17/8/10

Παραμένει πρώτη παγκοσμίως η ελληνόκτητη ναυτιλία

Την κυρίαρχη θέση στην παγκόσμια ναυτιλία διατηρεί και το 2010 η ελληνόκτητος ναυτιλία, η οποία παρά την παγκόσμια οικονομική κρίση που επηρέασε αρνητικά τον κλάδο, κατέχει το μεγαλύτερο εμπορικό στόλο με μερίδιο 15% της παγκόσμιας χωρητικότητας.

Σύμφωνα με τα στοιχεία του Institute of Shipping Economics and Logistics - ISL, μέσα στο 2010 οι Ελληνες πλοιοκτήτες διατηρούν την πρωτοκαθεδρία τους, αφού σε επίπεδο χωρητικότητας ελέγχουν 187,5 εκατ. dwt.

Μάλιστα, ο ελληνικός εφοπλισμός στη διάρκεια του έτους με τις επενδύσεις που κάνει τόσο σε νέες ναυπηγήσεις, όσο και στην secondhand market, υπολογίζονται μέχρι τώρα περίπου στα 11 δισ. δολάρια, βάζει τις βάσεις για τη διατήρηση της ηγετικής του θέσης και τα επόμενα χρόνια.

Στην αναφορά του ISL, ως δεύτερη μεγαλύτερη δύναμη καταγράφονται οι Ιάπωνες με 183,2 εκατ. dwt, τρίτοι οι Γερμανοί με 104,1 εκατ. dwt, τέταρτοι οι Κινέζοι με 101,9 εκατ. dwt και πέμπτοι οι Κορεάτες με 44,4 εκατ. dwt.

Αναφορικά με τις σημαίες των πλοίων το ISL επισημαίνει ότι ο Παναμάς βρίσκεται στην πρώτη θέση με 287 εκατ. dwt και 23,2% μερίδιο αγοράς, η Λιβερία ακολουθεί με 141 εκατ. dwt και 11,4% μερίδιο αγοράς και τα Marshall Islands είναι στην τρίτη θέση με 76 εκατ. τόνους και ποσοστό 6,2 εκατ. τόνους.

Αναφορικά με τις σημαίες που προτιμούν οι πλοιοκτήτες το Ινστιτούτο επισημαίνει ότι οι Ελληνες εφοπλιστές έχουν στην ελληνική σημαία το 31% του στόλου τους, και το 61% σε ξένες σημαίες. Οι Ιάπωνες έχουν το 92% του στόλου τους σε ξένες σημαίες, ενώ η τρίτη μεγαλύτερη ναυτιλιακή κοινότητα του κόσμου με όρους χωρητικότητας, η γερμανική έχει το 83,5% του στόλου της σε ξένες σημαίες στο τέλος του 2009.

Η εξέλιξη του παγκόσμιου στόλου
Στις αρχές του 2010 ο παγκόσμιος στόλος αποτελούνταν από 46.948 πλοία χωρητικότητας 1,23 δισ. dwt. Σε σχέση με το 2009 η συνολική χωρητικότητα αυξήθηκε κατά 7,1%. Τα τελευταία πέντε χρόνια η ετήσια αύξηση χωρητικότητας κατά μέσο όρο ανέρχεται σε 6,9%, που ισοδυναμεί με συνολική αύξηση 289 εκατ. dwt.

Στον τομέα των δεξαμενόπλοιων όλων των τύπων, σύμφωνα με τα στοιχεία του ISL, η συνολική χωρητικότητα την 1η Ιανουαρίου 2010 ανερχόταν σε 501 εκατ. dwt που αντιπροσωπεύει το 40,6% του παγκόσμιου στόλου. Η αύξηση σε σχέση με το 2009 έφτασε τους 38 εκατ. dwt, 8,2%. Η μέση ετήσια αύξηση του στόλου των δεξαμενόπλοιων τα τελευταία πέντε χρόνια φτάνει το 6,6%.

Αναφορικά με το στόλο των φορτηγών πλοίων στις αρχές του 2010, η χωρητικότητά του έφτανε τους 451,2 εκατ. dwt αντιπροσωπεύοντας το 36,6% του παγκόσμιου tonnage. Ο μέση ετήσια αύξηση της τελευταίες πενταετίας ήταν 7,2%.

