25/7/10

Νέο σκάφος διάσωσης

Ξεκινά στα τουρκικά ναυπηγεία, η παραγωγή νέου τύπου σκάφους διάσωσης ναυαγίων και υποβρυχίων, που σχεδιάστηκε αποκλειστικά από Τούρκους ναυπηγούς. Παρόμοιο σχέδιο είχε και το ΓΕΝ αλλά ματαιώθηκε λόγω κρίσης

Άλλοι είχαν την ιδέα, άλλοι την πραγματοποιούν. Πριν περίπου ένα χρόνο ο τότε αρχηγός ΓΕΝ ανακοίνωνε στους δημοσιογράφους ότι η Ελλάδα προτίθεται να ναυπηγήσει ένα πλοίο έρευνας-διάσωσης και διάσωσης υποβρυχίων το οποίο θα ήταν και το μοναδικό στην περιοχή της Νοτιοανατολικής Μεσογείου.

Όμως στο μεσοδιάστημα η χώρα έφτασε στα πρόθυρα της πτώχευσης και οι περικοπές εξοπλιστικών προγραμμάτων, ειδικά αυτών που κρίθηκαν πως δεν ήταν άκρως αναγκαία, πάγωσαν ή κόπηκαν.

Μολονότι το πρόγραμμα του πλοίου διάσωσης υποβρυχίων είχε λάβει την έγκριση του Ανώτατου Ναυτικού Συμβουλίου, έμεινε στα χαρτιά για το απώτατο μέλλον.

Ότι δεν έκανε, λόγω της κρίσης, το Ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό, το κάνει, ένα χρόνο μετά, το Τουρκικό, που έδωσε το πράσινο φως στα Ναυπηγεία Κωνσταντινούπολης για τη ναυπήγηση του ειδικού πλοίου.

Το σκάφος που σχεδιάζουν οι Τούρκοι θα έχει τη δυνατότητα να απεγκλωβίσει το πλήρωμα ενός υποβρυχίου από βάθος μέχρι και 60 μέτρων.

Εξοπλισμένο με τελευταίας τεχνολογίας συστήματα όπως τηλεχειριζόμενα ρομποτικά συστήματα κατάδυσης, το τουρκικό πλοίο θα έχει ακόμη τη δυνατότητα για διάσωση ή ρυμούλκηση σκαφών που έχουν υποστεί ζημιά από εμβολισμό ή έχουν προσαράξει, αλλά και τη δυνατότητα για υποβρύχιες εργασίες όπως συντήρηση ενός ναυαγίου ή ανέλκυση συντριμμιών.

Το σκάφος διάσωσης υποβρυχίων θα έχει 91 μέτρα μήκος και 18,5 μέτρα πλάτος, θα αναπτύσσει μέγιστη ταχύτητα 18 κόμβων και η αυτονομία του θα φτάνει περί τα 4.500 μίλια με ταχύτητα 14 κόμβων.

Αξιωματικοί του ελληνικού Πολεμικού Ναυτικού θεωρούν πλέον πολυτέλεια τη ναυπήγηση ενός πλοίου τέτοιου τύπου, αναγνωρίζουν ωστόσο ότι η Τουρκία αποκτά προβάδισμα στην έρευνα και τη διάσωση στο χώρο της Νοτιοανατολικής Μεσογείου και εντάσσουν και αυτήν την κίνηση στην προσπάθεια της γείτονος να παίξει το ρόλο της περιφερειακής υπερδύναμης.
http://news247.gr/ellada/amyna/toyrkikh_sxediash_kai_kataskeyh.431537.html

6 σχόλια:

  1. Δηλαδή η κρίση φταίει; Τόσες δεκαετίες δεν φτιάξαμε ούτε ψαροκάϊκο και μας έπιασε η έμπνευση εν μέσω οικονομικής κρίσης!
    Όχι άλλο δούλεμα ρε, παιδιά. Έλεος!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Λογω κρισης, ή λογω ελλειψης μιζας για τους μεσαζοντες και τους αρμοδιους υπουργους?
    Ας λεμε τα πραγματα με τ'ονομα τους....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. ΕΛΛΑΔΑ ΓΕΙΑ ΣΟΥ ΕΣΥ ΚΑΙ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΣΟΥ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Μη τσιμπάτε ρε!!! Το καράβι θα μείνει ...μακέτο!
    Σιγά μη φτιάξει και αεροπλανοφόρο!
    τζιμης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Οι Τούρκοι ακόμη μελέτησαν και κατασκευάζουν τώρα την "Εθνική τους
    Φρεγάτα".
    Πολύ πρίν, απο το 2002, επροτάθει απο Ελληνας έμπειρους ναυπηγούς προς το Υπουργείο ΕΑ και το ΓΕΝ για να μελετηθεί και κατασκευαστεί στην πατρίδα μας μία ιδανική για το Αιγαίο και τις αναγκες του ναυτικού μας, αλλα και πολύ πιο οικονομική φρεγάτα. Δυστυχώς δεν έγινε τίποτε. Οι αιτίες είναι σύγουρα αυτές που αναφέρουν οι προηγούμενοι σχολιαστές. ΚΡΙΜΑ
    για την κατάντια μας....
    Ο Ανώνυμος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Το πλοίο που ΘΑ φτιάξουν τι μάρκα είναι;
    Της ...ΤΑΜΙΥΑ μήπως;;;
    τζιμης

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.

- Παρακαλούμε στα σχόλια σας να χρησιμοποιείτε ένα όνομα ή ψευδώνυμο ( Σχόλια από Unknown θα διαγράφονται ).
- Παρακαλούμε να μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα στη σύνταξη των σχολίων σας.