέμα χρόνου οι πολίτες μπορούν να είναι ήσυχοι.
    Οι υπεύθυνοι της daimler αυτή τη στιγμή ήδη είναι σε επικοινωνία με το αρμόδιο υπουργείο και επεξεργάζωνται απο κοινού τα στοιχεία πρός παραδειγματική τιμωρία των ενόχων.
    Το μαχαίρι για άλλη μια φορά στο
    μεδούλι του κοκάλου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. ΦΙΛΕ
    26 Μαρτίου 2010 2:20 μ.μ.
    ΕΤΣΙ ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΚΑΙ ΤΟ ΠΑΡΑΜΥΘΙ ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ.

    ΠΟΙΟΣ ΠΟΛΙΤΙΚΟΣ ΘΑ ΤΟΛΜΗΣΕΙ ΝΑ ΚΑΝΕΙ ΚΑΤΙ, ΑΠΟ ΤΗΝ ΣΤΙΓΜΗ ΠΟΥ ΓΙΑ ΒΡΕΘΕΙΣ ΣΤΙΣ ΘΕΣΕΙΣ ΑΥΤΕΣ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΣΕ ΕΧΟΥΝ ΣΤΟ ΧΕΡΙ ΓΙΑ ΝΑ ΚΑΝΟΥΝ ΤΗ ΔΟΥΛΕΙΑ ΤΟΥΣ;
    ΚΑΘΑΡΟΣ ΚΑΙ ΤΙΜΙΟΣ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΦΤΑΣΕΙ ΣΕ ΑΥΤΑ ΤΑ ΠΟΣΤΑ.
    ΤΕΛΟΣ.

    ΚΑΙ ΕΣΥ ΛΑΕ, ΝΟΜΙΖΕΙΣ ΟΤΙ ΨΗΦΙΖΕΙΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. http://news.bbc.co.uk/2/hi/business/8584158.stm

    Ως συνήθως ο Ελληνικός τύπος πιάνει την διεθνή ειδησεογραφία τουλάχιστον με 24-48 ώρες καθυστέρηση. Το Αγγλικό δίκτυο BBC ανέφερε στις πρώτες πρωϊνές ώρες της 25-3-2010 ότι το Ομοσπονδιακό Υπουργείο Δικαιοσύνης Η.Π.Α. (U.S. Department of Justice) είχε επιβάλει χρηματικό πρόστιμο άνω των 10 εκατομ. δολαρίων στην DAIMLER λόγω δωροδοκιών που είχαν γίνει σε άλλα κράτη - τα σχετικά έγγραφα του U.S. DOJ έκαναν μνεία περί Κίνας, Καζακστάν, Αιγύπτου κι ΕΛΛΑΔΟΣ - και η DAIMLER εξακολουθεί να λειτουργεί εντός των Η.Π.Α. και να έχει εμπορικές σχέσεις με το Αμερικανικό Δημόσιο.

    Το ερώτημα βέβαια είναι άν οι δωροδοκίες της DAIMLER-MERCEDES BENZ στην Ελλάδα προχώρησαν και στις προμήθειες οχημάτων προς τις ΕΔ και τα Σώματα Ασφαλείας. Το ερώτημα βέβαια γενάται άν χρειάζονταν αυτές οι δωροδοκίες δεδομένου ότι συνήθως το τροχαίο υλικό Mercedes ιδιαίτερα σε οχήματα βαρυάς χρήσης είναι εξαιρετικής ποιότητας. Σύμφωνα με το BBC, οι δωροδοκίες της DAIMLER περιέλαβαν και δώρο Τ/Θ Mercedes σε αξιωματούχο του Καζακστάν.

    Λάμπρος Ε.Π. - εν Η.Π.Α. μετανάστης
    26-3-2010, τοπική ώρα 12:38, ώρα Ελλάδος 19:38

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.

- Παρακαλούμε στα σχόλια σας να χρησιμοποιείτε ένα όνομα ή ψευδώνυμο ( Σχόλια από Unknown θα διαγράφονται ).
- Παρακαλούμε να μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα στη σύνταξη των σχολίων σας.