13/11/17

Η αυτοκινητοβιομηχανία της Τουρκίας σε 8 αριθμούς


Η ανακοίνωση του Ταγίπ Ερντογάν για τη δημιουργία μίας αμιγώς τούρκικης αυτοκινητοβιομηχανίας μπορεί να αιφνιδίασε, ωστόσο ο συγκεκριμένος κλάδος είναι εδώ και χρόνια πολύ σημαντικός για την οικονομία της γειτονικής μας χώρας. Στην Τουρκία λειτουργούν αυτή τη στιγμή πολλές μονάδες παραγωγής επιβατηγών και επαγγελματικών οχημάτων, αλλά και δεκάδες κέντρα έρευνας και εξέλιξης ξένων αυτοκινητοκατασκευαστών και μεικτών εταιρειών με τη συμμετοχή και ντόπιων επιχειρηματιών.
Για παράδειγμα υπάρχει μονάδα παραγωγής της Renault/Nissan κοντά στην Προύσα, η Hyundai κατασκευάζει τα i10 και i20 σε εργοστάσιο περίπου 130 χιλιόμετρα ανατολικά της Κωνσταντινούπολης, η Toyota διαθέτει μία μονάδα παραγωγής μικρομεσαίων μοντέλων και SUV, η Mercedes εστιάζει στα λεωφορεία, κλπ. Στην Τουρκία λειτουργούν επίσης εργοστάσια της Honda, της Ford και της Fiat.
Ιδιαίτερη δυναμική εμφανίζει στη γειτονική χώρα η παραγωγή επαγγελματικών οχημάτων, μεταξύ των οποίων και λεωφορεία, που είναι ειδικές παραγγελίες και απαιτούν χειρωνακτική εργασία. Εκεί διαθέτει η Τουρκία ένα συγκριτικό πλεονέκτημα λόγω του χαμηλού εργατικού κόστους της.

Ας δούμε τα οκτώ βασικότερα στοιχεία του κλάδου της αυτοκινητοβιομηχανίας στην Τουρκία σε αριθμούς.
  1. Η Τουρκία είναι η 15η σε μέγεθος αυτοκινητοπαραγωγός χώρα στον κόσμο. Πέρυσι  κατασκεύασε 1.485.927 οχήματα, καταγράφοντας αύξηση 9,4% σε σχέση με το 2015 και ανεβαίνοντας δύο θέσεις στη σχετική κατάταξη.
  2. Τα 535.039 οχήματα από τη συνολική παραγωγή αυτοκινήτων του 2016 ήταν επαγγελματικά, με αποτέλεσμα να αποτελεί η Τουρκία τον μεγαλύτερο παραγωγό τέτοιων οχημάτων στην Ευρώπη.
  3. Η αυτοκινητοβιομηχανία είναι ο σημαντικότερος εξαγωγικός κλάδος της Τουρκίας με ποσοστό 15% των συνολικών εξαγωγών της.
  4. Περίπου 200.000 εργαζόμενοι απασχολούνται στις αυτοκινητοβιομηχανίες, που εδρεύουν στην Τουρκία.
  5. Η τούρκικη αυτοκινητοβιομηχανία κατασκευάζει ένα καινούριο όχημα κάθε 13δευτερόλεπτα.
  6. Το 73% της παραγωγής αυτοκινήτων στην Τουρκία εξάγεται σε περισσότερες από 180 χώρες σε όλον τον κόσμο.
  7. Κάθε 18 δευτερόλεπτα εξάγεται από την Τουρκία ένα όχημα εγχώριας παραγωγής.
  8. Στην Τουρκία λειτουργούν 76 κέντρα έρευνας και εξέλιξης με αντικείμενο το αυτοκίνητο

15 σχόλια:

  1. Μελαγχολία με πιάνει συγκρίνοντας την Τουρκία με την Ελλάδα των πολιτικών εραστών του δημοσίου ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Μια επισημανση. Η Τουρκια δε κατασκευαζει, απλα συναρμολογει. Ειναι τεραστια η διαφορα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Στέφανε πιστεύω να ξέρεις τον διεθνή όρο Tribology. Τώρα συναρμολογεί ... δια της τριβής θα έρθει και η ώρα της κατασκευής ... αναλόγως των εθνικών τους προτεραιοτήτων ... δες πχ την πρόοδο της Aselsan ...

