9/4/09

«Η Αγκυρα θα αποφασίσει ανεξάρτητα για τη Χάλκη»

Η Τουρκία «θα αποφασίσει ανεξάρτητα» για το θέμα της επαναλειτουργίας της Θεολογικής Σχολής της Χάλκης, δήλωσε ο υπουργός Εξωτερικών Αλί Μπαμπατζάν, ενώ ο τουρκικός Τύπος σημειώνει σήμερα ότι η συνάντηση του Οικουμενικού Πατριάρχη Βαρθολομαίου με τον Αμερικανό πρόεδρο Μπαράκ Ομπάμα στη Κωνσταντινούπολη «εξόργισε κάποιους κύκλους στην Τουρκία».
Ο αξιωματούχος της Διεύθυνσης Θρησκευτικών Υποθέσεων της Τουρκίας κ. Γκιορμέζ φέρεται να δήλωσε σε εφημερίδα: «Εμείς ξέραμε ότι θα γίνει κοινή συνάντηση. Μας προκαλεί λύπη εάν έχει κάποιο πρόβλημα ο Πατριάρχης, να το μοιράζεται μ’ έναν ηγέτη μιας άλλης χώρας μυστικά».
Την πλήρη αντίθεση του με τη συνάντηση του Οικουμενικού Πατριάρχη με τον Αμερικανό πρόεδρο, εξέφρασε μιλώντας στον Τύπο ο Ονούρ Οϊμέν, ένας από τους αντιπροέδρους του Λαϊκού Ρεπουμπλικανικού Κόμματος (CHP) και από τους θεωρητικούς της άρνησης του Οικουμενικού τίτλου του Πατριαρχείου.
«Χρόνια ήμουν βουλευτής Κωνσταντινούπολης. Ούτε μία φορά δεν μου γνωστοποιήθηκε κάποιο αίτημα από το Πατριαρχείο. Όμως, όλα τα αιτήματα του Πατριαρχείου τα άκουσα στην Αθήνα, στις Βρυξέλλες ή στην Ουάσιγκτον. Δεν έχουμε κάποια ασέβεια προς το Πατριαρχείο. Όμως, θα πρέπει και οι θρησκευτικοί λειτουργοί να σέβονται τους όρους και την πολιτική της χώρας", φέρεται να δήλωσε ο κ. Οϊμέν.
Ο Τούρκος υπουργός Εξωτερικών Αλί Μπαμπατζάν, κληθείς να σχολιάσει τα όσα είπε ο Οικουμενικός Πατριάρχης σχετικά με την αισιοδοξία του - μετά τη συνάντηση με τον πρόεδρο Ομπάμα - για τη επαναλειτουργία της Σχολής της Χάλκης, περιορίσθηκε να δηλώσει, σύμφωνα με τα όσα μεταφέρουν πολλές τουρκικές εφημερίδες, ότι η Τουρκία «θα αποφασίσει ανεξάρτητα».
Πηγή ΑΠΕ-ΜΠΕ-ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ

19 σχόλια:

  1. Προσωπική μου εκτίμηση είναι ότι η Χάλκη δεν θα ανοίξει και είναι θέμα χρόνου να φύγει και το Οικ. Πατριαρχείο από την Κων/πολη. Μπορεί να είναι λυπηρό, αλλά είναι αυτό που θα συμβεί. Και ίσως στο τέλος αποδειχθεί και καλύτερο για την Ορθοδοξία (για όσους είναι πιστοί), αφού το Πατριαρχείο εκεί που βρίσκεται είναι ουσιαστικά κολοβωμένο και με ελάχιστα περιθώρια κινήσεων (αυτό βέβαια συμφέρει πολύ το Βατικανό - βλ. και ενδιαφέρον του Βατικανού για την Κων/πολη). Και φυσικά δεν εννοώ να εγκατασταθεί στην Ελλάδα (για το δικό του το καλό).

