25/3/12

Η πλαστογράφηση της αληθινής Ιστορίας του 1821 από δήθεν αναθεωρητές «Έλληνες Ιστορικούς»

του ΒΑΣΙΛΗ ΦΙΛΙΑ
Ενας αποτελεσματικός τρόπος - ίσως ο αποτελεσματικότερος - για να αποφύγεις να κριθεί μια επιστημονική εργασία επί της ουσίας, δηλαδή με ποιοτικά κριτήρια, είναι να επιτύχεις να χαρακτηρισθεί ως «προοδευτική προσέγγιση» σαν αντιπαράθεση και κατ’ αντιδιαστολή με τις «λοιπές», που συλλήβδην στιγματίζονται ως «ξεπερασμένες», «πεπαλαιωμένες», ακόμη και αντιδραστικές.
Με τον τρόπο αυτό επέρχεται μια μετάθεση από το επίπεδο των επιχειρημάτων στο επίπεδο των ηχηρών λόγων και των εντυπώσεων. Γνωστή μεθοδολογία από την πολιτική του πεζοδρομίου και των ηγετικών παλκοσένικων εφαρμόζεται πλέον κατά κόρο τόσο στην ιστορική έρευνα κυρίως, αλλά και σε όλες τις επιστήμες του ανθρώπου προκειμένου να διαστρεβλωθούν τα γεγονότα και να συγκαληφθεί η πραγματικότητα. Η πραγματικότητα, η οποία διερμηνεύεται μέσω διαφόρων ψυχολογουμένων και ψυχολογιοποιήσεων με στόχο τελικά να διαμφισβητηθεί η δυνατότητα ανάλυσης του ιστορικοκοινωνικού γίγνεσθαι με αντικειμενικούς όρους και να επέρχεται σχετικοποίηση και υποκειμενικοποίηση του υπό διερεύνηση πραγματικού υλικού.
Σχετικοποίηση η οποία βαφτίζεται ως ερευνητική αντικειμενικότητα και ψυχρή αποστασιοποίηση κάτω από το πέπλο της οποίας υποκρύπτεται και αποκρύπτεται η υποκειμενικότητα της προσέγγισης, δηλαδή η υπολανθάνουσα αυθαιρεσία του τρόπου διεξαγωγής της έρευνας και της αντίστοιχης συναγωγής συμπερασμάτων. Αφορμή για τη διατύπωση των σκέψεων αυτών μου έδωσε η τηλεοπτική σειρά «1821» στον τηλεοπτικό σταθμό «Σκάϊ» όπου επιχειρήθηκε, υποτίθεται, μια επανατοποθέτηση της επανάστασης του 1821 με κατάρριψη όλων των αυτοκολακευτικών στερεοτύπων και μύθων, που έχουν συστηματικά καλλιεργηθεί στη συνείδηση του ελληνικού λαού.
Αξιόλογη και αξιάρεστη στοχοθέτηση, αν θα γινόταν όμως σε πλήρη και σε βάθος γνώση του ιστορικού υλικού και «απροϋπόθετα», κατά την περίφημη διατύπωση του Μεγάλου Μαξ Βέμπερ, δηλαδή χωρίς εξ’ υπαρχής και εκ των προτέρων πρόθεση κατεύθυνσης της έρευνας προς ορισμένα συμπεράσματα με επιλεκτικό υπερτονισμό ή (και) αντίστροφα ηθελημένη υποβάθμιση ορισμένων πλευρών και απόψεων των ιστορικών γεγονότων. 
Η επιστημονική ανεπάρκεια των επιστημονικών «συμβούλων» και κατασκευαστών αυτής της τηλεοπτικής σειράς καταφαίνεται από την ερμηνευτική αδυναμία των ιστορικών γεγονότων, δηλαδή από την αδυναμία απάντησης στο «γιατί», η οποία δεν συγκαλύπτεται από την αφηγηματική τους διάνθηση και το λογοτεχνικό οίστρο των επιφορτισμένων με την παρουσίαση. Η αφήγηση δεν σημαίνει ερμηνεία, δεδομένου ότι ερμηνεία σημαίνει αναζήτηση των πραγματικών αιτίων. Αναζήτηση, η οποία προϋποθέτει εντοπισμό και ανάλυση του τρόπου σύνθεσης παραγόντων: οικονομικών, κοινωνικών, πολιτικών, ιδεολογικών, θρησκευτικών κοκ. 
