18/8/10

Επίσκεψη Νετανιάχου υπό το βλέμμα της Αγκυρας και του αραβικού κόσμου



του ταξίαρχου ε.α. Βασίλειου Γιαννακόπουλου

Μετά την πρόσφατη επίσκεψη του Ελληνα πρωθυπουργού στο Ισραήλ και σε μια χρονική περίοδο επιδείνωσης των τουρκο-ισραηλινών σχέσεων, ο Ισραηλινός πρωθυπουργός, Μπένιαμιν Νετανιάχου, επισκέφθηκε την Αθήνα, προκειμένου σε πρώτη φάση να δημιουργηθούν οι κατάλληλες συνθήκες ενίσχυσης των ελληνο-ισραηλινών σχέσεων.

Και οι δύο πλευρές δήλωσαν ότι αποβλέπουν στη δημιουργία σχέσεων συνεργασίας στους τομείς:

- Της οικονομίας, τη στιγμή που η ελληνική πλευρά αναζητεί «εναγωνίως» την εισροή ξένων επενδυτικών κεφαλαίων. Σύμφωνα με στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Υπηρεσίας, ο όγκος των διμερών συναλλαγών το 2008 παρουσίασε κάμψη. Στην Ελλάδα έχουν πραγματοποιηθεί αξιόλογες ισραηλινές επενδύσεις, ενώ οι εμπορικές συναλλαγές μεταξύ των δύο χωρών εμφανίζουν περιθώρια περαιτέρω ανάπτυξης.

- Της άμυνας, όπου σύντομα αναμένεται να αποφασιστεί η επαναδιεξαγωγή των κοινών στρατιωτικών ασκήσεων, οι οποίες διεκόπησαν με απόφαση του Ελληνα υπουργού Αμυνας μετά την επίθεση των Ισραηλινών Ειδικών Ναυτικών Δυνάμεων κατά των ακτιβιστών του στολίσκου «Free Gaza». Στον τομέα της άμυνας πιθανόν να προκύψει και μελλοντική συνεργασία μεταξύ των αμυντικών βιομηχανιών των δύο χωρών.

- Του τουρισμού, καθώς μετά την επιδείνωση των τουρκο-ισραηλινών σχέσεων δημιουργήθηκαν οι προϋποθέσεις αύξησης των Ισραηλινών τουριστών στην Ελλάδα. Τα τελευταία χρόνια παρατηρήθηκε μικρή πτωτική τάση της τάξης του 10% κατ' έτος εξαιτίας του ότι η τουριστική αγορά της χώρας μας κατέστη σημαντικά ακριβότερη για το μέσο Ισραηλινό μετά την καθιέρωση του ευρώ, την άνοδο των τιμών και την κατασκευή σύγχρονων ξενοδοχειακών μονάδων στη νότια Τουρκία.

- Του περιβάλλοντος, της ενέργειας και της καινοτομίας.

Υπό το βλέμμα της Αγκυρας και του αραβικού κόσμου

Η ελληνική πλευρά γνωρίζει ότι αυτή η επίσκεψη παρακολουθείται στενά και θα αναλυθεί τόσο από τη γειτονική Τουρκία όσο και από τον αραβικό κόσμο. Για το λόγο αυτό ο Ελληνας πρωθυπουργός, Γιώργος Παπανδρέου, πριν από τη συνάντησή του με τον Ισραηλινό ομόλογό του πραγματοποίησε τηλεφωνικές επαφές με τον πρόεδρο της Αιγύπτου, Χόσνι Μουμπάρακ, τον πρόεδρο της Παλαιστινιακής Αρχής, Μαχμούντ Αμπάς, και με το γενικό γραμματέα του Αραβικού Συνδέσμου, Αμρ Μούσα. Επίσης, ο αναπληρωτής υπουργός Εξωτερικών, Δημήτρης Δρούτσας, «απέκλεισε» το ενδεχόμενο η προσέγγιση με το Ισραήλ να επηρεάσει τις σχέσεις της Ελλάδας με την Τουρκία.

Μελλοντικός διαμεσολαβητής;

Είναι γεγονός ότι στην παρούσα φάση η Ουάσιγκτον επιδιώκει την επανέναρξη των ισραηλινο-παλαιστινιακών συνομιλιών. Ομως, η πιθανότητα να αναλάβει η Αθήνα διαμεσολαβητικό ρόλο θεωρείται απομεμακρυσμένη για τρεις κυρίως λόγους:

- Πρώτον, σε αυτή τη χρονική στιγμή το Ισραήλ δεν προτίθεται να συναινέσει στη δημιουργία κατάλληλου κλίματος για τη διεξαγωγή έμμεσων ή άμεσων ειρηνευτικών συνομιλιών. Το Ισραήλ γνωρίζει πολύ καλά ότι το «παλαιστινιακό πρόβλημα» έχει λάβει περιφερειακό χαρακτήρα και για να επιλυθεί θα πρέπει να διαπραγματευθεί ταυτόχρονα με αρκετές αραβικές χώρες (Παλαιστίνη, Αίγυπτος, Συρία, Λίβανος, Ιορδανία και Σαουδική Αραβία), αλλά και με δρώντες στην περιοχή, τους οποίους σήμερα θεωρεί ως «τρομοκρατικές οργανώσεις» (Χαμάς και Χεζμπολάχ).

-Δεύτερον, το «Κουαρτέτο» (ΟΗΕ, ΗΠΑ, Ε.Ε. και Ρωσία) που έχει αναλάβει τη διευθέτηση του παλαιστινιακού προβλήματος αναμένεται σύντομα να προτείνει στις δύο πλευρές την έναρξη των ισραηλινο-παλαιστινιακών συνομιλιών, οπότε οποιαδήποτε διπλωματική πρωτοβουλία από ελληνικής πλευράς συγκεντρώνει ελάχιστες πιθανότητες επιτυχίας.

