27/3/17

Ο Παντελής Σαββίδης απαντά στον Παντελή Λαζαρίδη

Η διεύθυνση του ιστολογίου Ινφογνώμων Πολιτικά μου ζήτησε να απαντήσω στο σχόλιο του αναγνώστη Παντελή Λαζαρίδη, στο κείμενο που έγραψα, «Το ’21 και το μέλλον του ελληνισμού».
Πρώτον, νομίζω πως ο κ. Λαζαρίδης έχει μια λανθασμένη πρόσληψη του όρου εθνομηδενισμός.
Δεύτερον, οι εθνικές ταυτότητες, την ύπαρξη των οποίων ταυτίζει με το εθνικό κράτος, δεν χάνονται αν αλλάξουν οι κρατικές δομές. Και οι κρατικές δομές, στην ιστορία, αλλάζουν και επηρεάζονται από πολλές παραμέτρους. Μια χαρακτηριστική περίπτωση αλλαγής κρατικής δομής, μέσα στην οποία ζει μια εθνότητα, μπορεί να είναι η ευρωπαϊκή εξέλιξη. Αν η Ευρώπη προχωρήσει στην ομοσπονδοποίηση, θα έχουμε μια οντότητα ομοσπονδιακή, μέσα στην οποία θα υπάρχει και το ελληνικό έθνος, με εξασθενημένο, σε πρώτη φάση το εθνικό κράτος, όχι μόνο το ελληνικό,  και όσο προχωράει η ομοσπονδιακή Ευρώπη το εθνικό κράτος θα συρρικνώνεται ολοένα και περισσότερο. Θα χαθούν οι Έλληνες; Θα χαθεί η ελληνική συνείδηση;