Ιστορικός χωρίς τη δυνατότητα αυτής της αναζήτησης, δεν είναι καν ιστορικός. Μπορεί στην καλλίτερη περίπτωση να είναι ιστοριοδίφης, τίποτα περισσότερο. Ακριβώς γιαυτό και όλη η παρουσίαση του 1821 από τους ανιστόρητους ιστορικούς της τηλεοπτικής σειράς του «Σκάϊ» εκφυλίζεται σε επίπεδο διαμαχών προσωπικού χαρακτήρα και κινήτρων ευτελούς χαρακτήρα τόσον όσον αφορά στην ηγεσία όσο και όσον αφορά στο λαό. Οι όποιες επαναστατικές εξάρσεις κατά τους παραποιητές αυτής της Ιστορίας δεν έχουν ηρωϊκό υπόβαθρο, αλλά είναι υποστασιοποιήσεις ταπεινών ελατηρίων (π.χ. λαφυραγωγία) ή αδιεξοδικών συγκυριών (π.χ. Μεσολόγγι) - σε τελευταία ανάλυση συντίθενται σε κυρίαρχο βαθμό από μυθοπλαστικές κατασκευές και διανοουμενίστικες ωραιοποιήσεις.
Εννοείται ότι όλα αυτά δεν εκφράζονται κατά τρόπο άμεσο, αλλά με μια σειρά ασαφών εμμεσοποιήσεων, που συνθέτουν ένα κλίμα και μια ατμόσφαιρα γενικευμένης υποβάθμισης των γεγονότων της επανάστασης του 1821. Τα όσα μέχρι τώρα αναφέρθηκαν δεν εξαντλούν ασφαλώς το θέμα, αλλά χρειάζονται συγκεκριμενοποιήσεις και εξειδικεύσεις. Η τηλεοπτική αυτή σειρά εσκεμμένα αποφεύγει να απαντήσει στα ακόλουθα ερωτήματα:
Πρώτον,γιατί η ελληνική επανάσταση εκδηλώνεται πρώτη και με διαφορά 30-50 ετών από εκείνες των άλλων χριστιανικών χωρών της Βαλκανικής;
Δεύτερον,ποιό είναι το ιδιαίτερο βάρος της ελληνικής επανάστασης όσον αφορά στη διάρρηξη του αντιδραστικού ιστού της Ιερής Συμμαχίας, που είχε δημιουργήσει ο Μέττερνιχ;
Τρίτον,ποιές κοινωνικές δυνάμεις του υπόδουλου ελληνισμού και για ποιούς λόγους ήταν υπερ και ποιές κατά της επαναστατικής εξέγερσης;
Τέταρτον,ποιά ήταν η ακριβής έννοια της φράσης «δια του Χριστού την πίστην των αγίων και της πατρίδος την ελευθερίαν» και πως στη βάση αυτή καθορίζεται η σχέση του εθνικού και του θρησκευτικού;
Πέμπτον,πως μεταξιώνονται οι βασικές παραδοχές της Γαλλικής Επανάστασης με άξονα την ελληνική οικονομικό-κοινωνική πραγματικότητα;
Εκτον,ποιές οι συνέπειες της αντιπαλότητας των κοινωνικών συμφερόντων στην εκδήλωση και την εξέλιξη της ελληνικής επανάστασης;
Εβδομον,γιατί και πως το λεγόμενο «Πολιτικόν» εκπροσωπούσε την άρχουσα τάξη της ελληνικής κοινωνίας (κοτσαμπάσηδες – Φαναριώτες) και το «Στρατιωτικόν» τα λαϊκά συμφέροντα (αγροτοποιμένες, αλιείς);
Ογδοον,τι επεδίωξαν και ποιό ρόλο έπαιξαν τα αγγλικά δάνεια όσον αφορά τη συνοχή των επαναστατικών ηγεσιών και την εξέλιξη των στρατιωτικών επιχειρήσεων;
Ενατον,πως συσχετίζεται το λεγόμενο «ανατολικό ζήτημα» (η αποσύνθεση της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας) με τη στάση των ευρωπαϊκών δυνάμεων απέναντι στην ελληνική επανάσταση του 1821;
Δέκατον,ποιός ο ρόλος της Αγγλίας στη διαμόρφωση του αντικαποδιστριακού κλίματος, που οδήγησε στη δολοφονία του Κυβερνήτη;
Η τρίτη ελλειματικότητα του σήριαλ αναφέρεται στα κοινωνικά αίτια της επανάστασης. Το εάν ή όχι και μέχρι ποιού σημείου η άνοδος ισχυρών αστικών κατηγοριών έπαιξε ρόλο στην επαναστατική ζύμωση είναι ένα ζήτημα, όπου μπορεί να υπάρξουν αντιπαρατιθέμενες απόψεις. Σε καμμία περίπτωση όμως δεν μπορεί να αγνοηθεί, όπως συνέβη με την κρινόμενη τηλεοπτική σειρά. Ακόμα περισσότερο δεν μπορεί να αγνοηθεί η σημαντικότητα των φορολογικών επιβαρύνσεων των λαϊκών στρωμάτων, συνακόλουθα των Ορλωφικών και της επιδημίας