- Τρίτον, και σημαντικότερο,
η παλαιστινιακή πλευρά παραμένει μεταξύ της Χαμάς και της Φατάχ, οπότε οποιαδήποτε προσπάθεια του Μαχμούντ Αμπάς να διαπραγματευθεί με τους Ισραηλινούς θα προκαλέσει αφενός την αντίδραση των Παλαιστινίων της Λωρίδας της Γάζας (Χαμάς) και αφετέρου την αμφισβήτηση οποιασδήποτε συμφωνίας.

Ισραήλ - Τουρκία και η Αθήνα

Εδώ και περίπου ένα χρόνο η πορεία των τουρκο-ισραηλινών σχέσεων δημιουργούσε προϋποθέσεις ενίσχυσης της ελληνο-ισραηλινής συνεργασίας. Ομως, η ελληνική πλευρά «αμφιταλαντεύθηκε» προκειμένου να καταλήξει στην απόφαση αυτή, καθώς ανέμενε μια σειρά εσωτερικών και εξωτερικών αντιδράσεων. Η ελληνική κυβέρνηση, πέρα από τα προβλήματα της οικονομικής κρίσης, γνώριζε ότι θα αντιμετώπιζε και την αντίδραση των κομμάτων της αριστεράς, της Αγκυρας που για ευνόητους λόγους δεν θα επιθυμούσε να «αντικατασταθεί» από την Αθήνα, της μερίδας του ελληνικού λαού που τρέφει αντισημιτικά αισθήματα, αλλά και του αραβικού κόσμου που παρατηρεί με δυσπιστία την προσέγγιση Ελλάδας - Ισραήλ. Πράγματι, η επίσκεψη του Νετανιάχου στην Αθήνα «πυροδότησε» τις αναμενόμενες αντιδράσεις, αλλά η απόφαση της Αθήνας έχει ήδη ληφθεί και αναμένονται τα επόμενα βήματα των δύο πλευρών μετά τη διήμερη επίσκεψη του Ισραηλινού πρωθυπουργού.

Αυτό που θα πρέπει να αποκωδικοποιηθεί στην παρούσα προσέγγιση με το Ισραήλ είναι οι εβραϊκές προθέσεις. Δηλαδή, αν πράγματι το Ισραήλ επιθυμεί να ενισχύσει τις σχέσεις του με την Ελλάδα -αντικαθιστώντας έως ένα βαθμό το μέχρι σήμερα ρόλο της Τουρκίας- ή προσπαθεί να πιέσει την κυβέρνηση Ερντογάν προκειμένου βραχυπρόθεσμα να αποκατασταθούν οι τουρκο-ισραηλινές σχέσεις.

Στη Μέση Ανατολή

Στη μεταψυχροπολεμική περίοδο η Ελλάδα προσπαθεί να προσαρμοστεί στις νέες διεθνείς συνθήκες και παράλληλα να αναπτύξει μια πιο συνεκτική και πιο ευέλικτη περιφερειακή πολιτική. Στην προσπάθειά της αυτή αξιοποιεί παράγοντες, όπως η συμμετοχή της στην Ε.Ε. και στο ΝΑΤΟ, η γεωπολιτική της θέση, οι παραδοσιακά καλές της σχέσεις με τον αραβικό κόσμο και η αξιοπιστία της γενικότερα στις διεθνείς σχέσεις. Ομως, παρεμποδίζεται -ενίοτε καταλυτικά- από σοβαρές δυσκολίες που δεν οφείλονται μόνο σε δικές της αδυναμίες, αλλά και σε προβλήματα που προκύπτουν από τις ραγδαίες διεθνείς και περιφερειακές εξελίξεις, τις οποίες «δυσκολεύεται» να παρακολουθήσει. Σχετικά με το «παλαιστινιακό πρόβλημα», από το Β' Παγκόσμιο Πόλεμο η Ελλάδα ακολουθεί μια πολιτική η οποία χαρακτηρίζεται ως «φιλοαραβική».

Η Ελλάδα υποστηρίζει την επιτυχή κατάληξη της ειρηνευτικής διαδικασίας στο πλαίσιο του Οδικού Χάρτη (Road Map Peace Plan) με στόχο την επίτευξη συμφωνημένης λύσης στη βάση της αρχής των δύο κρατών και των σχετικών αποφάσεων του Συμβουλίου Ασφαλείας του ΟΗΕ, όπως επαναδιατυπώθηκαν στη Διάσκεψη της Αννάπολης το Νοέμβριο του 2007. Επιπρόσθετα, η χώρα μας υποστηρίζει τη συνολική επίλυση του «Μεσανατολικού», με τη συμπερίληψη και της συρο-λιβανικής πτυχής του, καθώς και της αρχής «land for peace» της Διάσκεψης της Μαδρίτης.

Η Αθήνα ασκεί την πολιτική της υποστηρίζοντας τους Παλαιστίνιους ως προς τη λύση του προβλήματος από νομικό-οικονομική πλευρά, αλλά και με μια «δυσπιστία» προς το Ισραήλ, η οποία εκφράστηκε με την «αργοπορημένη» αναγνώριση του ισραηλινού κράτους (αρχές της δεκαετίας του 1990).

Από το 1990 οι διπλωματικές σχέσεις Ελλάδας - Ισραήλ έχουν αναβαθμιστεί από το «επίπεδο των διπλωματικών αντιπροσωπειών» στο «επίπεδο των πρεσβειών».