Αντίστοιχα στα containerships η συνολική χωρητικότητα του παγκόσμιου στόλου ανερχόταν σε 169.5 εκατ. dwt. Η μέση ετήσια αύξηση του στόλου την τελευταία πενταετία ανέρχεται σε 2,1%.

Μειώνεται η ηλικία
Στις αρχές του 2010 ο παγκόσμιος στόλος σύμφωνα με τα στοιχεία του ISL είχε μέσο όρο ηλικίας τα 18,2 έτη, από 19,1 έτη ένα χρόνο πριν. Περίπου 9.500 πλοία που αντιπροσωπεύουν το 4% της παγκόσμιας χωρητικότητας ήταν άνω των 30 ετών. Στον αντίποδα όμως το 35,1 του στόλου είχε πέσει στη θάλασσα από το 2004 και μετά.

Στα δεξαμενόπλοια καταγράφεται πολύ μεγάλη μείωση του μέσου όρου ηλικίας αφού το 38,6% του στόλου περίπου 3.000 πλοία είναι μέχρι πέντε ετών, ενώ μόλις το 1,5% είναι άνω των 30 ετών.

Ο νεότερος στόλος στον κόσμο είναι τα container ships. Όπως επισημαίνεται το 37% του συνολικού στόλου έχει παραδοθεί την τελευταία πενταετία, ενώ ο μέσος όρος είναι στα 10 έτη.

Οι μεγαλύτεροι σε ηλικία στόλοι καταγράφονται στα γενικού φορτίου «multi deck» πλοία με το 49% του στόλου να είναι άνω των 30 ετών και τα ferries όλων των τύπων ακολουθούν με το 37% να είναι άνω των 30 ετών.

Ναυπηγήσεις
Στη διάρκεια του 2009, εν μέσω της μεγάλης κρίσης που επηρέασε αρνητικά τη ναυτιλία, καταγράφηκαν παραγγελίες για 1.408 πλοία χωρητικότητας 73 εκατ. dwt. Ωστόσο, την 1 Ιανουαρίου 2010 το παγκόσμιο βιβλίο παραγγελιών για πλοία μεγαλύτερα από 300 get, ήταν καταγεγραμμένα 7.731 πλοία συνολικής χωρητικότητας 494 εκατ. dwt, μειωμένο κατά 16% σε σχέση με ένα χρόνο πριν.

Η μεγαλύτερη ναυπηγική βιομηχανία του κόσμου βρίσκεται στην Άπω Ανατολή. Κίνα Ν. Κορέα και Ιαπωνία κατασκευάζουν το 86% του συνόλου των παραγγελιών. Η Κίνα έχει περάσει στην πρώτη θέση, ξεπερνώντας την Κορέα με ποσοστό 36,5%. Η Ν. Κορέα είναι δεύτερη αφού στα ναυπηγεία της κατασκευάζεται το 32,7% των παραγγελιών και η Ιαπωνία τρίτη με μερίδιο αγοράς 16,8%.

ΑΝΤΩΝΗΣ ΤΣΙΜΠΛΑΚΗΣ - ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ

16 σχόλια:

  1. Για να τιμησει ο ΓΑΠ την Ελληνικη ναυτηλια κατεργησε και το υπουργειο...

    Μην τυχον μεινει και τιποτα ορθιο στο περασμα του...

    Παλι καλα που δεν μπορουν να ακουμπησουν τα λαμογια οι πολιτικοι και τα κομματα την ναυτηλια να λεμε..

    Αλιως θα ειχαμε φαινομενα καμια 300ρια ναυτες στην κουβερτα και 3-4 καπετανεους στη γεφυρα...