Ο κ. Λαζαρίδης, έχει ταυτίσει το έθνος με το κράτος αλλά στην ελληνική ιστορία αυτή η ταύτιση είναι προϊόν των τελευταίων 196 χρόνων. Πριν; Τι συνέβαινε πριν; Δεν υπήρχε ελληνικό έθνος πριν την τουρκική σκλαβιά, όταν τα κράτη δεν ταυτίζονταν με τα έθνη; Δεν υπήρχε ελληνικό έθνος στη Βυζαντινή Αυτοκρατορία;  Δεν υπήρχε ελληνικό έθνος στο Μακεδονικό Βασίλειο;, Δεν υπήρχε ελληνικό έθνος στα βασίλεια των διαδόχων του Αλεξάνδρου; Δεν υπήρχε ελληνικό έθνος στη Ρωμαϊκή Αυτοκρατορία;
Όσο για τις επιρροές που δέχθηκε η ελληνική επανάσταση και τις οποίες αμφισβητεί, ας δει οποιαδήποτε, μα οποιαδήποτε ιστορία. Δεν θα βρει ούτε μία που να λέει ότι δεν υπήρξε επιρροή από τη Γαλλική Επανάσταση και το Διαφωτισμό. Το λένε και οι ίδιοι οι αγωνιστές του ’21. Μήπως το κρατικό πρότυπο που επιχειρήθηκε να εφαρμοσθεί στην επαναστατημένη Ελλάδα δεν ήταν το Γαλλικό;
Η Ελληνική Επανάσταση συνέβη στην αυγή μιας περιόδου (δηλαδή, στην αρχή μιας περιόδου) που άρχισε να εκδηλώνεται επαναστατικά η εθνική συνείδηση και οι επιδιώξεις των ευρωπαϊκών λαών. Σ αυτήν την εξέλιξη, δηλαδή, στην προσπάθεια των ευρωπαϊκών εθνοτήτων να δημιουργήσουν εθνικά κράτη, καταλυτικό ρόλο διαδραμάτισε και η συγκρότηση και άνοδος της αστικής τάξης. Αυτό, ουδόλως, σημαίνει πως οι εθνικές επαναστάσεις ήταν ταξικές.
 Και, λίγα λόγια, κάτω από τις επισημάνσεις του κ. Λαζαρίδη.
Γράφει ο κ. Λαζαρίδης:  «Η επανάσταση του 1821 είναι απότοκος του θαύματος της διατήρησης της εθνικής αυτογνωσίας επί 400 έτη, βάρβαρης και αιμοσταγούς σκλαβιάς. Αυτό κατέστη εφικτό αφενός μεν χάρη στην ορθόδοξη θρησκευτική πίστη, αφετέρου και κύρια κατ΄εμέ χάρη στην τεράστια λαϊκή μας παράδοση, στους χορούς, τα τραγούδια, τα παραμύθια της γιαγιάς και την προφορική παράδοση εν γένει».
Καμία διαφωνία. Βεβαίως, η εθνική αυτογνωσία συνέβαλε τα μέγιστα στην Επανάσταση.  Επαναστάτησαν ως Έλληνες επειδή είχαν ελληνική εθνική συνείδηση. Έγραψα εγώ κάτι διαφορετικό;  Υποτίθεται ότι τα αυτονόητα παραλείπονται, αν ο στόχος ενός άρθρου δεν είναι να επαναλαμβάνει κάθε χρόνο τα ίδια. Τα υπόλοιπα, η ορθόδοξη πίστη και οι παραδόσεις, διατήρησαν την εθνική αυτογνωσία, πράγματι. Ήταν, όμως, αρκετά μόνα τους να οδηγήσουν στην Επανάσταση; Αν ναι, γιατί η Επανάσταση δεν έγινε εκατό χρόνια νωρίτερα, για παράδειγμα; Γιατί έγινε το 1821; Μήπως διότι συνέτρεξαν και άλλοι λόγοι;
Μήπως διότι βοήθησε η διεθνής συγκυρία και η επιρροή που είχαν στον συνειδητοποιημένο, πράγματι, ελληνισμό και ο Διαφωτισμό και η Γαλλική Επανάσταση;
Η παραδοχή αυτού, κύριε, δεν λέγεται εθνοαποδόμηση. Ρωτήστε, εν πάση περιπτώσει, κάποιον επαγγελματία ιστορικό. Όχι τον φίλο σας που έγραψε ένα βιβλίο επειδή του άρεσε να διαβάζει ιστορία.
Γράφει ο κ. Λαζαρίδης: «Σας θυμίζω τους στίχους του υπέροχου ποντιακού τραγουδιού, αφιέρωμα στον Διγενή Ακρίτα που σώζεται ως σήμερα. "..ΤΡΑΝΤΕΛΛΗΝΑΝ ΕΣΚΟΤΩΣΑΝ ΚΑΙ ΗΤΑΝ ΜΑΤΩΜΕΝΟΣ...". Αυτό καταδεικνύει ότι ακόμη και οι Πόντιοι (που ήταν γεωγραφικά εντελώς απομονωμένοι) είχαν συναίσθηση της Ελληνικότητάς τους καθ΄όλη την διάρκεια της τυραννίας. Επομένως ο ισχυρισμός των εθνοαποδομητών "ιστορικών", ότι ο Διαφωτισμός και τα Ευρωπαϊκά ΕΘΝΙΚΑ (όχι εθνικιστικά κύριε) κινήματα "ενεργοποίησαν" την Ελληνική εθνική συνείδηση είναι ανόητος, απαράδεκτος και εντελώς ανυπόστατος. Θα τον χαρακτήριζα εθνομηδενιστική παράκρουση».
