23/2/10

28 ΜΑΡΤΙΟΥ 1987 (14:30 μμ) – ΕΛΛΗΝΙΚΟ ULTIMATUM ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΤΟΥΡΚΙΑ


του Χάρη Γκατζιώνη
Μερικές πληροφορίες και παρατηρήσεις για όσους δεν έζησαν τα γεγονότα τότε:
Δυστυχώς τα θέματά μας με την Τουρκία είναι ακόμη ανοικτά και δεν συμφέρει να αποκαλυφθούν οι λεπτομέρειες που οδήγησαν στην ταπεινωτική αναδίπλωση της Τουρκίας εντός 3 ωρών από την ανακοίνωση του Ελληνικού Ultimatum προς την Τουρκία ενώπιον όλων των ξένων πρέσβεων στο ξενοδοχείο Μεγάλη Βρετανία στις 14:30 μμ της 28ης Μαρτίου 1987.
Η Τουρκία υπεχώρησε εσπευσμένα με το ραδιοτηλεοπτικό διάγγελμα προς τον Τουρκικό λαό του προέδρου της χώρας στρατηγού Κ. Εβρέν ο οποίος ασκούσε τότε τον πλήρη έλεγχο της Τουρκίας. Η δήλωση του πρωθυπουργού Τ. Οζάλ μετά μία ώρα είχε επιβεβαιωτικό – τυπικό χαρακτήρα.
Τα διεθνή μέσα ενημερώσεως πριν το διάγγελμα του στρατηγού Εβρέν θεωρούσαν βέβαιη την έναρξη πολέμου μεταξύ των δύο χωρών και εξεδήλωσαν την έκπληξή τους δια την εξέλιξη. Αξίζει να σημειωθεί ότι ορισμένοι αμερικανικοί τηλεοπτικοί σταθμοί ελοιδώρησαν και ειρωνεύτηκαν την Τουρκία............«που μέχρι τότε παρίστανε το λιοντάρι».
Η Τουρκία υπεχώρησε με τη «δημόσια δήλωση» του στρατηγού Εβρέν κυριολεκτικά εσπευσμένα διότι η στρατιωτική της ηγεσία τη δεδομένη ημέρα και στιγμή εκτίμησε – σωστά – ότι θα υφίστατο συντριπτική ήττα.
Η έστω και πρόσκαιρη Eλληνική επιτυχία οφείλετο:
1) Στην εκ μέρους μας έγκαιρη, πολύτιμη και λεπτομερή πληροφόρηση των Τουρκικών προθέσεων και σχεδίων.
2) Στην άμεση απόφαση της πολιτικής και στρατιωτικής μας ηγεσίας να ετοιμαστεί να επιτεθεί στην Τουρκία την ημέρα που θα ανακοίνωνε και θα πραγματοποιούσε την έξοδο του ερευνητικού πλοίου της «ΠΙΡΙ ΡΕΪΣ» για έρευνες στο Αιγαίο.
3) Στον άριστο και με πλήρη μυστικότητα συντονισμό της ηγεσίας της ΕΥΠ με την ηγεσία των Ενόπλων Δυνάμεών μας και την πολιτική ηγεσία.

34 σχόλια:

  1. και διηγώντας τα να κλαίς....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Τότε η μεταπολίτευση ήταν κοντά και δεν είχαν παρεισφρήσει στο στρατό και τις δομές του κράτους αλλά και έθνους τα κομματόσκυλα. Ο πρωθυπουργός ήταν διεφθαρμένος αλλά τουλάχιστον ήταν πατριώτης εκεί που έπρεπε, είχε συναίσθηση του ρόλου του.
    Σήμερα ακόμα και αν ήταν ο Ανδρέας πρωθυπουργός , οι κόλακες και οι τεχνοκράτες που απαρτίζουν πλέον το πολιτική αφρόκρεμα δεν θα τον άφηναν να πραξει κάτι τετοιο.
    Δεν ηταν θέμα μόνο του τότε πρωθυπουργού αλλά αντίδραση όλης τος πολιτικοστρατιωτικής ηγεσίας του τόπου και ενός λαού που ακόμα διατηρούσε κάποιες εθνικές αξίες βαθιά μέσα του.