    Ασε που σε κριση θα ειχαμε τιποτα του ΠΑΜΕ να κρεμονται απο τους καβους στα λιμανια για να παρουν μερος στις "κινητοποιησεις" οι ναυτες..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. η πολιτικη ειναι ΤΡΟΠΟΣ.ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΕΦΟΠΛΙΣΤΕΣ ΔΙΑΚΙΝΟΥΝ ΤΟ 40% ΤΟΥ ΑΜΕΡΙΚΑΝΙΚΟΥ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟΥ ΕΜΠΟΡΙΟΥ?ΤΙΣ ΒΑΣΕΙΣ ΤΟΥΣ ΤΙΣ ΕΧΟΥΝ ΣΤΗΝ ΑΓΓΛΙΑ ΤΑ ΚΑΡΑΒΙΑ ΤΟΥΣ ΤΑ ΝΑΥΠΗΓΟΥΝ ΣΕ ΞΕΝΑ ΝΑΥΠΗΓΙΑ...ΩΣ ΕΛΛΗΝΑΣ ΦΟΡΟΛΟΓΟΥΜΕΝΟΣ ΜΕ ΠΑΙΔΙΑ ...ΘΕΛΩ ΝΑ ΓΝΩΡΙΖΩ ΠΟΤΕ ΘΑ ΒΗΘΟΥΣΟΥΝ ΑΥΤΟΝ ΤΟΝ ΤΟΠΟ...ΠΑΤΡΙΔΑ ΙΣΩΣ...ΔΙΑΙΟΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Aμα η ιδια η πατριδα δεν σπρωχνει τους ελληνες πλοιοκτητες για να εχουν τα γραφεια τους στην Ελλαδα, να ναυπηγουν πλοια στα ελληνικα ναυπηγεια και να κανουν ολες τις απαραιτητες επιχειρησεις εδω μεσω οικονομικων ή αλλου ειδους διευκοληνσεων τι να κανουν αυτοι? Εξω θα πανε, κοροιδα ειναι? Κατσε να εχεις εσυ ελληνικη σημαια στο πλοιο σου και μπλεξε με υπουργεια εμπορικης ναυτιλιας, γραφειοκρατεια και η λιστα δεν τελειωνει. Και μονο που το σκεφτομαι ανατριχιαζω. Κατασκευασε πλοιο στην ελλαδα που η τιμη για να κανεις κατι τετοιο ειναι 120% απο χωρες οπως η Ιαπωνια, Κινα κλπ. Αυτο ειναι το κακο του Ελληνα, δεν αναλογιζεται τις ευκαιριες, γιαυτο παμε πισω. Γιαυτο και η Κινα - Ιαπωνια πανε μπροστα, γιατι οι ανθρωποι ζουνε για να δουλεουν και ας περνουν πενιχρο μισθο. Οι ελληνες αμα τους πεις να δουλεψουν παραπανω απο οχτω ωρες χωρις υπερορια κανουν απεργια σε δευτερολεπτα. Γιαυτο και η Αμερικη (αν και τηνμισω σαν χωρα) παει μπροστα (πηγαινε τουλαχιστον) γιατι οι ανθρωποι ζουνε και δουλευουν με το εξης ρητο "Υπηρετω την πατριδα μου που λεγετε Ηνωμενες Πολιτειες της Αμερικης". Ελπιζω να σε καλυψα!

    Δραγωνος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. "ναυπηγιον και ναυπηγειον..."η ελληνικη γλωσσα ειναι το "παν".Ο ΠΟΙΗΤΗΣ ΠΑΛΑΜΑΣ ΕΙΧΕ ΔΙΚΙΟ ΠΟΥ ΕΙΠΕ "ΟΧΙ Ο ΠΑΝ ΔΕΝ ΠΕΘΑΝΕ,Ο ΠΑΝ ΔΕΝ ΠΕΘΑΙΝΕΙ..."ΤΟ ΛΕΞΙΚΟ ΓΡΑΦΕΙ "στησιμο [το]=στητος.-η,-ο,,πυλη[η]=μεγαλη πορτα,εισοδος ναου η ανακτορου,στενη διαβαση αναμεσα σε βουνα...ΟΙ ΦΙΛΟΙ ΜΑΣ ΑΜΕΡΙΚΑΝΟΙ ΕΙΠΑΝ ΕΑΝ ΔΕΝ ΚΑΝΩ ΛΑΘΟΣ ,ΟΤΙ Η ΕΛΛΑΔΑ ΕΙΝΑΙ Η "ΠΙΣΩ"ΠΥΛΗ ΤΗΣ ΑΝΑΤΟΛΗΣ? εαν τοποθετησουμε τις δυο λεξεις μαζι...ΣΤΗΣΙΠΥΛΟΙ...ΜΗΠΩΣ ΕΙΜΑΣΤΕ ΥΠΟΧΩΡΗΤΙΚΟΙ ...ΕΩΣ ΣΤΗΣΙΜΑΤΟΣ ΤΟΥ...ΚΩ...ΣΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΟΡΕΞΕΙΣ ΤΩΝ ΔΗΘΕΝ ΦΙΛΩΝ ΚΑΙ ΣΥΜΜΑΧΩΝ...ΔΙΚΩΝ ΚΑΙ ΞΕΝΩΝ...ΛΕΩ ΤΩΡΑ ΕΓΩ Ο ΑΠΛΟΣ ΕΛΛΗΝΑΣ ΠΟΛΙΤΗΣ....ΔΙΑΙΟΣ [καλη Δυναμις]

