30/6/16

Υπολείπονται σε δεξιότητες οι Ελληνες - «Ρηχή» γνώση προσφέρει το εκπαιδευτικό σύστημα

ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΛΑΚΑΣΑΣ
«Ρηχή» γνώση προσφέρει το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα. Το επιβεβαιώνει και η τελευταία έκθεση του Οργανισμού Οικονομικής Ανάπτυξης και Συνεργασίας (ΟΟΣΑ) για τις δεξιότητες των ενηλίκων στην Ελλάδα. Παρόλο που τις τελευταίες δεκαετίες τα μαθήματα και οι παιδαγωγικές μέθοδοι του ελληνικού σχολείου έχουν εναρμονισθεί με τη διεθνή πραγματικότητα και δεν διαφοροποιούνται (π.χ. πληροφορική, γλώσσα, μαθηματικά), οι δεξιότητες των Ελλήνων ενηλίκων υστερούν πολύ, όχι μόνο σε σύγκριση με τις χώρες-μέλη του ΟΟΣΑ που βρίσκονται στις πρώτες θέσεις της κατάταξης αλλά και από τον μέσο όρο.
Ειδικότερα, στην έρευνα για την Ελλάδα, η οποία πραγματοποιήθηκε επί ένα χρόνο (1/4/2014 έως 31/3/2015), μετείχαν 4.925 άτομα, ηλικίας 16-65 ετών. Οι ενήλικοι εκλήθησαν να απαντήσουν σε ερωτήσεις σχετικά με το ακαδημαϊκό τους προφίλ και την επαγγελματική τους διαδρομή, ενώ –για περίπου 60 λεπτά– απάντησαν σε τεστ σχετικά με την κατανόηση ενός κειμένου, μαθηματικές ασκήσεις, τεστ που αφορούν τη χρήση Η/Υ (ο τεχνολογικός αναλφαβητισμός είναι υψηλός μεταξύ των ατόμων μεγαλύτερων ηλικιών). Από τα αποτελέσματα τα οποία δημοσιοποιήθηκαν χθες, προκύπτουν, μεταξύ άλλων, τα ακόλουθα:

• Ο ένας στους δύο Ελληνες πάνω από 55 ετών δεν έχει ολοκληρώσει το Λύκειο. Το αντίστοιχο ποσοστό για τα άτομα ηλικίας 25-34 ετών είναι μόλις 15%. Βεβαίως μπορεί αυτό να αποτυπώνει την εύλογη μείωση των μαθητών από την υποχρεωτική εκπαίδευση, ωστόσο οι ποιοτικοί δείκτες είναι αρνητικοί.

• Το 26,5% των ενηλίκων έχει πολύ χαμηλό επίπεδο στην κατανόηση κειμένου, την ίδια στιγμή που ο μέσος όρος του ΟΟΣΑ είναι 18,9%.

• Το 17,4% των ενηλίκων δεν έχει εμπειρία στη χρήση των κομπιούτερ, ενώ ο μέσος όρος του ΟΟΣΑ είναι 10%. Το 47,9% των Eλλήνων κατατάχθηκε στη χαμηλότερη βαθμολογική κλίμακα αξιολόγησης της ικανότητας ενός ατόμου να αντιμετωπίζει προβλήματα που σχετίζονται με τη χρήση κομπιούτερ. Ο αντίστοιχος μέσος όρος του ΟΟΣΑ είναι 42,9%.

• Μόλις το 5,6% των ενηλίκων έχει δεξιότητες που κρίνονται υψηλού επιπέδου στα Μαθηματικά. Αντίθετα, διπλάσιος –στο 11,2%– του ελληνικού ποσοστού είναι ο μέσος όρος του ΟΟΣΑ.

• Στην κατανόηση κειμένου, ο ένας στους 20 ενήλικες έχει δεξιότητες που κρίνονται υψηλού επιπέδου. Ο αντίστοιχος μέσος όρος του ΟΟΣΑ είναι 10,6%.

• To 19,9% των ατόμων ηλικίας 55-65 ετών έχει πτυχίο τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, όταν στις ηλικίες 25-34 το αντίστοιχο ποσοστό είναι 27,3%.

• Η Ελλάδα, λόγω της οικονομικής κρίσης, είναι η μόνη χώρα όπου όσοι είναι εκτός εργασίας έχουν τις ίδιες δεξιότητες με εκείνους που εργάζονται. Επίσης, Ελλάδα και Πολωνία είναι οι μόνες χώρες στις οποίες οι επιδόσεις των γυναικών εμφανίζονται γενικά καλύτερες των ανδρών.
Καθημερινή

4 σχόλια:

  1. Διαβάζει ο Τούρκος της κυβέρνησης Ερτνογάν τα ελληνικά μέσα και τί να δει; Bάι βάι αφέντιμ, όλο το σύστημα της Ελλάδος βάλθηκε αφενός να ξεπουλήσει τα πάντα και αφετέρου να βγάλει λειψούς τους Έλληνες. Το δεύτερο είναι ασφαλώς συνδεδεμένο με το πρώτο. Είσαι σκάρτος, ορίστε κύριε το λένε και οι μελέτες και άρα αξίζεις ακόμα χειρότερα. Πήραν χαμπέρι οι Τούρκοι ότι στην Ελλάδα κυριαρχούν οι Ευρωσταλινιστές και οι Σταλινοπατριώτες και ετοιμάζονται να έρθουν αναχάμπαρα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Δε μου φαίνεται και πολύ σοβαρή η έρευνα αυτή.Δεν ξέρω πως μέτρησαν τις "δεξιότητες" ή τι εννοώ ακριβώς οι ερευνητές.Επίσης δεν νομίζω ότι η Ελλάδα υπολείπεται σε δεξιότητες άλλων κρατών και το βλέπουμε στο καθαρό ισοζύγιο μεταναστεύσεως επιστημόνων.Αν υπολειπόμεθα θα είχαμε καθαρή εισαγωγή ενώ έχουμε καθαρή εξαγωγή.Και όχι μόνο αυτό.Είναι και πολλά άλλα ποιοτικά στοιχεία.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Τα αποτελέσματα της ερευνας, θα με επειθαν απόλυτα για την ακρίβειά τους εάν οι μετρήσεις είχαν πραγματοποιηθεί στις παράγκες του Δενδροποτάμου, στα τσιγγάνικα τσαντήρια του Ασπρόπυργου ή στον λαϊκό καφενέ της Τραχανοπλαγιάς Ευρυτανίας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Απλά ο Αλαφούζος έχει πάρει πάνω του το πατριωτικό καθήκον να μας μορφώσει φτιάχνοντας δικό του ιδιωτικό πανεπιστήμιο..

      Διαγραφή

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.

- Παρακαλούμε στα σχόλια σας να χρησιμοποιείτε ένα όνομα ή ψευδώνυμο.
- Παρακαλούμε να μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα στη σύνταξη των σχολίων σας.