της χολέρας. Επ’ αυτού ούτε λέξη ειπώθηκε. Οπως είναι γνωστό η Θεσσαλοηπειρώτικη εξέγερσις του 18ου αιώνα ξεκίνησε ακριβώς με αίτημα τη μείωση των φορολογικών βαρών. Δεν αρκεί όμως αυτή η δια της τεθλασμένης απαξίωση του νοήματος της επανάστασης και του ευτελισμού των ηγεσιών της από το σήριαλ. Πρέπει να υπογραμμιστεί και να υπερτονιστεί ο αιμοσταγής χαρακτήρας της. Εσφάγησαν οι Τούρκοι στην Τρίπολη. Ναι, κακώς – κάκιστα, αλλά ποιά επανάσταση, έστω και μια, έγινε χωρίς ακρότητες, και βιαιότητες; Και γιατί οι σφαγές- π.χ.της Χίου- από τους Τούρκους πέρασαν «στα μαλακά» από το σήριαλ. Οι εκατόμβες του αίματος και μάλιστα μεταξύ ομοεθνών προσδίδουν μήπως το χαρακτήρα σφαγείου στη Γαλλική Επανάσταση, όπως ισχυριζόταν η χιτλερική προπαγάνδα; Παράλληλα οι κύριοι αυτοί ελαχιστοποιούν ή δεν αναφέρονται καθόλου στις γηγενείς θεσμικές ρυθμίσεις, που αναπτύχθησαν στον υπόδουλο Ελληνισμό, σε ένα κοινό δίκαιο παρά το γεγονός ότι επ’ αυτών υπάρχουν οι εξαίρετες μελέτες του αείμνηστου καθηγητή Πανταζόπουλου.Το θέμα αυτό είναι νευραλγικής σημασίας, διότι παρασύρει τους «αναλυτές» μας όταν φτάνουν στην εισαγωγή του Ευρωπαϊκού δικαιακού συστήματος από τους Βαυαρούς στο ατόπημα να υποστηρίζουν ότι στον ελλαδικό χώρο υπήρχε θεσμικό κενό και ανυπαρξία αξιόλογων θεσμικών ρυθμίσεων. Χαρακτηριστικό του τρόπου προσέγγισης της επανάστασης του 21 από τον «Σκαϊ» είναι η πλήρης αποσιώπηση του γεγονότος ότι από την άλωση και πέρα καταγράφονται πάνω από εξήντα εξεγέρσεις στον ελλαδικό χώρο, τοπικές οι περισσότερες, αλλά εξεγέρσεις. Δεν υπήρχαν αίτια γιαυτές αναγόμενα στην κατάκτηση, την καταπίεση και την υποδούλωση; Φαίνεται όχι και μάλλον επρόκειτο για ένα είδος πολεμικού σπορ των Ελλήνων ! ! !Το 1805-6 γίνονται τεράστιας κλίμακας εκκαθαριστικές επιχειρήσεις από συνδυασμένες τουρκικές δυνάμεις και τους Ελληνες κοτσαμπάσηδες εναντίον της κλεφτουριάς της Πελοποννήσου όπου χάνονται εκατοντάδες οπλαρχηγοί. Γιατί αυτό το καθοριστικής σημασίας γεγονός αποκρύπτεται από το «σήριαλ» και με τον τρόπο αυτό δεν έρχονται στην επιφάνεια τα βαθύτερα κοινωνικά αίτια των συγκρούσεων μεταξύ των ελληνικών ηγεσιών;Ο Κολοκοτρώνης ένας φιλόδοξος και ηθικά αδίστακτος «κατσαπλιάς» που κατέφυγε στη Ζάκυνθο και ανασύρθηκε από την αφάνεια τις παραμονές της επανάστασης. Αποσιωπάται εντελώς το γεγονός ότι του είχε απονεμηθεί από τον Αγγλο διοικητή των Επτανήσων ο βαθμός του ταγματάρχη και υπηρέτησε επι μια δεκαετία τουλάχιστον στον αγγλικό στρατό. Ελευθερόφρων και «προοδευτικός», ο κ. Βερέμης και οι συν αυτώ επιχειρεί να μας συνετίσει, διδάσκων τον λόγο της ορθής ιστορικής αλήθειας δια της τηλεοράσεως. Ενα εγχείρημα ανάλογο με εκείνο της κ. Ρεπούση με το βιβλίο της 6ης Δημοτικού. Είναι τυχαίο ότι αυτό γίνεται σε μια φάση όπου στο όνομα της οικονομικής κρίσης ακολουθείται μια γραμμή «εφεκτικότητας» στα εθνικά ζητήματα από την Κυβέρνηση; Οχι βέβαια, υπάρχει κατά την γνώμη μας μια σχέση συγκοινωνούντων δοχείων ανάμεσα σε όλες αυτές τις τάσεις καλπονοθευτικής «επαναγραφής» της σύγχρονης Ελληνικής Ιστορίας.


