16/6/14

Γιατί βάζουν οι Γερμανοί στο "μάτι" τους Έλληνες εφοπλιστές;

Όταν την προηγούμενη φορά έβαλαν στο μάτι τις Κυπριακές τράπεζες, γράφοντας άρθρα και πάλι στο Spiegel, τα οποία έλεγαν ότι στην Κύπρο ξεπλένεται ρωσικό χρήμα, ακολούθησε η κατάρρευση των τραπεζών και της οικονομίας της Κύπρου. Τώρα;
Spiegel: Ελληνες εφοπλιστές - «Πλούτος και κρυψίνοια»
Για τις φορολογικές διευκολύνσεις που απολαμβάνουν κάνει λόγο το περιοδικό
Όπως διαπιστώνει το γερμανικό περιοδικό, οι έλληνες εφοπλιστές παραγγέλνουν πλοία σαν μην υπήρχε ποτέ κρίση στη ναυτιλία. Το 2012 είχαν δώσει παραγγελίες για την κατασκευή 275 καινούργιων πλοίων αξίας 10 δις ευρώ και άλλα τόσα για την ανακαίνιση του στόλου τους (Eurokinissi)

«Πλούτος και κρυψίνοια» είναι ο τίτλος άρθρου που δημοσιεύεται στην αυριανή έκδοση του περιοδικού Spiegel και το οποίο έχει ως θέμα τις φορολογικές διευκολύνσεις που απολαμβάνουν οι έλληνες εφοπλιστές, μεταδίδει η Deutsche Welle
Όπως διαπιστώνει το γερμανικό περιοδικό, οι έλληνες εφοπλιστές παραγγέλνουν πλοία σαν μην υπήρχε ποτέ κρίση στη ναυτιλία. Το σχετικό άρθρο αναφέρει ότι το 2012 είχαν δώσει παραγγελίες για την κατασκευή 275 καινούργιων πλοίων αξίας 10 δις ευρώ και άλλα τόσα για την ανακαίνιση του στόλου τους.
Μόνον για τις πρώτες εβδομάδες του 2014 το κόστος για παραγγελίες καινούργιων πλοίων και αγορές μεταχειρισμένων ανέρχεται στα 5 δις ευρώ. Όπως δηλώνει στο περιοδικό ο πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, Θεόδωρος Βενιάμης«τα χρήματα προέρχονται από τις δικές μας τσέπες.»
Αφορολόγητα…140 δις
Ως μία από τις αιτίες για την υψηλή αυτή ρευστότητα που παρουσιάζουν οι έλληνες εφοπλιστές μεσούσης της κρίσης που επικρατεί στη διεθνή ναυσιπλοΐα, αναφέρεται το γεγονός ότι πληρώνουν ελάχιστους –σε σχέση με το εύρος της επιχειρηματικής τους δραστηριότητας- φόρους. Επικαλούμενο διεθνείς αναλύσεις το Spiegel υποστηρίζει ότι από το 2002 ως σήμερα έλληνες εφοπλιστές δεν έχουν φορολογήσει τουλάχιστον 140 δις ευρώ. Αλλά και πέραν αυτού – βάση 58 ειδικών ρυθμίσεων, οι περίπου 800 ελληνικές οικογένειες του κλάδου δεν πληρώνουν σχεδόν καθόλου φόρους. Όπως σημειώνεται, πουθενά αλλού στον κόσμο δεν προστατεύονται τόσο πολύ οι εφοπλιστές από οικονομικές επιβαρύνσεις, όπως στην Ελλάδα.

Αντιδρώντας σε αυτήν την παρατήρηση ο κ. Βενιάμης υποστηρίζει ότι οι εφοπλιστές πληρώνουν φόρους «ως ιδιώτες όπως και άλλοι». Βασιζόμενο σε στοιχεία ελληνικών συνδικαλιστικών οργανώσεων, το SPIEGEL γράφει ότι το 2012 οι εφοπλιστές πλήρωσαν ως ιδιώτες φόρους ύψους 15 εκ. ευρώ την ώρα που οι έλληνες ναυτικοί έχουν καταβάλει φόρους ύψους 55 εκ. ευρώ.
Υποκύπτοντας στις πιέσεις που τους ασκήθηκαν οι εφοπλιστές υποσχέθηκαν ως “εθελοντική συνεισφορά” τον διπλασιασμό του φόρου στο τονάζ των πλοίων για τα επόμενα τρία χρόνια. Όπως όμως γράφει το γερμανικό περιοδικό, ενώ η κυβέρνηση αναμένει από αυτό το διπλασιασμό ετήσια έσοδα ύψους 140 εκ. ευρώ, οι εφοπλιστές τα υπολογίζουν σε λιγότερα από 100 εκατομμύρια ευρώ.
ΒΗΜΑ