    Σήμερα αν απειλήσουμε την Τουρκία όλοι θα μουδιάσουμε φοβισμένη στην ιδέα ότι θα χάσουμε την βολή μας και ούτε που θα θέλουμε να σκεφτούμε ότι ίσως χρειαστεί να ρισκάρουμε τη ζωή μας για ένα κομμάτι πατρίδας.
    Κάποτε βλέπαμε κόσμος στα τράμ να τρέχει να καταταγεί, τώρα θα είναι όλοι κρυμμένοι στα υπόγεια γαι να μην τους επιστρατεύσουν .

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Για τον λόγο αυτό και θα χαθούν πολλά προσεχώς..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Για τον λόγο αυτό και θα χαθούν πολλά προσεχώς..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Κατά τι Γιάννη Καψη πρωταγωνιστή των γεγονότων αυτών οι Τούρκοι όταν τους δείχνεις τα οπίσθια σου σου δείχνουν τα εμπρόσθιά τους και αντίθετα αν τους δείξεις τα εμπρόσθια σου σου δείχνουν τα οπίσθιά τους.
    ΑΡΚΕΙ ΒΕΒΑΙΑ ΝΑ ΔΙΑΘΕΤΕΙΣ ΕΜΠΡΟΣΘΙΑ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. "Σήμερα αν απειλήσουμε την Τουρκία όλοι θα μουδιάσουμε φοβισμένη στην ιδέα ότι θα χάσουμε την βολή μας και ούτε που θα θέλουμε να σκεφτούμε ότι ίσως χρειαστεί να ρισκάρουμε τη ζωή μας για ένα κομμάτι πατρίδας."


    Μαλλον υπερβάλεις!Ο Ελλην(το γενος και οχι ο "γιαλαντζί")παραμένει ΕΛΛΗΝ!Και αν προκύψει καποια εκρυθμη κατασταση, να εισαι συγουρος οτι θα αντιδρασει οπως οι παπουδες του!


    Μινως

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Προσπαθω να βρω το βιβλιο
    "οι 3 μερες του μαρτη" χωρις αποτελεσμα, υπαρχει καποιο αναλογο βιβλιο για τη κριση του 87? το οποιο ομως να ειναι προσφατο και να μπορω να το βρω?
    Ευχαριστω makis

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Συγνώμη το 87 δεν ήταν που δηλώσαμε ότι δεν θα κάνουμε ερευνες για πετρέλαιο στο Αιγαίο μέχρι και σε μή αμφισβητούμενες περιοχές;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Για να μην δουλευομαστε μεταξυ μας, η τοτε 'τουρκικη υποχωρηση' συνοδευτηκε με την απεμποληση του ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ δικαιωματος ΕΞΟΡΥΞΗΣ ΠΕΤΡΕΛΑΙΟΥ ΑΚΟΜΗ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΘΕΣΗ ΜΠΑΜΠΟΥΡΑ.... δηλαδη κατι σαν τα ΙΜΙΑ , ενα δικο μας δικαιωμα / τοπο τον διεκδικησαν ΘΡΑΣΥΤΑΤΑ τα μεμετια εμεις καναμε τον τζαμπα μαγκα και τα τουρκακια κανανε τον 'συμβιβασμο' να υποχωρησουν αφου βεβαιως εμεις ΔΙΑΒΕΒΑΙΩΣΑΜΕ οτι ουτε η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΥΦΑΛΟΚΡΗΠΙΔΑ (πχ θεσις μπαμπουρας ΔΥΤΙΚΩΣ ΘΑΣΟΥ..) ειναι δικη μας ΟΥΤΕ ΤΑ ΙΜΙΑ ειναι δικα μας...

    αλλη μια τετοια 'ΝΙΚΗ' και θα δουμε τους μογγολους στην πλατεια Συνταγματος...