    Αναρωτιέμαι εάν ο Οικουμενικός Πατριάρχης ανακοίνωνε την εντός σύντομου χρονικού διαστήματος μεταφορά του Πατριαρχείου στην Τρίτη Ρώμη (Μόσχα, καθ' όλα εξίσου συμβολική με την Κων/πολη και με περγαμηνές συνεχίστρια της Βυζαντινής Παράδοσης - όρα Σοφία Παλαιολογίνα σύζυγος Ιβάν κ.λ.π) με τον ίδιο επικεφαλής (κάτι που δεν θα αρνούνταν οι Ρώσοι), ποιές θα ήταν οι αντιδράσεις της ΕΕ, των ΗΠΑ και του Βατικανού? Δεν είναι σίγουρο ότι θα στέκονταν αδιάφοροι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Το Πατριαρχείο είναι Πατριαρχείο Κωνσταντινουπόλεως. Ήταν, είναι και θα είναι εκεί στην Πρωτεύουσα της Ορθοδοξίας. Δεν μπορεί να φύγει από εκεί αλλά αν έσβηνε το μόνο που θα μπορούσε να γίνει θα ήταν να υπάρξει αντικαταστάτης του πάντα εντός της Ιεραρχίας των Ορθόδοξων Πατριαρχείων και ταυτόχρονα να γραφτεί στην ιστορία σαν ένα ακόμα Πατριαρχείο που έσβησε λόγω της αντιχριστιανικής τουρκικής πολιτικής. Βεβαίως και από Αμερικής υπάρχουν πολλές προσπάθειες να ενσπείρουν διχόνοια στις τάξεις της Ορθοδοξίας. Αλλά αυτό που δεν υπολογίζουν είναι ότι για τους χριστιανούς η εκκλησία είναι μία και αδιαίρετη ανεξάρτητα από εφήμερες πολιτικές επιδιώξεις. Οι σειρήνες της διάσπασης και οι φωνές που έλεγαν στον Οικουμενικό Πατριάρχη να μην μεταβεί στο Κίεβο το περασμένο καλοκαίρι και να μην συλλειτουργήσει με τον μακαριστό Μόσχας Αλέξιο ήταν δυνατές ήταν πολλές και ήταν καλοπληρωμένες φωνές από Αμερικανικά κέντρα και το έκαναν με βρόμικο τρόπο. Ορισμένες φωνές που μας κολακεύουν τα αυτιά πολλές φορές εκεί αποσκοπούν. Αλλά αυτές οι φωνές δεν γνωρίζουν τον πνεύμα της Ορθοδοξίας. Δεν γνωρίζουν ότι η βάση για κάθε αρετή είναι η ταπείνωση και η υποταγή του προσωπικού στο συλλογικό. Αυτό είναι που δίνει σε αλλοεθνής την δυνατότητα να εμπιστευτούν ο ένας τον άλλο. Αυτό δεν μπορούν και να κατανοήσουν αυτοί που σχεδιάζουν διάφορα και ενσπείρουν έριδες. Αλλά η Ορθοδοξία είναι ανίκητη και πολύ πέρα απο προσωπικές επιδιώξεις.-

    Ελευθέριος Β.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Opou kai otan syzitountai ta ethnika mas synferonta, tsoup, kolaei i halki kai oi papades.

    O vartholomaios einai tourkos ypikoos pro'i'n axiomatikos tou tourkikou stratou. Oudemia shesi ehei to patriarheio me ta synferonta tis Ellados kai kala ekane o Ompama kai ton xeftelise ton douloprepi papa pou dehtike na synatithoun ston diadromo tou xenodoheiou.. po po xeftila!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Ζάγκλο
    Πρώτον, Τούρκος υπήκοος ήταν και ο παπούς μου, Γιοβάν (Ιωάννης) Καλεντερίδης που πολεμούσε, μαζί με τον αδελφό του Λάζαρο, τους Τούρκους και τους κεμαλικούς εφτά χρόνια στα βουνά του Πόντου, μέχρι το 1923.
    Τί σημαίνει λοιπόν είναι Τούρκος υπήκοος;
    Δεύτερον, αξιωματικός του τουρκικού στρατού. Μέχρι πριν λίγα χρόνια, όποιος Τούρκος υπήκοος πήγαινε στο στρατό να υπηρετήσει τη θητεία του, εαν ήταν απόφοιτος ανώτατης σχολής ή εξαταξίου γυμνασίου, έπαινρε το βαθμό του εφέδρου αξιωματικού, ανεξαρτήτως θρησκείας ή εθνικής καταγωγής. Με βάση το νόμο αυτό, υποχρεωτικά, έγινε και ο πατριάρχης έφεδρος αξιωματικός όταν κλήθηκε να υπηρετήσει, έγινε έφεδρος αξιωματικός.
    Το ότι το σύνολο του ελληνικού πολιτικού κόσμου και η συντριπτική πλειοψηφία του λαού έχει άλλη άποψη για το αν το πατριαρχείο υπηρετεί τα συμφέροντα του ελληνισμού, θεωρώ ότι θα πρέπει να το λάβεις υπόψη σου όταν κάνεις τις πολιτκές σου κρίσεις. Κάτι ξέρει ο λαός μας.
    Οι άλλοι χαρακτηρισμοί που κάνεις, κρίνονται και χαρακτηρίζουν και σένα.