12 σχόλια:

  1. They want to control that industry. You cannot be an empire without navy. Greek government shouls not even think of touching the shipowners. See how to use them better. For example, ask for 20% discount on transport for selected products to make them morw competitive.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. >Όπως σημειώνεται, πουθενά αλλού στον κόσμο δεν προστατεύονται τόσο πολύ οι εφοπλιστές από οικονομικές επιβαρύνσεις, όπως στην Ελλάδα.<
    Εμείς όμως πρέπει να τονίσουμε ότι καμία κυβέρνηση στον κόσμο, κανένας αρθρογράφος άλλης εθνικότητας δεν επικρίνει την ελληνική ναυτιλία όσο οι «φίλοι μας» οι Γερμανοί.

    Οι Γερμανοί είναι
    • Μισέλληνες
    • Λαός του βούρκου και της λάσπης
    • Αρπακτικά
    • Χοντροί και άκομψοι
    • Συνεχίζουν να πλημυρίζουν τον κόσμο με τα βιομηχανικά προϊόντα τους αμφισβητήσιμης ποιότητας και χαμηλής τεχνολογίας π.χ. τα χοντροκομμένα μερτσέντες και τα όπλα τους
    • Θέλουν να κυβερνήσουν την Ευρώπη με βία και βαρβαρικό άκομψο τρόπο
    • Δεν έχουν καμία διοικητική ικανότητα για τη ναυτιλία, ιδού τις σκηνές άπειρου κάλλου που συνόδεψαν τη πρόσφατη διάλυση της δημιουργίας γερμανικής εμπορικής ναυτιλίας μέσω του χρήματος που τους περισσεύει από τις διεθνείς ληστείες τους και τελικά τα πλοία αυτά τα αγόρασαν Έλληνες εφοπλιστές κοψοχρονιά. Ακόμα να το χωνέψουν…
    • Και πολλές άλλες «ιδιότητες» που δεν θα αναφέρω για λόγους συντομίας

    Στο άρθρο όμως, φαίνεται και όμως ένα άλλο φαινόμενο:
    Χρησιμοποίει ο αρθρογράφος την διχόνοια Ελλήνων ναυτικών συνδικαλιστών (του ΠΑΜΕ) με τον ελληνικό εφοπλισμό, που προκειμένου να προστατέψουν τα κεκτημένα τους και τις αμοιβές/ συντάξεις τους έπεσαν στη παγίδα της μη εθνικής ομοψυχίας, γεγονός που εκμεταλλεύεται πλήρως από τον αρθρογράφο.
    Δεν λέω βέβαια ότι οι εφοπλιστές είναι παρθένες, αλλά εδώ ακριβώς θα έπρεπε η ελληνική κυβέρνηση να είχε διαμεσολαβήσει για να υπάρξει ένα εθνικό modus vivandi, ένα είδος αυστηρού μνημονίου.

    Το αφορολόγητο της ναυτιλίας προστατεύεται από το Ελληνικό Σύνταγμα, καλώς η κακώς. Δεν χρειάζεται κάθε τόσο να αναφερθεί από επίδοξους αναλυτές και μη, οι οποίοι υπολογίζουν χωρίς ουσιαστική αντικειμενική βάση το «πόσο χάνει η ΔΟΥ πλοίων από την μη εφαρμογή του δικού τους συστήματος φορολογίας –της ώρας» . Τα πλοία φορολογούνται με ειδικό τρόπο.
    Κατά τη δική μου γνώμη, καλύτερα θα ήταν να ασχοληθούν με το πόσο θα έχανε η ελληνική οικονομία και ιστορία αν δεν υπήρχε ο ελληνικός εφοπλισμός.

    Το άλλο μεμπτό από ελληνική πλευρά που συμβαίνει αυτά τα χρόνια με την ελληνική ναυτιλία είναι το τι συμβαίνει με το υπουργείο εμπορικής ναυτιλίας και τη ποιότητα των προσώπων που διορίζονται ως υπουργούς εμπορικής ναυτιλίας, οι οποίοι δεν έχουν καμιά ειδίκευση με το αντικείμενο, είναι Γερμανοτσολιάδες (Γεωργιάδης) η Τουρκολάγνοι (Βαρβιτσίωτης) η/και τα δυο μαζί.
    Το εθνικό μνημόνιο που προτείνω πιο πάνω, θα πρέπει να συμπεριλαμβάνει και μια αυστηρή ρήτρα για τον διορισμό του ΥΕΝ, θα πρέπει να είναι από τον κόσμο της εμπορικής ναυτιλίας και καθολικής αποδοχής.