Δεν έχω καμιά σχέση με τον εθνομηδενισμό, μάχομαι εναντίον του, μάλιστα. Σε παράκρουση βρίσκεστε εσείς και η παράκρουση αυτή είναι ο αρρωστημένος εθνικισμός σας. Με τη σύγχρονη έννοια του όρου, όχι με την έννοια του κινήματος την εποχή που εκδηλώθηκε και η Ελληνική Επανάσταση.
Η γεωγραφική απομόνωση των Ποντίων δεν επηρέασε την εθνική τους συνείδηση.  Αντιθέτως, αγωνίστηκαν για να την κρατήσουν. Ήταν Έλληνες οι Πόντιοι. Αυτό το γνωρίσαμε από πρώτο χέρι. Από αυτά που μας έλεγαν οι γιαγιάδες μας.  Δεν χρειάζονται οι αναφορές στα τραγούδια. Εγώ δεν το αμφισβητώ. Μήπως εσείς δεν είστε και τόσο σίγουρος, αν κρίνω από τον τρόπο που το αναφέρετε; Πόντιος δεν ήταν και ο Υψηλάντης; Θα πρέπει να ασχολούμαστε κάθε χρόνο με τα ίδια και τα ίδια επειδή δεν τα έχετε συνειδητοποιήσει εσείς;
Εθνικισμός, σε όλα τα λεξικά, ορίζεται η κίνηση ατόμων που αποκτούν επίγνωση ότι αποτελούν εθνική κοινότητα εξαιτίας των εθνικών, γλωσσικών, θρησκευτικών και άλλων δεσμών που τα ενώνουν. Ανοίξτε ένα λεξικό να το δείτε. Προφανώς, το κίνημα που αυτοί οι άνθρωποι συγκροτούν λέγεται εθνικιστικό.
Ο εθνικισμός οδήγησε στην απελευθέρωση των υπόδουλων λαών και αποτέλεσε θετικό παράγοντα στην πρόοδο του πολιτισμού και της ανθρωπότητας, την εποχή που εκδηλώθηκε.
Γράφει ο κ. Λαζαρίδης: «Μπορεί βέβαια οι Ευρωπαίοι Διαφωτιστές να έστελναν τα κηρύγματά τους με ταχυδρομικά περιστέρια στην Πίνδο και στα παρχάρια του Πόντου...»
Εδώ δείχνετε παντελή άγνοια της σχέσης που είχε αναπτύξει ο ελληνισμός με τη Δύση. Αυτό δικαιολογεί τις λανθασμένες σας επισημάνσεις. Ψάξτε καλύτερα το θέμα και αφήστε τα, δήθεν, ευφυολογήματα με τα περιστέρια και τα παρχάρια.
Γράφει ο κ. Λαζαρίδης: «Αυτό αποδεικνύεται και από τις εκατοντάδες επαναστάσεις καθ όλη την διάρκεια της οθωμανικής βαρβαρότητας. Έχει απόλυτο δίκιο ο Γιώργος Σιδηρούντιος όταν γράφει ότι είχαμε 400 χρόνια πόλεμο. Εύγε Γιώργο».
Είναι δυνατόν να γράφετε τέτοια πράγματα; Οι τοπικές εξεγέρσεις ήταν επαναστάσεις, και, μάλιστα, εθνικές;
Γράφει ο κ. Λαζαρίδης: «Και φτάνω στον πλέον απαράδεκτο επίλογο.
"...Οι ελίτ και των δύο χωρών έχουν συνειδητοποιήσει πως το εθνικό κράτος έχει διαγράψει τον κύκλο του.."
Όσον αφορά τις τουρκικές ελίτ, εγώ βλέπω ότι αυτές έχουν συνταχθεί πλήρως με τον Ισλαμοεθνικιστή παράφρονα βάρβαρο σουλτάνο. Που τα είδατε αυτά που γράφετε; Επειδή εγώ δεν τις γνωρίζω προσωπικά αυτές τις εγχώριες εθνομηδενιστικές (προφανώς "πνευματικές") ελίτ, που ξέρετε προφανώς εσείς, πέστε τους σας παρακαλώ ότι τις έχω "χ....ες". Διαβάστε ιστορία και πέστε μου ποια έθνη επιβίωσαν όταν συνειδητοποίησαν ότι τα εθνικά κράτη διέγραψαν τον κύκλο τους».
Αντιπαρέρχομαι το ύφος σας, αλλά, αφού μπήκα στον κόπο να σας απαντήσω θα το κάνω. Η ελληνική ελίτ και η ελληνική κοινωνία αναζητά το μέλλον της στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Δεν είναι αυτό υπέρβαση του εθνικού κράτους;
Η τουρκική ελίτ, αυτή που συντάχθηκε με τον Ερντογάν, αναζητά το δικό της μέλλον στο νεοοθωμανικό όραμα. Δεν είναι και αυτή υπέρβαση του εθνικού κράτους;
Η άλλη, η κοσμική τουρκική ελίτ, αναζήτησε το μέλλον της στην Ευρώπη. Τι είναι η Ευρώπη, εθνικό κράτος;
Γράφει ο κ. Λαζαρίδης: «Το δικό μου όραμα για τον Ελληνισμό είναι ακριβώς αντίθετο».
Το δικό σας όραμα για τον ελληνισμό, δεν μας ενδιαφέρει.