Δεν είναι μόνο αυτά τα αναπάντητα ερωτήματα, αλλά τα βασικότερα. Η παράλειψη της απάντησής τους δεν είναι τυχαία και ασφαλώς οδηγεί στη μονομερή διαστρεβλωτική οπτική, που χαρακτηρίζει το εν λόγω σήριαλ. Ακριβώς γι’αυτό και η προσέγγιση του είναι επιδερμική και δημοσιογραφική, όχι επιστημονική, όπως π.χ. είναι σε ιστορικές σειρές του BBC. Aυτή όμως είναι η μια πλευρά του ζητήματος. Η άλλη συντίθεται από εννοιολογικές συγχύσεις και ασάφειες όλων των κατηγοριών.
Η κορυφαία είναι εκείνη, που αναφέρεται στο Εθνος. Στην ελληνική περίπτωση η έννοια του Εθνους δεν είναι «αστικογενής» όπως στην δυτική Ευρώπη, αλλά προέρχεται από μια αντίληψη ταυτότητας, που ξεκινάει πολύ παλαιότερα από εκείνη της Δύσης και θεμελιώνεται πρωτογενώς σε στοιχεία όχι οικονομικά, αλλά πολιτιστικά, που ανάγονται στην κλασική αρχαιότητα, το Βυζάντιο, στη αδιάπτωτη συνέχεια της γλώσσας και σε κοινά έθιμα και παραδόσεις. Ακριβώς γιαυτό και η εθνική συνείδηση των Ελλήνων δεν κατασκευάζεται στον 19ο αιώνα, όπως αφήνουν να εννοηθεί οι φωστήρες του επίμαχου σήριαλ, αλλά ενυπάρχει τουλάχιστον από την εποχή της αυτοκρατορίας της Νίκαιας (1261). 
Επόμενη συγκεχυμένη ασάφεια αναφέρεται στην παρουσίαση του ρόλου της εκκλησίας. Το κρίσιμο ερώτημα δεν είναι αν υπήρξε ή όχι το «κρυφό σχολιό» αλλά το εάν και κατά πόσο η εκκλησία συνέβαλε αποφασιστικά στην διατήρηση καίριων πολιτισμικών στοιχείων του ελληνισμού, όπως κατά κύριο λόγο της γλώσσας, δεδομένο που δεν μπορεί να αμφισβητηθεί από κανένα. Το συγκλονιστικό κήρυγμα του Κοσμά του Αιτωλού για «Παιδεία και γλώσσα» πως είναι δυνατό να λησμονήθηκε από τους κυρίους αυτούς; Αλλο βέβαια το ζήτημα της αντεπαναστατικής στάσης της εκκλησιαστικής ιεραρχίας σε αντίθεση με την στάση του κατώτερου κλήρου και των μοναχών, όπου και πάλι τα πράγματα παραμένουν στο σήριαλ αδιευκρίνιστα και ανεξήγητα.
Επί βάσει αυτών των τριών «ασαφειών» βρισκόμαστε μπροστά στο πρωτοφανές φαινόμενο μιας επανάστασης χωρίς αίτια: Το εθνικό-εθνοτικό στοιχείο ανύπαρκτο, το ιδεολογικό-θρησκευτικό σε κλίμα ανοχής και ύφεσης, το οικονομικό-κοινωνικό αμελητέο. Τότε γιατί έγινε η επανάσταση; Προφανώς – όπερ έδει δείξαι – για να υποκατασταθούν οι Τούρκοι εξουσιαστές και τα προνόμια τους από εκείνα φιλόδοξων Ελλήνων τοπαρχών, οπλαρχηγών και καπεταναίων, που δεν είχαν άλλα στο νου τους από τη λαφυραγωγία και την καταλήστευση του διαθέσιμου πλούτου. Γιαυτό και οι ηγέτες της επανάστασης παρουσιάζονται στο σήριαλ εμμέσως πλην σαφώς ως άθλιοι και ευτελείς πλιατσικολόγοι σε διαρκή διαμάχη μεταξύ τους με κίνητρο το ατομικό όφελος και τη λεία.
Οι τρεις χιλιάδες Τούρκοι, που εξετέλεσε ο Ναπολέων μετά την κατάληψη της Ακρας ή οι 32.000 εργάτες, που εκτελέστηκαν (1870-71 !!!) μετά την καταστολή της Κομμούνας στο Παρίσι είναι μήπως δείγματα ανθρωπισμού σε αντιπαράθεση με την εξόντωση των Τούρκων στη Τριπολιτσά, που στο κάτω-κάτω της γραφής, εξέφραζε το συμπυκνωμένο μίσος πέντε αιώνων δουλείας και καταπίεσης; Πέραν τούτου, συνεχίζουν οι «σηριαλιστές» ιστορικοί μας, οι εσωτερικές έριδες και οι εμφύλιες συγκρούσεις στην διάρκεια της επανάστασης αποδεικνύουν ότι τα προσωπικά ωφελιμιστικά κίνητρα ήταν τα κυρίαρχα και ο στόχος της απελευθέρωσης γινόταν αντιληπτός στο πλαίσιο και σε αναφορά με τα κίνητρα αυτά. 
Το ότι αυτής της κατηγορίας κίνητρα εμπλέκονται παντού και πάντοτε στην Ιστορία είναι δεδομένο, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι αυτά υπερκαλύπτουν την ετοιμότητα θυσίας χάριν υπέρτερων συλλογικών σκοπών και αυτό το γνωρίζουμε από την Ιστορία όλων ανεξαίρετα των λαών της γης. Οσον αφορά, όμως στην Ελληνική Επανάσταση ούτε η εξήγηση αυτή είναι επαρκής, δεδομένου ότι το βαθύτερο υπόστρωμα των εσωτερικών συγκρούσεων ήταν υποκείμενες ταξικής φύσεως αντιθέσεις, που οι «σηριαλιστές» θέλουν να αγνοούν, προφανώς και διότι η έννοια «κοινωνική τάξη» είναι εντελώς αντίθετη προς τη λογική τους.