      Διαγραφή
    2. Ρε Στέφανε στην Ελλάδα συναρμολογουνται μόνο μολότοφ και με εισαγόμενα υλικά αποκλειστικά έλεος δηλαδή τι θες να μας πεις με το σχόλιο που εγραψες;

      Διαγραφή
  3. Τα νούμερα είναι εντυπωσιακά αν και όπως λέει ο φίλος ποιο πάνω η τουρκία μόνο συναρμολογεί. Στην Ελλάδα δεν χρειαζόμαστε μια τόσο μεγάλη παραγωγή οχημάτων θα αρκούσε μια παραγωγή να καλύπτει την εγχώρια αγορά και να γίνονται κάποιες εξαγωγές σε ειδικευμένα οχήματα, αγροτικά οχήματα, στρατιωτικά οχήματα και ηλεκτρικά οχήματα η τεχνογνωσία και οι κατάλληλοι άνθρωποι για να γίνει αυτό πιστευω ότι είναι σε μεγαλύτερο βαθμό και αριθμό στην Ελλάδα σε σύγκριση με την τουρκία. Κράτη όπως η Φιλανδία, Δανία, Νορβηγία.... που έχουν πολύ καλές οικονομίες δεν παράγουν καθόλου αυτοκίνητα. Η Ελλάδα σαν μικρή χώρα που είναι πιστευω χρειάζεται να εξειδικευτεί σε ειδικευμένες παραγωγές και στην ποιότητα από την αγροτική μέχρι την βιομηχανική και τουριστική βιομηχανία και ας γίνουν τα μεμέτια νούμερο ένα παγκοσμίως στην συναρμολόγηση.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Φίλε θεωρώ πως το σχόλιο που έγραψες είναι καλοπροαίρετο αρχικα. Μπορει οι χωρες που ανεφερες να κην κατασκευαζουν αυτοκινητα αν λαι δεν ειμαι σιγουρος και θα το ψαξω αλλα εχουν αλλα ειδη βαριάς βιομηχανίας και επιχειρήσεις προσφοράς υπηρεσιών που ίσως δε χρειάζεται να παράγουν αυτοκίνητα. Η Σουηδία ωστόσο ου είναι ίδιο μέγεθος με την Ελλάδα έχει τον ορισμό της βαριάς βιομηχανίας αυτοκίνητα που αναπτύσσονται και κατασκευάζονται εξολοκλήρου στη χώρα αεροπλάνα κτλπ. Όλες δε έχουν σοβαρά ναυπηγεία εκτός ίσως από τη Φινλανδία ωστόσο σου ξαναλέω έχω πολύ επιγραμματικες γνώσεις. Το ότι η Ελλάδα είναι μικρή είναι αρχικά δικό μας συμπέρασμα σε πληροφορώ ότι δεν είμαστε μικρή χώρα σε αριθμούς αλλά μεσαία επιπλέον προφανώς μια χώρα σαν την Ελλάδα δε θα επιδιώξει να φτιάξει βιομηχανία για να καλύψει τις εσωτερικές της ανάγκες γιατί αυτό είναι αυτοκτονία για τη βιομηχανία αλλά ούτε στη Γερμανία δε συμβαίνει αυτό. Οι βιομηχανίες φτιάχνονται για να εξάγουν αμ καλύπτουν και εσωτερικές ανάγκες καλώς αλλά αυτό είναι δευτερεύον ζήτημα. Η Ελλάδα μπορούσε να έχει τα πάντα αν είχε σχέδιο και τα εργοστάσια συναρμολόγησης έχουν τεράστια αξία. Έτυχε και έζησα αρκετά χρόνια στο νιουκαστλ όπου υπάρχει εργοστάσιο της Nissan για να καταλάβεις πόσο σημαντικό είναι όταν έγινε το δημοψήφισμα οι Ιάπωνες σκέφτηκαν ότι πρέπει να πάρουν σιγά σιγά το εργοστάσιο και η βρετανική κυβέρνηση έκανε ειδική συμφωνία μόνον για αυτό το εργοστάσιο. Τέτοιου είδους εργοστάσια δημιουργούν δουλειές αυξάνουν τον πλούτο και αναπτύσσουν την οικονομία μακάρι να υπήρχαν στην Ελλάδα. Είναι ντροπή να έχει τέτοια εργοστάσια η Τουρκία για να εξυπηρετεί τις ευρωπαϊκές χώρες και όχι εμείς που είμαστε στην Ευρώπη και τέλος πάντων αν είχαμε κάτι άλλο θα λέγαμε εντάξει εμείς επιλέξαμε εκείνο αλλά εμάς η εναλλακτική λέει είναι ο τουρισμός. Σε προκαλώ να δεις τα στοιχεία για τον τουρισμό και να τα συγκρίνεις με οποιαδήποτε χώρα της Ευρώπης και να μου πεις αν νομίζεις ότι έστω και σε αυτή την δευτερεύουσα κατηγορία για οποιαδήποτε σοβαρή χώρα αν τα πηγαίνουμε συγκριτικά καλά. Μη μας συγκρίνεις όμως με Αίγυπτο και Συρία εκεί προφανώς στον τουρισμό νικαμε χάνουμε βέβαια στη βιομηχανία ακόμα και από αυτούς