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Τὸ βασικὸ ὤφελος τῆς ναυτιλίας εἶναι τὰ πληρώματα, αὐτὰ φέρνουν συνάλλαγμα στὴν Ἑλλάδα.
    Πρέπει ἡ Ἑλλάδα νὰ δῆ ποιοὶ ὑποχρεώνουν μὲ ἔμμεσους τρόπους τοὺς ἕλληνες ἐφοπλιστὲς νὰ ναυτολογοῦν ξένο κατώτερο πλήρωμα καὶ νὰ τοὺς πολεμήση. Ὑπ' ὄψιν τὰ ἑλληνικὰ πληρώματα εἶναι πιὸ φθηνά, διότι βγάζουν λιγότερες ζημιὲς στὸ πλοῖο, αὐτὸ τοὐλάχιστον λένε τὰ λογιστήρια τῶν ναυτιλιακῶν ἐταιρειῶν.
    Ὡς γνωστὸν ἕναν καιρό, ναυτολογούσαν οὐκρανοὺς ἀξιωματικούς, τώρα ποὺ τελείωσε ἡ πορτοκαλὶ ἐπανάσταση στὴν Οὐκρανία, τελείωσαν καὶ οἱ οὐκρανοὶ ἀξιωματικοί.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. προς Διαιο,

    Εχεις ιδεα ποσες χιλιαδες Ελληνες δουλευουν σε γραφεια πλοιοκτητων και αλλα διαφορα παραναυτηλιακα επαγγελματα?

    Με πολυ καλους μισθους μαλιστα..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Ναι, ναι:
    "Την κυρίαρχη θέση στην παγκόσμια ναυτιλία διατηρεί και το 2010 η ελληνόκτητος ναυτιλία..."

    ...και γι'αυτό κάνει πορνοπάρτυ με ανατολικοευρωπαίες πουτάνες χάι-κλάς πάνω σε εθνικά κειμήλια όπως το Θωρηκτό Αβέρωφ παραδείγματος χάριν - τα χειρότερα, ρε γραικύλοι, τα'χετε ακόμα μπροστά σας, μόνο το τρέιλερ έχετε δει μέχρις στιγμής...

    Ένας πολύ χαιρέκακος - και πάρα πολύ μάλιστα - για την κατάντια σας, Ελλαδίτης την καταγωγή, του Εξωτερικού που σας έχει φάει τους εντόπιους Γραικύλους της Ελλάδος στην μάπα και σας έχει σιχαθεί ό,σο τίποτε άλλο, πιό πολύ κι από τους Εβραίους και τους Τούρκους...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Α, γι'αυτό κολυμπάμε στο χρήμα στην Ελλάδα. Πως έχουν πχ στο Κατάρ το πετρέλαιο εμείς έχουμε την ναυτιλία.
    Πόσο θα βαυκαλιζόμαστε με την ναυτιλία; Είμαστε "πρώτοι" και είμαστε πρώτοι. Την τύφλα μας είμαστε. Ούτε ψαρόβαρκα δεν φτιάχνουμε αλλάααα... είμαστε πρώτοι. Κομπλεξάρες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Ασε μας ρε "Ελλαδιτη" του Εξωτερικου που μας εφαγες στη μαπα και εγινες Λαγος...

    Κατσε εκει τωρα να καυχιεσαι οτι εισαι Greek και να χορεβεις και κανα ζεϊμπεκικο (αν ξερεις) μεταξυ Mousaka & Tzatzikous για να σε βλεπουν οι ξενες...

    Εδω καθονται οσοι εχουν αντερα να κρατησουν "Θερμοπυλες" εναντιων εφιαλτων και των ξενων μισθοφορων τους..

    Εδω θα δωσουμε την υστατη μαχη οπως παντα λιγοι εναντιων πολλων..

    Οσοι δεν μπορουν στο καλο και να στειλουν το διαβατηριο πισω..

    Αντε συνχηστικα μεσημεριατικα μες τον καυσωνα ο Χριστιανος...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. @17 Αυγούστου 2010 4:23 μ.μ.