Αμφισβητούν επίσης «δι’ αποσιωπήσεως» οι «ερευνητές» του Σκάϊ, την έκταση του εξισλαμισμού και του παιδομαζώματος. Η απάντηση δίνεται από τον καθηγητή Βακαλόπουλο τον πρεσβύτερο, ο οποίος εξηγεί πως δια της καταφυγής στα ορεινά και τα δύσβατα ημιορεινά απέφυγαν – όσοι απέφυγαν – τον βίαιο εξισλαμισμό και συνακόλουθα τον αφελληνισμό τους. Ισχυρίζονται επίσης οι «αντικειμενικοί αναλυτές» μας ότι με την κατάκτηση οι Ελληνες απέβαλαν σχεδόν ολοκληρωτικά τα δυτικά (;) πρότυπα διαβίωσης, ότι π.χ. ξέχασαν τις καρέκλες και τα τραπέζια και άλλα τινά ευτράπελα και συνήθησαν στους οντάδες, το φαγητό από κοινό τσουκάλι κλπ. κλπ., όλα χωρίς επαρκή ανάλυση των λαογραφικών δεδομένων και των συνθηκών της καθημερινής ζωής.
Αλλά ας προχωρήσουμε:
Γιατί ούτε λέξη για το κίνημα των «καρμανιόλων» στη Σάμο και του Οικονόμου στα νησιά του Αργοσαρωνικού; Γιατί καμμιά ανάλυση σε επίπεδο δημοτικών τραγουδιών των διαχρονικών πόθων και προσδοκιών του ελληνικού λαού για ελευθερία και δικαιοσύνη; Με το να εμφανίζεται μετά από κάθε συγκεχυμένη και αοριστολογική παρουσίαση των γεγονότων ο κ. Βερέμης και να «συμπεραίνει» σε στυλ «η θεία Ολγα ξέρει» δεν καλύπτονται τα κενά, οι παρερμηνείες, οι διαστρεβλώσεις, οι παραλείψεις και οι ανακολουθίες. Ανάλογα ισχύουν και για τον τρόπο που παρουσιάζονται τα «προφιλ» των μεγάλων ηγετών του αγώνα.
Επί παραδείγματι:
Ο Καραϊσκάκης μια σκοτεινή φυσιογνωμία της Αιτωλοακαρνανίας, που άλλαζε συνεχώς στρατόπεδα και συμμαχίες..... Ανευ αξίας ν’ αναφερθεί το γεγονός ότι η μάχη της Αράχωβας διδάσκεται ακόμα και σήμερα ως κλασικό μεγάλης αξίας στρατιωτικό εγχείρημα τόσο στο Γουέστ Πόϊντ των ΗΠΑ, όσο και στην ρωσική στρατιωτική Ακαδημία Σουβορόφσκι.
Ο Παπαφλέσσας, του οποίου ο ρόλος ήταν καθοριστικός στις ζυμώσεις για τον ξεσηκωμό στην Πελοπόννησο ουσιαστικά αγνοείται στο σήριαλ. 
Ο Καποδίστριας ο μέγας αυτός μεταρρυθμιστής ηγέτης εμφανίζεται ως μια μορφή, που δεν είχε επαρκή αντίληψη της ελληνικής πραγματικότητας και δεν παρέχονται στον τηλεθεατή παρά ελάχιστα στοιχεία για να εκτιμηθεί το τεράστιο έργο του, παρά τις εσωτερικές και εξωτερικές αντιξοότητες. 
Επίσης, όσον αφορά στο θέμα του Φιλελληνισμού, το σήριαλ καλλιεργεί την απολύτως λαθεμένη εντύπωση ότι οι Φιλέλληνες ήταν φαντασιοκόποι ιδιεαλιστές και αρχαιολάτρες, που όταν έβλεπαν από κοντά τις μικρότητες και τα χάλια των επαναστατών, ετρέποντο εις φυγήν. Οι επιστημονικοί συμβουλάτορες του σήριαλ, αν θα είχαν κάνει πρωτογενή έρευνα στον ευρωπαϊκό τύπο της εποχής, θα ήξεραν ότι δεν είχαν έτσι τα πράγματα, αλλά και από την δευτερογενή βιβλιογραφία δεν προκύπτει κάτι τέτοιο. Αντίθετα η ελληνική επανάσταση, παρά τις όποιες αρνητικές και σκοτεινές της πλευρές λειτούργησε ως σύμβολο και σημείο αναφοράς, όχι μόνο στον τύπο, αλλά και πηγή έμπνευσης στη Λογοτεχνία της Ευρώπης για δεκαετίες.
Η «φιλοσοφία» του σίριαλ σε τελευταία ανάλυση αποτελεί την ελληνική συγκλίνουσα του βιβλίου του θρυλικού για την αμάθειά του Τούρκου Υπουργού των Εξωτερικών Νταβούτογλου. Τούτο, διότι αν γίνουν δεκτά τα όσα ψευδεπίγραφα και λαθεμένα παρουσιάζονται στο σήριαλ, η νεοοθωμανική «λύση» αποτελεί σε τελευταία ανάλυση την αναγκαστική διέξοδο. Αυτό είναι το υποκρυπτόμενο ιδεολόγημα του σήριαλ, παρά τις όποιες διαμαρτυρίες των εμπνευστών και ταγών του.
Δεν είναι η πρώτη φορά άλλωστε, που προωθείται οργανωμένα η εφελκυστική λογική από τα ίδια κυκλώματα. Ο κ. Θάνος Βερέμης, «ψυχή» του σήριαλ και πρωτεργάτης του λεγόμενου ΕΛIΑΜΕΠ, είχε ταχθεί και πάλεψε λυσσωδώς για την αποδοχή του σχεδίου Ανάν στην Κύπρο μαζί με όλους τους ομοϊδεάτες του. Ως γεφυροποιός της ελληνο-τουρκικής προσέγγισης ακολουθεί μια αντίληψη αποδόμησης και αποκαθήλωσης όλων των στοιχείων της ελληνικής «ετερότητας», τα οποία υποτίθεται δεν είναι τίποτα περισσότερο από κατασκευασμένες μυθοπλασίες.
Πηγή: istorikathemata.com

