2/8/12

H αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, φέρνει την υποταγή...

ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΟΛΜΕ - ΑΡΒΑΝΙΤΟΠΟΥΛΟΥ

Αυξήσεις και προαγωγές χωρίς αξιολόγηση ζητά η ΟΛΜΕ

Πολυσέλιδο υπόμνημα, με τα αιτήματα των καθηγητών δημοσίων γυμνασίων και λυκείων, έδωσε στη δημοσιότητα το ΔΣ της ΟΛΜΕ, λίγη ώρα πριν οι καθηγητές προσέλθουν στη σημερινή συνάντηση με τον υπουργό Παιδείας, Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού Κωνσταντίνο Αρβανιτόπουλο.

Αυξήσεις και προαγωγές χωρίς αξιολόγηση ζητά η ΟΛΜΕ
Οι καθηγητές, με το υπόμνημα, θέτουν στον Κ. Αρβανιτόπουλο όλα τα εκκρεμή ζητήματα του κλάδου και των σχολείων, ενόψει της έναρξης της νέας σχολικής χρονιάς, τον Σεπτέμβριο.
Κυρίαρχο θέμα αναδεικνύεται και πάλι «η ελλιπής χρηματοδότηση των σχολείων», αλλά συγχρόνως τίθενται και «τα ζητήματα σχετικά με τις καταργήσεις- συγχωνεύσεις σχολικών μονάδων και υποστηρικτικών δομών εκπαίδευσης μαζί με τη δραματική επιδείνωση της εργασιακής, οικονομικής, κοινωνικής και επιστημονικής θέσης του εκπαιδευτικού», που όπως τονίζεται στο υπόμνημα «δημιουργούν ένα εκρηκτικό μίγμα που διαλύει το δημόσιο σχολείο».
Μεταξύ των αιτημάτων των καθηγητών είναι να μην προωθηθούν τα σχέδια νόμων για το γενικό και τεχνολογικό λύκειο, αλλά να αρχίσει άμεσα διάλογος με τους καθηγητές. Επίσης ζητούν να μην κλείσει κανένα σχολείο και να νομοθετηθεί ως ανώτατο όριο μαθητών ανά τμήμα στους 20- 25, ανάλογα με τον τύπο του σχολείου.
Επίσης, οι καθηγητές ζητούν να καταργηθεί ο ν. 4024/11 για το νέο μισθολόγιο-βαθμολόγιο στο δημόσιο, που -όπως λένε- «εξαθλιώνει οικονομικά τους εκπαιδευτικούς και συνδέει τη βαθμολογική και μισθολογική εξέλιξη με την απόδοση και την αξιολόγηση» και «να επανέλθει η ακώλυτη μισθολογική και βαθμολογική εξέλιξη των εκπαιδευτικών». Ζητούν, επίσης, να μην προωθηθεί καμιά δυσμενής αλλαγή στο εργασιακό καθεστώς των εκπαιδευτικών, καμία αύξηση του διδακτικού ωραρίου και να γίνουν επαρκείς διορισμοί.
Τέλος, οι καθηγητές αναφέρονται εκτενώς στο ζήτημα της αξιολόγησης τονίζοντας: «Ως συνδικαλιστικό κίνημα των εκπαιδευτικών θα αντισταθούμε για να μην περάσει η αξιολόγηση- χειραγώγηση των εκπαιδευτικών, που φέρνει την υποταγή, τη διάσπαση του κλάδου, τη μισθολογική καθήλωση, την άρση της μονιμότητας και τις απολύσεις».
Πηγή: ΑΠΕ

12 σχόλια:

  1. Συγνωμη αλλα γιατι οχι στις αξιολογησεις και να μη κρινονται οι δασκαλοι με βαση το εργο που κανουν?υπο τον ορο βεβαια να μην γινονται με κομματικα κριτηρια (στην ελλαδα ειμαστε )

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Άψογοι!!! Και εγώ θέλω να μην αξιολογούμαι από τους πελάτες μου και να με πληρώνουν στην ώρα τους άσχετα από την ποιότητα των υπηρεσιών μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Εδώ τα παλιοάμαξα περνούν ΚΤΕΟ, αυτοί στους οποίους αναθέτουμε μέρος της παιδείας των απογόνων μας όχι; Αυτοί και αν δεν είναι αραχτοί. Μεταξύ τους υπάρχουν και ανειδίκευτοι εργάτες. Αν δεν τους ενδιαφέρει ο κρατικοδιαιτισμός και οι παρελθοντικές νοοτροπίες που οδήγησαν εδώ, τότε τί άλλο.