    όπα ρε, ξύπνησε κι ο Μαρμαρωμένος ... Λεωνίδας - το γκαρσόν: Ρε Λεό, δεν πας να σερβίρεις επιτέλους αυτήν την αναθεματισμένη τη λεμονάδα στις αγγλιδες της Παροικιάς, λέω 'γω;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Προοδεύουν, διαπρέπουν οἱ Ἕλληνες ἐκτὸς Ἑλλάδος. Γίνονται ἐπιχειρηματίαι, πλοιοκτῆται, ἰατροί, δικηγόροι, σημαίνοντες πολιτικοί, καθηγηταὶ πανεπιστημίων καὶ ἐπιστήμονες τῆς NASA. Οἱ ἐδῶ ὅμως Ἕλληνες διαπρέπουν περισσότερον. Διαπρέπουν εἰς τὴν ἀβελτηρίαν, εἰς τὴν δουλοπρέπειαν, εἰς τὴν θρησκοληψίαν, εἰς τὸν φανατισμόν, εἰς τὴν ἀμάθειαν, εἰς τὸν ὕπνον τὸν βαθύν. Ἐν ἑνὶ λόγῳ διαπρέπουν εἰς τὸν ῥωμιοσυνισμόν. Καὶ φαντάζονται, ὅτι ἔχουν κοινὰ μὲ τοὺς ἄλλους Ἕλληνας, τοὺς ἔξω. Καὶ τὸ κράτος των ἐπιχειρεῖ νὰ τοὺς ποδηγετήσῃ, ὥστε νὰ φαίνεται ἀκόμη περισσότερον πόσα κοινὰ ἔχομεν μεταξύ μας. Εὐτυχῶς οἱ ἐκτὸς τῶν συνόρων Ἕλληνες δὲν φαίνονται διατεθειμένοι νὰ ποδηγετηθοῦν.
    Εἷς Ἕλλην

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. ΦΑΝΤΑΣΤΕΙΤΕ ΑΓΑΠΗΤΟΙ ΣΥΝΕΛΛΗΝΕΣ ΑΠΑΝΤΑΧΟΥ,ΕΑΝ ΤΟ ΧΡΗΜΑ ΤΟ ΕΠΕΝΔΥΑΝ ΟΙ ΕΧΟΝΤΕΣ ΚΑΙ ΚΑΤΕΧΟΝΤΕΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΜΑΣ.ΤΟ ΤΕΛΕΥΤΑΙΟ ΔΙΑΣΤΗΜΑ ΝΑΥΠΗΓΗΘΗΚΑΝ ΠΑΝΩ ΑΠΟ ΕΚΑΤΟΝ ΠΛΟΙΑ ΜΕΓΑΛΗΣ ΧΩΡΗΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΣΕ Ξ Ε Ν Ε Σ ΧΩΡΕΣ.ΠΟΣΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΘΑ ΔΟΥΛΕΥΑΝ ΚΑΙ ΘΑ ΕΤΡΩΓΑΝ ΨΩΜΑΚΙ ΓΛΥΚΟ ΣΤΟΝ ΤΟΠΟ ΤΟΥΣ...ΑΛΛΑ ΑΦΟΥ ΔΕΝ ΕΧΟΥΜΕ ΠΟΛΙΤΙΚΟΥΣ ΜΕ ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ....ΑΦΟΥ ΔΕΝ ΕΦΑΡΜΟΖΟΝΤΑΙ ΟΙ ΝΟΜΟΙ ΤΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ ΤΟ ΙΔΙΟ ΣΕ ΙΣΧΥΡΟΥΣ ΚΑΙ ΑΔΥΝΑΤΟΥΣ ΑΦΟΥ ΑΦΟΥ...ΦΩΝΑΖΟΥΝ ΟΙ ΝΑΥΤΙΚΟΙ ΜΑΣ ΚΑΝΑ ΜΕΡΟΚΑΜΑΤΟ ΡΕ ΠΑΙΔΙΑ.....ΔΙΑΙΟΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. ΤΙΠΟΥΚΕΙΤΟΣ
    Με τίποτα δεν είμαστε ευχαριστημένοι. Πάεικαλά η ναυτιλία, βρίζουμε επειδή δεν βοηθάνε την πατρίδα. Αν δεν πήγαινε καλά (όπως δεν ππανε ένα σωρό άλλα)θα βρίζαμεκαι θα κλαιγόμασταν για τα χάλια μας. Λίγο μέτρο; Λίγο μυαλό, ίσως; Καμια πρόταση της προκοπής; Καμιά κυβέρνηση που να ξέρει τι θέλει και πως θα μπορύσε να αξιοποιήσει τη ναυτιλία και τόσα άλλα; Αντ αυτού η κυβέρνηση (ως πρώτη πράξη !)κατάργησε το υπουργείο Ναυτιλίας. Εξήγηση; Καμια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. @ Εἷς Ἕλλην