    φιλικά

    Σάββας Καλεντερίδης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. xesthkame pia m'afth th xalkh! as krathsoun oi tourkoi ton ++++-patriarxh gia ta moutra tous. emas mas endiaferoun to aigaio, h kypros kai, ekei pou katanthsame, h thrakh

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Και το Πατριαρχείο Αντιοχίας είναι Αντιοχίας αλλά έχει έδρα την Δαμασκό,και η Ρωμαϊκή Έδρα είχε μεταφερθεί στην Αβινιόν αλλά δεν έπαψε να είναι η Ρωμαϊκή Έδρα!Το καλύτερο θα ήταν σαφώς να παραμείνει στην Κωνσταντινούπολη αλλά είναι δύσκολο.Σενάρια υπάρχουν πολλά,αν η παραμονή του θεωρηθεί σημαντικότερη από οτιδήποτε άλλο αναγκαστικά θα δεχτούν οι Φαναριώτες την τουρκική πρόταση να λειτουργήσει σεμινάριο στα πλαίσια του πανεπιστημίου στης Κωνσταντινούπολης.
    Αν πάλι φύγει από εκεί δεν θα σβήσει αλλά θα έρθει εδώ στην Ελλάδα και μάλλον στην Θεσσαλονίκη για να μην ταυτιστεί με το ελληνικό κράτος την ιδέα της ύπαρξής του οποίου τόσο απεχθάνεται ο Πατριάρχης,ναι κ.Καλεντερίδη είναι αλήθεια,όσο και αν πονάμε είναι αλήθεια ο κ.Βαρθολομαίος σιχένεται τουλάχιστον την ιδέα ύπαρξης Ελλάδας,έχω μιλήσει με ακαδημαϊκούς που τον ξέρουν και που κατά τα άλλα τον συμπαθούν και τον θεωρούν μεγάλο ηγέτη και μου επιβεβαίωσαν την άποψή του αυτή!Αυτός πιστεύει γενικά σε αεθνικές ρωμιοσύνες!Και ο ίδιος προσωπικά τον έχω ακούσει να φωνάζει σε παιδάκια από την Θεσσαλονίκη που τον επισκέφτηκαν και να μέμφεται τους δασκάλους γιατί λέει ότι πρώτα πρέπει να τα διδάσκουν ότι είναι Ρωμιοί και μετά Έλληνες και ότι το Ρωμιός είναι πολύ σημαντικότερο,ενώ το Έλληνας μικροπρεπές!Το άκουσα ο ίδιος στην ΕΤ3!!!
    Σίγουρα για πολλούς λόγους κάνουμε τα στραβά μάτια σ'αυτά που λέει αλλά τα πράγματα πρέπει να έχουν και ένα όριο!Η δε τεράστια προβολή του δεν είναι τυχαία αλλά είναι απόρροια πολιτικών και επιχειρηματικών σκοπιμοτήτων-τίποτε άλλο δεν λέω για να μην θεωρήσετε προσβλητικό το σχόλιό μου,είμαι σίγουρος ότι εσείς τα ξέρετε καλύτερα από εμένα...-
    Να πάει το Πατριαρχείο στη Ρωσία για πολλούς λόγους το βρίσκω αδύνατο όπως και το να πάψει να υπάρχει,ότι και να γίνει πάντως μεγάλο ρόλο θα παίξει η ιδεολογία του τότε ηγέτη,που μάλλον τώρα μιλάμε για το διάδοχο του Βαρθολομαίου,κι αν είναι κάποιος από αυτούς που ακούγονται είναι απλώς λίγο πιο ακραίοι της Ρωμιοσύνης και του Οθωμανισμού από τον ίδιο αλλά επειδή είναι και το ίδιο συμφεροντολόγοι μάλλον θα θελήσουν να έρθουν εδώ,τα περί Ρωσίας πολύ μακρυνά μου ακούγονται...Ποτέ δεν ξέρεις πως η ιστορία θα φέρει τα πράγματα και οι παράγοντες που την καθορίζουν είναι πολλοί και πολλοί εκ των πολλών τυχαίοι.Επίσης να μην αγνοούμε το πιστεύω και το αίσθημα του ηγέτη.
    Κατά τα άλλα,τα θέματα του Πατριαρχείου είναι σαφώς σημαντικά αλλά όχι τόσο όσο το Αιγαίο,η Κύπρος και το σκοπιανό!Πρέπει να απεγκλωβιστεί η εξωτερική μας πολιτική από αυτά,δεν λέω να πάψουμε να τα στηρίζουμε με πολλές δυνάμεις,είναι θέμα συμβολικό και θέμα τιμής,αλλά να δόσουμε στους ξένους και στους Τούρκους να καταλάβουν ότι δεν είναι το ίδιο και πως το άνοιγμα μιας σχολής υπό τουρκικό έλεγχο δεν μπορεί να είναι το ίδιο σημαντική με τα άλλα θέματα.Τώρα το γιατί η ελληνική πολιτική προβάλλει τόσο πολύ τα θέματα αυτά στο εσωτερικό,ε μάλλον για να γλύψει η υπουργός (και όχι μόνο...) κανένα κοκκαλάκι από την δημοφιλία Βαρθολομαίου,δημοφιλία τεχνιτή από τα προαναφερθέντα συμφέρονται και την γνωστή εκκλησιαστική έριδα και την αντιπάθεια των υποστηρικτών του στο άλλο πρόσωπο...
    Στα πλαίσια αυτά καλό θα ήταν να μπει και ένα χαλινό στον Βαρθολομαίο...
    Σαφώς πάντως τα συμφέροντα της Ελλάδας με αυτά του Πατριαρχείου δεν ταυτίζονται και κυρίως δεν ταυτίζεται η πολιτική του Πατριαρχείου με αυτήν της Ελλάδας!
    κ.Καλεντερίδη καταλαβαίνω την σκοπιμότητα του να μη μιλάμε πολύ για τα λάθη του Πατριαρχείου,καταλαβαίνω ότι η πρακτική του θέματος αναγκαστικά πρέπει να περιορίσει τις διάφορες φωνές διαμαρτυρίας αλλά πλέον και καμιά φορά πρέπει να μιλάμε γιατί είναι καλύτερο και πιο συμφέρον!
    Η αγιογράφηση του Βαρθολομαίου δεν εξυπηρετεί κάτι,δεν λέω να αποδομίσουμε τον θεσμό ή να βρίζουμε τον Βαρθολομαίο και να φερόμαστε άσχημα (όπως έκανε αυτός και κυρίως τα συμφέροντα που τον στήριξαν απέναντι σ'αυτόν που η αυταρχικότητά του νόμιζε για αντίπαλο) αλλά τα πάντα ΕΧΟΥΝ ΟΡΙΑ!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Να πω ακόμα ότι συμφωνώ απόλυτα μαζί μας στο θέμα της υπηκοοτητας κ.Καλεντερίδη,είναι γελοίο ως επιχείρημα από καποιους που το λένε συνεχώς,και ο Ιεροσολύμων έχει αναγκαστικά Ιορδανική κτλ...η υπηκοότητα δεν λέει τίποτα...οι πράξεις λένε