    Αιντε ξυπνηστε ρε, σταματηστε να σας δουλευει ο καθε τενεκες, Η ΑΛΗΘΕΙΑ ΕΙΝΑΙ ΜΙΑ = ΟΤΙ ΑΠΟ ΤΟ 1945 μεχρι τωρα ΥΠΟΧΩΡΟΥΜΕ ΕΝΑΝΤΙ ΤΩΝ ΤΟΥΡΚΩΝ ΠΑΝΤΟΥ ! ΤΕΛΕΥΤΑΙΩΣ ΔΕ ΥΠΟΟΧΩΡΟΥΜΕ ΚΑΙ ΕΝΑΝΤΙ ΑΛΒΑΝΩΝ - ΓΘΦΤΟΣΚΟΠΙΑΝΩΝ - ΒΟΥΛΓΑΡΩΝ.... ειναι αυτο που λεει ο απλος κοσμος 'μαθανε οτι ...ομαστε και πλακωσαν και οι γυφτοι'....

    Τελευταιος ΕΛΛΗΝΑΣ , ΕΛΛΗΝΑΣ ΤΟ ΤΟΝΙΖΩ , υπηρξε μονο ο ΜΑΚΑΡΙΣΤΟΣ ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΣ , αυτος τα εχωσε ΚΑΙ ΣΤΟΝ ΠΑΠΑ ΚΑΙ ΣΤΙΣ ΕΥΡΩΠΕΣ ΚΑΙ ΣΤΙΣ ΑΜΕΡΙΚΕΣ ΚΑΙ ΣΤΑ ΚΡΑΤΙΔΙΑ ΤΗΣ ΠΛΑΚΑΣ (αλβανιες-σκοπια κλπ) .. ΓΙΑΥΤΟ ΚΑΙ ΛΕΙΠΕΙ ΟΣΟ ΤΙΠΟΤΑ ΣΗΜΕΡΑ ... αλλα ειναι ΝΟΜΟΤΕΛΕΙΑ ΑΥΤΟ ΤΟ ΚΕΝΟ ΝΑ ΚΑΛΥΦΘΕΙ.. ΚΑΙ ΘΑ ΚΑΛΥΦΘΕΙ.

    Μεχρι τοτε ολοι μας σε εγρηγορση και σε θεση μαχης.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Επειδή ήμουνα σε μια ηλικία που μου επέτρεπε να θυμάμαι τα γεγονότα όπως τα έζησα στον περίγυρό μου, θέλω να πω τα εξής. Ο τότε έλληνας είναι απολύτως ίδιος με τον σημερινό έλληνα. Το ίδιο καλοπερασάκιας και το ίδιο υπεύθυνος όταν του το ζητήσει η ηγεσία του. Δεν είμαστε διαφορετικοί οι τότε από τους τώρα. Και επίσης δεν ήταν ο Παπανδρέου μόνος. Είχε τον Καψή, είχε τον Παπούλια είχε τον Κουρή… Ανθρώπους που είχαν άλλο αξιακό σύστημα από τους σημερινούς κρατούντες. Δεν μπορούσε παρά να εξελιχθεί έτσι η κατάσταση όπως εξελίχθηκε. Τώρα σε μια ακόμα διαπίστωση θέλω να πω πως και το ’96 αλλά ακόμα και σήμερα η Τουρκία δεν μπορεί να ανταπεξέλθει σε ένα πόλεμο με την Ελλάδα. Να είμαστε όλοι σίγουροι πως αν υπήρχε η βεβαιότητα από μέρους τους πως θα έχουν εύκολα κέρδη από ένα πόλεμο δεν υπάρχει τίποτα που θα μπορούσε να τους αποτρέψει από το να τον προκαλέσουν. Αυτό που επιδιώκουν είναι να αποκτήσουν οφέλη χωρίς να κάνουν πόλεμο… Γιατί ο πόλεμος είναι ένα σύνολο δυναμικών γεγονότων όπου τον έλεγχο δεν το έχει απόλυτα η πολιτική ηγεσία αλλά σε πολλές περιπτώσεις η εξέλιξη των γεγονότων καθορίζεται από τυχαία περιστατικά και από την ψυχολογία των ανθρώπων που δρουν στο πεδίο. Δεν είναι καθόλου βέβαια η εξέλιξη ενός τέτοιου χαοτικού συνόλου γεγονότων παρά την ανωτερότητα σε αριθμούς που έχουν οι τούρκοι. Τοπικά δεν είναι καθόλου σίγουρο ότι θα έχουν το πλεονέκτημα του αριθμού. Και ας μην ξεχνάμε ότι η αναμέτρηση στην Κύπρο ήταν ουσιαστικά μια διπλωματική διαπραγμάτευση με μικρά πολεμικά διαλύματα κάποιων ημερών στα οποία με διάφορους τρόπους εξασφάλιζαν τοπική υπεροχή. Αυτή την τοπική υπεροχή δεν είναι βέβαιο ότι μπορούν να την αποκτήσουν σε μια αναμέτρηση για ελλαδικό έδαφος κυρίως λόγω της γεωγραφίας.-