 Πράγματι, η Ελλάδα και οι έλληνες αγωνίζονται να επιβιώσουν μεταξύ δύο παρακρούσεων. Της εθνοαποδομητικής και της σύγχρονης εθνικιστικής. Θα τα καταφέρουν; Πιστεύω πως ναι. Αλλά, ο αγώνας για τη διαμόρφωση ενός σύγχρονου κράτους, θα είναι δύσκολος. Διότι ο εθνικισμός και η εθνοαποδόμηση παραμονεύουν ως Σκύλα και Χάρυβδη.

18 σχόλια:

  1. Οι μεν τραβουν στας ευρωπας,οι δε στας αμερικας κιοι υπολοιποι τρεχα γυρευε...https://youtu.be/GFnbnwDW5NY

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. http://www.protagon.gr/themata/flashback/1453-1821-124-epanastaseis-enantia-stous-othwmanous-40215000000

      Διαγραφή
    2. τελος,κοι της ελληνικης ελιτ,μηπως εχετε τυφλωθει;
      https://youtu.be/voLlQCud50s

      Διαγραφή
  2. K Σαββίδη ,οι επαναστάσεις προ του 1821,πχ η έγερση του 1611 του Διονησιου του ΦΙΛΌΣΟΦΟΥ είχε σχεση με την μασονική Γαλλική Επανάσταση?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Λυπᾶμαι πού τόσο πολύ οἱ μαρξιστικές -ὑλιστικές - ἐξελικτικές καταβολές, ἐπιδροῦν στήν συνεχῆ παρανόηση ἀπό τόν κ. Σαββίδη τοῦ αὐτονόητου, πού καλῶς ἐπισημαίνει ὁ κ. Λαζαρίδης: Ὅτι δηλαδή, ἡ λεγομένη ἐπίδραση τῆς Γαλλικῆς Ἐπαναστάσεως στήν Ἑλληνική δέν ὑπῆρξε πράγματι, ἀλλά μόνον ντύθηκε ἐκ τῶν ὑστέρων μέ τό ἔνδυμα τῆς ἐθνικῆς ἰδέας (δηλαδή μέ τοῦ πατριωτισμοῦ τύπου Γαλλικῆς Ἐπαναστάσεως) ἡ Ἐθνεγερσία μας ὡς Ὀρθοδόξων Χριστανῶν Ρωμηῶν-"Ελλήνων-Γραικῶν, κατά τῶν βαρβάρων-Τούρκων-Ὀθωμανῶν-μουσουλμάνων.
    Ὁ πατριωτισμός τῶν Γάλλων, διαστράφηκε ὡς γνωστόν ἀπό τόν Ναπολέοντα. Ἔχει δέ πράγματι καί αὐτός , μᾶλλον, ὀρθόδοξες χριστιανικές καταβολές. Συγκεκριμένα, πέραν τῶν ἄλλων ἐνδείξεων πρός αὐτή τήν κατεύθυνση, ὑπάρχει ἡ ἀνάγνωσις τῆς Διακηρύξεως τῶν δικαιωμάτων τοῦ ἀνθρώπου καί τοῦ Πολίτου τοῦ 1789, ὡς κειμένου πεινασμένων καί ἀδικημένων ἐπί αἰῶνες Γάλλων πατριωτῶν, ἀπογόνων ὀρθοδόξων χριστιανῶν "Ρωμαίων" τῆς Νοτίας κυρίως Γαλλίας, ἀλλά καί ἀρκετῶν Φράγκων ἐπίσης ἀπογόνων ὀρθοδόξων χριστιανῶν (στό Σουασσόν ἀκόμη καί 1,5 αἰῶνα μετά τό σχίσμα τοῦ 1054, ἀντέδρασαν στίς παπικές-τριαδολογικές αἱρέσεις σχολαστικοῦ "θεολόγου", ὡς λαός οἱ Φράγκοι αὐτοί). Κείμενο δηλαδή παραπόνων "ἀνθρωπισμοῦ", πού καταλήγουν σέ μία ὀρθόδοξη χριστιανική ἀνθρωπολογία, ἐκπεφρασμένη νομικῶς μέ ὅρους δικαιωμάτων πρός βαρβάρους φεουδάρχες (τό 1789 δέν εἶχε τεθῆ θέμα καταργήσεως τῆς Μοναρχίας, ἀλλά μόνον τῶν νομικῶν προνομίων τῆς φεουαρχίας).
    Καί δέν εἶναι πάντως, ἡ Διακήρυξις τῶν δικαιωμάτων τοῦ ἀνθρώπου καί τοῦ Πολίτου τοῦ 1789, κείμενο κάποιας ἀστικῆς τάξεως, ὅπως τό εἶδαν οἱ χορτᾶτοι ἀστοί τοῦ 19ου αἰῶνος ἀλλά καί οἱ μαρξιστές, μέχρι καί σήμερα.
    Συνεχίζεται