      Διαγραφή
    2. Δεν διαφωνώ στα περισσότερα που γράφεις, αλλά εγώ εννοώ κάτι διαφορετικό δηλαδή να δοθεί βάση στην εξειδίκευση και στην ποιότητα π.χ. η Φεράρι δεν παράγει χιλιάδες αυτοκίνητα τον χρόνο αλλά είναι μια σημαντική βιομηχανία για την Ιταλία, η Γαλλία από ότι ξέρω είναι νούμερο ένα στην Ευρώπη με 80εκ τουρίστες τον χρόνο και δεν έχει τίποτα το καλύτερο να προσφέρει από την Ελλάδα εκτός από το Disney Land όπου πάνε εκατομμύρια επισκέπτες τον χρόνο και φυσικά οι σωστές υποδομές της που επιτρέπει έναν τέτοιο μεγάλο αριθμό τουριστών, η Ελλάδα έχει 15 - 20εκ επισκέπτες και βουλιάζει κάθε χρόνο γιατί δεν έχει τις σωστές υποδομές και ούτε προσφέρει ποιοτητα σε σχέση με την Γαλλία.

      Νομίζω ότι η μεγαλύτερη εξαγωγή της Δανίας είναι το χοιρινό κρέας και το Βούτυρο και για αυτό φημίζεται σε όλοι την Ευρώπη το καλύτερο χοιρινό και βούτυρο.

      Όσο για την εγχώρια ανάγκη είναι χιλιάδες τα οχήματα που εισάγει η Ελλάδα κάθε χρόνο, λεωφορεία, ασθενοφόρα, πυροσβεστικά οχήματα, τρακτερ, στρατιωτικά οχήματα, φορτηγά, κρατικά οχήματα....... δεν νομίσω ότι μια ειδικευμένη βιομηχανία οχημάτων στον επαγγελματικό τομέα δεν θα ηταν κερδοφόρα στην χώρα μας και θα έκανε αρκετά μεγάλες εξαγωγές. Για την ναυτιλία σύμφωνο εδώ χρειάζεται η χώρα καλή, ποιοτική και μεγάλη βιομηχανία αφού είναι ναυτιλιακή χώρα.