    Ελευθέριος Β.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Και πατριώτης και καραδιεφθαρμένος από πρακτώρικη πολιτική φαμίλια δε γίνεται. Εκείνη την πρόκληση των τούρκων δε τη σήκωνε το ήθος της εποχής εκείνης των ελληνων. Θέατρο στο θέατρο έκανε... Το ίδιο, δημαγωγία για "ξεκάρφωμα" ήταν το βυθίσατε το Χόρα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Συν του ότι το το τιμόνι το είχε
    στα χέρια του ο Ανδρέας,ο οποίος
    είχε φωνή , πυγμή διορατικότητα
    και το κυριότερο ήταν Ελληνας
    πατριώτης, και όχι ακαθορίστου
    εθνικότητας.
    Ο τελευταίος Ελληνας πρωθυπουργός.

    ευχαριστω για τη φιλοξενία.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. ΠΕΡΑΣΜΕΝΑ ΜΕΓΑΛΕΙΑ, ΔΙΗΓΩΝΤΑΣ ΤΑ ΝΑ ΚΛΑΙΣ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Η Ελλάς έχει περάσει δυσκολότερες καταστάσεις από τίς παρούσες.

    Μην χάνετε την ελπίδα σας, ο απλός κοσμος ΒΡΑΖΕΙ αλλα δεν ξέρει πως να αντιδράσει.. Όταν του δοθεί διεξοδος θα εκραγεί...

    Αυτα τα ολιγα

    Κ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Οι τούρκοι σίγουρα δεν ξεχνούν το τι πάθανε για αυτό και απο τότε οι κινήσεις τους ήταν μετρημένες.
    Τώρα πια όμως που έχουν βολιδοσκοπήσει επανειλημένα τις αντιδράσεις μας ξέρουν ότι δεν θα συναντήσουν ουσιαστική αντίδραση. Αυτό βέβαια είναι και πλεονέκτημα για εμάς. Την επόμενη φορά που θα μπλοφάρουν -όπως κάνανε στα Ίμια- εκ του ασφαλούς, μπορούμε να μπλοφάρουμε και εμείς με τη σειρά μας με μια πλήρη κινητοποίηση ποθ θα τουσ κάνει να τα χάσουν ακριβώς όπως το '87.
    Ε, και αν ξεφύγει το πράγμα τουλάχιστον θα είμαστε ήδη αρκετά κινητοποιημένοι στρατιωτικά ώστε να εξασφαλίσουμε πλεονέκτημα και σε αυτή τη περίπτωση.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. @ 23 Φεβρουαρίου 2010 4:00 μ.μ.

    Ναι, στο Νταβός της Ελβετίας, όπου ο Οζάλ παρέσυρε τον Παπανδρέου στο ολέθριο λάθος της διμερούς συμφωνίας.
    Αργότερα, το ομολόγησε ο ίδιος στην Βουλή με το γνωστό "mea culpa", αλλά η ζημιά είχε γίνει.

    Ο Παπανδρέου ήταν σαν την κατσίκα. Έκανε το γάλα και μετά το έχυνε με μια κλωτσιά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Όποιος κάνει το πρώτο κτύπημα τα παίρνει όλα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. "Για να μην δουλευομαστε μεταξυ μας, η τοτε 'τουρκικη υποχωρηση' συνοδευτηκε με την απεμποληση του ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ δικαιωματος ΕΞΟΡΥΞΗΣ ΠΕΤΡΕΛΑΙΟΥ ΑΚΟΜΗ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΘΕΣΗ ΜΠΑΜΠΟΥΡΑ...."


    Για να μην δουλευομαστε μεταξυ μας, απο το 1978 (επι Καραμανλη), εχουμε δεχθει πως ΔΕΝ υπαρχει ελληνικη ορισμενη υφαλοκρηπιδα και εξορυξη μπορει να γινει μονο μεσα στα χωρικα υδατα (6 νμ).

    http://www.icj-cij.org/docket/addHit.php?summaryID=327&case=62&lang=en

    Επιχειρησαμε να παμε τους Τουρκους στη Χαγη ακριβως γι αυτο.