    Σωστά εδώ είναι Ελλάδα, όμως.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Ένα μεγάλο... εύγε στην ΟΛΜΕ, που με τόσο πάθος και τόση σοβαρότητα αγωνίζεται για τα... δίκαια αιτήματα των καθηγητών ΜΕ.
    Πού ακούστηκε, στον 21ο αιώνα, να αξιολογείται ο καθηγητής και να βαθμολογείται η απόδοσή του;
    Α και κάτι ακόμα: Τόσον καιρό πού ήταν αυτή η Ομοσπονδία; Κοντέψαμε να ξεχάσουμε την ύπαρξή της.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Εδώ επαληθεύεται η παροιμία που λέει πως όποιος είναι απέξω απ' το χορό πολλά τραγούδια ξέρει. Δυστυχώς για άλλη μια φορά θα πω πως οι κυβερνώντες έχουν ανακαλύψει από χρόνια ότι έχουμε περάσει σε νέα μοντέλα διακυβέρνησης και μας πάνε γ@@@@@ντας. Απόδειξη ότι μας κυβερνούν άνθρωποι που δεν τους ψηφίσαμε καν. Ο Κουβέλης εν μέσω αγανάκτησης πήρε το 5% κι ο Βενιζέλος με το στρατό των διορισμένων το 13% Η Ελλάδα φοβάμαι πως δε θα είναι ποτέ έτοιμη να περάσει σε σχέδιο αξιολόγησης των εκπαιδευτικών χωρίς να διαπράξει τραγικές αδικίες. Δουλεύω δυο χρόνια αναπληρωτής καθηγητής θεατρικής αγωγής και έχω δουλέψει και κάμποσα χρόνια ως ωρομίσθιος. Το βιογραφικό μου περιλαμβάνει σπουδές σε δραματική σχολή, σπουδές στην ΑΣΠΑΙΤΕ, σπουδές στο τμήμα θεατρολογίας του πανεπιστημίου, ένα ντοσιέ γεμάτο με πιστοποιητικά από σεμινάρια, εργασία ως ηθοποιός, εργασία ως σκηνοθέτης, εργασία ως εμψυχωτής θεατρικού παιχνιδιού, συγγραφή βιβλίων, βραβείο θεατρικού κειμένου και θα έρθει να με αξιολογήσει για ακόμα μια φορά ποιος; Δε παριστάνω την αυθεντία αλλά θέτω απλά ένα ερώτημα. Θα με κρίνει ένας δάσκαλος του παιδαγωγικού με θέση συμβούλου ή διευθυντή; Που δεν ξέρει τίποτα για θέατρο; Ένας απόφοιτος θεατρολογίας με μεταπτυχιακό στην παραστασιολογία και διδακτορικό στο έργο του Τσιφόρου; Ποιος θα αξιολογήσει και με τι κριτήρια; Το αν δημιούργησα φαντακτερές παραστάσεις για τις γιορτές ή αν τα παιδιά είναι ευχαριστημένα; Αν έχω καλές προθέσεις ή αν έχω αποτέλεσμα; Αν συμμετέχω σε χαζά πολλές φορές προγράμματα για το ελαιόλαδο ή τη διατροφή; (Σε ένα σχολείο κάποτε έχει ολοκληρωθεί ένα πρόγραμμα διατροφής πανηγυρικά. Γυρίζω στο δάσκαλο υπεύθυνο του ολοήμερου και του λέω: Ωραίο πρόγραμμα. Ήταν η ώρα που τα παιδιά του ολοήμερου πήγαιναν για φαγητό. Για έλα μέσα στην αίθουσα φαγητού μου λέει. Πηγαίνω και βλέπω όλα τα παιδιά να τρώνε πίτα γύρο από το προηγούμενο βράδυ. Κάποια έτρωγαν γαριδάκια και τσιπς.) Εσείς πως θα αξιολογούσατε τη δασκάλα η οποία είχε αναμφίβολα κουραστεί όλο το χρόνο κι όλα