    Γνωρίζετε κάποιον από αυτούς τους ελληνικής καταγωγής που διαπρέπουν στο εξωτερικό να κάνουν κάτι πρακτικό για την πατρίδα τους; Ακόμα και πολλές σημαντικές δωρεές εφοπλιστών που γίνονταν κάποτε έχουν κοπεί πλέον: μόνο στην Ελβετία και στε λοιπά "ασφαλή" μέρη κάνουν ανοίγματα φιλίας (για φορολογικούς λόγους). Σημασία για την οικονομική ανάπτυξη έχει η εσωτερική επανεπένδυση των κερδών, όχι η εξαγωγή τους.

    Όπως πολύ σωστά αναφέρετε όμως, με τί συνθήκες να γίνει επανεπένδυση; Με συννενόηση τεμπέληδων; Συνδικαλιστών, πολιτικών και τοπικών παραγόντων-ΣΤΕ ζήσε Μάη μου για την απόφαση;

    Όπως και να έχει, με 1 ΤΡΙΣ ΕΥΡΩ Ελληνικές καταθέσεις μόνο στην Ελβετία και την Ελλάδα να στενάζει σε ΔΝΤ & ΕΕ, δε βλέπω και πολύ ελληνικό αίμα να τρέχει στις φλέβες τους...

    Αν, χτύπα ξύλο, είχαμε αύριο επιστράτευση, τα τσάρτερ για Λονδίνο και Ζυρίχη θα φεύγανε κατά εκατοντάδες...
    [Μήπως, τώρα που το είπα, αυτή να είναι η λύση; Επιστράτευση για ένα τριήμερο και δήμευση περιουσιών των λιποτακτών; Θα ξεχρεώναμε!]

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Πρὸς ἀνώνυμον γράψαντα τῇ 17ῃ–8ου–2010, 6:34 μ.μ.:
    Τὸ τί κάνουν οἱ διαπρέποντες Ἕλληνες τοῦ ἐξωτερικοῦ διὰ τὴν Ἑλλάδα, τὴν πατρίδα των ἀλλὰ καὶ τὴν χώραν ποὺ τοὺς ἔδιωξε ὡς ἀνεπιθυμήτους, εἶναι κάτι ποὺ ἀφορᾷ μᾶλλον ἐκείνους παρὰ ἐμέ. Πάντως ἀδιαμφισβητήτως πολλοὶ ἐξ αὐτῶν ἔχουν βοηθήσει τὴν πατρίδα. Ἀναφέρω ἐπιγραμματικῶς τὸν Ἀριστοτέλην Ὠνάσην ἀλλὰ καὶ τὸν υἱόν του Ἀλέξανδρον, ὁ ὁποῖος, λέγουν, ἐπροίκισε πολλὰς κορασίδας. Ἐπίσης τὸν Σταμάτην Κριμιζῆν, ἐκ Χίου, διευθυντὴν τμήματος τῆς NASA καὶ ἔξοχον διαστημικὸν ἐπιστήμονα, ὁ ὁποῖος ἠσχολήθη μὲ τὴν ἐν Ἑλλάδι ἐκπαίδευσιν. Τέλος τὸν πασίγνωστον Δημήτρην Νανόπουλον, τὸν κατὰ τὸ πανεπιστήμιον τοῦ Stanford, τέταρτον μέγιστον θεωρητικὸν φυσικὸν ὅλων τῶν ἐποχῶν, ὁ ὁποῖος ἐπὶ πολλὰ ἔτη ἔκρουε τὴν θύραν τῆς Ἑλλάδος καὶ ἐκείνη ἐκώφευε. Πάντως τὰ τελευταῖα ἔτη ἐξελέγη –πιθανώτατα λόγῳ τῆς μεγάλης κατακραυγῆς, ἣν εἶχε προκαλέσει ἡ ἀντιμετώπισίς– εἰς τὴν Ἀκαδημίαν Ἀθηνῶν.
    Πολλοὶ Ἕλληνες τοῦ ἐξωτερικοῦ θέλουν νὰ βοηθήσουν τὴν Ἑλλάδα, εὑρίσκουν ὅμως προσκόμματα εἰς τὸ ἐδῶ κατεστημένον. Ἄλλοι, ἰδίως οἱ ἐφοπλισταί, γνωρίζουν, ὅτι, ἐὰν φέρουν τὰς ἐπιχειρήσεις των ἢ ἀνοίξουν νέας εἰς τὴν Ἑλλάδα, θὰ καταστραφοῦν. Ἐκεῖ ὀφείλεται τὸ ὅτι ἐκόπησαν αἱ δωρεαὶ ποὺ ἀναφέρεις. Σὺ τί θὰ ἔπραττες εἰς τὴν θέσιν των; Νὰ θυμηθῶμεν καὶ τοὺς Ἕλληνας τῶν Ἡ.Π.Ἀ., τῶν ὁποίων ἡ ἀφιλοκερδὴς προσφορὰ εἰς τὰς ἑλληνικὰς διπλωματικὰς ὑποθέσεις εἶναι ἀνεπιθύμητος ὑπὸ τῶν ἐδῶ κρατούντων;
    Ὅσον ἀφορᾷ εἰς τὰς καταθέσεις ἐν Ἐλβετίᾳ, αὕται κατὰ τὸ μέγιστον, συντριπτικὸν ποσοστόν, εἶναι χρῆμα τοῦ Ἑλληνικοῦ Λαοῦ ὑπεξαιρεθὲν ὑπὸ τῶν ἐδῶ γνωστῶν «λαμογίων» καὶ ἀπατεώνων, οἵτινες παριστοῦν τοὺς πολιτικοὺς καὶ τοὺς ἐπιχειρηματίας. Ἐνίοτε ἴσως καὶ ἐπιχειρηματιῶν, οἱ ὁποῖοι γνωρίζουν, ὅτι, ἐὰν ἀφήσουν τὰ χρήματά των εἰς τὴν Ἑλλάδα, θὰ τοὺς τὰ «φᾶνε».
    Εἷς Ἕλλην