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. File Skal,
    O papous sou kai o papous mou polemisan ton tourko alla i ekklisia kai eidika to patriarheio panta itan me to meros ton tourkon apo tin epanastasi tou 21 mehri kai simera.

    Ena apo ta pola keimena tous:
    ..Othen hristianoi adelfoi, tekna tis anatolikis ymon ekklisias, osoi katoikoi tis Peloponnisou kai osoi tou Aigaiou pelagous, osoi...

    Efthasate na nosisete tin katiramenin taftin noson kai na lavite opla eis heiras me apostatika fronimata,(!) akousate tis patrikis mas fonis, itis apo ponon egkardion, elthete eis eaftous, apoptysate to satanikon afto fronima tis ano'i'tou apostasias, ripsate ta opla ta aitia tis koinis sas katastrofis, analavete ton progonikon reagiadikon haraktira, filiothite me ton theon, dia na ehete kai tin
    evnoian tis ypo theou tetagmenis krataias kai a'i'ttitou vasileias (Othomanikis aftokratorias)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Οι παπάδες όλου του κόσμου σε όλες τις επίσημες θρησκείες πάντα πρόσεχαν πρώτα το κολαράκι τους και μετά όλα τα άλλα. Αλλά έτσι κι αλλιώς, οι δικοί μας παπάδες δεν υποτίθεται ότι είναι αντιπρόσωποι του Χριστού στη Γη;...Τι δουλειά έχουν και αναμιγνύονται στην εξωτερική πολιτική και παντού γενικά...Ο Ιησούς αν θυμάμαι καλά μίλησε για Βασιλεία στους Ουρανούς...Το μόνο, που τους ενδιαφέρει είναι η δύναμη, που αντλούν από τους πιστούς τους...Όσο για το τι ξέρει ο λαός, ξέρει αρκετά για να έχει βάλει σχεδόν όλο το σόι Μητσοτάκη στη βουλή των αθλίων...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Αγαπητοί φίλοι
    η εκκλησία έχει τη δική της ιστορία, η οποία σε μεγάλο βαθμό είναι συνυφασμένη με την ιστορία του ελληνισμού τα τελευταία 2.000 χρόνια.
    Υπάρχουν και καλές και κακές στιγμές, πλην όμως είναι η ιστορία μας και δεν δικαιούμαστε να την ισοπεδώνουμε.
    Χωρίς να θέλω να γίνω ο συνήγορος κανενός, και κυρίως εκείνων των ιερωμένων που δεν τιμούν το ράσο τους, αν ήταν έτσι όπως τα λένε μερικοί φίλοι μας εδώ μέσα, τότε