      Αυτό που θέλω να πω είναι ότι δεν μπορούν όλες οι χώρες να κατασκευάζουν αυτοκίνητα και ένα τελευταίο παράδειγμα εδώ στην Γερμανία όλοι τρελαίνονται για το καλό Ιταλικό και Ισπανικό ελαιόλαδο και το ακριβοπληρωνουν στα σουπερ μαρκετ και όλοι ξέρουμε αν είναι ποιοτικό το λάδι τους είναι αγορασμένο Ελληνικό λάδι τα δικά τους λάδια είναι ποιοτικά κατώτερα από τα δικά μας κ όμως αυτοί πουλάνε ακριβά, εδώ αρχίσανε να βάζουν στα ράφια και τούρκικο ελαιόλαδο το οποίο είναι χάλια αλλά ελληνικό δεν θα βρεις σε όλα τα καταστήματα όπως το Ιταλικό η Ισπανικό.

      Διαγραφή
    3. Τώρα που ανέπτυξες την άποψή σου συμφωνώ αν μπούμε και στον αγροτικό τομέα....θρηνος

      Διαγραφή
  4. Υπήρχαν και στην Ελλάδα κάποιες αυτοκινητοβιομηχανιες το 1980 όπως η Namco των αδερφών Κοντογουρη παραγωγής των πολύ δημοφιλών τζιπ και η ΣΤΑΓΙΕΡ αυστριακης τεχνολογίας παραγωγής φορτηγών αυτοκινήτων στην Θεσσαλονίκη. Επίσης ή NISSAN τής οικογένειας Θεοδωράκη στον Βόλο. Αργότερα ή Mahendra στην Θήβα. Υπήρχε δε ενδιαφέρον να έλθουν η πεζω στον Βόλο,η alfaromeo στην Πάτρα η opel στην Λαμία κλπ Αυτό το σχέδιο ναυαγησε μετά τις εκλογές του 1981 και την άνοδο του Ανδρέα Παπανδρέου στην εξουσία. Ή μεν Namco έκλεισε λόγω μεγάλης διάρκειας απεργίας των εργαζομένων παρόλο που ο ιδιοκτήτης σε ομιλία του προς τους εργαζόμενους ενώπιον του υπουργού τους ενημερωνε ότι δεν έχει οικονομικό πρόβλημα ή εταιρεία και τους ζητούσε να σταματήσουν την απεργία. Τότε ήλθε ο αδελφός του Κοντογουρη από την Γερμανία και πέτυχε την διακοπή της απεργίας. Τότε συνέβη το εξής απίστευτο. Οι εργαζόμενοι αφού σταμάτησαν την απεργία και δούλεψαν μία εβδομάδα πήγανε στην διοίκηση και ζήτησαν να πάρουν την άδεια τους διότι λόγω της απεργίας δεν την είχανε πάρει!!! Ένα άλλο περιστατικό ήταν ή έλευση μέλους τής οικογενείας ford στην Αθήνα αλλά ο αρμόδιος υπουργός έκανε αντίσταση στο κεφάλαιο και δεν πήγε στο ραντεβού! Αυτά τα έζησα γιατί συμμετείχα στην μελέτη ενός επενδυτικού σχεδίου και μου ζητήθηκε το 1980 από το αρμόδιο υπουργείο να συμπεριλαβω και την παραγωγή των παρμπριζ για την υποστήριξη των αυτοκινητοβιομηχανιων. Οι ιδεοληψιες και ο κακός ενοουμενος συνδικαλισμος και όλα τα άλλα που υπάρχουν πχ γραφειοκρτια,εχθρικό περιβάλλον προς το επιχειρειν διέγραψαν αυτόν τον κλάδο παραγωγής και μαζί με αυτόν χιλιάδες θέσεις εργασίας και σημαντικές εξαγωγές. Στην Σερβία που έχει 6,5 εκατομμύρια κατοίκους και μόνο ένα εργοστάσιο της fiat ή συμβολή των εξαγωγών αυτοκινήτων είναι πολύ σημαντική. Δημιουργούνται επίσης πολλές δορυφορικές βιοτεχνιες που τροφοδοτουν το εργοστάσιο παραγωγής αυτοκινήτων.Οσο για τις ιδεοληψιες δεν ξέρουν τι είχε πει ο Αβραάμ Λινκολν ούτε τι είπε ο ντεν χσιαοπινγκ. Συγνώμη είναι ήδη πολλά και αύριο εργάζομαι και ταξιδεύω.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. @ Ευδοκιμος.
      Ξεχασατε και το ηλεκτρικο αυτοκινητο του Γουλανδρη,των καλων εποχων του Νεωριου της Συρου.

