2/7/15

NYT: Γιατί ο Σόιμπλε θέλει να αφήσει την Ελλάδα να "καεί" - Ο Σόιμπλε περιμένει το ΟΧΙ

Τον Ιούλιο του 2012, όταν ο τότε υπουργός Οικονομικών των ΗΠΑ, Τίμοθι Γκάιτνερ, συναντήθηκε με τον γερμανό ομόλογό του στο εξοχικό του τελευταίου, σε ένα νησί της Μαύρης Θάλασσας, το θέμα της συζήτησης ήταν η Ελλάδα. Κι όπως είχε την ευκαιρία να διαπιστώσει ο αμερικανός υπουργός, η θέση του κ. Σόιμπλε ήταν σαφής: Η Ευρωζώνη πρέπει να αφήσει την Ελλάδα να καεί.

Ο κ. Γκάιτνερ τα έγραψε αυτά στα απομνημονεύματα της θητείας του και τα υπενθυμίζει ο Αντριου Ρος Σόρκιν σε άρθρο του που δημοσιεύεται στην ιστοσελίδα των New York Times.
"Ο κ. Σόιμπλε μου είπε ότι υπάρχουν πολλοί στην Ευρώπη οι οποίοι πιστεύουν ότι το να πετάξουμε την Ελλάδα εκτός Ευρωζώνης είναι μία επιθυμητή στρατηγική" έγραψε ο αμερικανός υπουργός. "Η ιδέα ήταν ότι με την Ελλάδα εκτός, η Γερμανία θα μπορούσε πιό άνετα να παράσχει οικονομική βοήθεια στην Ευρωζώνη, διότι οι γερμανοί φορλογούμενοι θα σταματούσαν να πιστεύουν ότι βοήθεια προς την Ευρώπη σημαίνει βοήθεια προς την Ελλάδα..."
Επίσης, πάντα σύμφωνα με τα όσα είπε ο κ. Σόιμπλε στον αμερικανό ομόλογό του, "το Grexit θα ήταν μία τόσο τραυματική εμπειρία που θα τρομοκρατούσε την Ευρώπη και θα την ωθούσε σε υποχωρήσεις με στόχο ισχυρότερη οικονομική ενοποίηση και τραπεζικό τομέα".
Το βασικό επιχείρημα του γερμανού υπουργού Οικονομικών ήταν ότι αν αφήσει την Ελλάδα να καεί, η Ευρώπη θα ισχυροποιηθεί απέναντι σε παρόμοιες κρίσεις στο μέλλον.
Τρία χρόνια αργότερα, η στρατηγική του κ. Σόιμπλε φαίνεται ότι παίρνει σάρκα και οστά, γράφει στο άρθρο του ο Σόρκιν. Πολιτικοί και επενδυτές επιχειρούν να προβλέψουν το αποτέλεσμα, προσπαθώντας να απαντήσουν στο ερώτημα "Ποιός μπλοφάρει; Οι Ελληνες ή η Ευρωπαϊκή Ενωση;"
Η συζήτηση μεταξύ του κ. Γκάιτνερ και του κ. Σόιμπλε μας δίνει ισχυρές ενδείξεις ως προς την απάντηση, είναι το συμπέρασμα του Σόρκιν. Κι όπως έχει πεί ο κ. Γκάιτνερ μετά απο μία άλλη συζήτηση με τον Σόιμπλε, η θέση του είναι ξεκάθαρη: "Η Ελλάδα παράφαγε και τώρα πρέπει να κάνει αυστηρή δίαιτα.."
Καθημερινή

8 σχόλια:

  1. Έχει ποντιακές ρίζες φαίνεται ο Σόιμπλε για να έχει εξοχικό σε νησί του Εύξεινου Πόντου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Δεν βλεπω καποιο σχολιο εδω.
    Αρα κανενας δεν εκπλησεται απο αυτες τις θεσεις και αποψεις.
    Ισως να ειναι και ψεματα.
    Ο παππους μου, δασκαλος και δημοκρατης, πολεμησε στην Αλβανια και βασανιστηκε βαναυσα απο τους Γερμανους αργοτερα. Η γιαγια μου εχασε ενα παιδι απο τις κακουχιες και η αλλη μου γιαγια αλλα δυο παιδια απο αρρωστια και πεινα.
    Οι γονεις μου γεννηθηκαν στην Κατοχη και ο πατερας μου ακομα θυμαται το "πειναω, πειναω" στους δρομους και τα καρα με τους νεκρους.
    Αυτες και πολλες αλλες ειναι οι οικογενειακες μας αναμνησεις απο τον προηγουμενο πολεμο των Γερμανων.
    Αστειο... η γιαγια μου, να ειναι καλα εκει που ειναι τωρα, μας ελεγε "Θα ξαναρθουν οι Γερμανοι, θα ξαναερθει η πεινα". Γελαγαμε τοτε και της λεγαμε πως αλλαξαν οι καιροι, ειμαστε ολοι μαζι τωρα στην ΕΟΚ και οι Γερμανοι ειναι φιλοι μας..."Δεν εισασταν εκει ελεγε δεν τους ζησατε δεν ξερετε".
    Οι Γερμανοι ειναι φιλοι μας.
    Και η ζωη ενος Γερμανου στρατιωτη αξιζει δεκα ζωες Έλληνων.
    Κυριοι, θα ειμαι εδω για την Πατρίδα οταν με χρειαστει, με τον εναν ή με τον αλλο τροπο.
    Μην περιμενετε να ακολουθησω Γερμανους, γερμανολαγνους και ανθελληνες προδοτες ολων των αποχρωσεων που απεργαζονται την καταστροφη της Μητέρας Πατρίδας.
    Σε ενα ανευ νοηματος πλεον ερωτημα καλουμαι να αποφασισω μεταξυ υποτελειας ή πεινας.
    Να αποφασισω για τους γερους γονεις μου και, χειροτερα ακομα, για τα παιδια μου.
    Να διαλεξω πλευρα, να επιλεξω τον διχασμο.
    Να κανω εχθρο τον διπλανο μου και να μισησω τον απελπισμενο και τρομαγμενο συνέλληνα.
    Δεν θα κανω αυτη την χαρη σε κανεναν.
    Κατω απο τη Σημαία, κατω απο τον γαλαζιο ουρανο, στα χερια του Θεού.
    Ολοι οι Έλληνες ένα Σώμα με μια Ψύχη.


    Οποια κοινωνια ανταλαξει την ελευθερια με την ασφαλεια δεν αξιζει ουτε ελευθερια ουτε ασφαλεια και θα χασει και τα δυο. Β. Φρανγκλινος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Επειδή αγαπητέ μου κάνετε σύγκριση με το τί πέρασαν οι πρόγονοι μας από τους Γερμανούς και πόσο υπέφεραν από αυτούς, να σας θυμίσω πόσο υπέφεραν επίσης και από τους κομμουνιστές ληστές κατά τον συμμοριτοπόλεμο....Γιατί η δική μου γιαγιά και οι δικοί μου παππούδες έχουν πολλές "καλές" αναμνήσεις και από αυτούς...Και όμως σήμερα οι πολιτικοί τους απόγονοι είναι κυβέρνηση....Βγάλτε τα συμπεράσματα μόνος σας...

      ΥΓ Πολλοί μιλάτε για την Γερμανική κατοχή αλλά όποιος δεν έζησε την Βουλγαρική κατοχή, απλά δεν έχει ιδέα το πόσο υπέφεραν κάποιοι άλλοι, σε σημείο που να προσπαθούν να περάσουν σε Γερμανικές ζώνες κατοχής....

      Διαγραφή
    2. Αγαπητε δεν κανω συγκριση μεταξυ μαυρου και κοκκινου φασισμου και απορω που την ειδατε. Μαλλον τη δημιοyργησατε διοτι καιγεστε να πειτε κατι.
      Κανω μια ιστορικη αναδρομη απο την ιστορια της οικογενειας μου που δεν ηταν ουτε "δεξιοι" ουτε "αριστεροι" αλλα Έλληνες. Εζησαν εναν "πραγματικο" πολεμο ενω εμεις τωρα εναν εξiσου πραγματικο οικονομικο πολεμο.
      Σε ενα, κατα τη γνωμη μου, ενωτικο κειμενο, σχολιαζετε για να συγκρινετε ανωμαλους σφαγεις γερων και παιδιων, ειτε ναζι γερμανους ειτε βουλγαρους κουμμουνιστες και να δωσετε ευσημα βαρβαροτητας σε οποιον μισειτε ιδεολογικα περισσοτερο.
      Αληθεια γιατι το κανετε? Σας αρεσει ο διχασμος?
      Δεν εζησα βουλγαρικη κατοχη ουτε γερμανικη.
      Εσεις τη ζησατε προσωπικα? Προφανως οχι οποτε χαλαρωστε λιγο.
      Οι κομμουνιστες εσφαξαν δυο ξαδελφια της γιαγιας μου 11 και 15 ετων, ως ταγματασφαλιτες προφανως, αρα να, εχω και εγω να πω κατι κατι διχαστικο για τους κακους αριστερους, τους κομμουνιστας και τους ληστοσυμμοριτας.
      Αισθανεστε καλυτερα?
      Τωρα ειμαστε φιλοι?
      Οι σταλινικοι του τοτε και οι "αριστεροι" σημερα ειναι χειροτεροι απο τους ναζιστες του τοτε και τα εγγονια τους σημερα?
      Οποτε ολα καλα ε?
      Γουσταρετε διχασμο ή απλα τρολλαρετε?
      Τρολλαρετε συχνα εδω?