19 σχόλια:

  1. "...είναι να επιτύχεις να χαρακτηρισθεί ως «προοδευτική προσέγγιση» σαν αντιπαράθεση και κατ’ αντιδιαστολή με τις «λοιπές», που συλλήβδην στιγματίζονται ως «ξεπερασμένες», «πεπαλαιωμένες», ακόμη και αντιδραστικές.
    Με τον τρόπο αυτό επέρχεται μια μετάθεση από το επίπεδο των επιχειρημάτων στο επίπεδο των ηχηρών λόγων και των εντυπώσεων"

    Μην ασχολείστε με αυτούς. Η επιστήμη σηκώνει τα χέρια ψηλά με τον ψευτοπροοδευτισμό τους. Στείλτε τους απλώς στα μέρη των καπεταναίων στη Νότια Ελλάδα...όλο και κάποιος απόγονος καπεταναίων του 1821 θα υπάρχει να τους πει "δυο κουβέντες".Μπορεί να χει και καμιά κουμπούρα, γιαταγάνι κτλ κρατημένα.
    Αν δεν αρκεί(λόγω φόρτου εργασίας) στείλτε τους και από Κασσάνδρα μεριά για εφαρμογή μεθόδου Σιμώνη(πνευματικά δικαιώματα "κατοχυρωμένα" από το 1777), Χάψα (πνευματικά δικαιώματα κατοχυρωμένα από το 1821), Χυμευτού(πνευματικά δικαιώματα κατοχυρωμένα από το 1821) και αρκετών ακόμα "αχάριστων γκιαούριδων" της Χαλκιδικής που άφησαν περήφανους απογόνους στη γη αυτή. Και έκαναν και καλή δουλειά διότι αρκετά σόγια παντρεύτηκαν μεταξύ τους και το μείγμα έγινε ακόμα πιο ισχυρό.
    Ναι, Τουρκοφάγοι και σε όποιον αρέσει.
    Σε όποιον δεν αρέσει να πάει να γ..ει "προοδευτικά" με τον πολυχρονεμένο σουλτάνο στη κόλαση!
    "Φωτιά και τσεκούρι" στους προσκυνημένους.
    Βαρεθήκαμε να ακούμε μλκ για τα ιερά και τα όσια της φυλής μας.
    Βγαίνει ο κάθε...και μιλάει για τους ήρωες του Έθνους μας, λέει ότι μλκ του κατέβει, το βαφτίζει ιστορική έρευνα και εκσυγχρονισμό-προοδευτισμό και βάλει συνεχώς κατά της Ελληνικής ιστορίας και χριστιανικής ορθόδοξης μας πίστης. Να πάνε να γ... στη κόλαση με τον πολυχρονεμένο σουλτάνο.

    Είν' έτοιμα στην άσπονδη πλημμύρα των αρμάτων
    δρόμο να σχίσουν τα σπαθιά κι ελεύθεροι να μείνουν
    εκείθε με τους αδελφούς, εδώθε με το χάρο.
    Δρόμο να σχίσουν τα σπαθιά κι ελεύθεροι να μείνουν.

    Στο μικρόφωνο η φωνάρα του Λάκη Χαλκιά
    http://www.youtube.com/watch?v=yBTJYTuiyZM

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Asher J Matathias School: St. John's University
    Location: Jamaica, NY
    Department: Social Science
    Poor Quality
    Easiness2
    Helpfulness2
    Clarity1
    Rater Interest1
    this is my third week in this class. DO NOT TAKE. i keep falling asleep. CANNOT understand a word he says, rambles on and on and on...
    Report this rating
    11/19/09 PSC1001
    Poor Quality
    Easiness1
    Helpfulness2
    Clarity2
    Rater Interest1
    I would not take him again. His tests are really hard and you never know what is going to be on them You have 2 do vocab. and def. at the end of every chapter You got 2 do a paper on each of the presidents. He talks about things that are not on the test And when test day comes I feel like I am on a American Goverment game show But he is a sweet man
    Report this rating
    11/20/08 PSC1001
    Poor Quality
    Easiness1
    Helpfulness1
    Clarity2
    Rater Interest3
    Worst professor ever!!!!!! HIS FINAL IS A CUMULATIVE OF ALL 14 CHAPTERS IN THE BOOK, WITH 14 ESSAYS AND YOU GET TO PICK ANY 5 TO DO. IT'S M/C AND SHORT ANSWER TOO! Has students do bios on all 42 presidents, vocab and questions at the end of every chapter and never tells you when it's due. Sweet and nice man but this class is NOT RECOMMENDED.
    Report this rating
    1/16/07 psc1000
    Poor Quality
    Easiness1
    Helpfulness1
    Clarity1
    Rater Interest1
    DO NOT TAKE THIS MAN. HE IS A REAL FRIENDLY AND COOL OLD MAN BUT HIS TESTS ARE IMPOSSIBLE, THERE IS ALOT OF WORK. 14 CHAPTER SUMMARIES AND QUESTIONS AN SUMMARY ON THE 42 PRESIDENTS. HE DOES NOT LIKE TO REVIEW AND IS NOT VERY HELPFUL. AT THE END OF THE SEMESTER YOU WILL FEEL LIKE YOU DID ALOT OF WORK FOR NOTHING. AND HE WILL PUT YOU TO SLEEP.
    Report this rating
    7/17/06 american G
    ov.
    Poor Quality
    Easiness3
    Helpfulness1
    Clarity1
    Rater Interest3
    I would never take him again! he is very inconsiderate. he gives lots of HW (which he doesnt even read, just checks it off) and he gives you a report to do on 42 presidents, which he looks through the first pages and gives u a check. all that work for nothing! his tests are real hard, no breaks, keeps u real late.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Τι να σχολιάσει κανείς στο εξαιρετικά τεκμηριωμένο αυτό άρθρο του Καθηγητή Πανεπιστημίου κ. Βασίλη Φίλια, το οποίο βάζει όλα τα πράγματα στη Θέση τους.