      Διαγραφή
    2. Αυτή η καραμέλα ότι για όλα φταίει ο συνδικαλισμός πόσο ακόμα θα κρατήσει;
      Με πρόσχημα τις απεργίες, μετακόμισαν κάποιες εταιρίες σε γειτονικές χώρες επειδή τότε υπήρχε σημαντικότατη διαφορά μισθών και επομένως κόστους παραγωγής και επομένως ανταγωνιστικότητας.
      Μήπως φταίει ο συνδικαλισμός και για το ξερίζωμα ελιών και αμπελιών και αλλαγές στις γεωργικές παραγωγές όχι για το συμφέρον του Ελληνικού λαού αλλά για τα συμφέροντα της Ευρώπης;
      Υπήρξαν και συνδικαλιστές λαμόγια.
      Υπήρξαν και συνδικαλιστές που λειτουργούσαν με κομματικές εντολές.
      Αλλά δεν ήταν η πλειοψηφία.
      Στον τόπο καταγωγής μου, το Νευροκόπι, τη δεκαετία του 1980 λειτουργούσαν δυο βιοτεχνίες παραγωγής εσωρούχων.
      Μετακόμισαν στην γειτονική Βουλγαρία, όχι γιατί έκαναν απεργίες οι εργαζόμενοι (δεν υπήρχε καν συνδικαλισμός) αλλά καθαρά για το χαμηλότερο κόστος παραγωγής που οφειλόταν στους μισθούς και τα μεροκάματα πείνας της Βουλγαρίας!!!

      Σήμερα, με το παραμύθι της έλευσης ξένων επενδυτών ξεπουλούν-χαρίζουν φιλέτα του Ελληνικού Δημοσίου!!!
      Ποιοι ξένοι επενδυτές θα έρθουν στην Ελλάδα για να προσφέρουν στην οικονομία και στους εργαζόμενους;
      Μιλούν για νέες θέσεις εργασίας που θα δημιουργηθούν.
      Με τι μισθούς;
      Εδώ συνεχίζουν να ξενιτεύονται Ελληνικές επιχειρήσεις και θα έρθουν «ξένοι»;

      Και το παραμύθι συνεχίζεται με την δήθεν έξοδο από τα μνημόνια και την έξοδο στις αγορές!!!
      Τι σημαίνει έξοδος στις αγορές; (Το εξήγησαν ποτέ στον λαό;)
      Σημαίνει ότι δεν θα δανειζόμαστε πλέον από το Δ.Ν.Τ. αλλά από τους διεθνείς κερδοσκόπους!!!
      Από αυτούς που δανειζόμασταν και πριν τα μνημόνια!!!
      Από αυτούς που δανειζόμασταν, για να φτάσουμε εδώ που είμαστε τα τελευταία 8 χρόνια!!!

      ΥΓ. Παρεμπιπτόντως οικογένεια Θεοχαράκη και όχι Θεοδωράκη!!!