    Τωρα, αν αυτο δε μπορουν να το κατανοησουν μερικοι Ελληνες, ειναι αλλο θεμα. Απεμποληση δικαιωματος που ο ιδιος εχει αποδεχθει πως δεν ειναι ορισμενο και προσετρεξες σε δικαστηριο, ειναι ανεκδοτο.

    Απλα, καποιοι αλλοι, δεν ειχαν και δεν εχουν τα κοτσια να πουν mea culpa. Η Ελλαδα δεν απεμπολησε τιποτα τοτε. Επιβεβαιωσε στο Νταβος τη θεση Καραμανλη, ενω θα μπορουσαμε να ειχαμε κανει το κοροιδο αφηνοντας τη θεση μας ασαφη (δηλαδη απο τη μια παραδεχομαστε οτι δεν υπαρχει ελληνικη υφαλοκρηπιδα και σας πηγαμε στα δικαστηρια και απο την αλλη τωρα κανουμε την παπια).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. @ K 23 Φεβρουαρίου 2010 5:18 μ.μ.

    >Όταν του δοθεί διεξοδος θα εκραγεί...<

    Όταν, αλλά δεν του δίδεται. Μπορούν να κάνουν ένα δημοψήφισμα για να δουν πόσοι συμφωνούν

    α) Με την ένταξη της Τουρκίας στην ΕΕ

    β) Με την χορήγηση ιθαγένειας και δικαίωμα ψήφου στους λαθρομετανάστες;

    Μπορούν, αλλά δεν το κάνουν. Πώς να φανεί, λοιπόν, η έκρηξη του λαού; Με επανάσταση; Μήπως τώρα είναι ευχαριστημένος που πληρώνει τα σπασμένα των πολιτικάντηδων, ενώ αυτοί κόβουν € 800/μήνα από την αποζημίωσή τους για τα μάτια του κόσμου; Δεν συνεχίζουν να έχουν τις λιμουζίνες και όλα τα άλλα έξτρα;

    Τι μπορεί όμως να κλάνει ο μεμονωμένος πολίτης; Τίποτε, απλώς καταπίνει την οργή του.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Υπάρχει μια γωνιά της Ελλάδος που κρατά μια παράδοση σύμφωνα με την οποία , όταν τραβήξεις "μαχαίρι" ποτέ δεν το βάζεις στην θέση του αν πριν δεν έχει απαντηθεί η "πρόκληση".Το ίδιο ισχύει και σε άλλες φυλές.

    Το 1988 είχαμε λοιπόν το mea culpa στο Νταβός και το 1992 την αλλαγή του στρατιωτικού δόγματος όπου πλέον ο κίνδυνος δεν ήταν εξ ανατολών.Επίσης δεν θα ξεχάσω τις εναγώνιες προσπάθειες του ίδιου ηγέτη για να γίνει δεκτός στις ΗΠΑ.

    Δέν αποτελούν χάραξη εθνικής στρατηγικής πολιτικής οι "φωτοβολίδες".

    Υπήρξε και ήταν η ταφόπλακα στα όνειρα γενεών Ελλήνων.Δεν είχε άδικο ο Παναγούλης που τον χαρακτήριζε δικτάκτορα της Ελλάδος.
    Η Εποχή του αείμνηστου Κουτσόγιωργα, των σκανδάλων, των παρακολουθήσεων,των "ρόζ", του "δώστα όλα", ΕΟΚ και ΝΑΤΟ το ίδιο Συνδικάτο,της συμφωνίας "απομάκρυνσης" των Αμερικανικών βάσεων", των "ρόζ" ψηφοδελτίων,του Αυριανισμού, του Χέρφηλντ τι να θημηθώ και τι να ξεχάσω

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. "...και το 1992 την αλλαγή του στρατιωτικού δόγματος όπου πλέον ο κίνδυνος δεν ήταν εξ ανατολών."