τα παιδιά ήξεραν θεωρητικά πως έπρεπε να τρώνε πρωτεϊνες, υδατάνθρακες και λίπη με συγκεκριμένη πάνω κάτω αναλογία. Ήξεραν βιταμίνες, ιχνοστοιχεία, καλά και κακά λιπαρά κλπ αλλά τρέφονταν με σαβούρες; Να συνεχίσω την αξιολόγηση με την κομματική αξιοκρατία που τη γνωρίζουμε όλοι, με βάση τις γκομενοδουλειές, τις προσωπικές συμπάθειες, τις πρότερες γνωριμίες. Το κυριότερο όμως όταν έχεις να κάνεις με έμψυχο υλικό και ιδιαίτερα με παιδιά τα αποτελέσματα είναι μη αναγνώσιμα. Κάποτε βιντεοσκοπούσα μια άσκηση στο στρατό. Συνεργασία πεζικού και τεθωρακισμένων. Άψογη φαινομενικά! Η ανακατάλυψη αεροπρογεφυρώματος είχε επιτευχθεί κι όλοι οι επίσημοι ήταν ενθουσιασμένοι εκτός από το στρεατηγό που φώναξε "Μα τα άρματα προελαύνουν στοιχισμένα και ζυγισμένα στη μάχη κι οι στρατιώτες πάνε μπουλούκι με μια χειρομβοβίδα τους τρως όλους" Ποιος είναι καλός αξιωματικός; Αυτός που έχει το φαντάρο νυχθημερόν σε οπλασκίες και δε χάνει χιλιοστό στην παρέλαση; Ο Φορτούνας ώρα του καλή όπου κι αν βρίσκεται έλεγε στην αναφορά μην απασχολείται τον ίλαρχο αν ξυρίστηκε σήμερα ο στρατιώτης, 2 μέρες κράτηση. Πάμε στις αποθήκες τώρα έχω κάτι παλιούς πυροσβεστήρες που πρέπει να στείλω για φρεσκάρισμα θα τους χρησιμοποιήσουμε να φτιάξουμε ένα σύστημα να ανοίγει τη συρόμενη αυτόματα για δυο τρεις φορές μέχρι ν' αδειάσουν. Πώς θα τον αξιολογούσατε;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Και επειδή, κύριε ΘΑΝΑΣΟΥΛΑ, δεν είμαστε ικανοί (ως τώρα τουλάχιστον) να χωρίσουμε την ήρα από το σιτάρι, πρέπει ν`αφήσουμε να διαιωνίζεται αυτή η απαράδεκτη κατάσταση; Αυτό υπονοείτε;
    Δηλαδή, να μη προσπαθήσουμε;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Να προσπαθήσεις τι; Να δώσεις εξουσία στο κομματόσκυλο νέας εποχής; Να διεγείρεις το μίσος της κάθε κοπελίτσας που μισεί την ξαδέρφη της επιδή είναι δασκάλα ενώ εκείνη δουλεύει σε παπουτσάδικο χωρίς λεφτά χωρίς καλοκαίρι; Να βάλεις τους δάσκαλους να φαγωθούν μεταξύ τους; Να δεις τους αρχιερείς της γνώσης να σέρνονται στην πιο συγκαλυμμένη εξαθλίωση της ψυχής τους; Να κάνουμε μια προσπάθεια για το χαριστικό χτύπημα στην παιδεία και στην εκπαίδευση του τόπου; Ξέρεις ποιος αποφασίζει για τα εκπαιδευτικά προγράμματα ενός σχολείου; Οι μεγάλες εταιρείες! Ξέρεις τι σημαίνει αυτό; Όσο υπακούς τυφλά ένα πρόγραμμα σπουδών τόσο δημιουργείς ένα "σκλάβο.. Ούτε εγώ, ούτε κανένας άλλος εκπαιδευτικός φοβάται την αξιολόγηση. Όλοι όμως φοβόμαστε την ελληνική πραγματικότητα. Ξέρεις πολύ καλά τι έννοω! Όπου