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Β Μέρος
    Τό 1821, ξεσηκώθηκαν οἱ Ρωμηοί, καί ἡ ἐθνεγερσία ἐπέτυχε στήν Ἑλλάδα, α) γιά λόγους γεωγραφικούς -στρατιωτικούς καί β) διότι οἱ λοιποί Ρωμηοί (Σέρβοι ίδίως, ἀλλά καί Ἀλβανοί ὀρθόδοξοι, καί αὐτοί πού σήμερα λέγονται "Βούλγαροι", καί Ρουμάνοι) δέν εἶχαν πλέον συναίσθηση ἑνότητας μέχρι θανάτου μέ τούς Ἑλληνόφωνους Ρωμηούς, ἀλλά, είτε, ἤδη οἱ Σέρβοι ἀπό τόν 12ο μ.Χ. αἰῶνα εἶχαν καλλιεργήσει δική τους ἐθνική ἰδέα, εἴτε δέν εἶχαν πλέον σύνδεση τῆς Ὀρθοδόξου ταυτότητάς τους μέ τήν ἔννοια τοῦ "γένους"(-ἔθνους) τῶν Ἑλλήνων-Ρωμηῶν (ὀρθοδόξων χριστιανῶν).
    Στήν πραγματικότητα τό γένος αὐτό, τῶν Ἑλλήνων-Ρωμηῶν, μετά τό 1821, ἐμφανίζεται ὡς "ἔθνος Ἑλληνικό", προκειμένου νά τύχῃ ἀποδοχῆς ἡ κρατική του ὑπόστασις ἀπό τίς αὐλές τῆς Δύσεως. Ὡς πρός τήν Ρωσσία δέν χρειαζόταν τέτοιος μεταχηματισμός.
    Ἀπό τό σημεῖο ὅμως αὐτό, τοῦ ἀναγκαστικοῦ μεταχηματισμοῦ μας προκειμένυ νά ἔχουμε κάποιον στοιχειώδη χῶρο κρατικῆς ὑπάρξεως, μέχρι τοῦ νά θεωρεῖται ρεαλιστικό ὅτι εἶναι δυνατόν νά ἐξακολουθήσουμε νά ὑπάρχουμε, ἐννοεῖται ὡς γένος-ἔθνος Ἑλλήνων-Ρωμνηῶν, ἀλλά μέ εὐρωπαϊκή μόνον ὑπο-κρατική ὐπόσταση, ὑπάρχει τεράστια ἀπόστασις.
    Καί δή, σέ μίαν δυτική-κεντροβόρεια Εὐρώπη, πού ἀρνεῖται τόσον τίς Ὀρθόδοξες χριστιανικές ὅσον καί , δυστυχῶς κατά μέγα μέρος ἤδη, καί τίς Ἑλληνικές καταβολές τοῦ πολιτισμοῦ της : Δεῖτε κε Σαββίδη, τήν ἔννοια τῶν νομικῶν προσώπων-universalia, ἤ τίς παπικές προδιαγρσφές γιά τήν κρατική ὀργάνωση, ἤ τίς γοτθο-τευτονικές ἀντιλήψεις περί ταυτίσεως νόμου καί διαταγῆς, καί ἐκτελέσεως-Hinrichtung τοῦ νόμου, ἀντί τῆς ἐφσρμογῆς του, ἤ τό δόγμα Σόϊμπλε γιά τοκογλυφικές τραπεζικές-κρατικές συμπράξεις ὡς ἀνώτερες τῶν ἐκλογῶν, ἤ τήν ἄθεη καί βάρβαρη ἀντίληψη γιά ἀπάλειψη ὅλων τῶν θρησκευτικῶν συμβόλων ἀπό τούς δημοοίους χώρους καί ἀπό τούς χώρους ἐργασίας. Εὐρωπαϊκή Ἐρήμωσις πνευματική. Εὐρωπαϊκή Ἀντιχριστιανική Ἕνωσις Κρατῶν. Εὐρωπαϊκή Ἀντι-ὀρθόδοξη Ὑστερία. Τέτοια εἶναι ἡ ἐπίσημη "κρατική" Εὐρώπη τοῦ σήμερα. Ρεαλιστικότατα.
    Τήν Γαλλική Ἐπανάσταση τῶν Γάλλων πατριωτῶν τοῦ 1789, καί δή τῶν ταλαίπωρων στρατιωτῶν τοῦ Ναπολέοντος, πού τούς ὁ Ναπολέων δαπάνησε χωρίς καμία συναίσθηση ἀνθρωπιᾶς, τούς περισσότερους, ὅταν προσπάθησε νά καταλάβῃ τήν Ρωσία, ἡ σημερινή Εὐρώπη τήν ἔχει θάψει. Πάλι ἐπιχειρεῖ νά καταλάβῃ καί νά ἐξαφανίσῃ ὅ,τι τό ὀρθόδοξο χριστιανικό.
    Αὐτό τό κακό τῆς Εὐρώπης εἶναι η αἰτία τοῦ ἐπερχόμενου διχασμοῦ μας: Ἄλλοι ἀπό ἐμᾶς, δυτικόστροφοι καί χωρίς ρίζες βαθειές, θά θελήσουν αὐτά πού θέλει σήμερα καί ὁ κ. Σαββίδης, καί θά βλέπουν τήν, ἀντίχριστη πράγματι, ὑποκρισία τῆς δυτικῆς Εὐρώπης ὡς (γεω)πολιτική ἐλπίδα μας, καί ἄλλοι ἀπό ἐμᾶς, πατριῶτες πιό καλά ριζωμένοι στήν παράδοσή μας, θά ἀγωνιζόμαστε γιά τήν διατήρηση τοῦ γένους μας καί ὡς Ρωμηῶν καί ὡς Ἑλλήνων, φυλαγόμενοι συνέχεια ἀπό τήν δυτική Εὐρώπη σέ ὅ,τι ἔχει διαστρέψει για νά φτιάξῃ τάχα τάξη καί τάχα πολιτισμό. Γιά τούς πρώτους οἱ δεύτεροι φαίνονται "'εθνικιστές". Γιά τούς δεύτερους οἱ πρῶτοι εἶναι πνευματικῶς καί ἐθνικῶς ἀνεπαρκεῖς, πού εἴτε ἐνδεχομένως θά συνέλθουν ἐγκαίρως, βαθαίνοντας στά βιώματα, στήν μετάνοια καί στήν ὀρθόδοξη πίστη τους, εἴτε θά προδώσουν καί θά καταλάβουν ἐνδεχομένως ὕστερα τί ἔκαναν.
    Εἴτε ἐντόςτῆς Ε.Ε., εἴτε ἐκτός καί μέ εἰδική σχέση μέ τήν Ε.Ε., τό κύριο εἶναι ἡ ὅποια προσαρμογή μας στίς γεωπολιτικές ἐξελίξεις, νά εἶναι ὅλως ἐξωτερική προσαρμογή καί ὄχι πραγματική μετάλλαξή μας. Νά μή ἀγγιχθῆ ἡ ταυτότητά μας, ἡ παιδεία μας, ἡ πίστη μας, ὁ τρόπος ζωῆς μας σέ ὅ,τι δέν ἔχει ἁμαρτία.
    Ἡ ἐπιχειρούμενη ἀπό τήν σημερινή Ε.Ε. καί τούς ἐν Ἑλλάδι ἀθέους καί ἡμι-ὀρθοδόξους τύπου Ζουράρη ὑπηρέτες τῆς παγκοσμιοποιήσεως, ἀλλαγή τῆς δογματικῆς (ὀρθοδόξου χριστιανικῆς) καί ἐθνικῆς (Ἑλληνικῆς-Ρωμαίϊκης) συνειδήσεώς μας, καλλίτερα εἶναι νά μᾶς βρῆ μέ ζῆλο, ἀκόμη καί μέ ζῆλον μερικές φορές "οὐ κατ'ἐπίγνωσιν", παρά χλιαρούς καί ἕτοιμους νά πουλήσουμε τά ἱερά πολύτιμά μας, γιά νά λάβουμε τόν ὄποιον ἐφαρμοσμένον ἀντίθεον «...-ισμόν» τῆς σημερινῆς Εὐρώπης.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. EΛΛΗΝΕΣ ΚΑΙ ΟΙ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ
    ΠΟΛΥΖΩΙΔΗΣ KAI TEΡΤΣΕΤΗΣ
    Ο Τερτσέτης, στην περίφημη απολογία του της 24ης Σεπτεμβρίου 1834, στο Εφετείο Ναυπλίου, απολογία, που είναι ένα από τα ωραιότερα δείγματα υψηλής εθνικής συμπεριφοράς, όπου το αίσθημα της ελευθερίας δένεται με το αίσθημα της ευθύνης, αποτεινόμενος στο Κυβερνητικό Επίτροπο του Δικαστηρίου, ανάμεσα στα άλλα λέει και τα ακόλουθα: «Ο Εθνισμός μας, ω Επίτροπε, είναι θεμελιωμένος εις τα αίματα οκτακοσίων χιλιάδων Ελλήνων, φονευμένων εις τον Αγώνα»
    Η Δίκη των Δικαστών - Πιο επίκαιρο απο ποτέ
    https://www.youtube.com/watch?v=0VmMzDZTJLg&t=3s

