22/6/14

Αγορά μη επανδρωμένων αεροσκαφών από ΕΛ.ΑΣ.

ΓΙΑΝΝΗΣ ΣΟΥΛΙΩΤΗΣ
Σε τελικό στάδιο υλοποίησης βρίσκεται, σύμφωνα με καλά πληροφορημένη πηγή της «Κ», σχέδιο της ΕΛ.ΑΣ. για την αγορά μη επανδρωμένων αεροσκαφών (UAV – Unmmaned Aerial Vehicle). Αυτό επιβεβαίωσε μιλώντας πριν από λίγα εικοσιτετράωρα στην «Κ» κορυφαίος αξιωματικός της Αστυνομίας, διευκρινίζοντας, πάντως, ότι δεν έχουν υπάρξει οριστικές αποφάσεις σχετικά με τον αριθμό και τον ακριβή τύπο των αεροσκαφών που θα επιλεγούν.
Σύμφωνα, πάντως, με πληροφορίες, το υπουργείο Δημόσιας Τάξης βρίσκεται ήδη σε προχωρημένες συζητήσεις με ισραηλινών συμφερόντων εταιρείες που εξειδικεύονται στην κατασκευή μη επανδρωμένων αεροσκαφών. Πρόθεση των επιτελών της ΕΛ.ΑΣ. είναι να χρησιμοποιήσουν τα εν λόγω αεροπλάνα για τον έλεγχο των συνόρων, αλλά και σε αντιτρομοκρατικές επιχειρήσεις μέσα στον αστικό ιστό.
Τα UAV ή «Drones», εξάλλου, μπορούν και πετούν αθόρυβα, άρα δίχως να γίνονται αντιληπτά πάνω από περιοχές αστυνομικού ενδιαφέροντος, μεταφέροντας (είτε πρόκειται π.χ. για την ελληνοτουρκική μεθόριο είτε... για τα Εξάρχεια) εικόνα, ήχο και άλλα δεδομένα στο κέντρο επιχειρήσεων της ΕΛ.ΑΣ. Είναι χαρακτηριστικό ότι η ιδέα για την αγορά μη επανδρωμένων αεροσκαφών γεννήθηκε την περίοδο των μεγάλων συγκεντρώσεων των «Αγανακτισμένων» στην πλατεία Συντάγματος.

Συναντήσεις

Σύμφωνα με άριστα πληροφορημένη πηγή της «Κ», το φθινόπωρο του 2011, υπό την ασφυκτική πίεση των μεγάλων κινητοποιήσεων και των εκτεταμένων επεισοδίων στο κέντρο της πρωτεύουσας, Ελληνες αξιωματικοί είχαν συναντηθεί με εκπροσώπους ισραηλινής εταιρείας για την αγορά συγκεκριμένου τύπου μη επανδρωμένου αεροσκάφους. Οι διαδικασίες επιταχύνθηκαν το διάστημα υπουργίας του κ. Νίκου Δένδια, ο οποίος, σημειωτέον, το περασμένο καλοκαίρι είχε έρθει σε συνεννόηση με το υπουργείο Εθνικής Αμυνας για να παραχωρηθεί στην ΕΛ.ΑΣ. μη επανδρωμένο αεροσκάφος που χρησιμοποιήθηκε στην επιχείρηση σύλληψης των Αλβανών δραπετών της φυλακής Τρικάλων.

Υπενθυμίζεται ότι το πρωί της 27ης Ιουνίου 2013 το γαλλικής κατασκευής μη επανδρωμένο σκάφος του Στρατού που «μετείχε» στις έρευνες για τον εντοπισμό των Αλβανών δραπετών είχε καταπέσει στην περιοχή Αγία Ευθυμία Φωκίδας. Η ηγεσία της ΕΛ.ΑΣ. είχε προσπαθήσει να διαψεύσει τη σύνδεση του αεροσκάφους με την εν εξελίξει αστυνομική επιχείρηση. Είχε τότε διαρρεύσει στον Τύπο ότι τα UAV που διαθέτει ο Στρατός εκτοξεύονται από ειδικό όχημα, προσγειώνονται με αλεξίπτωτο, έχουν πτητική εμβέλεια 15 - 30 χιλιομέτρων και δυνατότητα ενσωμάτωσης συσκευών κατόπτευσης χώρων, εντοπισμού στίγματος κινητών, υποκλοπής συνομιλιών κ.ά.