χρειάστηκα τη θετική γνώμη ανθρώπου προσπάθησε να με βάλει να του βάψω το σπίτι, να του τρυγήσω τ' αμπέλι, να του κάνω θελήματα, να μου πάρει δανεικά κι αγύριστα, να του φτιάξω τη βρύση και όσο για τις κοπέλες να μη σου πω. Αν έχεις κόρη λοιπόν δε θα σου άρεσε να της κάνει το γαμπρό ο κάθε αδιάντροπος σύμβουλος -του οποίου δεν έχει αξιολογηθεί το ήθος- λίγο πριν την αξιολόγησει. Εκτός αν σου αρέσει. Ο κάθε εκπαιδευτικός έχει αξιολογηθεί 500 χιλιάδες φορές ως τώρα. Κάνει δε μια δουλειά που τα 45 λεπτά μες την τάξη πρέπει να είναι 100% παρών με όλες τις δυνάμεις τους και μετά θα βγει εφημερία και δε θα πάει ούτε στην τουαλέτα.. Ας βάλουμε τάξη σε πιο απλά ζητήματα και θα τα βρούμε τα άλλα. Γιατί αν αξιολογήσουμε την ως τώρα κατάσταση της εκπαίδευσης με τόσους άνεργους τριτοβάθμιας εκπαίδευσης οι εκπαιδευτικοί έχουν κάνει καλύτερα τη δουλειά τους από τους υπαλλήλους του υπουργείου εργασίας και ανάπτυξης!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Αγαπητέ κύριε ΑΘΑΝΑΣΟΥΛΑ, τυχαίνει να είμαι σύζυγος εκπαιδευτικού και όλα αυτά που γράφεις τα γνωρίζω από πρώτο χέρι. Παρ`όλα, όμως, αυτά πιστεύω πως κάποτε πρέπει να προσπαθήσουμε να σπάσουμε το απόστημα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Αν ο ασθενής έχει έμφραγμα δεν ασχολείσαι με το απόστημα και κυρίως κοιτάς όταν θα σπάσεις το απόστημα να μη σπάσεις πρώτα τα κόκαλα. Γιατί οι εκπαιδευτικοί που δουλεύουν με πενιχρότατους μισθούς είτε μας αρέσει είτε όχι είναι η ραχοκοκαλιά της "ιδανικής" κοινωνίας.Δεν ξέρω τι σας λέει η σύζυγος αλλά εγώ σας λέω (από τη μικρή μου πείρα στα σχολεία) πως οι εκπαιδευτικοί ΔΟΥΛΕΥΟΥΝ. Σκεφτείτε να δούλευαν οι εκπαιδευτικοί σαν τους γιατρούς τι είχε να γίνει. "Μου φέρατε την έκθεση του Γιωργάκη; ... Μάλιστα ... μάλιστα. Δώστε του να διαβάσει τα μυστικά του βάλτου, το καπλάνι της βιτρίνας και το νησί του θησαυρού και βάλτε τον σε μια βδομάδα να ξαναγράψει. 70 ευρώ παρακαλώ." Τι θα λέγαμε τότε; Να σας πω εγώ τι θα λέγαμε. "Ευχαριστώ πολύ."Ο καθένας έχει τις απόψεις του βέβαια και είναι απόλυτα σεβαστές. Αλλά ας αποκτήσουμε επιτέλους και μια μικρή δόση καχυποψίας για τους "ευεργετικούς" νόμους που σκαρφίζονται όσοι μας κυβερνούν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Ναι στην αξιολόγηση για αρχή.
    Ως εκπαιδευτικός, μπορώ να καταλάβω τους φόβους των συναδέλφων στο εξής. Η πλειοψηφία του πυρήνα διοίκησης του υπουργείου έχει κομματική χροιά. Αν δεν είσαι συνδικαλισμένος, δεν γίνεσαι Γυμνασιάρχης ή Λυκειάρχης.