      Διαγραφή
    3. Οικογένεια Θεοχαρακη ναι και automechanica με παραγωγή ενός τζιπ daihacu στην Θήβα και όχι ή mahidra ή οποία υπήρχε όμως και αυτή σε αρχικό στάδιο. Δεν ισχυρισθηκα ότι φταίει παντού και πάντα ο κακώς ενοουμενος συνδικαλισμος αλλά ανάφερα ένα παράδειγμα που θυμόμουν. Οι αιτίες για την μη πραγματοποιση επενδύσεων στην πατρίδα μας είναι πολλές και αυτή που έχεις αναφέρει επίσης. Η μεγαλύτερη αιτία είναι η έλλειψη σταθερού πλαισίου. Δεν ξέρει κανείς τι θα του ξημερώσει. Και για να τελειώσω γιατί εργάζομαι αυτό που ονομάζω εγώ λειτουργικό της χώρας μας και περιλαμβάνει υποδομές, νομικό πλαίσιο, κρατική μηχανή κλπ είναι τρισαθλιο και μπλοκάρει κάθε επενδυτική προσπάθεια τρελλαινοντας τους επενδυτές οι το βάζουν στα πόδια και όπου φύγει, φύγει. ΥΓ δεν έχω καμία πρόθεση να αντιδικησω αλλά αν μπορώ να βοηθήσω με τις εμπειρίες μου. Θα μπορούσα να αναφέρω πολλά παραδείγματα χαμένων επενδύσεων αλλά δεν έχω χρόνο. Όσο για τα λάθη όταν γράφω στο smart phone τρέχοντας και μετά τα μεσάνυχτα είναι ευλογο να γίνουν

      Διαγραφή
    4. Ο συνδικαλισμός όπως εφαρμόστηκε στην Ελλάδα είναι από τις πρωταρχικές αιτίες της καταστροφής τελεία και παύλα

      Διαγραφή
    5. Οι Κρητικοί λένε μια παροιμία: Πες πες το κοπέλι κάνει την κυρά και θέλει.
      Οι Γκεμπελίσκοι των Μ.Μ.Ε. έπεισαν τελικά ένα μεγάλο μέρος της ελληνικής κοινωνίας.
      Με αυτή την άθλια προπαγάνδα ότι για όλα φταίει ο συνδικαλισμός και το δημόσιο, δικαιολογούν και αιτιολογούν την άθλια οικονομική κατάσταση στην οποία περιήλθε η πατρίδα μας εξ’ αιτίας της άθλιας οικονομικής πολιτικής όλων των κυβερνήσεων.
      Οι παράλογοι και αλόγιστοι δανεισμοί που συνειδητά έγιναν από όλες τις κυβερνήσεις, σε συνάρτηση με το κλείσιμο μεγάλων βιομηχανικών μονάδων, έγιναν ακριβώς γι αυτό τον σκοπό!!!
      Να περιέλθει το κράτος σε δεινή οικονομική θέση, για να επικαλεστούν τη σωτηρία του από το Δ.Ν.Τ.
      Να χρησιμοποιηθεί το χρέος ως πρόσχημα για να ανοίξουν οι πύλες της χώρας στα διεθνή αρπακτικά και να έρθουν να λεηλατήσουν την δημόσια και ιδιωτική περιουσία.
      Και δεν τους φτάνει μόνο αυτό.
      Ξεζουμίζουν οικονομικά τους εργαζόμενους και τους συνταξιούχους.
      8 χρόνια τώρα εφαρμόζουν την ίδια πολιτική χωρίς κανένα σημάδι βελτίωσης.
      Δεν το γνωρίζουν ότι μας οδηγούν στο γκρεμό;
      Το γνωρίζουν και πολύ καλά μάλιστα.
      Αλλά γι αυτό τους τοποθετούν ως «κυβερνήτες» τα ξένα αφεντικά τους.
      Για να εφαρμόζουν πολιτικές που ευνοούν τα συμφέροντα τα δικά τους (των ξένων) και όχι του ελληνικού λαού!!!
      Πιστεύει κανένας ότι αυτές τις μαριονέτες που λέγονται «Ελληνικές κυβερνήσεις» τις εκλέγει ο Ελληνικός λαός;
      Όποιος το πιστεύει είναι βαθιά νυχτωμένος!!!
      Καληνύχτα Ελλάδα!!!