    Ναι αλλα το 1992 ο Μητσοτακουλας κυβερνούσε την Ελλαδα!Ξεκαθαρισε σε παρακαλώ σε ποιον απο τους δυο αναφερεσαι!Στον "αμαρτωλό" Ανδρεα,ή στο "σαϊνι" τον "οξω απο εδω";


    Μίνως.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Κενάν Εβρέν η... "Σουλεϊμαν Τσερέν"; Στο μόνο πεδίο που "κερδίζουμε" είναι τα-ομολογουμένως ενδιαφέροντα-μυθιστορήματα πολεμικής πλοκής του Νίκου Κυριαζή...


    Κωνσταντίνος Ν. (Πάτρα)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Δεν αντιλαμβάνομαι τι εξυπηρετεί το Ουλτιμάτουμ στον τίτλο, αντί του τελεσίγραφου που ΟΛΟΙ κατανοούν. Μήπως αλλάζουμε κι εδώ τις ελληνικές λέξεις για να πούμε ΓΙΕΣ ?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. Εγω επισης για τον Παπανδρεου δε θα ξεχασω οτι ηταν το μονος που αντιμετωπισε επιτυχως τους Τουρκους το 87 και αυτος που τολμησε να κανει το Ενιαιο Αμυντικο Δογμα με την Κυπρο, που ολο τον αλλο καιρο, "ηταν μακρια", παρα τις λυσσωδεις αντιδρασεις Τουρκων και Αμερικανων.

    Απο αλλον Ελληνα πολιτικο, δεν εχω τιποτα να θυμαμαι στα ελληνοτουρκικα, αλλο απο υποχωρησεις και παραχωρησεις.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. Πρός τον συγγραφέα....
    Ξεχνάς μια 4η παράμετρο, και ελπίζω όχι ηθελημένα.
    Το βράδυ εκείνο, σηκώθηκε το αεροπλάνο του υπουργού εξωτερικών της Ελλάδας, τότε του κ. Παπούλια.
    Σημείο προσγείωσης Σόφια, Βουλγαρία.
    Εγιναν μυστικές διαβουλεύσεις.
    Και εγινε προφανές, ότι οι γιάνκηδες, δεν θα ρισκάριζαν πόλεμο στα βαλκάνια, με το Σύμφωνο της Πράγας για τις "μαγκιές" της Τουρκίας....
    Και αυτή η τελευταία παράμετρο, είναι συμαντική για 2 λόγους.
    1. Σήμερα δεν ζούμε στην ίδια εποχή, τα πράματα είναι δυσκολότερα και έχουμε άγνωστους εχθρούς...τότε είχαμε την Σοβιετική Ένωση...φαινομενικά...
    2. Ο άνθρωπος που έκανε το ταξίδι, είναι ο νυν Πρόεδρος μας...

    Οπότε, καλύπτωνται πολλά απο αυτή την 4η παράμετρο...

    Ευχαριστώ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. Περασμένα μεγαλεία και διηγωντας τα να κλαίς...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  27. ..Δέν αποτελούν χάραξη εθνικής στρατηγικής πολιτικής οι "φωτοβολίδες".

    Σε 4 χρόνια άλλαξε όλη η Ελληνική πολιτική αυτό εννοούσα φίλε Μίνως, δεν κοιτώ ούτε μέσα απο εδώ ούτε έξω απο εδώ.Κοιτώ την πατρίδα μου απλά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  28. @23 Φεβρουαρίου 2010 3:43 μ.μ.

    Poly swsta, kai gi'avto prepei na katalavoume oti polemos me ta moggola mas symferei kai oti 8a tous paroume falaggi pali mexri thn Agkyra avth th fora, me 8etiko gia mas apotelesma, safws OSO AKOMA EINAI KAIROS.
    O,ti xanoume edw kai 50 xronia to xanoume se alla epipeda (diplwmatika, diapragmatevtika kai alles tetoies malakies) XWRIS POLEMO, gi'avto kai den to travane to skoini, dioti mas fovountai, opws o diaolos to livani. EMEIS epomenws prepei na to travhksoume kai na tous ksekw--asoume, epitelous!!! Ka8e 30-50 toulaxiston xronia ta moggola apla 8eloun to ma8hma tous, na mas "niwsoune", pws na to kanoume, mas goustaroun, opws h pou--na ton pelath ths.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  29. Προς Ανώνυμο 23 Φεβρουαρίου 2010 10:11 μμ

    Ευχαριστώ για το καλοπροαίρετο σχόλιό σου.