Διαμεσολάβηση των Αθηνών

Αν η Αθήνα επιδιώκει να αναλάβει διαμεσολαβητικό ρόλο στη Μέση Ανατολή προκειμένου να αντικαταστήσει την «ανενεργό» τουλάχιστον προς το παρόν Αγκυρα, τότε θα πρέπει να ιεραρχήσει τα θέματα στα οποία θα μπορούσε η διπλωματία της να στεφθεί με επιτυχία. Οπως προαναφέρθηκε, το Ισραήλ δεν προτίθεται να συναινέσει στην επανέναρξη των ειρηνευτικών συνομιλιών για το παλαιστινιακό. Ομως, πολύ πιθανόν να ενδιαφερόταν για την επανέναρξη των συρο-ισραηλινών συνομιλιών. Ανάλογο ενδιαφέρον υπάρχει και από την πλευρά της Δαμασκού. Στο παρελθόν στις συνομιλίες αυτές διαμεσολαβούσε η Αγκυρα, συνεπώς μια διπλωματική επιτυχία προς αυτή την κατεύθυνση θα απέφερε σημαντικό κέρδος, καθώς θα συντελούσε αφενός στη μερική «αποδυνάμωση» του άξονα Αγκυρας - Δαμασκού και αφετέρου θα έπειθε τον αραβικό κόσμο για τις προθέσεις της Αθήνας.

ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΓΙΑΝΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ, ταξίαρχος ε.α. Πολεμικής Αεροπορίας Πρώην Γεωστρατηγικός Αναλυτής ΓΕΕΘΑ απόφοιτος της Σχολής Πολέμου και του Centre d' Εtudes Diplomatiques et Strategiques ( www.geostrategy.gr ).

22 σχόλια:

  1. Δεν συμπαθώ την παρούσα κυβέρνηση, όπως ούτε και την υπέρτατη αχρηστία της προηγούμενης (δεν μιλάμε για διαθέσεις αλλά για έργα εδώ). Ωστόσο για τη συγκεκριμένη προσέγγιση δεν μπορώ παρά να πω ότι με βρίσκει απόλυτα σύμφωνο. Από καθαρά άποψη του τι συμφέρει τη χώρα, η πολλά υποσχόμενη αραβική φιλία δεν απέφερε τίποτε. Ας ελπίσουμε αυτή η συμαχία να προσφέρει έχοντας κατά νου ότι πρέπει να ζητάς επίμονα για να σου δοθεί κάτι. Από μόνο του δεν έρχεται τίποτε. Μόνο χαμόγελα και πισώπλατες μούτζες αν όχι μαχαιριές φέρνει το να είναι κάποιος το καλό παιδί.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. POLA AKOUGONTAI GIA THN FILOARABIKH MAS STASH H OPOIA DEN MAS EFERE TPT.
    den kserw an einai alei8eia pantos akousa oti apo thn dekaetia ou 50 kai meta oi arabes mas ekliparousan na stiloume mhxanikous kai aiteries ellhnikes na xtisoun kai na eksinxronisoun tis xwres tous...elegan:thn amerikh thn misoume,tous rosous tous fobomaste...elete eseis ellhnes! emeis opos panta xasame aythn thn eykairia,fantastite 22 arabika kratoi,toulaxiston ta misa apo ayta na eixan trofodoti thn ellada...epomenos den mporoume na katigoroume tous arabes ean emeis eimaste anikanoi na arpaksoume tis efkairies pou mas dinontai!
    symfonw me thn prosegkish me to israil (ola prepei na ginontai gia to symferon ths patridas,kai edw den xoraei synestima) alla den prepei na pligosoume tous arabes etsi kialios stis xwres tous otan les oti eisai yunan..eisai giaytous o kalhteros apo olous kai se sebontai kai se kernane kai xaironte les kai eidan ton aderfo tous..egw pligo8ika otan eida palaistinious na kratane tourkikes symaies alla mhn ksexnate kai aytoi syxainontai tous tourkous..nwmizete tous ksexasane th koumasia einai,alla o apelpizmenos apo pou na piastei!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. "Επίσης, ο αναπληρωτής υπουργός Εξωτερικών, Δημήτρης Δρούτσας, «απέκλεισε» το ενδεχόμενο η προσέγγιση με το Ισραήλ να επηρεάσει τις σχέσεις της Ελλάδας με την Τουρκία."

    Ισραήλ, ξεισραήλ, εμείς το δηλώνουμε και το φωνάζουμε: "Τουρκία σε φοβόμαστε", "είμαστε χέστες και γιουσουφάκια". Τελεία και παύλα.

    Θα μας σιχαθούν οι Ισραηλινοί, πριν αρχίσουν συνεργασία. Τέτοια κατάντια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Καλά, όχι ότι έχω καμμια εκτίμηση στον Δρούτσα αλλά αυτά είναι συνηθισμένα να λέγονται σε τέτοιες περιπτώσεις. Άλλος είναι ο προβληματισμός μου. Μήπως πρόκειται για κάποιο παλαιό σχέδιο που προέβλεπε ένα τετράγωνο Τουρκία-Ελλάδα-Ισραήλ-Κύπρο, ίσως και Βουλγαρια-Ρουμανία για ποιο πολύ βάθος βόρεια και μετά κλαύσον με μάτερ κλαύσον με...
    Ελπίζω να μην πρόκειται για κάτι τέτοιο. Αν δεν πρόκειται, επικροτώ με ενθουσιασμό την συνεργασία με το Ισραήλ. Έπρεπε να έχει γίνει από πολύ καιρό...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. @ 19 Αυγούστου 2010 2:17 π.μ.

