4/4/11

Αλλάζει ο τρόπος εκλογής των Μουφτήδων

Οι πολύαναμενόμενες αλλαγές στον τρόπο εκλογής των μουφτήδων στη Θράκη, δρομολογούνται με το υπό κατάρτιση νομοσχέδιο, σύμφωνα με δημοσίευμα της εφημερίδας «Βήμα».Σύμφωνα με αυτό, το νομοσχέδιο πρόκειται να τεθεί το προσεχές διάστημα σε δημόσια διαβούλευση ενώ στη σχετική επιτροπή μετέχει το γραφείο του Θεόδωρου Πάγκαλου καθώς επίσης ειδικοί από τα Υπουργεία Εξωτερικών, Εσωτερικών, Παιδείας και Δικαιοσύνης.

Το νομοσχέδιο κάνει λόγο για «ανάδειξη» και όχι «εκλογή» και βασίζεται στην ύπαρξη λίστας. Πιο αναλυτικά, με βάση όσα αναφέρει το δημοσίευμα, ο Μουφτής στους Νομούς Ξάνθης, Ροδόπης, Έβρου θα επιλέγεται για πενταετή θητεία από εκλεκτορικό σώμα θεολόγων.

Κατάλογος θεολόγων
Σεκάθε νομό θα δημιουργείται ένας κατάλογος θεολόγων από τους κόλπους των οποίων θα συγκροτείται μια επιτροπή επιλογής μουφτήδων. Ο σκοπός είναι ο κατάλογος θεολόγων να εμπλουτίζεται με τον καιρό. Κάθε επιτροπή επιλογής υπολογίζεται να έχει περίπου 30-50 μέλη που θα επιλέγονται είτε βάσει αρχαιότητος είτε βάσει κληρώσεως. Και στις δύο περιπτώσεις επικεφαλής θα τίθεται ο αρχαιότερος ιμάμης-θεολόγος, αναφέρεται στο δημοσίευμα.

«Ανάδειξη» αλλά χωρίς εξουσίες
Πάντως, αυτό που φέρεται ότι θα συνοδέψει την αλλαγή του πλαισίου για την επιλογή των μουφτήδων στους τρεις νομούς της Ξάνθης είναι η κατάργηση της νομοθετικής εξουσίας του Μουφτή, της Σαρία, η οποία και θα περιορίσει το μουφτή της Θράκης στα θρησκευτικά του καθήκοντα.

Άλλωστε για το πλέγμα των θέσεων που έχουν εκφραστεί στην πολιτική και το νομικό κόσμο, οποιαδήποτε αλλαγή στον τρόπο ανάδειξης των μουφτήδων είναι συνυφασμένη με την κατάργηση των αναχρονιστικών Ιεροδικείων, που απομένουν δικαιοσύνη σε υποθέσεις κληρονομικού και οικογενειακού δικαίου, με βάση τον ιερό νόμο.
http://www.xanthipress.gr/

9 σχόλια:

  1. Θὰ εἶναι τὸ νομοσχέδιο πρὸς ὄφελος τῆς πατρίδος ἢ θὰ εἶναι ἐπιβεβλημένο ἀπὸ τὸν ἐπιτήδειο οὐδέτερο;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Κι αυτά τα 30-50 μέλη που θα απαρτίζουν την κάθε επιτροπή, τι καπνό θα φουμάρουν???

    Θα είναι καλά παιδιά ή εγκάθετοι του Προξενείου???

    "Γιασεμής"

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. >στη σχετική επιτροπή μετέχει το γραφείο του Θεόδωρου Πάγκαλου<

    Περιμένετε ότι θα είναι "προς όφελος της πατρίδος";

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. αυτή η κυβέρνηση πρέπει να φύγει αμέσως!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. O μουφτής πρέπει να εκλεγεται από τους μουσουλμάνους. Ό,τι και να λέμε περί του αντιθέτου δεν στέκει.
    Από κει και πέρα το προξενείο στη Θράκη πρέπει είτε να φύγει είτε επιτέλους να περιοριστεί στα νόμιμα και όχι να είναι κέντρο προπαγάνδας, προβοκάτσιας κλπ ούτε να στεγάζει για κάθε 5 υπαλλήλους 20 μυστικούς πράκτορες. Έλεος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Προς τι αυτή η συζήτηση ανύποπτων ουρσουλίνων καλογραιών;
    Δεν βλέπετε ότι τα περί εκλογής από σώμα θεολόγων είναι η στη συγκεκριμένη περίπτωση επιλεγείσα μεταμφίεση της συνθηκολόγησης, για την εξαπάτηση (παραμύθιασμα) των ιθαγενών. ΄Οταν ούτε Ελληνοχριστιανή δασκάλα μπορεί να αντέξει στη Θράκη τη τρομοκρατία μέχρι τραυματισμού από τους σμπίρους του τουρκικού προξενείου που στην ουσία ελέγχει την περιοχή.
    Είναι η γνωστή μέθοδος εξαπάτησης και διάθεσης σάπιων προιόντων με ψευδεπίγραφες ετικέτες από την κυβερνωσα οργάνωση πλαστογράφων.
    mist