    Απομένει κανείς με ένα ερώτημα!

    Καλά, αυτοί όλοι οι .... "αποδομητές" της ιστορίας μας δεν εντρέπονται λίγο;

    Αυτές τις μέρες διαβάζω ένα βιβλίο αριστερού ιστορικού ο οποίος κάθε άλλο παρά, διαστρεβλώνει η παραμορφώνει την Ελληνική Ιστορία.

    Αναφέρει όμως όλες του τις πηγές και τεκμηριώνει απόλυτα όλα όσα γράφει και γράφει Ιστορία.

    Άλλο η πολιτική και άλλο η Ιστορία.

    Και ο Παπαρηγόπουλος αναφερόμενος στην τύφλωση των δέκα χιλιάδων Βουλγάρων από τον Βασίλειο τον Βουλγαροκτόνο, αν και όπως γράφει δεν είναι αποδεδειγμένο πλήρως ως γεγονός, ψέγει αυτήν την πράξη!

    Δεν πρέπει όμως να ξεχνάμε την Βουλγαρική θηριωδία και τον Κρούμο που έπινε κρασί από το κρανιο του Έλληνα αυτοκράτορα.

    Πως μπορούν να ψευδολογούν έτσι υποτιθέμενοι λόγιοι και μάλιστα ... Καθηγητές Πανεπιστημίου (sic!)οι οποίοι γνωρίζουν πως διεξάγεται μια επιστημονική έρευνα;

    Ο πρόγονός μου, που θανατώθηκε το 1821 στα υπόγεια του Λευκού Πύργου, βασανιζόμενος φρικτά, επειδή ήταν απλά πρόκριτος και εκπρόσωπος του Πατριαρχείου στην θεσσαλονίκη, γιατί πέθανε;

    Για τον υβρίζουν οι σημερινοί "αποδομητές" της ιστορίας μας δήθεν ιστορικοί;

    Και πάλι Χρόνια Πολλά

    Φιλικά

    Ευμένης Καρδιανός

    Υ.Γ. Να μην ξεχνάμε ότι ο Καθηγητής κ. Β. Φίλιας υπήρξε, όπως έμαθα, Καταδρομεύς!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Nativist
    Καθησε τωρα 1,5 ωρα και παρακολουθησε και μη με ρωτας που κολλανε,ολα κολλανε.
    ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΕΒΡΑΙΟΥ ΚΑΘΗΓΗΤΗ ΓΙΑ ΣΙΩΝΙΣΜΟ ΚΑΙ ΜΑΣΟΝΙΑ ΜΕ ΤΟΝ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗ ΤΟΥΛΑΤΟ
    http://youtu.be/RLpV1-R50XQ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Nativist
    Καθησε τωρα 1,5 ωρα και παρακολουθησε και μη με ρωτας που κολλανε,ολα κολλανε.
    ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΕΒΡΑΙΟΥ ΚΑΘΗΓΗΤΗ ΓΙΑ ΣΙΩΝΙΣΜΟ ΚΑΙ ΜΑΣΟΝΙΑ ΜΕ ΤΟΝ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗ ΤΟΥΛΑΤΟ
    http://youtu.be/RLpV1-R50XQ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. >Υ.Γ. Να μην ξεχνάμε ότι ο Καθηγητής κ. Β. Φίλιας υπήρξε, όπως έμαθα, Καταδρομεύς!<

    Και Πρόεδρος του ΔΣ της Ολυμπιακής Αεροπορίας (1989-1992) διορισθείς από τον Μητσοτάκη, μάλλον λόγω αντιστασιακής δράσης στην δικτατορία... Ή μήπως επειδή ήταν καταδρομέας και ... αριστερός;

    Ρε συ Ευμένη, μερικοί κάνετε σαν μωρά. Έχετε πάθει πώρωση με τους καταδρομείς.

    Εμένα μού αρκεί το άρθρο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Ο Προοδευτικος "Συνωστισμος"!

    Γραφει ο Ιανους στον Αλεξανδρο (αποσπασμα):

    "Let me with all due respect note that one doesn't simply "move" from a place where one has been living for more than 4000 years as was the case with your ancestors in Asia Minor. 1,5 mln Greeks didn't move just so, instantaneously from their forefathers' beloved homeland. They had two choices - total extermination by Kemal's Moslem hordes or flight lock, stock and barrel.One of these choices is no choice of course, so I strongly doubt we can speak of "moving" here.All we can speak of is of "being expelled" and "driven out" as in fact the Greeks were murdered, terrorized and brutally expelled from their homeland ,where they had been living more than four millennia (!) and where Homeric poetry and Western philosophy and science were all born and grew up, in one of the most horrifying and disgusting religious and ethnic cleansings the world has ever seen. Yet, what is even more outrageous and disgusting, for this crime the barbarian perpetrators have never been punished, but on the contrary they have been generously rewarded and extolled by the same powers that still pretend to be the guardians of justice and morality !

    Second, your phrase reminded me unpleasantly of a recent scandal in Greece concerning the notorious history textbook for sixth graders. All the horrors of the genocide, perpetrated by Kemal against the grandparents and great-grandparents of the children who are supposed to learn history from this book, were made invisible in two infamous sentences which I can't but quote in the original «Στις 27 Αυγούστου 1922 ο τουρκικός στρατός μπαίνει στη Σμύρνη. Χιλιάδες Έλληνες συνωστίζονται στο λιμάνι να μπουν στα πλοία και να φύγουν για την Ελλάδα». Well, "crowding at the port to enter the ships" sounds so mundane and innocent,doesn't it ? An everyday occurrence in most holiday resorts in Greece in the summer, isn't it? ..."