    Με βάση λοιπόν τα ήδη πεπραγμένα κατά το παρελθόν (και όχι το πολύ μακρινό), δίκαια υπάρχει ο φόβος, της αδικίας στην αξιολόγηση.

    Στην μικρή καριέρα μου (7χρόνια εκπαιδευτικός και πιο μπροστά 5 χρόνια σε ερευνητικό κέντρο μεγάλης εταιρίας) ευτυχώς οι συνάδελφοι εκπαιδευτικοί που δεν κάναν την δουλειά τους ήταν ελάχιστοι. Όλο και όλο μόνο έναν είχα διακρίνει (με την βοήθεια των πιο αυστηρών κριτών που είναι οι μαθητές). Αυτός λοιπόν είχε και τα πιο δυνατά μέσα (βύσματα).

    Ερωτώ λοιπόν με βάση την κατάσταση της υπάρχουσας διοίκησης (που θα κάνει και τις αξιολογήσεις), θα υπάρξουν απολύσεις, τέτοιων περιπτώσεων;;;;;;
    Εγώ λέω μάλλον όχι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Θέλω να συμπληρώσω ότι οι μαθητές είναι οι πιο αυστηροί κριτές. Δεν γίνεται να τους κοροϊδέψεις. Ακόμα και τον καλό να τους κάνεις, αν δεν κάνεις την δουλειά σου όπως πρέπει, δεν θα ακούσεις καλά σχόλια για σένα έξω.

    Παρόλα αυτά εγώ θέλω την αξιολόγηση για όλους τους υπαλλήλους και θα ήταν ευτυχές να μετέχουν και δικαστές του διοικητικού κλάδου σ'αυτές, και μάλιστα με βέτο. Έτσι μόνο, μαζί με την θέσπιση του ενιαίου ψηφοδελτίου στις εκλογές τις συνδικαλιστικές, θα υπάρχει ελπίδα για κάτι καλό.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Ας δουν οι "εκπαιδευτικοί" (τι φιλάρεσκος όρος κι αυτός) τι προϊόντα βγάζουν και μετά ας σκεφτούν τι πρέπει να κάνουν. Όλοι μας βλέπουμε ακούμε κλπ την όχι απλώς αγραμματοσύνη αλλά την βαθιά άγνοια των Ελληνοπαίδων και όχι μόνο, σε πλείστα όσα. Η παθητική και ενεργητική φωνή στον γραπτό λόγο έχουν γίνει ένα. Όταν οι βάσεις του λόγου είναι σαθρές μην πάμε παραπάνω. Και ας δούμε και τους "επαγγελματίες" του λόγου. Τους δημοσιογράφους-ρεπόρτερ. Ούτε μια πυρκαϊά, ούτε μια χιονόπτωση, ένα μποτιλιάρισμα μια ληστεία δεν είναι σε θέση να περιγράψουν με ευφράδεια, ευχέρεια, ανάσες χρώμα τόνο, ακρίβεια. Αγκομαχούν να βρούν τι μέρος του λόγου θα χρησιμοποιήσουν δεν έχουν έτοιμη την κατάλληλη λέξη δεν δεν δεν... για να πουν δυο φράσεις εξουθενώνονται σαν να σκάβουν. Και πού να πάμε και σε σοβαρότερα ρεπορτάζ οικονομικού επιστημονικού κλπ ενδιαφέροντος. Ούτε με βίντσι δεν τους βγαίνει ο λόγος. Και στα κρατικά και στα ιδιωτικά κανάλια όταν βγαίνει ρεπορτάζ, οποιοδήποτε ρεπορτάζ, κλείνω αμέσως τον ήχο. Δεν ακούγονται οι άνθρωποι. Σεις τους δώσατε τα χαρτιά κύριοι "εκπαιδευτικοί". Βάλτε οποιοδήποτε ξένο κανάλι θέλετε, τούρκικο, αραβικό εγγλέζικο ρώσσικο και δεν θα ακούσετε αυτό το χάλι της Ελληνικής TV. Ακόμα κι αν δεν ξέρετε την γλώσσα, λίγο από την εικόνα, λίγο από καμιά λέξη από δω κι από κει και κυρίως από την έκφραση τον τόνο το χρώμα σε συνδυασμό με την ευφράδεια του ρεπόρτερ, θα καταλάβετε πολλά περισσότερα απ' ό,τι ακούγοντας τους δικούς μας. Δεν θέλουν αξιολόγηση οι πλείστοι των "εκπαιδευτικών". Απόλυση τους χρειάζεται και να ξανακάτσουν στα θρανία.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.

- Παρακαλούμε στα σχόλια σας να χρησιμοποιείτε ένα όνομα ή ψευδώνυμο ( Σχόλια από Unknown θα διαγράφονται ).
- Παρακαλούμε να μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα στη σύνταξη των σχολίων σας.