    Όχι, δεν ξέχασα την 4η παράμετρο. Σκοπίμως δεν το ανέφερα (με πόνο ψυχής).
    Για την ακρίβεια ο τότε υπουργός εξωτερικών, Κάρολος Παπούλιας, μετέβη στη Σόφια, αν δεν απατώμαι, 12 με 18 ώρες πριν την ανακοίνωση Παπανδρέου στην Μεγάλη Βρετανία. Η συνάντηση με τον Ζίφκοβ ήταν όντως πολύ σημαντική αλλά δεν λέγονται όλα στο διαδύκτιο.

    Χάρης Ν. Γκατζιώνης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  30. Προς Ανώνυμο 23 Φεβρουαρίου 2010 9:05 μμ

    Παρακαλώ μην μεμψιμοιρείτε – δεν υπήρχε κακή πρόθεσις.
    Εάν επιμένετε να ψειρίσουμε την μαϊμού και οι δύο λέξεις, η ελληνική και η λατινική, έχουν περίπου την ίδια έννοια εκτός του ότι το τελεσίγραφο είναι διπλωματικό έγγραφο που επιδίδεται, ενώ η λέξις «ultimatum» είναι διεθνώς γνωστότατη και όχι απαραιτήτως σε γραπτή μορφή, π.χ. στη δική μας περίπτωση η προειδοποίηση και απειλή ανεκοινώθη προς την Τουρκία ενώπιον όλων των εν Αθήναις διαπιστευμένων πρέσβεων δια στόματος του Πρωθυπουργού της Ελλάδας και έτσι αναμφίβολα είχε δυνατότερο αντίκτυπο, εξ ού και τα αποτελέσματα. Υπενθυμίζω ότι αυτή τη λέξη χρησιμοποιούσαν εκείνες τις ώρες όλα τα διεθνή μέσα ενημερώσεως.

    Χάρης Ν. Γκατζιώνης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  31. @ 23 Φεβρουαρίου 2010 7:02 μ.μ.

    Απαντουσα σε καποιον απο πανω ο οποιος ειπε οτι ο Λαος θα κρυφτει.

    Οι Πολιτικοι δεν τα ελενχουν ολλα, οι τουρκοι καποια στιγμη θα δοκιμασουν ξανα την τυχη τους, αλλα ελπιζω οτι οι στρατιωτικοι δεν θα ξανακανουν το ιδιο λαθος οπως στα Ιμια.. ΤΟΤΕ θα ειναι η ωρα του λαου..


    Φιλικα
    Κ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  32. Ηταν,αν θυμαμαι καλα,Κυριακη μεσημερι οταν απο τον καβο του Καραμπουρνου της τουρκιας,ξεπροβαλλε το ΧΟΡΑ με πορεια προς τους Φουρνους.Συναγερμος ΚΟΚΚΙΝΟ.Εκει τραβηξα τις πρωτες φωτο του ΧΟΡΑ σε αποσταση 60-80 μετρων και οι οποιες εδωθησαν σε παγκοσμια αποκλειστικοτητα μεσω του οργανισμου Λαμπρακη,διοτι δεν υπηρχαν πιο πριν παραμονο σαν ΣΙΣΜΙΚ και μαλιστα ελλιμενισμενου.Δεν θα ξεχασω ποτε το τρελλοκομειο που επακολουθησε λογω της εγγυτατης πλευσης μας,που θεωρηθηκε ως εμπλοκη ημων και του ΧΟΡΑ.Μαλιστα μετα απο καιρο,ο αειμνηστος Φρεντυ Γερμανος στην κρατικη τηλεοραση,εκανε ολοκληρη εκπομπη στο "αυτη ειναι η ζωη σου'.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  33. PERASMENA MEGALEIA KAI DIIOGONTAS NA KLAIS!
    Christos Voulgaris apo Londino

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.

- Παρακαλούμε στα σχόλια σας να χρησιμοποιείτε ένα όνομα ή ψευδώνυμο ( Σχόλια από Unknown θα διαγράφονται ).
- Παρακαλούμε να μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα στη σύνταξη των σχολίων σας.