    Παρόλα αυτά, η Ελλάδα παραμένει λαός-έθνος της Θάλλασας οπού οι άνθρωποι δρουν χωρίς πολλά λόγια, «το βαπόρι πρέπει να φύγει» και εύχομαι με όλη τη καρδιά μου να μη διαλυθεί από τους Γερμανούς και τη ντόπια παρέα τους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Τι σύμπτωση η σημερινή υπόθεση του Ευθύμη Γιαννουσάκη πάντως επιβεβαιώνει το Spiegel.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. @ Παν Καράς,
    Θα μας πεις σε ποιό(α) σημείο(α) επιβεβαιώνεται το Spiegel; η απλώς ρίχνεις λαϊκιστική λάσπη;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Ο Ευθύμης Γιαννουσάκης ειναι εφοπλιστής διακινούσε ναρκωτικά και φυσικά δεν πλήρωνε φόρους. Με αλλα λογια τα ‘κατορθώματα’ του συγκεκριμένου εφοπλιστή υπερβαίνουν και τα γραφόμενα του Spiegel.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Παν Καράς
    άσχετα με το ποια αισθήματα έχει ο καθένας από μας για τους εφοπλιστές, είναι η μόνη πηγή που φέρνει στην Ελλάδα κάθε χρόνο 15 δις ευρώ, χωρίς μνημόνια και τρόικες.
    Και αυτό ενοχλεί το Βερολίνο, που θέλει να μας υποδουλώσει οικονομικά.
    Γι' αυτό χτυπάει τη Ναυτιλία και τον εφοπλισμό.
    Με τον ίδιο τρόπο προετοίμασε την κοινή γνώμη για τις τράπεζες της Κύπρου, μέχρι που τις σάρωσε μετά από λίγους μήνες.
    Αν δεν το βλέπεις, προσπάθησε να το δεις, όμως σε παρακαλώ μην συνεχίζεις, για να μην παρεκτραπούμε.
    Άστο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Οι σύμμαχοί μας Εγγλέζοι την δεκαετία του 90 κατηγορούσαν την χώρα μας ως ρατσιστική με συναισθήματα αρνητικά προς τους μετανάστες. Τώρα πρώτοι αυτοί δεν τους θέλουν αλλά εμείς δεν βγάζουμε κανένα αντιρατσιστικό κρεσέντο εναντίον τους. Οι Αμερικάνοι σύμμαχοί μας ομοίως έβγαζαν νότες ταξιδιωτικές ότι η Ελλάδα είχε τρομοκρατία για να μην ταξιδεύουν εδώ οι Αμερικάνοι. Εννοείται ότι για την δική τους παγκόσμια τρομοκρατία δεν μπορούμε να διαννοηθούμε ότι θα μιλήσουμε ποτέ. Οι ευεργέτες δανειστές μας Γερμανοί τώρα(παρόλο που με πίκρα έχω σκεφτεί ότι αν δεν υπήρχε ο Σόιμπλε που τον βρίζουμε, ακόμη θα είμασταν σε αντανακλαστικά και κράτος της φάπας του 90-ο Σόιμπλε την χώρα του θα υποστηρίξει, άντε κι εμείς την δικιά μας-) τώρα τα βάζουν με τους εφοπλιστές. Σύμφωνοι αλλά qui bono??? Ποιός θα ωφεληθεί??? Έίναι μάγκες συνεχιστές ίσως της τέχνης των Μεγάλων Δυνάμεων να στήνουν μηχανισμούς προπαγάνδας και να ταρακουνούν τα κράτη μαριονέττες. Το ίδιο οι Μεγάλες Δυνάμεις έκαναν και στην ξεκάθαρα "Ρωσική υπόθεση"-Ουκρανία και στην Αραβική Ανοιξη=Σιβηρία και σε πόσες άλλες περιπτώσεις. Το θέμα είναι ΑΝ ο λαός μέσα από ενημέρωση από αντισυμβατικά ΜΜΕ αποκτήσει κουλτούρα αντισωμάτων τύπου Ιραν π.χ. και μια τέτοια κουλτούρα γίνει κοινή πεποίθηση, και δεν κλυδωνίζεται η ψυχή του από την Δυτική προπαγάνδα και δεν τον κατρακυλούν τα παπαγαλάκια, παρά δείχνει εμπιστοσύνη στους ηγέτες του(αν και στην Ελλάδα αυτό είναι λίγο ριψοκίνδυνο!!), τότε προκύπτει το ερώτημα> αφού το παγκόσμιο προπαγανδιστικό μάνατζμεντ δεν θα φτουράει πάνω σε έναν λαό, τότε μήπως αυτός ο λαός θα έχει την τύχη του Ιράκ, των αντίστοιχων "Εβραίων" μαρτύρων του 20 αιώνα??? Ή των Σέρβων?? Ή των Αφγανών?? Ή του Ιράν?? Ή τί άλλο???