Τον Φεβρουάριο του 2012 η ισραηλινή εταιρεία Israel Aerospace Industries (I.A.I.) παρουσίασε σε Ελληνες αξιωματικούς στην αεροπορική βάση στο Ακτιο το μη επανδρωμένο αεροσκάφος της, «Heron». Η συνάντηση είχε πραγματοποιηθεί με πρωτοβουλία του ευρωπαϊκού οργανισμού Frontex και αφορούσε τη χρήση του συγκεκριμένου τύπου UAV σε επιχειρήσεις για τον έλεγχο των συνόρων και την αντιμετώπιση της παράνομης μετανάστευσης. Ανώτατος αξιωματικός της ΕΛ.ΑΣ. δήλωσε, μάλιστα, στην «Κ» ότι γίνεται προσπάθεια για την αγορά μη επανδρωμένων αεροσκαφών και με κοινοτικά κονδύλια που έχουν προβλεφθεί για την περίοδο 2014 - 2020.

Το Tetra

Παράλληλα, η ΕΛ.ΑΣ. προετοιμάζει την επιστροφή της –από 1ης Αυγούστου– στο παλαιό σύστημα ενδοεπικοινωνίας, που προβλέπει επαναφορά των απλών αναλογικών ασυρμάτων αντί του κωδικοποιημένου συστήματος TETRA που αγοράστηκε (ως υποσύστημα του C4I) παραμονές των Ολυμπιακών Αγώνων. Κατά πληροφορίες, οι συζητήσεις των επιτελών της ΕΛ.ΑΣ. με τους εκπροσώπους αμερικανικής εταιρείας για τη διατήρηση του υπάρχοντος συστήματος έχουν οδηγηθεί σε αδιέξοδο, καθώς το ετήσιο κόστος συντήρησης ανέρχεται στα 4,5 εκατ. ευρώ, ποσό που θεωρείται απαγορευτικό.

Τα τελευταία 24ωρα, μάλιστα, φαίνεται να προκρίνεται ως λύση η αναβάθμιση, αντί ποσού που κυμαίνεται σε 1,2 εκατ. ευρώ, του παλαιού αναλογικού συστήματος με την προσθήκη σε αυτό «μηχανισμού» κρυπτογράφησης των επικοινωνιών. Σημειώνεται, πάντως, ότι η Αντιτρομοκρατική διαθέτει ήδη δικό της κρυπτογραφημένο, αναλογικό σύστημα ενδοεπικοινωνίας. Το σύστημα ενδοεπικοινωνίας Tetra, που λειτουργεί μόνο στα όρια της Αττικής, κόστισε στο Δημόσιο περίπου 90 εκατ. ευρώ και η εγκατάστασή του ολοκληρώθηκε τον Ιούλιο του 2004 από τη γερμανική εταιρεία Siemens η οποία συμμετείχε στην κοινοπραξία SAIC.
Τέλος, αξίζει να σημειωθεί ότι στην ΕΛ.ΑΣ. εξετάζεται το ενδεχόμενο επισκευής των καμερών που είχαν εγκατασταθεί το 2004 στο κέντρο της Αθήνας και βρίσκονται σήμερα εκτός λειτουργίας. Καθώς μάλιστα η βάση των καμερών (τα λεγόμενα ΚΑΦΑΟ) έχει στην πάροδο των ετών πυρποληθεί από αντιεξουσιαστές εξετάζεται η μετατροπή των καμερών από ενσύρματες σε ασύρματες με τη χρήση καρτών sim. Το κόστος για την επανενεργοποίηση κάθε κάμερας έχει προϋπολογιστεί στα 1.200 ευρώ.
Καθημερινή

2 σχόλια:

  1. μαααστα, μααααστα, τωρα ησυχασα. Θα καταπολεμησει το εγκλημα η φαρα που που μας εχουν φορεσει καπελο οι διεθνεις απατεωνες.
    Αυτο που με σκοτωνει περισσοτερο απ'ολα ειναι οτι για τον εφιαλτη που ακουει στο ονομα σαμαρας, εχω ρισκαρει την ιδια μου την ζωη!
    Εγω ρωταω αυτο το σκυλολοϊ που "κυβερνα". Οι ελληνες εχουν την δυνατοτητα να κατασκευασουν τετοια αεροπλανακια? Γιατι δεν τους δινετε την ευκαιρια? Γιατι πρεπει να δωσετε τα λεφτα μας σε τριτους? Γιατι εχετε περιθωριοποιησει την χωρα απο καθε τεχνολογικο γιγνεσθαι?
    Ουσιαστικα ο εχθρος ειναι οι εγκαθετοι πρακτορες της βουλης, και ο μιξαρισμενος και μουζικοποιημενος οχλος.
    Χωρις διεθνεις ανατροπες το κτηνος που καταπινει την ανθρωποτητα θα μας εξαφανισει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. «Αυτό που με ανησυχεί είναι η μέρα που θα έχω εν πτήσει ένα μεταγωγικό «Ηρακλής» C-130 με φουλ φορτίο στρατιωτών και ξαφνικά ένα UAV [drone = κηφήνας] να έρχεται και να καρφώνεται στο παράθυρο του πιλοτηρίου».

    - Ανώνυμου Πτεράρχου της Πολεμικής Αεροπορίας των ΗΠΑ (στοιχεία από ενημερωτικό υλικό)

    ΠΗΓΗ:
    Άρθρο της Washington Post «When drones fall from the sky» (Όταν οι «κηφήνες» πέφτουν από τον ουρανό)
    < http://www.washingtonpost.com/sf/investigative/2014/06/20/when-drones-fall-from-the-sky/ >

    Για τις (μη καθαρά επιχειρησιακές) δυνατότητες των πάσης προέλευσης και κατασκευής Drones (Κηφήνων)... ή «Ερωδιών» (*) που πετάνε, μπορεί κανείς να σχηματίσει - κάποια έστω - ιδέα, αποκλειστικά και μόνο από τα συχνά δημοσιεύματα και αναφορές (που φυσικά διαρρέουν σκόπιμα ή μη και τελικά δημοσιεύονται φιλτραρισμένα στα ΜΜΕ), που μας μιλάνε για μερική ή ολοκληρωτική συντριβή κάποιου τέτοιου μη επανδρωμένου Α/Φ, είτε σε αγρό πολύ κοντά σε χωριό ή πάνω σε οικία (μόλις χθες, αν δεν κάνω λάθος), κλπ κλπ ... χωρίς βεβαίως να μπορεί εδώ να αποκλειστεί το ενδεχόμενο... αστοχίας σχεδίασης ή/και υλικού, τεχνικής βλάβης ή ακόμα και το ανθρώπινο λάθος από τους... τηλεχειριστές.

    Οι Τουρκικές Ένοπλες Δυνάμεις, που είχαν αγοράσει (το 2010;) τέτοια συστήματα (κάπου 10;) από το Ισραήλ, είχαν «τεχνικά» προβλημάτα, προχώρησαν όχι μόνο σε επιστροφή 3 (;) «Ερωδιών», αλλά ζήτησαν και αποζημίωση, όπως διαβάσαμε τότε, σύμφωνα με την σύμβαση που είχαν υπογράψει.

    Οπότε, όπως έλεγαν και οι αρχαίοι Αμερκάνοι... «Boys, Welcome to the Club»!!!

    (*) εδώ π.χ. πρόκειται για κατασκοπευτικό UAV (ανεπάνδρωτο Α/Φ) τύπου Heron (Ερωδιός), ισραηλινής κατασκευής

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.

- Παρακαλούμε στα σχόλια σας να χρησιμοποιείτε ένα όνομα ή ψευδώνυμο ( Σχόλια από Unknown θα διαγράφονται ).
- Παρακαλούμε να μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα στη σύνταξη των σχολίων σας.