    >αυτά είναι συνηθισμένα να λέγονται<

    Nαι, όταν δεν υπάρχει λόγος να ΜΗΝ λέγονται. Η Ελλάδα δηλώνει σε κάθε περίπτωση φόβο και υποταγή στην Τουρκία και αυτό μας έχει κάνει τεράστια ζημιά.

    >τετράγωνο Τουρκία-Ελλάδα-Ισραήλ-Κύπρο<

    Από το οποίο θα βγει τι;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. @19 Αυγούστου 2010 8:57 π.μ.:

    ">τετράγωνο Τουρκία-Ελλάδα-Ισραήλ-Κύπρο<

    Από το οποίο θα βγει τι; "

    με τέτοιο σχήμα... πάθους, η ερώτηση είναι νομίζω περιττή...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. >Τετάρτη, 18 Αυγούστου 2010
    Επίσκεψη Νετανιάχου υπό το βλέμμα της Αγκυρας και του αραβικού κόσμου




    ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΓΙΑΝΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ, ταξίαρχος ε.α. Πολεμικής Αεροπορίας Πρώην Γεωστρατηγικός Αναλυτής ΓΕΕΘΑ απόφοιτος της Σχολής Πολέμου και του Centre d' Εtudes Diplomatiques et Strategiques ( www.geostrategy.gr ).

    naftemporiki

    Print this post
    Αναρτήθηκε από Andpik στις 8/18/2010 01:46:00 μμ
    Ετικέτες Ελλάδα, Ισραήλ <
    ----------
    Τα πραγματα εδω αναφερθηκαν σε 1ο
    επιπεδο πληροφορησης και η αναλυση ητανε αναλογη
    Οι σχεσεις και οι διαφορες Τουρκιας
    -Ισραηλ ειναι πολυεπιπεδες και δεν εχει σχεση παρα μονο σε εξωτερικο πλανο και 1ο επιπεδο η δηθεν αντικατασταση του Ισραηλ απο την Τουρκια στην περιοχη.Οι σχεσειςτων δυο ειναι διαλεκτικα εμπλεκομενες
    ΕΣΩΤΕΡΙΚΑ και αφορουν τις σχεσεις και διαφορες μεταξυ μεγαλων ρευματων του Εβραισμου τους τελευταιους αιωνες.Διαλεκτικη σχεση
    που διαμορφωνουν τους τελευταιους αιωνες διαφορες καταστασεις,απο την φιλοσοφια και οικονομια μεχρι
    τα πολιτικα συστηματα και τηνΙστορια πως εξελισεται και το τι ακομη ερχεται στο μελλον.Αλλο ρευμα εκφραζεται με βαθυ Εσωτερισμο,αλλο
    με κοσμοπολιτικη στρατηγικη,αλλο με
    την αγνοια το γιατι καποιος ειναι Εβραιος παρα μονο γιατι ετσι εμαθε
    η επειδη εχει Εβραικο διαβατηριο η
    επειδη στην απομονωση που ητανε τον
    καλυπτε ο Ιουδαισμος.Υπαρχει βαθεια
    διαλεκτικη αντιθεση των ακολουθουντων στην Τουρκια το προτυπο των Donmeh με τους Εβραιους
    εξ Ανατολης που εχουν την εθνικη συνειδηση του Ισραηλιτη του κρατους του Ισραηλ αν και γινονται κινησεις για ενωση των δυο ακραιων πολων του Εβραισμου οποτε θα παρουσιαστει στο μελλον κατι τελειως διαφορετικο για το ποιος ειναι Εβραιος.Πιστευω οτι στο μελλον μια ποιο εξεειγμενη πνευματικα ανθρωποτητα θα παρακολουθει την αληθεια συμμεταχοντας η ιδια στις εξελειξεις και δεν θα υπαρχουν μυστικα θεματα διοτι σε αυτα θα πρεπει να γινουν κοινωνοι περισοτεροι ανθρωπο για το καλο της
    ιδιας ανθρωποτητας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. >Τετάρτη, 18 Αυγούστου 2010
    Επίσκεψη Νετανιάχου υπό το βλέμμα της Αγκυρας και του αραβικού κόσμου




    ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΓΙΑΝΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ, ταξίαρχος ε.α. Πολεμικής Αεροπορίας Πρώην Γεωστρατηγικός Αναλυτής ΓΕΕΘΑ απόφοιτος της Σχολής Πολέμου και του Centre d' Εtudes Diplomatiques et Strategiques ( www.geostrategy.gr ).