    -γιατί οι Τούρκοι κάνουν τα πάντα για να αποδυναμώσουν το Πατριαρχείο τόσα χρόνια;
    -γιατί έκελισαν τη Σχολή της Χάλκης
    -γιατί το μεγαλύτερο φάκελο στην ΕΡΓΕΝΕΚΟΝ, με σχέδιο δολοφονίας του τον είχε ο Οικουμενικός Πατριάρχης;
    -γιατί το τουρκικό κράτος σκοτώνει τους Τούρκους ή Τούρκους πολίτες άλλης εθνικής καταγωγής που ασπάζονται το χριστιανισμό;
    Κύριοι, ας είμαστε υπεύθυνοι και ας μην αδικούμε τους εαυτούς μας και τη χώρα μας.

    Σάββας Καλεντερίδης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Δίκαια τα ερωτήματά σας κε skal, αλλά ανάμεσα σε μεγαλοκαρχαρίες μερικές φορές για έναν κοινό άνθρωπο υπάρχει μόνο no-win situation. Ακόμα και αν με ένα μαγικό τρόπο εξαφανιζόταν η τουρκιά από αυτά τα εδάφη δεν θέλω να φαντάζομαι τον άνθρωπο υποτελή στις ορέξεις του κάθε ιερατείου...Καλό θα είναι μερικές φορές να κοιτάμε το μέλλον με λιγότερη εξάρτηση από το παρελθόν, γιατί το τελευταίο μπορεί απλά να μην είναι αρκετό για τίποτα...

    Καλή συνέχεια...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Aftos o tropos syndialogismou metaxy agnoston einai poly endiaferon!

    Aggele, oi papades den ehoun kolaraki, alla karatheokolares!

    Skal, diafono se ola ta epiheiraimata sou.

    Sta 1500 hronia syniparxis hristianismou Ellinismou, to Ethnos mas mono xeftiles kai katastrofes gnorise.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Ναι κ.Καλεντερίδη συμφωνώ μαζί σας στα ερωτήματα που θέσατε,άλλωστε εγώ δεν λέω να είμαστε κατά του Πατριαρχείου,τουναντίον,όμως καυτηρίασα τις άσχημες συμπεριφορές του συγκεκριμμένου προσώπου και του περιβάλλοντός του,χωρίς όμως να είμαι απόλυτως,γιατί σαφώς πιστεύω ότι δεν τα κάνει με κακία και μεγάλη υστεροβουλία
    Zanglo αυτό που γράφεις είναι ιστορικά λανθασμένο μπορώ να σου φέρω τόσα άλλα κείμενα ιερωμένων που λένε το αντίθετο.Δες για παράδειγμα τι λέει ο Μακρυγιάννης.
    Και η Επανάσταση αλλά και ο Μακεδονικός αγώνας βασίστηκαν σε μεγάλο βαθμό στην Εκκλησία,ιδίως μετά την απελευθέρωση η Εκκλησία της Ελλάδος ταυτίστηκε πλήρως με την αλυτρωτική πολιτική.Και πολλές πράξεις πατριαρχών και επισκόπων της τουρκοκρατίας έγιναν πάνω σε τεντωμένο σκοινί,όταν έρχεται ο σουλτάνος και σου λέει σφάζω τώρα 250000 Έλληνες εσύ τι θα έκανες;σαφώς όμως υπήρξαν και προδότες αλλά όπως είπε και ο κ.Καλεντερίδης αυτή είναι η ιστορία μας,δηλαδή κομμάτι μας,μην την αποποιούμαστε
    Άγγελε είσαι εντελώς αντικληρικαλιστής οπότε δεν χρειάζεται καν να πω κάτι αφού κινούμαστε σε εντελώς αντίθετα πλαίσια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Καλησπέρα σε όλους.