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. I do not see it necessary to demonstrate one's knowledge on the French Revolution.
    What I got from P. Savvidis article is...hope. Just that. Our country might be in danger and weak, but as far as its essence, the Ethnos, remains strong we can overcome all obstacles. Our country at times ends up in the wrong hands, bad leadership. Our Ethnos not.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Niko you are dreaming.
      Που την βρήκατε την ελπίδα όταν ζούμε στην Ελλαδα ενα Πραξικοπημα μέ ΑΝΥΠΟΣΤΑΤΗ ΔΑΝΕΙΑΚΗ ,παρανομα μνημονια και ΤΑΙΠΕΔ.Ζουμε εναν πόλεμο οπου ο πλούτος των Ελλήνων αλλάζει χέρια.Και φυσικά φεύγει Παρανομως από τα Ελληνικά χέρια.Ποια ελπιδα σας έδωσε ο κ Σαββίδης​ .??????..

      Διαγραφή
    2. ναι...η ελπιδα του απελπισμενου,κατι δηλ. σαν αυτη που τρεφουν οι υποστηρικτες του Σωρρα...

      Διαγραφή
    3. Mr Niko Appelles,
      Understanding the French Revolution in depth, conditions our knowledge on whether the greek Lberation War against the Turks has been a revolution like the french one or not.
      On this understanding largeley depends the degree of our identification with or distanciation from Europe and consequently, our participation, or not, in the civilisation of today's Europe. All Europe, west or east.
      Every big political decision making in Greece, has to be based on these good understandings.
      The deep Orthodox Christian relation of the French revolution with the greek Liberation War of 1821, has nothing to do with the superficial fictitious approach of 1789 and 1821, by non orthodox and especially marxist hstorians. - Mr Savvidis' approach very remotely helps in elucidating the above mentioned orthodox undestanding of our history.

      Διαγραφή
    4. Look Maria, I have the honor to meet and work with people that breath and bleed Greece. We are trying to prepare ourselves for the right moment to reclaim lost grounds. What kind of idiots govern us for 4 or 40 yrs affects our work, but does not change the flow of the river. Look around. Right where we are. ToDelta for example. Crisis do produce opportunities and positive change. Greece is eternal. Stupid, inept leaders not.

      Διαγραφή
  7. Κινδυνεύουμε νά πάθουμε τό ἑξῆς: Νά συνεχίοσυμε νά ἐφαρμόζουμε σέ σχέση μέ τή σχέση μας μέ τήν "Εὐρωπαϊκή Ἕνωση", τό ... δογμα, "ὁ πνιγμένος, ἀπό τά μαλλιά του πιάνεται".