    naftemporiki

    Print this post
    Αναρτήθηκε από Andpik στις 8/18/2010 01:46:00 μμ
    Ετικέτες Ελλάδα, Ισραήλ <
    ----------
    Τα πραγματα εδω αναφερθηκαν σε 1ο
    επιπεδο πληροφορησης και η αναλυση ητανε αναλογη
    Οι σχεσεις και οι διαφορες Τουρκιας
    -Ισραηλ ειναι πολυεπιπεδες και δεν εχει σχεση παρα μονο σε εξωτερικο πλανο και 1ο επιπεδο η δηθεν αντικατασταση του Ισραηλ απο την Τουρκια στην περιοχη.Οι σχεσειςτων δυο ειναι διαλεκτικα εμπλεκομενες
    ΕΣΩΤΕΡΙΚΑ και αφορουν τις σχεσεις και διαφορες μεταξυ μεγαλων ρευματων του Εβραισμου τους τελευταιους αιωνες.Διαλεκτικη σχεση
    που διαμορφωνουν τους τελευταιους αιωνες διαφορες καταστασεις,απο την φιλοσοφια και οικονομια μεχρι
    τα πολιτικα συστηματα και τηνΙστορια πως εξελισεται και το τι ακομη ερχεται στο μελλον.Αλλο ρευμα εκφραζεται με βαθυ Εσωτερισμο,αλλο
    με κοσμοπολιτικη στρατηγικη,αλλο με
    την αγνοια το γιατι καποιος ειναι Εβραιος παρα μονο γιατι ετσι εμαθε
    η επειδη εχει Εβραικο διαβατηριο η
    επειδη στην απομονωση που ητανε τον
    καλυπτε ο Ιουδαισμος.Υπαρχει βαθεια
    διαλεκτικη αντιθεση των ακολουθουντων στην Τουρκια το προτυπο των Donmeh με τους Εβραιους
    εξ Ανατολης που εχουν την εθνικη συνειδηση του Ισραηλιτη του κρατους του Ισραηλ αν και γινονται κινησεις για ενωση των δυο ακραιων πολων του Εβραισμου οποτε θα παρουσιαστει στο μελλον κατι τελειως διαφορετικο για το ποιος ειναι Εβραιος.Πιστευω οτι στο μελλον μια ποιο εξεειγμενη πνευματικα ανθρωποτητα θα παρακολουθει την αληθεια συμμεταχοντας η ιδια στις εξελειξεις και δεν θα υπαρχουν μυστικα θεματα διοτι σε αυτα θα πρεπει να γινουν κοινωνοι περισοτεροι ανθρωπο για το καλο της
    ιδιας ανθρωποτητας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Ρε sterg τι επαθες και στελνεις δυο φορες το ιδιο κειμενο;Ειπαμε οτι το καταλαβαμε με την πρωτη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Συνεργασία τῆς Ἑλλάδος μὲ τὸ Ἰσραὴλ εἰς τοὺς τομεῖς:
    Τῆς οἰκονομίας. Δηλαδὴ θὰ γδέρνουν οἱ Ἑβραῖοι τοὺς Ἕλληνας, ὅπως ἐπὶ τουρκοκρατίας.
    Τῆς ἀμύνης. Δηλαδὴ θὰ μᾶς πωλήσουν ἀμφιβόλου ἀποτελεσματικότητος ὁπλικὰ συστήματα καὶ θὰ χρησιμοποιήσουν τὸν ἐθνικόν μας χῶρον (ὅπως ἤδη τὸ κάνουν) πρὸς ἴδιόν των ὄφελος, μὲ ὅσους κινδύνους συνεπάγεται τοῦτο διὰ τὴν ἰδικήν μας ἄμυναν.
    Τοῦ τουρισμοῦ. Δηλαδή θὰ γίνομεν πλέον τὰ «γκαρσόνια» καὶ τῶν Ἑβραίων, ὡς εἴμαστε ἤδη τῶν Εὐρωπαίων. Ἐπὶ πλέον θὰ εἰσέρχονται εὐκολώτερον τῶρα οἱ Ἑβραῖοι κατάσκοποι «τουρισμοῦ ἕνεκεν».
    Εἷς Ἕλλην

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Δηλαδή, μας δέρνουν που μας δέρνουν οι Τούρκοι, μη συνεργαστούμε και με το Ισραήλ και μας δέρνουν περισσότερο, ε, Έλληνα;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Ελληνα, δεν τα γνωριζεις καλα τα πραγματα.Ηδη η Mossad εχει μονιμο "αγκυροβολιο" στην Κρητη εδω και μια δεκαετια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. "Ρε sterg τι επαθες και στελνεις δυο φορες το ιδιο κειμενο;Ειπαμε οτι το καταλαβαμε με την πρωτη.

    19 Αυγούστου 2010 11:25 π.μ."
    -------
    Απο την βιασυνη μου να σας...επιμορφωσω.
    Πλακα κανω,κολαει η αποστολη και φαινεται οτι ξαναστελνεται και 2η φορα.
    Καλα απο ολο το κειμενο μονο αυτο
    βλεπεις και τιποτα αλλο απο οτι εγραψα ο...ταλαιπωρος δεν σε απασχολησε.Ρε, μπας και βαραω στου κουφου την πορτα και χανω και την ωρα μου!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. sterg δεν βαρας στου κουφου την πορτα ουτε χανεις την ωρα σου, αλλα προσωπικα δεν συνηθιζω να σχολιαζω κειμενα με πολλα υποννοουμενα.Και το δικο σου βριθει απο τετοια.Παραδειγμα το κατωθι.Κατι προσπαθεις να πεις, αλλα δεν σου βγαινει οπως πρεπει.
    "Υπαρχει βαθεια
    διαλεκτικη αντιθεση των ακολουθουντων στην Τουρκια το προτυπο των Donmeh με τους Εβραιους
    εξ Ανατολης που εχουν την εθνικη συνειδηση του Ισραηλιτη του κρατους του Ισραηλ αν και γινονται κινησεις για ενωση των δυο ακραιων πολων του Εβραισμου οποτε θα παρουσιαστει στο μελλον κατι τελειως διαφορετικο για το ποιος ειναι Εβραιος."