      Συγνωμη για την απαντηση μου. Δεν θα απαντουσα καθολου αλλα εχω κουραστει ολες αυτες τις μερες με τους χαρακτηρισμους, τη διχονοια, τον πανικο και την εκατερωθεν τρομοκρατια. Δε σας γνωριζω οποτε ισως σας αδικω.
      Ευχομαι τα καλυτερα για εσας και την οικογενεια σας καθως και κουραγιο αυτες τις δυσκολες στιγμες.
      Καλη σας νυχτα.

      Διαγραφή
    3. Δεν τον αδικεις ΗΚ . Ειναι πνευμα αντιλογιας.
      Φυτρωνει εκει που δεν τον σπερνουν like a biatch. My advise to him is: Son, get off them drugs.

      Διαγραφή
    4. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

      Διαγραφή
    5. Προφανώς για εσάς κύριε Aquilles όποιος δεν συμφωνεί μαζί σας είναι πνεύμα αντιλογίας και μάλιστα άνθρωποι που δεν σχολιάζουν καν συνεχώς όπως του λόγου σας...
      My advise to you....If you don't like me, don't bother...Δεν σε υποχρεώνει κανείς...Όσο για τα ναρκωτικά, για να διατυπώνεις άποψη μάλλον κάτι θα έχεις εμπειρία...

      @ΗΚ
      Αγαπητέ μου σας βλέπω ότι σχολιάζετε μόνο για τους Γερμανούς κάνοντας και ιστορικό παραλληλισμό με την κατοχή...Αντίθετα δεν σας κάνει εντύπωση ότι αυτοί όπου είναι πολιτικά τέκνα των τότε συμμοριτών στον συμμοριτοπόλεμο, είναι σήμερα κυβέρνηση...Αυτό σχολιάζω και απορώ πως θεωρείτε ότι τρολλάρω ή προωθώ την πόλωση ενώ σπανίως κάνω σχόλια πάνω σε αυτό...Ούτε εγώ είχα σκοπό να σχολιάσω το κείμενο σας αλλά μου έκανε εντύπωση πως κάποιοι έχετε κοντή ή επιλεκτική μνήμη και ξεχνάτε κάποια πράγματα όπως φάνηκε και από το αρχικό σας μήνυμα....Εκτός και αν στην προσπάθεια σας να "ενώσετε" τους Έλληνες, προτιμάτε να δημιουργείτε εχθρούς που να τους συσπειρώνουν....Τουλάχιστον δεν δημιουργείτε εσωτερικούς "εχθρούς" όπως πολλοί άλλοι...Κάτι είναι και αυτό...

      Ανταποδίδω τις ευχές και καλό κουράγιο

      ΥΓ Τους Βούλγαρους τους ανέφερα γιατί συνεχώς η κατοχή αναφέρεται στους Γερμανούς αλλά ποτέ στους υπόλοιπους...Η Ελλάδα είχε τριπλή κατοχή όχι απλά Γερμανική...

      Διαγραφή
    6. Μα τι θελετε να κανω? Να αναφερθω σε κατι που δε βιωσαν οι προγονοι μου? Ανεφερα ενα περιστατικο προς τερψην σας, παραπανω δεν εχω. Να αναφερθω και στην κατοχη της Κινας απο την Ιαπωνια επειδη ισως υπαρχει καποιος Κινεζος αναγνωστης του ιστολογιου που εχασε οικογενεια στις εκει σφαγες?
      Ειλικρινα μου θυμιζετε παππουδες ογδονταφευγα σε καφενειο που ο ενας κραζει τον αλλο -"ανταρτοπολεμος ηταν!" -"ουχι συμμοριτοπολεμος!".
      Κοντη μνημη...Επιλεκτικη μνημη...Εαν η οικογενεια σας υπεφερε απο τους Βουλγαρους καλα κανετε και το θυμαστε και εγω μαζι σας. Εμενα παλι οχι. Δεν επιλεγω να ξεχασω απλα δεν εχω κατι να θυμηθω.
      Ειλικρινα, χωρις διαθεση οποιασδηποτε προσβολης, επιλεκτικη μνημη δειχνετε να εχετε εσεις, ισως και με το δικιο σας.
      Οι εχθροι ειναι εσωτερικοι και εξωτερικοι. Οι εσωτερικοι ειναι απειρως πιο επικινδυνοι.
      Δεν δημιουργω εξωτερικους εχθρους, απλα υπαρχουν. Οπως και οι εσωτερικοι, πληθωρα οι ανθελληνες, αλλα δεν προκειται να διχασω τους συμπολιτες ποτε και ειδικα σε δυσκολες ωρες οπως αυτες.
      “Divide and rule, a sound motto. Unite and lead, a better one." J.W. Goethe
      Ευχομαι και απευχομαι να βρεθουμε στο πεδιο, ως συμμαχοι.
      Καλη σας νυχτα.

      Διαγραφή

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.

- Παρακαλούμε στα σχόλια σας να χρησιμοποιείτε ένα όνομα ή ψευδώνυμο ( Σχόλια από Unknown θα διαγράφονται ).
- Παρακαλούμε να μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα στη σύνταξη των σχολίων σας.