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Ο κύριος Σαββίδης προφανώς ξεχνάει τη μεγάλη Ελλάδα που Λεόν έγινε Ιταλία και ξεχνάει πως μόνο λόγω σαρίας επιβίωσε ο ελληνισμός χωρίς πολιτεία. Οι διαπιστώσεις του είναι ελλιπεστατες!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Εχει απολυτο δικιο ο κος Καλεντεριδης...ειναι επιεικως βλακωδες να λεμε οτι το εθνος ταυτιζεται με το κρατος, αλλωστε εκτος της Ελληνικης ιστορικης πραγματικοτητος υπαρχει και η Εβραίικη οπου για 2000 χρονια υπηρχε εθνος διχως κρατος και μονο τα τελευταια 67 χρονια υπαρχει κρατος (το Ισραηλ..) το ιδο γινεται και με τους Κουρδους σημερα οι οποιοι εχουν αιωνες εθνος και επιτελους ΘΑ ΑΠΟΚΤΗΣΟΥΝ ΚΡΑΤΟΣ οσονουπω ..νομιζω δεν χρειαζεται περαιτερω αναλυση ειναι ΗΛΙΟΥ ΦΑΕΙΝΟΤΕΡΟ.
    Για την Ελληνικη ΕΘΝΙΚΗ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ ΤΟΥ 1821 αρκει καποιος να διαβασει τα απομνημονευματα ΟΛΩΝ ανεξαιρέτως των πρωταγωνιστων (Κολοκοτρωνης, Μακρυγιαννης , Καραισκακης κλπ) οπου ΣΥΝΕΧΩΣ επαναλαμβανουν οτι τα κινητρα τους ειναι ΕΘΝΙΚΑ και ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ (''Για του Χριστού την πίστη την αγία και της πατρίδος την ελευθερια'') και σιγουρα κατι παραπανω θα ξερουν αυτοι απο τους ελεεινους εκεινους φανατικους αριστερους που η αρρωστημενη και παρωχημενη μαρξιστικη τους ιδεοληψια εχει σαπισει καθε εγκεφαλικο τους νευρωνα καθιστωντας τους απο ενα σημειο και μετα εντελως πνευματικως αναπηρους.
    Εθνος οριζεται (αρχαιοθεν) οπως αναφερει ακομη και εδάφιο του Ηρόδοτου: «το ελληνικόν εόν όμαιμόν τε και ομόγλωσσον και θεών ιδρύματα κοινά και θυσίαι ήθεά τε ομότροπα» (Ηρόδοτος, Ουρανία 144). Δηλαδή: «υπάρχει το ελληνικό έθνος από το ίδιο αίμα με την ίδια γλώσσα, με κοινά ιερά θεών και κοινές θυσίες και ήθη κοινά».
    Δηλαδη με αλλα λογια το όμαιμον, το ομόγλωσσον, το ομόθρησκον και το ομότροπον Ήτοι, τήν κοινή καταγωγή καί γλώσσα, τήν ίδια θρησκεία, τά κοινά ήθη καί έθιμα (παραδόσεις καί πολιτισμό).
    Ειναι ακομη γεγονος οτι υπηρξαν συνεχεις επαναστασεις (μικροτερες η μεγαλυτερες) κατα την διαρκεια της τουρκοκρατιας που επνιγησαν ολες στο αιμα μεχρι να φτασει η νικηφορος επανασταση του 1821 . Ουδεμια σχεση ειχε η Γαλλικη επανασταση λοιπον , η αν θελετε ειχε τοση σχεση οσο ειχε και η Κομμουνιστικη με την Φασιστικη και την Εθνικοσοσιαλιστικη ΠΟΥ ΕΠΙΣΗΣ εγιναν ολες την ΙΔΙΑ ΕΠΟΧΗ και μαλιστα μεσα σε ενα μικροτερο χρονικο ευρος (20 ετων..) και οι τρεις η μια μετα την αλλη..
    Αρα πρεπει να βαζουμε ΠΑΝΤΟΤΕ τον καθε ΣΑΛΤΑΡΙΣΜΕΝΟ στην θεση του οταν επιχειρει να διαστρεβλωσει τους συνεχεις αγωνες και τις ΤΕΡΑΣΤΙΕΣ ΘΥΣΙΕΣ του Ελληνικου λαου να αποκτησουν ΕΘΝΙΚΗ και ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΗ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ .
    Τελος η Ευρωπαικη Ενωση ουδεμια ελπιδα εχει να επιβιωσει (και δεν μιλω οικονομικως) αφου σε ολες της τις εκφανσεις παρατηρουμε ξεκαθαρα να κυριαρχει παντοτε ο ΕΘΝΙΚΙΣΜΟΣ και το καθε εθνος να υπερασπιζει ΤΑ ΣΥΜΦΕΡΟΝΤΑ ΤΟΥ ΕΝΑΝΤΙ ΤΩΝ ΑΛΛΩΝ και οχι εκεινα της 'ευρωπαικης ενωσης' ...η δεν το βλεπετε ? Υπαρχει καποιος που να εχει δει πχ ενα κρατος να βαζει τα συμφεροντα του κατω απ τα συμφεροντα ενος αλλου κρατους η περισσοτερων που χρηζουν βοηθειας οπως θα γινοτανε σε μια ΕΝΙΑΙΑ ΧΩΡΑ ? Η μονη ελπιδα των ευρωπαικων ΕΘΝΩΝ κατα την γνωμη μου ειναι να απαλλαγουν απο την μεγγενη μιας ΔΙΕΘΝΟΥΣ ΟΛΙΓΑΡΧΙΚΗΣ ΑΛΗΤΕΙΑΣ (κυριως μιας εθνοτητος εξωευρωπαικης..) που επιχειρει ΤΗΝ ΠΟΛΤΟΠΟΙΗΣΗ των λαων με την ΑΚΡΩΣ φασιστικη 'ιδεα' της παγκοσμιοποιησεως και να επαναφερουν ενα ειδος (οπως ηταν η ΕΟΚ) χαλαρης οικονομικης ενωσης (παραλληλα με η χωρις κοινο νομισμα) και σιγα-σιγα να σφυρηλατησουν μια ισοτιμη ΣΤΕΡΕΗ φιλια μεταξυ των λαων ουτως ωστε στους επομενους αιωνες να συγκλινουν σταδιακως (διατηρωντας νομοτελειακα τις ιδιαιτεροτητες τους) και ετσι να δημιουργηθει ισως καποτε μια χαλαρη συνομοσπονδια που αν μη τι αλλο θα εχει γερες βασεις και τουλαχιστον θα εγγυάται τα συνορα της εναντι ξενων κρατων...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εννοείται πως δεν ταυτίζεται το έθνος με το κράτος ωστόσο το κράτος είναι μία πολιτεία και το θέμα είναι πως το έθνος για να επιβιώσει χρειάζεται την πολιτεία του, χρειάζεται δηλαδή να κυβερνά τον εαυτό του ώστε να αναπαράγεται αλλιώς εξαφανίζεται. Οι εβραίοι λοιπόν όπου και αν βρίσκονταν προσπαθούσαν να αποκτήσουν αυτονομία εντός κάποιας άλλης πολιτείας στην Ισπανία όπου απέτυχαν να το κάνουν εκδιώχθηκαν για παράδειγμα. Οι Έλληνες της Ιταλίας που βρέθηκαν χωρίς πολιτεία εντέλει εξαφανίστηκαν και ιταλοποιηθηκαν, το ίδιο συμβαίνει και στους μετανάστες μένει η ανάμνηση της καταγωγής αλλά ως συνθετικό της καινουριας ταυτότητάς τους. Εμείς επί τουρκοκρατίας επιβιώσαμε γιατί κάποιος έπρεπε να πληρώνει διαφορετικά θα είχαμε όλοι τουρκοποιηθει, μη γελιεσαι ή άλλως θα είχε επιβιώσει ένα πολύ μικρό κομμάτι του Ελληνισμού για αυτό και έγινε η συνειδητή επιλογή να μην υποκύψουμε στους παπικούς όρους. Χωρίς πολιτεία δική του ένας πολιτισμός είναι καταδικασμένος να εξαφανιστεί και το ανεξαρτητο κράτος είναι η καλύτερη μορφή πολιτείας η πιο ισχυρή. Από εκεί και μετά μπαίνει κάθε πολιτισμός σε περιπέτειες. Και οι Κούρδοι από του χάρου τα δόντια σώζονται γιατί λοιπόν να επιστρέψουμε εμείς σε εκείνο το στάδιο όταν έχουμε ήδη το κράτος μας; Γιατί να αφήσουμε στην τύχη ή στην ευσπλαχνία κάποιου άλλου τη διαιώνιση και αναπαραγωγή του έθνους μας; Το κράτος είναι απαραίτητο για να έχεις τις τύχες σου στα χέρια και πότε θα είναι ντεμοντε γιατί πάντοτε υπήρχαν πολιτείες και η πολιτεία είναι η ανώτερη μορφή κοινωνικής οργάνωσης με ανώτερο αξιωμα αυτό του πολίτη. Εμείς έχουμε δύο πολιτείες αυτή τη στιγμή και σίγουρα θα μπορούσαμε να είχαμε και άλλες όπως έλεγε ο Δραγούμης αλλά τα σφάλματα του πελατειακού δουλικου συστήματος μας φέρνουν στο σημείο σιγά σιγά όπου δεν θα έχουμε κανένα και θα είμαστε έτοιμοι προς εξαφανιση. Έτσι θα μπορούν άλλοι να διεκδικήσουν την πατρίδα μας που πράγματι τη θέλουν χωρίς αύριο. Εμείς θα είμαστε σκλάβοι με την ελπίδα να γίνουμε πολίτες άλλου κράτους και φυσικά αποκτώντας την ταυτότητα του άλλου κράτους και χάνοντας τη δική μας