    Είτε είμαστε Έλληνες 12θεϊστές, είτε Έλληνες Χριστιανοί Ορθόδοξοι, είτε Έλληνες Χριστιανοί Καθολικοί, είτε Έλληνες Μουσουλμάνοι, είτε, είτε, είτε, πρώτα να κρατάμε ψηλά τη ΔΙΚΗ ΜΑΣ αξιοπρέπεια σαν άνθρωποι, παράλληλα να σεβόμαστε τη πατρίδα και τους γύρω μας, και φυσικά τη θρησκεία μας.

    Ωστόσο για μένα αν σέβεσαι τον εαυτό σου, σέβεσαι και το διπλανό σου και τον ακόμα παρά πέρα.

    Αν έχετε καταλάβει ΕΛΛΗΝΕΣ οι καιροί δεν είναι εύκολοι. Ας μονιάσουμε μια φορά ΠΡΙΝ ΤΟ ΚΑΚΟ ΚΑΙ ΟΧΙ ΜΕΤΑ ΑΥΤΟΥ...έτσι για το καλό μας.

    Zanslos, μιας και σε ξέρω. Είσαι αυτός που στη δύσκολη θα πάει πρώτος. Έλα και πες μου ΑΔΕΡΦΕ ΕΛΛΗΝΑ, στη γούβα μέσα και στο όρυγμα, θα με ρωτήσεις αν έχει δίκιο ο Δίας ή ο Χριστός;
    Όχι βέβαια.

    Αφού θα τα βρούμε έτσι και αλλιώς εκείνη τη στιγμή ρε φίλε, γιατί δεν τα βρίσκουμε νωρίτερα...

    Φιλικά / Λουκάς

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Zanglos
    δικαίωμά σου είναι να διαφωνείς. Άλλωστε αυτό είναι το μεγαλείο της φυλής μας και της δημοκρατίας.
    Αρκεί να κρατάμε ένα επίπεδο και να μην ισωπεδώνουμε.
    Απλά να επιχειρηματολογούμε.
    Αν μη τι άλλο, για να διευκολύνεται ο διάλογος.

    φιλικά

    Σάββας

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Ναι sapphire είμαι εναντίον του κάθε κλήρου σε όλο τον κόσμο και σε όλες τις εποχές. Μπορώ να σεβαστώ έναν θεοσεβούμενο άνθρωπο, γιατί διαθέτει πνευματικό κόσμο (επομένως και φαντασία) κάτι που ίσως είναι από μόνο του ιερό, ποτέ όμως έναν επίσημο κληρικό καθώς μοιάζει πολύ με έναν πολιτικό αν και η δύναμή του είναι σαφώς μεγαλύτερη και διαχρονική...

    Και Loukas, πέρα από Έλληνες 12θεϊστές, Ορθόδοξοι κτλ. μπορούμε να είμαστε και απλά Έλληνες. Ο Κόσμος έχει μεγαλώσει τοπικά κ χρονικά... Υπάρχουν ένα σωρό άνθρωποι κ ιδέες από τις οποίες μπορεί να εμπνευστεί ένας Έλληνας και να τις υλοποιήσει...δεν χρειαζόμαστε να κλεινόμαστε σε καλούπια από μόνοι μας...

    Απλώς πιστεύω ότι ένας άνθρωπος μπορεί από μόνος του να αποφασίσει να υπηρετήσει πιο ανθρώπινες αξίες πια...Όπως Δικαιοσύνη για τους ανθρώπους, που σφάχτηκαν κ βιάστηκαν με τον χειρότερο τρόπο...Ελευθερία, έχετε μιλήσει ποτέ για το τι εκπροσωπεί ο Τουρκισμός κ γιατί δεν πρέπει να του παραχωρηθεί ούτε ένα εκατοστό παραπάνω σε ένα νεαρό άτομο;...Ή του μιλάτε μόνο, πως θα πάρουμε πίσω την Αγ. Σοφιά λες και λείπει μία εκκλησία παραπάνω στις τόσες εκατοντάδες, που έχει η Ελλάδα...Πες του ότι αυτή ήταν πατρίδα πολλών αρχαίων φιλοσόφων κ όχι ο τόπος που διαδραματίζονταν ρομάντζα από μικρασιατικούς πρίγκιπες κ πριγκίπισσες...Πες του για την ανδρεία, που έδειξαν νεαρά άτομα στην Κύπρο, αλλά έφυγαν βίαια από τη ζωή πολύ νωρίς...