    Ianus, Those who didn't manage to "move"
    Reader comment on item: Kastelorizo - Mediterranean Flashpoint?
    in response to reader comment: "Moved" was describing the action
    http://www.danielpipes.org/comments/194731

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Όλοι αυτοί οι αναθεωρητές φαίνεται να λαμβάνουν χρήματα αμφίβολης προέλευσης. Δεν κάνουν δωρεάν αυτό που κάνουν. Αυτό το καταλαβαίνει κανείς από το ότι βγάζουν το σκασμό μόλις τελειώνει το πρόγραμμα. Τους ρίχνουν κάποια φράγκα τα οποία ένα μέρος τα παίρνουν αυτοί, ένα άλλο μέρος τα παίρνουν τα ΜΜΕ για να τους προβάλλουν κι ένα μέρος πάει σε άλλους σκοπούς. Πρέπει λοιπόν να αντιμετωπιστούν υπό αυτό το πρίσμα. Πόσα πήρατε κύριοι κι από που τα πήρατε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. "Επί βάσει αυτών των τριών «ασαφειών» βρισκόμαστε μπροστά στο πρωτοφανές φαινόμενο μιας επανάστασης χωρίς αίτια..."

    Έτσι ακριβώς. Στο τέλος θα μάς πούνε κιόλας ότι την επανάσταση του 1821 δεν την έκανε ο Κολοκοτρώνης και ο Καραϊσκάκης, αλλά ο... James Dean!

    "...ο κ. Βερέμης και να «συμπεραίνει» σε στυλ «η θεία Ολγα ξέρει»"

    Χάχαχαχαααα, έδωσα ρέστα! Κύριε Φίλια τέλειο, ζωγράφισες!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Sterg,

    >Nativist
    Καθησε τωρα 1,5 ωρα και παρακολουθησε και μη με ρωτας που κολλανε,ολα κολλανε<

    Ευχαριστώ που με θυμήθηκες, αλλά θα το ακούσω στις θερινές διακοπές μου, αν κάνω. Εγώ δουλεύω ακόμη, βλέπεις...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Εγώ μ΄αυτή τη σειρά, είχα πάθει τη φούρκα της ζωής μου. Αλλά πήρα και ένα μάθημα. Για να γίνεις αποδομητής της Ιστορίας, πρέπει πάνω απ΄όλα να έχεις περίσσειο θράσσος.
    Από κει και πέρα κ. Ευμένη μου, τι ψάχνεις για ντροπές και τέτοια; Αυτές οι λέξεις, τους είναι παντελώς ανύπαρκτες στα λεξιλόγιά τους.

    Υ.Γ Πιγκουίνε, έλα τώρα, ξέρουμε. Εσύ ήσουν φίλος με τον Κολοκοτρώνη και ανταλλάσσατε και e-mail σε ηλεκτρονικούς υπολογιστές της εποχής! Μη μας το κρύβεις, γιατί το μάθαμε από αρχεία του διαδικτύου της ελληνικής επανάστασης!! (Οέο!!)
    Ελίνα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Σχετικά με τα περί "επανάστασης χωρίς ουσιαστική αιτία", είχε κάπου ειπωθεί στις πρώτες προβολές της τηλεοπτικής σειράς, ότι ο λαός είχε εναρμονιστεί με τους Οθωμανούς και όλα πήγαιναν ήρεμα..." Στη συνέχεια, κάπου φωτογραφιζόταν η Ρωσσία (ότι δηλαδή χάλασε τη σούπα..).

    Ελίνα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. " Εγώ δουλεύω ακόμη, βλέπεις...

    26 Μαρτίου 2012 12:16 μ.μ."

    Δεν ειπα να το ακουσεις τωρα.Κανε ο,τι κανουν και οι αλλοι= στις 3 το πρωι ξυπνανε και ...ψαχνονται

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. " Εγώ δουλεύω ακόμη, βλέπεις...

    26 Μαρτίου 2012 12:16 μ.μ."

    Δεν ειπα να το ακουσεις τωρα.Κανε ο,τι κανουν και οι αλλοι= στις 3 το πρωι ξυπνανε και ...ψαχνονται

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Κι όμως Ελίνα, τα e-mail τής εποχής εκείνης ήταν οι φωτιές και τα σήματα καπνού. Για μετάδοση σήματος δε σε μεγάλες αποστάσεις, ανέβαιναν στα κορφοβούνια, πολλές φορές στα ίδια ακριβώς σημεία που υπήρχαν οι φρυκτωρίες που χρησιμοποιούσαν στην αρχαιότητα για τον ίδιο ακριβώς λόγο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Εμ βλέπεις Πιγκουίνε, παρ΄όλα τα μέσα της εποχής εκείνης, κάνανε πολλά πράγματα οι άνθρωποι.
    Η δική μας εποχή με τόσα εργαλεία, πώς μας έχει κάνει; Ολίγον μαλθακούς, ή μου φαίνεται;
    Ελίνα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. και ...προφανώς, η μια φορά αρκούσε

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.

- Παρακαλούμε στα σχόλια σας να χρησιμοποιείτε ένα όνομα ή ψευδώνυμο ( Σχόλια από Unknown θα διαγράφονται ).
- Παρακαλούμε να μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα στη σύνταξη των σχολίων σας.