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Πρὸς ἀνώνυμον γράψαντα τῇ 19ῃ–8ου–2010, 12:23 μ.μ.:
    Κατ’ ἀρχὴν νὰ ξεκαθαρίσω κάποια πράγματα, ὥστε νὰ ἀποφευχθῇ πιθανὴ παρανόησις τῶν γραφομένων μου: Οὐδὲν πρόβλημα ἔχω μὲ τοὺς Ἑβραίους κατ’ ἀρχήν. Π.χ. δὲν ἔχω πρόβλημα μὲ κάποιον ἄθρησκον Ἑβραῖον ἢ κάποιον λαμπρὸν ἐπιστήμονα, ὁ ὁποῖος ἀδιαφορεῖ διὰ τὰς ἀνθελληνικὰς παραδόσεις τῆς φυλῆς του. Ὅμως τὰ πράγματα ἀλλάζουν μὲ τοὺς ἰουδαϊστὰς τὴν θρησκείαν καὶ μὲ τοὺς σιωνιστάς, δι’ ὅτι αὐτοὶ διδάσκονται ἐκ τῆς θρησκείας των τὸν μισελληνισμόν. Κακὰ τὰ ψέμματα, οἱ πλεῖστοι τῶν Ἑβραίων τοῦ Ἰσραήλ, καὶ ὄχι μόνον, εἶναι φανατικοὶ θρησκευόμενοι καὶ ὡς ἐκ τούτου ἀνθέλληνες. Πῶς λοιπὸν μπορεῖ ἡ Ἑλλὰς νὰ ὑπολογίζῃ εἰς συνεργασίαν μετ’ αὐτῶν; Καὶ πόσον ἀνόητοι εἴμεθα, ὥστε νὰ νομίζομεν, ὅτι ἤλλαξαν στάσιν ἔναντί μας; Γνωρίζεις ἐσὺ κάποιαν δήλωσιν τῶν Ἑβραίων καὶ πολὺ περισσότερον ἔμπρακτον ἀπόδειξιν, ὅτι ἀποκηρύττουν τὸ παρελθόν των; Ἐγὼ τοὐλάχιστον ὄχι. Πάντως δὲν νομίζω, ὅτι ἔχομεν ἀνάγκην ἄλλους, καὶ μάλιστα τὸ Ἰσραήλ, διὰ νὰ ἀντιμετωπίσωμεν τὴν Τουρκίαν. Ἐὰν ἡ προσέγγισίς μας ἦτο διάφορος τῆς ἀκολουθουμένης καὶ κυρίως ἐὰν εἴχαμε ἀξιοπρέπειαν (ἔναντι τῶν θρασυδείλων Τούρκων), τὰ πράγματα θὰ ἦσαν ἐντελῶς διαφορετικά.

    Πρὸς ἀνώνυμον γράψαντα τῇ 19ῃ–8ου–2010, 12:35 μ.μ.:
    Ἀσφαλῶς καὶ τὰ γνωρίζω, φίλε μου. Γνωρίζω καὶ τὸ περιστατικὸν μὲ τὸν Κουστὼ καὶ τὰ τῆς Κύπρου καὶ ἄλλα πολλά. Δι’ ὃ καὶ γράφω «εὐκολώτερον». Αὐτὰ ἂς τὰ βλέπουν ὅμως οἱ θιασῶται τῆς «ἑλληνοϊσραηλινῆς φιλίας».

    Εἷς Ἕλλην

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. >Εἷς Ἕλλην
    19 Αυγούστου 2010 3:08 μ.μ.


    "Γνωρίζεις ἐσὺ κάποιαν δήλωσιν τῶν Ἑβραίων καὶ πολὺ περισσότερον ἔμπρακτον ἀπόδειξιν, ὅτι ἀποκηρύττουν τὸ παρελθόν των; "<
    -----

    αυτες τις δηλωσεις που ζητας τις ζητουσε και η ιερα εξεταση απο τα θυματα της.
    -----


    >Ὅμως τὰ πράγματα ἀλλάζουν μὲ τοὺς ἰουδαϊστὰς τὴν θρησκείαν καὶ μὲ τοὺς σιωνιστάς, δι’ ὅτι αὐτοὶ διδάσκονται ἐκ τῆς θρησκείας των τὸν μισελληνισμόν<

    ------
    Κανεις δεν διδασει μισελληνισμο.
    Ο ελλαδιτης (και οχι Ελληνας) αυτοκαθοριζεται με την σταση του και το ηθος του και περναει μονος του στην αλλη οχθη.Νομιζω οτι εχεις
    παθει ασφυξια απο αυτα που τελευταια ξερνουνται στην δημοσιοτητα και τοποθετουν τον ελλα
    διτη στην ταξη των λαμογιων και απατεωνων.Ενω μεσα στην κοινωνια
    αυτων που κατηγορεις οι συναλλαγες τους γινονται χωρις χαρτια και υπογραφες.Σκεψου αυτο να εφαρμοστει
    για μια ωρα στην χωρα μας,θα γελασει και ο ποιο πονεμενος για το αποτελεσμα.Δεν μας φταινε οι αλλοι εμας τους...αγγελους.
    -------



    >οἱ πλεῖστοι τῶν Ἑβραίων τοῦ Ἰσραήλ, καὶ ὄχι μόνον, εἶναι φανατικοὶ θρησκευόμενοι καὶ ὡς ἐκ τούτου ἀνθέλληνες<