    Δώστε λιγάκι έμπνευση, μην τους δίνετε τους Γέρους στη μάπα...Μπορεί αυτό να κάνει τη διαφορά κάποια στιγμή...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Nα για πιο λόγο επειγει να λειτουργησει η Χαλκη

    http://www.afipnisis.gr/agora/viewtopic.php?f=44&p=2592#p2592

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Για να λειτουργήσει η Σχολή της Χάλκης η Κλίντον ζήτησε απο τη Ντόρα ανταλάγματα στη Θράκη για τους Τούρκους.Το γεγονός αυτό δείχνει ότι δεν εξασκείται εξωτερική πολιτική αλλά οικογενειακό αλισβερίση της ΄΄ΑΓΙΑΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ΄΄.
    Τί περιμένουμε ακόμη; Στίς προσεχείς εκλογές μήπως πρέπει αυτοί που κυβέρνησαν την Ελλάδα τα τελευταία 25 χρόνια,μα μήν ξεπεράσουν το 20%;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Έδειξαν «καλό πρόσωπο»
    ΡΕΠΟΡΤΑΖ:
    Λουκάς Δημάκας / ΤΑ ΝΕΑ

    «ΗΡΕΜΑ ΝΕΡΑ»επικράτησαν στο Αιγαίο κατά το διήμερο 6 και 7 Απριλίου, όταν ο Αμερικανός πρόεδρος Μπαράκ Ομπάμα επισκέφθηκε την Τουρκία. Κανένα τουρκικό αεροσκάφος δεν μπήκε στο FΙR Αθηνών και κατά συνέπεια δεν υπήρξε αναχαίτιση ούτε εμπλοκή με ελληνικά μαχητικά.

    Άλλωστε, και από ελληνικής πλευράς οι τόνοι ήταν υπήρξαν χαμηλοί όσον αφορά τα ελληνοτουρκικά. Είναι ενδεικτικό ότι τη Δευτέρα η υπουργός Εξωτερικών κ. Μπακογιάννη κατά τη συνάντησή της με τον Τούρκο ομόλογό της κ. Μπαμπατζάμ στην Κωνσταντινούπολη- και ενώ ο κ. Ομπάμα βρισκόταν στην Άγκυραδεν έθεσε θέμα για τις τουρκικές προκλήσεις στο Αιγαίο, σε αντίθεση με άλλα θέματα κοινού ενδιαφέροντος που συζητήθηκαν.

    Παράλληλα, σε αμιγώς στρατιωτικό επίπεδο εξελίσσονταν σε Αθήνα και Άγκυρα δύο από τα Μέτρα Οικοδόμησης Εμπιστοσύνης (ΜΟΕ) που έχουν θεσπιστεί μεταξύ των δύο χωρών με την παραίνεση των ΗΠΑ. Στην τουρκική πρωτεύουσα διεξήχθη- από τη Δευτέρα μέχρι χθες- η κοινή ελληνοτουρκική άσκηση αντιμετώπισης καταστροφών από σεισμό με τη συμμετοχή ειδικών δυνάμεων της Ελληνικής Πολεμικής Αεροπορίας (ΚΟΜΑΚ) και του τουρκικού Στρατού (DΑΚ).

    Στρατιωτικές πηγές στην Αθήνα απέδιδαν την αποφυγή πτήσεων τουρκικών F-16 στο Αιγαίο στην προσπάθεια της Άγκυρας να μη δώσει λαβή να σχολιαστεί αρνητικά αν υπήρχε αναχαίτιση ή εμπλοκή, αναγνωρίζοντας έτσι ότι αυτή είναι η αιτία της έντασης. Άλλες πηγές ερμήνευαν την τουρκική στάση ως προσπάθεια να δείξει «καλό πρόσωπο» και να «εκθέσει» την Ελλάδα, που δήθεν δεν σεβάστηκε τον Μπαράκ Ομπάμα και έκανε κανονικά τις πτήσεις της.

    Πάντως χθες και προχθές οι Τούρκοι επανήλθαν στο Αιγαίο με συνολικά 34 αεροσκάφη, τα οποία παραβίασαν 33 φορές τον εθνικό μας εναέριο χώρο.