      Διαγραφή

    2. Aλέξανδρε Ευγε!
      Εκφράζετε άψογα αυτό που όλοι οι Έλληνες πλέον αντιλαμβανοται ,οτι δηλαδη η ΔΙΚΤΑΤΟΡΙΑ της ΕΕ ΑΠΟΦΑΣΙΖΕΙ ΆΝΩΘΕΝ, ΕΡΗΜΗΝ μας και ΚΥΡΙΩΣ ΕΝΑΝΤΊΟΝ μας.Αναμφισβ'ητητα τα σχέδια του ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΡΊΟΥ της ΕΕ είναι ΕΘΝΟΚΤΟΝΑ.
      Δειτε για παράδειγμα πώς οι Εγγλέζοι έχασαν απο τα χέρια τους μέσα σε 30 χρόνια την πρωτεύουσα τους το Λονδίνο , που κατοικείται​ πλέον κατά 70% από επιθετικοτατους μουσουλμάνους​!Και φυσικά η αντικατάσταση έγινε με σύστημα.Το ιδιο σύστημα προωθεί και ο ΝΕΟΤΑΞΙΤΗΣ Μουζαλας όταν δηλώνει οτι θα προσφέρει κατοικίες στις λαθομωαμεθανικες ορδές που οργανωμένα καταφτάνουν στην χώρα μας ενώ ταυτόχρονα με τον ΚΟΜΜΟΥΝΙΣΤΙΚΟ και παράνομο ΕΝΦΙΑ οι Ελληνες χάνουν τις δικές τους περιουσίες !!!!
      Αυτές οι μουσουλμανικές ορδές μήπως μας θυμίζουν το δόγμα ΟΖΑΛ??
      ΤΟ ΔΟΓΜΑ ΟΖΑΛ ΣΕ ΠΛΗΡΗ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΚΑΙ ΜΕ ΤΗ …ΒΟΥΛΑ!
      Τουργκούτ Οζάλ: «Δεν χρειάζεται να κάνουμε πόλεμο με τους Έλληνες, αρκεί να τους στείλουμε μερικά εκατομμύρια από ΄δώ μεριά και να τελειώνουμε μ΄ αυτούς»!
      Είναι σαφές όπως το διατυπώνετε ορθότατα, Αλέξανδρε οτι θα γίνουμε ξένοι στον τόπο μας που με ποτάμια αίματος οι γονείς μας ,μας παρέδωσαν .Βλέπετε η ΕΕ ακολουθεί το σχέδιο Καλέργη
      Παρασκευή, 4 Ιανουαρίου 2013
      Το σχέδιο COUDENHOVE-KALERGI: Η Γενοκτονία των λαών της Ευρώπης
      http://redskywarning.blogspot.gr/2013/01/coudenhove-kalergi.html
      Τωρα με το σχέδιο ΚΑΤΆΡΓΗΣΗΣ ουσιαστικά του Ορθόδοξου Συντάγματός μας(ΠΡΟΟΊΜΙΟ,αρθρο 3, άρθρο 16)και οχι Αναθεωρησης του, υλοποιηται το σχέδιο Αλιβιζατου ,Μανου. Coup d etat σκοτεινων δυναμεων εναντίον της ιδιοπροσωπίας του Ελληνα θα προκυψει την στιγμή που Ιγνατίου και ο Καθηγητής του Συνταγματικου Δικαιου ,Κασσιματης μονο την καταργηση του αντισυνταγματικού αρθρου 86 συστηνουν Βλεπετε το όνειρο του Αλιβιζατου είναι να κατέβουν οι εικόνες από τα δημόσια κτήρια οποτε ,ποιος νοιάζεται για το τι θέλει ο Ελληνας!Ετσι κι αλλιώς τι πειράζει αν ειναι ΠΡΑΞΙΚΟΠΗΜΑ η κατάργηση του Συντάγματος μας...
      Ας δούμε τι έλεγεν ο Μακρυγιάννης που πολλα είχε δει το ματι του
      'Και βγήκαν τώρα κάτι δικοί μας κυβερνήτες, Έλληνες, σπορά της εβραιουργιάς, που είπαν να μας σβήσουν την Αγία Πίστη, την Ορθοδοξία, διότι η Φραγκιά δεν μας θέλει με τέτοιο ντύμα Ορθόδοξον. Και εκάθησα και έκλαιγα δια τα νέα παθήματα'
      Φαίνεται λοιπόν απο τα λόγια του πως το μίσος εναντίον των Ελλήνων είναι διαχρονικό..
      Εύγε και πάλι Αλέξανδρε

      Διαγραφή

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.

- Παρακαλούμε στα σχόλια σας να χρησιμοποιείτε ένα όνομα ή ψευδώνυμο ( Σχόλια από Unknown θα διαγράφονται ).
- Παρακαλούμε να μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα στη σύνταξη των σχολίων σας.