    --------
    Δεν ειναι" φανατικα θρησκευομενοι"
    οπως γραφεις αλλα Θεοκρατικα ατομα
    και εχουν μια σταση ζωης.Δηλαδη
    επειδη κατ'εσε ειναι "βαθεια θρησκευομενοι" γιαυτο " ειναι ανθελληνες".Νομιζω οτι καπου μπερδευεσαι ακομα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Πρὸς sterg:
    Οὐδεμίαν δήλωσιν ἀπαιτῶ ἀπὸ τῶν Ἑβραίων καὶ οὔτε μὲ ἐνδιαφέρει. Ἀλλὰ τὴν θεωρῶ ἀπαραίτητον, προτοῦ τελέσῳ οἱανδήποτε δοσοληψίαν μετ’ αὐτῶν. Αὐτὸ τοὐλάχιστον θὰ ἔπρεπε νὰ πράξῃ ἡ Ἑλλάς, ὄχι διὰ νὰ ἐπιβάλῃ τινὰ ἄποψιν εἰς τοὺς Ἑβραίους, ἀλλὰ διὰ νὰ καλύψῃ τὰ νῶτά της. Ὑπενθυμίζω, ὅτι ἡ ἀπαίτησίς μου αὐτὴ εἶναι δηλώσεως καὶ κυρίως ἐμπράκτου ἀποδείξεως ἀποκηρύξεως τοῦ βεβαιωμένου ἀνθελληνισμοῦ τῆς θρησκείας των, καθῶς καὶ τῶν πράξεών των ἀνὰ τοὺς αἰῶνας.
    Γραφεῖς, ὅτι κανεῖς δὲν διδάσκει μισελληνισμόν. Ὅμως ἡ «Τορά» (Π. Διαθήκη) τῶν Ἑβραίων βρίθει μισελληνισμοῦ. Καὶ ὄχι μόνον μισελληνισμοῦ ἀλλ’ ἐν γένει μισανθρωπίας. Ἡ Π. Διαθήκη εἶναι τὸ πρῶτον ἱστορικῶς κείμενον ποὺ διδάσκει τὸν ῥατσισμόν, τὰς γενοκτονίας, τὴν αἱμομειξίαν, τὸν φόνον, τὴν ἀπάτην, τὸ μῖσος καὶ πολλὰς ἄλλας εὐγενεῖς ἀρετάς. Πρὸς διαπίστωσιν τούτου δὲν ἔχεις, παρὰ νὰ τὴν ἀνοίξεις τυχαίως, εἰς οἱοδήποτε σημεῖον. Καὶ τί ἐννοεῖς μὲ τὰ ἀσαφῆ ποὺ λέγεις κατωτέρω; Γίνε σαφέστερος, παρακαλῶ.
    Ὁ ὄρος «θεοκρατικὰ ἄτομα», ὃν χρησιμοποιεῖς, εἶναι ἀδόκιμος. Δὲν ὑπάρχουν «θεοκρατικὰ» ἄτομα. Ὑπάρχουν θρῆσκα καὶ θρησκόληπτα ἄτομα, ἀναλόγως τοῦ πόσον προσκεκολλημένα εἶναι εἰς τὴν θρησκείαν. Ὑπάρχουν ὅμως θεοκρατικὰ καθεστῶτα, θεοκρατικοὶ θεσμοὶ κ.τ.λ.. Καὶ φυσικὰ θεωρῶ τοὺς θρησκολήπτους Ἑβραίους ἀνθέλληνας, ἐφ’ ὅσον ὁ ἀνθελληνισμὸς εἶναι εἰς τὸν σκληρὸν πυρῆνα τῆς θρησκείας των, καὶ δὲν «μπερδεύομαι» πουθενά.
    Εἷς Ἕλλην