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. We lack naval strategy. Sky would have been the limit if we had the right people in the right posts.

    Germans start to annoy me seriously. We should pay their kindness by leaving their euro, use the British pound or the dollar and sue them for everything they owe us since WW II.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. As of the importance of our commercial fleet, see Turkeys submarine base in Albania and you will understand...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Εφοπλ[η[στές!!!!.
    Τα καμάρια μας!!!.
    Τραπεζίτες!!!!!!.
    Πολιτικοί μ α ς!.
    Βιομήχανοι!!!!!!.
    Και λοιπά λαμόγια,ελέω ηλιθίων ψηφοφόρων!!!!!!!.
    Όλοι μαζί και αντάμα.
    Μας γυρίζουν πίσω στο σκοταδισμό,στην πείνα στην δυστυχία,στον αφανισμό,όσο τους επιτραπεί,και καταφέρουν!.
    Τώρα,το πόσοι Έλληνες θα επιβιώσουν,από της επιθέσεις στοργής τους.
    Αυτό,δεν ενδιαφέρει καθόλου,μα καθόλου!!!.
    Αν αυτό το ηλιθιομάζωμα,τους κάνει τι χάρη,να σκορπιστεί στα πέραααααα μέρη,για να μπορέσει να ζήσει.
    Τι και αν,Αυτόν τον χώρο τον κατοικούν Αλλοδαποί [όχι] όλοι,βάρβαροι.
    ΉΔΗ οι πράξεις βαρβαρότητας,εφαρμόζονται,από δαύτους.
    Αλλά και οι παραπάνω,αρχικώς αναφερόμενοι,Μήπως και αυτοί δεν είναι βάρβαροι!!.
    Και καλά κάνουν,αφού,αυτά τα πράματα!!!,ακόμα στηρίζουν ψηφίζοντας,τους Καταστροφείς μας.
    Πως είναι δυνατόν,τέτοιο τσούρμο,από παλιοπράματα!!!,να προοδεύσει!!!,όταν τα μυαλά,είναι στα Κάγκελα,και όχι στη θέση τους.
    Απλά συμπεράσματα,και αυτή είναι η πραγματικότητα.
    Που πάμε ρε!!!!!!!,το αμίμητο,απόφθεγμα.-

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Αγαπητοί φίλοι, για όσους δεν γνωρίζουν τι σημαίνει ελληνική εμπορική ναυτιλία, να πληροφορηθούν ότι οι Έλληνες εφοπλιστές ό,τι έχουν κάνει το έχουν πετύχει μόνοι τους, χωρίς καμιά βοήθεια από την Ελλάδα και αν έχουν πλοία με την ελληνική σημαία, το κάνουν από πατριωτισμό και μόνο. Δεν χρωστάνε τίποτε στην Ελλάδα, αλλά η Ελλάδα χρωστά σε αυτούς και όποιο φόρο καταβάλουν, έστω και μικρό, τον καταβάλουν χωρίς να είναι υποχρεωμένοι. Όποια ώρα θέλουν μπορούν να βγάλουν τα πλοία τους από την ελληνική σημαία χωρίς να ρωτήσουν κανέναν και χωρίς την άδεια κανενός. Σε μια ώρα μπορεί να γίνει. Ας είμαστε λοιπόν προσεκτικοί διότι κινδυνεύουμε να σκοτώσουμε την κότα με τα χρυσά αυγά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.

- Παρακαλούμε στα σχόλια σας να χρησιμοποιείτε ένα όνομα ή ψευδώνυμο ( Σχόλια από Unknown θα διαγράφονται ).
- Παρακαλούμε να μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα στη σύνταξη των σχολίων σας.