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Με τίποτε πιό σοβαρό δεν έχουν να ασχοληθούν τα λαμόγια;Μήπως για να αποφύγουμε τη χρεωκοπία;
    Νομίζω ότι η υπομονή τελειώνει και με την έλευση της χρεωκοπίας και στάσης πληρωμών εάν συμβεί θα γίνει για τους πολιτικούς η νύχτα του Αγ. Βαρθολομαίου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. "Πάντως, αυτό που φέρεται ότι θα συνοδέψει την αλλαγή του πλαισίου για την επιλογή των μουφτήδων στους τρεις νομούς της Ξάνθης είναι η κατάργηση της νομοθετικής εξουσίας του Μουφτή, της Σαρία, η οποία και θα περιορίσει το μουφτή της Θράκης στα θρησκευτικά του καθήκοντα."

    Στο σημείο αυτό το άρθρο έχει κάκιστη διατύπωση. Ο Μουφτής ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΗ ΕΞΟΥΣΙΑ. Δικαιοδοτικές αρμοδιότητες έχει στο πλαίσιο εφαρμογής της "Σαρία" (= Ιερού Νόμου του Ισλάμ), για ζητήματα οικογενειακού και κληρονομικού δικαίου των μουσουλμάνων που δεν έχουν επιλέξει τον πολιτικό αλλά το μουσουλμανικό γάμο. Γι' αυτόν το λόγο, άλλωστε, η ελληνική πολιτεία αρνείται την εκλογή του Μουφτή, επειδή το Σύνταγμα δεν επιτρέπει την ανάδειξη "λαϊκών δικαστών". Βέβαια το γεγονός ότι ο Μουφτής δεν διαθέτει καμία από τις κατά το Σύνταγμα προϋποθέσεις και εγγυήσεις της δικαστικής ιδιότητας ούτε προσωπικής και λειτουργικής ανεξαρτησίας (άρθρα 87-91 του Συντάγματος), είναι άλλο θέμα, ενδεικτικό -αφενός- των υποκριπτόμενων πολιτικών σκοπιμοτήτων και -αφετέρου- της έλλειψης ορθής και αποφασιστικής πολιτικής σε αυτό το λεπτό ζήτημα.

    Αφαιρώντας, λοιπόν, τις δικαιοδοτικές αρμοδιότητες από τον Μουφτή (με άμεση συνέπεια την υπαγωγή των ανωτέρω υποθέσεων των μουσουλμάνων στα τακτικά πολιτικά δικαστήρια, όπως οι λοιποί έλληνες πολίτες) αίρεται το κώλυμα εκλογιμότητας (ή ανάδειξης ή όπως θέλουν να το ονομάζουν) του Μουφτή από την ίδια την μουσουλμανική κοινότητα, παύει δε το σημερινό έκτρωμα της ύπαρξης δύο Μουφτήδων ανά Μουφτεία: του διορισμένου από την πολιτεία και του... καθ' ημάς "ψευδομουφτή".

    Παραμένουν βέβαια άλυτα άλλα εξίσου σημαντικά θέματα πολιτικής-διπλωματικής φύσης, που δεν είναι της παρούσης να τα αναλύσουμε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Συγγνωμη αλλα προκειται περι "Κερκποπρτας"!Δεν ξερω καμια μουσουλμανικη χωρα στην οποια οι μουφτηδες εκλεγονται ουτε καν στην τουρκια παντου ΔΙΟΡΙΖΟΝΤΑΙ (αν (Αν κανω λαθος ας με διορθωσει οποιος θελει)

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.

- Παρακαλούμε στα σχόλια σας να χρησιμοποιείτε ένα όνομα ή ψευδώνυμο ( Σχόλια από Unknown θα διαγράφονται ).
- Παρακαλούμε να μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα στη σύνταξη των σχολίων σας.