      Διαγραφή
    6. Mavrokos Δεδομένου ότι βρήκα λίγο χρόνο θα ήθελα να σε ευχαριστήσω για την παρατήρηση Θεοχαρακης και όχι Θεοδωράκης γιατί με έκανες να σκεφτώ ότι πρέπει να προσέχω και να αποφεύγω κάποια λάθη τα οποία οφείλονται ότι τις λίγες φορές που σχολιάζω πρέπει να το κάνω όταν δεν δεν τρέχω γιατί αν και σχολιάζω επώνυμα χάνω την αξιοπιστία μου. Λοιπόν είχα συνεργασία με τον Κύριο Ευλογημενο γενικό διευθυντή του εργοστασίου τής Nissan στον Βόλο ο οποίος ήταν μέλος του ΔΣ του συνδέσμου βιομηχανιων Θεσσαλίας και κεντρικής Ελλάδας στα γραφεία του συνδέσμου όπου παραβρεθηκε και ο Τάκης Θεοχαρακης νεότερη γενιά της οικογένειας και μείναμε στο ξενοδοχείο PARK στο Βόλο τα έτη 1984 -1987. Μπορώ να πω και άλλα αλλά δεν θέλω. Από την ΣΤΑΓΙΕΡ είχαμε αγοράσει 3 φορτηγά για την εταιρεία που εργαζομένων και είχα επισκεφθεί και το εργοστάσιο. Το γιατί έκλεισε δεν θυμάμαι ενώ τα φορτηγά της κυκλοφορουσαν στους Ελληνικούς δρόμους. Ή Namco κατασκευαζε το πολύ δημοφιλές pony. Ένα ελαφρό τζιπ φτηνό με πολλές πωλήσεις στην Ελλάδα και κάποιες εξαγωγές. Το θέμα που συζητάμε είναι αν θα μπορούσαμε και εμείς να έχουμε αυτοκινητοβιομηχανιων.Διαβασα σχόλια που εξηγούν ότι η Σουηδία αν και είναι μικρή έχει και παραγωγή αυτοκινήτων και αεροπλάνων κλπ και εξηγούν ότι στηρίζονται στις εξαγωγές και είναι σωστό δεν μπορούν να στηριχθουν στην εσωτερική αγορά. Το γιατί δεν έχουμε γενικά βιομηχανία στην Ελλάδα οι αιτίες είναι πολλές και όχι μόνον μία ή οι κακοί επιχειρηματίες ή ο κακός συνδικαλισμος και για όλα αυτά φταίνε πρωτίστως οι πολιτικές ηγεσιες οι οποίες πρέπει να διαπαιδαγωγησουν και να οδηγήσουν τον λαό και την χώρα στο σωστό δρόμο. Για μένα έχουν κάνει κατάληψη της εξουσίας και του βήματος των ομιλητών με συνέπεια να μην ακούγονται άλλες φωνές. Το να ψηφίζουμε μία φορά στα 4 χρόνια ένα από τα 3 κόμματα και άλλα να μας λένε και άλλα να κάνουν χωρίς καμία επιπτωση σε αυτούς δεν μου λέει τίποτα. Την χώρα και τις ζωές μας τις καταστρέφουν αυτοί δεν χρειάζονται βοήθεια από το εξωτερικό. Όταν εξηγώ απλά πόσο εύκολο είναι να καταλάβεις ότι η χώρα δεν πάει καλά βλέποντας το έλλειμμα του προυπολογισμου και το εμπορικό ισοζύγιο όλοι διερωτωμαστε είναι τόσο βλακες ? Ή απάντηση που παίρνω από απλούς πολίτες είναι όπως η δική σου ότι είναι βαλτοι και προδότες. Και κάτι για τα λάθη μου. Το κινητό μου είναι λίγο πιο έξυπνο και όταν γράφω προσπαθεί να προβλέψει την επόμενη λέξη και κάνει προεπιλογή 3 λέξεις και αν δεν προσέξω να επιλέξω την σωστή γίνεται λάθος. Για περισσότερα πρέπει να αρχίσω να γράφω άρθρα. Χαιρετίσματα από την Σόφια πρέπει να συνεχίσω τις συναντήσεις με τους πελάτες.

      Διαγραφή

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.

- Παρακαλούμε στα σχόλια σας να χρησιμοποιείτε ένα όνομα ή ψευδώνυμο ( Σχόλια από Unknown θα διαγράφονται ).
- Παρακαλούμε να μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα στη σύνταξη των σχολίων σας.