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. >Ὁ ὄρος «θεοκρατικὰ ἄτομα», ὃν χρησιμοποιεῖς, εἶναι ἀδόκιμος. Δὲν ὑπάρχουν «θεοκρατικὰ» ἄτομα. Ὑπάρχουν θρῆσκα καὶ θρησκόληπτα ἄτομα, ἀναλόγως τοῦ πόσον προσκεκολλημένα εἶναι εἰς τὴν θρησκείαν. Ὑπάρχουν ὅμως θεοκρατικὰ καθεστῶτα, θεοκρατικοὶ θεσμοὶ κ.τ.λ.. Καὶ φυσικὰ θεωρῶ τοὺς θρησκολήπτους Ἑβραίους ἀνθέλληνας, ἐφ’ ὅσον ὁ ἀνθελληνισμὸς εἶναι εἰς τὸν σκληρὸν πυρῆνα τῆς θρησκείας των, καὶ δὲν «μπερδεύομαι» πουθενά.
    Εἷς Ἕλλην
    19 Αυγούστου 2010 5:29 μ.μ<
    ---------------
    Δεν αναφερθηκα σε καθεστωτα που εσυ ονομαζεις "θεοκρατικα" αλλα ειναι
    μονον θρησκευτικα και ολοκληρωτικα αλλα σε Θεοκρατικα ατομα που βρισκονται σε ισορροπια
    με τον Εαυτον τους και με τους Κοσμικους Νομους.Ατομα που αφουκραζονται τηνΚοσμικη εννοια του Δικαιου και της Δημιουργικης
    εξελειξης και ειναι δοσμενα σε αυτη
    τη διαδικασια για λογαριασμο ολων μας.Με τον μεσαιωνικο τροπο που εκφραζεσαι θα μπορουσα με την φαντασια να σε δω στην Ισπανια της
    Ισσαβελας να εχεις Παππικο ρολο στην κοινωνια.Οσον αφορα την εννοια της "θρησκοληψιας" δεν εχεις
    παρα να δεις τους ερποντες καθε 15
    Αυγουστου στον κεντρικο δρομο της
    Τηνου και τα παπαδαρια που κανουν απολογισμο το βραδυ αυτο ποσο απεδωσε στο πουγκι τους η θρησκοληψια των κοροιδων ελλαδιτων.
    Επισης τους θρησκοληπτους συμπατριωτες να σερνωνται στην ασφαλτο για να περασει απο επανω τους η "Φανταστικη Ελπιδα".Ομοιως θα μπορουσα να αναφερω και αυτους
    απο τον Ιουδαισμο με κατι παρομοια
    και φυσικα δεν περιλαμβανονται στον αρχικο ορισμο. Ψιλα γραμματα
    και εννοιες ακατανοητες πολλες φορες γιατι απο την γεννα μας ειμαστε βομβαρδισμενοι με ανοησιες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. >Ὁ ὄρος «θεοκρατικὰ ἄτομα», ὃν χρησιμοποιεῖς, εἶναι ἀδόκιμος. Δὲν ὑπάρχουν «θεοκρατικὰ» ἄτομα. Ὑπάρχουν θρῆσκα καὶ θρησκόληπτα ἄτομα, ἀναλόγως τοῦ πόσον προσκεκολλημένα εἶναι εἰς τὴν θρησκείαν. Ὑπάρχουν ὅμως θεοκρατικὰ καθεστῶτα, θεοκρατικοὶ θεσμοὶ κ.τ.λ.. Καὶ φυσικὰ θεωρῶ τοὺς θρησκολήπτους Ἑβραίους ἀνθέλληνας, ἐφ’ ὅσον ὁ ἀνθελληνισμὸς εἶναι εἰς τὸν σκληρὸν πυρῆνα τῆς θρησκείας των, καὶ δὲν «μπερδεύομαι» πουθενά.
    Εἷς Ἕλλην
    19 Αυγούστου 2010 5:29 μ.μ<
    ---------------
    Δεν αναφερθηκα σε καθεστωτα που εσυ ονομαζεις "θεοκρατικα" αλλα ειναι
    μονον θρησκευτικα και ολοκληρωτικα αλλα σε Θεοκρατικα ατομα που βρισκονται σε ισορροπια
    με τον Εαυτον τους και με τους Κοσμικους Νομους.Ατομα που αφουκραζονται τηνΚοσμικη εννοια του Δικαιου και της Δημιουργικης
    εξελειξης και ειναι δοσμενα σε αυτη
    τη διαδικασια για λογαριασμο ολων μας.Με τον μεσαιωνικο τροπο που εκφραζεσαι θα μπορουσα με την φαντασια να σε δω στην Ισπανια της
    Ισσαβελας να εχεις Παππικο ρολο στην κοινωνια.Οσον αφορα την εννοια της "θρησκοληψιας" δεν εχεις
    παρα να δεις τους ερποντες καθε 15
    Αυγουστου στον κεντρικο δρομο της
    Τηνου και τα παπαδαρια που κανουν απολογισμο το βραδυ αυτο ποσο απεδωσε στο πουγκι τους η θρησκοληψια των κοροιδων ελλαδιτων.
    Επισης τους θρησκοληπτους συμπατριωτες να σερνωνται στην ασφαλτο για να περασει απο επανω τους η "Φανταστικη Ελπιδα".Ομοιως θα μπορουσα να αναφερω και αυτους
    απο τον Ιουδαισμο με κατι παρομοια
    και φυσικα δεν περιλαμβανονται στον αρχικο ορισμο. Ψιλα γραμματα
    και εννοιες ακατανοητες πολλες φορες γιατι απο την γεννα μας ειμαστε βομβαρδισμενοι με ανοησιες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Ματαιοπονείτε φίλοι μου. Τίποτε από όσα λέγονται και γράφονται για την επίσκεψη Νετανιάχου δεν ισχύει.
    Ο άνθρωπος επισκέφθηκε στην Αθήνα, όχι τον πρωθυπουργό της Ελλάδος, αλλά τον πρόεδρο της Διεθνούς Σοσιαλιστικής.
    Όλα αυτά τα περί συνεργασίας Ελλάδος-Ισραήλ είναι στάχτη στα μάτια μας.
    Interceptor

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Πρὸς sterg:
    Θεοκρατία = θεὸς + κράτος. Ἤτοι θεοκρατία εἶναι τὸ καθεστώς, τὸ ὁποῖον λειτουργεῖ βάσει θρησκευτικῶν κανόνων. Π.χ. Ἰσραήλ, μουσουλμανικαὶ χῶραι καί, δυστυχέστατα, ἡ σύγχρονος Ἑλλάς, εἰς τὴν ὁποίαν ἔχει προσκολληθῇ ὡς βδέλλα ἡ χριστιανικὴ «Ἐκκλησία». Θεοκρατικὰ ἄτομα, ἐπιμένω, δὲν ὑπάρχουν. Δὲν ὑπάρχει κὰν τοιοῦτος ὅρος. Ἐὰν ἐσὺ τὸν ἐδιάβασες πουθενά, εἰπέ μου εἰς ποῖον λεξικὸν θὰ τὸν εὕρω.
    Τῶρα τί εἶναι τὰ «ἄτομα ποὺ εὑρίσκονται σὲ ἰσορροπία μὲ τὸν ἑαυτόν τους καὶ μὲ τοὺς κοσμικοὺς νόμους»; Τί θέλει νὰ εἴπῃ ὁ ποιητής; Δι’ ὅτι εἶμαι ὀλίγον ἀργόστροφος καὶ δὲν τὰ πιάνω. Λέγω νὰ κάμω καμμίαν ὀμφαλοσκόπησιν, ὅπως οἱ μοναχοὶ τοῦ ἁγίου ὄρους, μήπως καὶ εὕρω τὸ φῶς μου.
    Εἷς Ἕλλην

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.

- Παρακαλούμε στα σχόλια σας να χρησιμοποιείτε ένα όνομα ή ψευδώνυμο ( Σχόλια από Unknown θα διαγράφονται ).
- Παρακαλούμε να μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα στη σύνταξη των σχολίων σας.