    Βλέπει προσέγγιση ο Μπαν Κι Μουν

    ΑΙΣΙΟΔΟΞΟΣ ΩΣπρος τις πιθανότητες λύσης του Κυπριακού εμφανίστηκε ο γενικός γραμματέας των Ηνωμένων Εθνών Μπαν Κι Μουν. Σε συνέντευξή του στην εφημερίδα «Χουριέτ», ο κ. Μπαν Κι Μουν είπε ότι υπάρχει προσέγγιση μεταξύ του Τουρκοκύπριου ηγέτη Μεχμέτ Αλί Ταλάτ και του Προέδρου Δημήτρη Χριστόφια.

    «Πιστεύω ότι η φιλία αυτή θα διαδραματίσει σημαντικό ρόλο στην επίλυση του Κυπριακού. Από εδώ απευθύνω έκκληση και στους δύο ηγέτες να επιδείξουν εν ονόματι της λύσης τη μέγιστη ελαστικότητα», είπε. Επισήμανε επίσης ότι τα Ηνωμένα Έθνη εργάζονται για την Κύπρο, αναφέροντας ότι ο ίδιος γνωρίζει ότι υπάρχουν ευαίσθητα θέματα, όπως ο διαμοιρασμός της εξουσίας, η ασφάλεια και το περιουσιακό.

    Καταλήγοντας ο κ. Μπαν Κι Μουν είπε: «Ο κ. Ταλάτ μου ανέφερε ότι και για τα θέματα αυτά κάνουν καθετί που περνά από το χέρι τους».

    Στο μεταξύ, ο σάλος που ξέσπασε στα Κατεχόμενα από την καταγγελία του λεγόμενου πρωθυπουργού Φερντί Σογιέρ για εμπλοκή του Ραούφ Ντενκτάς και του αρχηγού του κόμματος Εθνικής Ενότητας Ντερβίς Ερόγλου συνεχίζεται. Ο Ραούφ Ντενκτάς έδωσε συνέντευξη Τύπου και είπε ότι η καταγγελία δεν έχει νομική βάση. Υποστήριξε μάλιστα ότι ο ίδιος δεν είναι ένοχος, αλλά θύμα και πως όσοι πιστεύουν ότι η Κύπρος είναι εμπόδιο στην ευρωπαϊκή πορεία της Τουρκίας «προσπαθούν να κάνουν την Εργκένεκον να φθάσει και στην Κύπρο». Ο άλλοτε ηγέτης των Τουρκοκυπρίων είπε ότι μίλησε τηλεφωνικώς με τον κ. Σόγιερ και του ζήτησε να επανορθώσει. Για το θέμα του κατηγορητηρίου της Εργκένεκον, πρόσθεσε, συνομίλησε τηλεφωνικά και με τον Τουρκοκύπριο ηγέτη Μεχμέτ Αλί Ταλάτ, ο οποίος τον επισκέφθηκε χθες και τον διαβεβαίωσε πως δεν υπάρχει κάτι εναντίον του.


    Το παζάρι για τη Θράκη

    ΤΟ ΠΑΖΑΡΙγια τη Χάλκη που κάνει η τουρκική πλευρά, ζητώντας ανταλλάγματα σε σχέση με την εκπαίδευση της μουσουλμανικής μειονότητας στη Θράκη, επιβεβαίωσε χθες και η Άγκυρα. Σύμφωνα με τον τουρκικό Τύπο, στο κάλεσμα που απηύθυνε από το βήμα της Τουρκικής Εθνοσυνέλευσης ο Μπαράκ Ομπάμα να ανοίξει η Θεολογική Σχολή της Χάλκης, η Άγκυρα μίλησε για «τα βήματα που πρέπει να κάνει η Ελλάδα σχετικά με την τουρκική μειονότητα στη Θράκη». Σημειώνεται ότι ζήτημα ανταλλαγμάτωνκατά την πάγια τακτική της Άγκυρας να μιλά για «αμοιβαιότητα» και συμφωνίες-πακέτοέθεσε και ο Τούρκος υπουργός Εξωτερικών Αλί Μπαμπατζάν κατά τη συνάντηση που είχε τη Δευτέρα στην Κωνσταντινούπολη με την Ελληνίδα ομόλογό του Ντόρα Μπακογιάννη, επιβεβαιώνοντας έτσι και τις πληροφορίες ότι το ζήτημα των ανταλλαγμάτων είχε θέσει και η Χίλαρι Κλίντον κατά τη συνάντησή της στην Ουάσιγκτον με τον Αρχιεπίσκοπο Αμερικής Δημήτριο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.

- Παρακαλούμε στα σχόλια σας να χρησιμοποιείτε ένα όνομα ή ψευδώνυμο ( Σχόλια από Unknown θα διαγράφονται ).
- Παρακαλούμε να μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα στη σύνταξη των σχολίων σας.