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. @ Εἷς Ἕλλην 17 Αυγούστου 2010 8:14 μ.μ.:

    1. Συμφωνώ για τους παλαιούς εφοπλιστές, όπως ανέφερα και στο προηγούμενο μήνυμά μου, όχι όμως για τους νέους.
    2. Ο Νανόπουλος κρίθηκε ανάξιος από το Ελληνικό Καθηγητικό κατεστημένο - ξέρετε, εκείνο που το παίζει κράτος ανεξαρτήτως κυβέρνησης, δίνει διδακτορικά σε νεαρές υπάρξεις κατόπιν... ανταλλάγματος, βάζει συγγενείς και κολλητούς σε θέσεις, κτλ. Όσο για τη Ακαδημία Αθηνών, θα ήθελα να σας πληροφορήσω ότι δεν έχει χρήμα από προτζεκτάκια εκεί, γιαυτό και δεν είχαν θέμα να του "παραχωρήσουν" τη θέση. Αν ήταν όμως για θέση κάπου αλλού, όπως για παράδειγμα σε δια-Πανεπιστημιακή "ομάδα" (;) που τρώει έργα αρμοδιότητας της ΕΥΠ (!!!...), θα ήταν εκτός...
    3. Για το τί θα έκανα αν ήμουν εφοπλιστής, μου βάζετε δύσκολα! Εδώ πάω να βοηθήσω την πατρίδα μου να μη χάσει κονδύλια του ΕΣΠΑ και να δομήσει τεχνοκρατικά μια αναπτυξιακή στρατηγική και με μπλοκάρουν επειδή δεν "εξυπηρετώ" το κατεστημένο... Ο καθένας μάχεται από το πόστο του: αυτό θα περίμενα από τους εφοπλιστές, να πολεμήσουν για μια καλύτερη μέρα, όχι να λένε ότι είναι Έλληνες μόνο για να βγάζουν δουλειές στο εξωτερικό.

    OPEN, Χολαργός

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.

- Παρακαλούμε στα σχόλια σας να χρησιμοποιείτε ένα όνομα ή ψευδώνυμο ( Σχόλια από Unknown θα διαγράφονται ).
- Παρακαλούμε να μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα στη σύνταξη των σχολίων σας.